Marraskuun masuasukit 2013 *heinäkuussa*

tuntuu todella pahalta teidän puolestanne jotka ovat menetyksen kokeneet tai kokemassa :( maailma on todella epäreilu paikka välillä!:hug:
olin eilen neuvolassa, täälläkin joudutaan sokerirasitus testiin... : / synnytys valmennukseen menen 10.9 ja nl on 21.8 ja tosiaan mulle saa päivittää poikalupauksen <3

Jenna plus mini 22plus 2 :D
 
Viimeksi muokattu:
Osanottoni kaikille menetyksen kohdanneille! Tuntuu todella pahalta että teitä koetellaan näin.

Kävin tänään ylimääräisessä lääkärineuvolassa supistusten takia. Kohdunsuulla on onneksi vielä sama tilanne kun viime käynnilläkin, eli ei ole kypsynyt. Ensi viikolla on kuitenkin ylimääräinen ultra jonka tekee lääkäri. Oli puhetta että tätä tilannetta seuraillaan nyt kahden viikon välein ja nyt määrättiin lepoa, pitää välttää ylimääräistä liikuntaa ja rasitusta sekä täysi yhdyntäkielto ainakin seuraavaan käyntiin asti :D Onneksi kuitenkin seuraillaan.. :)

Minulle voi edelleen päivittää poikalupauksen :)

Mirkkeli & Pikkuveli 21+2 <3
 
anskuli79: Tuo fb-ryhmä on salainen ryhmä, eli siihen kuuluminen ja siellä kirjoitetut jutut eivät näy kenellekään muulle kuin ryhmän jäsenille :) Ryhmässä vallitsee myös ehdoton keskinäinen luottamus, ja intiimejäkin asioita uskaltaa jakaa.
 
anskuli79: Mene omaan profiiliisi ja kopioi osoite, joka silloin näkyy osoitekentässä :) Sen osoitteen siis lähetät waveelle, jotta hän saa lisättyä sinut kaveriksi (kaveriksi kun on pakko lisätä, jotta voi liittää jonkun ryhmään). Kun liittäminen on hoidettu, hän poistaa sinut kavereista.
 
Nyt on ru:ssa käyty. Kyllä muuten jännitti mennä ja pasmat meni heti sekaisin, kun jouduttiinkin synnytysvastaanoton puolelle, jossa tammikuussa odoteltiin tuskaisina apua kun lääkkeillä tyhjennys ei ollut kokonaan onnistunut kotona:(. Muistot tulvahtivat mieleen ja kyyneleet siinä samassa, aattelin että mitään hyvää ei tästä odotusaulasta voi tulla:(.

Mutta nyt on hyvääkin saatu siitä paikasta:). Kaikki oli vauvalla hienosti! Rakenteet kunnossa ja tosi kova liikkumaan. Käsillä nyrkkeili istukkaa, minkä kyllä tunsinkin ja välillä meni peukku suuhun :heart:. Istukka oli edelleen aika alhaalla, jonka vuoksi sain vielä ajan kontrolliultraan rv 32, jossa tarkistetaan vielä sen istukan paikka. Ei ole enää kohdunsuulla, mutta melko alhaalla kuitenkin. Ultraaja arveli, että kyllä vielä tuosta nousee kun kohtu kasvaa, mutta tarkistetaan silti.

Painoarvio oli 358 g, mikä vastaa rv 20+3, eli paria päivää pienempi. Tosin reisiluusta sanoi, että on pitkänlainen, mutta niinhän se on tämä äitikin, joten eipä siinä ihmeempiä :D. Sukupuolta ei haluttukaan tietää, jätetään se yllätykseksi :).

Nyt lähdetään viikonlopuksi mökille! Ihanaa viikonloppua kaikille! :heart:

Nannikki ja pikkuinen 20+5
 
Täällä myös hyviä kuulumisia rakenneultrasta - kaikki oli kohdallaan ja oikein aktiivinen tyyppi siellä masussa melskaa, vaikkei liikkeet vielä selkeästi tunnukaan. Istukka on navan kohdilla edessä, joten vaimentaa liikkeitä aikalailla. Olo on niin huojentunut kun kaikki oli hyvin <3 Jännitti etukäteen ihan hurjan paljon!

Poikalupaus <3 sieltä tuli ja koko vastasi muutamaa päivää suurempaa kuin viikot, mutta laskettua aikaa ei silti muutettu, kun jäi heitto alle sen viiden päivän.

Aikas ihanaa :heart:


*jonesy 20+1
 
Nannikki tuttu tunne - itellä oli myös sama paikka missä aiemmin ei niin kivoja uutisia. Pulssi oli varmaan toistasataa..:heart:

Onnea hyvistä ultrauutisista kaikille niitä saaneille!!! :heart:

Mä olen töissä kertonut pomolle, mutta muut ei tiedä. Tosin alan muistuttaa palloa, että taidan olla siinä vaiheessa kun porukka ei vaan sano ääneen vaan kattoo sivusilmällä että onko toi lihonut vai raskaana..
En aio sanoakaan vaan odotan josko joku sanoisi ääneen :LOL:
tosin jos laittaisin vähänkin kireämmän paidan niin peli olisi kyllä pelattu samantien..
 
  • Tykkää
Reactions: Nannikki ja *jonesy
Jei, pitkästä aikaa kävin tänään ostaan itselleni vaatteita, alkoi vanhoista paidoista käydä helmat lyhyiksi niin ostin kolme t-paitaa äitiysosastolta ja yhdet ihanat mustat pillifarkut :) kiva kun on pitkästä aikaa uusia ja siistejä vaatteita, oon rahatilanteen takia aika säästeliäästi ostellut itselle vaatteita viime vuosina niin tuntui jotenkin superkivalta kun kerralla sai muutaman uuden vaatteen :) ja mikä parasta, kaikki maksoivat yhteensä vain n. 40€ :)
Jostain pitäisi vielä löytää huppari jossa ois tarpeeksi pitkä helma että menis mahan kanssa. Sillä pärjäis sit koko syksyn.

Susimieli ja Pikkusisko 21+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nannikki
Täällä myös hupparit/takki hakusessa. Jos joku löytää jostain hyvän mallin (tarpeeksi pitkän) niin kiinnostais tietää mistä :) tuntuu, että äitiysosastoilla ei oo ku t-paitoja, housuja ja oloasuja. Nyttenki ollu niin viileitä ilmoja etten ainakaan minä tarkene!

Miramei&Sintti 24+4
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Heip, sori Miramei, unohdin sen lasketun ajan! Eli 28.11 on la. Ja tyttölupaus. :) Sori, en saa merkattua punaisella kun mulla on täällä mökillä vaan iPad.

Lunalle ihan hurjasti voimia täältäkin, kuten myös muille menetyksen kohdanneille. Elämä osaa olla niin kovin epäreilua. :'(

Täälläkin on rakenneultra takana, jännitti kyllä ihan hirveästi sitä ennen. Ei tullut nukuttua juurikaan edellisenä yönä.. No vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin, oli juuri sen kokoinen kuin pitikin olla ja rakenteet ok. :) Oma poikaveikkaus meni kyllä mitä ilmeisimmin metsään, kätilöillä mielestä oli selvä tyttö. Olin maininnut poikaolosta ja kätilö zoomasi kuvan ruudulle ja kysyi, mitäs sanot. öö... en tiedä? Näytti selvän "hampurilaisen" kuvasta ja sanoi, että ei täällä ainakaan pippeliä näy. Printtasi kuvan ja oikein ympäröi siitä vielä sen todisteeksi. :D No eihän nää ihan 100% varmoja oo ja en mä oikein uskalla ostella mitään pinkkiä vielä.. tytöthän on aina epävarmempia havaintoja kuin pojat..

Miten te joilla on jo ennestään lapsia, onko mennyt aiempien kohdalla ultran sukupuoliveikkaukset oikein vai onko tullut ylläreitä? Ja te joille nyt on luvattu tyttöä, miltä se on ruudulla näyttänyt ja kuinka varmoja lupauksia olette saaneet?

Marraskukka ja itikka 20+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nannikki
Marraskukka Meillä on pitänyt paikkansa aina nuo sukupuolet...
Enkä usko et nytkään on mönkään menos... Oireet ei kyl oo poikamaiset mut eiköhän sieltä silti se minimies tule :)

Minä yritän kerätä intoo lasten vaatekaappi operaatioon... Pitäs lajitella pienet pois... Motivaatio vähä hukas taas... Eile käytiin kyl mattopyykil, et oon mä vähä hyödyks ollu ;) Selkä tosin ei tykänny hyvää... Mä jo kauhul ootan mitä tää on kk parin päästä jos nyt jo näin herkästi menee..

Täs jo miettiny et missä vaiheessa alkas investoimaan vauvalle jotain... Mä kun taidokkaasti kaiken jo hävitin... Häkkisänky on viel kuopuksen käytössä ja turvakaukalo on hommattuna... Vaunut ja vaatteet onki sit viel edessä... Kuopuksen yhistelmät ko kerkesin sopivasti vuos sitten myydä pois ko perus rattail mennään... Ja eniten keljuttaa se ko ne oli uutena hommattu ja vaan kuopuksel ollu ni ois passannu loitavasti nytkin, mut eipäs sitä osannu arvata et viel "iltatähti" tulee :)

Mä oon täs mahani kans päässy viel melko hyvin etenee... ei oo viel suuresti kukaan tietämätön hokannu... Yks tuttava oli sitä mieltä et mä en osaa mahaani kasvatella, jos hän ei tietäs niin ei kuulema osais ees epäilläkään... Eikä kyl mun isovanhemmatkaan huomanneet tänäänkään :D Sas nähä kuinka pitkälle täs pääsee et noi muutamat tosi läheiset hokaa ketkä ei vielä tiedä... Miehen suvusta ei vielä kukaan tiedä tulokkaasta... Aika ilkeetähän täs on salailla, mut toisaalta joskus kiva antaa shokkihoitoo sukulaisille :p Vaikeinta on kun pitää miettiä mitä puhuu missäkin piireissä... Välil joutuu tietäväisiä tökkäseen ko meinaa puheen aihe mennä väärään suuntaan... Mun mielest siis tää maha on jo valtava, mut kai se näyttää vaan sit täält ylhäältä käsin niin suurelle :)

Ootteko muut alkaneet miettiä tulokkaalle jo nimeä? Mul on ihan kauhia ongelma nimen suhteen ko kaik hyvät oon jo käyttäny :) Tytölle ois nimiä vaikka millä mitalla, mut pojalle on haasteellisempaa... Mulla kun on tietys 2 kirjainta jolla eka nimen pitää alkaa :D Ja kun näin on menty tähän saakka ni eihä sitä ny voi iskee vääräl kirjaimella alkavaa sekaan :LOL:


Mut jos nyt niiden vaatekaappien kimppuun...

Anskui&Papu 23+5
 
meillä olis vaunujen osto myös edessä kaikkea muuta ollaan saatu/saadaan lähipiiristä, serkulta ostin espritin sitterin ja baby björnin kantorepun 20€ ja heiltä löytyy sitten isompia auto istuimia ja muita sitten myöhemmin :) vaatteita olen osatnu ehkä jollain 20 € kirpparilta ja saatiin jätti ikea kassillinen vaatteita, vaatteet pesen kun saadaan remppa valmiiksi :) pinnasänky on todella vanha, olen siinä itekkin nukkunut :) se tuodaan myös mummulan vintiltä kotiin kun saadaan remppa tehtyä. nimiäkin ollaan jo mietitty ja muutama varteen otettava on löytynytkin :) mulla on ollu selkä hiukan kipeenä tosta lapojen alta ja pientä närästystäkin ollu mutta selkään en ole syöny lääkkeitä, hierontaa,kaurapussia ja kylmägeelillä on menty...vaunuja käydään kattomassa suoraan oran tehtaan myymälästä, kun asutaan noin 30 min matkan päässä, jovi airit kiinnostaa kovasti :)
Jenna ja mini 22+6
 
Me ei olla kuin vähän ohi mennen mietitty nimeä. Kaikilla lapsilla kun on eri kirjaimella alkava nimi, niin taidetaan tämänkin tulokkaan kanssa valita eri alkukirjain. Mutta vaikeaa se on. Esikoisen nimen valinta oli tosi helppoa, kakkosen ja kolmosenkin nimet vielä löytyi jokseenkin helposti, neljäs oli aika haastava ja nyt tämän viidennen nimipohdintoja yritetään vaan venyttää, kun ei se kuitenkaan helpolla löydy :D

Aurinkoisia ajatuksia 24+2
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Heippa!
Itkin täälä silmät päästäni ku luin noita keskeytyksiä.. Tässä toivoo nyt vaan kaikkein eniten että oma raskaus menisi loppuun asti hyvin.. :heart:
Nimet meillä on ainaki hätäkastetta varten valmiit ja nimet tulee olemaan sitte myös kastenimessä :) Pojalle oli helpompi keksiä nimi ku tytölle, pojan nimi tulee miehen suvusta ja tämä tytön nimi on muunnos miun nimestä mutta haluan hälle sitte myös oman suvun nimen, hankalasti sanottu :D
Voi tsiisu tätä elämää :D Miun kaveri synnytti perjantaina tytön näin extempore :D Oli menny lekurille tutkimuksiin jalkojen turpoamisen takia nii lekuri oli määränny ultraan ja saivat tietää odottaa tyttöä. No 24h tiedosta niin tyttö oli syntyny tähän maailmaan.. Oli ollu kuukautiset ihan normaalisti ja ei mitään oireita antanu.. Oli lähin suku ihan järkyttynyt mutta onnellisia, isä kaikkein eniten :)
Kaverit vaan lähellä jakautuvat ja tämä oma raskaus tuntuu kestävän ikusuuden..

Ei voi mitään, 5 päivää enää rakenneultraan :) ja puoliväliki pamahteli keskiviikkona käyntiin.. Mahassa potkitaan ja liikuskellaan kovasti mutta arkisin annetaan äidin tehä rauhassa töitä eli tämä veitikka herää vasta iltapäivisin tuohuamaan (tai sitten en vaan huomioi liikkeitä).. Hb matala edelleen ja sitä koitan nostattaa, onko mitään vinkkejä?? Syön rautatabletteja ja rautapitoista ruokaa mutta tippuu vaa :(

Ihan mielenkiinnosta, ku en löydä mistään nii mitä oireita kuuluu poika/tyttöodotukseen?? Kun itelläni ei oo kumpikaan olo mutta kun tämä on ollu niin heleppo raskaus tähän asti..

Tästä tuli kyllä kauhee romaani mutta koittakaa kestää :)

Sasseri86 ja Papunen 20+4
 
Viimeksi muokattu:
En ymmärrä miten joku voi saada lapsen yllätyksenä, kyllä väkisinkin puolivälin jälkeen alkaa tuntua liikkeitä ja lopussa mahassa olevaa rantapallon kokoista kohtua olisi mahdoton olla huomaamatta. Vaikkei se ulospäin näkyisi niin tuntisi sen väkisinkin. Meidän vauva nytkin mellastaa niin että tuntuu kuin tulisi kohta mahasta läpi, vaikka kuin olisi menkat ajallaan niin kyllä mä siti vähän huolestuisin jos mahassa mellastaa joku :D
Sasseri kaverillasi miehineen on varmaan aika vinkeä loppukesä tiedossa kun pitää kaikki hankkia ja samalla tottua ajatukseen vanhemmuudesta!

Tyttö- ja poika odotuksen erot on mulla eniten siinä että esikoispojasta oli kaikkia mielitekoja enemmän ruuista ja raskaus oli hirmu helppo kaikkinensa.
Tästä tytöstä pahaa oloa oli pitkään ja edelleen tulee ruuan jälkeen hetkeksi sellainen olo että oksentaminen on lähellä. Samoin olin alkuraskaudessa kiukkuisempi ja nyt taas pahastun herkästi, eli jotenkin tunteet enemmän pinnassa.
Kremppoja on kans nyt enemmän mutta se voi johtua ihan vaan siitä että on jo toinen raskaus.

Nimi on meillä valmiina ja kotona puhutaan etunimellä tyttöä, valmiina on jo siis koko nimi, nimiä tyttö saa kaikkiaan kolme.

Mulle on tullut flunssa :/ ensin oli kauheet allergiaoireet ja sitten iski nuha, kurkku on etenkin aamuisin kipeä ja nenä vuotaa. Tukkoinen olo on niin tukalaa näillä helteillä. Yöks. Onneksi ei muuten ole kauheen nuutunut olo, niin jaksaa päivät temmeltää esikoisen kanssa. Otin kyllä parin tunnin päikkärit pojan kanssa tänään :)
Oon nyt heinäkuun lomalla ja oon kyllä joka päivä pyrkinyt huilaan pitkälläni pojan (normaalisti tunnin pituisten) päiväunien ajan.
Ala-selkä kipeytyy helposti ja pitkällään olo on ollut parasta lääkettä, istuminen pahinta. Täytyy yrittää pysyä kunnossa että pystyisi äitiyslomaan asti tekeen töitä.

Susimieli ja Pikkusisko 21+5
 
Mulla meni niin päin että esikoisen aikaan (tyttö) oli todella rajut mielialan vaihtelut mutta muuten helppo raskaus. Tämä on mennyt niin ettei pahoinvointia ole ollut mutta muuten on ollut hankalaa, mielialat tosin ovat ihme kyllä pysyneet hallinnassa ja olen ollut ihmeen rauhallinen :D
Tänään oli neuvola, vauvalla normaalit sykkeet ja potki kovasti niin että neuvolatäti ihmetteli miten tässä vaiheessa raskautta tuntuu potkut mahan päälle niin selvästi :D Raskaustodistuksenkin sain ja kelaan on viety kaikki hakemukset liitteineen, onneksi sain sen hoidettua kerralla alta pois. Huomenna onkin sitten ylimääräinen ultra, jonka tekee lääkäri. Toivotaan että kohdunsuulla on edelleen hyvä tilanne ja vauva on kasvanut normaalisti jne.. :)

Nimi meillä on jo käytössä ja lähes kaikki kutsuvat pikkumiestä jo nimellä. Onhan tämä päätetty jo esikoisen aikoihin ja on ollut kaikilla tiedossa että jos poika tulee niin tämä nimi annetaan.

Suurimmat hankinnat on nyt tehty, tuttipullot ja tutit vielä ostamatta sekä vaatteita täytyy vielä hankkia lisää..

Mirkkeli & Pikkuveli 22+0 <3
 
Hei pitkästä aikaa! Mulle saa laittaa uuden lasketun ajan: 6.11.2013.

Lisäksi sain tyttölupauksen.

Tänään kävin taas neuvolassa, nyt on rv 23+5, aika kuluu nopeasti! Synnytys on jo alkanut mietityttämään, koska mun ponnistusvaiheet on ollu kaikkea muuta kuin mukavia... mut pitääköhän niistä keskustella sitten synnytyspalstalla?

Olis kiva, jos täältä löytyis joku, joka aikoo synnyttää Keski-Pohjanmaan keskussairaalassa eli olisi kotoisin jostain täältä läheltä, löytyykö sellaisia?
 
Moikka taas :)

mietin ihan samaa kuin susimieli, kun aina välillä kuulee näitä tarinoita noista yllätysvauvoista :D

tänne saisi myös päivittää tyttölupauksen, kiitos!

Meillä on oikeasti la 17.11 eikä 18 kuten silloin ihan aluksi laskin, mutta noin pientä heittoa turha lähteä korjaamaan. Tuskin vauva kuitenkaan silloin syntyy.

Rakenneultrassa meille sanottiin, ettei enää vaihdeta päiviä vaan viikkojen vastaavuus kertoo vauvan koosta, eli jos vastaa isompia viikkoja = suurikokoisempi ja päin vastoin. Meillä vastasi tasan viikkojaan ja menee kuulemma alle 3,5 kg käyrällä. Ensisynnyttäjänä en kyllä kauheasti vastustaisi, vaikka pysyisi sillä käyrällään... ;)

Nimiä ei ole vielä vakavissaan mietitty, heitetty ehdotuksia, jotka on sitten nopeasti kääntyneet jo vitsailuun.. Tarvis alkaa miettimään.

Neuvolaan huomenna selvittelemään paperiasioita.

Tiunti 22+1
 

Yhteistyössä