MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *huhtikuussa*

Aurinko näkyvissä!:)

Fourth gift Joo, meille kävi huono tuuri noiden Emmaljungien kanssa. Maanantaikappaleen saimme! En tosiaan sano että Emmaljunga on huono merkki, mutta itsellä se ei kyllä lunastanut sille asettamiani odotuksia. Nuo pikkuviat saatiin korjattua hetimiten, mutta kuomu on edelleen liian lörppä minun makuuni ( tämä "kuomuvika" on kuulemma Emmaljungan tyypillinen vika, sanoi myyjä ).

Täytyypä tässä pikku hiljaa ruveta tekemään vertailua noista eri tuplista. Seisomalautaa mietin, se voisi olla ihan hyvä hankinta. Meinaan, että jos syksyllä 4-v täyttävä ei jaksa kävellä kaikkia reissuja. Tietääkö kukaan, saako kaikkiin vierekkäin istuttaviin tupliin asennettua tuon seisomalaudan?

Keväistä sunnuntaita kaikille Marrasmammoille!:)


Erika76&11+6:heart:
 
Mä olen myös haaveillut Emmaljungista ja parilla kaverilla sellaiset onkin ja on hyviä kokemuksia. Se malli, josta itse pidän, on melko iso ja painava, joten täytyy kokeilla liikkeessä miten onnistuu nostaminen ja mahtuuko auton taakse ison koiran kanssa. Meillä täytyy olla kunnon renkaat ja tukeva runko, kun lenkkeillään koiran kanssa metsämaastossa lähes päivittäin. Täytyypä kysyä kokemuksia myös siitä talviliikkumisesta, kun joku täällä kirjoitti, että ovat talvella raskaat työntää. Mutta täytyy muistaa, että mielipiteitä on yhtä paljon kuin on käyttäjiäkin eli jokaisen täytyy itse kokeilla ja todeta onko itselle mieluisat ja hyvät vai eikö :) Ehkä mäkin päädyn lopulta ihan toiseen malliin, kun en ole kovin tosissani niitä vaunuja vielä uskaltanut edes miettiä ja vertailla, tai käydä kaupassa katsomassa.

Mun tekee koko ajan mieli vain kaikkea terveellistä ruokaa, kuten ihan vaan fetasalaattia tai ruisleipää voilla. Vaikka ei ole paha olo, niin mitään kunnon ruokaa ei vaan tee mieli eikä todellakaan ainakaan mitään rasvaista roskaruokaa. Ja esim. töissä kun on näytettävä mallia ja syötävä kunnolla ruokaa, niin on suuria vaikeuksia saada se ruoka-annos syötyä. Hyvä puoli on se, että kun olen jo ennestään muutaman kilon ylipainoinen, niin vielä ei ole tullut yhtään lisäkiloa, kun ruoka maistuu niin huonosti.

Mulla on jotenkin ristiriitaiset ajatukset nyt, kun ollaan raskaudesta puhuttu jo avoimesta. Toisaalta olen odottanut kolme vuotta sitä hetkeä, että saan kertoa olevani raskaana. Toisaalta ahdistaa, että nyt kun todella moni jo tietää ja pienellä paikkakunnalla asia leviää helposti, niin jos vielä tapahtuukin jotain, niin sitten siitäkin tietää kaikki enkä halua mitään säälikatseita osakseni. Täytyy kuitenkin yrittää vaan ajatella positiivisesti, ettei mitään kamalaa enää tapahdu ja vauva meille tulee :)

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille :flower:

idylli 12+1
 
Viimeksi muokattu:
Uskoa täynnä ainakaan Clas Ohlsonilla ei ole doppleria myynnissä, ei kuulu liikkeen valikoimaan. Muissakaan kaupoissa en ole sitä nähnyt, joten voi olla nettikaupat ainoa vaihtoehto.

Oloista sen verran, että jatkuva huono olo alkaa helpottaa pikkuhiljaa, muut oireet on ja pysyy, väsymys on ollut ihan uskomatonta parina päivänä. Unta riittäisi vaikka kuinka, sekä yöksi että päikkäreiksi. :D

Jotenkin ei ruoka tunnu maistuvan juuri olenkaan. Väkisin saa aina ruokaa tunkea suuhunsa tässä, mutta jospa se helpottaisi jossain vaiheessa. Jano taas on koko ajan, ja vettä tai mehua menee jatkuvasti. Vaikka koitankin aina keittiössä pyörähtäessä ottaa lasillisen vettä niin jano ei tunnu helpottavan ollenkaan. Mistähän tämä kertoo?

Acacia ja toukka 11+5
 
Mäkin olen Emmaljungista haaveillut, mutta värivalikoima on jotenkin tosi ankea. Mustaa ja muita tosi tummia värejä, tai sitten täyslime tai täyssininen.. Kovin vaaleita en haluisi myöskään. Tuntuu että aikaisempina vuosina oli paljon laajempi valikoima noitten värien suhteen. Esikoisella oli Emmaljungan Scooterit, jotka olivat aivan mainiot rattaat! Ja kivan väriset, sellaset maastokuvioiset, mitä ei enää myynnissä ole.(Idyllille vinkiksi, kun etsit kunnon maastossa kulkevia, niin noilla Scootereilla pääsee vaikka perunapellolla, tosin eivät käy vielä vastasyntyneestä, vaan 6kk-)
Seisomalauta tulisi varmaan meillekin tarpeeseen, mutta kun vauva syntyy juuri ennen lumen tuloa, niin onkohan sille laudalle käyttöä, ei vissiin oikein lumessa kulje kunnolla. Meilläkin on koira, joten olisi kyl kiva, jos pääsisi lenkkeilemään sillai, et ois myös isompi lapsi mukana. 4-vuotiaalle ei vaan oikein sisaristuinta oikein kannata enää ostaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Vaunut Meille tulee kaverilta Brion kaksosten vaunut.. tällä hetkelläkin on Briot ja tykkään niistä =)

NT- ultra rupesi kauhistuttamaan ku eilen tuli ruskeaa limaa :( tänään ei ole tullut mutta näinhän se edellinenkin kkm- alkoi.. ei nyt kolmatta peräkkäin haluta ei ei EI. toivon että ihan normaali pikkuvuoto olisi ollut. seuraavalla viikolla niihin veri seuloihin..

ipna ja kuume82 me muuten ollaan tiputtu samasta heinäkuun pinosta.. hienoa että kaikki ollaan taas samassa "tilassa" :D

Rontti1 10+4
 
Viimeksi muokattu:
rontti1 tosiaan :) samasta pinostahan me! Aika jännä että samoihin aikoihin ollaan raskauduttu uudelleen.

Huoh mä en jaksa vielä miettiä mitään vaunuja, esikoisellekin ostettiin ns. halppis vaunut ja ovat toimineet ihan hyvin... ja me mennään pääasiassa maastossa (tai siis hiekkateillä). En tiedä viitsinkö satsata seuraaviinkaan juurikaan sen enempää mitä nytkään. Mietin näitä sitten joko paria viikkoa ennen LA tai syntymän jälkeen. Silloin on kuitenkin marraskuu joten ulkoilemaan ei välttämättä pääse vasta kuin parin viikon päästä syntymästä.

Ensiviikolla keskiviikkona on np-ultra... jännää! Saa nähdä pääsekö mies mukaan...

Aurinko paistaa joten uloshan tästä mennään koko porukka... aurinkoista sunnuntaipäivää kaikille!

ipna 11+4
 
Rontti1 toivottavasti ei ole mitään huolestuttavaa tuo vuoto. :hug: Ja on kyllä hienoa, että näin nopeasti uudet ihmisenalut on kasvamassa. Meilläkin clomit taustalla ja yritys alkanut 1/11, joten ei ollut itsestään selvää, että uusi raskaus näin nopeasti alkaa. :heart: Hirmuinen huoli ja murhe pienen mukana pysymisestä on, en tiedä kuinka jaksaisin jos tämä menisi kesken, niin koville tuulimuna otti. En siis osaa kuvitella huolen määrää kahden keskenmenon jälkeen.

Meillä on esikoisen jäljiltä vaunuina Teutonian Mistralit ja niillä ajattelin pärjätä. Vähän pienet ne on, jos tulokas kasvaa samaa vauhtia kuin esikoinen aikoinaan. :) seisomalauta täytyy varmaan hommata.

Mutta nyt leikkimään autoilla.

Kuume ja pikkuinen 10+1
 
Mä vielä huhuilen,josko pääsisin sinne fb ryhmään? :))

rattaista mä en uskalla vielä edes aatella rattaita.. On kyllä niin alussa vasta. Ja sit kun hommaan,niin mietin sitä,että kun tuplat vierekkäin,niin niillä on hankala kulkee,kun ei juurikaan mihinkään mahdu mutta sit taas ei innosta ne mitkä on peräkkäin,koska ne ei vaan jotenkin sovi.. Äh,liian vaikeeta. :/ Mietin sitten jossain vaiheessa. Maalla kun asutaan,pitäis olla isot renkaat,jotta pystyy liikkumaan lumessakin paremmin,mutta en tiedä mihin tästä muutetaan,pakko nimittäin muuttaa,koska ei todellakaan mahduta asumaan tässä neljästään. (60m2 ja nyt jo tuntuu todella ahtaalta,vaikka isäntä onkin suurimman osan kuukaudesta reissuhommassa) Eli ollaan pojan kans hyvin pitkälti kaksin.

rontti toivottavasti kaikki kunnossa ja iso tsemppi :hug: !

Mää oon saanu uuden himon. Haukipullat. Mutta mistä ihmeestä mä hauen ja lihamyllyn yhtäkkiä tähän hätään saan? :eek:

Taiska ja muru 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kasvimaa
Kirjottelen nyt tännekin taas vähän kuulumisia, koska melkonen viikonloppu on takana. Tuonne facen puolelle jo saman tarinan kirjottelinkin, joten osalle vähän toistoa. Pahoittelut siitä.

Perjantaina siis aloin illalla ihan yhtäkkiä yllättäen vuota verta, kirkasta semmosta ja sitä jopa hulahteli pönttöön jonkun verran. Kipuja oli kohtalaisesti, mutta otin särkylääkettä pahempia odotellessa ja ajattelin tietenkin, että tässä se on, nyt tämä raskaus loppu. Eilen aamulla vielä vuosi vähän ja se vaan vahvisti perjantaista tulkintaa. Soitin sitten päivystykseen ja siellä sanottiin, että keskenmeno yleensä vaan varmistetaan tk-lääkärillä arkena, mutta jos oma olo vaatii, niin saan mennä käymään. Vuoto kuitenkin rauhottu aamun jälkeen ja minäkin jo hetken olin rauhallinen, mutta eilinen ilta ja viime yö oli taas tosi itkuista ja tänään sitten päätin päivällä lähteä miehen tukemana päivystykseen varmistamaan asian.

Lääkäri sitten yllättäen minun kertomuksen perusteella sanokin, että kuulostaa tosi hyvälle, tuskin on keskenmeno, jossa vaiheessa minä olin tietysti ihan ihmeissäni ja hämmennyksen vallassa kävin pötköttämään tutkimuspöydälle. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi, että täällä ei vuoda enää mitään, hieman on vanhaa verta ja kohdunsuu täysin kiinni ja siisti ja että missään nimessä ei ole kyse keskenmenosta. Voitte vaan uskoa, että minä meinasin pyörtyä onnesta siinä maatessani. Piti vielä varmuuden vuoksi kysellä monta kertaa, että entä jos sitä ja tätä (mm. keskeytynyt keskenmeno jne), mutta ei kuulemma missään tapauksessa ole keskenmeno tällä hetkellä käynnissä. Vuoto ei kuulemma lakkaa jos on kerran alkanu ja sikiö ei huomaamatta näillä viikoilla tule ulos. Lisäksi vuodon "laatu" ja määrä ei vastaa keskenmenoa.

Aika uskomatontahan tuo oli ja vaikea ymmärtää, että siellä siis sittenkin vielä on joku pieni kasvamassa. Ihana lääkäri kuitenkin vielä lohdutteli, että ihan oikein oli käydä tarkistuttamassa ja ymmärtää, että nämä asiat aiheuttaa suuresti huolta.

Nyt tekis mieli kuuluttaa koko maailmalle, että meille tulee pieni perheenlisä. Ainakaan en suostu enää pelkäämään mitään, kun tästä kerran selvittiin!

Ja jos jostain syystä tiistaina kaikki ei ultrassa olisikaan hyvin, niin se on sitten uusi murhe. Tällä hetkellä tartun vaan täysin rinnoin lääkärin vakuutteluihin ja ystävällisiin sanoihin :).

Niin ja eilisen puolesta: 12+1 POKS! ?

Haavemamma
 
emmaljungaan vielä siis ettäkö pienillä kääntyvillä renkailla? just. en siis ainakaan uutena osta :) kyttään sitten käytettyjä isoilla renkailla.

brion tuplat todellakin vikoja sattunut niihinkin kohdalle, mutta on kyllä äärimmäisen kevyet työntää täydessäkin lastissa. no tietty jokaisen käsivoimatkin on erilaiset....

huoli kasvaa.... vessassa käydessä tuli verta. kirkasta. muutama pyyhkäisy. koko päivän ollut selvästi kipeitä repäisykipuja, rankkaa ollut kun oma lepoaika jääny minimiin. nyt sit stoppasin sohvalle kokonaan, ja mietittiin et aamulla soitto lääkäriin jos vuotoa vielä on, tai kipuja.
yritän pitää itseni rauhallisena, koska mitään en enää edes voi tehdä jos on kesken mennyt. ainoa mitä mieleen tulee, että lepoa vaan kaipaan, jos se siitä oli ilmoitus....
 
haavemamma kiitos, kun just tarttin vertaistukea vastaavaan :attn: eli ei mitään hätää siis kai mullakaan.... huooooh... onneks sulla kaikki hyvin nyt. olitko rasittanut itteäs liikaa, nostellut painavia tms, ennen tuota vuotoa ja kipuja?
 
taiska87,eikös se ole niin että haukea ei saisi syödä raskausaikana vai menikö se niin?
ja kylläpä meidän pinoa nyt koetellaan :( EI OLE REILUA!!
fourth gift,ei muutako lääkäriin ja pyydät ultraa/sydänäänten kuuntelua niin ei tarvi miettiä..onneks toi verenvuoto on usein vaaratonta ja tuntuu vaivaavaan todella monia odottajia..lääkäriin kannattaa mennä ja vaatia tutkimuksia oman mielenrauhan takia. <3
tosin en mennyt minäkään kun sillon 6+4 (?) tuli hulahtelemalla verta tunnin ajan..ja silti kaikki oli hyvin.johtui ilm.tuosta hematoomasta kohdussa.
 
daizy kiitos sullekin :) näin kävi myös edellisen odotuksen aika samoilla viikoilla... rehkimisen tuloksena.... ja kaikki oli hyvin. jotenkin nyt ei panikoi senkään takia, kun on kokemusta ennestään. mutta mietityttää kovasti.
aamulla kyllä soitan heti.
 
fourth gifth: En mielestäni rehkiny mitään, itseasiassa tosi rento viikko oli takana, kun olin niin väsyny edellisen viikonlopun kaasoilusta. Mietin kyllä vähän, kun tuntu taas pms-oireita olevan, että voiskohan tämä vuoto olla kumminkin ns. normaalia kuukautisvuotoa, mutta se oli ihan liian hyvä ja positiivinen ajatus ajateltavaks. En tavallaan voinu antaa itelleni lupaa "huijata" itteäni, jos kyse oliskin ollu siitä paljon pahemmasta vaihtoehdosta. Uskoisin kuitenkin, että jos sullakin tuota vuotoa ei tule tuon kummemmin, että kroppa vaan pyytää hiljentämään.

Oikeastihan tiistain ultra varmistaa vasta ihan varmaks, että kaikki todellakin on hyvin, mutta tällä hetkellä minä luotan ja uskon tuon lääkärin sanaan kun raamattuun :D. Hän sano, että erityisesti kuukautisten aikaan on tosi yleistä, että kroppa jäljittelee kuukautisvuotoa, mutta silti vuodon syy olis kuulemma aina hyvä selvittää. Nyt toivon kovin, ettei kyse oo esim etisestä istukasta tai jostain muusta mahdollisesti huolta aiheuttavasta, vaikka toisaalta, nekin on hyviä uutisia keskenmenoon verrattuna!

Haavemamma 12+1
 
Viimeksi muokattu:
daizy niin munkin mielestä on,että ei sais syödä.. Mutta tosin sehän on vain suositus,toki huomioitava sellainen,mutta jotenkin vain hirveesti tekis mieli haukipullia 8)
Toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin vielä huomennakin ja marraskuuhun asti :)
Ei enää suru-uutisia tänne tarviis tulla.. :/
 
Ou nou, peukut pystyyn vuotajille ja positiivista mieltä :) kyllä siellä kaikki hyvin on

Täällä iski köhäflunssa, eilen nousi kuume ja tänään menen kyllä reilusti terkkariin hakeen sairaslomaa :ashamed: pelottaa vaan vähän tuo köhiminen, kun sattuu mahaan kova yskintä, samalla lailla kun aivastamisen jälkeen tuntuu että maha kramppaa o_O toiv ei ole pienelle mitään haittaa siitä? Kuume ei ole niin korkealla että siitä huolestuisin vielä.....

Meillä veny np-ultra 10.5 vasta, ei malttais odottaa, ja joudutaan meneen Treelle keskusäitiysneuvolaan, oli ihan ruuhkainen, ei juuri ollenkaan vapaita aikoja :kieh: eikä sieltä saa mukaan kuin yhden kuvan?! :(

Oloista. Kaikki etoo, ruoka etoo, hajut etoo, tiskit, jopa meidän koirat syönnin jälkeen tulee viereen niin mä juoksen kakomaan.... oikeen muuta meekkään alas ku jogurttia ja mustikkakeittoa... siis juon mustikkakeittoa varmaan 1,5 - 2 L päivässä :kieh:

Vaunuista?? Oottekos näitä vaunuja kattelleet: Vaunula.fi - Lastentarvikkeita edullisesti suoraan maahantuojalta!
tuolla näyttäis olevan muutakin kampetta, ainakin näin täysin ilman mitään kokemusta ja lähipiirissä ei ole ystävillä lapsia niin näyttäis aika houkuttelevalta tuota hintaa kattellen, mutta ois kiva saada mielipiteitä sellasilta jotka osaa vaunuja kattoa vähän kriittisemmin, että onko nuo mistään kotoisin?

Nyt terkkariin ja takasin nukkuun....

Lumineiti ja Uubo ~10-11
 
huomenet :) vuotoa ei enää illemmasta enempää tullutkaan. nyt aamulla tuntuu selkeästi painon tunne alavatsalla, eli oiskohan sitten vaan kohdun kasvusta ollut. täytyy koittaa vaan huilaskella enemmän, mitenkähän sekin käytännössä onnistuu.... ellei ota saikkua. yksityiselle soittelen jos sattuisi aikoja olemaan, kunnalliselle puolelle on aivan turha edes yrittää, ei ne ota ultraan näin, käskeevät ajamaan äitiyspolille jonne liki 100km. ja kerran enää ei vuoda niin en lähde kyllä sinne asti jonottamaan. neuvolaan koitan soitella nyt aamusella jossain raossa, jospa sattuisi että niillä pääsisi edes sydänäänet kuuntelemaan tai hyvällä tuurilla jos ultra ois niillä. mutta sitten taas mä en pääse töistä niin vaan lähtemään, että ei tämä niin helpolla käykään.
hohhoijaa....

seisomalaudat niitä on erilaisia, mutta esim oran tupliin oli vain yksi tietty malli jonka saa kiinni, mutta sitäpä ei saa irti niin vaan jos välillä tarvii. meillä on brion tuplissa sellainen missä on metalli-klipsuttimet millä sen saa tosi näpsäkästi pois ja takas paikoilleen.
 
hauki missään tapauksessa ei saa haukea syödä!!!! se on yksi niistä kaloista johon kertyy vaarallisia aineita... elohopeaa muunmuassa. ei siis ole edes mikään suositus vaan aika suora ohje. toki suosituksia on, mutta itse en suhtaudu kovin haihatellen noihin. kyse on kuitenkin pienen elämän terveydestä.
 

Yhteistyössä