Marraskuiset 2021

Lara83
Onnittelut @sabs !

Itsellä menee ihan ruikuttamisen puolelle, mut on tää jatkuva kuvotus kyllä suoraan sanoen ahterista! Mitään ei oikein pysty tekee. Muistan hyvin nyt miten ja miksi kuopuksen jälkeen vannoin että ei enää yhtään lasta...

Raskausmielihalut on kans hyvin nostanut päätään. Tai ehkä parempi sanoa, että ne ruuat, mitä edes yhtään voi kuvitella syövänsä. Maman karkarapunuudelikeittoa voisin vetää ihan non stop, jostain syystä tää on ollut joka raskaudessa sama :) Mut nuudelikeittokin pitää syödä osissa, ei vedä vatsa kerralla lautasellista yhtään mitään. Sit uutena himoruokana maustamaton jugurtti johon on soseutettu jäisiä puolukoita ja mustikoita. Ehkä näitä vuorottelemalla sit kasvatan tän alkion :D
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy ja sabs
C29
Ke kävin yksityisellä varhaisultrassa. 6+4 silloin ja sydän sykki. Ultrattiin siis alakautta. Vähän pienempi kuin ajattelin mutta kaikki toistaiseksi ok. Viikon päästä neuvola kunnallisella..jännitää.. mitäköhön siellä tapahtuu? Ultrataanko? Ainakin raskausneuvontaa tiedossa.
Keskenmenoa pelkään kun gynekologi siitä varoitti että todella yleistä näin alussa vielä..
 
Ke kävin yksityisellä varhaisultrassa. 6+4 silloin ja sydän sykki. Ultrattiin siis alakautta. Vähän pienempi kuin ajattelin mutta kaikki toistaiseksi ok. Viikon päästä neuvola kunnallisella..jännitää.. mitäköhön siellä tapahtuu? Ultrataanko? Ainakin raskausneuvontaa tiedossa.
Keskenmenoa pelkään kun gynekologi siitä varoitti että todella yleistä näin alussa vielä..
Täälläpäin ei ole neuvoloissa ultralaitteita ja käsittääkseni useimmissa paikoissa ei ole. Ja tuohon keskenmenoasiaan kannattaa ajatella, että on huomattavasti paljon yleisempää että kaikki menee hyvin :)
 
vierailija
Täälläpäin ei ole neuvoloissa ultralaitteita ja käsittääkseni useimmissa paikoissa ei ole. Ja tuohon keskenmenoasiaan kannattaa ajatella, että on huomattavasti paljon yleisempää että kaikki menee hyvin
Eli varmaan verikokeista todetaan raskaus? Olisi ihana jos olisi ultra.
Tämäkin pieni paikkakunta ja aikaisempaa kokemusta ei ole.

Odotan tätä pientä kyllä kovasti. En ole koskaan pitänyt marraskuusta kuukautena mutta nyt se taitaa saada aivan uuden merkityksen ♡♡♡
 
Eli varmaan verikokeista todetaan raskaus? Olisi ihana jos olisi ultra.
Tämäkin pieni paikkakunta ja aikaisempaa kokemusta ei ole.

Odotan tätä pientä kyllä kovasti. En ole koskaan pitänyt marraskuusta kuukautena mutta nyt se taitaa saada aivan uuden merkityksen ♡♡♡
Mä en ole kuullut että sitä neuvolassa missään todettaisiin enää verikokeellakaan, vaan kotiraskaustesti riittää, niin hullulta kuin se kuulostaakin. :D
 
vierailija
Onnittelut @sabs !

Itsellä menee ihan ruikuttamisen puolelle, mut on tää jatkuva kuvotus kyllä suoraan sanoen ahterista! Mitään ei oikein pysty tekee. Muistan hyvin nyt miten ja miksi kuopuksen jälkeen vannoin että ei enää yhtään lasta...

Raskausmielihalut on kans hyvin nostanut päätään. Tai ehkä parempi sanoa, että ne ruuat, mitä edes yhtään voi kuvitella syövänsä. Maman karkarapunuudelikeittoa voisin vetää ihan non stop, jostain syystä tää on ollut joka raskaudessa sama Mut nuudelikeittokin pitää syödä osissa, ei vedä vatsa kerralla lautasellista yhtään mitään. Sit uutena himoruokana maustamaton jugurtti johon on soseutettu jäisiä puolukoita ja mustikoita. Ehkä näitä vuorottelemalla sit kasvatan tän alkion
Täällä kans ihan järkyttävä kuvotus. Iltaisin pystyy syömään vain nuudeleita toivottavasti pian loppuu. Nyt rv7+1
 
Kohta kolmen äiti
Ruikutus jatkuu, mutta voi yök tätä jatkuvaa kuvotusta ja päänsärkyä. En kestä mitään ärsykkeitä ja esim lasten riitely saa pään räjähtämään.

Minullekin kumma kyllä uppoaa Mama nuudelit. Myös kuumat juomat kuten laimea vihreä tee ja kuuma mustaherukkamehu.

Voisi testata ne pahoinvointirannekkeet. Katsoin, että sellaiset saa Biltemasta 4 eurolla.
 
vierailija
Mulla ei ole ollu kuin 2-3 päivänä etovaa oloa, en ole kertaakaan oksentanut. Ihan ihmetyttää..tosin pitää olla onnellinen.

Oireet on arat nännit, väsymys, välillä menkkamaisia kipua (ovat vähentyneet), ummetus/ilmaa vatsassa.

Nyt menossa 7+0.

Muilla ummetusta? Onko mikä auttanut?
Itse koitan muistaa juoda vettä, syödä luumuja, liikkua yms.
 
UINU1
Ultra yksityisellä ja tuulimunadiagnoosi. Lääkkeelliseen tyhjennykseen siis. Hirveä määrä tunteita, päällimmäisenä tietysti pettymys siitä, että kaikki haaveet murskaantui kerralla. Vielä ei ollut meidän lapsen aika saapua maailmaan. Olkaa kiitollisia joka päivästä, jos kaikki menee hyvin. ❤
 
Mulla kans tekee mieli välillä just jotain tulista, esim. Just noita nuudeleita :D
Kuvotus ja pahoinvointi on kyllä niin lamauttavia kavereita, että niiden kanssa ei meinaa tulla elämästä mitään. Täydet sympatiat siis myös teille jotka siitä joudutte kärsimään! Täällä se pahin on toivottavasti jo ohi, ja välillä jopa pirteäkin olo, mut rv 6-9 oli ne pahimmat että huh heijaa
Nyt siis rv 10+3 ja Np-ultrakin olis jo kolmen viikon päästä .

vierailijan kysymykseen sen verran että oon kuullut että muutamalla tutulla olisi ollut kysta raskauden aikana, mutta siitä ei ole tullut ilmeisesti ongelmia. Niitä on kai välillä seurattu pysyykö saman kokoisena jne.
 
vierailija
Täälläkin eka neuvola oli viime viikolla ja eka ultra varattu 30.4. Laskettu aika 8.11. mutta otetaan aikaisemmin suunnitellulla sektiolla, neuvolan terkkarin mukaan mahdollisesti jo rv36. Eli lokakuinen taitaa tulla :)
 
  • Tykkää
Reactions: sabs
vierailija
Voisiko tän ajan pikakelata toukokuulle.. nyt RV 8 (7+1) sitten olisi turvalliset viikot ja uskaltaisi kertoa lähimmille ystäville... ♡

Tilasin eilen 2 mamamekkoa sovitukseen kun oli alessa. Haha..muuta en ole ostanut Ostokset aloittelen RV 12 jälkeen..pikkuhiljaa.
 
  • Tykkää
Reactions: sabs
vierailija
Milloin kerrotte muille raskaudesta? Me aateltiin kun olen käynyt niskaturvotus ultrassa, eli onko joskus 12-14 paikkeilla? Meinaan että vatsa kasvaa koko ajan, tosin alussa vain turvotusta..
 
C29
Milloin kerrotte muille raskaudesta? Me aateltiin kun olen käynyt niskaturvotus ultrassa, eli onko joskus 12-14 paikkeilla? Meinaan että vatsa kasvaa koko ajan, tosin alussa vain turvotusta..
Mun puolison lisäksi kerroin melkein heti äidilleni kun sain tietää raskaudesta eli RV 5. ♡

Aattelin että kun nimenomaan tuo niskaturvotusultra on ollut niin sitten kerrotaan pikkuhiljaa muille eli mun lähimmät ystävät, miehen perhe.

Esimiehelle ajattelin kertoa ehkä RV 13 aikoihin koska raskaana olevien ei tarvitse yövuoroja tehdä (itse haluan yövuorot pois).

Ja riippuu myös siitä milloin raskaus alkaa näkyä. Olen suht pitkä, hoikka ja vielä pitkäselkäinen joten hauska nähdä milloin alkaa näkyä.
 
Milloin kerrotte muille raskaudesta? Me aateltiin kun olen käynyt niskaturvotus ultrassa, eli onko joskus 12-14 paikkeilla? Meinaan että vatsa kasvaa koko ajan, tosin alussa vain turvotusta..
Meillä on vähän sama ajatus, että nt-ultran jälkeen. On ollut keskenmenoja, niin haluaisi iloita muiden kanssa vasta sitten, kun se on vähän varmempaa. :) Tosin kaksi parasta ystävääni tietää, kun tiesivät hoidoistakin. On kyllä kätevää, kun tekee etätöitä eikä muutenkaan näe kauheasti ketään, niin ei tuu tilanteita joissa jäisi kiinni. :D
 
Lara83
Mekin yritetään sinnitellä rv 12 ultraan saakka ennen suurempia julistuksia. Tosin molempien vanhemmat tietää jo, ja mun sisko.

Olo on sen verran heikko, että varmaan kohta tietää tulevat isosisarukset sekä heidän isänsä. En viitsi laittaa lapsia salailemaan isältään mitään asioita.

Mulla on vähän huonoja kokemuksia siitä, millaisia juttuja ihmiset möläyttelee keskenmenon jälkeen / lapsettomuusasioissa, joten haluan että vain pieni piiri tietää niin kauan kuin ollaan ns riskiviikoilla.
 
Vitsi kun turhauttaa nää pienet vuodot, kolmas päivä tällä viikolla kun paperiin tulee vähän jotain pientä vaaleanpunertavaa.. :/ Mun mielestä hiiva meni ohi ellei sitten limakalvot oo kuitenkin vielä ärtyneet kun oli tuo ultrakin, tosin jo toissapäivänä... Polilta kyllä sanottiin että jos vuotoja vielä tulee niin pääsee tsekattavaks, mut en nyt tiedä viitsiikö näin pienestä kun ei tätä ehkä vuodoksi vielä voi kutsua. Tulee kyllä pitkät viikot jos saa koko ajan olla sydän syrjällään :S
 
Vitsi kun turhauttaa nää pienet vuodot, kolmas päivä tällä viikolla kun paperiin tulee vähän jotain pientä vaaleanpunertavaa.. :/ Mun mielestä hiiva meni ohi ellei sitten limakalvot oo kuitenkin vielä ärtyneet kun oli tuo ultrakin, tosin jo toissapäivänä... Polilta kyllä sanottiin että jos vuotoja vielä tulee niin pääsee tsekattavaks, mut en nyt tiedä viitsiikö näin pienestä kun ei tätä ehkä vuodoksi vielä voi kutsua. Tulee kyllä pitkät viikot jos saa koko ajan olla sydän syrjällään :S
Mulla on tän raskauden aikana myös tullut silloin tällöin vaaleanpunertavaa (myös ennen varhaisultraa) ja sain neuvoksi laittaa ”sinne” ceridal-öljyä, kun arveltiin, että kuivilta limakalvoilta tihkuttaa. Sen jälkeen ei ole tullut mitään. Suosittelen siis kokeilemaan sitä! Voi myös olla joku pieni hiussuoni puhjennut, joka välillä muistuttelee itsestään. Tsemppiä, vuodot on kyllä niin sydäntä pysäyttäviä joka kerta...
 
  • Tykkää
Reactions: sabs
Täällä myös edelleen ruskehtavaa vuotoa, sillon kun plussasin ja menkat olis pitänyt alkaa lurahti housuun ihan kirkasta verta ja ajattelin että ne nyt alkoi. No nyt sitten aina oikeastaan silloin kuin olis kuulunut olla ”menkkaviikko” on ruskeaa vuotoa lorahtanut ja sitten ollut vaan ihan niukkaa vuotoa. Kai nuo jotkut valemenkat on olevinaan, toivon ainakin niin. Ettei olis mitään etisistukka juttuja...

Onko muilla ollut lihakset jumissa tai kipeytyykö herkästi? Mulla jalat tuntuu aamuisin vähän kankeilta ja lihakset kipeytyy herkästi. Ens viikolla käyn kilpirauhaskokeissa (kun on vajaatoiminta) , ettei sitten siitä olis kyse, mutta tuntuu tosiaan välillä sille ettei kroppa kestä niin rasitusta ettei kipeytyisi jostain. Lenkinkin jälkeen saattaa seuraavana päivänä särkeä lonkkia tai polvia , tai lähinnä sitten liikkuessa tuntuu nivelet helliltä.
 
Moi. Mulla on alkuviikosta eka neuvola ja sit viikolla 12 tuleekin jo rakenneultra. Niskaturvotus huolestuttaa jo etukäteen ja unettomuus vaivaa, Viime yönä meni aamu kahteen ennenkuin uni viimein tuli.
Hoitaja antoi lähetteen myös verikokeisiin kromosomi virheiden etsintää varten. Otitteko muut tämän täydentävän tutkimuksen?
Ensimmäinen raskaus ja LA 9.11.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy

Yhteistyössä