Marras-joulukuun 06 vaihteen tienoilla yrittämään alkaneita?

Dreamer88, onnea työpaikasta!!

Kysyn vähän tyhmiä mutta kun multa on mennyt jotenkin ohi, enkä jaksaisi millään etsiä keskustelujen uumenista...

mihin nuo primolutit ja clomit onkaan tarkoitettu (ja onko ne niitten oikeita nimiä), koska niitä annetaan ja kauanko otetaan...? Kaunis kiitos, jos joku jaksaa minua valistaa :). Tosin itsekin varmaan tulen kohta niiden kanssa tuttuakin tutummaksi...
 
Kuumetta: Eli primolut (kauppanimi) on keltarauhashormooni, samanlainen kuin terolut, jonka tarkoitus on auttaa kuukautisia tulemaan, ei auta itse raskautumiseen. Minulla oli terolutit käytössä 4kk jolloin menkat tuli kp 26-30 (riippui miten otin, käytin omankädenoikeutta) ja nyt lopetin niin ei menkkoja ole näkynyt, joten ne yritetään saada aikaan primoluteilla, joita söin 10pv. Tänään viimeisen ja vuodon pitäisi alkaa n.2vrk:n päästä. Sitten clomit (kauppanimi clomifen) on valmiste, jonka tarkoitus on stimuloida ovulaatio (jota minulla ei tapahtu, kuin korkeintaan kerran pari kertaa vuodessa), eli kypsyttää munarakkula. Clomit vaatii ultraseurannan, jossa varmistetaan vaste, eli syön clomeja kp 5-9 ja käyn ultrassa kp 14-16, jossa katsotaan onko ovulaatio tapahtumassa :) Sillä yritetään kypsyttää 1-2 munarakkulaa, sitä enempää ei mielellään, ettei tule kolmoset tai enemmän kerralla. Clomit eivät kaikille tepsi, sen vuoksi peukut pystyssä että ne toimisivat.. Eli toivon mukaan clomit mahdollistaisi minulle ovulaation, ja sitten miehen siittiöt saisivat sen hedelmöitettyä, jolloin noin kuukauden päästä saisimme ilouutisen plussana :) Toivottavasti selkiytti.. :heart:
 
Kuumetta: Hyvä :) Voisi se samantien tulla kaikille tässä kierrossa.. :) Jäisi tämä pino unholaan ;) (ei sillä, että huono pino olisi, mutta perustettaisiin odotuspuolelle oma :) ) Mutta jospa nyt edes joillekin, saisi muutkin toivoa :) (pakkohan se on myöntää, että myös itselle toivoisi sitä... itsekästä? :/ )
 
Perjantai 14.9.2007

ella80.....................kp 5/17-33........yk 12..........Toista
Vihainen Viiva.........kp 13/30...........yk 11..........Esikoista
kuumetta ...............kp 17/ 23-25.....yk 12.........1 yhteinen
MissMaisa...............kp 21/27...........yk n.14.......kolmatta
Hempukka87..........kp 23/30-?........yk 11...........Esikoista
Haltia .....................kp 24/31-36......yk 10..........Esikoista
Lapaniina................kp 24/27...........yk 11..........Esikoista
Inkku83..................kp 24/28-30......yk 10..........Esikoista
Tinii.........................kp 33/ 28-39.....9kk.............Esikoista
Miss Piggy...............kp 42/26-35......yk 8............Esikoista
Pocoyo...................kp 43/28-36......yk 10..........Toista
Dreamer-88............kp 45/30-32......9kk ............Esikoista
JaneG.................... kp 64/27-88......yk 5............Esikoista


Plussan saanut
Hysteerinen :heart: :flower:


Hyvä dreamer88 että asiat alkavat olla taas tolallaan. :D Eikä ole yhtään itsekästä toivoa sitä itselleen sillä ihan kaikki täällä varmasti toivovat samoin..

Mulla menossa taas hieman erilainen kierto oireiltaan kun on jo niin vahvasti menkkaoireita.. tuntuu että vois alkaa jotenkin ajoissa... mutta toivotaan että ei... apua nyt on kiirehdittävä töihin..
 
Mulla ei mitään uutta :'( negaa näyttää testi, mutta menkkoja ei kuulu.
Aattelin pitää vähän taukoo tästä hommasta, menee muuten järki.
Tuun kyllä päivittään kiertoni. Täytyy kokeilla tota "unohtamistekniikkaa", mutta miten sitä voi nollata aivonsa? :| plääh, oon niin loppu.
 
Miss Piggy: Supermegaiso :hug: Tiedän tuon tunteen.. ihan oikeasti.. ja sitä olisi silti vain jaksettava :) Entä jos kävisit antamassa labrassa verinäytteen? :)

Täällä ei menkkoja kuulu ei näy.. toivottavasti alkaisi tänään ja sitten clomit tehoaisi ja saisimme puolivuotishääpäivänä (14.10) plussan :D Toiveajattelua? :whistle: Mutta olisi kyllä ihana lahja.. Ja seuraavalla viikolla olisi ystäväni, josta ajateltiin kummia synttärit, niin mikäs parempi lahja kuin ilmoitus kummilapsesta.. B) *Ei siis mitään todellisuudentajua 10kk yrittämisen jälkeen, mutta mitäs siitä kun yövuoron jälkeen ei ajatus luista, kuin haavemaailmassa..* :p
 
Miss Piggylle :hug:

Täällä taas keskiviikosta asti tiputellut eli ei auttanut kaksinkertainen annoskaan Teroja, menkat odotettavissa keskiviikkona :'( Ensi kierron jälkeen pyydän lähetettä lapsettomuustutkimuksiin, mies samaa mieltä.. Koitetaan jaksaa kaikki ja täytyy niitä plussia pian ruveta ropisemaan tähänkin pinoon!
 
Lapaniina: Niin kyllä pitäisi tulla plussia :) Ja :hug: tiputtelun johdosta :| Hyvä, että olette miehesi kanssa samalla viivalla.. Meillä on parisuhde siten kärsinyt, että olen ollut välillä todella väsynyt ja kiukkuinen eikä mies ymmärrä aina.. Mutta kun hänessä ei ole vikaa eikä hänen kroppa temppuile.. Ensi viikolla varmaan lähetään katsomaan alle 2vkon ikäistä neitiä niin saa nähdä miten vaikuttaa kuumeeseen.. :ashamed: Mutta tänään päätin, että ensi kierto on meidän kierto! Minä aion tehdä plussatestin syyslomaviikolla (42) tänä vuonna (varmistus ettei karma siirrä sitä vuodella) :) Näin teen.. Nyt vain menkat alta pois ja tämä tyttö pistää tuulemaan!! :D NYT me onnistutaan B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Inkku83:
Perjantai 14.9.2007

ella80.....................kp 5/17-33........yk 12..........Toista
Vihainen Viiva.........kp 13/30...........yk 11..........Esikoista
kuumetta ...............kp 17/ 23-25.....yk 12.........1 yhteinen
Merika.....................kp 20/28...........yk 8...........Toista
MissMaisa...............kp 21/27...........yk n.14.......kolmatta
Hempukka87..........kp 23/30-?........yk 11...........Esikoista
Haltia .....................kp 24/31-36......yk 10..........Esikoista
Lapaniina................kp 24/27...........yk 11..........Esikoista
Inkku83..................kp 24/28-30......yk 10..........Esikoista
Tinii.........................kp 33/ 28-39.....9kk.............Esikoista
Miss Piggy...............kp 42/26-35......yk 8............Esikoista
Pocoyo...................kp 43/28-36......yk 10..........Toista
Dreamer-88............kp 45/30-32......9kk ............Esikoista
JaneG.................... kp 64/27-88......yk 5............Esikoista


Plussan saanut
Hysteerinen :heart: :flower:
 
Sunnuntai 16.9.2007

Tinii.........................kp 2/ 28-39.....10kk.............Esikoista
ella80.....................kp 7/17-33........yk 12..........Toista
Vihainen Viiva.........kp 15/30...........yk 11..........Esikoista
kuumetta ...............kp 19/ 23-25.....yk 12.........1 yhteinen
MissMaisa...............kp 23/27...........yk n.14.......kolmatta
Hempukka87..........kp 25/30-?........yk 11...........Esikoista
Haltia .....................kp 26/31-36......yk 10..........Esikoista
Lapaniina................kp 26/27...........yk 11..........Esikoista
Inkku83..................kp 26/28-30......yk 10..........Esikoista
Miss Piggy...............kp 44/26-35......yk 8............Esikoista
Pocoyo...................kp 45/28-36......yk 10..........Toista
Dreamer-88............kp 48/30-32......9kk ............Esikoista
JaneG.................... kp 66/27-88......yk 5............Esikoista


Plussan saanut
Hysteerinen :heart: :flower:
 
Auttakaa nyt tyhmää :ashamed: mihin mun pitää ottaa yhteyttä, että saisit terot tätä kiertoo tasaamaan? ja ois kyllä ihan kiva tietää toi ovuloiminenkin, että tapahtuukohan sitä ollenkaan, vai huvikseenko tässä hommaillaan :/

Nyt on kyllä semmonen masis päällä, että toivottavasti tästä vielä toivutaan :'(
Eniten ottaa päähän se, että mies ei oo moksiskaan. Sitä ei haittaa vaikka yritys venyis 3 vuoteen |O

Taidanpa nyt keskittyä näitten läskien karistamiseen, jos se vaikka auttais vähän tilannetta.
 
Miss Piggy: :hug: Minä sain omalta lääkäriltä ensimmäisen reseptin ja yksityiseltä seuraavan :) Koettakaa jaksaa :) Meillä taas mies hätäilee.. kuume on hänellä kova :/

Nyt ollut kaksi yövuoroa, niin äsken soittivat, että voinko tulla vielä yhdeksi yöksi vierihoitamaan pientä vauvaa.. Niinpä sitten tämän yön hoidan vauvaa 11 tuntia.. Huomenna alkaisi koulu jo 10 mutta menen vasta klo 14, kun en ole nyt kerennyt yövuorojen jälkeen nukkua kuin muutaman tunnin molempina aamuina, niin univelkaa.. :) mutta menkkoja ei näy, eikä kuulu.. Ilmeisesti valvominen nyt viivästyttää niitä :kieh: Hittolainen.. Mutta jospa tässä nyt alkaisi tänään/yöllä :)

Voimia ja plussia kaikille! :) :heart:
 
Heh.. Heti edellisen viestin jälkeen kipitin vessaan niin tulihan sitä paperiin jo punaista.. jippii.. :D (ensimmäinen kunnon iloitseminen tädistä :) ) Eli torstaina aloittelen sitten clomit ja kuun vaihteessa täytyy lakanoiden heilua ;) *Laittaa kalenteriin ettei vain ole töissä tuolloin* Ja myös varmaan kahden viikon päästä olisi sitten ultrakin, katsotaan että toimii :) Ja sitten plussan voisi tehdä noin kuukauden päästä :whistle: ;)

Eli minulla siis

Dreamer88.........kp1/jotain 30.......10kk........Esikoista

Sitten kysymys :) Tiedättekö mitä eroa on, jos napsii clomeja kp 3-7 (ilmeisesti yleisin tapa) tai sitten kp 5-9..? :)
 
Maanantai 17.9.2007

Dreamer88..............kp2/26-86.......10kk...........Esikoista
Tinii.........................kp 3/ 28-39.....10kk........... Esikoista
ella80.....................kp 8/17-33........yk 12..........Toista
Vihainen Viiva.........kp 16/30...........yk 11..........Esikoista
kuumetta ...............kp 20/ 23-25.....yk 12.........1 yhteinen
MissMaisa...............kp 24/27...........yk n.14.......kolmatta
Hempukka87..........kp 26/30-?........yk 11...........Esikoista
Haltia .....................kp 27/31-36......yk 10..........Esikoista
Lapaniina................kp 27/27...........yk 11..........Esikoista
Inkku83..................kp 27/28-30......yk 10..........Esikoista
Miss Piggy...............kp 45/26-35......yk 8............Esikoista
Pocoyo...................kp 46/28-36......yk 10..........Toista
JaneG.................... kp 67/27-88......yk 5............Esikoista


Plussan saanut
Hysteerinen :heart: :flower:
 
Hei

Minua alkaa hiukan ahdistaa :( . Tällä viikolla pitäis alkaa menkat ja sitten pitäisi käydä verikokeessa kp 3-4 klo 10-14 välillä. Ahdistaa se, että töistä on ihan älyttömän vaikea järkätä lähtöä (ja reilun puolen tunnin matkaa keskustaan) tuohon aikaan- etenkin, kun sen tietää kolmen päivän varoitusajalla :(. Ja entä, jos tuo 3-4 päivää osuu viikonloppuun :(? Ja sitten vielä kp9 pitäisi käydä ultrassa, toivottavasti sen ajalla ei ole niin väliä, niin että voisi käydä aikaisin aamulla tai myöhään iltapäivällä... Pelottaa, että jos tämä kuu menee ohi :( .

Raskausoireita olen kehitellyt pitkästä aikaa (nyt kun ekaa kertaa parin hutikierron jälkeen on edes pieni mahdollisuus): päätä on särkenyt perjantaista asti ja koko viikonlopun on palellut ja väsyttänyt vaikka lämpö on normaali 36,4. No, viikon lopulla sen taas näkee....

Anteeksi, en ehdi kommentoida mitään teille, nyt täytyy lähteä töihin hoitamaan muiden pikku palleroita...
 
Sinähän olet Kuopiosta... Mitä kautta sinä hakeuduit lapsettomuustutkimuksiin? Olen itse miettinyt, lähteäkö hakeutumaan tutkimuksiin yksityiselle puolelle vai kunnalliselle. En vain oikein tiedä paikkoja Kuopiossa, minne hakeutua. Teet muuten tärkeää työtä lasten akuuttiosastolla! Olen ollut siellä esikoisen kanssa useita kertoja ja täytyy sanoa, että ilman mukavia hoitajia en olisi sitä jaksanut :).
 
Ella80: Juu, kyllä olen :) Eli kun kierto lähti tammikuun jälkeen venymään niin hakeuduin omalääkärille kp 70 tietämissä, jolta sain terot ja neuvon syödä niitä 3-4kk ja ottaa yhteyttä uudelleen vuoden vaihteessa, jos on vielä tarvetta. Söin ne 4kk teroja ja sitten kierto lähti taas venymään, joten otin yhteyttä Klinikka In-Tiimiin ja sain heti apua. Miehen simpat testattiin välittömästi seuraavana päivänä. Sitten niistä tuli vastaus, kun minun kierto venyi yli 35pv niin samalla kun soitin miehen tuloksista varasin ajan omaa tutkimusta varten/aloituskäyntiä varten ja olisin saanut ajan samalle päivälle.. Seuraavana päivänä mentiin sinne :) Todella viihtyisä klinikka, eikä ole rahastuksen makuista :) Katsovat tilanteen yksilöllisesti ja auttavat :) Lääkäri ja muu henkilöstö ovat mahtavia.. Suosittelen! Tänään soitin sinne, kun syön clomeja kp 5-9 niin ultra on kp 15, kun muuten olisi viikonlopulla kp 13-14 (jolloin sitä suositeltaisiin). Eli 1.10 ultraan :)

Ja kiitoksia. Miehenikin eilen sanoin kun lähdin kolmatta yötä tekemään, että ei muuten jaksaisi ellei tietäisi että hoidan niitä pieniä, mutta todella vahvoja potilaita siellä.. Hän arvostaa työtäni :) Ja henkilöstö on kyllä ihanaa siellä, ei voi muuta sanoa :)
 
Kyllä mä en ikinä olis uskonu, että ihminen voi haluta lasta niin kovaa, että onnistuu "kuvittelemaan" itselleen kaikki mahdolliset raskausoireet. Nyt on muka töissä kaikki vähä erilaiselta tuoksuvat/haisevat saanu melkein oksennuksen lentämään, rinnat on kipeät ja koko ajan on kylmä. Mielikuvitusta nuo kaikki taitaa olla, epäilen ainaki. Nyt on sitte kp 24-26 eli kierto taitaa olla vähä lyhyempi ku ennen, jos seuraava päivittäjä jaksais sen tuonne korjata. Tietysti sitä koko ajan toivoo, että jos se nyt tärppäis, mutta en mä ainakaan enää jaksa toivoa ja epäillä, uskon vasta sitte, ku menkat on kunnolla myöhässä :(
 

Yhteistyössä