MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *huhtikuussa*

sydänäänistä kolmessa raskaudessa, kaikki eri neuvoloissa, on kuunneltu eri viikoilla :D että lienee loppujen lopuksi terkkaristakin kiinni. ekasta oli viikolla 8-9, kuului. tokasta ei kuulunut viikolla 8 joten odoteltiin se pari viikkoa, ja sitten kuului, samalla oli eka ultrakin.
että ei tämä mulle uutena asiana tullut :D tottakai parempi onkin se varman päälle ottaa, on vaan niin valtavia eroja paikkakuntien ja neuvoloiden käytännöissä.....
 
Mulla on ollut niitä Kerpeleen mainitsemia menkkajuilintoja eilen ja tänään. Yölläkin heräsin niihin muutaman kerran. Selkää ja välillä myös vatsaa juilii inhottavasti ja se menee ja tulee. Netissä luki muuaallakin, että olis ihan normaalia.

Mulla on kuopuksen aikaan kuunneltu sydänääniä 9+5 ja toivoisin, että kokeiltais myös ens viikolla. Sillon mulla on 9+1. Sama terkkari on ainakin kyseessä, että luulis kokeilevan edes.

Unet: eikös se mene niin, että kaikki niitä unia näkee, mutta riippuu missä unen vaiheessa herää, että muistaako niitä nähneensä. Ehkäpä raskausaikana unen vaiheet jotenkin muuttuu. Itsellänikin on ollut hyvin vilkas unielämä ja paljon oon heräillyt muistaen ne hyvin...

Melanie7+5
 
Pahoittelut menetyksen kohdanneille! Voimia! :hug:

Melanie75 Mulla on aikalailla samanlaista ollut pahoinvointi..voin aamulla hetken aikaa hyvin herätessä..ja sit se paha olo hiipii jossain vaiheessa..ja iltaa kohden vaan pahenee.. :( nyt sentään vähän jo helpottanut, et pieni toivo, et se tästä nyt pian katoaiskin sit..

Kaverin odotus...mulla hyvä ystävä teki testin tossa viime viikolla ja raskaana on! :) Oon niin onnellinen hänen puolestaan, ku on siis yritystä takana kauan ja tehty monen monta hoitoakin jo..ja vihdoin tärppäsi! :)

Nyt odottelen vaan innolla ensi viikon ekaa virallista ultraa! :) Jänskättää! :)

Nellielli ja pötkö 11+1
 
En ole pitkään aikaan käynyt lueskelemassa, ja järkytyin kun menetyksiä on ollut näin useita :-o osanotot ja voimahalit kaikille menetyksen kohdanneille!

----
Sitten nyt ihan uus juttu on aivan kauhean voimakastunteiset unet?! Parina yönä on mies oikeen herätellyt kun olen nukkuessa itkenyt ihan ääneen :O oikeita himopainajaisia - yhtenä yönä uneksin että mies kuoli ja toisena keskenmenosta. Helpotuksen tunne kun herää on valtava :kieh: en tiedä oonko ihan terve kun tällaisia on...
---
Mulla on ollut hirveitä painajaisia kaikissa raskauksissa...

Ja viime yönä tuli taas sellanen että mies vaan sanoi ihan tunteettomana että pitäis jutella ja että hän on pettänyt mua viime marraskuusta asti. Ja kun mä olin ihan että "mitä? Miksi?" niin se vaan kohautti olkiaan ja oli että "no, oli tylsää" ja mä ihan sekaisin siinä niin mies vaan kattoo mua sellanen turhautunut ilme kasvoilla että "no, ei voi mitään"... Näitä mä etenkin näen raskauksissa.. Tällasia..
 
Meinasin tulla valittamaan vauhdikkaan viikonlopun aiheuttamaa väsymystä. Luin ketjusta niin paljon huonoja uutisia, että päädyin iloitsemaan oireista ja jättämään valitukset toiseen kertaan.


Hirmuisesti jaksamista kaikille pikkuisen menettäneille ja voimia toipumiseen. :hug:
 
Miramei ja cattibrie ja mirtsu81 iso jaksuhali ja voimia jatkoon :'(

unista: täällä kans yks uneksija,millon mitäkin unta nään. Kauheeta draamaa :D No ainakaan ei voi väittää,ettei näkis mitään kivaa ;D

seksistä mä en varmastikaan muista,että millon olisin ollut näin "himokas" ihan uskomatonta,kun tuntuu,että koko ajan vain tahtoisin lisäälisäälisää... Raskausoire? :D

ja ne muut himot. Rasvainen ruoka,juusto,sulatettuna ja kaikki mahollisimman epäterveellinen.

Sydänäänet on tosiaan nyt kuultu jo ainakin kerran ja kerran nähty,tosin en mä sitä erottanu,mutta se lääkäri sano,että siinä se sydän läpättää :)

Kauhee oikeesti toi himo rasvaseen ruokaan. Ei ton pojan kohalla ollu mitään tämmöstä. Nytkin oli ihan pakko ostaa nachoja ja rueta tekeen nacholautasta. Pizzaa menis vaikka kuinka,mutta ei tällä alotuspainolla paljoo paranis vedellä. Syön sit juustoo :p Vaikka eipä sepään kovin rasvatonta ole :p

Huono olo nimittäin on koko ajan jos ei syö. Ja sitäkään ei ollu pojan kohalla,joten mulle on valtavan voimakkaasti tullut Tyttöolo.. Onko muilla vielä mitään oloja?

Taiska ja muru 8+4
 
HK3
Mirtsulle pahoittelut :(

Unista: näin viime yönä hyvin selkeän unen vauvan sukupuolesta. Tyttöä siinä lupailtiin :) muutenkin unet ovat muuttuneet hyvin todentuntuisiksi ja voimakkaiksi joista en helpolla herää. Poikia odottaessa näin unta vain pojista, joten olisikohan tuo ollut jokin enne ;) no sen näkee sitten joskus.

HK3 10+2
 
Miramei, Cattibrie ja Mirtsu:hug::'(
Kamalaa miten paljon näitä menetyksiä onkaan tullut.

Tukholman reissusta selvitty, vaikkakin siellä oli lauantaina kamala räntä ilma, ensimmäisenä oli pakko mennä ostamaan kumisaappaat.
Ensimmäinen neuvolakäynti oli mulla tänään ja sain kun sainkin tämän mukavamman neuvolatädin. Verenpaine mitattiin ja sitten otettiin ne perusverikokeet ja hemoglobiini. Sydänääniä ei lähdetty kuuntelemaan koska viikkoja niin vähän. Kalenteriviikolle 19-20 pitäis varata eka ultra.
Beroccaa suositteli ostamaan, jotkut odottajat ovat kertoneet että on helpottanut pahoivointia, vaikka varsinaista tutkimusta siitä ei olekaan tehty. Luumunektaria ostin myös kokeiltavaksi tuohon ummetukseen.


Ain00Mulla vatta myös ihan samanlainen! Jäätävät turvotukset jotka pahenee iltaa kohden. Yritä tässä nyt sitten peitellä raskautta =) Oon susta parisen viikkoa jäljessäkin...

Alkuun veikkailin itelläni poikaoloa, mutta uskonpa että se on nyt viimeaikoina muuttunut tyttöoloksi. ei ollut tällaisia oireita esikoisesta.

Niipa ja ? 8+1
 
Ultra onkin huomenna aamulla.. Kumpa kaikki olisi hyvin!!
Uusi oire tullut.. Saappaat jalassa alkaa kauhea jalka särky.. Jalat kai turvonnut! Muutenkin masu alkaa olemaan 24/7 turvonnut joten pidän todella löysiä neuleita päällä tosin nekään ei illalla auta. Ü


Kultakimpale2 & rv 9+1
 
Suuret pahoittelut menetyksen kohdanneille! :hug:

Viime viikolla kävin ensimmäisessä ultrassa ja siellä pikkuisen sydän sykki ja hän siellä vilkutteli käsillä ja heilutteli jalkojaan.:heart: Eli ainakin hetkeksi huoli hälveni, kunnes taas täältä näitä surullisia uutisia lukee. Eilisen päivän olin vatsataudin kourissa ja oksensin koko päivän. Ja siitähän taas nousi huoli, että olikohan siitä pikkuiselle haittaa. Nyt onneksi olo jo normaali, mutta nesteet varmaan edelleen vähissä.

PikkunenKakkonen & 10+4
 
Nyt ei kyllä enää kenenkään tarvisi tippua porukasta pois :(

Täällä on tänään ollut ihan super energinen olo. Työpäivä meni ihan heittämällä ja sen jälkeenkin jaksanu tehä vaikka mitä. Mukavaa vaihtelua väsymyksen jälkeen :)
Oksentelukin on nyt jäänyt kokonaan pois. Toivottavasti tämä olo jatkuu ja masussa olisi silti kaikki hyvin. Ultra aikaa odottelen postin tuotavaksi kuumeisesti joka päivä...ei vaaan näy eikä kuulu, onkohan hukkunut matkalla :whistle: tai unohdettu lähettää kokonaan. Niin kuin esikoisen kanssa unohtivat laittaa laskut käynneistä ja kun lopulta muistivat niin kaikkihan löytivät tiensä perille kerralla (ultra käynnit, viikko synnytyksen aikaan sairaalassa ja lapsi pari päivää eri osastolla niin sehän maksaa erikseen, muutaman viikon jakso lastenklinikalla...).

Esimiehelle kerroin tänään, jotta saan helpommin järjestettyä nuo ultra ja neuvola käynnit. Otti kyllä asian todella hyvin ja kun minulla on määräaikainen työsoppari heinäkuun loppuun niin kysyi kuitenkin heti että kai jatkan äippäloman alkuun :) jee.

Firesun & pulla 9+4
 
Mirtsu81 :hug:

Fourth gifth Heheee! Juu,mulla kanssa ei enää appelsiinit ja mandariinit riittäneet tähän kirpeyden himoon. Piti siirtyä kovempiin aineisiin! ;) Taaskin tuossa lautasella puolikkaat odottamassa! :)

Scala No miltäs ne tarjousgreipit maistui sun suuhun? =)

( . ) Täällä pahoinvointi ja yökkiminen jatkuu. Joka päivä yökin ihan tunneittain: Jääkaapin sisällön haistaessa, autoon istuessa, huuhteluaineen hajusta, lihan hajusta ym.ym. Mikään ei auta eikä tunnu helpottavan yökkörefleksiä. Vielä ei ole tullut oksennusta, mutta lähellä sekin on käynyt. :x Tissit on hirmu kipeät ja arat, ja mahan pohjassa/nivusissa välillä vihloo ja juilii oikein ytäkästi. Torstaina on ensimmäinen neuvola ja sitä jo jännätään kovasti. Pelkotilat ja huoli on myös kova. Pysyykö pieni matkassa, onko kaikki hyvin... Erittäin kivuliaan keskenmenon kokeneena ikävät ajatukset hiipivät väistämättä mieleen. Myös jokaisen ketjusta tippujan puolesta murhe ja huoli on kova... :( Itse pelkää koko ajan samaa kohtaloa.

Voimia, jaksuja ja haleja kaikille Marrasmasuille toivottaa

Harakanhattu ja pieni 10+2
 
jalkoihin apu tukisukista mä käytän lähes päivittäin, iltaan mennessä koivet on muutoin niin särkevät ja turvoksissa. noiden avulla jaksaa hela dagen ;D kannattaa hommata!!! eikä ne oo ees kalliita , edukkaimmat prismassa esimerkiksi alle 6e.

kirpeät hedelmät se tässä onkin outoa että appelsiineja tai mandariineja ei tee ollenkaan mieli. jotain hapanta vain :D ja hedelmiä vältän muutenkin liialti, korkeintaan yksi päivässä, koska edellinen odotus oli RD:n kanssa. hedelmäsokeriakaan ei saa liikaa napsia...

paino viikossa tullut 400g. lienee sallitussa rajassa. vieläkin painan onneksi vähemmän kuin edellisen aloituspaino oli, joten sikäli ei hätää :D vaikkakin se 10 kiloa on silti ylipainoakin...

energiaa riittää täälläkin :) joku virtapiikki iskenyt, mutta uskon tuon ulkoilman piristävän niin paljon :) onneks huomenna on vapaapäivä.... tosin menee asioilla osittain, mutta kunpa olisi aurinkoista säätä ...

pikkukakkonen kivat ultrakuulumiset sullakin :heart:

oi enempää en ehdikään nyt ... mukavaa päivää kaikille! ja toivotaan todellakin ettei muita menetyksiä tule.......
 
Kivasti joillakin jo tullut tuota masua =)

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista.

Unia täälläkin nähdään jos vain unen päästä kiinni saan. Onko kellään muulla ongelmia nukahtamisen kanssa, kun yöllä syysä taikka toisesta joutuu herämään? Tuntuu todella ärsyttävältä kun sais nukkua, ukko kuorsailee vieressä ja neiti tuhisee omassa huonessaa, mutta uni ei vaan tule.

Painoa ei onneksi ole tullut oikeastaan ollenkaan, lähtötilannekin heilui muutama kilo suuntaan taikka toiseen, samassa heilurilukemissa vielä siis ollaan.

Pahoinvointi on selkeästi helpottanut, huonopuoli siinä on se, ettei tahdo muistaa syödä säännöllisesti. Muutoinkaan ei kauheasti ole oireita, tissit taitaa vähän olla kasunneet kun tuntuu, ettei liiveihin mahdu. Välillä on vähän kipuja kohdun seutuvilla, oletan niiden olevan kasvukipuja.

Inari-11 & Juri Kakara 9+4
 
Täälläkin tänään np-ultra, jännittää mutta toisaalta en osaa uskoa etteikö kaikki olisi hyvin.. meinaan r-oireet ovat kuitenkin edelleen vahvat. Ja uutena on tullut herääminen pissalle.. normaalisti kun en heräile koskaan öisin, varsinkaan vessaan.

Tänään siis 9+0, eli niskaturvostusta tuskin saadaan, neuvolan mukaan kun mennään jo 11 viikoilla... menee varmasti siihen että uutta aikaa varaillaan, mutta saapahan nähdä oman pienen.. :heart:

Lily_ + kundi 9+0 (POKSS!) =)
 
  • Tykkää
Reactions: rontti1

Yhteistyössä