Marras-joulukuun 06 vaihteen tienoilla yrittämään alkaneita?

Vihainen viiva, pahoitteluni :( .


Meillä on huomenna se lääkäriaika Väestöliitolla. Ajan tilaamisesta asti (heinäkuussa) olen ajatellut, että ihanaa mennä saamaan apua vauvan saamiseksi. Eilen iski työmatkalla jännitys, joka ei ollut hyvä tunne :( . Huomenna jännittää ja pelottaa taatusti niin p**usti. Mutta huomisaamuna siis sitten...

Eilen illalla täytettiin miehen kanssa esitietolomakkeet. Meillä oli itse asiassa aika hauskaa niitä täyttäessämme :). Tuli juteltuakin aika paljon kaikenlaista.

Iso juttu minulle: kysyin eilen, tulivatko miehen edelliset lapset nopeasti (kun sitä kuitenkin kysytään huomenna ja halusin puhua asiasta ensin kaksin). Olin TOSI yllättynyt, kun mies sanoi, että kumpaakin yritettiin pitkään, toista reilun vuoden verran ja toista vajaa vuosi (ei muistanut ihan tarkkaan). Olin jotenkin luullut, että ainakin ensimmäinen tärpääsi nopeasti - ja olen tuntenut siitä alemmuudentunnetta ja alakuloisuutta. Mielessä on menkkojen alettua ollut usein ajatuksia siitä, miten miehen lasten äiti tuli varmasti heti raskaaksi ja minä en saa edes yhtä vauvaa aikaiseksi... Mutta ei, kauan meni heilläkin! Helpotti mieltäni!!!! Tuo asia on ollut sellainen, että mieleni on tehnyt kysyä mutta se on tuntunut liian aralta asialta (itselleni sekä miehelle), en ole halunnut ajatella ensimäisten alsten tekoaikoja. Hassua, mutta tavallaan helpotuksen lisäksi tuli myös "kateus", että mies on kokenut nämä jokakuukautiset itkut ja pettymykset jo joskus aiemminkin. Tyhmää tuntea mustasukkaisuutta sellaisesta asiasta.

Omaan oloon tuolla asialla on kuitenkin nyt ISO merkitys. Pitkään yrittäminen ei ehkä sittenkään johdu iästäni tai painostani (miehen lasten äiti oli silloin aikanaan nuori ja hoikka) ja pitkänkin yrittämisen jälkeen VOI tulla raskaaksi...

Miestä pelottaa se, että hänessä on vikaa, koska edellisiäkin joutui yrittämään niin kauan.

Ovistestin tein eilen (kiitos Pötkylä :) ), negaa näytti. Harrasteltiin varmuuden vuoksi ;).

Nyt täytyy lähteä töihin. Töissä on vanhempainilta, se ahdistaaAAAAaaaaa.....

Plussaonnea kaikille!
 
Kuumetta: Ymmärrän helpotuksen tunteesi, vaikka itsellä ei olekaan samanlainen tilanne :)

Minä soitin lääkärille.. Miehellä siittiöiden määrä ja rakenne kunnossa, liikkuvuudessa toivomisen varaa, mutta ei pitäisi vaikuttaa.. (Mies heti huumorimiehinä sanoi, että eihän sitä pojilta voi vaatia uimataitoa, kun isäkään ei osaa uida :LOL: ) Kerroin tilanteen, niin lääkäri sanoi, että syy on todennäköisesti ovuloimattomuus (oho, olen tiennyt tämän jo kuukausia ja sanonut omalääkärillekin), joten ultra ja clomit avuksi (vihdoin!).. Lääkäri myös sanoi, että meidän ikäisellä pariskunnalla pitäisi onnistua 3-4kk.. Niin, pitäisi.. ei vain meillä.. :ashamed: Mutta kertoo siitä, miten julkinen puoli vitkuttelee asioita.. Meidän olisi pitänyt saada jo maaliskuussa hoitoa, mutta vain terolut kuuri ja sillä käskettiin pärjätä vuoden loppuun asti.. :kieh: :kieh: :kieh: Jospa asiat lähtisivät rullaamaan nyt :)
 
Tiistai 4.9.2007

Vihainen Viiva.........kp 3/30...........yk 11..........Esikoista
kuumetta ..............kp 7/ 23-25.....yk 12..........1 yhteinen
MissMaisa...............kp 11/27........yk n.14........kolmatta
Hempukka87............kp 13/30-?.....yk 11.........Esikoista
Haltia ....................kp 14/31-36...yk 10............Esikoista
Lapaniina................kp 14/27.......yk 11..........Esikoista
Inkku83..................kp 14/28-30......yk 10..........Esikoista
ella80.................... kp 23/17-33......yk 11..........Toista
Tinii........................kp 23/ 28-39......9kk............Esikoista
Miss Piggy..............kp 32/26-35......yk 8............Esikoista
Pocoyo...................kp 33/28-36......yk 10..........Toista
Dreamer-88............kp 35/30-32......9kk ............Esikoista
JaneG.................... kp 54/27-88......yk 5............Esikoista


Plussan saanut
Hysteerinen :flower: :heart:
 
Heips! Nyt on kyllä niin paljo hommaa, ettei paljo ehdi edes seksiä paljo miettiä. Tosin lauantaina harrastettiin ja eilen, ovis pitäis olla huomenna. Ukkoa en taidan nyt saada peti puuhiin houkuteltua, ku on lähteny kahdelta yöllä töihin, muutaman tunnin yöunien jälkeen :/ Ja mullakin on nyt iltavuoro, niin on ihan poikki ku pääsee kotiin. Eilen kyllä seksi vähän satti, sillälailla ku yleensä oviksen aikana. Vois olla ovis jo tänään :) Tikutella en kyllä viitti, ku sitte taas alkaa noita päiviä laskemaan ja laskeskelee niitä koko ajan.

Nyt on ollu hälinää, ku pojilla vaihtuu tarhapaikka, mulla ja ukolla on molemmilla iltavuoroja ja niitäkin välillä yhtäaikaa, niin pojat tarvii iltahoitoa ja se on täälä niiiin vaikee järjestää. Sitä mä nyt tässä eniten stressaan. Oon kyllä laittanu hekemuksia toisiin työpaikkoihin, jos sais jostain päivätyön. Nyt koirien kans pihalle ja sitte töihin.

Tärppi onnea kaikille :hug:
 
tänne kuuluu ihan normaalia... tässä kuussa on nyt ensimmäinen kerta kun en oo laskeskellu milloin ovulaatio pitäisi olla vaan ollaan harrasteltu joka toinen päivä... kyllä se sillä jonnekkin lähelle varmasti satuu...

en oo saanut tilattua sitä vyöhyketerapiaakaan... enkä oo enää edes varma haluanko.. kunhan on kummallisia päähänpistoja välillä.

pitäis varmaan tilata aika jonnekkn gynekologille... mutta ajattelin että tää kuukaus menee nyt sitten laskeskelematta ja stressaamatta... joten kirjottelenkin tänne harvemmin nyt...
 
Moikka

Eikö vieläkään yhtään plussaa seurakseni :'( harmi. Toivon kovasti teille kaikille plussaa ja pian. Mutta tuolla minä jännäilen odottajien puolella ja stressi on muuttanut muotoaa, koska kokoajan miettii, onko kyydissä kaikki ok (vaikka kävin viikko sitten varhaisultrassa ja sydän siellä löi) jotenkin tämä palstailu tekee neuroottiseksi, kun lueskelee että kenellä ollut mitäkin keskenmenoja ja kenen tuttavalla sitä ja tätä. Mutta poiskaan ei malta olla.

Vilpittömästi tsemppiä kaikille ja plussapuhuria kehiin :whistle: :whistle: :whistle:

Terkuin Hystis
 
Koko ajan vaan väsyttäis, tai siis kun menee päikkäreille niin ei meinaa päästä ylös! Tänäänkin makasin ku halvaantuneena vaikka mies kävi herättämässä monta kertaa, lopulta sanoin, että nosta mut ylös, en ite jaksa nousta :D kiva vedellä 3 tunnin päikkäreitä, menee koko päivä ohi.
Rupee toi big brotherin tuijotus vaatiin verojaan, ku ei ehdi yöllä nukkuun 5 tuntia enempää :/
Ja ei oo tosiaan ne menkat vieläkään alkanu :saint:

Kiva kun kävit Hysteerinen meitä morjestamassa täällä ja onnea pitkään odotukseen :wave:

Kuumetta: Hyvä että tieto vähän helpotti oloa =)
 
Ei tosiaankaan yhtään plussaa vielä sinun lisäksesi Hysteerinen! Onnea sinulle odotukseen! Saisi kyllä jo pikkuhiljaa alkaa ropisemaan.. Minä jatkan nyt tämän kierron 2 Terolla, ei kyllä toiveet kovin korkealla, petyin niin kun ei viimeksi 1 tabletilla mitään vaikutusta edes tiputteluun :| Täällä on muutenkin vähän huono fiilis, perheessä tapahtunut vähemmän mukavia asioita, joista nyt ei tässä sen enempää kuin, että saisi jo välillä tapahtua jotain hyvääkin, mielellään vaikka se plussa!
 
Hei

Tänään käytiin Väestöliiton lääkärin vastaanotolla. Oltiin hyvissä ajoin, ehdittiin vähän käveleskellä keskustassa ennen vastaanottoa. Päästiinkin yhdessä yhtä aikaa kahden lääkärin vastaanotolle, kun siellä oli uuden lääkärin perehdytys menossa. Meiltä kyseltiin ensin taustatiedot esitäytettyjen kaavakkeiden pohjalta, sitten tutkittiin. Oltiin hiukan yllättyneitä siitä, että tutkimusten aikana ei kummankaan tarvinnut poistua huoneesta. Ei se meitä kumpaakaan haitannut, mutta juteltiin jälkikäteen, että ujompaa olisi voinut haitata. Tosin, ehkä sekin on jonkinlainen "testi" että miten parit reagoivat tilanteeseen - vaativathan mahdolliset jatkohoidot aika paljon luottamusta toista kohtaan.

Minulle tehtiin normaali sisätutkimus ja ultrattiin munasarjat ja kohtu sekä tutkittiin rinnat. Kaikki näytti olevan ok. Mieheltä tutkittiin kivekset. Nekin olivat kunnossa :) .

Ultrassa näkyi, että munasolu on vielä aika pieni, joten ovistestiä ei kuulemma olisi kannattanut tehdä tänään eikä nyt pariin päivään. Tein tietysti kuitenkin ;) ja negaahan tuo näytti. Harmi sinänsä, sillä viikonloppuna (kun ovis tod näk on) mies ei ole kotona :( .

Saimme lähetteet verikokeisiin ja mies sai lähetteen siemennestenäytteen antamiseen. Sitä varten pitää tilata aika.

Minulla on menossa kp 8 joten joudumme odottelemaan ensi kiertoa tutkimusten tekemiseksi, sillä haluavat seurata yhden kokonaisen kierron.

Ihan mukava ja positiivinen tuo käynti oli ja jäi ihan hyvä mieli. Kyllä me se vauva vielä saadaan tavalla tai toisella.

Minulle oli yllätys ja uusi tieto, että olen vielä kuulemma kohtuullisen hyvässä lapsentekoiässä (huomenna 35), koska hedelmällisyys laskee ranksasti 36-37 vuoden iässä. Koetin kysyä neuvoja ja vinkkejä tähän kiertoon vauvan yrittämiseen. Eivät sanoneet mitään, greippimehu nauratti heitä ja sanoivat, että saan juoda, jos siitä tulee hyvä mieli ;) .

Käytiin miehen kanssa vielä yhdessä aamukahvilla ja juttelemassa ennen töihin menoa.

Saas nähdä, miten onnistun sumplimaan sitten ensi kierrossa ne pari labrakäyntiä (kierron alussa ja johonkin muuhun aikaan, en muista) + ultran (ovulaation aikaan) + lääkärikäynnin (tuloksia kuulemaan) ilman, että joudun paljastamaan työkavereille, mihin menen... Nyt, kun töistä on väkeä poissa, vuorojen järjestäminen on melko hankalaa.

Sellaista. Piti vain päästä heti kertomaan.
 
Keskiviikko 5.9.2007

Vihainen Viiva.........kp 4/30...........yk 11..........Esikoista
kuumetta ..............kp 8/ 23-25.....yk 12..........1 yhteinen
MissMaisa...............kp 12/27........yk n.14........kolmatta
Hempukka87............kp 14/30-?.....yk 11.........Esikoista
Haltia ....................kp 15/31-36...yk 10............Esikoista
Lapaniina................kp 15/27.......yk 11..........Esikoista
Inkku83..................kp 15/28-30......yk 10..........Esikoista
ella80.................... kp 24/17-33......yk 11..........Toista
Tinii........................kp 24/ 28-39......9kk............Esikoista
Miss Piggy..............kp 33/26-35......yk 8............Esikoista
Pocoyo...................kp 34/28-36......yk 10..........Toista
Dreamer-88............kp 36/30-32......9kk ............Esikoista
JaneG.................... kp 55/27-88......yk 5............Esikoista


Plussan saanut
Hysteerinen :heart: :flower:
 
Tänään sitten käytiin lääkärissä ja viimeisetkin unelmat tuntui romuttuvan..

Eli miehessä tosiaan kaikki ok. Minulla vasemmassa munasarjassa kasvain. Ilmeisesti hyvälaatuinen, mutta ei varmuutta.. Ja oikea munasarja PCO tyyppinen. Nyt Primolut 10pv ajan, jolla yritetään saada menkat tulemaan.. Ultran limakalvo näytti, kuin menkat olisi juuri loppuneet.. Sitten kp 5-9 Clomit käyttöön ja ultra n.kp 14-16.. Mutta ei ole kyllä itsellä enää voimia.. tuntuu, että nyt se yrittäminen on ohi.. Mutta pitäisi silti jaksaa.. *kyynel* :'( :'( :'(
 
:hug: Dreamer-88 Hyvänlaatuiset kasvaimet munasarjoissa (kystat) on tosi yleisiä. Minulla on myös 4x7cm kokoinen, eikä varmuutta minkälaatuinen on. Semmoinen veriarvo on koholla, joka on koholla munasarjasyövässä, mutta voi olla koholla myös hyvänlaatuisen kasvaimen vuoksi. Kysta on tullut loka- tammikuun välillä ja tuon arvon huomattiin olevan koholla kesäkuussa ja se kontrolloidaan kuukauden välein. Kystaa ultrataan tammikuussa. Lisäksi kesäkuussa tutkimuksissa oli papa luokka 2, mikä oli suuri järkytys, kun ei mitään tauteja/tulehduksia pitäisi olla ollut.. Olin kans aivan maassa silloin kesäkuussa, kun nuo uutiset kuulin, mutta niin vain on yritys jatkunut :|
 
Voi, Dreamer-88, iso hali sinulle! Voin vain kuvitella, miten kurjalta sinusta tuntuu. Mutta on vain yksi tie ja se on eteenpäin, askel kerrallaan. Toivon todella kovasti, että kasvain on hyvälaatuinen ja uskon vakaasti, että hyvässä, asiantuntevassa hoidossa saatte vielä sen Ikioman Vauvan syliinne.

Lapaniina, voimia ja tsemppihali myös sinulle tuon epävarmuuden kanssa elämiseen ja olemiseen.

Itse vasta ollaan aloitettu tutkimusprosessi. Jotenkin en ole vielä osannut pelätä että mitä sieltä löytyy mutta jotenkin vasta nyt oikein tuli mieleen, että mitä jos siellä onkin jotain ylimääräistä tai pahasti vialla... onneksi on mahdollisuus asiantuntevaan hoitoon.

 
Torstai 6.9.2007

Vihainen Viiva.........kp 5/30...........yk 11..........Esikoista
kuumetta ..............kp 9/ 23-25.....yk 12..........1 yhteinen
MissMaisa...............kp 13/27........yk n.14........kolmatta
Hempukka87............kp 15/30-?.....yk 11.........Esikoista
Haltia ....................kp 16/31-36...yk 10............Esikoista
Lapaniina................kp 16/27.......yk 11..........Esikoista
Inkku83..................kp 16/28-30......yk 10..........Esikoista
ella80.................... kp 25/17-33......yk 11..........Toista
Tinii........................kp 25/ 28-39......9kk............Esikoista
Miss Piggy..............kp 34/26-35......yk 8............Esikoista
Pocoyo...................kp 35/28-36......yk 10..........Toista
Dreamer-88............kp 37/30-32......9kk ............Esikoista
JaneG.................... kp 56/27-88......yk 5............Esikoista


Plussan saanut
Hysteerinen :heart: :flower:
 
Perjantai 7.9.2007

Vihainen Viiva.........kp 6/30...........yk 11..........Esikoista
kuumetta ..............kp 10/ 23-25.....yk 12..........1 yhteinen
MissMaisa...............kp 14/27........yk n.14........kolmatta
Hempukka87............kp 16/30-?.....yk 11.........Esikoista
Haltia ....................kp 17/31-36...yk 10............Esikoista
Lapaniina................kp 17/27.......yk 11..........Esikoista
Inkku83..................kp 17/28-30......yk 10..........Esikoista
ella80.................... kp 26/17-33......yk 11..........Toista
Tinii........................kp 26/ 28-39......9kk............Esikoista
Miss Piggy..............kp 35/26-35......yk 8............Esikoista
Pocoyo...................kp 36/28-36......yk 10..........Toista
Dreamer-88............kp 38/30-32......9kk ............Esikoista
JaneG.................... kp 57/27-88......yk 5............Esikoista


Plussan saanut
Hysteerinen :heart: :flower:
 
Piinaviikkoa eletään..
Oksettaa joka on kyllä hyvä merkki mut voipi olla myös flunssasta ja turvonneesta kurkusta.. Viikko pitäis vielä piinaila ennenkö kannattaa edes testata :headwall:

Dreamerille iso hali ja jaksuja! Kuitenkin hyvä asia ettei turhaan vuosien yritystä ja sitten vasta tietoon tuo vaan heti hoitoihin ja sitten positiivisella mielellä uuteen yritykseen! Voimia :heart:
 
Kiitoksia kaikki.. Ei ole yhtään voimia ja syön Primoluteja.. Olen kuin kävelevä haamu, vaikka kasvaimen pitäisi olla hyvälaatuinen, mutta kun koskee niin pirusti, että tuskin normaalia on.. Eikä taida maksakaan kunnossa olla, kun kuukauden ajan ollut arka ja nyt muutossa kipeytynyt ettei saa oikein henkeä ja kova pallo on miekkalisäkkeen alla.. :ashamed: :| :| Pitäisi vain ottaa rennosti ja maanantaina soittaa lääkäriin, mutta kun hoitaja oon niin seuraa väkisin ja ei todellakaan ole normaalia tämä.. Vasempaan munasarjaan koskee vihlovasti myös.. huoh.. ensi viikolla aikaisintaan sunnuntaina alkaa tyhjennysvuoto ja sitten kp 5 clomit apuun mutta ei ole voimia, ei uskoa eikä toivoa.. :'( :'( Itkettäisi mutta pitää esittää kovaa ja vahvaa..

Plussatuulia muille, kirjoitan aina välillä, jos jaksan.. :heart: :heart:
 
Lauantai 8.9.2007

Vihainen Viiva.........kp 7/30...........yk 11..........Esikoista
kuumetta ..............kp 11/ 23-25.....yk 12..........1 yhteinen
MissMaisa...............kp 15/27........yk n.14........kolmatta
Hempukka87............kp 17/30-?.....yk 11.........Esikoista
Haltia ....................kp 18/31-36...yk 10............Esikoista
Lapaniina................kp 18/27.......yk 11..........Esikoista
Inkku83..................kp 18/28-30......yk 10..........Esikoista
ella80.................... kp 27/17-33......yk 11..........Toista
Tinii........................kp 27/ 28-39......9kk............Esikoista
Miss Piggy..............kp 36/26-35......yk 8............Esikoista
Pocoyo...................kp 37/28-36......yk 10..........Toista
Dreamer-88............kp 39/30-32......9kk ............Esikoista
JaneG.................... kp 58/27-88......yk 5............Esikoista


Plussan saanut
Hysteerinen :heart: :flower:
 
Täällä on tapahtunut paljon... Ensiksi isot halit Dreamer-88 lääkärillä käynnin tuloksena saaduista uutisista. Mutta tuo on ensiaskel ja kyllä varmasti tuo kysta-asia järjestyy ja saatte oman vauvan vielä syliinne, kuten täällä ovat muutkin uskoneet. Uskon näin todella kovasti ja haluan uskoa kaikkien meidän muidenkin puolesta. En osaa sanoa mitään järkevää lohduttavaa, osaan vain lähettää :hug:

Sitten kuumetta, kiva kun tekin olette nyt saaneet Väestöliittokäynnin pois päiväjärjestyksestä ja asia etenee tästä eteenpäin hallitusti alan asiantuntijoiden johdatuksella.

Täällä on ollut kyselyä (joo... jo aika kauan sitten) siitä kenelle on kerrottu yrityksestä ja kuinka monta lasta haluaisi. Meillä on kerrottu vain molempien lähimmille ystäville ja minun äitini arvasi kautta rantain asian jo vuoden alussa. Lapsia minä olen ajatellut yhden verran, mutta mies kahden. Joten kun tämän yhden saisi syliin, niin sitten olisi iso lahja saada toinenkin. Jäänee avoimeksi elämään tilanteen mukaan tuo lukumäärä.

Tässä istuessani iski aivan arvaamatta suunnaton kiukku ja pettymys lääkäreitä kohtaan, jotka eivät ymmärrä suhtautua vakavasti toisten venähtäneeseen yritykseen. Ei omasta puolestani, vaan ikään kuin irti itsestäni oleva suojelufiilis, joka pakottaa reagoimaan teidän kaikkien tilanteeseen ja pettymykseen. En tiedä mistä se tuli, näitä kuulumisianne lueskellessa vain iski. Harmittaa, olen pettynyt ja haluaisin mennä koputtamaan niiden lääkärien otsaan jotka eivät heti kättelyssä käsitä määrätä esim. epäsäännölliseen kiertoon teroja tms. Toki omasta takaani on harmitusta (nyt kun kiertokin taas venyy) mutta muutenkin. Äh pitäis käydä kävelyllä, että polla selkenee.

Hysteerinen kiva kun kävit moikkaamassa, mukavaa odotusta! :flower:

Miss Piggy, testaile vaan ensi viikolla, se helpottaa mieltä, mutta toisaalta voi tulla taas pettymys. Epätietoisuudessa lienee harmillisempaa elää, pettymyksen jälkeen tulee aina toivo. Joten testiä kehiin vaan =)

Aiomme ensi viikolla mekin varata ajan Väestöliittoon. Hommasta ei tule mitään tämän kiertokaaoksen kanssa ja koko ovistikuttelu muuttui hyvin koomiseksi siinä 15 tikuttelupäivän jälkeen. Mitä ideaa siinä olis ollutkaan jatkaa. Sekaisin mikä sekaisin koko kierto. Pyh. Tyhmä kroppa. Enkä suostu kuivaharjoittelemaan jouluun asti kun tiedän lähes 100 % varmasti että ovista ei tapahdu. Liityn siis hoitoihin hakeutuneisiin tässä ketjussa. Aika mennee melko pitkälle, mutta pääasia että saataisiin se aika. Omalle gynelle en enää mene, sen verran harmittaa ja haluan aihealueen ammatilaisten pariin tällä kertaa.

Muillekin paljon tsemppiä ja aurinkoisia päiviä jokapuolelle Suomea mistä kirjoittelettekin. Kuulaat syyspäivät tulevat ja lehdet kaunistuvat :wave:

Plussatuulia ennenkaikkea.
 
Hei kaikille!
Halusin vaan yrittää valaa vähän uskoa porukkaan jonka kirjoittelua olen jonkin verran aiemmin seuraillut, viime aikoina valitettavasti vähemmän. Meillähän tilanne oli siis se, että sain keskenmenon juuri silloin viime marras-joulukuun vaihteessa, jonka jälkeen kuumeilu alkoi / jatkui entistä kovempana ja tuli palstailtuakin... Joka tapauksessa älkää heittäkö kirvestä kaivoon, onni voi tulla odottamattakin joskus. Meillä kaikki hyvin ja raskausviikkoja nyt jo 34+1.
 

Yhteistyössä