Marraskuun masuasukit 2013 *heinäkuussa*

WAWEE

sekä muut fb-ryhmän ylläpitäjät, laitoin pyyntöä liittyä ryhmään suoraan fb:ssä :) kun ryhmä nyt löytyikin helposti hakemalla. Tunnistat nimikirjaimista jh ja profiilikuvassa koira, kannessa hevonen..
 
Nyt on kolmas ultra ohi ja hienosti on kaikki edelleen :) Ollaan jotenkin miehen kanssa molemmat pelätty että tää lähtee vielä syntymään ennen aikojaan kun näitä supistuksia tulee usein. Kuitenkin selvis että mulla on vaan supistusherkkä kohtu ja tuskin aiheuttaa ennenaikasta synnytystä. Pikkumies oli hyvin kasvanut, nyt noin 25cm ja paino 485g :) Nyt voi hyvillä mielin jatkaa loman viettoa, kuukauden päästä mennäänkin takaisin koulun penkille..

Seuraava neuvola 10.9.

Mirkkeli & Pikkuveli 22+1 <3
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
Tänään oli ru. Kaikki niinkun pitääkin, vastasi 21+0 mutta LA ei muutu. Vauvalla oli napanuorassa kaksi napasuonta, yleensä on kolme. Sen takia menen kerran tai pari kontrolliultraan jotta nähdään että kasvaa normaalisti. Tähän asti on ainakin saanut ravinnon hyvin: Painoa oli 386g. Istukka etuseinässä joten vaimentaa liikkeitä. Ja ai niin, tyttö olisi ilmeisesti tulossa. En voi käsittää, ei ollut yhtään tyttöolo. Mutta saatiin hyvä 4d- kuva kasvoista joten nyt tää alkaa konkretisoitua:)

Hempukkainen ja Prinsessa 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mirkkeli_
Nunnush ja Luna: olen tosi pahoillani. Kurjaa mitä olette joutuneet kestämään. Toivon teille molemmille kaikkea hyvää ja onnea elämään.

Ja PinskuPinskulle tsemppiä tutkimuksiin ja toimenpiteisiin!

Mulla on kyllä ihan järkky pallomaha, vaikka rv:t on vasta 22. Tosin tämä on jo neljäs raskaus, eka ei varmasti näkynyt ihan näin pian. Mulla on perjantaina neuvola. Vointi on ollut ihan hyvä, nyt kun ei ole enää niin kamalan kuumakaan.

Mun tekisi mieli ostaa uusi pinnasänky, sellainen mistä saa laidan pois. Pitäisi vaan laittaa varmaan tuo vanha ensin myyntiin. Ja uusi turvakaukalo olisi kiva myös, mutta saa nähdä raaskinko hommata, se on kuitenkin niin vähän aikaa käytössä. Vaatteita meillä löytyy enemmän kuin tarpeeksi, mutta jotain uutta aion ostaa. Kirppiksiä tykkään koluta, mutta mun pitäis laittaa sinne mieluummin myyntiin kuin ostaa.

Oltiin mökillä viikonloppu. Mustikoita en jaksanut poimia kuin hetken, tuntui kamalaa viiltävää kipua vasemmalla puolella munasarjan kohdalla, enpä aikaisemin ole moista tuntenutkaan. Tuskin mitään vaarallista? Otin minäkin tuon Anitan tukivyön kuitenkin käyttöön, jos se vähän edes auttaisi.

Pe neuvolaan!
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille ultrassa käyneille!! :)

Täällä ei niin mitään uutta auringon alla. Masu kasvaa ja vauva liikkuu päivä päivältä enemmän ja enemmän (tai siis liikkeet tuntuu joka päivä selvemmin). Isoimmat hankinnat on kaikki tehty ja enää puuttuu vaatteita, pinnasängyn reunapehmustetta yms pientä. Huomenna mennään naapurin kanssa lastenvaatekirpparille tekemään (toivottavasti) löytöjä. Ja mikä ihaninta... 1,5vko lomaan :heart:

-Nelly ja Murunen 21+0- POKS!!!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
tänään poksui 22+0 :heart:

ja lisäksi oli neuvola, jossa kaikki arvot oli hyvät..jeee!!!
Nyt mua on piinannut todella ärsyttävä närästys - aika usein. Aikaisemmin oli vaan iltaisin, mutta viime aikoina jo päivisinkin. Superärsyttävää

Nyt voikin hakea äitiyspakkausta yms kun sai raskaustodistuksen neuvolasta =)

Me ei olla hankittu mitään vielä ja luulenpa, että hankinnat jätetään minimiin. Sen jälkeen voi sitten shoppailla kun h-hetki on koittanut. Tosin jotain joutunee ostelee kuten turvaistuin autoon, mutta eipä paljon muuta.
 
Närästystä on täälläkin ja väsymys on tullut takaisin, luultavasti osittain siksi että hemoglobiini on tippunut 150 -> 119 lyhyessä ajassa.

Käsittämätöntä mutta totta, jätin maanantaina iltapäivällä äitiyspäiväraha/vanhempainraha hakemukset liitteineen kelaan, päätökset tulivat jo tänään ja äitiyspakkauksenkin saan jo kahden viikon päästä! :D Ihme että tämä hoitui näinkin kivuttomasti kun näitä päätöksiä saa yleensä odotella jonkin aikaa..
Huomenna sukuloimaan 500km päähän, onneksi ilmat ovat vähän viilentyneet niin matkustaminen ei ole niin tuskallista! :D

Mirkkeli & Pikkuveli 22+2 <3
 
Viimeksi muokattu:
mirkkeli oho - kela oli nopea :)
harvinaista..taidanpa itsekin hoitaa alta pois tän viikon aikana
sun lähtö-hemppa on tosi hyvä :)
mä olin ihan varma, että oma oli tippunut kun täällä myös väsymystä ollut, mutta eipä ollutkaan vaan siinä 125 pintaan eli ihan ok. Sulla väsymys varmaan kyllä johtuu hempan nopsasta laskusta vaikka onkin edeleen hyvällä tasolla =)
 
Täällä poksuu kans 22+0! Kuten starhopella, mullakin oli neuvola tänään. Huomenna mennäänkin sit kelaan papereiden kanssa. Toivottavasti mekin saatais pakkaus pian :)

Neuvolakuumiset lyhyesti:
-Hemppa oli laskenut 140 -> 118 ja nyt syön sit joka toinen päivä rautatabletin jos vähän nousisi. Olo onkin ehkä ollut vähän nuutunut mutta pistin flunssan piikkiin.
-painoa tullut +530g/ viikkoa, yhteensä viitisen kiloa tähän mennessä, ihan ok
-paineet oli 117/65
-vauvan sykkeitä metsästettiin hyvän aikaa, edessä oleva istukka vaikeutti etsintöjä ja typykin kurvaili parhaansa mukaan karkuun, potki niin että maha hytkyi :D Sykkeet oli hyvät sit lopulta kun ne saatiin mitattua.
-sf-mitta 20cm
-oltiin koko perhe tällä kertaa neuvolassa ja kuulemma "Ootte ihana perhe". Oli oma terkka lomalla ja ihan mukava sijainen oli tänään. Ens kerralla onkin sit lääkärineuvola neljän viikon päästä.

Mun maha on kyllä ihan kunnon pallo jo! Paljon isompi kun esikoisesta näillä viikoilla vaikka sf-mitta on samoissa. Vissiin vatsa antaa enemmän periksi sit näin tokalla kertaa.

Pinsku olet ajatuksisss, miten teillä sujuu vauvan anemian hoito? Toivottavasti kaikki on kunnossa!

Susimieli ja Pikkusisko 22+0
 
susimieli sama tahti :)
kelan voi hoitaa näppärästi suoraan netissä - ei tarvii mennä käymään. Meni noin 5 minuuttia ja kaikki hoidettu netin kautta.

Mulle painoa tullut +320g/vko mikä aika jees ja sf-mitta oli aika sama ku susimielelläkin..reilu 20cm
ja tosiaan lekurineuvola seuraavan kerran..
 
Huomenia :)

Täällä on taas nähty tälle vuodelle karavaanarin silmin suomea :) Mukavaa puuhaa, mutta viikossa alko kyl pikkukoppi tympiä ja tultiin kotia! Ens vuonna sit uudestaan :) Nyt suunnittelen isännän mieliks kahen keskistä ikean reissua :D Kodinhoitohuoneeseen pitäs lavuaari saada, samalla ajattelin jo ostaa pyykkikorin vauvalle sun muuta pientä.

Vauvanvakuutuksista
ootte jutellu, me ei sitä oteta vaan otetaan sitten syntymän jälkeen. Se olis hyvä, mutta kallis : /

susimieli täällä kans pitää lähtee paita ostoksille, kaikissa jää helmat lyhyeks ja mikään oo rasittavaa kun paidat on lyhyitä! Miehen iloks oon ostanu prismasta äitiys alkkareita :D Oikeen erotiikan tuojat :LOL:

Nimi on täällä tytölle valmiina, pojallekkin on paitsi yks toisesta nimestä puuttuu :D

Täällä kans odotellaan äitiyspaketin saapumista, ens viikolla on kulunu pari viikkoa :) Se on mulle itelle jonkinlainen etappi tässä raskaudessa :D

Teettekö te miehelle isyyspakkausta? Entä lapsille?

Mä oon iloinnu kun paino ei oo noussu, nyt olin viikon reissussa ja pamahti +2kg ruutuun!!!! Tietää syönneen jädee, limsaa, sipsii ja karkkii eri tavalla kun kotona!
Niin ja ihanat supistukset tuli jos istu pitempään autossa.. Ihana riesa!

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 24+6
 
vauvavakuutus ei olla päätetty otetaanko, onhan se aika kallis. Saatetaan mekin ottaa vastasyntyneelle vasta sit. Pitäs päättää tässä pian.

Mä en ymmärrä niitä äitiysalushousuja :D Mun mielestä tavalliset hipsterit on mukavimmat kun ne jää tonne mahan alle mukavasti.

En varmaan tee isyyspakkausta, mun mielestä se äitiyspakkaus on nimestään huolimatta meille kaikille :) eihän siellä sidepakettia lukuunottamatta ole äidille mitään.
Lisäksi tokasta lapsesta ois hassu tehdä. Ekasta ehkä ymmärrän sen jotenkin.

Että, pitäs miettiä monen päivän kauppalistaa mutta kauheen vaikea suunnitella lämpimiä ruokia kun kaikki "kunnon ruuat" inhottaa edelleen. Yyh.

Susimieli ja Pikkusisko 22+1
 
Ai niin, anotaan se äitiyspakkaus kyllä netissä mutta pitää kelassa käydä kyseleen kannattaako mun ottaa samat rahat kun esikoisesta vai pyytää laskeen uudestaan tän vuoden palkan suhteen. Mun palkasta osa on omasta lapsesta saatua tukea enkä tiedä lasketaanko se.
 
Vakuutuksesta me otettiin Pohjolasta eikä mun mielestä ollut hinnankirous. Vähän reilu 230€ kaikilla lisäturvilla. Eihän sitä vielä voi tietää miten sitä saattaakaan tarvia. Ja jos syntyessä todetaan joku sairaus niin enää ei voikkaan vakuuttaa ko sairauden varalle.. Tosin meillä on kaikki vakuutukset Pohjolassa talo, autot, omat ym. että toki saadaan keskittämisalennuksia. Niin ja Pohjolasta on poistunut se takarajapäivämäärä, koska vakuutusta tulisi hakea. Ainoa kriteeri on, että Ru on tehty.

Onko muut tehneet jo hankintoja? Me varattiin vaunut ja turvakaukalo. Emmaljungan Mondial White Leatherette ja Duo-s rungolla. Istuimeksi valittiin Maxi-cosin cabriofix.
Onko kellään ( tai kenenkään tutulla) kokemuksia tuosta Duo-s rungosta? Nimittäin siitä, kuinka se liikkuu lumella, kun etupyörät on kääntyviä? Vaikka tokihan ne saa lukittua.
Emmaljungalla muuten on tehdas kiinni (kesälomalla) ens kuun puoleen väliin ja sen jälkeen vasta alkaa tuotanto uudestaan.. eli nyt lastentarvikeliikkeet myyvät varastojaan tyhjilleen ja menee aikataulu tiukaksi, kun vaunut pitäisi saada hyvissä ajoin.. laskettuaikakin kun voi heittää sen pari viikkoa taaksepäin.. Itse en halua ottaa riskiä, että vauva syntyykin jo lokakuun puolessa välissä ja saadaan vaunut ym tarvikkeet liian myöhään.

Miramei&Sintti 25+2
 
Viimeksi muokattu:
Susimieli eihän ne kalsarit kauniita oo, mutta itellä toimivat :D Ei oo nuo kiinnikkeet repiny niin pahasti enään.

Miramei ihan tottahan se on että kannattaa ottaa vakuutus jos sattuukin olemaan lapsella jotain, me ei otettu pojalle ja se sairasti 1kk iässä jo korvatulehuksen, nyt vakuutus ei kata korvia eikä nielurisoja. Mutta ollaan If:in asiakkaita ja pojan aikaan oli kyl niin tyyristä hommaa, joten toivotaan että pikkunen syntyy terveenä ja ei ehi sairastella ennen vakuutusta.

Vakuutuksista puheen ollen, millasia vakuutuksia teillä itellä on? Mulla on joskus pentuna ollu vakuutus ja vanhemmat lopetti sen, eli nyt mulla ei oo mitään. Nyt pitääkin vakuutusyhtiöön lapsia ens viikolla auton vakuutuksia kattomaan, pitää varmaan itellekkin jonninlainen vakuutus hankkia.
 
miramei samaa mieltä että vakuutus on ehdoton ja on siis voimassa monta kymmentä vuotta joten kyyneltenhymy se ei ole meillä vain sitä varten, että syntyykö terveenä vai ei (toki sekin) mutta lisäksi myös tulevaisuutta varten - kymmeniä vuosia.
Pohjolassa meilläkin kaikki muut - ja päädyttiin tämänkin osalta siihen koska heillä oli meidän mielestä paras turva (hoitoturva+lisäturvat) ja enimmäisrajat muihin verrattuna.

tänään oli pakko käydä ostamassa parit äippärihousut, kun ei näköjään mahdu enää mitkään päälle tai sitten puristaa niin inhottavasti ettei ole hyvä olla. Jännä kun viime vkolla vielä mahtui mutta eivät näköjään nekään loputtomasti veny :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Kylläpä tämä viikko onkin tuntunut oudolle... teen normaalin kolmipäiväisen viikon sijaan täyttä viikkoa kuun loppuun saakka niin on päivät ihan sekaisin :) Ja kroppa käy ylikierroil ja oon koko ajan ihan sika väsynyt...

Tänä aamuna heräsin siihen kun minimies vaihtoi kylkeä massussa :D Kauhia mutkellus ja matkellus kävi... Ja näky kyl ihan piällisin puolin kuinka mylvähti :) Ei oo enään mikään pieni matkalainen tuntemuksista päätellen...

Mä en tee isyyspakkausta koska kuitenkin näit lapsia jo ennestään on :D Lapsille varsinkin pienimmille on ostettu jotain pientä aina silleen, että kun tulevat sairaalaan ekan kerran katsomaan niin ns. vauva antaa heille lahjat :) Auttaa vauvan tulon sulattelussa kun lahjusten kans tulee ;)

Mä en oo saanu viel mitää aikaseks äippä rahojen tms suhteen... Ja pakkausta en kyl ole ottamassakaan niin sinänsä kiirettä ei oo... Äippärahan pistän vetämään kunhan saan ny tän menevän jakson palkka kuitin ni jos se ees vähä nostas sitä :)

Mutta josko ny alkas saunaan valua ni sit joutaski nukkumaan ni jaksas viel yhden työpäivän tälle viikolle tekasta...

Anskuli&Papu 24+3
 
sellainen kysymys, että oletteko rasvanneet/öljynneet kasvavaa masua millään ja jos olette niin millä?
Ajattelin ostaa jotain jos se auttaisi että nahka pysyisi kimmoisana..tai jotain..
ja vähän pintakuiva iho
 
Viimeksi muokattu:
Starhope: Rasvaan samoilla rasvoilla koko kropan kuin ennenkin raskautta. Yritän suosia sellasia rasvasempia voiteita mut en oo ostanu mitään erikoisvoiteita raskausarpiin. Meinasin eka ostaa mut sit tulin järkiini. Kyl se iho pysyy kimmosana (niinkuin nyt voi pysyä raskausaikana kun nahka venyy) niil tavallisilla rasvoillaki. Mä luulen et arpien syntymiseen vaikuttaa enempi just millanen iho on, rasvaus ja hieronta voi auttaa vähän asiassa mut ite en usko et rahaa laittamalla lisää voiteisiin välttyis arvilta.
 
Mä rasvasin esikoisesta ihan hulluna ja silti nahka repes niin että rutina kävi :D nyt en oo ressannut, välillä rasvannut jos iho tuntuu kuivalta. Saa nähdä repeekö nää vanhat arvet entisestään jahka pötsi vielä vähän kasvaa.
Uskoisin arpien tulon olevan eniten kiinni ihotyypistä.
 
Huomenta!

Eilen tuli pakkaus postissa <3 Onhan ne vaatteet toooosi reiluja pienelle rääpäleelle, mutta aikani mietittyä sitä toppapukua ja tulin siihen tulokseen, että ostetaan se kaukalopussi ja se saa riittää.

Mahaa en rasvannu pojan ootusaikana, joten en nää nytkään tarpeelliseks kun maha ja selkä on revenny. Mutta mulla on ainakin semmonen iho joka repee jo pelkästä suklaan näkemisestä, uskon etten vois estää niit mitenkään.

Tänään saadaan lähtee miehen kanssa kaksin ikeaan :) Jos vaikka vauvan vaatteita eksyis kainaloon!

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 25+0
 
Meillä oli tänää ru :) Rakenteet symmetriset ja kaikki on hyvin Papusella.. Painoarvio oli 505g ja kasvaa kuusi päivää vanhempana mutta eipä se sanonu että muuttaako se la:kaa.. Istukka oli etuseinässä ja vaimentaa potkuja :D Papunen oli taas untenmailla ja kätilö kyseliki että kun nyt on noin passiivinen että kai maha-asukki liikkuu ihan normaalisti.. Mie vaan että joo, illalla alkaa ralli (ainakin mitä tunnen liikkeitä ja aina ku syö) :D
Kauhee saarnaus sokereista kun yksi arvo oli yli viitearvon!! Muutenki oli ihan outo koko kätilö.. Seuraava kontrolli on rv 28 (soittoaika) sillo päätetää tuunko käymään LKS:ssä aikasemmin kuin rv 32.
Ai nii, meille annettii tyttö-lupaus :heart:

Sasseri86 ja Papunen 22+2

ps. nyt vasta sanottiin että saajaan hakia Kelalta matkakorvauksia matkoista :D
 
Viikonloppuna ollaan mietiskelty mun äitiyslomalle jäämistä, alan kallistua siihen että aloitan jo varhennettuna sen, koska perhepäivähoitajana mun on mahdoton jäädä pitkälle sairaslomalle jos työ käykin ylivoimaiseksi lopussa. Asiakkaille ois ilmoitettava lomalle jäämis päivä mahd. pian niin voivat sitten etsiä lapsilleen uutta hoitopaikkaa. Hurjalta vaan tuntuu että varhennettuna voisin jäädä jo 21.9 äippälomalle, normisti 15.10.
Pitäisi olla joku kristallipallo josta näkis pärjäiskö sitä ihan tohon 15.10 asti vai ei. Mielellään palkan takia tekis sinne asti mutta ei ehkä uskalla ottaa riskiä, jos joudunkin saikulle niin varahoidon maksaminen tulee kalliiksi mulle ja jos muuten oon ihan raato töiden ja siihen liittyvien siivoomisten takia niin ei hyvä.

Hassua, mä jäisin lomalle siis jo vajaan kahden kuukauden päästä! Mites muut aikoo tehdä? Jääkö joku muu vahennetulle äitiyslomalle ja miksi?

Susimieli ja (kovasti potkiva) Pikkusisko 22+4
 

Yhteistyössä