MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *huhtikuussa*

Tirppana83 Johan sattui, tällä alalla harvoin törmää kollegaan joka olisi myös raskaana. Kuuma kesä voi olla aika tukala, ja sitten kun vauva alkaa kasvaa ja potkia suoraan tuonne alaspäin. Vessaan pitäisi päästä just eikä heti, ja oot motarilla...Autoon mukaan sellaista helposti syötävää, banaania, ruisleipää ja juotavaa ehdottomasti.

Onko tuo kuntotesti niihin direktiivikoulutuksiin liittyvää? Meillä se oli pelkkä kävelytesti (2km), jonka lyllersin. Olin myös silloin raskaana 28. viikolla.
 
Nt-ultrassa käyty. Kaikki oli vallan mainiosti :) Pikkuinen oli kasvanut sopivaa vauhtia, nyt pituutta 5.8cm ja kokonaispituus 8-9cm, niskaturvotus oli 0.6mm eli reippaasti normaaliarvon puitteissa ja muutenkin kaikki oli kunnossa. Kovin unelias tuntui pikkuinen olevan, hiukan jaksoi päätä nostaa, kun yskäisin kätilön pyynnöstä. Oli se vaan ihanaa nähdä jo vauvannäköinen sikiö ruudussa :heart: Ja nähtiin hetken aikaa 4D-kuvaakin!

idylli 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: erika76 ja Kerpele
Scala Joo se on noita direktiivikoulutuksia, vielä olis niitä 3 käymättä, mutta onneksi ainakin nyt kaksi niistä tässä kuukauden sisällä ois. Joku kuntotesti tosiaan on sitten päivän päätteeksi ja voi olla että tulee skipattua puolet siitä. Kun siihen kuuluu mm. punnerruksia, kyykkyhyppyjä ja vatsalihasliikkeitä. Onneksi kollegoissa on noita isompia ihmisiä, jotka varmaan myös jättää väliin osan. Kun ei kuulemma ole pakko tehdä jos ei pysty.

Itse ajan paikallisliikenteessä ja nuo vessatauot on tosiaan kortilla. Kun ei läheskään joka reitillä ole edes mahdollisuutta tai aikaa käydä vessassa. Ja jo normaalistikin tekee usein tiukkaa olla se 4 tuntia ilman vessakäyntiä. Banaania oli viimeksi mukana eväänä kun töissä olin ja sen ehdin sitten ajaessa syömään, kun ei ketään ollut kyydissä :D Ja ihan hyvilläni olen, että raskaus ajoittuu tuonne marraskuulle, kesällä pitäisi olla se helpoin osuus, eli keskiraskaus. Kun noissa autoissa on ihan tajuttoman kuuma kesäisin, kun ei meillä ilmastointia ole kuin ihan parissa autossa. Pitää vaan sitten juoda riittävästi.

Joo aika miesvaltainen ala tää on ja meilläkin sitten ne muut naiskuskit on jo sen ikäisiä, että lapset on jo tehty, muutenkin olen meillä toiseksi nuorin kaikista kuskeista.
 
6 viikon mielettömän pahoinvoinnin jälkeen tämä löysi avun oloonsa... Suola.
Suola Suola Suola! :heart:
Ja jo toista päivää oksentamatta! Eikä päässä pyöri koko aikaa. Ulkonakin käyty kävelemässä! Jeij. Paino -4kg ja kun lääkärikin antoi jo luvan syödä ihan mitä vaan, niin suolalla höystettyjen ranskalaisten ja nakkien jälkeen olo oli ihan awot =) Loppui suonenvedotkin jaloista. Sipsit tuntuu ajavan samaa asiaa.
Suosittelen ;)
 
ON: Täällä pahoinvointi on jo hiukan helpottamassa, aamupäivät on tosi hyvää ja energinen olo, mutta iltapäivät menee vieläkin joka toinen päivä "krapulassa" sohvalla. Nyt uusi oire on tämä loputon nälkä eikä todellakan pystyy syömään mitään terveellista, koska jos sen virheen teen niin siitä seura järkyttävä huonoolo ja wc-pytyyn halaaminen, joten olen antanut periksi ja toivon että hirssipuuro on riittävä terveellinen eikä lihottaa kummemmin, eihän???

Onnittelut kaikille kivoista ultrakuulumisista ja ainutlaatuisista pienokaisten kuvista :)
Itsellä np-ultra ens torstaina :) jännittää


Mereneid & Muksu rv 11+0 "poks"
 
  • Tykkää
Reactions: Micaela ja Idylli
Heips monen monen viikon jälkeen! Joka päivä käyn lukemassa jutut, moneenkin kertaan, mutta jotenkin en ole saanut aikaiseksi ite kirjoitella...

Ihan ensimmäiseksi suuren suuret pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille!

Itellä oli ensimmäinen neuvola rv:lla 9+6 samalla ihanalla neuvolantädillä, jolla on käyty kaikkien odotusten ajan ja kaikkien muksujen kanssa. On niin ihanasti, että sama terkkari on meillä sekä äitiys- että lastenneuvolassa. Kovin on tutuiksi jo tultu tässä muutaman vuoden aikana! =) Olin niin paniikissa neuvolaan mennessä, kun oireet oli ollut kovin vähäiset ja sanoinkin, että verenpainetta en anna mitata ennen kuin on kokeiltu sydänäänet!! Edellisessä odotuksessa ne löytyi jo 8+6 vaikka painoa olikin silloin 20kg ekstraa... Nyt sitä ekstrapainoa on jäänyt 30kg (HIRVEÄÄ!!), mutta sieltä se tuttu jumputus löytyi hetken etsinnän jälkeen! :heart: Sen jälkeen oli verenpaineetkin tosi hyvät! Neuvolan laskujen mukaan laskettu aika aikaistui kahella päivällä ja on nyt 7.11. Meillä pitää ite varata verikokeet ja ensimmäinen ultra. Varasinkin ne heti kotiin päästyä ja verikokeissa kävin tällä viikolla. Samalla otettiin ne seulontakokeen näytteet. Kattelin kuutta tyhjää putkiloa ja kysyin labran tädiltä, että kaikkiko ajattelit täyttää?! =) Verikokeitten tuloksissa menee viikon verran ja vasta sitten voi olla ultra-aika. Ultra-ajat oli tosi kortilla ja ainoa vapaa aika oli 3.5. jolloin jo 13+1... 13+6 on meillä viimenen mahollinen päivä, kun seulontaultra voidaan tehdä. Aamukampa jo melkein käytössä ultraan!!

Neuvolakäynnin jälkeen oireet vahvistui kummasti! Ihan kuin nyt olisi tullut lupa oireilla! Ei pahoja, mutta parin päivän mieletön tissijomotus ilmestyi ja kakominen. En ole koskaan raskausaikoina oksentanut, vain yökkinyt ja kakonut "tyhjää". Väsymys vielä vahvistui myös...

Eilen sain hysteriaitkupaniikkikohtauksen, kun illalla kävin pissalla ja paperiin jäi vaaleanpunaista! Tiesin, että voi olla ihan normaalia, mutta kun ei yhessäkään aiemmassa odotuksessa ole ollut mitään sellaista, menin aivan paniikkiin!! Isäntä yritti lohduttaa ja rauhoitella, että älä nyt turhaan vielä panikoi... Ja aamulla soitat heti neuvolaan. No, aamulla aloin heti soittamaan jo ennen virallista soittoaikaa, mutta eihän sieltä vastattu. Mutta mun kultainen mies oli töihin mennessään käynyt neuvolan ovella koputtamassa ja pääsyt sisään ja sanonut neuvolantädille, että soitatko sille mun emännälle heti kun pystyt kun se on niin huolissaan! Mä olin niin liikuttunut tästä eleestä! Ja neuvolasta soitettiin ja sanottiin, että tottakai tulet käymään niin saadaan mielenrauha. Ja siellähän se pikkunen jumputteli tuttuun tapaan! :heart: Voi jösses sitä helpotusta! Sen yhden kerran jälkeen ei ole mitään vuotoa näkynyt, mitä lie ollut?! Istukan sijaintia ite epäilen... No, se selviää ultrassa.

Ollaan isännän kans huomenna lähdössä KAKSIN kylpylähotelliin yöksi, ja nyt voi lähteä hyvällä mielellä! Meillä on lapset ollut yökylässä ihan vain pari kertaa, niin meillä on ihan kamalan syyllinen olo!! Isäntä tossa sanoikin, että pitäiskö vaan soittaa hotelliin ja tilata lisävuoteita huoneeseen! No, ei sentäs! Tulee se olemaan outoa, mutta tekee taatusti niin hyvää! Isovanhemmat hoitaa muksuja, niin ei pahemmin tarvi ohjeistaa.

Nyt oli kovin oma-napainen kirjoitus, mutta yritän aktivoitua kommentoimaan! :D

turbiini84 & elli-elmeri rv 11+2
 
Viimeksi muokattu:
suola se tuskin on se paras konsti, vaikkakin voi helpottaa pahoinvointia, kannattaa muistaa kuinka se kerää nestettä kroppaan ja aiheuttaa runsaasti käytettynä pahojakin turvotuksia. ainakin runsaasti kannattaa juoda!!!

suolainen menee täälläkin paremmin alas kuin makea, mutta oikeastaan ainoa mitä vois tehdä mieli on iskender :p edelleen .... tosin siinäkin on oltava tiukka, kerran kuussa on tollaisen roskaruuan aika. tai siis minä olen :) ja onneks siitä on ollut se hyöty että paino on pysynyt kurissa. oikeastaan kun ei edes tiedä varsinaisesti, että MITÄ sitä söisi... tuntuu että ruuansulatuskin on aivan sekaisin kun koko ajan jotain puputtaa. eilen olinkin sitten jo syömättä pidempään. kerran siitä syömisestäkään ei hyvä olo tule. hyvä olo-jogurtteja testasin, ne maistui kyllä hyvin, mutta kamalasti niissä sitten varmaan sokeria on :(
tänään taidan ostaa yhden verigreipin kokeeksi.

eilis-ilta meni sekin vaakatasossa... :( vatsassa velloo sairaasti heti kun nousi ylös. tänään onneks ei ole mitään sovittua, eikä töitäkään, saa omaan tahtiin tehdä mitä huvittaa, tai ei sitten tee mitään.
huono olo on ollut taas jo heti kun kampesi ittensä viiden jälkeen vessaan. yökin jo tossa että NYT tulee ylös. mutta pala kurkkua auttoi huijaamaan ykän veke.
tänään tsemppaan asenteeni taas ruotuun, loppuu tää voivottelu ja masistelu mun osalta. olkoon saakura paha olo, jos ei siihen kerran mikään auta, niin vellokoon!!! oon niin kyllästyny tohon makaamiseenkin!! taidan sit leipoa ja tehdä lasten kans jotain kivaa. mies joutui työkeikalle KOKO viikonlopuksi :( sekin vielä! :D ollaan onneks pitkin päivää yhteyksissä, oikeastaan joka päivä muutoinkin :heart: messenger on kätevä ;)

eli pirunmoinen tsemppaus päällä täällä, jotta mun olotilan takia ei kaikkien viikonloppu ole tylsä :) tää äiti pistää kaikkensa peliin nyt, hammasta purren mutta kerran tälle ei mitään voi eikä mikään auta, niin taistellaan vastaan ja yökitään sitte :)

lupsakkaista lauantaita kaikille, katotaan sitte illalla miten tässä onnistuin :D

fourth gift ja pikkupalleroinen 8+2 ja hillitön asenne päällä :D
 
Tänään poksuu 12 viikkoa. Ensimmäistä kertaa päästään toiselle raskauskolmannekselle :heart:

idylli 12+0


Muuten, listan päivittäjä voisi vaihtaa mun lasketuksi ajaksi 5.11., joka on neuvolan antama la. Listalla oleva 4.11. on nettilaskurin antama tulos. Kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä pahoinvointi nostaa uudelleen päätään loman jälkeen, varsinkin aamuvuoroissa kun joutuu herätä viiden jälkeen...eilen oli kiire aamu töissä, ja en oikein pystynyt syömään kunnolla: iski järjetön päänsärky jota tuskailin sitten iltaan saakka. Yön aikana helpottanut.

Muuten välillä ei meinaa muistaakaan että on raskaana, tuntuu että maha ei ole pullistunut hetkeen aikaan ja seuraavaan nlalääkäriin ja ultraankin pari vkoa aikaa ettei ne ole ensimmäisenä mielessä.

Yhdet äitiyshousut ovat jo käytössä töissä, mukavat päällä. Muutenkin pengoin äitiysvaatelaatikon läpi ja totesin, että muutaman uuden kivan vaatteen voisi kesällä ostaa. Housut varsinkin sellaista kokoa että saattavat tässä raskaudessa jäädä aiemmin pieniksi, kun aloituspainoakin hippusen enemmän.

Emme enää salaile raskautta, mutta esim. töissä en ole asiaa kertonut vaan huomatkoon kukin aikanaan. Itse asiassa vähän ihmettelen ettei kukaan ole vielä kysynyt mitään, omasta mielestä kun toi masu vähän jo näkyy, mutta ehkä luulevat mun vaan lihoneen? =)

Maniokki 11+1
 
Idylli hyvältä kuulostaa :) :) onnea!

Mä en niihin verigreippeihin pystynyt. Tavan greippi on niiiiin paljon parempaa!
Eilen mulla oli täysin pahoinvoinniton päivä ja odotukset on suuret tätä päivää kohtaan :) Jos pääsisi vihdoin ja viimein koirien kanssa kunnon lenkille!
 
Syömisestä: Mä periaatteessa pystyn syömään mitä vaan mutta mun klönttikammo on kyllä huipussaan nyt.. Inhoan siis kaikkea lihasta löytyvää pientäki jännettä, leikkelemakkarasta tongin ällöt kohdat pois... Normaalistikin inhoan noita mutta nyt tulee heti paha olo jos sellasia osuu suuhun enkä voi sitten syödä enempää, normaalisti saan kyllä ruuat silti alas. Sanoin tossa miehellekin ihan suoraan etten yritä edes syödä mitään sellaista joka voisi aiheuttaa sen ällöreaktion, koska en halua näyttää lapsille huonoa esimerkkiä tän syömisen kanssa.

Ruuat joita himoitsen: No roskaruoka olis ihan ykkönen, ja perunaa tekis kovasti mieli vaikka normaalisti ei syödä sitä ollenkaan.

Jännintä tässä hommassa on, että en syö sen erikoisemmin kuin normaalistikaan, vaikka tekiskin mieli (yhtenä syynä lapset, olen heidän kanssaan koko ajan enkä todellakaan halua ahtaa heihin mitään "huonoa ravintoa". Ja olis väärin vedellä heidän edessään jotain sipsejä tai hampurilaisia jne. niin etteivät he saisi sitten syödä sitä..), mutta siis mä turpoan kyllä :D

Arvatkaa vaan paljon oli neuvolassa mittauksessa tullut lisää painoa? 5kg! Edellisissä raskauksissa on paino noussut sinne 92-93 kiloon.. Toivon ettei tällä kertaa nouse ihan niin paljon. Edellisissä raskauksissa tosin alotuspainot oli 70kg ekassa ja 80kg tokassa, ja nyt alkupaino oli siis 65kg.

Aijoo, ja neuvolassa ei löydetty sydänääniä, kävin siellä siis viime torstaina... Harmitti sen puoleen kun olisin halunnut lasten kuulevan, mutta en ole kuitenkaan huolissani, mikä on aika ihmeellistä :D Ensi torstaina on kuitenkin taas ultra ja päästään katselemaan pikkuista.. Sanoin miehellekin tossa että ehkä tää hermostumattomuus on vaan sitä että kun tiedostan ja hyväksyn jotenkin sen asian että vaikka tuolla vatsassa lakkaisi sydän lyömästä, niin sitten se vaan käy...

Mä olen tosi hermostunutta sorttia noin yleisestiottaen... Mua pelottaa pelkästään ajaa autoa jos joudun ajamaan jotain 100-120km/h.. Siksi kun tiedän että pienikin virheliike voi olla niissä nopeuksissa kohtalokas ja mulla on aina mun elämäni arvokkain lasti kyydissä, eli lapset.. Nyt mä oonkin tehnyt sitten sen virheen tässä asiassa että oon alkanut välttelemään niitä teitä missä täytyy ajaa kovaa :ashamed:
 
kerpele ja autolla ajon pelko jos on pelko kovassa vauhdissa, on hyvä että sen ite tunnistat ja jätät sellaset ajamatta. paljon turvallisempi vaihtoehto on tuo, kun että väkisin päristelee siellä samaa nopeutta kuin muut, tai mikä on mun mielestä vielä vaarallisempaa niin se et ajetaan alinopeutta. jos ei olla ajo-kuntoisia, on parempi pysyy alta pois. varmuus tulee vain ajamalla....

oma olo siis tähän saakka tänään, menny syömättä tosi hyvin :D nytkin tein vaan salaatin. annetaan sitten vaihtoehdoksi kropalle tämmönen. ei ole olo vellonut niin voimakkaasti, olo on suhteellisen hyvä jopa!!!

tuplarattaat vaiko ei... meille ainakin tulle. ikäeroa tulee 1v 8kk, ja mä haluan kunnolla lenkille, tarvitsematta vahdata seisomalaudalla olevaa taaperoa milloin se väsähtää... tms. kauppa-asiatkin hoidan useimmiten vaunuillen, joten niin se sit onnistuu kätevämmin. Brioja en huoli vaikka ilmaisin saisin. Emmaljungat kiitos. ainoa merkki mitä suostun ottamaan meille. mitään rimpula-rämpylä-kiina-valmisteisia kääntyvillä pyörillä en huoli. isot ilmakenno-renkaat oltava, niillä pääsee loskassa ja lumessa. heittoaisa ois kätsy! tiedä sitten mitä vastaan tulee....
 
Meil täyttää esikoinen helmikuussa 4v, niin taidan hommata vaunut johon saa seisomalaudan. Heittoaisalliset vaunut haluisin, mutta mutta.. esikoisella kun semmoset oli ekana vuotena niin sinä talvena niistä meni se poikki :/ sen jälkee on hiukan pelottan talvisin kulkee vaunujenka/rattaittenka tuol ettei vaa mee kesken matkan poikki. :D
 
lauantai iltapäivää!!

ihania ultra kuvia olitte laittaneet!

täällä olo on melko ketku yhä vaan.. töissä on ollu tosi hankalaa olla pahanolon kanssa. ei oikein pysty keskittyä oleelliseen. ens viikolla oliskin tiedossa neljä iltavuoroa putkeen ja ne nyt on niitä pahimpia, kun pahoinvointi lisääntyy iltaa kohden. aamuvuorotkin on hankalia, kun yöllä saatan heräillä pahoinvointiin. sairaslomaa saisin kyllä, mutta ei ole vielä sisu antanut periksi. tiedä sitten, oisko vaan helpompaa suosiolla jäädä lepäämään..

pissavaivaakin taas on, vaikka justiinsa perjantaina vein näytteen eikä mitään tulehdusta ollut. :O jotenkin sitten varmaan vaan ärtynyt. argh!

verigreipit maistuu täälläkin:) työkaveri ihmetteli kuinka pystyn syömään tuollaista paikatkin irrottavaa myrkkyä:D parasta herkkua!

maha on aivan hillittömän kokoinen:O omista vaatteista ei ole enää peittäjiksi, vaikka en haluaisi 'julkistaa' yleisesti ennen nt-ultraa. töissäkin (telttamaisista työvaatteista huolimatta) olen huomannut tuijotuksia vatsan seudulle, vaan ei ole kukaan uskaltanut vielä kysymään. ajattelevat minun tietysti keränneen hiukan painoa, ja ihmekös se kun koko ajan ravaan kahvihuoneessa napsimassa jotain:D

doppler on sitten i-ha-na laite! sydänäänet on jo jonkun aikaa kuulunut hyvin:heart: kyllä sillä äipän mieli rauhoittuu:)

meillä ei tuplarattaat tule kysymykseen, kun ikäeroa tulee se viisi vuotta:) seisomalauta voisi olla ihan jees, jos vaikka pikkumies väsyy lenkillä kävelyyn. tuota ikäeroa kun tulee, niin autuaasti olen jo unohtanut kaikki ne asiat mitä halusin näiltä seuraavilta rattailta. täytyy sitten perehtyä vähän lähempänä aiheeseen paremmin:)

annis 10+2
 
Mä löysin aivan ihanat Emmaljungan vaunut mitkä vanhempani lupasivat meille ostaa. Ovat aivan ihanat valkoiset :heart: Muita asioita en olekaan vielä katsellut "sillä silmällä", mutta nuo vaunut on ihan must :D

Micaela & Pompula 13+1
 
Tuplarattaista: Meillä nuo himokävelijät on jo 3- ja 4-vuotiaat kun vauva syntyy. En aio siis hankkia heille mitään kuljetusvälinettä.. Paitsi no, ajattelin sellasen perässä vedettävän kärryn ostaa kesäksi että päästään tota 3 km:n matkaa kävelemään tonne keskustaan kesällä :D Talvella pääsee sitten pulkilla jos on tarvis.. Meillä oli aiemmin emmaljungan tuplat ja mä kyllä sanon että olivat tosi raskaat, ja kun tuli paljon lunta niin niillä ei meinannut päästä mihinkään.. Jouduin nostamaan vanhempaa pois kyydistä välillä kun jäätiin jumiin lumeen.. Se oli kyllä ihan hanurista. Ja jotenkin jäykät olivat...

Omasta kokemuksesta sanoisin että kannattaa ostaa mahdollisimman kapearenkaiset vaunut. Meillä oli, hitto mä en muista sitä merkkiä, mutta oli siis sellainen aika tuntematon suomessa, no, mutta siis olivat tosi hyvät, korkeat ja ohutrenkaiset, kulkivat ihan missä suossa vaan, olivat tosin raskaat. Ja ensimmäisinä kaksostenvaunuina meillä oli vanhat orat, olivat niin kapeat että mahtuivat kaupassakin ihan normikassalta ja renkaat oli myös sellaiset isot ja kapeat. Ja olivat kevyet ja helpot. Olivat vaan sitten sen verran vanhat että joku kiinnike hajosi enkä osannut korjata, ja menin sitten heittämään ne pois ja ostamaan ne pirun emmaljungat..
 
Tuplarattaista: Kerpeleen kanssa olen samaa mieltä noista Emmaljungista. Meillä on tällä hetkellä Emmaljungan tuplat ja ovat kyllä varsin raskaat työnnellä. Talvella ei tosiaankaan parhaat menopelit. Juu, tukevat ovat ja kestävät, mutta jäykkyys on niiden hallitseva ominaisuus.:D Onneksi ovat jo aika vanhat, joten kierrätykseen menevät ja uudet rattaat hankintaan ( meillä kuopus nyt 1v.5kk, joten käyttöä tulee. Ja esikoinen nyt 3,5 v. joten jo talvella jaksanee kävellä matkat ) .
Itselläni muutenkin mennyt maku noista Emmaljungista. Meillä uutena ostettaessa tavalliset vaunut, vaativat heti kättelyssä "pintä huoltoa". Heittoaisan lukitussysteemi oli viallinen, kuomussa reikä, vaunukopasta pari nepparia ei toiminut, kuomussa kuomuvika ( ei pysynyt asennossa, vaan lerpahteli )... Niin paljon oli päänsärkyä tuosta, että itse en ko. merkkiä kannata.

Verigreipit Voi juu!:D Olen syönyt niitä aivan kaksin käsin. Niiiiiin ihania ovat! Ja hampaiden kiilteet ropisee...;)

annis Veit sanat suustani. :) Minäkin vannon niin tuon kotidopplerin nimeen. Ihan ehdoton laite! Mielenrauhaa. :)

Oloista Olo on alkanut olemaan aika hyvä! Aamuisin vielä kuvottaa ennen aamupalaa, mutta menee hetikohta ohi. Päivän mittaan jos on pidempi tauko syömisestä, ei enään ala oksettamaan/kuvottamaan vaan tilalle on tullut heikotus ja huimaus, joka häviää heti kun jotain syö. Väsymys sitä vastoin on ja pysyy, eikä ainakaan ole vähenemään päin. Mietin, että eiköhän se pian tässä helpota kun kroppa tottuu tähän raskaana olemiseen ja mutta sitten mietin viime raskautta ja hemoglobiinin laskua ja siitä johtuvaa ankaraa väsymystä, joka piti sitkeästi pintansa. ;) että mahtaako tämä nuokkuminen lainkaan helpottaa. No, näillä mennään. :)
Mutta vaikka kuinka väsyttää, niin säännöllinen liikunta kyllä auttaa. Siitä yritän pitää kiinni! Niin paljon se lisää hyvää olotilaa. :)



Erika76&11+5:heart:
 
vaunuista sattuu näköjään niitä maanantai-kappaleita joskus kohdalle, jokaisessahan voi olla joku tehtaalla sattunut vika. onneksi sellaset saa takuuseen. Jokunen kuukausi taapäin, ostin oran uudet matkarattaat, niin niissä oli kuomu kasattu väärin. soitin myyneeseen liikkeeseen, niin ne soitti tehtaalle, ja parin päivän päästä mulla oli ehjä kuomu kotona :)
ite olen käyttänyt uusia brion tuplia, ja niissä on ollut ainoa positiivinen puoli tämä heittoaisa. se jos mikä onkin huippunäppärä!
ja paksut ilmakenno-renkaat kun pumppaa täyteen niin kevyet on olleet lykkiä. lisäksi mulla on seisomalauta niihin, että jos sattuu ettei hoitolapset jaksakaan kävellä, laitan ne pari paaperoa vielä siihen seisomaan ja sitten mennään. :D joku katsoikin kauhistellen mun karavaania :D hahah, hyvää kuntoilua ...
emmaljungalta oon saanut kokea vain pelkkiä hyviä vaunuja. ehkä ei sit ole sattunut omalle kohdalle pikku-vikaisia. JA NE VALKOISET ON AIVAN HUIPUN IHANAT!!! kaveri osti, ja valko-ruskeat. ei paljon tyylikkäämmiltä voi lasten kuljetukseen tarkoitetut kärryt enää ollakkaan... :)

oran tuplat ovat kuulema kaikista kapeimmat. kaverilla on, ja ne näyttää kyllä oikein kivoilta. mutta onko siinä lasten sitten kiva olla kun on kapeampi myös se istuinosa...? tai no, hänellä siinä on 2,5v ja 1v vierekkäin ja ei ne kyllä näytä missään sillipurkissa istuvan.
mutta pääseeväät kassoista läpi. brion tuplilla ei pääse, meidän lähellä on S-market, siellä on yksi ylileveä kassa mistä pääsee. oiskin kiva katsoa tarkat mitat, kuinka paljon kapeammat noi oran onkaan.

aino00 minkä merkkiset ne sun tuplat oli joista katkesi heittoaisa? kai sait uudet tilalle tai takuuseen korjauksen?

maha ja turvotus no nyt sitten kun jätin sen koko ajan mussuttamisen, niin eipä ole muuten pötsikään hillitön :) eilen meni jo ihan entiset farkutkin jalkaan. toki se maha on, mutta ei niin hillitön.

syöminen tämän aamun aloitus oli kaksi paahtoleipää välittömästi ylösnousun jälkeen. sitten haudutin kaurapuuron ja söin sen mustikkakeiton kanssa. ja tiukasti kokeilen pitää kiinni etten suuhun laita mitään ennen kuin on ruoka-aika. edes purkkaa en, koska huomasin saavani aivan järkyt ilmavaivat kun niin monta meni päivässä.


missä se luvattu aurinko on??? taaaaaaas sataa!!!! mä teen niin etten kato ees ikkunasta ulos, kuvittelen et aurinko siellä möllöttelee ;) jospa se tottelisi ja häivyttäisi noi sadepilvet pois :)
 
Huomenta!

Rattaista on keskustelua. Meillä on siis ostettu rattaita ja vaunuja viim. 18v aikana varmaan yli 30 kpl.:ashamed: Kokemusta on siis monesta merkistä. Meillä on oltu tyytyväisiä Emmaljungaan. Muutamia takuukorjauksia on tehty, kuomun kiristystä ja sauman ompelua, mutta ei juurikaan muuta. Nyt täytyy tehdä tuplien kohdalla merkin vaihdos, koska Emmaljungalta ei uutena saa enää kunnon pyörillä tuplia, niissä on vain ne pienet kääntyvät renkaat.

Käytettyjä vaunuja meille ei enää tule, yhdet homeiset olen ostanut ja se riitti. Itse olen työssä altistunut homeelle ajaessani homeisella linja-autolla, ja sen seuraukset kulkevat mukana lopun elämän. Omaa lastani en tuolle uskalla altistaa tai ottaa edes riskiä.

Micaela Ne valkoiset keinonahkaiset vaunut on kyllä upeat. Meillä on lämpöpussi sitä materiaalia, mutta hieman epäilyttää sen käyttäytyminen talvipakkasilla. Tuo lämpöpussi nimittäin jäykistyi pakkasessa tönköksi, ja jos samaa materiaalia on esim. vaunun kuomussa, niin mitäs sille tapahtuu, jos kuomua kääntää? Tuleeko esim. halkeamia?

Uskoa täynnä En ole koskaan kyllä kaupassa nähnyt dopplereita. Tällä hetkellä

Angelsounds doppler JPD-100S kotidoppler - Angelsound Doppler / Angelsounds / Kotidoppler / Babysound Doppler / Syd

on doppleri tarjouksessa ja ilman toimituskuluja. Sitä geeliä ei tarvitse tilata, koska esim. s-marketeissä myytävä halpis liukuvoide ajaa saman asian. Jotkut käyttävät myös perus/kosteusvoidetta. Itse käytän tuota liukuvoidetta, koska se on helpompi pyyhkiä pois dopplerista.

Omat olot Näin taas painajaisunia. Ilmeisesti torstaina oleva np-ultra kummittelee mielessä. Menin unessa np-ultraan ja turvotusta oli 4,8mm, heräsin siihen kun mietin mitäs nyt tehdään? Meillä ei ole koskaan mitään ongelmia noissa ultrissa löytynyt, joten tuntuu, että riski siihenkin vain kasvaa joka raskauden myötä.

Täällä paistaa aurinko, toivottavasti luvatut lämpötilat toteutuvat, jotta päästään pyöräilemään.

Scala rv 11+1
 
Huomenia kaikille

Hassua kun paikkakunnilla on niin erilaiset käytännöt, esim. tuon veriseulan tuloksen lähettämisen kanssa. Meidän alueelta veriseula lähtee Oulun yliopistolliseen tutkittavaksi, eikä sieltä lähetellä mitään tietoa asiasta kotiin, eikä neuvolaan. Jos seula hälyyttää, niin siittä saapi tiedon sitten rakenneultrassa, näin ainakin käsitin kun asiaa neuvolassa tiedustelin.

Vaunuista meiltä löytyy noi valkoiset Emmaljungat, olen ollut todella tyytyväinen niihin, ei mitään ongelmaa. Esikoinen on nyt 1 v 1kk eikä suostu tällä hetkellä istumaan vaunuissa ollenkaan, itse pitää saada kävellä, mutta ajattelin siittä huolimatta sisarusrattaat ostaa, jotta uskaltaa lähteä vähän kauemmaksi kotipihasta. En innostu ollenkaan niistä peräkkäin istuttavista, enkä pienistä renkaista. Täytyy sitten hyvissä ajoin käydä liikkeessä tarkastelemassa vaihtoehtoja paikan päällä.

Inari & Juri Kakara 10+2
 
Rattaista: Meillä ikäeroa tulee 5 v. ja esikoisen kanssa ei ole tarvinnut rattaita enää ainakaan vuoteen. Kauppaan, pkotiin jne. jaksaa hyvin ja reippasti jo kävellä. Meillä on vielä tallessa esikoisella olleet Teutonian yhdistelmät ja niillä mennään nytkin. Ovat hyvässä kunnossa ja hyvät työntää talvella. Meillä on ilmakumirenkaat ja ne on kevyemmät kuin ne toiset (en muista miksi niitä sanotaan). Rattaisiin en aikonut enää sijoittaa penniäkään. Mutta voi olla että jotkut matkarattaat vielä tarvitaan ja sellaisille olis ensi kuussa käyttöä ehkä esikoisenkin kanssa kun ollaan lähdössä viikoksi Etelä-Eurooppaan kaupunkilomalle. Mietin että ostaisinkin Brion kuomurattaat, joihin isompikin lapsi mahtuu ja myisin MaxiCosin sateenvarjorattaat pois. Ne on niin huonot työntää vähänkään isompaa lasta ja lumessa/mukulakivikaduilla etenkin.
 

Yhteistyössä