MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *huhtikuussa*

Toimiiko muilla kaksplus kännykällä? miula ei toimi..pääsen kyllä näihin keskusteluihin mutta kun avaavaikka tän meidän ketjun ni siihen tulee vaan et viimeksi avatut ja tulee hirmulista muiden ketjujen kirjoittelua.. hölmöäku ei voi pitkinpäivää kyttäillä mitä tänne kuuluu :p

Ikävää että täältä on taas odottajia tippunut voimia teille :hug:

rontti1 8+6
 
Syvimmät pahoittelut teille jokaiselle menetyksen kokeneelle :hug: Ei löydy kyllä sanoja millä voisin parhaiten kuvailla kuinka pahoillani olen puolestanne :'(

Mua alkaa ihan tosissaan pelottaa huominen ultra kun täällä on viime päivinä ollut tällainen menetysten aalto :(

Tuna ja sintti 9+0
 
nyt loppuu se panikoiminen hei oikeesti :attn: pitäkää vaikka ennemmin pari päivää palstalta vapaata... ei noi kivoja ole, mutta kannattaa muistaa kuitenkin se oma tilakin. vaikka muille tapahtuu ikäviä, on tsempattava itse kuitenkin.

ite otan tän palstan juurikin palstana, ei liian vakavasti. tottakai nämä sanattomaksi vie, liian monta menetystä, mutta koitettais nyt vaan pitää se pää rauhallisena ettei tee tuhojaan liika murhe ....

jospa menettäneet saa uuden mahdollisuuden :hug:

mites sitä sanotaankaan: et voi kyynärääkään lisätä omaan elämääsi aikaa, murehtimalla etukäteen sellaista mitä et tiedä kohdallesi osuvan.
näin on joku viisas vanhus mulle kerran todennut. TOTTA :) eteenpäin sano mummo lumessa :)

VOIMAHALI KAIKILLE MURHEEN MURTAMILLE; JA NIILLE KEILLÄ MYÖTÄELÄMINEN OTTAA MYÖS KOVILLE, aurinko paistaa vielä jokaiseen risukasaan, uskokaa pois :heart:
 
Voi kuinka surullisia uutisia täällä, ja useampi. Kaikille menetyksen kokeneille pahoittelut. :hug:

Mutta tällä kaavalla se menee, useamman raskauden olen näissä pinoissa kirjoitellut. Ensin tulee alkuviikkoina menetyksiä, sitten tässä lähellä kymmentä viikkoa. Jostain luin, että 9+ viikot on ne riskialteimmat. Kaksi vuotta sitten meni minulla kesken rv 10+2. Loppua kohden tietenkin vähenee, ja jos hyvin käy, loput saavat elävän lapsen.

Vaikka tämä on vain palsta, niin toivon, että täällä voi kirjoitella myös niistä ikävistä ja surullisista asioista. Ei se elämä ja raskaus ole pelkkää liirumlaarumia ja raskausajan himoja. Jokainen lukija toivottavasti osaa asettaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin, ja tajuaa, että se mitä tapahtuu toiselle ei välttämättä tapahdu minulle, mutta on kuitenkin mahdollista. Jos oikein alkaa ahdistaa, niin välttämättä ei sitten kannata näitä palstoja lukea, sillä ikäviäkin asioita tapahtuu.

Heitä, joita on suru kohdannut, en voi lohduttaa muuten kuin sanomalla: eteenpäin. Toisilla se hetki tulee aikaisemmin kuin toisilla. Tiedän ajatukset, että taas kaikki pitää aloittaa alusta, ja elää ne epävarmat ajat ja päivät uudestaan. Ei ole muuta mahdollisuutta, jos elävän lapsen toivoo saavansa.

Monille tuntuu se rv 12 olevan rajapyykki, jolloin uskaltaa huokaista. Omalla kohdalla se ei onnistu, kun menetyksen on kokenut rv 40+1. Kun elävä lapsi parkaisee niin minun sydämeltäni myös paino putoaa.

Nyt internetaikakaudella tajuan vasta kuinka onnekas olin kun odotin ensimmäistä lasta. Ei ollut nettiä, ei juurikaan tiennyt niistä kaikista ikävistä asioista, mitä voi tapahtua. Netti tuli meidän talouteen vasta 2001, joten kolme raskautta olen odottanut "pumpulissa". Ilman tarinoita ikävistä kokemuksista. Myöhemmissä raskauksissa on elämänkokemus ja ikä tuonut jo onneksi oikean suhtautumistavan näihin juttuihin.

Scala rv 10+2
 
Voi kun täällä on sattunut monelle huonosti, tulin tänne hehkuttamaan omaa ultra käyntiä kun se nyt vihdoin oli pitkän odotuksen jälkeen, mutta jotenkin latistui tunnelma, pahoittelut menetyksen saaneille:flower:

Mutta tosiaan, se ultra:
Siellä oli elämää! Tippu kyllä niin valtava kiven lohkare sydämeltä kun vihdoin näki toisen ku se siellä heilutteli kättä ja "pomppi" Kaikki siis oli ok, kesällä sitte rakenne ultra. viikkoja onkin 11+5, ei 12+3 kuten oli kalenterin mukaan kerrottu, mutta aikas lähellä arvattua aikaa kuitenkin. :)
Eipäs tässä kummosempia, ultrakuvia katsellaan ukkelin kans molemmat vuorotellen vähän väliä
Hyvä mieli, eletään hetkessä :heart:

Ja tosiaan laskettu aika siirtyi lokakuun lopulle (31.10) , mutta en nyt jaksa vaihtaa ketjua kun tänne on jo ehtinyt ns. kotiutua :)
 
Viimeksi muokattu:
Erittäin hyvin kirjoitettu Scala :)
Elämässä on sekä hyvää että pahaa ja minunkaan mielestä kumpaakaan puolta ei saisi vaieta pois.
Omalla kohdalla, vaikka raskauden kyseessä ollessa koenkin ensimmäistäni, kiitän myös tuota ikää ja elämänkokemusta, en niin hötkyile muiden mukaan vaan "oma pää, paras pää" ;)

Ja täällä näiden huonojen kokemusten kanssa voi olla tietyllä tavalla rehellisempi ja raadollisempi. En todellakaan ole viitsinyt kaikkia ihmetuntemuksiani ja huoliani kertoilla kenellekään..
Kunhan saan ne tänne kirjoitettua, ne jo saavat omissa silmissäni, ilman muidenkin kommentteja, oikeammat mittasuhteet.
Minnepä sitä voisi avautua sitten kuin "nimettömälle" nettipalstalle :)

Omalta kohdaltani voin sanoa, että ennen kuin on pakko, en aio ajatella synnytystä. Valmennukseen aion kyllä ja lähempänä myös ehkä ottaa asioista selvää, mutta tällä hetkellä skippaan joka ikisen synnytyskokemuksen niin netissä kuin live-ihmisten osalta. En halua vielä tietää siitä asiasta mitään.
Kuten en halua vielä tietää "miten hirvittävän rankkaa ensimmäiset viisi kuukautta on".
Tässä on vielä monta murheeen alkiota ennen noita :) Tämä raskaus, jos ja KUN loppuun asti menee, tulee mitä todennäköisimmin olemaan ainoani, haluan nauttia tästä kokemuksesta niiiiiiin paljon kuin ikinä voin.
Lukien ja myötäeläen toisten kokemuksia, mutta päästämällä ne kuitenkin "vain toisesta korvasta sisään, toisesta ulos" ja keskittymällä omaan itseeni ja tuohon pieneen pumpulaan minun mahassa :)

Henna-Riikka ja pumpula 12+5
 
Kovasti jaksamisia menetyksen kohdanneille. Täällä koitan ottaa rauhallisesti ja ettei turhia stressaisi. Mutta toki kaikkea sitä miettii, kun ihan ensimmäistä kertaa sitä raskaana olen. Ja monella se ensimmäinen menee kesken. Mutta monella sitten taas ei.

Tänään oli taas neuvolakäynti ja nyt lääkärin tapaaminen. Tuo oli nyt jo sen takia, kun alkuun neuvolan laskujen mukaan olisin nyt jo 12 viikolla, mutta tosiaan nyt menossa 8+2. Muuttivat tuon lasketun ajan nyt sinnekin sitten. Lääkäri kyseli perusjuttuja, miten on vointi jne. Ja tunnusteli kohtua, kasvua kuulemma on. Ja pientä juilimista ajoittain tässä onkin ollut. Vuodosta ei ollut huolissaan, kun on niin vähäistä, eikä ole kirkkaan veristä.

Vielä pitäisi ultraa odotella kolme viikkoa, välillä meinaa olla vähän huolta, vaikka viikko sitten ainakin kaikki oli hyvin.

Tirppana 8+2
 
Syvimmät pahoittelut teille jokaiselle menetyksen kokeneelle :hug: Ei löydy kyllä sanoja millä voisin parhaiten kuvailla kuinka pahoillani olen puolestanne :'(

Mua alkaa ihan tosissaan pelottaa huominen ultra kun täällä on viime päivinä ollut tällainen menetysten aalto :(

Tuna ja sintti 9+0
...Sama... Ja muuallakin tuntuu että vaan satelee huonoja uutisia..
 
kultakimpale :'(

Tuntuu pahalta tulla omaa oloa hehkuttaa :(

ON: Ultrassa käyty ja siellähän se meidän 6,1cm Pompula oli ja kaikki hyvin :heart: Hänellä oli niin kova hikka et pomppi koko ajan ja mittaaminen oli vaikeaa. Hän oli jo niin iso et eka tehtiin alakautta mut vaihettiin sit mahan päälle niin nähtiin niin paljon paremmin :heart: Ja rakenneultra on 14.6 ja laskettu aika 26.10 :)

Micaela & Pompula 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kerpele
nimenomaan ikäviäkin asioita kirjoitellaan, oman kommenttini tarkoitus ei ollut se että pitäisi vain iloita ja kertoa hyvät puolet. ei todellakaan. vaan lähinnä rauhoitella niitä kellä pelko on nyt kasvanut, ja kenties aivan paniikissa jo ollaan että omakin menee kesken.
itsellä kolmas eli viimeisin odotus oli netin aikaa, ja kyllä suodatin sai olla päällä.
realismi , maalaisjärki, ja koneen kohtuukäyttö on ehkä ne avainasiat... niin mulle sanoi eräs hoitoalan ammattilainenkin, että netin myötä ihmiset tuli myös sairaammiksi. No, osataan hakea oireiden mukaan googlesta, ja tottahan siitä sitten joku keuhko-ödeema-kasvannainen joka toisella on, kerran oireet natsaa....

eli palstaillaan hyvässä hengessä, muistetaan myös suojella sitä omaa pientä, joka ei todellakaan tykkää turhasta paineesta äippäsen päänupin sisällä :heart:

lepääminen mitä se on hei ????? vaikka kuinka yrittää niin mikä ihmeen energia virtaa?? ei vaan MALTA.... nyt oli ihan pakko ottaa itseä niskasta kiinni ja töiden jälkeen sekä samantien tehdyn lenkin jälkeen söi, ja tulin sängylle koneilemaan. muutoin ois varmaan mies patistanut mut huilimaan. huono olokaan ei saa pysähtymään. ehkä mä vaan tykkään pysyä liikkeessä.... vielä kun voi :D

varma raskaus tai siis lopputulos koskaan ei ole ite tullut ajateltua kumpi tulokas on, saati mitä sitten kun se on syntynyt, tai yleensäkään kauheasti suunnitellut mitään, miten esim synnytys menee, tai mitä huoneeseen haluaa.... itse huokaisen syvään vasta kun on ekat pari viikkoa oltu vauvan kanssa kotona.... vallankin tuon kohtutulehduksen jälkeen edellisen kerran yhteydessä, sai kyllä viimeistään nenille elämältä. luulla nyt saavansa kotiutua rauhassa, kun tuli kipeämmäksi kuin itse synnytyksessä.... :(
se on oikeastaan ainoa mitä voin sanoa "pelkääväni". kaikki muu menee omalla painollaan, mutta tulehdus sisuksissa, ja armottomat kivut, vallankin lääkityksen alettua puremaan, oli jotain järkyttävää mitä en kyllä koskaan halua enää kokea.
onneksi nyt tietää sitten mitä sekin on. ja onneksi tajusin hakeutua heti hoitoon.

synnytyksen etukäteen miettiminen valmennukseen on ihan hyvä mennä vallankin esikoista odottaessa. ainoa mitä en katsoisi, on se video itse touhusta. se on jokaisella niin omanlainen mitä ei voi koskaan verrata kenenkään toisen kokemaan. kipulääkitykset jos ehtii saamaan niin niistä on hyvä etukäteen vertailla, että tietää mitä haluta. :)

muuten ei sitä kannata kauheasti suunnitella eikä vatvoa, siinä menet sitten kuin merivirran vietävänä.... kotiin paluu ei onnistu ihan sormia napsauttamalla, etkä saa itseäsi katoamaan tilanteesta nano-sekunnissa :D mutta se on jännittävää, ja ikimuistoista, saahan sen ihanan, lämpöisen pienen nyytin rinnalle.... sitä tunnetta ei mikään kokema kipu hälvennä koskaan :heart:

tämmöisiä tunnelmia alkuillasta,

fourth gift ja 7+6 vai....
 
Voi ei taas on tullut kurjia uutisia. :(

Minä koin kanssa keskenmenon pääsiäisenä 2010. Pääsiäisestä meni kolme kuukautta ja aloin odottamaan Matildaa. Ja jos sitä keskenmenoa ei olisi silloin tapahtunut, meillä ei olisi maailman ihaninta ja rakkainta pikku tytön tylleröä. Siksi näin jälkeenpäin ajattelen aina että se oli tarkoitettu vaikka olikin hirveä ja riipaiseva kokemus. Myötätunto siis kaikille menetyksen kohdanneille, mutta surun keskelläkin pitäkää katse tulevaisuudessa. <3
 
Miramei, cattibrie, mirtsu81 ja kultakimpale2 suuret pahoittelut kamalista uutisista :hug:

Paljon on niitä vähemmän mukavia uutisia tullut ja väkisin se tuo mieleen sen mahdollisuuden, että se voi yhtä hyvin osua omallekin kohdalle. Nöyräksi vetää :(.

Haavemamma
 
Moikka vaan kaikille pitkästä aikaa! :wave:
Me oltiin reissussa viime viikko, niin en oo joutanu/päässy koneelle..

Pikasesti pläräsin sieltä täältä juttuja, tervetuloa uudet ja pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille!

Pikaisesti kuulumiset:

Pahoinvointi on alkanu pikkuhiljaa helpottaa ja ruokakin maistuu vähä paremmin. Parhaiten kuitenkin uppoaa raikkaat salaatit, hedelmät jne.
Ummetusta ei ole ollut, päinvastoin! Mikä on kyllä kumma, koska yleensä kärsin helposti ummetuksesta..

Seksihalut on taas heränneet, ihan koko ajan tekisi mieli ja seksiunia nään lähes joka yö. Mies ainakin tykkää ;)

Ens viikolla ois neuvola ja pari päivää myöhemmin np-ultra. Toivottavasti kaikki olisi hyvin :) Jännittää!

Mutta nyt täytyy taas rientää, tulin vain pikasesti kertomaan että täällä ollaan edelleen =)
Ens kerralla sitte enemmän.
 
Ultrassa käyty, pieni vastasi viikkoja 9+1, eli päivän enemmän mitä ar-ultran mukaan olisi menossa, joten LA tämän mukaan 19.11, mutta sitä nyt ei tarvitse vielä lähtee tohon listaan muuttamaan, kun on vaan päivän heitto. :)

Tällä kertaa yksin menin, kun mies ei millään päässyt töiden takia.
Ensin koitti vatsan päältä mutta sieltä ei pientä saatu näkyviin joten alakautta se sitten löytyi samantien ja sydän sykki. :heart:

Voi rakkaus kuinka noin pieni asia voi olla jo jotain niin suurta ja tärkeää. :heart:
Aijaa.com - 10025799

Niskaturvotusta ei siis saatu tietenkään kun viikkoja vasta niin vähän, mutta seuraava aika onkin jo reilu kahden viikon päästä, jolloin olisi jo se 11+4.
Ja rakenne ultraa ois sitten 2.7

Ja tietenkin onnittelut myös muille ihanista ultra uutisista, sekä pahoitteluni teille jotka ovat pienen menettäneet... ei löydy siihen sanoja. :hug:
 
Suuret pahoittelut menetyksen kohdanneille ! :( elämä on niin julma välillä.

täällä tänään eka ultra, pelottaa ihan hirveesti koska rinnat ei ole olleet pariinpäivään kipeet yhtään.. Aikasemmin oli ihan hirveen kipeet. Pelottaa niiin paljon.
 
kultakimpale2 eikä eikä... elämä ei ole reilua sä kun vielä tuut sieltä keskenmenon jälkeen kuumeilevien palstalta kuten minäkin. Iso hali ja voimia :hug:

).( tänään poksahtaa 11+0 ja ensi viikon keskiviikkona on np-ultra jei. Sydänäänet kuuluu joten masussa ainakin toistaiseksi vielä kaikki ok... Mulla vaan on muuten rankaaa aikaa kun olen noin kuukauden yksinhuoltajana kun mies on töissä muualla :(... Ei ole kivaa kun itsekin on töissä ja pitää hoitaa hoitoon viemiset/hakemiset yksin + vielä nämä meidän elukatkin...huoh... no nyt on toisaalta matka varattu lämpöön toukokuulle vapun jälkeiselle viikolle Alanyaan... Lähdetän esikoisen kanssa anopin ja sen siskon kanssa. Sitten vapun tienoilla varmaan meen kylpyläänkin...

ipna 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kasvimaa
Tänään on siis ultra meilläkin, ja kovasti jännittää, vaikka uskonkin kaiken olevan hyvin. Oireita on ollut säännöllisesti koko ajan ja nytkin on se etova yökkö-olo tuolla kurkussa. Samoin tissit on kamalan kipeät edelleen vaikka välillä tuntuikin, että hellitti jo.

Ultran jälkeen lähdetään sitten samantien anoppilaan ja sen jälkeen oman äitini luokse kertomaan uutisia. Ehkä kuitenkin kaikkein eniten odotan tuota oman äitini reaktiota, hänellä on on yleensä jotenkin yli-innokas reaktio kaikkeen, tosin sillätavalla positiivisesti.

Nyt sitten peukut pystyyn että kaikki on tosiaan ok ja pieni siellä jaksaa menossa mukana edelleen. Peukkuja myös kaikille muille, joilla ultra on lähiaikoina, tänäänkin tuntuu olevan monella muullakin. :)

Acacia ja toukka 10+6
 

Yhteistyössä