Marraskuiset 2021

Tuntuupa pahalta lukea tässä keskustelussa keskenmenoista :(
Joskus oon miettinyt että miksi sellaiset ihmiset saa lapsia kuin sieniä sateella, joiden ei välttämättä tarvis. Tämä nyt kuulostaa julmalta... Mutta sitten ne jotka yrittää saada lapsia, joutuu aina pettymään.
Omatkin ajatukset tosi sekavat odotukseen liittyen, kun tämä on ollut täysi yllätys / suunnittelematon juttu ja varmasti olis paljon perhekeskeisempiä ihmisiä saamaan lapsia kuin me :(
Ajatukset pyörii ajassa, kun kaksi vanhinta oli pieniä ja niiden kanssa oli raskasta. Sairastelin ja elämä oli tosi sekavaa, jäänyt semmonen kauhukuva koko hommasta että miettii miten jaksan taas kasvattaa pienet koulu ikään jne.
Eilen iltana sitten mietin että mitä jos tämä on tätä meidän iltatähteä varten koko asia suunniteltu ja mitä jos se tulee tarvitsemaan sisarusta itselleen. Isommat meillä jo pääsee pois peruskoulusta kun tämä nuorimmainen aloittaa vasta ekaluokan. Enpä tiedä, outo on olo ja tekis melkein mieli itsekin käydä vielä jossain ultrassa varmistamassa, onko tuolla mahassa enää kaikki hyvin. Ajatus jostain tila-autostakin kuvottaa tällä hetkellä ja muut muutokset mitä pitäisi tehdä , jos vielä yksi tulisi tähän meidän perheeseen lisää.
meillä on kaksi koiraakin, jouduttaisiin niistäkin sitten luopumaan, kun haluaisin kaiken ”ylimääräisen” stressin mahdollisimman vähille.
Lisäksi mua surettaa ystävien vähyys, meillä on hyvin vähän tukiverkostoa tai ystäviä. Mä haluaisin ystäviä joiden kanssa nähdä ja tehdä jotain, mun piirit on niin pienet etten kyllä kotiäitiyttä jaksaisi ilman muuta elämää... :/
 
Tosi paljon voimia teille, joilla raskaus meni kesken. Tulee tosi voimakkaasti mieleen omat tuntemukset keskenmenon jälkeen.

@UniQuePopPy Meillä oli kans kaks koiraa ja toisesta nyt luovuttiinkin vähän aikaa sitten, sanoin miehelle jo aiemmin että en kaipaa yhtään enempää 'stressin aiheita' tähän pikkulapsiarkeen. Jospa sitä tuon yhen koiran kanssa pärjäis, se on kuitenki tosi rauhallinen tapaus ja ei paljon itsestään ilmottele.

Itellä on kyllä käyny myös mielessä, että pitäiskö käydä varhaisultrassa, mutta en oikeen tiiä vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Noniin ja toissapäivänä kun ehdin kirjoittaa, että ei pahoinvointia, niin tänään on sitten ollut koko päivän tosi oksettava olo. Päänsäryn ja tiheän sykkeen kanssa aika krapulainen fiilis. Pari tuntia sitten keksin että pizza vois mennä ja siitä tulikin hetkeksi parempi olo! :D Ihan mielenkiinnolla ootan, mihin tää kehittyy vai kehittyykö. Tänään 5+4!
 
Meillä oli vihdoin varhaisulta ja pienellä ainakin vielä kaikki hyvin, 7+1 <3 Vielä muutama erittäin epävarma viikko tietysti tässä kokonaisuudessaan epävarmalla tiellä, mutta yksi etappi jälleen eteenpäin.
Näkyikö jo hyvin noilla viikoilla? :) meillä on tiistaina varhaisultra, silloin menkkojen mukaan 7+0 mutta epäilen edelleen että olen muutaman päivän pidemmällä :Dedit. Siis Näkyikö pikkuinen jo hyvin? :)
 
Täälläkin oli varhaisultra ja kaikki näytti olevan kunnossa.
Kuvittelin olevani helpottuneempi varhaisultran jälkeen, mutta viimeiset pari päivää on ollut ihan vähän vuotoa, niin on epävarma ja huolestunut olo. Mutta ei tässä kai muuta kun odottaa mitä tapahtuu.. Mietin että pitääkö varata vielä toinen varhaisultra tähän väliin..
Voi että, toivottavasti on vain jokin hiussuoni puhjennut tms! Tsemppiä, onneksi vuodotkin ovat yleisiä. Mulla on tullut pientä vuotoa esikoisen raskaudessa ja tässä myös. Ja ultrasta; tavallaan helpottaa, tavallaan menettämisen pelko kasvaa. Aion mennä 2-3viikon päästä vielä uudelleen katsomaan, onko tilanne edelleen hyvä
 
  • Tykkää
Reactions: Sunflower21
@midoo Meillä tuo toinen koira kans semmonen vanhempi ja rauhallisempi, ei mitenkään aktiivinen tapaus :D Isäntä menettää hermot karvojen kanssa joka päivä ja kieltämättä ne itseäkin välillä ärsyttää, kun niitä on vaatteet, suut ja silmät täynnä välillä xD Ja vauva aikana tuttit ja muut pitää huuhdella tarkkaan joka kerta jos ei meinaa ettei menis vauvalle karvoja suuhun. Vaikka usein imuroikin niin tuntuu että ei se kyllä paljoa auta. Robotti imuri on muuten mahtava arjen helpottaja lemmikkiperheessä! :)

Onko muille tullut mitään mielitekoja? Mun ruokahalut on kasvanut etovasta olosta huolimatta ja tekee mieli päivittäin roskaruokaa! Pihviä, hampurilaisia ja pizzaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: midoo
Vierailija
Heippa! Nyt uskallan mäkin tänne kirjoittaa, kun tänään käytiin miehen kanssa ensimmäisessä varhaisultrassa. Pieni vastasi kokoaan ja nyt ollaan viikolla 8+0❤ kaikki on uutta ja jännittävää, kun odotetaan meidän esikoista. Itsellä ollut aika kova stressi alkuraskaudesta, kun oireet ovat hyvin vähäiset, lähinnä väsyttää, palelee, rinnat turvonneet ja aamuisin hieman etova olo, mutta oli todella suuri helpotus tänään ultrassa nähdä sydämen lyövän ihanaa pääsiäistä kaikille
 
Mun tekee myös mieli kaikkea höttöistä ja suolaista: pizzaa, paahtoleipää, suolakurkkuja, juustoa. Aamulla vielä menee kaurapuuro marjojen kanssa, mutta mitään makeeta ei tee mieli. Paitsi salmiakkia tekis mieli, mutta päätin etten syö ollenkaan..
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Olipas ihana lukea monen iloiset ultra kuulumiset. :)

Onko täällä muita joilla olis uniongelmia? Siis mua kyllä väsyttää ja iltasin meenki aikasin nukkuun, kun niin poikki, mut sit herään noin neljän tunnin kuluttua ja loppu yö sit meneekin pyöriessä. :/ Aamut ja päivät sit silmät ristissä töissä.
Kaikenlisäksi tää on mun ainut "raskausoire", rupeaa hermokin olemaan aika pinnassa, kun kolmatta viikkoa tätä samaa.
 
@Persikka123 Mulla oli alkuun just tota, että heräsin yöllä 2-4 välillä eikä uni välttämättä tullu enää ollenkaan sen jälkeen.. Mitään päikkäreitä ei pysty nukkumaan niin sit menee koko päivä ihan koomassa. Nyt saatan herätä enää 5-6 aikaan. Mutta entisenä nukahtamisongelmaisena on ollut ihan taivaallista, kun uni tulee iltaisin tosi nopeasti! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Persikka123
Hei vaan, uusi ilmoittautuu. Olen 40+ -ikäinen ja ekaa toivottavasti saamassa, uusi ja outo tilanne, kuten myös koko vauvapalstalla kirjoittelu, mutta vertaistukea tässä varmaan kaivataan. Lapsi on kauan toivottu ja hoitojen avulla alkunsa saanut, sen vuoksi tarkat hedelmöittymispäivät jne. oli tiedossa ja lasketuksi ajaksi kerrottiin heti testipäivänä 24.11. Nyt siis vk 6+1 menossa ja viikko pitäisi vielä sinnitellä varhaisultraan. Jäätävä väsymys ja nälkä, toistaiseksi pahoinvoinnit pienen etomisen tasolla. Saa nähdä, miten ne tästä räjähtää vielä.
 
Viimeksi muokattu:
@UniQuePopPy Täälläkin tekee mieli roskaruokaa ja suolaista, jos jotain haluaa syödä! Oon miettinyt että kun on etova olo niin syödään sitä mikä maistuu

@Persikka123 Myös tämä kuulostaa tutulle, illalla ihan poikki ja aikaisin nukkumaan ja sitten aamuyöstä herää. Onneksi saan yleensä vielä unenpäästä kiinni ennen aamua.

Kiva kun täälläkin jatkuu vielä keskustelu, ei vielä ole niin luottavainen olo että uskaltaisi FB-ryhmään liittyä.
 
Lara83
Täällä raskausoireita on pikku hiljaa alkanut tulla enemmän: ihan koko ajan pitäisi olla jotain puputtamassa tai alkaa etoa. Oksentanut en ole kuin kerran, se auttaa että mulla on suolatikkuja yöpöydän laatikossa ja vedän niitä muutaman ennen kuin nousen ylös.

Tissit meinaa tehdä mut hulluksi, varsinkin iltaisin niitä kiristää ja kuumottaa hulluna. Mies olis kyllä innokkaana niitä hoivaamaan Ikävä kyllä ovat vielä niin kipeet että niihin ei nyt koske kukaan.

Uutena oireena mun kunto on kadonnut ihan kokonaan. Meillä on ollut tapana tehdä päivittäin noin tunnin reipas lenkki, mut tänäänkin tuntui että henki lähtee kuin mentiin 5km tosi rauhallista kävelyä.

Tiistaina on toinen varhaisultra. Kun kerran on tullut kesteytynyt keskenmeno viikolla 6, niin nyt haluan nähdä että menee viikkojen mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen

Yhteistyössä