MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *huhtikuussa*

fourth gift: Jaksamista epävarmuuteen. Mitään ei voi itse asialle tehdä, lepäillä vain ja odottaa.

Asunto: Me asutaan kolmiossa, neliöitä 65 ja tarkoitus olis tähän kahden lapsen kanssa mahtua niin pitkään kun menen taas töihin. Esikoinen on nyt 4,5 v ja sitten kun menee kouluun, haluaa/tarvitsee varmaan oman huoneen.

Taloudellinen tilanne: Näin pk-seudulla tuntuu tekevän tiukkaa yhden tuloilla mutta olen hoitovapaata varten alkanut säästää jo aiemmin eli ainakin puoli vuotta olis tarkoitus olla kotihoidontuella ja sen jälkeen palata töihin osa-aikaisesti. Jos löytäis vaikka ilta/viikonlopputöitä alkuun ettei tartte hoitoon pientä laittaa ennen kuin aikaisintaan 2 v. Mullahan loppuu työsopimus vuoden lopussa eli työpaikan etsiminen on sitten edessä.

Omaa napaa: Hip hurraa! Olo alkaa olla huomattavasti parempi. Oksettaa ja etoo kyllä välilä muttei ollenkaan siihen tyyliin kuin vielä viime viikolla. Viikonloppuna söin jo kebabinkin :) Liha tökkii edelleen, samoin maito. Paino pudonnut vasta 2 kg eli siitä ei huolta (normaalipainon rajoissa koko ajan mennään). Lähtöpaino kun on 4 kg enemmän kuin esikoisen aikaan. Viimeksi painoa tuli 8-9 kg, toivottavasti nytkään ei tule enempää. Viimeksi sain syödä tosissaa herkkuja jne. että paino nousi riittävästi, toivottavasti nytkään ei tartte syömisia rajoittaa painonnousun takia. Mulla on kilpirauhasvaivoja ja toivottavasti nyt saadaan pysymään lääkitys paremmin kohdallaan kuin viimeksi. Tällä hetkellä sen suhteen kaikki ok, just kävin kontrollissa. Muahan on paleltanut ihan tolkuttomasti, väsyttänyt jne. mutta ei siis ole vajaatoimintaa. Nyt kun tosiaan pahoinvointi alkaa helpottaa, alkaa sitten huoli siitä, onko kaikki hyvin. Ei turvotakaan enää samalla lailla eli maha alkaa palata ruotuun. Rinnat on kipeät muttei nii paljon kuin alussa. Eli kun vaivat vähenee, huoli lisääntyy. Huoh. Milloinkahan sitä pääsee NAUTTIMAAN tästä? Olen jo parisen viikkoa sitten siirtynyt suosiolla äippäfarkkuihin, nyt saattais taas tavallisetkin mahtua kun ei turvota.

HilmaVilma 12+0 :)
 
Heipä hei :)

Ei mulla mitään ihmeellistä... Ylihuomenna ultra. Mies on tehnyt jo kaksi päivää pitkää päivää (eli 12h) ja tullut kotiin vasta kun lapset on menossa nukkumaan. Hyvin on nää päivät sujuneet lasten kanssa yksin mutta väsynyt olen kyllä ollut.

Päiväkirja: Olen molempien lasten kohdalla kirjoitellut. Kuopuksen kohdalla kyllä valitettavasti noita nippelitietoja on vähän jäänyt laittamatta ylös. Yritän kaikkeni että saan kirjoitettua jotain aika ajoin ylös koska mun oma vauva-kirja esim. on aika tyhjää täynnä ja mua ärsyttää ihan sikana..
 
Hei kaikille! :)

Onpa tänne taas tullut tekstiä sitten viime kerran..huh.. Hetki meni kun lueskeli.. :D

Asunnosta.. Meillä miehen kanssa kerrostaloneliö eli ihan hyvin on tilaa ja kun ensimmäinen lapsi vasta tulossa.. :) vaikkakaan tää ei oo mikään iso neliö..et makuuhuoneet on aika pieniä..samoin kun keittiö ja vessa on pieniä..mut kyl tää silti on tarpeeks tilava! :)

Taloudellinen tilanne.. Pelottaahan se aina vähän, että miten pärjää..vaikka meillä nyt on molemmat töissä..vaikkakin ite oo nyt pahoinvoinnin takia ollut sairaslomalla jo pitkään ja joutunu kelan sairaspäivärahalle, mut se nyt onneks toivottavasti ens viikolla muuttuu, kun pääsen töihin.. :) ainakin nyt tuntuu, että paha olo alkaa laantuun sen verran, että töihin jo pääsen.. ja siis ei kummallakaan oo mitkään kovin kummoset tulot, mut kyl me pärjätään.. ja toivoisin, et jotenkin onnistuisin äitiysloman perään viä pitään ees vähän aikaa hoitovapaata..mutta luulen, et se on aika epätodennäköistä.. :(

Raskauspäiväkirja.. Oon vähän pitänyt, mutta en oo nyt taas hetkeen muistanu..mun pikkuveljen tyttöystävä osti mulle kuulemma sellasen kunnon raskauskirjasen, mut en oo sitä viä saanu..mut siihen aion sit kyl alkaa kunnolla kirjoitteleen, kun sen vaan saan.. :)

Nt-ultra oli nyt maanantaina ja vauva voi hyvin! :heart: niskaturvotusta oli vaan vähän ja muutenkin kaikki oli ihan loistavasti.. :) pikkunen vastasi täysin päiviä laskettuna viimeisistä menkoista.. :) Ja kauhea oli liikkumaan, että meinasi olla vaikea saada kaveri oikeaan asentoon turvotuksen mittaamiseksi.. :)

nellielli ja pötkö 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tunafish-78
ihana terkkari :) soitti mulle tuossa, ja ihan vain kysyi miten jaksan :) kerroin nyt tästä laskeuma-oireesta, ja hänkin totesi kuinka hyvä onkin että nyt tulee ilmi ja tutkituksi. Ja lohdutti ettei tarvitse mitään kauhu-skenaarioita kasvatella päässä, sillä laskeumasta huolimatta raskaus voi onnistua, koska kohtu kasvaessaan nousee automaattisesti ylöspäin... ja vakuutti että kaikki järjestyy :heart:
Lisäksi sain tietää, että mua odottaa gynellä nais-lääkäri, ihanaa... olen nimittäin jossain vaiheessa asioinut tuolla, ja silloin siellä oli risupartainen, kalju ja hieltä voimakkaasti haiseva liki eläke-ikäinen pappa.
Eli nyt todellakin on mieli hyvä. Enkä ole heittänyt kirvestä kaivoon. Luotan siihen että ainakin on hyvä henkilöstö hoitamassa, ja ennen kaikkea mieheni vankkumaton tuki ollut niin myönteistä ja kannustavaa.
Kävin ulkonakin aamupäivällä, teki niin hyvää vaan lekotella auringossa, linnut lauloi ja kävin ihastelemassa mitä kukkapenkistä onkaan jo noussut :)
Itku on herkässä, mutta se nyt on ihan ymmärrettävää... Omaan psykologiini olen myös ollut tänään yhteyksissä, on niin kiva kun on tuota tukiverkkoa omien läheisten lisäksi.
Kyllä tää tästä :) huomenna poksuu taas :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kerpele
Np-ultra oli tänään ja kaikki kunnossa turvotusta oli milli ja muutenkin kehitys näytti normaalilta. LA siirrettiin vähän eteenpäin eli uusi LA on 11.11... Mä osallistun seulontoihin, joten niitä tuloksia saa vähän jännäillä vaikka uskonkin ettei niissäkään mitään ihmeellistä ole.

Olen niin onnellinen :heart:!

ipna 11+3
 
ja taloudellinen tilanne no, miehellä on hyvät tulot. tuplaten mitä ite saan omista hommistani..... että pärjätään kyllä vaikka omani putoavat joksikin aikaa. remontti syö koko ajan rahaa, mutta suurimmat menot taitaa olla jo menneet. enää pinnat jäljellä, ja kun itse tekeevät niin ei tarvitse vieraalle maksaa töistä. no sähkömiestä lie tarvitaan vielä asentamaan jotain mutta sekin on tuttu, niin saadaan edukkaammin.
ulkomaan matkoille ei edes haaveilla, mutta näin on hyvä, me ollaan kovasti koti-ihmisiä, nautitaan laittaa omaa pihaa ja kasvimaata sekä olla ja rentoutua vain kotona. kun laajennos valmistuu, niin sitten on taas isoja hankintoja edessä kun haaveena olisi saada kaksi 3-hengen ja yksi 2-hengen sohvaa, sekä ruokailuryhmä vähintään kuudelle hengelle. nykyään noitakin saa kätevästi osissa maksaa, ei tule kerralla niin kalliiksi. Tämä on meidän oma pesäkolo mitä on ihana yhdessä laittaa, miehen kanssa makuasiat natsaa paremmin kuin hyvin, voin luottaa täysin jos hän menee jotain mattoa tai tapettia tai lamppua ostamaan että hyvä tulee :) ei siis tarvi kinata moisista koskaan. monesti ollaankin pohdittu että mistähän meidän pitäisi oikein kinata? mutta kun ei ole mitään :D meillä puhutaan ja puhutaan ja puhutaan... mies on vallan harvinaisuus mun tutuista, mielessä käynyt että onko tuo ihminen oikeasti tottakaan :kiss:

tällaisia aatoksia päiväuniaikaan :) ihanaa kun koko talo on täysin hiljainen.... vain minä ja läppäri ;)
 
Tuli sitten se doppler postissa ja pitihän se heti kokeilla. Meni tuo eka kerta vähän testaillessa ja jotain ääniä sieltä toki kuului. Jotenkin hankalaa, kun ei edes tiedä mistä etsiä, tai no tietenkin suurinpiirtein, että jostain alavatsasta varmaan. :D Ja kun on kiva migreeni päällä, niin ei kauaa kärsinyt niillä kuulokkeilla sitä rätinää kuunnella, kun pää halkeaa muutenkin. Pitää sit taas joku päivä kokeilla uudestaan. Onneksi ei kovin usein tätä migreeniä nyt ole ollut, kun ei nyt saa ottaa mitään sellaista lääkettä, mikä siihen auttaisi.

Eli taidan ottaa päikkärit, jos vähän edes olo helpottaisi. Viimeksi oksensin koko illan, vaikka siis muuten tuo pahoinvointi on ollut sen verran lievää, ettei ole tarvinnut oksentaa.

Tirppana83 9+3
 
Me saatiin ultraan peruutusaika jo ens viikolle! :) JEE! Huomenna labraan seulontanäytteet viemään/antaan niin kaikki saa kuulla sitten siellä ultrassa suoraan tulokset samalla =) en malta oottaa että LA varmistuu ja näkee onko kaikki ok.. omalla dopplerilla ei vieläkään löydetä pienen sydänääniä, vaikka neuvolassa oikein päällimmäisenä mikkiin kajahtivatki :kieh:

Päiväkirjasta, mie oon kyllä täyttäny tommosta odotuspäiväkirjaa, mutta en tiedä onko se niin ihmeellinen... vauvakirjaa ainakin aiotaan täyttää huolella :)

Köh köh mulla flunssa pahenee, ja sain loppuviikonkin sairaslomaa, nieluviljelyssä oikeen joutu käymään, saa nähdä jos tämä nyt on joku angiina niin joutuu vielä antibiooteille :| onkohan se hyväksi?

Miehellä alkoi iskeä paniikki, ja nyt alkoi kaiken valmisteleminen, on ottanu töitä aivan mahdottomasti ja tekeekin hyvää tiliä, kun on niin super työssään :) hauska juttu hän alotti autokoulun maanantaina vaikka ei tähän asti ole meillä ollut mitään tarvetta että muilla olisi korttia kun mulla, vaan sitten se äkkäs että helevetti ethän sää voi synnyttämään ite ajaa :D

Tsemiä kaikille kaikissa voinneissa :heart:

Lumineiti ja Uubo
 
  • Tykkää
Reactions: Kasvimaa
Ääh, mulla piti olla se np-ultra huomenna (rv 12+3), mutta sieltä soitettiin, että ultraaja on sairastunut ja aika pitää siirtää. Uus aika on viikon päästä, eli 13+2. Nyt kyllä harmittaa!
Eihän se oo sitten liian myöhästä mitata sitä niskaturvotusta? Verikokeet on kyllä otettu jo aikasemmin neuvolassa.
Neuvolan täti vaan sillon sano, että paras aika mitata on 12+4 ja yleensä sille päivälle tai mahdollisimman lähelle pyritään aika antamaan.
Plääh.
 
Hyviä ultrakuulumisia monella, niistä onnittelut! Ja tsemppiä epätietoisuuteen niiden kanssa painiskeleville. Se on raastavaa, tiedän, syksyisen keskenmenon jälkeen tätä odotusta mennään ihan eri asenteella kuin aikaisemmissa raskauksissa. Mutta, tänään taas yksi pieni etappi eteenpäin: kävin terkalla kuuntelemassa sydänäänet ja sieltähän ne löytyi. Ihana oli kuunnella sitä jumpsutusta :heart:. Nyt alkaa tosiaan tuntua siltä että meille oikeesti on joku tyyppi muuttamassa loppuvuodesta. Katotaan nyt vielä se ultra ensi viikolla ettei löydy mitään epämuodostumia tms. ja sen jälkeen aion vain nauttia ja nauttia!

Nelli 10+4
 
Heippa taas koko poppoolle.

Postissa tupsahti kotidoppleri, joten sitä tuossa olen tänään testaillut. Aika helposti löytyi sydänäänetkin, ja oli kyllä ihana kuulla että kyllä siellä joku humpsuttaa. :heart:

Tänään olen oikeastaan koko päivän ollut jaloillani ja kävellyt paljon, ja iltaa kohti alkoi todella ikävästi kivistää ja vihloa vatsaa. Siinäkin mielessä tuli tuo doppleri hyvällä hetkellä, kun juuri kerkesin ajatella että mitähän nämä kivut nyt sitten tarkoittaa. Äänien perusteella kuitenkin kaikki ok. :heart:

Acacia ja toukka 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveMamma
ihania sydänääniä joillain :flower: sitä toivon itsekin pian kuulevan. vielä kun pari yötä jaksan.... niin sitten ollaan totuuden äärellä.

muutoin ilta ollut täynnä itkua, vanhat haavani aukesivat ja koin henkisesti erittäin raskaita ja tunteita kuohuttavia tunteja.... en voi selittää enempää... aina ei todellakaan voi tietää mitä seuraava hetki tuo tullessaan. ehdin jo ajatella että oma pelästymiseni kyllä varmasti aiheuttaa keskenmenon. no, käsittelen tapahtunutta hiljakseen, ja uskon että ajan kanssa asiat järjestyy. pää lyö todella tyhjää, kun miettii mitä olisi voinut käydä, ja mitä jos.... onneksi voin kuitenkin käydä rauhassa nukkumaan ja painaa pääni omaan tyynyyn, oman rakkaani vierelle...
vastoinkäymisiä tulee, nyt niitä näyttää tulevan kasapäin ja huolet niistä väsyttävät. onneksi rakkaat appivanhemmat ovat konkreettisena tukena.

hyvää yötä....
 
Hei kaikille! En ole kauheasti uskaltanut tänne kirjoitella, kun odottelin, että sain käytyä tuon toisen yksityisen ultran vielä. Viikkoon yhdeksän asti kun taitavat olla kaikista kriittisimmät ajat, niin halusin vielä tässä kymppiviikon alussa käydä varmistamassa, että pienellä on vielä kaikki hyvin.

Kävin tiistaina (9+3) ultrassa, ja hyvin maha-asukki oli kasvanut. Oli 30mm pitkä ja vastasi siis jo 9+5. Sydän siellä sykki, ja kerran pieni liikautti päätäänkin. Lääkärin mukaan kaikki näytti ihan normaalilta. Niskaturvotusta ei mittaillut, mutta sanoi, että silmämääräisesti näyttäisi olevan alle millin. Eikä sen kuulemma pitäisi enää lisääntyäkään ennen np-ultraa. Siinä mielessä on nyt helpottavampi odotella, että sinne pääsee. =) Tosin kutsua tässä odotellaan edelleen, saisi tulla jo postissa!

Mitään hankintoja ei meillä todellakaan vielä tässä vaiheessa edes ajatella. Vielä on kuitenkin niin raskauden alku menossa. Varmaankin sitten kesän jälkeen alkaa olla ajankohtaista. Äitiyspakkauksen aiomme ottaa, kun ensimmäinen lapsi on kyseessä. Vakuutus on myös tarkoitus ottaa, mutta sitäkin aletaan pohtia sitten vasta joskus np-ultran jälkeen.

Paljon tsemppiä kaikille, joilla on jännittävät tilanteet käsillä! Kuukauden päästä aletaan jo kaikki olla pikkuhiljaa vähän varmemmilla vesillä. :)

Neitipippuri 9+5 (menen toistaiseksi kuitenkin alkuperäisen laskelman mukaan)
 
Tervehdys pitkästä aikaa... Monesti olen käynyt kuulumisianne lukemassa, mutta en ole ehtinyt itse kirjoittelemaan.

Eilen oli np-ultra. Ja kaikki kunnossa! :heart: Olin huolesta soikeana ja epäileväinen koko raskauden suhteen eiliseen asti, mutta josko tästä nyt alkaisi uskaltaa nauttimaan. Pikkuinen vastasi viikkoja ja neuvolan laskema LA on 7.11. Eli sen saisi päivitellä. Pikkuinen hyöri ja pyöri koko ultran ajan, että taitaa olla esikoiseen tulossa!

Oireet ovat olleet yllättävän vähäiset ja kun lukee teidän joidenkin pahoinvoinnista, niin ei mulla varmaan siihen verrattuna edes mitään pahoinvointia ole ollutkaan. Helpommalla olen nyt päässyt kuin esikoisen aikaan. Olisiko auttanut, kun olen kotona niin on pystynyt syömään heti, kun siltä on tuntunut.

Asumisesta on ollut puhetta. Me ollaan rupeamassa rakentamaan tänä kesänä, joten vauhdikas kesä tiedossa! Molempien haaveena on aina ollut omakotitalo ja nyt jotenkin alkoi tuntua sopivalta ajankohdalta, kun lisäneliöille on pian tarvetta. Ehkä ollaan vähän hulluja, kun kaikki isot asiat sattuvat yhtä aikaa, mutta siinä samalla rytinällä ne toivottavasti menee. :)

Mukavia aurinkoisia kevätpäiviä kaikille! Ja parempia vointeja!

PikkunenKakkonen & 12+0 "poks"
 
Piti sitten uudemman kerran doppleria kokeilla ja nyt sain hetkeksi sydänäänet kuulumaan. :) Helpotti oloa todella paljon kun kuuli jumputuksen, vauhdilla löi, mutta niinhän se pitääkin. Laitoin äänet kuulumaan pienen kaiuttimen kautta, nuo kuulokkeet on jotenkin hankalat, mitkä mukana tuli. Tai kun itsellä on yliherkät korvat, niin tekee todella ilkeää ne ajottaiset rätinät. Pitää sitten miehenkin kanssa uudestaan kuunnella, nyt kun tietää paremmin mistä etsiä. Eilenkin alhaalta etsin, mutta olis vielä vähän alemmas pitänyt mennä.

Mukavia ultrakuulumisia täällä, nyt itsekin paremmin jaksaa odottaa sinne, eli 7.5 on meillä aika.
Eilinen migreeni oli jotain ihan kamalaa, hetken nukkumisen jälkeen kipu oli aivan kauhea. 2-3 tuntia tuli vaan maattua koomassa, kunnes mies tuli töistä. Piti itsensä pakottaa ylös ja vähän syömään. Onneksi olo siitä sitten parani ja illalla ei enää koskenut ollenkaan. Pikkaisen on päässä taas sellainen tunne, että saattaa jossain vaiheessa taas kipua olla, toivotaan että pysyis poissa.
 
Heippa!
Mitä teidän kotidoplerit on maksaneet? En aio itse hankkia, vaikka mieli tekiskin tietty, mut ihan mielenkiinnosta vain kyselen...
Sadepäivä kotosalla, tuleepahan siivottua :p
Ihanan paljon meillä kaikilla jo viikkoja kasassa!!!
Kasvimaa 10+6
 
Hei!
Np-ultrassa käyty ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Turvotusta oli 1,3mm ja nenäluukin havaittu (sen puute on yksi downin oire), joten seulonnat ovat meidän osalta tässä. Tietenkin rakenneultraan mennään, mutta mitään verikokeita ei oteta eikä riskilukuja lasketa. Myös virallinen la saatiin vihdoin, ja se on 9.11.2012, sen voi päivittää listaan

Huomenna sokerirasitus ja muut tarvittavat verikokeet, joten tämä alkuraskaus alkaa olla hanskassa ja mahan varsinainen kasvatus voi alkaa.

Kasvimaa Mm. raskauskeiju.fi myy kotidopplereita. Tällä hetkellä perusmallin hinta on alle 30e ja tulee ilman postikuluja. Mulla on tuo perusmalli ollut jo kolmen raskauden ajan ja hyvin on asiansa ajanut.

fourth gift Mikä on olo? Nyt lakkaat miettimästä, että pystyisit omilla ajatuksillasi aiheuttamaan keskenmenon. Lepäilet, kun on apujoukkojakin lähellä. Huomenna olet jo asian suhteen paljon viisaampi. :hug:

Scala rv 11+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HaaveMamma
Minulla on just tuo raskauskeijun laite ja kaikkineen tuli hintaa n. 40e, kun tilasin sen geelinkin. Ja postikulujakin tuli jotain siihen. Eli ei kovin paha hinta, sen takia se tulikin tilattua, kun on eka raskaus kyseessä, mutta toivottavasti ei viimeinen :) Jostain lukenut, ettei sitä pitäisi usein käyttää, mutta tarkoitus onkin vaan silloin tällöin hetki kuunnella, onko kaikki hyvin. Saa sen mielenrauhan.

Ja tietenkin se tänään sitten sataa vettä, kun ajattelin että olis kävellyt tuonne lähikauppaan hakemaan kissoille ruokaa. Kun mies meni minun autolla töihin, vaihtaa siihen vihdoinkin kesärenkaat. Onhan tuossa toki miehen auto pihassa, mutta ihan ulkoilun kannalta olisin kävellyt tai pyöräillyt. Ärsyttää kun ei ole hyviä kelejä ollut juurikaan, olisi tuo piha joskus kuivunut. Nyt se on sellaista velliä vieläkin ja kaikki lumetkaan ei ole sulanut vielä. Ja viikonloppuna olisi tarkoitus raivata noita risuja ym. tuosta pihalta pois, kun pari viikkoa sitten kaadettiin puita. Jos nyt pystyisi itsekin vähän edes osallistumaan, kun ei enää alavatsa ole niin hellänä ja pahoinvointi on vähän edes helpottanut.

Tirppana83 9+4
 
Aurinkoista aamupäivää! Vihdoin täälläkin keväisen aurinkoiset kelit räntä- ja lumisateen sijaan.

kiukuttelija. ei ole liian myöhäistä mittailla turvotusta, 13+6 on se takaraja milloin pitäisi käydä np-ultrassa. Mutta harmillista kyllä, että joutuivat siirtämään, voin kuvitella kuinka olet odottanut ultrausta!

Ihanaa lukea muidenkin hyvistä ultrakuulumisista, jospa me nyt kaikki pysyteltäis täällä loppuun saakka :)

Omaa napaa: Tämän ja huomisen joudun olemaan sairaslomalla kun jalassa tosi ikävä rasitusvamma. Ei juuri kykene astumaan vasemmalla jalalla. Ei meinannut eilen tulla töissä mitään, kun joutui koko päivän olemaan jalkojen päällä. Nyt yöllä kipu paheni entisestään :( Lääkäri eilen oli kyllä erikoinen, kun ilmaisi, ettei kyllä ymmärrä miten jaksan töitä tehdä...että ei kyllä kannattaisi turhia rasitteita raskausaikana, kun muutenkin varmasti hankalaa. Antoi siis tosissaan ymmärtää, ettei töitä kannattaisi tehdä ollenkaan, vaan pysytellä sairaslomalla. :D Teki mieli setälle sanoa, että ei tämä raskaus mikään sairaus ole... ;) Mulla kuitenkin sillain ollut suht helppoa tähän mennessä, ettei ole mahottomasti menoa hidastanut tuo masuasukki, kunhan on syödä muistanut.

Raskauspäiväkirja en ole ollenkaan pitänyt, kun ei ole energiaa riittänyt. Ehkä jossain vaiheessa vähän raapustan muistiin olotiloja ja missä milloinkin on käyty...sittenkun jaksan :D

Mun lasketun ajan sais nyt vaihtaa kun ilmeisesti ei kerta siitä muutu enää, eli LA 7.11.

Tsemppiä fourth gift huomiselle, pidän peukkuja!

Ihanaa päivää kaikille!

*metsätähti* & masuasukki 12+1
 
tässä on todellakin tapahtunut jotain vakavaa, yöllä en oikein saanut nukutuksikaan, asiat velloi päässä. itketty on urakalla myös tämä aamu. kyllä tästä selvitään, jollain tavalla aivan varmasti.
en jaksa edes huomista miettiä. olkoon sitten miten on. niin on nyt voimat vähissä. lohduttaudun suklaan ja ranskanpastillien ja levon turvin. on aika hengähtää kaikesta, ja katsotaan yksi asia kerrallaan mikä on meitä varten...
 
Moikka! Ensiksi tsemppihalit Fourth gift:ille ja kaikille tarvitseville. Toivottavasti kaikki menee parhain päin :heart:

Tänään oli neuvola. Jännitti niin pirusti mennä sinne, koska tiesin että kuunnellaan josko sydänäänet kuuluisi. Mehän ei käyty alkuraskauden ultrassa ja viime neuvolassa(1kk sitten) ei ääniä vielä luonnollisesti kuunneltu. Mutta nyt, siellä se pieni sydän jumpsutti niin vimmatusti :heart: Nyt voi huokasta kun tietää että siellä masussa jotakin on :) Ens viikolla ois np-ultra, nyt aletaan jännäämään sitä. Veriseulassa kävinkin viime viikolla jo.

Ummetus vaivaa täälläkin :| Oon koittanut ruokavaliolla hoitaa, mutta ei auta ei. Viime raskaudessa sama homma. Piti hakea taas apteekista Levolaccia. Kuivattuja luumuja syön kans sillon tällön niin jotenkin sentään maha toimii.

Asumisesta
Me asutaan mies, minä+ esikoinen nyt 60neliön vuokrakaksiossa. Tähän asti ollaan mahduttu ihan hyvin, välillä tuntuu että leluja ja tavaraa on joka paikassa mutta selvitty ollaan. Omaa kolmiota/neliötä ollaan haettu pitkään mutta sopivaa ei ole osunu kohdalle. Nyt päätettiin että muutetaan vielä vuokralle isompaan siihen asti, että oma löytyy. Eiköhän se vuokrakämppä tässä kevään/kesän aikana löydy, itseasiassa nyt on jo yks mitä mennään katsomaan :)

Taloudellinen tilanne Miehellä on vakituinen työ, ei mitkään isot tulot mutta hyvin ollaan pärjätty vaikka itse hoitovapaalla jo aika pitkään ollut. Ja aioin tästäkin tulokkaasta olla mahdollisimman pitkään kotona. Hyvin pärjää kun karsii turhat menot. Mekään ei reissailla sen kummemmin, kotimaassa ympäriinsä ainoastaan, se riittää meille :)

Raskauspäiväkirja Esikoisesta raaputtelin jotain, tästä en oo jaksanut/ehtinyt. Vinkkinä että kannattaa täältä kattoa mitä on kirjotellut ja vaikka kirjottaa niitä muistiin jos muuten ei muista ja vielä haluaa alottaa kirjotuksen :)

Siinäpäs sitä oli tällä erää

miraaz 11+3
 
ja sitä paitsi eilen tuli vielä kirkasta verta, joka illalla kaiken stressin ja surun keskellä muuttui ruskeaksi limaksi....
aamulla eikä nyt koko päivänä ole edes etovaa oloa ollut. kuten ei enää tiistaista saakka muutenkaan.
pistäkää sormet ja varpaat ristiin.... kaikki toivonkipinä tarpeen...

fourth gift ja 9+0 ja hiljenen tältä päivältä... saatte uutisia huomenna.
 

Yhteistyössä