MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *huhtikuussa*

Hei kaikille pitkästä aikaa!

Sairastelusta olemme hiljaa paremmalla puolella, joten jaksan tännekin kirjoitella. Olen lueskellut vaunukeskusteluanne. Eli esikoisen ja toisen lapsemme ikäeroksi tulee 1v. 11kk. Ja mietin, että onkohan nuo sisarusrattaat pakkohankintojen listalla. Vai miten olis seisomalauta? Ystäväni hankki (KALLIIT) Phil&Tedsit ja ovat kyllä kätevät, koska niistä saa sitten "yksöisrattaat" , kun sisarusrattaille ei ole enää tarvetta. Ja saahan noita P&T systeemejä myös käytettynä huutonetistä.

Niin, hankimme jotkut sisarusrattaat tai emme, niin viimetinkaan jopa syntymän jälkeiseen aikaan ajattelin ajoittaa ostoksemme. Silloin näen asian varmasti realistisemmin.

"kumisaapas" 10+2
 
Viimeksi muokattu:
Pitihän se sitten tuo doppler tilata, kun noin hyvään hintaan sai. :D Vaikka olinkin ajatellut, ettei sitä välttämättä tarvitse. Toisaalta se on varmaan miehellekin kiva sitten kuulla niitä ääniä, kun on kummallakin ensimmäinen kerta. Ja jos saisi pikkaisen nyt itsekin sitten mielenrauhaa jos onnistuu ne sydänäänet sieltä löytämään. Kuinka aikaisin olette onnistuneet ne löytämään? Tuo on varmaan vähän käyttäjä kohtaista, mutta olis kiva tietää kokemuksia.

Rattaita en ole vielä juurikaan ajatellut, ne on vaan yksi hankinta muiden joukossa tällä hetkellä. Kun siis kaiken joutuu hankkimaan, kun ensimmäinen kyseessä. Jos jostain käytettynä saa hyväkuntoiset, niin hyvä. Mutta kiva lukea hieman vertailua täältä.

Kuvotusolo jatkuu täälläkin, eilisen kokeilin olla töissä ja ei se mitenkään kivaa ollut. Joten taas ollaan sitten kotona.
Vuodoista: Minulla tuota rusehtavaa vuotoa on ollut jo useamman viikon siis. Välillä ei koko päivänä tule mitään, joskus sitten taas pyyhkiessä tulee, mutta onneksi ei mitenkään runsasta ole. Neuvolan lääkäri viimeksi kun tutki viime viikolla, sanoi vaan ettei tuosta tarvitse olla huolissaan. Tänään tosin sitten tuli vähän limaisempaa tavaraa, mutta toivotaan nyt parasta. Tuonkin takia halusin sen dopplerin tilata, jos tosiaan sais vähän mielenrauhaa. Tosin saisihan sitä varmaan kuunneltua neuvolassakin niitä sydänääniä.

Tirppana 9+1
 
Kumisaapas Tuosta seisomalauta/tuplarattaat: Riippuu varmasti paljon siitä, teettekö pitkiä reissuja vai ihan vain lähimaastossa liikutte. Pitkille matkoille nuo tuplarattaat voivat olla paljon paremmat, jos isompi väsyy seisomaan. Ja lapsen luonne myös sanelee aikalailla. Meillä kun kuopus syntyi, esikoinen oli n.2 v.2 kk enkä olisi voinut kuvitellakaan pelkkää seisomalautaa. Esikko on hyvin temperamenttinen ja voimakastahtoinen tyttö, eikä olisi ikimaailmassa suostunut seisomaan laudalla. :whistle: Eli hyvin voit laudalla pärjätä tai sitten ei. :)

Fourth gift Voi inhotava vuoto.:| Nyt saa kyllä luvan pysyä poissa! Minäkin kallistun tuohon, että johtuu levon puutteesta. Eli työpäivien jälkeen kovasti vaan huilaat. :)

Aurinkoiset maanantait kaikille! :)


Erika76&12+0:heart: POKS!!!
 
Mä en kanssa kyllä söis tota haukea. Tällä kertaa en oo saanut niitä ruokasuosituslappusia mutta aiemmin se hauki oli ainakin siinä sarakkeessa että "ei saa syödä ollenkaan" ja siinä oli selityksenä just toi että sisältää elohopeaa..

Mulla ei oo mitään oloja enää, ainoastaan mielialat heittelee. Meinattiin saada anoppi kattomaan lapsia torstain ultra-ajaksi, mutta peruhan se sen sitten.. Oliskin ollut liian hyvä uutinen että olis toisenkin kerran kattonut lasten perään sen kaks tuntia. No, mennään sitten koko konkkaronkka sinne sairaalaan, mies saa vaikka lukea lapsille siinä odotushuoneessa vähän..

Ärsyttää kun mies tekee tänään pitkän päivän töissä, ja todennäköisesti huomennakin.. Se on kivaa että töitä riittää koska taloudellinen tilanne on koko ajan huono, mutta toisaalta kun haluais vaan aina että se olis täällä kotona. Tän taloudellisen tilanteen takia ei voida tehdä edes mitään ihmeellistä lasten kanssa ja siihen kun lisää vielä sen että tänään on tosi epävakaa päivä noiden mun mielialojen kanssa niin en oikeastaan uskaltais ketään kaveria nähdäkään.. Aamulla itkin kun katsoin jotain vauvaohjelmaa missä isovanhemmat oli niiiiin tukena ja apuna ja sitten kiukuttelin tossa jotain ittekseni ties mille hiirenpapanan kokoiselle asialle (en siis enää edes muista mistä oli kyse).. Kirjastoonkaan en kehtaisi mennä kun lapset olivat tossa sujauttaneet yhden kirjan patterin väliin niin että kansi oli meinannut syttyä palamaan ja sain aika tuiman katseen siellä tädiltä kun palautettiin kirja, vaikka sanoi kyllä sitten että onneksi oli vaan se muovipäällystys mustunut, ja sen voi vaihtaa.. Jotenkin on niin turhautunut ja ärsyyntynyt olo että huh.. Ehkä tää tästä kun mennään pihalle pariksi tunniksi..
 
Rattaista täällä on puhuttu ainakin ja vastailenpa minäkin näin lepopäivän kunniaksi. Meillä on tällä hetkellä Phil & Teds Explorerit, jotka ei muuten ainakaan minun mielestä oo mitenkään ökykalliit, kun vertaa esim ihan Emmaljungan ykkösvaunuihin. Toki P&T:lläkin on eri malleja, ehkä toiset sitten on vähän kalliimmpia kun toiset... Noissa on kuitenkin varsin pieni se vauvan nukkumatila (jos isosisko istuu sisaristuimessa päällä) ja erityisesti PT:n oma kantokassi ja mietinkin, että tarttetaanko vielä jostain haalia (käytettynä varmaan) parvekevaunut, jos vauveli tykkää nukkua pihalla. Muuten kyllä liikkumiseen uskon noiden olemassaolevien olevan tosi hyvät ja kätsyt. Ainakin yhden kanssa niillä on tosi helppo ja mukava liikkua.

Mitenkäs, onko muut miettiny vakuutuksia? Me käytiin vakuutusyhtiössä muilla asioilla ja tuli puheeksi, että tuon lapsivakuutuksen varauksen (eli syntymättömän lapsen vakuutuksen) voi ottaa vaikka jo nyt ja mietinkin, että sikäli mikäli huomenna ultrassa kaikki on kohdallaan, niin nythän se varmaan kannattais ottaa, ettei tule raskausajan mahdollisten ongelmien kanssa sitten rajotteita tai estoa myönnölle. Mitä muut ootte mieltä? Onko teillä aiempien lasten kanssa vakuutuksia ja/tai aiotteko ottaa tulevalle?

Haavemamma 12+2 ja huomenna se pelottava ultrapäivä...
 
oma olo siis tottahan se on että lepoa tarttis. mutta kun työpäivät on 10-11 tuntisia, sitä on hankala levätä töiden jälkeen. neuvolaan en ole saanut yhteyttä, jätin kyllä vastaajaan viestin. ei siellä kukaan koskaan vastaa. ihme touhua tuokin. yksityiselle soitin myös, mutta heillä on gyne paikalla vain tänään ja huomenna. eikä ainuttakaan aikaa ole.
mutta: kuin taikaiskusta mulle tulikin puolet vähemmän duunia :D ainakin tälle ja huomiselle... mahdollisesti keskiviikollekin vielä. sopii todellakin !!!!! nyt vaan odottelen koska pääsen himaan, kerran vähemmän hommia on. aivan loistavaa, sohva kutsuu :)

painon tunne jälleen aika aikaisin alkaa mulla tämä oireilu. edellisen synnytyksen jälkeen mulla epäiltiin jonkiverran kohdunlaskeumaa, ja nyt kun paljon on seisonut, vastaavaa oireilua on taas ollut. tarvii hakea taas käyttöön TUKILIIVI. se helpottaa hiukan. ja aloitin eilen taas treenaan noita lantionpohjan lihaksia. ettei koko kohtu tipahda :) täytyy siitäkin kysästä tuolla neuvolassa... ja mitenkähän vaikuttaa raskauden kestoon.... keskenmeno-riskiin saati ennenaikaiseen syntymään..? mun puolesta koko kohdun saa vaikka poistaa kunhan tämä raskaus on ohi.

scooterit näppärät ovat kyllä, harkinnassa oli meilläkin joku aika sitten. mutta niissä oleva kori on aivan ONNETON.... eihän siihen saa kuin pari maitopurkkia... meillä tarvii olla kunnon kori tai riittävän tilava ainakin tuo alakerta, että saan kauppatavarat kyytiin.

tuplien hankinta todellakin jätetään viime-viime-tippaan, ellei jopa vauvan syntymän jälkeiseen aikaan. ei mitään kiirettä.

kerpele voi sua, onpas kenkkua teillä... voimia nyt ja jaksamista :hug: tiedän mitä on kun mies huhkii töitä... meillä se joutu koko viikonlopuksi. ja siks en sit saanutkaan levätyksi tarpeeksi, kun yh:na päälle viikon putkeen tein kotityöt kokopäivätyön lisäksi.... hellurei....
 
Mielelläni ottaisin vakuutuksen mutta turha edes hakea kun tiedän jo että kielteinen vastaus sieltä rapsahtaa. On liikaa ylipainoa, ikää ja perussairauksia. Ei auta kuin toivoa että kaikki menee hyvin ja saadaan sitten pienelle oma vakuutus syntymän jälkeen kun minä en enää vaikuta sen saantiehtoihin negatiivisesti.

Vaunu- ja ratasajatukset tuntuu vielä hirveän kaukaisille. Olen luvannut itselleni että hankintoja saa alkaa miettiä vasta puolivälin jälkeen. Aletaan sitten kuulostella mitä voisi saada/ostaa tutuilta käytettynä ja mitä sitten ostetaan uutena. Tietty sitä esikoiselle haluaisi ostaa kaiken uutena ja sen verran laadukkaana että menisi sitten seuraavillakin lapsilla samat perustarvikkeet. Katsotaan sitten että miten kukkaro antaa myöden.

Kovasti täälläkin mietityttää taloudelliset asiat sekä asumisjärjestelyt. Asutaan keskikokoisessa kaksiossa (vähän alle 60 neliötä). Ei kyllä mitään järkeä ole vaihtaa kalliimpaan juuri kun tuloista on putoamassa ainakin neljännes pois. Meille ei missään tapauksessa mahdu hoitopöytää ja kylppäri on sellanen postimerkin kokoinen ja käsienpesuallas sellanen ihan mini, että peppupesut ja vaipanvaihdot on pakko hoitaa keittiössä. Melko ankeaa mutta tuskin siitä suurempia traumoja kellekään tulee :D Jos on pakko niin sitten käyn minäkin neuvottelemassa tuota asuntolainan maksusuunnitelmaa uudelleen. Nyt näyttää sille että saatettaisiin pärjätä jos katsotaan yleisesti menoja vähän tarkemmin. Kaikki säästöt tuli käytettyä lapsettomuushoitoihin ;) Onneksi tulos oli kuitenkin näin ihana joten ei haittaa sinne laitetut eurot :D
Miehellä alkaa vuodenvaihteessa yövuorot joten tulot varmaan vähän nousee myös. Tietty vähän ankeaa mulle ja muksulle jos kusi sukassa siellä sit joudutaan päivät hiippailemaan kun iskä on vallottanut makkarin ja nukkuu.

Ei oo totta että jollain muullakin hirveä himo noihin haukipulliin! Mulla toi kalalaji ei ole niin tarkka mutta oon oikeasti itekin jo pidemmän aikaa himoinnut kalapullia ja multa myös puuttuu toi lihamylly. Ollaan muutenkin syöty nyt ihan hirveästi kalaa. Ei toki silakoita eikä muutakaan sieltä kieltolistalta. Vaikeinta tuolla kieltolistalla on ehdottomasti toi graavilohi johon olen aivan hulluna. Siis mä teen sitä itse enkä ennenkään ole ostanut vakuumipakattuna. Mietinkin että saiskohan tuota itsetehtyä graavikalaa kuiteskin syödä kun ei siinä pitäisi mitään listeriariskiä olla? Tietty verenpaineiden kannalta pitäisi ehkä vältellä noita suolaisia herkkuja...

Kerpele :hug: Meillä kans mieheltä tuli just viesti että jää aamuvuoron lisäksi myös iltavuoroon kun on joku sairastunut. Tylsää. Etenkin kun joudun käydä lunastamassa auton huollosta ja maksamaan sen :mad:

Ja kovasti tsemppiä kaikille outojen vuotojen kanssa :hug: Mä vuosin viikot 5-7 ja nytkin vielä tiputtelee vuorokauden verran seksin jälkeen. Ei lääkärin mukaan pitäisi olla kuitenkaan mitään huolta näin pienestä. Ja tosiaan viimeksi 9+1 ultrassa käyty katsastamassa että pieni voi vuoteluista huolimatta erinomaisesti.

Tuna ja sintti 9+6
 
Ihanan keväinen ilma on jo, meikäläinen on kyllä jo niin kesä fiiliksissä.. :heart:

Pakko kyllä myöntää että on ollut helppoa tähän asti. Kaikki oireet mitä on ollut ei ole mitenkään epämukavia, paitsi tietenkin tämä ummetus mikä kuitenkin on vielä ihan hallinnassa. Luumusoseen voimalla mennään jos tarvis on.. :)

Reilu viikon päästä olis sitten se nt-ultra, harmi että aika osui juuri päivälle milloin on tosi vaikea jäädä töistä pois tai vaihdella vuoroa.. joten soittelen huomenissa naikkarille ja kyselen josko olis mitenkään mahdollista vaihtaa vuoroa... jos vaikka mieskin pääsis sitten tällä kertaa mukaan.. :)

Tänään poksahtelee, vaikka toisinaan ajattelin että aika matelee ,niin pakko kyllä todeta että silti tää aika on vaan mennyt... 4-5 viikkoa sitten elin joka päiväisessä huolessa että mitä jos ei olekkaan kaikki niinkuin pitääkin. Kuitenkin yli vuosi tätä pientä ollaan yritetty saada aikaiseksi, ja haluttu niin paljon.
Tässä vaiheessa kahden ultran jälkeen jo osaa ruveta oikeasti nauttimaan ja iloitsemaan tulevasta.

Nyt kyllä saatais koko jengi pysyä täällä marraskuuhun asti. Voimia kaikille! :heart:

Lily + kundi 10+0 (POKS!)
 
Kiitos tsempeistä.. Ja jotenkin lohduttavaa että on kanssasisaria :)

Meillä on kanssa tässä talossa vain 70 neliötä, ja tämä on "yksiö", Nyt onkin sitten vähän hätä että mitä keksitään tähän.. Tää on kuitenkin niin ihana asunto että pois ei ainakaan haluttais muuttaa..
 
Ainiin se tärkein unohtu kysyä mitä tänne olin tulossa kyselemäänkin....
eli noista doplereista.. täällä jo monella tuntuu dopleri olevan, ja jotkut ovat jo laittaneet tilaukseen, niin osaatteko suositella jotain dopleria?
Raskauskeijun sivuilta olen katsellut noita, paljon erilaisia ja eri hintaisia.. Mikä kannattaa?
Nyt kun paukku rv10 niin voishan sitä kokeilla.... :)
 
terkkari soitti[/B ja epäili vahvasti vuodon olleen hormonaalista. eli kroppa muisteli et menkkojen pitäs alkaa, eli huoleti saan olla. huolissaan oli mun jaksamisesta töissä, sanoi moneen kertaan että heti kun vaan yhtään tuntuu niin soitto vain ja hän kirjoittaa lomaa että saisin enemmän lepoa. no, katselen nyt parisen päivää vielä. käskytti sitten miehen kotitöihin :D sanoi että heti kun mies tulee kotiin niin sinä et sitten tee loppuiltana mitään. vaan lepäät. jaha, millaikohan onnistuu ;) miehelle jääkin ruuan laitto, koiran ruokinta ja lenkitys, tiskit ja pyykit.... ei se kaikkea saa tehtyä mutta uskoisin että auttaa parhaansa mukaan.

asunto meillä on oma talo, ylhäällä kolme isoa huonetta, alhaalla iso eteinen, keittiö, olohuone ja makuuhuone. sauna ja wc myös. lisäksi tulossa valmiiksi 6m x 4m laajennos, jolla saadaan lisää oleskelutilaa. vanha talo jossa kaikki tehty uusiksi. vauva ei saa omaa huonetta, vaan meidän kanssa samaan jää nukkumaan, kuten tämä taaperokin.
 
Mekin juuri muutettiin ja kovalla vaivalla laitettiin kuntoon tätä 70m kaksiota, meillä on iso vessa ja iso olohuone, niin että makkari ja muut tilat on ahtaat.... epätoivossa ollaan mittailtu että mahtuisiko pinnasänky makkariin, mutta ei toivoakaan.. vaan kyllähän nuo asumisjärjestelyt saa tehtyä, ei ole niin sanottua missä kaiken pitäisi olla eikä niistä keittiön peppupesuista kyllä tosiaan mitään traumoja jää niinkun joku jo sanoikin :D

mutta tässä aiotaan olla putkiremppaan asti jos sitten saisi laitettua omaa, tähän varmaan menee joku 4v.. tämä on siis halpa vuokra-asunto rauhallisella alueella mikä lisää sitä että pois ei haluta kun tulot tippuu ja on kätevästi maan tasallakin..
 
Vakuutus ollaan ajateltu ottaa. Huonoja kokemuksia terveyskeskuksesta. Meidän pienehköllä paikkakunnalla on yksityisklinikka, jossa ollaan jonkun verran asioitu ja olisi kiva käydä siellä lapsenkin kanssa, mutta ilman vakuutusta siihen ei ole varaa.

Asunto Meillä on vuosi sitten valmistunut iso omakotitalo, jossa riittää hyvin tilaa suuremmallekin lapsiperheelle. Taloudellinen tilanne mietityttää toisinaan. Miehellä ok-palkkainen työ ja minä tulen saamaan melko hyvää äitiysrahaa. Asuntolaina vie suuren osan palkasta, mutta uskoakseni tullaan pärjäämään ihan ok. Toki menoja joutuu karsimaan eikä lomareissuihin ole varaa, mutta sillä ei ole väliä. Lähinnä mietityttää tulevaisuus ja onko mahdollisuutta jäädä pidemmäksi aikaa kotiin, mutta turha sitä vielä on murehtia. Kunhan nyt ensin saataisiin se vauva :) Sekin mietityttää joskus, että kun mulla ei vielä ole vakivirkaa, niin tuleeko saamaan töitä äippäloman jälkeen. Mutta täällä päin opettajan virkaa saa odotella monta monta vuotta ja perheen perustaminen menee kuitenkin sen edelle. Miehellä kuitenkin vakityö.

Fourthgift ym Mukava kuulla, että teillä kaikki hyvin :flower: Mulla oli 8 viikolla sitä menkkamaista kipua, ilmavaivoja ja muita kuukautisoireita, samoin on nyt 12 viikolla. Vaikkei mulla ole vuotoa, niin varmaankin se on sitä samaa kuin teillä, että kroppa oirehtii, kun pitäisi olla kuukautiset. Toki noi on normaaleja raskausoiretakin, mutta olen huomannut, että nyt ja 8.viikolla ne voimistui.

idylli 12+2
 
Moi!

Vuodoistakärsiville tsempitykset!

Vaunut: Täytyy ostaa, mutta nyt en osaa ajatella niin pitkälle. Jotenkin niin päivä kerrallaan mennään ja jännitetään pysyykö tämä pikkuinen edes matkassa.

Asunto: joudutaan tekemään yläkerta tämän tulokkaan takia. Venytetään kuitenkin sitä projektia mahdollisimman pitkälle juurikin tulojen romahtamisen takia. Minäkun haluaisin olla kolme vuotta kotosalla. Vähän ahdasta tulee olemaan ennen lisätilan rakentamista, mutta eiköhän siitä selvitä.

Omaa napaa: uskaltaakohan tätä sanoakaan, mutta tuntuu, että pahoinvointi alkaa vähän helpottamaan:O Olin oikeasti todella toivoton asian suhteen välillä. Pahin piikki oli ainakin toistaiseksi tuossa 7+ viikolla, jolloin olin ihan kuollut varsinkin iltaisin. Nyt pystyy ajattelemaan muutakin kuin vain pahaa oloa. I`m so happy:) Torstaina eka neuvola, iik!:heart:

Melanie 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: erika76
Moikka! vieläkö teidän joukkoon mahtuis yksi? :)

Mulla piti olla alunperin laskettuaika joulukuussa, mutta tänään varhaisultra muutti sitä että oliskin jo 26.11 :) Lisäks jos samalla kaavalla menee ku esikoinen, niin syntyy ainakin viimestään marraskuussa :D

Oon 18-vuotias, esikoinen on 2/11. Ihana pieni pallero, joka syntyi keskosena viikolla 34. :) Esikoisen ekaan vuoteen mahtui paljo sairastelua ja sairaalassa oloa, mutta vaikeudet on voitettu. :) Kerron itsestäni lisää vähän myöhemmin, nyt tulin vaan nopeeta ilmoittautumaan teidän joukkoon.

Eli mun synnytyssairaala on SeKS, laskettuaika 26.11, toinen lapsi ja minun ikä 18 :)
 
Asuntoasiat kunnossa. Uudehko, iso talo reilut 170 m2, mahtuis vielä parikin muksua lisää, mutta kyllä tää yksi "iltatähtönen" nyt saa meille riittää ;). Vähän tekisi jo mieli miettiä vauvan huoneen sisustusta, mutta ehkä nyt maltan vielä mieleni. Kotiin jään luultavasti kolmeksi vuodeksi, niin olen ollut myös molemmista aiemmista ja olen todennut sen hyväksi asiaksi kaikkien kannalta. Tietty lompakkoa verottaa, mutta kotiäitiys myös säästä ruokakuluissa, vaatemenoissa (voi kulkea itse verkkareissa, hih) yms.

Nelli 10+2
 
emiliainen:wave: taidettiinkin olla molemmat tuolla pikkukakkosta toivovien pinossa. kiva, että olet kanssa täällä nyt!!:)

dopplerilla äänet kuului 9+2 muistaakseni. nykyään saa välillä etsiä pitkäänkin ääniä. varmaan tuo pikkuinen nyt liikuskelee sen verran ahkeraan:) mutta kyllä on hyvä hankinta! itsellä tuo 'tarjous doppleri' raskauskeiju.fi sivuilta. sellainen digitaalinäyttöinen. muuta miinusta en nyt keksi kuin, että numerot eivät hirveän luotettavia tässä vaiheessa ole. ottaa 'sykettä' uä sauvan liikuttelustakin, toisaaltaan jos äänet kuuluvat liian vaimeasti ei näytä oikeata lukua tai ei ollenkaan. aika pitkään täytyy olla syke hyvin kuuluvana, että oikeat numerot tulevat.

asunto meillä on syksyllä valmistunut omakotitalo, että nyt tilaa on. mutta esikoisen kanssa asuttiin odotusajasta siihen asti kun hän täytti neljä, 50,5 neliön rivitalo kaksiossa. lisäksi meillä oli kaksi koiraa ja kissa. että kyllä silloin oli tila tiukassa, mutta hyvin pärjättiin. jossain vaiheessa ostettiin vuodesohva olkkariin ja tehtiin makkarista pojan huone.

vakuutus otetaan ehdottomasti! on tässä ystäväpiirissä sellaisia esimerkkejä, että on ollut tuo vakuutus ihan kultaakin kalliimpi.

kerpele tiedän niin tunteen!! meillä mies tekee tällä hetkellä melkein vakkariin kuusi päivästä viikkoa + on myöhään töissä yleensä aina. on aikas poikki kun kotiin pääsee.. mutta hällä vähän sesonki työ, eli keväällä ja kesällä on painettava enemmän töitä, kun talvella työt saattaa loppua. ja nyt tietysti haluaa kovasti saada pikkuista varten rahaa säästöön:)

taloudellinen tilanne huolettaa! saan ihan hyvää äitiyspäivärahaa eikä sen aikana pitäisi mitään hätää olla. mutta sittenhän ne tulot tipahtavat 9 kuukauden jälkeen. ja minä kun haluaisin olla kotona mahdollisimman pitkään. onko teillä muilla tätä ongelmaa? miten olette ajatelleet asian ratkaista?

oma olo hirveä:kieh: ja pahemmaksi vaan on mennyt.. huomenna lääkäri heti aamusta, enköhän sairaslomalle joudu jäämään. eihän siitä työn teosta mitään tule näillä oloilla..

annis ja bebe 10+4
 
Heipsan kaikille. Lukemassa oon käyny mut en oo saanu aikaseks kirjottaa.

Tänään sain sydänäänet kuuluviin. <3 Kauan sai etsiä mutta ihanaa kun löyty. Mulla on sellanen raskauskeijun diginäytöllinen joka oli tarjouksessa. Ihan pätevältä vaikuttaa.

Me asutaan omassa rivarikolmiossa, täytyy sitten jossain vaiheessa muuttaa työhuone pikkusen huoneeksi. Hyvin tähän varmasti mahdutaan kolmistaan. :) Vielä en mitään hankintoja ole ajatellut, ehkä sit kesälomalla heinäkuussa vois rueta puuhailemaan.

Mulla kävi töitten suhteen tuuri että sain vakipaikan samaan aikaan kun raskaudesta sain tietää. Kauhean vaikea vielä ajatella miten pitkään sitten kotona haluaa olla, aika varmaan näyttää. Varmaan ä-lomalla vois ainakin keikkaa heittää niin sais hiukan rahaa.

Täällä oma olo ihan hyvä. Pientä etovaa oloa välillä on ja töissä eritteet tekee kyllä erityisen pahaa. :X Maha on välillä iltaisin niin turvoksissa ettei parane ihmisten ilmoilla esiintyä jollei halua epäilyä osakseen. :D

emmilotta 9+3
 
En oo taas vähään aikaan päässy kirjottelemaan, kun aina vaan väsyttää.. Ja nää sivut tökkii välillä niin paljon että hermot menee.

Vakuutus varmasti jossain vaiheessa otetaan. Esikoiselle ei muistettu ajoissa ottaa (oliko se 3kk ennen LA?), mutta otettiin sitten synnytyksen jälkeen heti kun oli mahdollista. Nyt täytyy yrittää muistaa olla ajoissa liikkeellä sen kanssa!

Asunnoista on ollut puhetta. Me asutaan kaupungin vuokrakämpässä, rivari kolmio 80neliöö. Ihan hyvin riittää meille tilat kyllä. Ollaan asuttu tässä muutama kuukausi, aikaisempi oli 60neliön kaksio, joka kyllä tuntui vähän ahtaalta jo.

Pahoinvointi on nyt enemmän iltapainotteista.. Päivisin on suht hyvä olo, kun vain muistaa syödä, mutta illalla, voi kamala tätä oloa :x Mitään ei kuitenkaan tule ylös, on vain tämä etova olo. Ja tietyt ruuat yököttää, esim pelkkä suklaan ajattelu saa yökkäilemään. Hyi!

Tänään oli neuvola ja kaikki oli kunnossa :) Pikkuinen sydän jumpsutti hirmuista tahtia :heart: Se vaan jäi harmittamaan, kun oli opiskelija merkitsemässä juttuja nla-korttiin ja hällä jäi puolet merkkaamatta :/ Oikea neuvolan täti luetteli ja sen opiskelijan piti kirjata, mutta kotona sitte huomasin että eihän siellä oo läheskään kaikkia juttuja.. Jospa ne ens kerralla sais sinne ylös kuitenki.
Ja kun neuvolan täti ei puhunut liikkeistä yhtään mitään, mutta opiskelija oli siihen kuitenki sen yhden plussan laittanu... Eli onko niitä liikkeitä nyt sitten liian vähän vai onko väärin merkattu vai mitä?? Kaikella sitä pitääkin päätään vaivata..
Loppuviikosta ois sitten vielä se np-ultra :)

Äh, jotain vielä piti sanoa, mutta ajatus karkasi ihan kokonaan. Ei oo kyllä mitään uutta, saatan unohtaa kesken lauseen mitä olin sanomassa :D

Mutta nyt taidan mennä hetkeksi pötköttelemään telkkarin ääreen ja sitten unille.

Ainii ja niitä viikkoja olisi nytten se 12+0.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Emiliainen :wave:

Dopplerista Sydänäänet kuulin eka kerran 8+6. Minulla on pari vuotta sitten hankittu, ihan se perusmallinen Angelsounds, eli ilman mitään näyttöä tms. Ja on ajanut asiansa niin kun pitääkin: eli sydänäänet olen saanut kuuluviin. Tyytyväinen olen ollut laitteeseen! :)

Asunto Meillä on 105m2 rivitaloneliö. Eli toistaiseksi pärjäämme hyvin, mutta muutaman vuoden päästä on tarkoitus hankkia vähän isompi ( omakotitalo, toivon ;) ). Tulee seinät vastaan tässä, jos viisi ihmistä asustelee.

Vakuutus Ottaisimme se ehdottomasti, kuten tähänkin asti on otettu. Mutta eipä taida vakuutusyhtiöstä irrota, nimittäin kun kuopus syntyi ennenaikaisena. :|

Taloudellinen tilanne Kyllä se mietityttää, usein. Ihan ok. pärjäämme, siis että perusasiat rullaavat ja pakolliset hankinnat saadaan tehtyä. Mutta mihinkään isompaan ylimääräiseen tai luksukseen ( etelänmatkoihin tms ) ei kyllä ole varaa. Olen ollut kotona esikoisen syntymästä lähtien, eli syksyllä tulee neljä vuotta ja toivon että voin olla vielä vähintään pari vuotta siitä eteenpäin, mieluummin kolme.

Nyt väsyttää niiiiin hirveästi...Että aivotkin lakkasivat toimimasta ja silmät menevät aivan väkisin kiinni. Iltapäiväunet jäivät tänään väliin ja sen kyllä nyt sitten huomaa. Eli höyhensaarille käypi tieni....Hyviä öitä!:wave:


Erika76&12+0:heart:
 
erika76 Tapiolan vakuutukseen ei ainakaan vaikuta tuo esikoisen ennenaikaisuus, sitä ei edes kysytä siinä. Meilläkin nimittäin esikoinen synty ennenaikasena, mutta ei siinä hakemuksesta kysytä mitään muuta edellisestä raskaudesta kun oliko raskausmyrkytystä. Toki vakuutusyhtiöiden välillä on tosi paljon eroja noissa. Ei siinä muuten kysytä esim. raskausdiabeteksestäkään ja vaikka paino ja pituus pitää laittaa, niin sen perusteella pelkästään ei ilmeisesti hylätä, eli ylipainoakaan ei tarttis pelätä. Jos siis vakutuusta haikailette (joku muu tais olla myös), niin varmaan kannattaa ihan rohkeasti hakea vaan.

Tämmöstä höpinää tänään. Pyhistä lupauksista huolimatta oon aika hermostunu huomisaamun ultrasta ja teen ihan pakonomaisesti koko ajan jotain, etten joutuis miettimään sitä. Mutta hyvin se menee, eikö niin? :D

Haavemamma 12+2
 
Heippa taas koko poppoolle!

Jännityksellä luin viimeisimmän postaukseni jälkeen tulleet viestit ja ilmeisesti kaikilla ainakin toistaiseksi vielä kaikki ok? Hengessä olen mukana koko ajan ja toki toivon parasta kaikille, kiva kuulla ettei säikähdykset ole johtaneet keskenmenoihin kenelläkään.

Doppler piti tilata nyt sitten itsellekin tuolta raskauskeijusta, vaikka kovasti ajattelin, etten ehkä sitä hankkisi. Mutta niinhän siinä sitten kävi, että uteliaisuus vei voiton. Tottakai sitä haluaa kuulla pienen sydänäänet jos vain mahdollista, vaikka sitten vain varmistaakseen, että toinen on edelleen mukana ja voi hyvin. Sieltähän voisi jo kuuluakin jotain. Heti kyllä menee kokeiluun kunhan saan härvelin käsiini. Kiitos hänelle joka kertoi tuosta tarjouksesta :D

Graavikalasta sen verran, että jos itse valmistaa, niin sitä saa syödä, ainoastaan ne kaupan vakuumipakatut on kieltolistalla. Näin ainakin meidän neuvolan lappusissa oli nimenomaan eritelty. Jos osaisin, niin saattaisinpa tehdä itsekin. Sen sijaan hauki on täysin kielletty juurikin sen takia, että kyseisessä kalassa elohopeamäärät on liian suuria.

Asunto on täälläkin liian pieni lapsen tuloa ajatellen. Vajaa 60 neliön kaksio ja tavaraa on ihan liikaa :D Kevätsiivous tulossa kaikkiin kaappeihin ja suunnitelmissa on oman asunnon ostaminen heti kun sopiva löytyy. Ei mitään kiirettä vielä, mutta rauhassa katsellaan jos joku ottaisi silmään ja osoittautuisi hyväksi.

Acacia ja toukka 11+6 (huomenna taas poksuu!)
 
saikulle käy tieni..... vuotoa oli taas illasta, vaikka kuinka lepäilin. ja tottakai huoli nostaa aamuyöstä päätään etten oikein saanut enää nukutuksikaan. ja kun viiden aikaan kävin vessassa, niin veristä jäi paperiin silloinkin. pakko nöyrtyä tämän edessä.
en halua että pienokaiseni menetän, tai jos nyt on kesken mennyt, niin että joutuisin mielessäni asiaa kauempaa jossittelemaan.
menkkamaisia kipuja on alavatsalla molemmilla sivuilla, sekä selässä. ja aina kun istun ales niin alavatsaa vihloo. repäisykipuja on kovasti myös. tässä menee nyt kokenut äiti aika solmuun ajatustensa kanssa.
neuvolan terkkari sanoikin eilen, että jos haluan, hän laittaa lähetteen sairaalaan gynelle. ja pääsen ultraan ja tutkittavaksi äkkiä. ei siis tarvitsekaan tuonne äitiyspolille liki sadan kilometrin päähän ajella. huh , onneks joku helpotus. sairaalalle pääsen helposti joko bussilla, tai sitten puolisen tuntia kävellen.
päivän työt peruin, nyt vaan odotellaan mitä meillä edessä onkaan....

pitäkää peukkuja, palaan kun tiedän yhtään enemmän.

fourth gift ja pikkupalleroinen, vai onko? 8+5
 

Yhteistyössä