Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Mullaki oireet vähentyneet ja kkm kokeneena heti alkaa hälytyskellot soimaan, vaikka ultrassa oliki kaikki hyvin.. Tai no, WC:ssä sai viime yönä käydä 3 kertaa, mut rinnatkaan ei ole enää niin arat kuin aikaisemmin. Kyllä on yhtä piinailua... Tsemppiä kaikille kanssatovereille! Toivotaan, ettei enää kukaan tipu.
 
  • Tykkää
Reactions: flode ja murri76
TauTau, kiitos kysymästä! Tuntuu että iltaa ja yötä kohden vuoto vähän rauhoittuu, vaikka enemmän täällä kotona touhuttua tulee kun töissä. Tänään ollut aika paljon näitä menkkamaisia kipuja, enempi selän puolella. Vuotoa tullut eniten tänään tähän asti, mutta ei vieläkään menkkojen verran. Ramppaan kyllä vessassa jatkuvaan...

Iso kiitos kaikille jotka jaoitte tarinoita raskaudenaikaisista vuodoista, antaa toivoa tilanteeseen :)

Joku kyseli vippaako päässä -kyllä vippaa. Mulla alhainen verenpaine muutenkin mutta nyt pyörryttää kovin herkästi. Tissit myös kipeet ja hirveä ummetus! Syön activiaa mutta mikähän muu tähän auttais?
 
Kokeile luumunetkariinia tai -mehua, coffeebreak. :)

Yrittäkää relata kanssaMammat. Tiedän helpommin sanottu kuin tehty.Varsinkin jos on vuotoja. Mut stressi ei todellakaan hyvää tee meistä kenellekkään. Tässä kohtaa olis varmaan hyvä patistaa niitä siippoja vähän hemmottelemaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Pari päivää sit ihmettelin kun oireet oli hiljentyny, mut enää ei oo sitä hätää. Kevyttä yökötyksen tunnetta jatkuvasti. Ja aaltomaisia poltteluita alamahassa, vähän menkkojen tyyliin. Lisäksi nää tissit ja turvotus. Koska saa alkaa ostaan äitiysvaatteita? :D

Mies on innoissaan raskaudesta ja aikoo tulla neuvoloihin yms tapahtumiin siinä missä töiltään pystyy.

Ihmiset ympärillä ovat olleet hyvin tukevia ja kannustavia meidän raskauden suhteen. :) Yks kaveri on kans nyt raskaana, mutta tulee saamaan omansa jo syyskuussa. Toivottavasti vertaistukiverkosto kasvaisi lähipiirissä.
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Oireet seilaa näköjään ihan omaa rataansa, joku päivä menee ettei ole paljonkana normaalista poikkeavaa ja toisena päivänä hirmuinen hormoni myllerrys. Ei siis kannata hätääntyä jos joka päivä ei ole sellainen olo että olisi raskaana. :D Itsekin kyllä kyttään omia oireitani tarkkaan, kun tosiaan olen joskus saanu 3 keskenmenoa putkeen ja ne osasi aavistaa siitä kun oireet hävisi, mutta yleensä se meni niin että ne oireet ei edes näin pitkälle kerinneet tulla.

Piippariina, yritä jaksaa! Ei tähän oikein muuta osaa sanoa, olen pahoillani :hug:

Esikoinen haaveilee edelleen ääneen vauvasta, voi sitä riemun päivää kunhan hän kuulee että saa pikkusiskon tai veljen jos tässä nyt kaikki hyvin menee. Mulla on varmasti sitten oma pikku apuri hoitamassa vauvaa, esikoinen on silloin jo lähelle 5v. :heart:

Niinu & itiöinen 5+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Susimieli ja hensq
Osanotot Piippariina :'(

Täällä mies lupasi jo palauttaa mut omalle äidilleni vähäksi aikaa, kun käyn kuulemma niin herkillä.

Mulla ei ole kuin tissioireita, ummetusoiretta ja palelua, lähinnä iltasin. Väsymys on hiukan antanut periksi, pysyin eilenkin hereillä 22:40 saakka ja selvisin kunnialla iltavuorosta.

Meidän äiti kertoi, ettei oksentanut meistä kenestäkään (3) ! ja vasta viimeisestä oli enempi pahoja olojakaan. Jännä nähdä kuinka itselle käy.

Tukiverkkoa, meillä on töissä paljon lapsellisia, lisäksi mulla on kavereita joilla jo on lapsia (alle kouluikäisiäkin) ja yksi saa heinäkuussa vauvan. Mahdollisesti näitä vielä tipahtelee lisää vuoden mittaan. hope :)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
ja osaako joku viisaampi vastata, että jos kohdunulkoinen suljetaan pois, minkä vuoksi kivut sijoittuu vas. munasarjojen kohtaan... onko muilla ollut, alussa sattuui sen "menkka" ajan myös, sitten helpotti, meni viime vko niillä perus menkkamaisilla villtoja kivuilla, ja nyt selkeästi painottuu taas tuonne munasarjan kohdalle,...
 
Kiitos teille kaikille. :hug:
Lähden tässä kohta naistentaudeille, jossa katsotaan onko kohtuun jäänyt vielä jotain joka täytyy ottaa vielä pois..
Olo on niin paha, nukuin tuossa reilu 17 tuntia itkun päälle ja nyt ehkä jaksan nousta, tai pakkohan se on..
Pahalta tuntuu Ehkäpä juuri siksi, että alusta asti tunsin jotain olevan vinossa ja myös siksi, että tämä oli ensimmäinen keskenmenoni, sekä myös positiivinen raskaustesti sitten kolmen vuoden yrityksen. :ashamed:
Yritän ajatella positiivisesti että ainakin sitä voi tulla raskaaksi.

Toivon teille kaikille iloista ja onnellista odotusta ! :heart:
 
Voi vauvaunelmia :hug:
Samoin piippariina voimia sinulle, joskus keskenmenon jälkeen tärppää helpommin, itselleni on kaksi kertaa käynyt näin (ensin keskenmeno pitkän yrityksen jälkeen ja sitten suht pian perään onnistunut raskaus). Toivottavasti teille tulisi pian uusi raskaus.

flode se munasarjassa tuntuva on todennäköisesti keltarauhanen. Mullakin se tuolla vasemmalla jomottelee, muodostuu siis sille puolelle josta munasolu(t) irronnu.

Murri76 ja susimieli kiitos paljon vinkistä! Kokeilen luumua :) En kyllä tiennytkään ettei Activiaa suositella. :| Hyvä kun sanoit.

Vuoto taas yön aikana loppunut, uutta päivää kohden siis.
 
  • Tykkää
Reactions: flode
Mua kans huimaa aikas paljon. Sitku viel väsyttääkin ihan kauheesti ni tuntuu ettei pystyssä pysy :headwall:

Eli oireita täält löytyy ihan reilusti, huimaa, oksettaa, väsyttää, paleltaa(tosin se on jo vähentyn) ja mielialat heittelee.. mul on jotenkin ihmeen seesteinen olo tän raskauden suhteen, etten ees vu:hun meinaa mennä. luotan siihen että kaikki on kunnossa, sit varmaa tiputaa kovaa ja korkeelta : / tosin esikoisesta olin ihan hermoheikko... mut kaitpa tähänkin vaikuttaa se kun vauva ei ollut mitenkään suunniteltu ja olo on niin karsee kokoaika :D mut ei se sitä sano ettei tää toivottu olisi:heart:

wavee 7+0
 
Murri kyllä oli kipuja otin särkylääkkeen ja sain klo 14 lääkäriajan,että en tiiä mitä seuraavaksi,yksi keskenmeno ollut vuonna 2001 mutta se oli pidemällä,että en tiedä tyhjeneekö itsestään vaiko tuleeko kaavinta....
 
Vauvaunelmia, jaksan silti toivoa, että kaikki olisi sulla kunnossa. Ilmoittelethan sitten?

coffeebreak, synnytyksen jälkeen luumunektariini oli kullanarvoinen apu. Kun paikat kipeinä, ja kakkosasia piti kuiteen saada tehtyä. Luumu piti sopivasti löysänä tuotokset.
Mut tosiaan mehuna tai soseena.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: coffeeBreak
vauvaunelmia :hug:
Pelkkiä suru-uutisia täällä :(

Sandaali ja aarresaari tsemppiä ultriin! :)

Muoks: mitä oireita teillä, jotka on suunnilleen samoilla päivillä mun kanssa? Vielä viikko sitten oli kunnon etomista ilmassa ja nyt on laantunut.. Pitäskään olla huolissaan vai iloinen? Pelottaa ihan joka hetki. Ja viimeksikkään ei tullut vuotoa keskenmenossa vaan piti lääkkeillä tyhjentää, kun ultrassa oli todettu menehtyneeksi..

Miramei 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Pissan väri Onko kukaan havainnut muutoksia pissan värissä? Olen pistänyt tänä aamuna merkille, että vaikka olisin käynyt jokin aika sitten pissalla, on seuraavalla kerralla pissa tosi keltaista. Ja minä kuitenkin juon paljon vettä.
 
piippariina ja vauvaunelmia Pahoittelut kumpaisellekin. :'(

Tuosta nimiasiasta Meillä oli pojalle suunniteltuna nimi jo raskausaikana, mutta kun hän syntyi, ei hän ollut yhtään sen nimisen näköinen joten uusiksi meni. :LOL: Onneksi ollaan isännän kanssa samoilla linjoilla nimien suhteen, niin nimeäminen on aika yksimielistä. Perinteisiä suomalaisia nimiä, ja suvussa olleita, on kannatettu kun isännän ja lasten sukunimessä on ä-kijain, niin jotenkin en halua laittaa sen kaveriksi kovin kansainvälistä etunimeä. Nyt mietityttää että laittaisiko tulevan samalla kirjaimella vai samalla tavumäärällä vai kunhan vaan sointuvat yhteen ja nimien lukumäärä sama..

Meidän parisuhteesta en oo tainnut vielä kertoilla joten seurustelu aloitettu syksyllä 2005, yhteen muutettiin virallisesti talvella 2006, ja kihlat vaihdettiin 2008(ensikuussa onkin 5v kihlapäivä) Naimisiin sitten joskus, tehdään nyt nää muksut ensin, ja maksellaan taloa vähän pois. Josko häitä tanssittais sitten 2015 kun tulis 10vuotta yhdessäoloa täyteen :) Niin ja samanikäisiä ollaan.
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Voi surkeus, seurastamme on jo liian moni pudonnut. Jättihalaus ja sympatiat kaikille suuren surun kohdanneille <3 Toivon todella, että pääsette mahdollisimman pian takaisin odottajien panikoivaan joukkoon :D

Tänne tulee tekstiä niin hirvittävää vauhtia ettei meinaa perässä pysyä, mutta olen kyllä tuolta taustalta yrittänyt päivittäin käydä kuulumisianne lukemassa. Huomaan kyllä edelleenkin eksyväni aika herkästi tuonne lapsettomuuskeskustelujenkin puolelle, miten siitä onkaan niin vaikea päästää irti?! No, tänään tuli kuitenkin varhaisultrassa niin suurenmoisia uutisia, että enköhän mä jo pian uskalla alkaa iloita tilanteesta ja alkaa teidän kanssa miettimään äitiyspakkauksia, masutuube, dopplereita ja mistä kaikesta täällä onkaan jo ollut puhetta :D

Nyt on nimittäin ensimmäiset kuvat tyypistä taskussa ja vimmatusti se pieni sydän siellä näytölläkin näytti sykkivän. Koon puolesta vastasi juuri oikeita päiviä ja VU:ssa määriteltiin nyt virallinen laskettu aika 8.11. Meillähän tuo hedelmöityshetki on siis tunnilleen tiedossa joten tuo tulee tuosta tuskin muuttumaan. Itkuhan siinä tuli sitä pientä papanaa tuijottaessa, sekä minulle että miehelle.

Joku kyseli siitä parisuhteen kestosta, me ollaan oltu itseasiassa tänään tasan puoli vuotta naimisissa. *whoopwhoop* Tunnettu ollaan jo vuosikausia, mutta vasta muutama vuosi sitten mieheni sitkeä piiritys toi lopulta tulosta :LOL: Mitä minäkö hitaasti lämpeävä?! :D

Uusia oireita ei ole ilmaantunut ja nyt sormet ristissä jo toivonkin että onnistuisin skippaamaan pahoinvoinnin täysin. Olemme lähdössä lomalle muutaman viikon päästä ja niin kovin mielelläni makoilisin siellä rannalla ilman oksupussia.

Sandaali 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: murri76

Yhteistyössä