Marraskuiset 2024

Mä saan julkiselta puolelta varhaisultran, mutta se on vasta loppukuusta
Täällä ei oireita muuten ku rinnat ja nivusen vihlominen ja se pissillä juokseminen. Olen edelleen testaillut ja eilen tein digitaalisen, mikä sanoi että 3+ 🥹
Meillä on tänään illalla ultra yksityisellä, koska kunnallista varhaisultraa ei edelleenkään kuulu, niin pakko selvittää missä ollaan ja onko siellä ylipäätään mitn, vai luontoäidin keskari (lue: tuulimuna). Raskauden sijainti senkin vuoksi tärkeä saada selville, että ei ole ektooppinen ja myös siksi kun omaa painoa on, niin jos oikea sijaintinen raskaus niin Ghemaxan annos sitte nousee..
joo, mulla on pää ihan jumissa. Pitäs esseitä kirjottaa mut ei, minä se vaan tuijottelen kuvia tehdyistä raskaustesteistä, miten niissä viivat on tummuneet 🫣🥹
 
Ei oo edelleenkään mitään kovin kummoisia oireita täälläkään. Vatsa ehkä vähän löysällä, väsyttää aivan sairaasti (tästä ei ihan ota selvää kyllä, että johtuuko raskaudesta vai esikoisesta 😅) ja kohdun/nivusten tienoilla jomottelee ja nippailee säännöllisen epäsäännöllisesti joka päivä. Unia (tosi selkeitä) olen nähnyt pari viikkoa jo joka yö, mikä oli myös esikoisen raskaudessa. Välillä palelee sairaasti ja sit on hetken päästä kuuma… Pahoinvointia en kyllä kaipaisi tähän yhtään, toivottavasti ei ainakaan kovana tulekaan.

Huomaan, että mun on yhtäkkiä jotenkin tosi vaikea asennoitua olemaan raskaana. Syksyllä ennen keskenmenoa olin tosi ok ja zen raskauden kanssa, mutta nyt huomaan, että jännittää ja vähän mietityttää ajatus kahdesta lapsesta, työjuttujen kesken jäämisestä ja vähän kaikesta mahdollisesta. Tuntuu myös raskaalta asennoitua ruokavalion muuttamiseen, rajoituksiin ja siihen, että tarvitaan taas raskaus- ja imetysvaatteet. Ja silti, kovin toivottu tämä pieni on ja toivon kovasti, että kaikki menee raskauden kanssa hyvin ❤ Kaikenlaisia mietteitä ja fiiliksiä ne hormonit teettää. Ja onhan se tietysti valtava elämänmuutos.

Tein tänään extempore vielä yhden testin ja siihen piirtyi käytännössä heti vahva viiva, tasavahva testiviivan kanssa. Loppuviikosta teen vielä digin ja jos siellä näkyy odotusten mukainen 3+, niin eiköhän ne testailut ole sit siinä. Ultrakin odottaa sit jo muutaman viikon päästä.
 
vierailija
Onko jotain muuta keino kuin varhaisultra saada viitteitä siitä onko raskaus esim oikeassa paikassa tai voiko kyseessä olla vaikka tuulimuna? Esim hcg mittaus? Nouseeko hormoonitasot tuulimunassa ja kohdunulkoisessa ihan samalla tavalla kuin normaalissakin? Varhaisultraan kolmisen viikkoa ja juuri tänään pääkoppa tuntuu siltä, että on vaikea olla tässä tiedottomuudessa. Varhainen keskenmeno taustalla.
 
Onko jotain muuta keino kuin varhaisultra saada viitteitä siitä onko raskaus esim oikeassa paikassa tai voiko kyseessä olla vaikka tuulimuna? Esim hcg mittaus? Nouseeko hormoonitasot tuulimunassa ja kohdunulkoisessa ihan samalla tavalla kuin normaalissakin? Varhaisultraan kolmisen viikkoa ja juuri tänään pääkoppa tuntuu siltä, että on vaikea olla tässä tiedottomuudessa. Varhainen keskenmeno taustalla.
Kohdun ulkoisessa ainakin nousi ihan normaalisti. Tuulimunasta en ole varma. Täälläkään ei pääse varhaisultraan paitsi jos menis yksityiselle. Onneksi neuvolassa on ultrauslaite, sinne olen päässyt kerran varhaisultraan kun kierron pituudesta ei ollut varmuutta.
 
Onko jotain muuta keino kuin varhaisultra saada viitteitä siitä onko raskaus esim oikeassa paikassa tai voiko kyseessä olla vaikka tuulimuna? Esim hcg mittaus? Nouseeko hormoonitasot tuulimunassa ja kohdunulkoisessa ihan samalla tavalla kuin normaalissakin? Varhaisultraan kolmisen viikkoa ja juuri tänään pääkoppa tuntuu siltä, että on vaikea olla tässä tiedottomuudessa. Varhainen keskenmeno taustalla.
Mä en ole varma, oliko mulla joulun alla tuulimuna, vai oliko vaan sikiön kehitys pysähtynyt aikaisin. Ultrattiin siis ja näkyi raskausmateriaali oikeassa paikassa, mutta ei sikiökaikua. Mulla oli myös HCG siinä kohti liian alhainen oletetuille viikoille tai ei ainakaan ollut sit noussut normaalisti. Eli kyllähän se ainakin jostain kertoo. Kohdun ulkoista ei varmaankaan kyllä saa kuin ultralla tietoon.

Täällä edelleen varsin ok vointi. Tänään saunassa tosin vihloi kohtua ja alavatsaa ihan kunnolla ja iltaisin palelee aika voimakkaasti. Kävin lueskelemassa lokakuiset22-ryhmää esikoisen ajoilta ja silloin mulla on alkanut kovempi pahoinvointi yhtäkkiä vaan yön yli viikon 7 alkaessa, mikä olisi sit ensi viikolla. En kyllä erityisesti kaipaa sitä oksentamista ja jatkuvaa etovaa oloa, mutta toisaalta tuntuu myös siltä, että sen puuttuminen on huono 😄 Katsotaan miten käy, mutta oli ihan hauska huomata, että oireet on itse asiassa tällä hetkellä aika samanlaiset kuin silloin pl. rinnat oli silloin kipeämmät, mutta luulen, että se on ihan loogista, kun nyt oon kuitenkin imettänyt vielä muutamia kuukausia sitten.
 
Mitäs kaikille kuuluu?
Kiitos kysymästä. Eilen käytiin toistamiseen yksityisellä kattomassa tapahtuuko kehitystä 🥹 ti raskauspussi oli 6,5mm nyt eilen la se oli 12,5mm ja näky ruskuaispussia eli kehitystä tapahtuu mut on niin hiivelin aikasta vielä. Kunnallista varhaisultraa ei vieläkään ole tiedossa 😞 mut kaippa se sieltä tulis.

Mieliala on ollut herkkä, töissä hartauksien pitäminen on haastavaa ku alan aina itkemään kesken kaiken. Hmja etovuutta on, naudanliha on täysin pannassa, mut vihreitä omenoita menee nyt kaksin käsin. Ja tänää pakko mennä uudet rintsikat hommaamaan ku vanhoihin ei "siskokset" enää sovi 🤣🫣
 
  • Tykkää
Reactions: mamarski
Niin oliko se Giigirl niin, että teillä oli tulossa myös julkiselta varhaisultra?
Täällä ei sellaisia ole, ainakaan ilman lääketieteellistä perustetta, mutta mennään 20. päivä yksityiselle. Silloin on viikot sen 7+0, niin sykkeenkin pitäisi varmaan jo näkyä.

Mulla oli tänään nyt ekaa kertaa jo aika huono olo päivällä, kun syömisestä alkoi olla vähän aikaa. Mietin monta kertaa jo, että voi ei taasko uusi kierros noroa ja sit muistin, että ainiin eikun mähän oon raskaana 😅 Muuten selkein oire edelleen varmaankin iltaisin tosi kova palelu.
 
  • Tykkää
Reactions: CiiGirl83
Niin oliko se Giigirl niin, että teillä oli tulossa myös julkiselta varhaisultra?
Täällä ei sellaisia ole, ainakaan ilman lääketieteellistä perustetta, mutta mennään 20. päivä yksityiselle. Silloin on viikot sen 7+0, niin sykkeenkin pitäisi varmaan jo näkyä.

Mulla oli tänään nyt ekaa kertaa jo aika huono olo päivällä, kun syömisestä alkoi olla vähän aikaa. Mietin monta kertaa jo, että voi ei taasko uusi kierros noroa ja sit muistin, että ainiin eikun mähän oon raskaana Muuten selkein oire edelleen varmaankin iltaisin tosi kova palelu.

Joo siis julkiselta tulee kans varhaisultra, koska viime heinäkuussa oli ektooppinen, ja kun mä tarviin noi verenohennuspiikit niin pitää olla varma, missä raskaus on ennen kun nostetaan 6000 IU:n annos. Nyt ollaan menty 4000 IU:n annoksella. Mut joo, siks kävin yksityisellä kurkkimassa kun ei oma psyyke kestä epätietoisuutta missä kaveri on. Ja onneksi kohdussa niin hieman huojentuneena voi pistää piikkiä iltasin.

Tuo iltapalelu on muuten itellä kans. Päivisin hiki valuu mutta illalla, on villatakit yms. Käytössä ja sängyssä lämpöpatja.
Kahvia kyllä kaipaan, mut ei vaan pysty juomaan ku tulee ihan kaamea olo siitä.
 
  • Tykkää
Reactions: mamarski
Hei ja hui kamalaa/ihanaa ❤
Tääläkin odotellaan marraskuista, onnea ensinäkin kaikille kanssa odottajille. Itsehhän olen vielä vähän pökerryksissä koko asian suhteen, mutta pakko päästä johonkin purkamaan 🤭
Nuorin lapsista on 04/23 eli tämä raskaus tuli puskista, tosin aikuisten pitäisi se kai jo tietää, että jos ei käytä kunnollista ehkäisyä niin näin voi läydä, eli ei kai tämä niin yllätys kuitenkaan ollut. 😆
Yhdet kuukautiset kerkesivät olla, kunnes jäivät pois 🤭
Alussahan tässä mennään ja kaikesta huolimatta, niin ihana ajatus vielä yhdestä pienestä ihmeestä ❤ omien laskujen mukaan LA olisi vasta 15.11 mutta ultrassahan tuo varmistuu.
Ja palelu, kyllä se on illalla kaveri ja yöllä sitten hikoilen peiton alla 🤔
 
Hei ja hui kamalaa/ihanaa
Tääläkin odotellaan marraskuista, onnea ensinäkin kaikille kanssa odottajille. Itsehhän olen vielä vähän pökerryksissä koko asian suhteen, mutta pakko päästä johonkin purkamaan
Nuorin lapsista on 04/23 eli tämä raskaus tuli puskista, tosin aikuisten pitäisi se kai jo tietää, että jos ei käytä kunnollista ehkäisyä niin näin voi läydä, eli ei kai tämä niin yllätys kuitenkaan ollut.
Yhdet kuukautiset kerkesivät olla, kunnes jäivät pois
Alussahan tässä mennään ja kaikesta huolimatta, niin ihana ajatus vielä yhdestä pienestä ihmeestä omien laskujen mukaan LA olisi vasta 15.11 mutta ultrassahan tuo varmistuu.
Ja palelu, kyllä se on illalla kaveri ja yöllä sitten hikoilen peiton alla
Onnea ja tervetuloa mukaan <3 Voin vaan kuvitella, että mietityttää ikäero siellä, kun itselläkin vähän puhalluttaa, vaikka esikoinen on kuitenkin "jo" 10/22 syntynyt, eli pari vuotta tulee väliä näille.

Täällä on tänään nyt rantautunut selvästi jo tämä koko päivän huono olo mukaan. Aamusta alkaen ollut paha olo ja se ei oikeastaan mene pois ollenkaan, vaikka pysyykin kurissa, kun syö koko ajan vähän jotakin. Viime raskaudessa oksensin ensimmäistä kertaa just about näitä samoja aikoja - ehkä pari päivää myöhemmin - että aika samoja latuja tuntuu tämä nyt noudattelevan. Tätä ei kyllä ole ollut ikävä, se on pakko todeta.
 
Onpas se ollu mielenmyllerrystä. Tänään on 14. Päivä siitä ku tein positiivisen testin. Tuossa töissä vessassa käydessä huomasin pyyhkiessä todella haalean viirun verta. Iski sellanen fläsäri lokakuulta kun silloin 14. Päivä positiivisesta testistä alkoi keskenmeno. Sen enempää ei, onneksi, nyt ole mitn tihkunut.

Vaikka sitä haluaa uskoa ja toivoa, että nyt kaikki menee hyvin. Onhan tämä jo 10. kerta.. silti sisällä on totaalinen paniikki! Jokainen pienin nippaus, vihlasu, jomotusta lisää vaan tuskaa.. se voi olla, että soittelen huomenna ja kyselen, että onko sitä äippäpolin aikaa edes katottu. Ja ei muuten auta kun kaverit sanoo, notta ota vaan rennosti.. eh, niin miten?!
 

Yhteistyössä