Hei
Tänään käytiin Väestöliiton lääkärin vastaanotolla. Oltiin hyvissä ajoin, ehdittiin vähän käveleskellä keskustassa ennen vastaanottoa. Päästiinkin yhdessä yhtä aikaa kahden lääkärin vastaanotolle, kun siellä oli uuden lääkärin perehdytys menossa. Meiltä kyseltiin ensin taustatiedot esitäytettyjen kaavakkeiden pohjalta, sitten tutkittiin. Oltiin hiukan yllättyneitä siitä, että tutkimusten aikana ei kummankaan tarvinnut poistua huoneesta. Ei se meitä kumpaakaan haitannut, mutta juteltiin jälkikäteen, että ujompaa olisi voinut haitata. Tosin, ehkä sekin on jonkinlainen "testi" että miten parit reagoivat tilanteeseen - vaativathan mahdolliset jatkohoidot aika paljon luottamusta toista kohtaan.
Minulle tehtiin normaali sisätutkimus ja ultrattiin munasarjat ja kohtu sekä tutkittiin rinnat. Kaikki näytti olevan ok. Mieheltä tutkittiin kivekset. Nekin olivat kunnossa
.
Ultrassa näkyi, että munasolu on vielä aika pieni, joten ovistestiä ei kuulemma olisi kannattanut tehdä tänään eikä nyt pariin päivään. Tein tietysti kuitenkin
ja negaahan tuo näytti. Harmi sinänsä, sillä viikonloppuna (kun ovis tod näk on) mies ei ole kotona
.
Saimme lähetteet verikokeisiin ja mies sai lähetteen siemennestenäytteen antamiseen. Sitä varten pitää tilata aika.
Minulla on menossa kp 8 joten joudumme odottelemaan ensi kiertoa tutkimusten tekemiseksi, sillä haluavat seurata yhden kokonaisen kierron.
Ihan mukava ja positiivinen tuo käynti oli ja jäi ihan hyvä mieli. Kyllä me se vauva vielä saadaan tavalla tai toisella.
Minulle oli yllätys ja uusi tieto, että olen vielä kuulemma kohtuullisen hyvässä lapsentekoiässä (huomenna 35), koska hedelmällisyys laskee ranksasti 36-37 vuoden iässä. Koetin kysyä neuvoja ja vinkkejä tähän kiertoon vauvan yrittämiseen. Eivät sanoneet mitään, greippimehu nauratti heitä ja sanoivat, että saan juoda, jos siitä tulee hyvä mieli
.
Käytiin miehen kanssa vielä yhdessä aamukahvilla ja juttelemassa ennen töihin menoa.
Saas nähdä, miten onnistun sumplimaan sitten ensi kierrossa ne pari labrakäyntiä (kierron alussa ja johonkin muuhun aikaan, en muista) + ultran (ovulaation aikaan) + lääkärikäynnin (tuloksia kuulemaan) ilman, että joudun paljastamaan työkavereille, mihin menen... Nyt, kun töistä on väkeä poissa, vuorojen järjestäminen on melko hankalaa.
Sellaista. Piti vain päästä heti kertomaan.