MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *huhtikuussa*

Iltasta :)

Piti tulla poksumaan kun päästään tänään kaksinumeroisiin lukuihin eli rv10 :)

Postikin toi sitten tuon kauan odotetun np-ultra ajan, vasta 3.5 eli kaksi viikkoa joudun odottamaan että pienen pääsee näkemään. Voih.
Muuten oma olo muuttunut todellakin ihan kokonaan eli ei mitään oloja. Välillä sitä pysähtyy ihan miettimään että kai tässä vielä raskaana ollaan kun mitään merkkejä mistään ei ole. Yritän kovasti myöskin ajatella että päivä kerrallaan ja niinhän se menee kun on tarkoitettu mutta silti huomaan välillä ajautuvani pohdintoihin että mitä jos ei kaikki olekkaan hyvin...

Ihania ultrakuvia olette laittaneet :heart:

Firesun & pulla rv 10 poks poks (olikos se niin että nyt on "virallisesti" sikiö)
 
Iltaa!:)

Ensiksi, vielä pahoittelut kaikille pikkuisen menettäneille.:hug:

Sekä mahtavat onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ultrissa käyneille.:) Kiva kun olitte kuviakin tänne laittaneet pienistä ihanuuksista. :heart:

Itse kävin tänään np-ultrassa. Jännityksestä soikeana sinne menin, yölläkään en oikein unta saanut kun niiiin mietin tuota ultraa ja jossittelin...
Mutta kaikki oli hienosti. :) Siellä meidän pikkuinen viuhtoi ja pyöri siihen malliin, että Äidin sydän meinasi onnesta pakahtua. :heart:
Niskaturvotusta oli 0.8 mm, eli ei paljon mitään. Sekin oli helpottava tieto se. Koko vastasi tismalleen viikkoja ( tarkkaa kasvutyötä ;) ).

Olin ajatellut ensin, että en käy verikokeissa. Kävin nyt sitten kuitenkin.

Rakenne-ultraan sain ajan kesäkuulle ja äitipoliajan rv.24:lle. Tuo äitipoliaika siksi, että edellinen raskauteni päättyi ennenaikaiseen synnytykseen ( rv.35+1 ) eikä syytä siinä hötäkässä ehditty saada selville. Joten nyt käyn muutaman ylimääräisen tarkastuskerran tässä raskaudessa, omasta toiveestani.

Tänä iltana on oikein hyvä mieli. :)

Vielä kommentoisin, kun muistan jonkun kysyneen onko muilla nukahtamisvaikeuksia. On kyllä! Yöllä kun herään kerran tai kaksi, yleensä vessaan tai vauhdikkaisiin uniin, tiedän että vähintään tunnin saan unentuloa odotella. Aika jännä juttu, ei yhtään tyypillistä meikäläiselle.


Erika76&11+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kun on noita hyviäkin uutisia täällä, eli noita ultrakuulumisia.
Täällä ei mitään erikoisempaa, lievää pahoinvointia edelleen jne. Eilen kävin työmaalla viemässä sairauslomalappusen yhdelle päällikölle ja siinähän näkyi nyt se syy miksi olen poissa ollut. Onnitteli ja oli muutenkin varsin ymmärtäväinen, että oon poissa ollut. Yllätti ihan positiivisesti, kun monesti sillä on hermo vähän kireällä jne. Tosin en ihmettele tuossa hommassa yhtään, kun joutuu päivystäjänä olemaan. Lauantaina olis pakollinen kurssi työhön liittyen ja tottakai se on just joku kuljettajan fyysisestä kunnosta ja siihen liittyy kuntotesti.. Pitää varmaan selittää jotain selkävaivasta, ettei porukka ihmettele jos en jotain vatsalihaksia tee. Kun nehän on varsin hellänä tällä hetkellä. Ja on tuo selkäkin pikkaisen kipeä, sen kanssa kun muutenkin ongelmia, joten kauhulla vähän odotan tulevaa.

Tirppana & 8+4
 
Yövuorossa onneksi hiljaista, niin ehtii vähän kirjoitella.

Ensinnäkin suuren suuret pahoittelut Kultakimpaleelle. :hug: Tuntuu niin väärältä, että osa joutuu pienestä ihmisen alusta luopumaan.

FB:n puolella jo valittelinkin, että nää yövuorot tuntuu tällä hetkellä mahdottomilta jaksaa. Ehdin yleensä nukkuakin tosi vähän näiden välissä, eilenkin vaan 5 tuntia, kun kävin aamulla neuvolassa ennen nukkumaan menoa ja sitten pitikin jo hakea esikoista päiväkodista. Mutta kun tykkään näiden ansiosta tulevista arkivapaista. :) Kai näitä ainakin kesäkuun puoleenväliin asti jaksaa. Kun olen vieläkin salailulinjalla töissä, niin en ehdi seuraaviin listoihin toivoa armahdusta yövuoroista. Päätökset toimista, joita hain tulee vasta vapun jälkeen ja sinne asti pitäisi asia pitää salassa. Onneksi työpukuna toimii sininen pyjama, niin se on aika armollinen vatsan piilottelussa, olen ottanut vain kokoa isomman paidan. :)

Ihania ultrakuulumisia ja -kuvia oli tullut. :heart: Mun pitäisi vielä 9.5. asti malttaa odottaa, ennen kuin pääsen näkemään pienen.

Pikkuhiljaa alkaa pelot helpottaa, vaikka en eilen onnistunutkaan dopplerilla saamaan sydänääniä kuuluviin. Sain ne kuulumaan viime viikolla ja nyt kokeilin uudelleen, enkä pikkuista löytänyt. Mutta en jaksanut asiasta huolestua, kun oli yövuoron jälkeiset ilmavaivat potenssiin 1000 ja ainut mitä sain kuulumaan oli erittäin vilkkaat suoliäänet. Onhan sekin kai positiivista, ummetuksesta huolimatta suoli ei ole täydessä lamassa. :D Mielummin olisin kuitenkin kuunnellut pientä jumpsuttajaa. No, jos ei viikonloppunakaan ääniä kuulu, niin menen sitten ensiviikolla ultraan.

Neuvolassakaan ei suostunut ääniä kuuntelemaan. Siellä oli kaikki ok, tosin Hb jo valmiiksi aika matala (121). Neuvolalääkärin jätän väliin, kun mulla on 29.5. äitipolikäynti Klexanehoidon takia, niin se nyt ajaa saman asian. Menen seuraavan kerran neuvolaan sitten 19.6.

Tulipas omanapaista tekstiä.
Jos vaikka menis välillä ihmettelemään nukkuuko kaikki mun potilaat edelleen...

Kuume ja pikkuinen 9+6
 
firesun jos oireet on hävinny, ni kiva sen puoleen.. mullakin on kahdesta helpannut 10. viikon tietämillä, kolmannesta vasta viikolla 12...
Eiköhän silti kaikki hyvin ole :) Uskalla nauttia hyvästä olosta täysillä, sitä kaivataan täällä....

nukahtamisvaikeuksia eipä ole, lähinnä valvomisen kanssa ongelma kun ei silmät pysy auki.... :D ja yöllä jos herään niin samantien kun pään saa tyynyyn niin sammuu. työpäivät pitää huolen siitä että uni maistuu..

sokeri-rasitusno mä en aio mennä, laitoinkin aiemmin joskus tän. mulla on edellisestä laitteet kotona ja oon valmis pistämään vaikka raskauden loppuun saakka. en jaksa lähteä istumaan sinne, kun töistä poissa olemiset on tosi hankala järjestää... en siis kieltäydy muusta kuin kokeesta. mielenkiintoista on päästä seuraamaan arvoja, onko tämä raskaus erilainen. kahdessa aiemmassahan mulla ei RD:tä ollutkaan. aika jännä silleen että kolmannessa odotuksessa sitten olikin.

vielä viikko ekaan neuvolaan.... miten tuntuukin että tää aika matelee.......

kuume82 se on hienoa että jaksat noita yövuoroja! mutta kovin vähällä unella meinaat jaksaa..... onneks tosiaan tilalle saa useamman vapaan, eikä öisin vissiin mikään hillitön huiske ja hulina ole , niin ei ole sen puoleen niin raskas työvuoro? koita levätä sitten heti kun mahdollista :)
Teet arvokasta työtä!!!!

oma olo pahenee pahentumistaan ... toki viikot on juuri ne pahimmat nyt...edellisen odotuksen kirjauksista luin , että viikosta 8+ alkoi paha olo tosissaan, ja kesti viikolle 12. mutta ei näin pahana, sen muistan. KOKO päivän velloo niin, ettei mitään rajaa, ulkona on hyvä olla kun on raitista ilmaa, ja vesipullo mukana ja purkka suussa. yhtään jos touhuaa, on oksennus ihan kurkulla.
ja iltaa kohti aivan järkyttävää. aina kun lähti kävelemään, sai tosissaan miettiä tuleeko ylös vai ei. ainoa missä oli hyvä olla, oli maate.
makasinkin kuudesta yhdeksään, koko illan. ainoastaan iltapuuron laitoin pienimmälle. ihan pois pelistä koko ajan muuten :( ei ainoakaan raskaus ole tällainen ollut!!!! jäätävää!!! ja tätäkö tää sitten on seuraavan kuukauden?? enhä mä voi mihinkään lähteä töiden jälkeen, sohvaan liimaudun ikiajoiksi....
ysiltä menin sitten nukkumaan, ja olo oli oikeasti kuin merisairaalla :( saa taistella kaiken positiivisuutensa tähden, että ei tässä nyt lannistuta.
onneksi on lapsille kerrottu vauvasta, nyt nekin ymmärtää että miksi äiti on niin kalpea ja huonovointinen eikä jaksa mitään illalla .... kovasti tsemppaa mies ja lapset :heart: että enköhän mä selviä mutta koville tää ottaa....
kaiholla ajattelen niitä odotusaikoja, kun etoi vain hetken aamusta, ja sitten oli lopun päivää hyvä olla. tää 24h krapula on oikeasti KAMALAA.
mutta se positiivinen puoli on , että ilmeisesti OLEN raskaana, maha on valtavan turvoksissa, kuin 6.lla kuulla... ja vaikka rintavarustus ei ole ollenkaan kipeä, tää paha olo saa luvan riittää kertomaan että elämää on.

huh, jos sitä uskaltais vielä hiukan kahvia hörppiä, että tän viimeisenkin työpäivän tältä viikolta sais rullaamaan....

heipähei, terveisin krapulainen fourth gift :$
 
Fourth gift: Pahoinvoinnista... Tsemppiä! Itse olen joutunut olemaan nyt viidettä viikkoa sairaslomalla oksentelun vuoksi... Pahimpina päivinä en tahdo päästä edes sängystä ylös kuin oksentamaan. Pakko olla vaakatasossa kun muuten tulee oksu. Ja se jatkuva pahaolo, HUH! Välillä tuntuu että järki lähtee kun aina vaan paha olo ja veto pois, mutta kuuluu kuulemma "taudin kuvaan" tuo masentuneisuus. Odotan vaan että pääsen takaisin töihin joskus ja saan nauttia taas tavallisista asioista eikä vaan lojua kotona neljän seinän sisällä. Sitä vaan yrittää jaksaa sillä, että hyvä asian puolesta tässä taistellaan vaikka voin kyllä sanoa, että minun kohdallani taitaa olla viimeinen kerta. Edellisessä raskaudessa helpotti viikolla 14 eli varaudun siihen että tätä vielä jatkuu...:x

No tässä tuli nyt vaan vuodatusta omasta voinnista, mutta siis tsemppiä niille joilla oikeasti tosi huono olo! Ei sitä voi edes kuvitella ennen kuin omalle kohdalle osuu:(

nami 11+3
 
Tsemppiä täältäkin pahoinvoinnista kärsiville!

Mulla on kestänyt tämä pahin olotila nyt viikon: illalla viiden jälkeen makaan tyyliin sohvalla ja odotan, että pääsen nukkumaan. Nukkumaan kahdeksan maissa ennen lapsia ja mies parka joutuu hoitamaan iltatoimet. Kauhee vellova olo kestää puoleen yöhön. Sitten helpottaa ja monesti syönkin yöllä kun illalla se ei ole onnistunut. Onneks ei oo tarvinnu olla töissä kuuntelemassa viisaita kommentteja asiasta kuten "oli mullakin aamupahoinvointia" ja "raskaus ei ole sairaus". Ei oikein riitä huumorintaju noihin, kun ei tätä tajua ellei oikeasti ole itse kokenut näin pahaa r-pahoinvointia.

Mulla oli kans aikaisemmissa raskauksissa pahoinvointia sairasloman veroisesti, mutta en muista että se olisi ollut näin pahaa. Olisko sitten ikä joka siihen vaikuttaa vai kultaako aika muistot, en tiedä. Aikaisemmin mulla on helpottanut olotila viikolla 10, en tosin muista oliko se jo 9+ vai 10+ viikolla. Jokatapauksessa odotan sitä kuin kuuta nousevaa, että saa taas elää normaalisti..

-Melanie 8+2
 
Ensimmäisessä raskaudessa itse oksensin 2kk, mikää ei pysyn ja laihduinkin reilu 10kg ja silloin jo ajattelin kyl ettei enää ikinä lapsii jos tää on aina tämmöst. No nyt tässä sit taas ollaa ja ei mitää pahoinvointei. Useimmiten on kyl tullu mietittyy et onkohan kaikki kunnos, et kyl ottaisin mielummin ne pahoinvoinnit niin olisin ainakin asiasta varma et kyydissä on joku. Selkä vihottelee aika usein (ja mullakun ei oo ikinä selkä ollu tälläin kipeenä :/) ja nännit on useimmiten kosketusarat. Siin ne vaivat taiski olla.
Millää en malttais odottaa ens torstaihin. Onneks lähdetään laivareissulle sunnuntaina ni on sit muuta mietittävää kun likan peräs siel juoksee.. ja tulee torstaikin nopeammin kun tiistaina tullaan vasta kotia :D

Sokerirasitukseen joudun itsekkin ylipainontakia ja meillä se on joskus rv 20-26 välil. tarkkaa aikaa en kyl muista. Voi olla kyl et on myöhemminkin.

Ain00 & 10+5
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :) Ja ihania kuvia ootte laittanu kans! :heart:

Kultakimpale Pahoittelut! :hug: Ihan epäreilua... :(

Pahoinvoinnista.. itekin ollu nyt jo 5 viikkoa sairaslomalla sen takia..on vaan niin kauhee olo koko ajan..nyt sentään tällä viikolla on helpottanu iltapäivällä ja alkuillasta muutamaks tunniks..mut aamuisin ja aamupäivällä on kauheeta ja sit illalla kans.. : / mut ehkä tää tästä pikkuhiljaa.. :)

Nellielli ja pötkö 11+5
 
Uusi keskustelija ilmoittautuu!

7.11.2012/ suzyy/ ensimmäinen/ NKL

Hieman luin aikaisempia viestejä, ja todella monet ovat jo käyneet ultrassa ja kuulleet sydänäänet. Mulla menossa rv 11+2 ja en edes vielä tiedä ensimmäisen ultran ajankohtaa... :( Eka neuvola oli rv 8+5, josta laitettiin lähete menemään naistenklinikalle, mistä pitäisi tulla postitse aika ultraan, mut ei oo vieläkään tullut.

Onko kaikki "aikaisin" ultrassa käyneet olleet yksityisellä puolella? Tää on kyllä inhottavinta mitä tiedän, kun joutuu odottamaan tietämättömänä. Olisi ihan kiva tietää onko siellä kaikki kunnossa!
 
kiitos tsempeistä :wave: saikku on täälläki varmaa edessä jos tää näin pahana jatkuu :( oon viimeiseen saakka sinnikkäästi remmissä... mutta ei tää juhlaa ole. ja aivan TAATUSTI on meidän perheen viimeinen raskaus, ainakin minkä itse odotan ;) ja kyllä niin mieluummin oisin oireeton ja vaan nauttisin .... mun kaverilla on toinen täysin oireeton odotus menossa ja käy hiukan kateeks.. alkaa tuntua siltä ettei jaksa töiden lisäksi olla ainoankaan ylimääräisen ihmisen kanssa tekemisissä ....kun sais vaan käpertyä peiton alle ja laittaa huoneeseen vielä ne pimennysverhotkin ales. ja jospa joku herättäisi mut sitten kun nää pahimmat viikot on lusittu :LOL:

mutta niin, ei muuta lisättävää...
 
Piti tulla poksuttelemaa, se olisi sitten virallisesti sikiö :)

Tervetuloa Suzyy ja minäkin suosittelen sua soittelemaan sen nt-ultra ajan perään. Sun ei tarvi enää kauaa odotella kun pääset pientäs ihastelemaan.

Koukussa verigreippiin, nam :)

Inari & Juri Kakara 10+0 :heart:
 
Moi! Tänään oli eka neuvola ja kyllähän siellä aika vierähti (reilu tunti). Kieltämättä olin pikkasen hämilläni kun eivät kuunnelleet sydänääniä ja kuulemma lääkärin ultralaitekin oli rikki:O ihme neuvola :D no varasin vielä ennen np -Ultraa yksityiselle Ultraan ensi viikolle, et saa taas rauhan vähäks aikaa:D!!

Uskoa täynnä ja muru 8+6 ja huomenna poksuu!!!:DDD
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Suzyylle munkin puolesta! Kannattaa tosiaan soitella sairaalaan ja kysyä tosta np-ultrasta, sitä ei sun viikoilla oo enää kun pari viikkoa aikaa tehdä ja käsittääkseni niitä ultra-aikoja ei ihan rajattomasti ole.

Tosi kurjalta kuulostaa, että joidenkin on pitänyt olla useampi viikkoa saikulla pahoinvoinnin takia.M ä niin toivon, että tää raskaus menee "oppikirjojen mukaan", eli pahoinvointi loppuu rv 12 tietämillä! Ensi maanantaina sairaalaan työharjoitteluun, joten olisi enemmän kuin suotavaa että "olot" ois pois siihen mennessä. Nyt onkin ollut jo muutaman päivän hiljaiseloa etomisen suhteen, joten toivoa on.

Mua jäi vähän eiliseltä ultrareissulta mieltä painamaan, kun kätilö sanoi, että mulla on istukka edessä. Jos nyt oikein ymmärsin. Ja kohtu vähän taaksepäin kallistunut, mutta ei mitenkään _hirveän_ paljon. Ota nyt siitäkin selvää.. Istukassa näkyi jokin läikkä, joka saattaa olla vanhaa verta kuuden viikon takaisesta verenvuodosta. Eli ruskeaa vuotoa voi olla luvassa vielä jossain vaiheessa. :( En oikein edes tiedä mitä toi etinen istukka tarkoittaa mutta ei se hyvältä kuulosta. Edellinen raskaus päättyi sektioon verenvuodon takia rv 37, eli varmaan stressaan tätä asiaa seuraavat puoli vuotta. Täytyy yrittää ajatella, että raskauteen liittyy aina riskejä ja mennä päivä kerrallaan.

Muutenkin vähän alakuloinen olo, hirveä flunssa iski. Mietin, että seuraavaan neuvolaankin viisi viikkoa ja sinne asti pitää odotella että kuulee sydänäänet ekan kerran. Olisi niin ihanaa kuulla sitä jumputusta. Dopplerin hankintaan..

PikkuA 12+3 :)
 
Heips!

Syzyy Soita sinne ä-polille. Itse kävin eka kerran neuvolassa viime perjantaina ja eilen tuli kutsu ultraan. Minä olen menossa myös Naistenklinikalle.

Erehdyin sitten selailemaan nettiä ja katselemaan tuplarattaita. Meille ikäeroa tulossa siis 1v 7kk, enkä usko että sillä kirpparilta hommatulla sisaristuimella pärjätään. Kuitenkin talvi tulossa ja tyttö on aika kova nukkumaan. Lekmerin sivuilla Phil&Teds sisaristuimella, sadesuojalla ja uv-suojalla alta 700e, eikö se ole suht edullinen hinta noista rattaista? Aika aikaista kyllä vielä hankkia, ja päätinkin jo alussa, että mitään en hössötä ennen puoltaväliä. Yritän malttaa siis mieleni.

Sympatiat teille pahoinvoiville, en voi edes kuvitella. Mulla nuo sairauslomat on aina jääneet sinne loppuraskauteen. Työtä teen kuljetusalalla (linja-auto), ajaminen, pitkät matkat ja pitkä työpäivät aiheuttavat järkyttäviä supistuksia ja selkäkipuja, joista olen joutunut jäämään sairikselle yleensä rv 28 ->. Nyt ei tuota ongelmaa ole onneksi, koska olen hoitovapaalla. Toivotaan, että odotettavissa olisi sitten mahdollisimman ongelmaton loppuraskaus.

Scala rv 10+6
 
PikkuA Älä huoli, jos kätilö sanoi, että istukka on edessä. Siis on ihan normaalia, että istukka on etuseinässä (edessä) tai takaseinässä (takana). Se, että istukka on edessä ei mielestäni tarkoita etistä istukkaa vai. Silloin olisi varmaan sanottu, että kohdunsuun edessä, ja puhuttu siitä, että sitä seurataan siirtyykö jne. Vai puhuiko kätilö nimenomaan etisestä istukasta?

Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja sillä ei ole oikeestaan mitään merkitystä. Mulla vaan mahan kasvu näkyy myöhemmin, kun kohdun kestää tulla sieltä takaa eteenpäin.
 
Heippa! Viime kirjottelusta onkin jo aikaa, laiska kun oon :) Luen kyllä melkein päivittäin.

Ensinnä pahoittelut menetyksen kokeneille, voimia eteenpäin :hug:

Ja kivoja ultrakuulumisia monella ja ihania kuviakin pikku matkalaisista :)

Täällä ois ens viikolla toka neuvola, pääsee kuunteleen sydänääniä, jee! En oo siis käyny vielä ollenkaan ultrassa ja sydänääniä ei viime neuvolassa kuunneltu vielä joten innolla odotan :) Luottavaisin mielin tässä ollaan. Np-ultra ois mulla 4.5, sillon on viikkoja 12+4. En malta odottaa!

Oireita ei täällä oikein oo, väsymyskin on helpottanut. Nännien arkuus ja välillä repäisykipuja, ei muuta. Niin ja tietty kauhea nälkä koko ajan :kieh: Ihan samanlainen kuin viime raskaus siis. Teillä joillakin on kyllä hurjan kuuloset pahoinvoinnit, teille kaikille paljon jaksamisia huonoon oloon!

Ite oon hoitovapaalla ja olen jo aikoja sitten ilmoittanut, että palaan elokuun alussa töihin. Eipä tarvi olla kun pari kuukautta töissä niin saa taas jäädä pois :) Töissä en oo vielä kertonut raskaudesta, kerron sitten kun np-ultra on takana niin ehtii pomo hommailla uutta työntekijää, taas :D Vähän jännittää kyllä siellä kertoa koska tosiaan siellä luullaan että tuun elokuussa pysyvästi takas ;)

Scalan tavoin oon itekkin miettinyt tuplarattaita, meille ikäeroksi tulee aikalailla tasan 2v. Pitää nyt vielä miettiä onko ne tarpeelliset vai riittäisikö jokin muu vaihtoehto.

Eipä täällä muuta tällä erää, nyt keittämään päiväteetä itelle kun neiti nukkuu :)

miraaz 10+4
 
Sateista iltapäivää!

Pahoinvointi on ollut historiaa jo useamman päivän ja tuntuu että olen saamassa vanhat energiani takaisin. Jes! Salitreeni taas maistuu ja reippailu muutenkin, eiköhän se painonnousukin nyt ala tasaantumaan kun pääsee normaaliin elämään taas kiinni.

Huomaan että pahoinvointi on vaihtumassa närästykseksi, siitä kärsin myös edellisessä raskaudessa. Eli jos syö tuhdimmin niin johan alkaa polttelemaan. Eli ei auta kuin syödä pieniä annoksia ja jättää kaikki mausteiset herkut vähemmälle. Ummetus on myös helpottanut. Toivotaan että tätä hyvää oloa nyt mahdollisimman pitkälle!

Ultraan vielä pari viikkoa, soitin sit neuvolaan josko voisin tulla kuuntelemaan sydänääniä ensi viikolla. Pääsen mutta varauksella ettei heidän huonoilla laitteillaan välttämättä kuulu.

Kaksostenrattaita suosittelen jos on kovasti liikkuvaa sorttia. Itsellä lasten ikäero oli 2v2kk ja kaksostenrattailla painettiin hurjaa kyytiä pitkin kaupunkia noin vuoden ajan. Eihän ne kauaa menneet mutta olivat ihan korvaamattomat sen ajan. Ja hyvin sai myytyä pois. Nyt kaikki vauvatavarat on hävitetty ja aion ottaa äippäpakkauksen ja ostaa oikein mageet vaunut :)

Lapsille ei siis vieläkään kerrottu, vasta ultran jälkeen. Tiedän että varsinkin nuorimmainen tulee ihan älyttömän iloiseksi. Syksyinen keskenmeno oli niin kurja juttu lapsillekkin että sen takia halutaan viivyttää kertomista. Tosin lapsille vaan kerrottiin ettei vauvansiemen vaan alkanut kasvaa. Mutta olivat jo ehtineet alkaa odottaa tulokasta.

Ihania ultrakuvia teillä! Ei millään malttaisi odottaa...

Nelli 9+6 huomenna POKSUU...
 
Viimeksi muokattu:
Etisestä istukasta: Jos istukka on etuseinässä, ei mitään hätää. Jos istukan reuna on tässä vaiheessa kohdunsuun lähellä, ei mitään hätää. Etinen istukka eli se että istukka peittää kohdunsuun, voidaan diagnosoida aikaisintaan rakenneultrassa ja sen jälkeen suurin osa niistä vielä siirtyy eli istukan sijaintia kontrolloidaan niin pitkään että on siirtynyt. Mulla oli edellisessä raskaudessa eteisistukka ihan loppuun saakka ja viimeisessä kontrollissa 40+1 istukan reuna, joka oli siihen saakka ollut 4 cm kohdunsuun yli, oli irronnut. Sain luvan synnyttää alateitse ja vauva syntyikin 2 päivän päästä normaalisti. Aika useinhan eteisistukat vuotaa tms. raskauden aikana mutta mullapa ei vuotanut eikä sitten loppujen lopuksi aiheuttanut mitään muutakaan ongelmaa.

Nt-ultra: kävin eilen ja kaikki hyvin! Edellisen ultran mukaan nyt olis 11+3, eilisen mukaan 11+4 ja menkkojen mukaan 12+1. Ihme kyllä, molemmat ultraajat usko mua kun sanoin ettei mikään noista ole mahdollinen vaan voi olla enintään 11+1..mulla kun sattuu olemaan se tieto, milloin olis mahdollista saada alkunsa. Meillä oli nimittäin noihin aikoihin isovanhemmat viikon kylässä ja silloin ei ole kyllä voinut saada alkua tämä tyyppi :) Ainoa, mikä jäi ultrauksesta vaivaamaan, oli mun silmään vähän laiska syke enkä älynnyt siitä kysyä mutta muuten kyllä liikkui kovasti. Kuva oli vähän epätarkempi kun ultrattiin mahan päältä, ultraajan mielestä näkyi hyvin. Ja eka kommentti muuten oli että "täällä on elävä vauva".

Pahoinvointi: tänään ja eilen himpun verran helpompi päivä. Oi että mä toivon et alkais jo nyt helpottaa!! Esikoisesta päivittäinen oksentelu loppui vasta rv 17 ja nyt kyllä toivon toisenlaista raskautta. Mua onkin tähän saakka etonut ja yököttänyt 24/7, illat pahimpia ja muutama päivä on mennyt ihan sängyssä. Jos ei pysty syömään, olo vaan huononee. Nyt oon koittanut juoda mahdollisimman paljon. Töissä olen sinnitellyt, teen lyhyempää viikkoa. Teen toimistotöitä, jossa voi napostella koko ajan ja työ on itsenäistä eli voi huilia välillä. En ole halunnut saikulle lähteä koskapa laittavat mut sitten hyödyttömänä helposti erityisäitiysvapaalle (siihen olis mahdollisuus) enkä halua jäädä jo nyt kokonaan kotiin. Paremmin jaksan sitten neljän seinän sisällä vauvan kanssa kun olen mahdollisimman pitkään töissä.

HilmaVilma 11+2
 
Scala näyttäisi olevan samalla alalla kuin minäkin. :D Pahoinvoinnin takia oon nyt siis ollut saikulla ja sunnuntaina olisi tarkoitus siis mennä töihin, näkee miten se luonnistuu. Hiljainen päivä onneksi, mutta aikataulut sitten äärimmilleen kiristetyt, ettei siinä ehdi huilaamaan kyllä. Suurin ongelma tuossa työn kannalta ollutkin, ettei siellä pysty syömään kesken ajon juurikaan, jos ei hyvä tuuri käy. Toivon mukaan tuo keskiraskaus sitten sujuisi helpommin ja pystyisi käymään normaalisti kesän töissä. Tosin sattuuhan siihen kesäloma väliin. Ja just tuon selän takia jännitän, miten se sitten kestää.
Pahoinvointi ei onneksi ihan joka ilta ole kovin pahaa, mutta etomista on.

Pari päivää mennyt välillä murehtiessa, että onko kaikki varmasti nyt hyvin, vaikka reilu viikko sitten ainakin ultrassa oli. Koitan tässä rauhoitella mieltäni tilastoilla, että jos näillä viikoilla keskenmenon riski on jotain 7% luokkaa ja keskeytyneitä keskenmenoja on kaikista keskenmenoista joka neljäs, niin riski onkin enää alle pari prosenttia. Koska ei tässä mitään kipuja tai vuotoja ole ollut. Seuraavaan ultraan aikaa vielä reilu pari viikkoa.
Ja jos tuonne listaan voisi lisätä minutkin, eli: 25.11/Tirppana83/ensimmäinen/EKKS
 

Yhteistyössä