kerpele ihana kuva :heart: ja tuskin sitä laskettua aikaa siirretäänkään sulla jos on alle neljän päivän heitto. eli laske vaan siitä mikä alkuperäinen on.
yleisesti ottaen on kyllä ihailtavaa että lääkärit osaa hommansa, jos pystyy oikeasti sanomaan noin tarkkaan vauvan iän
suomessa on onni olla, meillä kaikki tällaiset "ylellisyydet" kuten terveydenhuolto ja äitiyslomat.... vaikka niistä purnaamistakin riittää, mutta mennäpä ulkomaille niin peli on aivan toinen.
haavemamma " elämä kantaa" ... se on just kuin mun suustani
Ja se on juurikin noin!!
Kun ei sitä tiedä etukäteen muutenkaan mitä seuraava päivä, ja hetki tuo eteen. autolla voi ajaa kolarin, tai jos ite et aja niin joku päästään seonnut ajaa sun yli tai kännissä...yläkerrasta tulee alakertaan, niin vahingossa voi jalka lipsahtaa ja tulet nurin portaat ja seuraukset voi olla kamalat. Raskaana ollessa mieli tottakai on herkkä, ja kun niin kovasti haluaisi sen pienen jo syliinsä. Mutta mä uskon niin, että koko odotusaika on ei vain vauvan kasvua varten, vaan myös äidin henkistä kasvua varten, jos yhtä paljon panikoi vauvan synnyttyä kuin täällä alkuraskaudessa, niin voi kamala sentään.... kun siinä käy juuri toisinpäin
kun on sen 9kk venannut ja valmistautunut kaikkine pelkoineen, itkuineen ja naurukohtauksineen, ja saa vauvan syliin, niin kaikki hössötys loppuu
Sitä sitten vaan on , ja osaakin hoitaa sen pienen kääryläisen itse. kuin ois joka päivä niitä käsitellyt. Ajattelemisen arvoinen asia :heart: LUONTO HOITAA
myös tällä tavalla
hammashuolto jos ei neuvolassa sitten ole hammaslääkäriin menosta sanottu, ni minäpä sanon nyt, ainakin teille ensimmäistä odottajille. Koska jonot on valtavan pitkät niin kannattaa aikaa varailla jo. viimeisen kahden kuukauden aikana siinä tuolissa on TODELLA epämukavaa maata, ja jos pitkään joutuu olemaan, niin maha painaa selän isoja verisuonia, mikä voi tehdä huonon olon. Siitä syystä on kivempi mennä aiempina kuukausina.
Tosin nyt kun pahoinvointia on, niin moni saattaa yökätä jo siitä kun se imuri laitetaan suuhun. Mutta raskaushan muuttaa tätäkin ihmisessä, hampaat reikiintyy helpommin. En tiedä onko paikkakunta-kohtainen juttu mutta jossain saako odottajat ilmaisen huollon, tai edes ilmaisen tarkastuksen? meillä ei saa.
ite olin vuoden jonossa tarkastukseen... :O ja nyt oon käynyt kolme kertaa, vielä on pari paikkausta edessä. onneks saa hampaiston kuntoon eikä sitten tartte kuin tarkastukseen varata aika synnytyksen jälkeen kai.
ja tärkeä muistutus tuli eiliseltä käynniltä, että aina kun jotain tässä pahoinvoinnin keskellä suuhunsa laittaa, juotavaa tai syötävää, niin heti purkka perään.... suositteli myös et jos vain suinkin pärjää ilman sen kummempaa syötävää, niin ottaisi aina vaikka purkan. niin, no , joka kerta se ei kyllä onnistu, mutta purkkaa on meillä muutenkin aina iso pussi kaapissa, ja sitä saa napsia kuinka paljon vain
jopas tuli stooria kerrakseen
nyt sitten uuteen työpäivään taasen ........
fourth gift ja pikkupalleroinen POKS POKS 8+0 :heart: jeah, kriittisin 9. viikko alkuun
jos seuraavat pari viikkoa jaksaisi niin sit vois pahoinvoinnille sanoo morjens ja älä koskaan enää tuu takas