*** Mahtavat MARRASkuiset *** Huhtikuussa

Onko kaikki lähteneet pääsiäisen viettoon?? :wave:

Mulla ei ole voinnista mitään uutta...Kurja olo kumminkin :ashamed: Kävin just lääkekuurin elämäni ensimmäiseen poskiontelon tulehdukseen. Päätä, niskaa ja poskia jomottaa...

Rv:kin taisivat pyörähtää 9 puolelle! :)

Täällä sitä vielä töissä kökitään, vaikka mieli tekis jo Pääsiäisen viettoon. Lähdetään tänään ajelemaan vanhempieni luo Kuopioon ja sitten käydään viikonloppuna anoppilassakin. Olo on vähän sellainen vaihteleva. Varsinaista pahoinvointia minulla ei onneksi ole, koska oksentaminen on kamalinta mitä tiedän. Vatsa sekaisin aamuisin, päänsärkyä ja alaselän jomotusta löytyy kyllä siitäkin edestä. Ja jatkuva nälkä =)

Oikein mukavaa ja munarikasta Pääsiäistä kaikille, palaan lukemaan kuulumisianne viimeistään taas tiistaina, kun on kotiuduttu.

Riinuska ja Papu 7+3(?)

Täällä valmistaudutaan pääsiäisen viettoon. Täällä kans reissataan ensin mun vanhempien luokse pariks yöks ja sitten avokin vanhempien luo pariks yöks. Kotiudutaan viimeistään maanantaina.

Mun vanhempien luona on ihana kummityttöni 5 kk, kyläilemässä, pääsee vähän harjoittamaan jo tässä vaiheessa näitä vauvanhoitotaitojaan =)

Tällä reissulla olis sitten tarkoitus kertoa tuleville isovanhemmille, vähän jännittää, että mitä tuumaavat.

Olo on jatkunut vähän yökötysolon ja väsymyksen merkeissä, mutta jospa tämä tästä. Jotenkin jännää, kun elimistö ilmoittaa että nyt et ole vähän aikaan syönyt, kun iskee huono olo jos on liian kauan syömättä, mutta vähän ristiriitaa aiheuttaa kun huono olo jatkuu syömisen jälkeenkin...

Mutta nyt kotia kuntoon, että kehtaa reissuun täältä lähteä...

Oikein hyvää pääsiäistä minunkin puolesta!

Hiljaista on minun suunnalta ollut, mutta olen kyllä kirjoituksianne mielenkiinnolla lukenut. En ole ehkä ihan jaksanut uskoa sitä todeksi että itselläkin jotakin siellä mahassa oikeasti kasvaa. Mutta tänään kävin yksityisellä varhaisraskauden ultrassa, ja kaikki oli hyvin! Sydämenlyönnit näkyivät, ja viikot vastasivat omia laskelmia. Kylläpä on helpottunut olo, yksi keskenmeno kun on takana ja esikoista odotellaan niin täytyy myöntää että olen huolissani ihan kaikesta...

Ja monilla on ollut sitä huonoa tuuria - pahoittelut tippuneille. Toivottavasti pääsette jonkun läheisen kanssa purkamaan niitä tuntemuksia, itsellä toipumisprosessi taitaa jopa vielä olla vaiheessa (yli puolen vuoden jälkeen) - tosin uusi raskaus kummasti helpottaa.

Oletteko muuten koskaan kuulleet sellaista neuvoa että riskiviikkojen aikana pitäisi välttää pitkiä (yli 500 km) automatkoja? Tänään ultrannut lääkäri tämän minulle sanoi, ei osannut oikein perustella mistä johtui mutta oli kuulemma huomannut yhteyden pitkillä automatkoilla ja keskenmenoilla. Uskoo ken haluaa, mutta koska olen tällä hetkellä erityisen hysteerinen kaikesta niin täytyy myöntää että olen helpottunut ettei pitkiä matkoja ole juuri nyt minulla tiedossa.

Halauksia kaikille,

Jane 7+1

Pääsiäistä täältäkin! =)

Jane: En oo kuullu tuota matkojen ja keskenmenojen yhteyttä, mutta kuulostaa kyllä aika järkevältä.. Onneks ei tuu paljoa reissattua. Eipä me kyllä autoa omistetakaan :D

Meillä sairastui kuopus eilen oksutautiin :/ Raukka on ihan veto pois. Just vein toisille päikyille, vaikkei norskisti nuku enää ku yhet unet päivässä. Ei oo kyllä oksentanu eilisen jälkeen, huh.. mutta maha on löysällä. Osmosal onkin nyt sitten herran uutta herkkua :p :x Se oikeesti tykkää siitä! :eek:
Nyt vaan ootellaan, et millon on meissä muissakin tuo tauti.

Maha alkaa täälläkin kasvamaan! :D Ei sitä huomaa kyllä, mutta mahallaan jos on, tuntuu pikkanen pallo alamahalla. Vielä aion kuitenkin sinnitellä ja nukun niin pitkään mahallaan ku kykenee! Kuopuksesta nukuinki tuonne 16. viikolle asti.

Nyt murua napaan, nälkä tulee... :wave:

emmamma & alma-iita 9+6 (10+4) :heart:

Hö! Mulle on tullut jo 2kg!!! Kääk! Edellisraskaudessa tuli 20 ja jo alussa alkoi paino nousta kun oli naposteltava jatkuvasti. Nytkin on vähän useemmin nälkä, mut lähinnä syynä on varmaan ku joka päivä on jossain jotain hyvää tarjolla: keksejä, pannaria, jätskiä, suklaata jne.. Eikä heikko voi kieltäytyä!! Pitäis kyllä ottaa niskasta kiinni kun vielä on 4 kiloa vanhojakin jäljellä. Voi ei.

Muuten kaikki ok. Ens viikolla pitäis alottaa uudessa työpaikassa ja mua pelottaa ihan hirveästi kertoa pomolle raskaudesta.

Hyvää pääsiäistä!

T: Viljonkka+Untuvikko 8+5

Viljonkka; Tuo painoasia ihan sama mulla..pääsin tosin melkeen samaan painoo mitä olin esikon aikaan ekassa neuvolassa(esikon odotusaikana tuli se 20kg kaikkiaan), ja nyt siihen on tullut jo pari kiloa lisää..ja koko ajan suu nappasee melkeen, ettei tulis paha olo..nii ja herkut kyl maistuu :( Minkähänlainen pallero sitä onkaan tän raskauden lopulla..pelottaa jo ajatellakin..

SPy
Me käytiin tänään ensimmäistä kertaa neuvolassa! Nyt on neuvolakorttikin. Tuntui omituiselta puhua raskaudesta jonkun kanssa kun muuten vasta harvat siitä vasta tietävät. Painoa on lähtenyt pari kiloa raskauden aikana pois - ei haitaksi olekaan, painoindeksi on nyt tasan 30. Neuvolantäti oli ihan mukava, jouduttiin vaan vähän kirimään aikataulussa kun mulla oli varattuna Hammaslääkäri heti neuvolan jälkeen. Tuli jo mietittyä että minkähän kokoinen masu on kun kavereilla on kesäkuussa häät. Voi olla ettei sitä vielä hirveästi silloin näy kun viikkoja siinä kohtaa on 20. Vai missä vaiheessa muilla on ensimmäisen kanssa masu ruvennut näkymään?

Heipä hei pitkästä aikaa ja hyvää pääsiäistä.

Pääsipä sitte tänään poru, kun olin siellä varhaisultrassa, lapsettomuushoitojen jälkeen kun sellanen kuuluu automaattisesti..

Hymyssä suin katselin kaveria ruudulta, 2 alkiota siirrettiin , mut 1 oli vaan kiinnittynyt. Sydän löin hillitöntä vauhtiii ja vastas vkoja 7+2 ja mulla nyt sit meneillään 7+1, oon ollut pvän edellä laskuissa, mut eipä tuo mitään...

No, siinä sitte puin päälleni ja juteltiin lääkärin kanssa kaikkee ja sit sain sellasen lapun, joka pitää palauttaa lapsettomuuspolille, kun lapsi on syntynyt ja siinä vaiheessa mä sen oikeesti tajusin, että MÄ OLEN IHAN OIKEESTI RASKAANA ja sit pääsi poru. Lääkäri kysy et oonko helpottunut ja onnellinen vai onko joku hätänä, sanoin, että tämä on nyt vaan niin uskomatonta, kun 7v. on kärsinyt lapsettomuudesta ja paljon ei olla toivoa annettu lapsen saanniin suhteen ja sit ekasta hoidosta tärppäs.

Ens vkolla pitäs sit soittaa neuvolaan...

Kuvotus ja pahaolo senkun jatkuu ja väsymys myös. Äskenkin, kun laitoin ruokia jääkaappiin , niin meinasin oksentaa...

Huomenna olis vapaa, mut la on taas työpvä, tyhmää...

Niin ja mulle saa sinne synnäriks laittaa TYKSin, kiitos.

Siellä se ihana pieni sydän sykki :heart:

Ihan kyyneeleet valu onnesta kun sitä katsoi :)
Nyt se on niin totta, tuolla minun masussa on pieni ihmisen alku kasvamassa, olen niin onnellinen! :heart:
Eli viikkoja ois nyt ollu tasan 7 mut vähän siirryttiin eteenpäin eli nyt ois 7+3.
Eli LA:n saa nyt lisätä listaan, se ois 20.11.

Ensi viikolla heti tiistaina neuvolan tätille soittaa aikaa.

Kerroin tänään sit eka työkaverille raskaudesta. Ja sekin tuli sellasessa yhteydessä ku tää kyseinen työkaveri oli huiputtanu yhtä ulkomaalaista nuorta miestä(joka on kuulema ihastunut minuun), että mulla on mies ja liuta lapsia ja lisää tulossa. mä sit siihen tokasin ettet sä ihan hirveesti kuule huiputtanukkaa, eka on tulossa :LOL:

Ihana kun nyt uskaltaa jopa alkaa kertomaan ihmisille tästä, vaikka tosin läheisimmät jo tiesivätki.

Semmone juttu alkanu vaivaa että tän raskauden myötä mun kuollu isäni on alkanu kummittelee unissa ja mielessä muutenkin. Jotenki se sama suuri ikävä ja huono omatuntoki jopa mikä oli sillo 5 v sitten kun se kuoli.
En tiiä mitä tääki sit merkitsee vaan onko sitä jotenki vaan nii herkkä ja alkaa kaipaa sitä isää nyt kun on oma lapsi tulossa.

Mutta nyt pääsiäisen viettoon!

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Hei!

Spy; Mulla oli omat häät kun olin esikosta rv 18, mahtui vielä aiemmin ostettu hääpukukin päälle,just ja just, onneks..eli ei ollut hirveesti masu viel kasvanu, omasta mielestä kyllä huomas, en tiiä huomasko muut..kaikki sukulaiset ei viel tienny =)

Sanna; On varmasti ollut liikuttava kokemus, mullakin tuli tippa linssiin..En voi kuin kuvitella millaista on noin pitkään oottaa ja yrittää :(

Ai kun on kyynärtaipeet kipeet ja mustelmaiset, ma piti käydä verikokeissa lääkäriä varten ja ti otti terkka verta siel neuvolassa..yleensä ei kyl mustelmia oo tullut, mikähän nyt? Siis miulta joudutaan ottamaan sen sairauden takia verikokeita, en piikitä tms. =)

Joo, nyt ei ajatus taas kulje yhtään..pitänee lähtee pötkölleen tuonne sohvan puolelle..

Bona
Noista unista sen verran, et vaikka oon aina ollut ns. "unennäkijä", niin raskausaikoina unet ovat olleet todella todentuntuisia ja niitä on ollut paljon. Hormonit varmasti vaikuttavat jotenkin siihenkin. Kannattaa pitää unipäiväkirjaa vaikka, jos tuntuu että aihe pysyy kutakuinkin samana unesta toiseen. Se usein auttaa jäsentämään ja selkiinnyttää unia.

Mulla on nyt ollut maha sekaisin jo pari viikkoa. Tänään yhtäkkiä tajusin, et koskahan oon viimeks käynyt vessassa ns. normaalisti... Koko ajan mahassa kiertää ja jaska lentää kuin parvi tirpusia :ashamed: Lieneekö sekin joku oire..? Kolmatta odotan enkä tuota tiedä, mut kun kaks ekaa eivät oo oireilleet lainkaan tällä tapaa kuin tää tuleva. Tai sit mulla on pitkittynyt noro-virus :D

Pikkutyttöä tässä samalla nukuttelen ja kirjoittelen ja odottelen idioottien alkamista ( siis Idols ). On ollut aika pitkä päivä tänään joten jutun taso ei päätä huimaa, antakaa anteeksi.

Bona ja papuli

juu.. tänään sit vihdoinkin sain aikaseks soittaa neuvolaan.. taas on uus terkka, vähän liian usein kyl vaihtuu.. no, oli kyllä ihanan huumorintajuisen tuntunen.. vähän sitä pukkas naurattamaan kun kysy et monesko raskaus tää on ja mä jouduin laskee :D oon kuulemma kanta-asiakas.. :D no, sain ajan jo heti tiistaiks, ettei tarvii kauan odotella.

ja joku asiallinen vieras katsoi sit asiakseen laittaa mitäs nyttiin 'uutisen' mun raskaudesta.. kun en oo ite siellä kertonut. 'miten niin oon silmätikkuna taas'.. ei taida kaikilla omaa elämää olla, kun toisten asioita on pakko lähteä levittelemään.. :D

Miten ihmeessä työ jaksatte kukkua noin myöhään? Monelta aamuherätys? Miuta nukkumatti huuteli eilenillallakin ennen 9 :)

Joo-o, just kattelin koneelta ultrakuvaa kun mies skannasi sen ja kyllä se on ihana nyytti :heart: Alkais vaan tää flunssa helpottaa niin pääsis huomenna vähän ostoksille, pitäis käydä ostamassa utarekasseja elikkäs tisuliivejä ja sit pöksyjä..alkaa farkut kiristääpuristaa..

HT ja kanssamatkustaja 9+1

Heippis!

Helmentyttö; Kyllä mullakin alkaa silmät väkisinki luppasee ennen kymppii..joskus aieminkin =)
Ja mies vaan ihmettelee et etkö jää miun kans kattoo jotain elokuvaa tms. aina..mies kun viettää rauhalliset hetkensä telkan/videoiden ääressä..

Queen; Siehän taidat olla ihan julkkis täällä kaksplussalla, vai? Tuleeko paljon pyörittyy tääl vai miten se noin? Eikä millään pahalla sit. Ite en oo aiemmin nickiis törmänny.. Täytyy kyl sanoa että aika tyhjää on tuonkin ilmottelijan elämä, jos pitää muiden asioita vakoilla ja kertoo eteenpäin..

Meillä elellään nyt kummallisia aikoja..mies meni tänään jo 7 töihin ja tyttö nukkuu vieläkin =) Oon siis vallannu tietokoneen..vaihteeks saa vähä istahtaakin..

Ai nii, kuinkas moni aikoo kattoo Idolsin loppurytinät tänään? :D

M rv 8+6

Mulla myös alkaa iltaisin väsyttämään jo yhdeksän/kymmenen aikoihin. Mutta aamulla loppuu uni jo seitsemän aikaan, joka on tosi kummalista, sillä olen ollut aina todella aamu-uninen. En sitten tiedä johtuuko se tästä raskaudesta vai vaan keväästä ja valoisista aamuista.

Me ainakin katsotaan tänään Idols ja jännätään molempien finalistien puolesta, sillä molemmat Ari että Anna ovat meidän suosikkeja.

no niin...
Kävinkin jo viikko sitten ilmoittautumassa pinoon, että marrasvauva on tulossa =) =)
Kaikkien epäilysten ja muiden venkoilujen jälkeen se sit kuitenkin on tosi! Epäilivät kohdun ulkopuolista raskautta mutta eilen näkyi sit ultrassa, et ei oo mikään kohdun ulkopuolinen.
Onko täällä muita jotka joutuvat käyttämään klexanea raskausaikana?
Olis kiva saada meseen juttelukavereita, kyllä toki muutkin voivat kirjoitella!!
Laskettu aika varmistetaan kahden viikon päästä ultralla. JOudun tarkkaan syyniin tuon klexanen takia. No jos positiivista pitää ettiä, niin saanpahan käydä ultrassa monesti kattomassa pikku vilkuttelijaa:)
:heart: Ripsatti ja Masu-asukki

mittari harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2007 klo 10:58 katjuza kirjoitti:
Huomenta!

Paljon muuta ei taas jaksa itsestään ilmotella kun että pahoinvointi vaan pitää pintansa :x , nyt vaan epätoivosesti odotan että tulee viikkoja lisää ja olo helpottus :/

katjuza ja maha 8+6
yhdyn tähän :x

t. mittari ja tuplat

dodii...on ollut niin paljon hommaa ettei ole kerennyt oikeen edes palstailemaan, lukemassa olen käynyt...

(.) = masu voi hyvin, kuvotusta ei ole ,rinnat hiukan kipeet ja farkut puristaa varsinkin illalla... väsymyskin on laantunut hiukan, ilmeisesti ihan senkin takia kun on tullut rytmiä tuon työharjoittelun myötä, tosin paikat niin kipeenä et hyvä että eilen illalla kävelemään pääsin, jalkapohjan luut niin kipeet oli et ne luut tuntui kuin olisi ollut sellaset puukot luiden tilalla \|O \|O

Tänään on siskon tuparit ja sinne ollaan menossa puoli viideksi, saas nähä miten tämä mamma jaksaa kahtoo humalaisia ja olla vielä kuskina :whistle: :whistle: B)

Poika taaaaas pissasi sänkyynsä viime yönä, just eilen saatiin "oikea" patja kuivumasta kun se edellisen kerran viime vkoloppuna sen pissasi...minä ennen kuutta sitten patjan pesussa ja pesukonetta laittamassa pyörimään, mutta pakko ettei ala haisemaan pissalle :x :x pahempaa hajua en tällä hetkellä tiiä kun pojan pissahousut vessassa :x kamala haju jos tunninkin on ennenkuin pesee ne pois... poika menee hoitoon mummolle ja papalle tänään niin laitoin vaipan mukaan ettei miun tartte olla sitten isovanhempien sänkyä pesemässä

Perfekta ja masukki 9+1

Päiviä ja pääsiäisiä!

Perfekta: Mikset käytä alussuojaa, sitä muovitettua froteeta niin ei kastuis patja?

Oireita ei täälläkään ihan hirveesti ole, ainut vaan että ite illalla nukahtaa aikasemmin kun nukutettava 2v tytteli. Eipä tuo ole vielä keksinyt karata sen jälkeen kun on saanut äitin nukkumaan :D Toki nousen jo puolikuusi arkena, että illasta se sitten verottaa, eikä päikkäreille pääse kun korkeintaan silmänsä umpeen sohvalla.

loviisa 8+6

noista keskenmenoista ollut puhetta täälä, niin taisin kerran jotain tutkimusta lueskella ja jopa 70% kaikista alkaneista raskauksista menee kesken. suurin osa menee jo niin ajoissa ettei edes välttämättä tiedä olevansa/olleensa raskaana. ja osa menee sitte jopa viikolla 13 vielä.. meitä on tässä kohtauukokoinen otos kuitenkin, että toki tälläiseen joukkoon mahtuu keskenmenojakin. tämä toki ei lohduta ketään eikä sen ole tarkoitustaan, mutta huomio vain.

Yhteistyössä