heipsan hei...
missäs se kaunis sää on mitä piti olla???"""!!!!! sataa.... no, onpahan hyvä syy lojottaa viltin alla pienimmäisen päikkäreiden aikaan
niipa kaikki on varmasti hyvin :heart: vaikkakin tietyllä skeptisellä asenteella sitä itsekin ekaan ultraan on menny: en usko ennenkuin näen.
tukiverkko mikä se on???!!!!!
vuosikaudet olin vain minä ja lapset. olihan siinä mieskin mutta me ei sen elämän kohokohdat juurikaan oltu. mun vanhemmat tooosi kaukana, sen vanhemmat ... en ees viiti sanoa.
opin pärjäämään yksin. jossain vaiheessa paloin loppuunkin, ja sitten he auttoi kun oli PAKKO.
enpä ole jäänyt kaipaamaan.
nykyiset appivanhemmat asuu lähellä, saamme apua aina kun tarvitaan, ihan mitä apua tahansa. joskus ihan vaan valmista ruokaa suoraan meidän pakkaseen vaikka ei ois tarviskaan
appivanhempiani en vaihtaisi mistään hinnasta pois! arjessa ei niinkään nähdä, viikonloppuisin sitten. mutta ei aina. antaavat meille omaakin tilaa.
mun mielestä se tukiverkko ei tarkoita sitä että lapset vois antaa yökylään. se ei oo se pää-kriteeri. arvostan sitä että pääsen esim kauppaan yksin, tai hammaslääkäriin, neuvolaan... yksi läheinen ystävä on jeesannut myös. sumplinut sitten omia työaikojaan jotta mä pääsen lääkäriin tms. tärkeään. mun mies kun tekee pidemmässä matkassa töitä, eikä voi niin vaan siirtää työaikojaan.
omat vanhempani ovat tukiverkkona puhelimitse. liki päivittäin soitellaan puolin ja toisin, ja kaikki murheeni voin heille kertoa. koskaan en saa syytöksiä että omat valintani olisivat johtaneet vaikeaan tilanteeseen . tai että tee näin tai tee noin. turkiverkko on se mistä saa tukea, joko konkreettisesti tai jonkun välityksellä.
ystävystyminen ei ole helppoa. ei. ite olen sosiaalinen ja helposti teen tuttavuutta. koska olen siihen vuosien varrella oppinut, että yksin jään jos ei ketään yritä lähestyä. paikkakunnat on erilaisia... joka paikassa ei vierasta ihmistä tervehditä, hymyillä saati vilkaistakaan. ihmiset lämpenee jossain päin erittäin hitaasti.
mutta loppujen lopuksi kaikki on itsestä kiinni. jos itse osoittaa toisille että minua voi lähestyä, hymyilen ja olen avoimen oloinen, silloin ihmiset uskaltaakin lähestyä. ja ite kanssa koirallisena huomannut ja tosielämän kolme ystävää saanut sitä kauttakin, että kun vaan itse suunsa avaa ensin niin kyllä se kaveri juttuun lähtee
aloittaa vaikka kysymään koiran ikää, tai kuten ite joskus, niin vieraalla paikkakunnalla aloin pohtimaan että missähän oisi lähin koirapuisto? kuinka ollakkaan kontaktia tuli ja nyt me ollaan tuon ihmisen kanssa oltu ystävykset jo .... viisi vuotta
yksinäisyys masentaa tottakai, jos se valtaa mielen liiaksi, on tosiaan tarpeen jutella asiasta neuvolassa. odottavilla äideilläkin voi olla masennusta. itellä ei kaukana ole, kaiken tämän oman terveyden säätämisen keskellä. ja vielä kun elämässä on pari muutakin varjoa, vetää se mieltä ajoittain erittäin synkäksi.
itse oon käynyt jo vuosia psykologilla, raskaus vielä herkistää mielen enemmän, niin taipumus masennukseen voimistuu helposti. en kuitenkaan tarvitse enää lääkitystä, vuosia olen jo ollut ilman. mutta siellä käyminen helpottaa paljon, saa asioita päästään purettua.
ja jos vain pystyy puhumaan jonkun kanssa, edes miehen, niin sekin jo helpottaa, ettei tarvii esittää mitään hyper-ihmistä, jos tuntee alakuloa niin tuntee sitten kanssa.
jaha, pikkuinen päättikin olla tänään nukkumatta päiväunia :kieh: se siitä omasta ajasta...... oisin niin halunnu päikkärit itekkin....