Marraskuun masuasukit 2013 *heinäkuussa*

Miramei mä hain kaikki kerralla (netin kautta) ja päätökset tuli jo heti seuraavana päivänä kaikkien osalta.
Mulla jokaisesta oli tehty eri päätös - ja tulivat myös kotiin postitse eri kirjeissä (vaikka kaikki päätökset oli tehnyt sama hlö)
ja mulla meni 2011 verotuksen mukaan joten nekin tuli suoraan koneelta - ei tarvii liitteitä laitella..ainoastaan raskaustodistus oli ja sitten lapsilisää varten joku jälkitarkastuslappu pitää toimittaa. Tosin unohdin että työnantaja mulla maksaa vissiin 3kk ajalta normiliksan joten se pitää vaan ilmoittaa niin voivat päivittää muutoksen..
 
heippa kaikille :) on ollut niin tohinaa rempan ja töitten takia että on ihan jääny täällä käyminen! kävin eilen kelassa laittaas pakkaus ja raha hakemukset eteenpäin...ja vakutuusyhtiöön vein lisäselvitystä varten mun koetuloksia...sain kuurin kun en ole sairastanut vesirokkoa ja altistuin vyöruusun kautta sille mutta en onneksi saanut tartuntaa. seksi maistuu täälläkin vaikkakin lisä liukasteella :D mua närästää aina välillä, mua sattuu myös ilmeisesti tuosta pallean kohilta aina välillä?! onko muilla mitään samankaltaista? selkä myös kipuilee mutta tuosta lapojen alta ei ala selästä. mulla lyö helposti pahanolon päälle jos en heti syö kun siltä tuntuu. Mini muljaa kovasti edelleen. mä nukkuisin kyllä mutta on öitä jolloin ihan sama kuinka väsynyt olen en saa unta kun vasta joskus aamuyöstä ja heräilen tosi usein mutta se ei ole mitään uutta. mä tästä lähden parturiin :) niin muuten on hassua miten on montaa mielipidettä kun pari asiakasta on erehtynyt kommentoimaan mua jo kovinn isoksi :D saivat kuulla kunniansa ettei naiselle saa niin sanoa! ja muutama on sitä sanonut että voi ootpa sinä siro vatsainen vaikka on enää 3kk jäljellä...no on mulle 7 kg tullu lisää mutta en minä omastanikaan mielestä ole kovin iso...ei ole tullu raskausarpiakaan... että sellanen vuodatus :D Jenna ja mini
 
Heipsan. :) Pitkästä aikaa taas..

Liityin tuohon facebookki ryhmään, mutta jonkin aikaa seurailtuani poistin itseni sieltä, kun ei vain tuntunut omalta jutulta, että omilla nimillä ja kuvilla jutellaan. Näin täysin anonyyminä on parampi. :) Ja aika harvakseltaan on tännekkin tullut kirjoilteltua, vaikka aktiivisesti seuraankin. Mutta aika moni on tämänkin ryhmän jäsenistä tainnut jättäytyä pois, kun katsoin tuosta etusivulta, että aika harva on tuon sukupuoli lupauksen tullut kertomaan. Vaikka kaikkihan ei välttämättä kyllä halua sitä edes tietää, tai vauva ei ole suostunut näyttämään..

Täällä on myös äitiyspäiväraha yms. hakemukset tehty, ja päätöskin on niistä tullut. Mutta yksi asia tuosta kelalle laitettavasta verokortista on mietityttänyt. Olen monesta paikasta lukenut että kelalle kannattaa laittaa muutosverokortti sosiaalietuutta varten, niin se äitiyspäivärahasta lähtevä vero voi olla pienempi kuin se 20%. Mutta miten käytännössä semmoinen verokortti siellä vero.fi sivuilla tehdään. Ihan normaali verokortti vai mitenkä?? Anteeksi tyhmyyteni, mutta oon niin huono tämmösissä. :ashamed:

Onko muilla alkanut kroppa kremppaamaan, vai edelleenkö jakselette hyvin? Itsellä nimittäin tässä toisessa raskaudessa on jo nyt tullut paljon enemmän kaikkia kolotuksia ja vaivoja. Selkä kipeytyy tosi helposti, ja kipu oikein säteilee pakaroihin ja takareisiin asti. Myös turvotusta on alkanut tulemaan jo nyt, ja jalat väsyvät helposti. Ihan raihnaseksi tässä itsensä välillä tuntee. :D Tilasinkin tänään netistä tukisukat, ja tukivyön, jos niistä jotain apua olisi. Toivottavasti töissä vielä jaksaisi, kun vähän jännittää lomalta palailla takaisin. Onneksi on vain kaksi kertaa viikossa!

Hankinnoista sen verran, että tuplarattaiksi on vihdoin päätetty z-line sisarusrattaat. Vaikuttavat ketteriltä, ja ovat suht kapeat, ja ennen kaikkea edulliset. Itse en ole valmis laittamaan rattaisiin yli tonnia.
 
shantaram soittamalla verotoimistoon saat parhaiten sen oikean verokortin ;)

Mulla kans on nyt toka raskaus (lasten ikäeroksi tulee n. 1v 11kk) ja kyllä mulla kans kolottaa enemmän nyt! Jotain liitoskipua kai tää on mitä lantiossa tuntuu ja selänkin saa helposti kipeäksi. Tukisukkia mietin kans syksyksi...
Huh huh :D

Susimieli ja Pikkusisko 24+1
 
Moi pitkästä aikaa!

Mulla oli nopeaa toimintaa - päätös äitiyspakkauksesta tuli päivässä ja viikon kuluttua hakemuksesta paketti odotti jo postissa. Äitiys- ja vanhempainrahahakemukseni on sen sijaan vasta vetämässä, kun joudun kierrättämään paperiset hakemukset työpaikkani palkkasihteerin kautta.

Mulle voi päivittää lasketuksi ajaksi 22.11. ja 4D-ultrassa annetun "100-prosenttisen varman" tyttölupauksen :)

Meillä on nyt kaksi lahjaksi saatua 62 cm toppahaalaria sekä yksi hupullinen lämpöpussi. Kai ne riittää? Oma olo on ollut viime aikoina hieman tukala liitos- ym. kipujen takia, liikkuminen on tosi rajoitettua.. Hemoglobiinikin 98, joten en jotenkin ole jaksanut perehtyä kaikkeen niin paljon kuin haluaisin. Onneksi suurin osa hankinnoista on tehty ja tosi paljon ollaan saatu käytettyä vaatetta lahjoituksena.
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
:wave:

Oma kroppa menee helpommin kipeeks nyt oottaessa, tai siis selkä ei kestä paljo mitään enään ja tuntuu et jalatkin väsyy erillätavalla kävelessä ja seistessä.

Anna_Bella eiköhän ne riitä pikkuselle :)

Mulle tuli päätös rahoista ja pitäs pähkäillä se oikeen ajatuksella kun taidan saada liikaa :confused: Siin lukee et rahan määrä pitäs olla 86% työttömyysrahasta, mutta se kyl on enemmän! Tai sit mä en vaan osaa laskea enään :D

Pistääkö Miramei uuden pinon pystyyn kun kerkiää? :)

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 27+0
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei

Yhteistyössä