Marras-joulukuun 06 vaihteen tienoilla yrittämään alkaneita?

Keskiviikko 29.8.2007

kuumetta ..............kp 1/ 23-25.....yk 12..........1 yhteinen
MissMaisa...............kp 5/27............yk n.14........kolmatta
Hempukka87..........kp 7/30-?..........yk 11.........Esikoista
Haltia ....................kp 8/31-36........yk 10............Esikoista
Lapaniina................kp 8/27.............yk 11..........Esikoista
Inkku83..................kp 8/28-30........yk 10..........Esikoista
ella80.................... kp 17/17-33......yk 10..........Toista
Tinii........................kp 17/ 28-39......9kk............Esikoista
Miss Piggy..............kp 26/26-35......yk 8............Esikoista
Pocoyo...................kp 28/28-36......yk 10..........Toista
Vihainen Viiva.........kp 28/29...........yk 10..........Esikoista
Dreamer-88............kp 29/30-32......9kk ............Esikoista
JaneG.................... kp 48/27-88......yk 5............Esikoista


Plussan saanut
Hysteerinen :flower: :heart: ´

Kuumetta Mä olen puhunut äitini kanssa ja joidenkin ystävien. En tiedä miehestä onko se kertonut kenellekkään.. Toisaalta toivon ettei oltaisi puhuttu kenellekkään ja toisaalta on tosi kiva että joskus voi avautua kavereilleen asiasta jos oikein harmittaa...

helokkiöljykuuri on aloitettu ja ajattelin josko huomenna tilaisin ajan sinne vyöhyketerapiaan....
 
Täällähän on kirjoiteltu ahkerasti =)

Minä olen kokeillut vyöhyketerapiaa (varmaan kaikkia mahdollisia poppakonsteja :whistle: ). Olikohan tammi-helmikuussa ja 4 kertaa peräkkäin, siitä olisi pitänyt olla apu, mutta eipä meillä sitten ollut :|

Odotus-lehden tilasin puoleksi vuodeksi, kun jätin e-pillerit pois ja tilaus siis loppunut ajat sitten :'(

Meillä tietää kaikki lähipiirissä, että vauvaa toivotaan. Ne ketkä eivät tienneet ennen keskenmenoa, niin sen jälkeen saivat tietää. Minä puhuin siitä ihan kaikille ja taukoamatta aluksi, oli niin suuri järkytys. Mies on myös tosi avoin ja kova juttelemaan. Ihan hyvä näin, niin ei tarvi kuulla kyselyjä ja vielä pahempaa saarnoja että kannattaisi jo "hankkia" lapsia!
 
Kuumetta Mä olen puhunut työkavereitten kanssa, en mitenkään yrittämisestä ja vaikeuksista vaan ihan ympäripyöreesti, että tulee jos on tullakseen ja kiva juttu ois yms.
Kummankaan vanhemmille ei oo kerrottu :whistle:
Mies on puhunut enemmän ku mä :D varmaan koko kylä tietää, ku se on siitä kännipäissään puhellu |O tai oikeestaan se ei kavereilleen oo puhunut vaan joillekin puolitutuille :headwall:
 
Kuumetta: Me olemme kertoneet molempien vanhemmille jo ennen kuin yritys alkoi.. Miehen vanhemmat haluaisi isovanhemmiksi ja nyt miehen sisko, kenestä en pidä yhtään eikä hän ole yhtään äidillinen, tuli raskaaksi vaikka ovat asuneet aina eri maissa miehensä kanssa.. :headwall: :headwall: :headwall: Olenkin sanonut katkeruuttani, että saa nähdä minkä värinen vauva on :D Myös lähimmät ystäväni tietävät.. Töissä en ole sanonut, enkä varmaan koulussa kerro kuin lähimmille.. Minua helpottaa, että saan puhua, en osaisi pitää sisällä, masentuisin vain.. Mies ei puhu aiheesta, ei edes minun kanssa aina.. Tiistaina saa tulokset spermakokeesta, saa nähdä mitä sitten tapahtuu.. Toivon vain, että hänessä ei ole vikaa..

Ja varmaan kaikki jossain näkee lapsia/vauvoja.. Onneksi ensimmäinen kätilöharjoittelu on vasta syksyllä -09, joten aikaa on.. Silloin tietää, että kaikki on tehty, että ei ole enää mitään tehtävissä..

Oletteko miettineet montako lasta haluaisitte..? Kun monelle ensimmäinen.. Meillä nimittäin oli tällainen naivi ajatus, että nyt ensimmäinen, sitten menisin kouluun ja sen aikana toinen ja sitten kolmas heti koulun jälkeen.. juuh.. nyt olisin kiitollinen siitä yhdestäkin.. Olemme miehen kanssa molemmat monilapsisesta perheestä, joten meillä on aina ollut että vähintään 2-3 olisi ihana saada, maksimissaan 5.. Mutta nyt peloittaa, että jos ensimmäisen saa, että jää ainokaiseksi.. :( Mutta toisaalta, kunhan se ensimmäinen.. huoh.. Ja olen jo kääntänyt asian siten, että ehkä nämä hoidot antavat meille kaksi pienokaista samalla ;) *Kullakin omat selviytymiskeinot* :LOL:
 
Torstai 30.8.2007

kuumetta ..............kp 2/ 23-25.....yk 12..........1 yhteinen
MissMaisa...............kp 6/27............yk n.14........kolmatta
Hempukka87..........kp 8/30-?..........yk 11.........Esikoista
Haltia ....................kp 9/31-36........yk 10............Esikoista
Lapaniina................kp 9/27.............yk 11..........Esikoista
Inkku83..................kp 9/28-30........yk 10..........Esikoista
ella80.................... kp 18/17-33......yk 10..........Toista
Tinii........................kp 18/ 28-39......9kk............Esikoista
Miss Piggy..............kp 27/26-35......yk 8............Esikoista
Pocoyo...................kp 29/28-36......yk 10..........Toista
Vihainen Viiva.........kp 29/29...........yk 10..........Esikoista
Dreamer-88............kp 30/30-32......9kk ............Esikoista
JaneG.................... kp 49/27-88......yk 5............Esikoista


Plussan saanut
Hysteerinen :flower: :heart:
 
Päivitin listaa, toivottavasti meni oikein :)

Niin ja vielä höpötyksiä.. Oireita on sen verran, että eilen illalla ajaessa alkoi kauheat menkkajomotukset :( Eli illalla varmaan menkat alkaa.. huoh.. :( Tosin oli myös etova olo, mutta johtui etten ollut syönyt ja edelleen flunssainen olo (ei kunnon flunssaksi vielä tullut)..

Nyt vaikenen ja lähden autokoulun kakkosvaiheen arvioivaan ajoon.. jaiks.. ;)
 
no tuosta lapsilukumäärästä olen ajatellut semmosta että kaksi olisi minusta sopiva määrä meille. Ja jos voipi haaveilla niin oon ajatellut että jos nuo kaksi voisi sitten tehdä niin peräkkäin kun vaan pystyy...

Minulla on sisko ja meillä on ikäeroa vain 1vuosi ja 3kk.. ja siitä olen ollut niin kiitollinen koko elämäni.
 
Nyt alkaa meidänkin elämä olla ns. normaalia, ukko ja minä ollaan molemmat töissä ja lapset päiväkodissa. Ei enää niin ehdi tuota vauva-asiaa miettiä, ku päivät on touhua täynnä. Sitte jos välillä on vapaata, niin sillon suunnitellaan häitä :D

Me ei olla kauheen monelle yrityksestä kerrottu, muutamat kaverit tietää ja anoppi, muille ei olla vielä viittitty kertoa. Tosin äitille täytyy pian kertoa, ku vähä kyseli siihen suuntaan, että koska mä jään taas kotiin, eli odottaa uutta tulokasta.

Me ollaan ajateltu, että vielä kaksi lasta jos meille ilmaantuis, niin sitte olis hyvä, eipä se maailmaa kaada, jos tulis enemmänkin. Neljä lasta olis kumminki semmonen sopiva määrä ja onhan tässä vielä aikaa niitä yrittää :heart:
Nyt tietysti tärppää, kun on just saanu työasiat kuntoon :D

Nyt oon huomannu, että pinna on paljo lyhyempi kun ennen, tää yrittäminen kumminki stressaa niin lujaa, ja vaikka sitä ei miettiskään koko ajan, aina se pyörii haamuna tuola mielessä :/ Joka kuukausi miettii niitä oireita ja alkaa jo tuntua, että josko nyt tärppäs ja taas sitte alkaa menkat :|

Jaksuja yritykseen kaikille :wave:
 
Moikka, en ole pitkään aikaan kirjoitellut tänne. Lukenut olen kyllä säännöllisesti. Jotenkin ei ole jaksanut kirjoittaa, kun on ollut melko ahdistunut olo. Me ollaan puhuttu, että ainakin kaksi lasta haluttaisiin ja 4 olisi varmaankin maksimi. Sen olen jo päättänyt (miehen kanssa) että jos ja kun se ensimmäinen lapsi meille saadaan ei aloiteta enää ehkäisyä ennen kuin lapsiluku on täynnä. Lapsilla saa olla pienet ikäerot, ja jos tämä raskautuminen nyt näyttää olevan näin hankalaa, niin eipä ne ikäerot kovin pieniksi varmaan jää... no kun nyt saisi edes sen enimmäisen.

Meillä on kerrottu miehen vanhemmille, he kun ovat aika vanhoja jo, eikä heillä ole yhtään lapsen lasta ja kovasti toivovat ja kyselevät, että koskas niitä saadaa, ja että sinä varmaan meille niitä pian teet. Miehen veljille on kerrottu ja muutamille kavereille, siihen sävyyn, että ehkäisyä ei käytet, tulee jos on tullakseen, kiva olis. ei mitään siitä miten pirusti me se vauva haluttaisiin.

No täällä odotellaan ovulatiota ja seksiä ei oo ollut nimeksikään sairastelujen vuoksi. Saa nähdä meneekö koko kierto harakoille. No joo, saa nähdä kuka tästä pinosta saa sen seuraavan plussan ;) paljon plussaonnea lähipäivien jännääjille =)
 
Joukossamme on monta, joilla on kierto lopuillaan. Toivottavasti saamme monta plussauutista lähipäivinä/-viikkoina!!

Itsellä on ovis takana ja nyt alkaa jännäily. Onko muuten muilla ollut ovisoireena päänsärkyä? Tajusin juuri itsekin, että minulla on joka kuukausi pari päivää päänsärkyä sekä ovulaation että kuukautisten aikoihin. Harmi sinänsä ovulaation aikoihin, sillä silloin pitäisi jaksaa touhuta. Tuo päänsärky liittyy varmaan jotenkin hormonitoimintaan??

Mulla on näköjään yrityskierrot tuossa listassa väärin. Pitäisi olla 11. eikä 10. kierto, mut en jaksa päivittää listaa pikkuvirheen takia.

Mitä lapsilukuun tulee, meillä on toiveissa kaksi lasta. Yksi on siis ennestään ja tätä toista nyt kovasti toivotaaan. Olisin halunnut lapset pienellä ikäerolla, mutta se ei taida olla enää mahdollista. Tästä lapsenyrityksestä olen kertonut usealle. Mielestäni näin on helpompi, niin ei tarvitse vastailla jatkuvaan uteluun perheenlisäyksestä.
 
Perjantai 31.8.2007

kuumetta ..............kp 3/ 23-25.....yk 12..........1 yhteinen
MissMaisa...............kp 7/27............yk n.14........kolmatta
Hempukka87..........kp 9/30-?..........yk 11.........Esikoista
Haltia ....................kp 10/31-36........yk 10............Esikoista
Lapaniina................kp 10/27.............yk 11..........Esikoista
Inkku83..................kp 10/28-30........yk 10..........Esikoista
ella80.................... kp 19/17-33......yk 11..........Toista
Tinii........................kp 19/ 28-39......9kk............Esikoista
Miss Piggy..............kp 28/26-35......yk 8............Esikoista
Pocoyo...................kp 30/28-36......yk 10..........Toista
Vihainen Viiva.........kp 30/29...........yk 10..........Esikoista
Dreamer-88............kp 31/30-32......9kk ............Esikoista
JaneG.................... kp 50/27-88......yk 5............Esikoista


Plussan saanut
Hysteerinen :flower: :heart:
 
Siinäpä tämän päivän lista.. Vaihdoin Ella80 tuon kierron, onko nyt oikein? :)

Täällä menkkakivut jatkuvat, mutta ei vielä vuotoa.. Tosin ei vielä välttämättä ala viikkoon pariinkaan, ei tiedä vaikka joutuu uudestaan terot aloittaa.. Tänään oli autokoulun kakkosvaihe, niin ikävästi vihloi mahaa.. Yleensä menkkakivut helpottaa onneksi vuodon alettua :) Eilen vihloi vasemmalta, nyt oikealta.. Ei osaa päättää kipu mihin iskeä :kieh: Ja eilen kaaduin aikas pahasti vasemmalle kyljelle, käsi ja jalka vääntyi alleni ja oli todella tuskaista eilen, kun koski joka paikkaan (jalkaan, käteen, häntäluuhun, niskaan, mahaan..).. Tuli jo mieleen, että onneksi ei ole raskaana ettei vauvalle vaan käynyt mitenkään.. Oli nimittäin kova tälli.. Jos olisin plussannut lähiaikoina, niin olisin ihan paniikissa, mutta toisaalta onneksi en ole.. *Sekavaa, tiedän.. Toivottavasti joku ymmärsi*

Mutta nyt JaneG, Vihainen Viiva, Pocoyo, Miss Piggy.. Plussauutisia, niin saadaan muutkin toivoa jaksaa eteenpäin :) :heart: Eikös ;) ?
 
Mulla ois tuolla testi odottamassa, mut en tiiä uskallanko testata :ashamed:
Välillä sattuu selkään menkkamaisesti, mut toisaalta ne voi olla tavallisia selkäkipuja mitä mulla on todella paljon (notkoselkä ) :/ Toisaalta ku miettii mun kiertoja, niin ne on pienentyny koko ajan, eli nyt ois jo pidempi kierto ku viime kerralla :saint: mut en tiiä... apua :ashamed:
 
Lauantai 1.9.2007

kuumetta ..............kp 4/ 23-25.....yk 12..........1 yhteinen
MissMaisa...............kp 8/27............yk n.14........kolmatta
Hempukka87..........kp 10/30-?..........yk 11.........Esikoista
Haltia ....................kp 11/31-36........yk 10............Esikoista
Lapaniina................kp 11/27.............yk 11..........Esikoista
Inkku83..................kp 11/28-30........yk 10..........Esikoista
ella80.................... kp 20/17-33......yk 11..........Toista
Tinii........................kp 20/ 28-39......9kk............Esikoista
Miss Piggy..............kp 29/26-35......yk 8............Esikoista
Pocoyo...................kp 31/28-36......yk 10..........Toista
Vihainen Viiva.........kp 31/29...........yk 10..........Esikoista
Dreamer-88............kp 32/30-32......9kk ............Esikoista
JaneG.................... kp 51/27-88......yk 5............Esikoista


Plussan saanut
Hysteerinen :flower: :heart:
 
Miss Piggy: Mielellään sinutkin kirjaisin tuohon Hysteerisen perään :) Mutta ymmärrän kyllä haluttomuuden testaamiseen (vuoden aikana tehnyt 9 testiä turhaan).. Minä en edes stressaa vaikka ei ole alkanut ja menkkakivut vaihtuneet vihlomiseksi.. Keho vain kiusaa minua.. Nyt saa muuta ajateltavaa.. Eilen tehtiin vuokrasopimus ja nyt muutetaan.. Tai tämä päivä omistetaan lähinnä siivoamiseen.. ensi viikolla sunnuntaina muutetaan ja maanantaina alkaa jo koulu.. Että kiirettä pitää :) Mutta sellaista on toisaalta kaivattu, jotain muuta kuin vauvajuttuja.. (täytyyhän sitä jotain säästää tulevalle raskausajalle *Nyt on taas optimistinen päivä*).. :)

Nyt ISOJA PLUSSATUULIA :whistle: :whistle: :whistle: :heart: :heart: :heart:
 
Sunnuntai 2.9.2007

kuumetta ..............kp 5/ 23-25.....yk 12..........1 yhteinen
MissMaisa...............kp 9/27............yk n.14........kolmatta
Hempukka87..........kp 11/30-?..........yk 11.........Esikoista
Haltia ....................kp 12/31-36........yk 10............Esikoista
Lapaniina................kp 12/27.............yk 11..........Esikoista
Inkku83..................kp 12/28-30........yk 10..........Esikoista
ella80.................... kp 21/17-33......yk 11..........Toista
Tinii........................kp 21/ 28-39......9kk............Esikoista
Miss Piggy..............kp 30/26-35......yk 8............Esikoista
Pocoyo...................kp 32/28-36......yk 10..........Toista
Vihainen Viiva.........kp 32/29...........yk 10..........Esikoista
Dreamer-88............kp 33/30-32......9kk ............Esikoista
JaneG.................... kp 52/27-88......yk 5............Esikoista


Plussan saanut
Hysteerinen :flower: :heart:
 
Ja kohta alkaa taas uusi viikko.. Huoh.. :attn:

Täällä ei tilanteessa muutosta :headwall: Ei ole enää edes menkkakipuja, jotka yleensä loppuvat pari päivää menkkojen alun jälkeen.. Varmaan stressi pitää tädin kaukana meiltä (tai täti ei tiedä että ollaan muutettu :LOL: ) Juu, huumorinkukka on paras kukka.. :kieh: Argh..

Mittees muilla? :) Plussia? *Toiveikas* :heart:
 
Huhuu.. minne kaikki on hävinnyt? :) Menkkakivut palasivat, paljon kipeämpinä.. Koko päivän kantanut laatikoita niin varmaan se toi ne.. Mutta eipä täti ole löytänyt vieläkään tänne.. *Taitaa lähettää kivut postiennakolla ja tulee itse pendolinolla :kieh: *
 
Ei oo mullakaan vielä menkat alkanu :headwall: kaivoin sen vanhan testin tuolta roskista ja rupesin sitä valoo vasten kattelemaan, niin siinä näkyy iiiiihan hailakka viiva, eli se on vissiin se viivanpaikka :/ joo mä tiedän, että niitä ei sais katella, mutta kuhan nyt väännän puukkoo haavassa :saint:
 
Maanantai 3.9.2007

kuumetta ..............kp 6/ 23-25.....yk 12..........1 yhteinen
MissMaisa...............kp 10/27............yk n.14........kolmatta
Hempukka87..........kp 12/30-?..........yk 11.........Esikoista
Haltia ....................kp 13/31-36........yk 10............Esikoista
Lapaniina................kp 13/27.............yk 11..........Esikoista
Inkku83..................kp 13/28-30........yk 10..........Esikoista
ella80.................... kp 22/17-33......yk 11..........Toista
Tinii........................kp 22/ 28-39......9kk............Esikoista
Miss Piggy..............kp 31/26-35......yk 8............Esikoista
Pocoyo...................kp 32/28-36......yk 10..........Toista
Vihainen Viiva.........kp 33/29...........yk 10..........Esikoista
Dreamer-88............kp 34/30-32......9kk ............Esikoista
JaneG.................... kp 53/27-88......yk 5............Esikoista


Plussan saanut
Hysteerinen :flower: :heart:
 
Just tulin laittamaan listaa niin olit Miss Piggy ehtinyt ensin :D

Ei edelleenkään muutosta.. Tänään olin ihan varma, että alkoi, kun tuntui jotain valuvan housuihin (laitoin siteen aamulla), mutta olikin valkovuotoa tullut todella runsaasti.. (Anteeksi tarkka kuvaus :ashamed: ).. Mutta huomenna soittoa tohtorille, että ei lähde venymään liikaa..

Mittees muilla? Huhuu..?? Nyt tarviisi niitä plussia :heart:
 
Juupa juu, voi laittaa mulle että kp 2/30... yk 11... Ei ollut Terolutista mitään apua ainakaan näin ensi yrittämällä, samanlailla alkoi tiputteluvuodot ja kamalat kivut tuli kaupan päälle. Tässä kierrossa otan lisäksi clomit käyttöön. Kuvailisin olotilaani: turta epätoivo.

Kyllä antais toivoa jos täällä joku ees plussais...

+++

 

Yhteistyössä