Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

minchili: Eka neuvolassa käydään läpi ihan perustietoja, täytellään äitiyskorttia ja mukaan saa yleensä hirmu läjän lippulappusia.. :)
Meillä mies oli sillon tällöin mukana neuvolassa, ihan miten töiltään pääsi. Ultrissa joka kerta mukana. Meillä ainaki terkka tykkäsi ku mieski oli mukana ja "tukena".

Varasin tänään sen varhaisultran, joka on 2.4, viikkoja sillon on 6+6, ja 50€ maksaa täällä Oulussa.
 
Rosuliina heitti muistaakseni viikolla ja seurantaultrassa oli taas kehitys jäljessä, vaikka sydän löi silloinkin. Siitä vasta muutama viikko seurantaultrassa todettiin sykkeen lakanneen ja alkio vastasi viikkoa 8+6.
Sulla kuiten on aika vähän päiviä jäljessä, etten vielä kyllä huolestuisi. Eri asia, jos seuraavassakin ultrassa on eriä, mitä tuosta 6+4 laskettuna pitäisi olla.

Piippariina :( :hug:

Miramei 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Mulle kävi ihme kyllä niin, että oli pitemmällä kuin luulin. Eniten ihmetyttää, että mistä se on tärpännyt, kun tiedän tasan tarkkaan mitä tapahtui milloinkin siinä kierrossa, ja tuon lääkärin antaman LA:n mukaan siittiöiden olisi pitänyt elää 4vuorokautta...Kai ne sitten tosiaan voi selviytyä useamman vuorokauden.
 
Ultrasta löyty normi sikiöpussi ja ruskuaispussi mutta sikiötä ja sykettä ei varmaksi voi sanoa, jotain värinää näky. Ultraaja meinas et saattas olla muutaman päivän nuorempi. Nyt sit täytys odotella piinaavat 2vkoa et pääsee ultraan, jos vaan hermot kestää enkä mee aikasemmin jonnekki muualle. Menkkojen mukaan 6+0 mut ultran mukaan ?. Tyhmä ku menin näin aikasin sinne:( huoh.
 
Huhhuh ku huimaa koko ajan! Istualtaan ja mukuuasennossakin onnenpyörä pyörii. Vippaako muillakin päässä? :D

Ja ai että, suolakurkkuja! Olin kaupassa haistavinani ne ja oli pakko ostaa..makrulaatikkoa ja suolakurkkuja. <3

Ja hyi että voi tupakanhaju kuvottaa! Heti ku haistaa ni nousee pala kurkkuun. Ja ku ukko polttaa parvekkeella ni ihan selvästi keittiönikkuna valskaa. Jännä, ei siitä oo ku 2 viikkoa ku ite vielä poltin.. :D

Poppari 6+0 :heart:
 
Piippariina :hug: voi ei :'(

Rosuliina vai kuka kyseli Mirameilta vu:n viikoista keskenmenneessä raskaudessa. Mulla piti olla tv 7+6, mutta vastasi 7+2. Kesken oli mennyt 7+4-7+5, tämä selvisi vasta kun piti olla 12+1. Tuolloin vu:ssa jo ihmettelin kun nimenomaan oletetusta oviksesta olisi pitänyt olla se 7+6.

Mutta jo liian moni täältä pudonnut pois! Kenellekään ei sitä todellakaan soisi :(
 
stelliini Rosuliina tais yleisesti kysellä ja mun kokemukset on valitettavasti samantapaiset kuin sinun :/ Tosin Rosuliinahan ei ollut varma oviksesta.
Joo, kyllä on jo tarpeeksi moni tippunut, nyt ei enää kukaan, jookos!!
 
Kiitos kommenteista! Mulla ei tosiaan faktatieoa ovulaation ajankohdasta, koska en tikutellut enkä muutenkaan tuossa plussakierrossa kuullostellut kroppaani. Kun ajattelin, että siinä kierross ei ainakaan nappaa työmatkan takia. No, toisin kävi.

En nyt kuitenkaan aio tehdä sen suurempaa murhetta. Nautin tästä hetkestä!
ja nyt kun tarkemmin katson tuota kuvassa olevaa rv määrää niin siinähän lukee 6+4 ja sen perässä plusmiinus 4.

P.s tänään työmatkalla jouduin pysäyttämään auton tienposkeen ja mennä ulos yökkäilemään. Jes! Lisää tätä ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ultrassa käyty. Setä ultrassa meinasi että viikkoja ei olis kun korkeitaan 5. Menkiojen mukaan niitä olis 6+4.

Menkat mulla alko 2.2. Ja oviksen tikutin 15.-17.2. Ja 3.3 tein digin "raskaana 2-3". Eli ultran mukaan raskauden olis pitänyt alkaa vasta joskus tuolloin kun tein testi. Seksiä meillä oli oviksen aikaan ja seuraavan kerran vasta viime viikolla.. Että mistä siitiöistä tuo lapsi on hedelmöittynyt?? Sydämen syke kyllä näkyi, että hengissä siellä ollaan. :)

ViiruP&PekkaEemeli ?+?
Nyt oon miettiny illan kähmässä että jos siellä on jotain kehityshäiriötä.. Kuitenkin aika iso heitto noissa viikoissa. Liekkö siellä sykettä ennee np-ultraan mennessä on..?
 
Piippariina Jaksamisia sinulle... :hug:

Susimieli Meille sanoi terveystalolta esikoista odottaessa n.100e hinnaksi ja maksoi lopulta 160€. Että näin... Mistä kysyit tuon hinnan? :)

ON: Oon oikee itkuiita, itkua itkun perään ja väliin mahtuu kiukkua myös. Hormoonit tekee musta hirviön, näin on aina ollut, myös kuukautisten aikana... Ja mitään hormooniehkäisyä en ole voinut käyttää, koska vaikuttavat mieleen niin rajusti. Mieleen on juolahtanut ajatus, että olenko valmis ottamaan toisen lapsen...ja toisessa hetkessä sitä on niin onnellinen siitä miniasukista. Pää on hyvin sekasin täällä, mites muilla. Vaikuttaako hormonit käyttäytymiseen?
 
ViiruP Ymmärrän, jos ressaa.. mutta muistetaan, että jos toisille on käynyt jotain pahaa, se ei automaattisesti tarkota samaa omalle kohdalle. Meinasin jättää tästä raskaudesta kokonaan palstojen lukemisen pois, koska tuun ihan hysteeriseks kaikesta pahasta, mitä voi mahdollisesti tapahtua. Toivotaan, että np-ultra viimeistäänkin osoittaa kaiken olevan kunnossa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: ViiruP
Viirup ristiriitaista, että sydän lyö, vaikka mittaa max 5 viikkoa, sillä sanotaan, että sydän alkaa lyödä vasta kuudennen viikon puolessa välissä eli 5+3(4).
Jos lapsi ois kehittyny viime viikon simpoista niin eihän se välttämättä näkyis raskaustestissä edes vielä. Onpa kummallista : /
 
Viirup : Älä vielä ala stressaamaan tuota.. mulla heitti tasan kahdella viikolla niin kuin kerroin ennemmin sulle että piti olla viikot 12+3 niin olikin viikon 10+3 ja sain kahden viikon päähän uuden ultrauksen ja kaikki ihan jees ei mitään :)
Sulla ei taida ees heittää kahtaviikkoa ihan... nyt ihan rauhassa oottelet.
Ymmärrän että tulee kaikkea ihan mieleen mahdotonta ja mahdollista...
Se epätietoisuus syö hyvin kyllä,tiedän tunteen,mutta mä haluan nyt ainakin uskoa että siellä sulla masussa kaikki on ihan hyvin :)
 
  • Tykkää
Reactions: ViiruP
Ihanaa iltaa naiset!

Haleja kaikille menetyksen kohdanneille!

Peukkuja kaikille uusille plussanneille!

Ei voi muuta sanoa, kuin että hirveen aktiivista väkeä täällä on! Yritin lukea kaikki tekstit mitä on tullut sitte viime käynnin jälkeen, mutta ei varmasti jäänyt mieleen kaikkea mitä on kyselty. Tässäpä kuitenkin vastauksia joihinki :)

Ikäeroa meillä on 4 vuotta. Itse olen 26 ja mieheni täyttää 30. Kihloissa ollaan oltu nyt 1,5 vuotta ja tunnettu vajaa 4 vuotta.

Oloja on vaihtelevasti! Pönttöä ei ole toistaiseksi tarvinnut halailla, mutta todella pahaolo tulee jos ei syö tasaisin välein. Nännit ovat edelleen arat ja myös kasvaneet vaikka kokoa on ollut muutenki. Töissä viime viikolla yksi poika sanoi mulle: Sulla on lehmäntissit, ku ne on noin isot :D Turvottava olo on nyt koko ajan ja varsinkin iltaisin väsyttää ja palelee kovasti!

Äitiyspakkauksesta sanoinkin jo jossain välissä, että otamme sen ilolla vastaan :)

Pari viikkoa on vielä aikaa neuvolaan, ei malttais odottaa vaikka nyt nämä pari viikkoa onkin mennyt nopeasti! Mietin tuossa sitä varhaisultraa, mutta tultiin miehen kanssa siihen tulokseen että ei mennä, vaikka vähän jännittää että onhan siellä nyt varmasti pikkuinen matkassa, oikeassa paikassa :)

Hyvä ystäväni saa vauvan nyt touko-kesäkuussa, ja toinen suunnilleen samaan aikaan kuin mekin, eli vertaistukea saa läheltä ja se on kyllä tarpeeseen kun meille tulee vasta ensimmäinen :)

Mielitekoja ei ihan hirveästi ole, suolaiset toki maistuisi, ei niinkään makeat vaikka niiden perään olen aina ollut! Hajuaisti on kyllä vahistunut, selkeästi tulee hyviä ja pahoja hajuja! Anoppilassa oli pakko syödä leikkelemakkaraa ihan vaan sen takia että se tuoksui hyvältä :D

Mutta jospa vielä yrittäis sinnitellä hetken hereillä ja leipoa kääretortun huomisille vieraille!
 
heips ja halit kaikille.. mulla iski järkky paniikki kohtaus tänää ku pe. ultra että onki tuulimuna ja /tai jtn, ettei ookkaa kaikki hyvin. tai ääh.. hulluks tuun... on tätä niin odotettu.. mutta enää huominen, sit peukkuja ,et pysyn tääl pastalla.. kävi hassu juttu, kaveri ilmotti tänää olevansa raskaana, samoilla päivillä ku mä :D et jos vaan kaikki hyvin, ei tartte "yksin panikoida"..
 
  • Tykkää
Reactions: murri76

Yhteistyössä