Onko kohtuutonta että TV ja musiikki kuuluu naapurin puolelle?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Se että ihminen joutuu edes miettimään kerros ja rivitalo asumisessa kuinka paljon lähtee ääntä tuommoisista perusasioista ja elämään koko ajan hiljaa hiiviskellen, niin ei se ole henkisesti tervettä.

Kotonaan pitäisi pystyä elämään normaalisti, en usko että omakotitaloissakaan meuhkataan.

pahimpia ovat kovaääniset panoäänet
Olkoon mitkä tahansa äänet. Niin miksi ihminen ei osaa kerros ja rivitalo asumisessa asennoitua silleen, että kun järjestyssäännöt luettelee mitä elämisen ääniä saa kuulua, niin vaikka se kuuluva ääni ärsyttäisi niin miksei osaa niellä ärtymystään ja olla oirehtimatta siitä?

Olla kunnioittava ja hyvä toista ihmistä kohtaan ja ymmärtää, ettei hän tee tahallaan vaan elää normaalia elämää. Tähän kuuluu kohtuudella kuuluva musiikki ja tv, pyykinpesukone, imuri, astioiden kolina vähän tiskatessa, satunnaiset askeläänet kunhan ei ramppaa koko ajan ympäri kämppää, normaali puhe, riitely ja huutaminen satunnaisesti, lasten itku, suihkussa käyminen, vessaäänet....

Kaikki tälläinen. Onko jonkun ihmisen pakko olla niin v*ttumainen elukka, että kun pinna kiristyy tarpeeksi pitkälle, niin se vitutus on pakko näyttää?
Ovathan nuo panoäänetkin normaalia elämää. Ja nyt televiosta alkaa löytyä entistä enemmän ohjelmaa, jonka äänet voivat saada naapurin mielikuvituksen villille laukalle. Käyköhän nyt niin, että Alepa on jatkossa nenä kiinni ruudussa joka ilta ja yö?

vierailija
On kohtuutonta, että televisio tai musiikki kuuluu naapurin puolelle. Kyseessä on joko puutteellinen äänieristys tai sitten liian kova volyymi. Todennäköisemmin äänieristys. Mikäli rakennus on hyvän rakennustavan vastainen, taloyhtiön pitäisi maksaa äänieristyksen saattaminen vaatimustenmukaiseksi.

Tämä vastaava keskustelu käytiin jonkun aikaa sitten. Lieneekö saman henkilön avaus? Silloin jo kirjoitin, että ei ole mitään syytä minkä takia kuulokkeet pahentaisivat tinnitystä. Päinvastoin hyvät kuulokkeet mahdollistavat kuuntelun alhaisemmalla volyymilla ja näin aiheuttavat korvaan vähemmän painetta. Jos tätä ei ymmärrä, voi kyseessä olla sekin, ettei se normaali volyymi olekaan kovin normaalia. Monet ihmiset tykkäävät kuunnella kaikenlaista liian kovalla volyymilla. Musiikinkin pitää tuntua. Ehkä voisikin kysyä, että mistä se tinnitys on alkujaan tullut?

vierailija
On kohtuutonta, että televisio tai musiikki kuuluu naapurin puolelle. Kyseessä on joko puutteellinen äänieristys tai sitten liian kova volyymi. Todennäköisemmin äänieristys. Mikäli rakennus on hyvän rakennustavan vastainen, taloyhtiön pitäisi maksaa äänieristyksen saattaminen vaatimustenmukaiseksi.

Tämä vastaava keskustelu käytiin jonkun aikaa sitten. Lieneekö saman henkilön avaus? Silloin jo kirjoitin, että ei ole mitään syytä minkä takia kuulokkeet pahentaisivat tinnitystä. Päinvastoin hyvät kuulokkeet mahdollistavat kuuntelun alhaisemmalla volyymilla ja näin aiheuttavat korvaan vähemmän painetta. Jos tätä ei ymmärrä, voi kyseessä olla sekin, ettei se normaali volyymi olekaan kovin normaalia. Monet ihmiset tykkäävät kuunnella kaikenlaista liian kovalla volyymilla. Musiikinkin pitää tuntua. Ehkä voisikin kysyä, että mistä se tinnitys on alkujaan tullut?
Tinnitus on tullut ravintola-alan hommista. Et alista, etkä painosta minua käyttämään kuulokkeita. Tosiasiassa ihminen joka tähän tuputtamiseen lähtee, ei välitä minun terveydestä pätkääkään vaan haluaa saada oman tahtonsa läpi ettei yhtään kuuluisi ääniä hänen asuntonsa puolelle vaikka järjestyssäännötkin sallii että päiväsaikaan saa musiikkia vähän kuulua, eikä naapurilla ole oirehtimista siitä. Luulisi itsellesikin olevan kiva elää rennossa ilmapiirissä. Et halua tulla vastaan. Sun vastaus on mulle siis, että sinä olet hiljaa ja minä nautin elokuvista, musiikista kun pystyn sen kuulokkeilla tekemään. Vieläkö meinasit mulle v*ttu kuulokkeita tuputtaa!?

Kai minä itse tiedän parhaiten mikä mun oireita pahentaa ja mikä ei.

Kerro mulle yksikin syy, miksen haluaisi vapaaehtoisesti kuulokkeita käyttää, kun mä rakastaisin käyttää niitä kun kuuntelu kokemus on silloin laadukkaampi, bassot kuuluu, kaikki matalat äänet myös ja saa uppoutua vaan siihen omaan äänimaailmaan.

Ja kallista äänieristys remonttia en viitsisi lähteä tekemään pelkästään sen takia että saisin whatsapp ääniviestejä vaihdella ystävän kanssa tai kuunnella päivällä telkkaria tai musiikkia läppäriltä. Voi hyvänen aika sentään, minä olen ihan k*yrpiintynyt jo tähän maailmaan 29-vuotiaana, kohtuullista ois joutua äänieristämään huone erikoisremontilla jos soittaisi vaikka pianoa. Pianosta lähtee paljon kovempi ääni kuin telkkarista tai läppäriltä kuunnellusta musiikista.

vierailija
Minäpä kerron minkä takia ihmiset riitelee huonon äänieristyksen vuoksi.

On kahdenlaisia ihmisiä.

Niitä jotka osaavat ottaa kerros ja rivitalossa möykän rennosti ja eivät häiriinny lähes yhtään mistään.

Ja sitten heitä joiden mielestä mitään ei sais kuulua oman asunnon puolelle tai mahdollisimman vähän, koska naapurin tulis huomioida huono äänieristys ja hiljaa hiipiä kotonaan.

Sitten kun tälläinen ääniherkkä naapuri ei suostu yhtään tulemaan vastaan, vaikka itse olen valmis nitistämään itseni niin pieneksi että noin tunnin ajan päivässä nauttisin telkkarista tai musiikista päivässä kohtuullisella volyymilla. Huomioiden myös oman terveyden

Niin sunlaisten takia täällä aina tapellaan. Voidaan pahoin, jopa omassa kodissa.

vierailija
Mä kylmetän mun sydämen tietynlaisilta ihmisiltä lopullisesti NYT. Ei täällä maailmassa pysty sovussa elämään. On koettu juoppo isät, mielisairaat äidit, kiusaaminen, useita sairauksia, väkivaltainen parisuhde, köyhyyttä. Eikä edes kotonaan saa vähän toteuttaa itseään, vaikka kumartelee toiselle silleen että sinä arvon herra tai rouva saat vuorokaudessa 23h hiljaisuutta kun mä anelen tässä että saisin 1h nauttia telkkarista ja musiikista terveyteni sallimissa rajoissa. Jukolauta että olet itsekäs ihminen, ilman minkäänlaista puoliväliin vastaantulemista !

vierailija
Olkoon mitkä tahansa äänet. Niin miksi ihminen ei osaa kerros ja rivitalo asumisessa asennoitua silleen, että kun järjestyssäännöt luettelee mitä elämisen ääniä saa kuulua, niin vaikka se kuuluva ääni ärsyttäisi niin miksei osaa niellä ärtymystään ja olla oirehtimatta siitä?

Olla kunnioittava ja hyvä toista ihmistä kohtaan ja ymmärtää, ettei hän tee tahallaan vaan elää normaalia elämää. Tähän kuuluu kohtuudella kuuluva musiikki ja tv, pyykinpesukone, imuri, astioiden kolina vähän tiskatessa, satunnaiset askeläänet kunhan ei ramppaa koko ajan ympäri kämppää, normaali puhe, riitely ja huutaminen satunnaisesti, lasten itku, suihkussa käyminen, vessaäänet....

Kaikki tälläinen. Onko jonkun ihmisen pakko olla niin v*ttumainen elukka, että kun pinna kiristyy tarpeeksi pitkälle, niin se vitutus on pakko näyttää?
Meluaminen on kiellettyä. Asiallinen, häiritsemätön ääni saa kuulua päiväsaikaan. Yörauhaa on kunnioitettava, ja muistaa sopii jotta joillakin on yötyö ja päiväuni.

Yhteistyössä