Marraskuiset 2021

HUSin alueella minäkin. Kirje tosiaan pamahti sähköisenä Omapostiin jo samana iltana, tarkat riskiluvut päivittyi Kantaan maanantaina aamupäivän aikana, kun ultra oli edellisenä to. Tuossa tosin on kai eroja Husin sisälläkin, yhdellä kaverilla hiljattain samalla alueella oli näkyneet ne luvut ihan saman tien ultran jälkeen jo Kannassa.
Tänään tuli kirje omapostiin! Kaikki oli kunnossa :) :)
 
Kohta kolmen äiti
Täälläkin on tullut jo kyllästyminen tähän jatkuvaan huonoon oloon. Ällöttää ja väsyttää. Ja miten onkin voinut olla just tasan kaikkia oireita? Ripuli, migreeni, turvotus, yövalvomiset, väsymys, turvotus, (vitutus), paha olo, huimaus, käsien pistely ja puutuminen, limakalvot vuotavat verta (nänä ja suu). Voisikohan se ihana keskiraskaus jo alkaa? Ja vielä kun maha on ihan käsittämättömän kokoinen ja paino noussut monta kiloa. (Joo, olen syönyt jotain koko ajan kun se pitää pahan maun pois suusta. Ei hyvä. Ja ehdoton suosikki tällä hetkellä on Tropicanan ihana omenamehu superkylmänä, ai että!)

Sushia olen syönyt jokaisessa raskaudessa kohtuudella. Olen varmistanut, että käytetään tuoretta (ei vakuumipakattua) lohta ja ostanut vain siisteistä ja hyvistä ravintoloista. Pari kertaa on ollut myös PAKKO saada lakua.

Kävin eilen verikokeessa rv 11+2 ja np-ultra on rv 14+0. Kävin viime viikolla myös NIPT-kokeessa ja odottelen tuloksia siitä kuumeisesti. Joko tulee tänään tai sitten menee ensi viikkoon. Onko teistä muista kukaan käynyt tai harkinnut käyvänsä NIPTissä?
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
C29
Täälläkin on tullut jo kyllästyminen tähän jatkuvaan huonoon oloon. Ällöttää ja väsyttää. Ja miten onkin voinut olla just tasan kaikkia oireita? Ripuli, migreeni, turvotus, yövalvomiset, väsymys, turvotus, (vitutus), paha olo, huimaus, käsien pistely ja puutuminen, limakalvot vuotavat verta (nänä ja suu). Voisikohan se ihana keskiraskaus jo alkaa? Ja vielä kun maha on ihan käsittämättömän kokoinen ja paino noussut monta kiloa. (Joo, olen syönyt jotain koko ajan kun se pitää pahan maun pois suusta. Ei hyvä. Ja ehdoton suosikki tällä hetkellä on Tropicanan ihana omenamehu superkylmänä, ai että!)

Sushia olen syönyt jokaisessa raskaudessa kohtuudella. Olen varmistanut, että käytetään tuoretta (ei vakuumipakattua) lohta ja ostanut vain siisteistä ja hyvistä ravintoloista. Pari kertaa on ollut myös PAKKO saada lakua.

Kävin eilen verikokeessa rv 11+2 ja np-ultra on rv 14+0. Kävin viime viikolla myös NIPT-kokeessa ja odottelen tuloksia siitä kuumeisesti. Joko tulee tänään tai sitten menee ensi viikkoon. Onko teistä muista kukaan käynyt tai harkinnut käyvänsä NIPTissä?
Mulla vasta tulossa verikokeet 10+1 ja np-ultra 12+2.

Kävitkö yksityisellä NIPT-kokeessa?
Miksi päädyit NIPT kokeeseen? Alkuun itsekiin mietin että pitäiskö mutta onko se niin että jos yhdistelmäseula ei ole kunnossa niin sitten se otetaan myös kunnallisella?
 
Miten muuten menee @Persikka123 ?
Hyvin täällä menee :) Nyt on 10+4, edelleen täysin oireetonta, mikä tietysti vähän huolettaa. Viime viikolla kävin ekassa neuvolassa ja sielläkin onneksi ultrattiin ja saatiin pikkunen nähdä. Oli huima ero varhaisultraa verrattuna, vaikka meidän paikkakunnan ultralaitteet eivät niin uusia ole. Jopa käden/nyrkin heilutus nähtiin.
Tässä nyt odotellaan aikaa np-ultraan, toivon et aika tulis mahdollisimman pian, eilen en kerennyt postilaatikolla käydä.
Miten sulla @sabs sujuu? :)

Mullakin voisi olla intoa liittyä faceryhmään sitten np-ultran jälkeen. Ultran jälkeen uskaltaa sitten myös muille kertoa raskaudesta.
 
@Persikka123 Tuo oireettomuus varmasti stressaa, onneksi pääsit ultraan! :) Ehkä se on niinkin, että vaikeista oireista puhutaan niin paljon enemmän, että tulee sellainen fiilis että jotain on vialla kun ne puuttuvat. Itsekin oon päässyt tähän saakka aika helpolla.

Mulla on maanantaina neuvola, silloin 10+3 ja kokeillaan kuuluisko jo sydänäänet. Jos eivät kuulu, niin lähettää mut kuulemma ultraan. On kyllä kiva, että mun pelot ja ahdistukset otetaan tuolla hyvin huomioon. Ja niitä riittää, on niin mahdoton ajatus että kaikki voikin mennä tällä kertaa hyvin. Olis kyllä ihanaa nähdä tässä kohtaa miltä pikkuinen näyttää, mutta ensisijaisesti toivon kyllä että sais kuulla ne äänet heti maanantaina! Kotidopplerikin löytyy, ehkä sen jälkeen uskaltais itsekin kokeilla..
 
Heippa! :) Facebook-ryhmässä on vielä 9 paikkaa vapaana, äänestettiin ryhmän sisällä siitä, kuinka iso ryhmä halutaan. Haluttiin pitää ryhmä aika pienenä, eli 40 jäsentä max. Vielä ehtii siis mukaan, liittyjiä on ollut nyt viime viikkoina muutama per viikko.

Omaa napaa: täällä alkaa pikku hiljaa luotto kasvaa siihen, että meille ehkä jopa oikeasti tulee vauva. Viime viikolla käytiin yksityisellä ultrassa ja syke löytyi ja eloisa sikiö. Ensi viikolla sitten nt-ultraan. :) Huolta on välissä aiheuttanut ruskea verenvuoto, joka on nyt jo loppu ja se kun todella raju pahoinvointi ja oksentelu loppui kuin seinään. Dopplerilla sykkeet kuitenkin löytyy jo <3
 
C29
Heippa! Facebook-ryhmässä on vielä 9 paikkaa vapaana, äänestettiin ryhmän sisällä siitä, kuinka iso ryhmä halutaan. Haluttiin pitää ryhmä aika pienenä, eli 40 jäsentä max. Vielä ehtii siis mukaan, liittyjiä on ollut nyt viime viikkoina muutama per viikko.

Omaa napaa: täällä alkaa pikku hiljaa luotto kasvaa siihen, että meille ehkä jopa oikeasti tulee vauva. Viime viikolla käytiin yksityisellä ultrassa ja syke löytyi ja eloisa sikiö. Ensi viikolla sitten nt-ultraan. Huolta on välissä aiheuttanut ruskea verenvuoto, joka on nyt jo loppu ja se kun todella raju pahoinvointi ja oksentelu loppui kuin seinään. Dopplerilla sykkeet kuitenkin löytyy jo <3

Mäkin laitoin yksityisviestiä!
 
  • Tykkää
Reactions: äitionnellinen
Moikka kaikille, jospa mäkin vihdoin uskaltaudun kirjoittaa tänne :) esikoista odotetaan ja la olis 5.11. Taustalla kaksi kkm:ää niin on ollut tosi vaikeaa luottaa et raskaus jatkuu mut ehkä nyt sit pikkuhiljaa uskaltais toivoa et voiskin olla meidän vuoro. Nt-ultrassa kaikki oli hyvin ja tänään aamulla kotidopplerilla kunnon laukkasykkeet päälle 150 löyty helposti <3 Liittyisin tosi mielellään tohon fb-ryhmään ja laitan siitä kohta yksityisviestiä. Hyvää vappua kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
@äitionnellinen, alkukeskusteluissa luvattiin, että alusta asti kirjoitelleet voivat liittyä nt-ultran jälkeen. Nyt kun laskettu aika ei ole alkukuusta, eikö voikaan odottaa, kunnes raskaus varmistuu? Todella harmi juttu. Ymmärrän sen, ettei ihan uusia oteta, mutta itsekin olen kirjoittanut täällä alusta asti, joten tuntuu todella harmittavalta, että oman lasketun ajan ollessa 17.11 ja nt-ultra vasta 12+5 (ei oma päätös), fb-ryhmään ei pääsekään enää sen jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: äitionnellinen
Hei! Mulla on samanlaiset ajatukset asiasta kuin teillä, haluaisin mielellään kaikki mukaan, jotka on oottaneet sitä nt-ultraa kunnes uskaltaa liittyä. En kuitenkaan voi päättää muiden puolesta, niin aion kysyä ryhmän mielipiteen asiaan :) ilmoittelen sitten tänne, mitä muut tuumaa asiasta, että onko 40 hlön raja ihan ehdoton vai voiko käyttää harkintaa sen ylittämiseen.
 
vierailija
Jouduin siirtämään tulevaa seulontaverikoe aikaa ja en viikonlopun aikana pysty soittamaan neuvolaan.

Tuliko olla ravinnotta ja onko labrojen kellon ajalla väliä? Kun kyseessä ei ole iso sairaala missä näytteet analysoidaan.
 
Lara83
Jouduin siirtämään tulevaa seulontaverikoe aikaa ja en viikonlopun aikana pysty soittamaan neuvolaan.

Tuliko olla ravinnotta ja onko labrojen kellon ajalla väliä? Kun kyseessä ei ole iso sairaala missä näytteet analysoidaan.
Ei mulle ainakaan sanottu että mitenkään pitäisi varautua. Ihan normaalisti menin.

Kuinka pitkään teillä on muuten mennyt että tulokset ovat näkyneet OmaKannassa? Ihmettelen kun mulla ottiin 23.4. verikoe, ja vain kaksi tulosta näkyy "tehtynä" ja sitten on pitkä lista kokeita joiden kohdalla lukee "suunniteltu näytteenottoaika 23.4.". Että kestääkö niissä tuloksissa vaan pitkään ja tuo on omituinen tapa ilmaista se että tulos ei ole vielä valmis - vai onko labrahoitaja jättänyt osan tekemättä? On ollut niin säätöä neuvolan kanssa että luotto ei ole kovin kova.
 
Ei mulle ainakaan sanottu että mitenkään pitäisi varautua. Ihan normaalisti menin.

Kuinka pitkään teillä on muuten mennyt että tulokset ovat näkyneet OmaKannassa? Ihmettelen kun mulla ottiin 23.4. verikoe, ja vain kaksi tulosta näkyy "tehtynä" ja sitten on pitkä lista kokeita joiden kohdalla lukee "suunniteltu näytteenottoaika 23.4.". Että kestääkö niissä tuloksissa vaan pitkään ja tuo on omituinen tapa ilmaista se että tulos ei ole vielä valmis - vai onko labrahoitaja jättänyt osan tekemättä? On ollut niin säätöä neuvolan kanssa että luotto ei ole kovin kova.
Mulla ei näy omakannassa vieläkään kaikkia tuloksia, vaikka sain jo kirjeenkin että ei kohonnutta riskiä kromosomipoikkeamille. Että saattaa tulla tulokset monen viikon viiveellä kantaan. Kannassa näkyy mulla ainoastaan tulokset niistä tartuntataudeista ja pissanäytteestä.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Mulla ei näy omakannassa vieläkään kaikkia tuloksia, vaikka sain jo kirjeenkin että ei kohonnutta riskiä kromosomipoikkeamille. Että saattaa tulla tulokset monen viikon viiveellä kantaan. Kannassa näkyy mulla ainoastaan tulokset niistä tartuntataudeista ja pissanäytteestä.

Kauan sulla meni että kirje tuli kotiin? Mulla verikoe vasta 10+6 toiv. Ei ole liian myöhään. Hieman alle 2 viikkoa verikokeen ja ultran välissä, eiköhän ne ultratessa näy?
 
Hei kaikille.

Olen lukenut keskusteluja, mutta en ole aiemmin uskaltanut kommentoida. Olen 38-vuotias ja odotan ensimmäistä lastani. Tätä raskautta edelsi kaksi kemiallista raskautta, joten siksi en uskaltanut iloita kauhean aikaisin. Pelkäsin kovasti, että tämäkin menisi kesken, oikeastaan pelkään vieläkin vähän.

Tänään oli nt-ultra ja kaikki oli onneksi hyvin. Siellä liikkui ahkerasti pieni villi sikiö. Se vastasi päiviä. Laskettu aika, jos kaikki sujuu hyvin, on 15.11.

Raskaus sai alkunsa kevyillä hoidoilla. Sain 1,5 vuotta sitten PCOS-diagnoosin. Koronasulku, Tilkan kesäsulku ja senjälkeinen pitkä kierto viivästyttivät hoitojen aloitusta, mutta lopulta päästiin asiaan. Raskaus alkoi 4. inseminaatiolla. Se oli yllätys, koska IVF-hoitoon meneminen vaikutti jo todennäköiseltä.

Tähän asti kaikki on sujunut kohtuullisen hyvin. Oireina on ollut kova väsymys, pyörryttäminen, rintojen arkuus ja erittäin lievä pahoinvointi. En ole joutunut oksentamaan kertaakaan.

Onnea kaikille muille odottajille!
 
Kiva kun tulee uusia, tervetuloa @suklaakonvehti :) Ja onnea ihanista ultrakuulumisista!

Mulla vielä 2 viikkoa nt-ultraan, piiiiitkä aika. Tänään 10+3 kuului neuvolassa dopplerilla sydänäänet ja uskaltauduin sen jälkeen kotidopplerilla vielä kokeilemaan, ja siellä se jumpsutti menemään <3 On niin helpottunut olo taas hetkeksi eteenpäin, kun ei meinaa uskoa että tää tapahtuu oikeesti mulle!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Kirjoittelinkin joku sivu sitten vierailijana, mutta nyt sain kaksplus tunnuksetkin toimimaan. Edellisen kerran käyttänyt näitä yli neljä vuotta sitten :D Toivottavasti ryhmään pääsisi vielä muitakin, tässähän ollaan niin alussa vielä, ettei ole aiemmin uskaltautunut... LA on vasta 20.11 ja sitä myöten NT-ultra vasta nyt perjantaina. Toimintakyky alkaa pikkuhiljaa tässä palautua, ja pystyn jo tekemään muutakin kun pakollisen työpäivän. Pahoinvointi alkaa siis hellittää, yökkimisrefleksi on kyllä niin herkällä, ettei oloa missään nimessä voi normaaliksi kutsua. Isosisarukset eivät vielä tiedä raskaudesta, ja odotetaan kovasti ultraa, että asiasta voisi sitten kertoa. Ultran jälkeen käyn myös ostamassa sopivia housuja, vain yhdet housut menevät jalkaan normaalisti. Muoks. lisäsin tuohon alle viestini, mitä aiemmin tänne laitoin.

"VIERAILIJA
11.04.2021
Täällä yksi marraskuista odottava. LA 20.11. Kävin aiemmin varhaisultrassa, syke löytyi. Nyt odottelen np ultraa. Kolmas lapsi, aiemmat raskaudet olleet enemmän pahoinvointia sisältäviä, joten jännittää, voiko kaikki olla hyvin. Keskenmenoja taustalla myös."
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä