*** Mahtavat MARRASkuiset *** Huhtikuussa

Aadan äiti: Mulla repii kanssa mahaa joskus just yöllä tai joskus muutenkin ehkä repässy, kun oon liikahtanu nopeasti. Ihmettelen, että mistä johtuu, kun on vaikka vasemmalla ei todellakaan missään kohdun kohdalla (arvelen niin, sen verran ylempänä, eikö kohtu ole aika alhaalla?) Mutta eiköhän liene silti ihan normaalia. Kerran yritin varovasti miehenkin herättää auttamaan kääntymisessä, mut kun ei hiljaseen herättelyyn heränny, hyvin meni kääntyminen ilmankin:)
 
mona85: Kyllä ne niitä kohdunkasvukipuja on =) Ne on aika ikävän tuntosia.. Mullakin alkanu vasta nyt tuntumaan, kun edellisissä raskauksissa niitä tuntu jo paljon aikasemmin. Liekkö paikat vähän käytössä kulunu :whistle: :D Mutta semmosia inhottavia repäsykipuja...
 
emmamma: Niinpä kai. Uskomattomalta tuntuu. Siivosin myös yhtenä päivänä niin innolla, että yöllä en selältä meinannut päästä vessaan :/ Vasen jalka ei ois halunnut kävellä ja tais selkä vähän kipuilla, mutta oudosti. Yksi ystävä ehdotti, et jos iskias-tyylistä... Kaikkea se raskaus teettää:)
 

Heips!
Tännekin pikaisesti ultrakuulumisia..
Eli, kaikki oli kunnossa, kädet,jalat ja sydän löytyi, hirveesti vipelsi pieni, ei meinannut pysyä paikallaan ja heilutteli siel..ihanaa, kyllä kivi vierähti sydämeltä..ainakin hetkeks =)

 

Paljos np-ultrassa käyneillä oli sikiöllä pituutta? Ja viikot?
Kun jäin vaan ihmettelee, kun tuossa kuvan kulmassa on 110mm, et voiko olla koko pituus??11cm? Tuntuu vaan aika isolta..sit tuossa on luku 62.2mm ja se vastaa vissiin viikkoja 12+6..oiskohan tuo sit pää-perä-mitta..?Vai se koko pituus? Ja luku 19.5mm,joka vastaa viikkoa 12+2..päänhalkaisija??

Viikkoja tänään oli se 12+2. Vaikka noiden pituuksien ka olikin rv 12+4..

Osaako joku selventää.. :LOL: Joo ja tässä ollaan jo toista kertaa asialla..vaikkei uskois..
 
Pikku M.. Kyllä se vaan se 11cm on se koko pituus. :) Onhan se jo jonkin kokonen. Kiva, että oli ultrassa ollu kaikki hyvin. Ja se toinen just se pääperä mitta.

Sori, kun tungin teiän ketjuun. Itelle synty viime marraskuussa vauva, niin piti tulla lueskelemaan teiän ketjua, että miten se tähän aikaan viime vuonna menikään. :heart: Nyt tuo pikkunen onki jo yli 5kk. Kyllä se aika vaan rientää..
 

Kiitos vieraalle..jotenkin tuntui vaan niin isolta tuo 11cm =)
Ku eihän se oo kuin pieni kupla missä se nytkin polskkii..

Ihmettelin tuossa kun katoin np-ultrakuvaa tytön ajalta, niin siinä viikkoja oli 11+5 muistaakseni ja p-p mitta tais olla vaan jotain 45mm..
Kasvaako ne niin eritahtii vai onko käyny kasvupyrähdys? =) Viisaita kysymyksiä taas.. :LOL:
 
Np-ultrassa käyty ja kaikki ok :) Niin oli vilkas pikkuinen (äitiinsä taitaa tulla ;)) että ei meinannu kestää ollenkaan paikoillaan. Niskapoimu 1,5 mm, pää-perämitta 7,2 cm ja laskettu aika hyppäs siis 6 päivällä taaksepäin - jos emmamma päivittelis etusivulle, että 2.11. on nyt tarkistettu la :)
 
Hyvää vappua kaikille marraskuisille!

Ja onnea iloisista ultra kuulumisista!

Mitkäs on illan suunnitelmat?
Minulla on tuolla kermaperunat ja hirvipihvit uunissa tekeytymässä. Syönnin jälkeen saunaan ja sit kavereiden luo iltaa istumaan. Eli taitaa tämä minun raskaus paljastua nyt viimeisillekin tietämättömille. Mutta ei haittaa, huomennahan tulee täyteen tuo maaginen 12vk, niin pystyy jo hieman huokaisemaan.

Mutta hauskat illat kaikille ja palataan huomenna linjoille!

Sanle ja DJ 11+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 17:29 PikkuM kirjoitti:
Kiitos vieraalle..jotenkin tuntui vaan niin isolta tuo 11cm =)
Ku eihän se oo kuin pieni kupla missä se nytkin polskkii..

Ihmettelin tuossa kun katoin np-ultrakuvaa tytön ajalta, niin siinä viikkoja oli 11+5 muistaakseni ja p-p mitta tais olla vaan jotain 45mm..
Kasvaako ne niin eritahtii vai onko käyny kasvupyrähdys? =) Viisaita kysymyksiä taas.. :LOL:
Mikäli oikein ymmärtäisin niin toi 11 cm on koko mitta eli jalat myös ja toi 45mm olisi pää-perämitta eli mittaus lienee katottavan takamukseen saakka. Mulla pää-perämitta oli 56mm ja vastaa viikkoja 12+2, tehtiin11+6 ja joku toinen antoi sitten eri vastaavuuden, joten tutkaaja sanoi että antaa olla toi mikä on. Koko mittaa mulla ei näy missään.
 
Mittari harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 18:11 Sanle kirjoitti:
Hyvää vappua kaikille marraskuisille!

Ja onnea iloisista ultra kuulumisista!

Mitkäs on illan suunnitelmat?
Minulla on tuolla kermaperunat ja hirvipihvit uunissa tekeytymässä. Syönnin jälkeen saunaan ja sit kavereiden luo iltaa istumaan. Eli taitaa tämä minun raskaus paljastua nyt viimeisillekin tietämättömille. Mutta ei haittaa, huomennahan tulee täyteen tuo maaginen 12vk, niin pystyy jo hieman huokaisemaan.

Mutta hauskat illat kaikille ja palataan huomenna linjoille!

Sanle ja DJ 11+6
täällä saunaan ja pizzaa just söin... Ihan ähky ja sauna kohta lämmin. Sit joku leffa. Esikoinen nukkuu :D
 

Loviisa; Joo, niin arvelinkin et koko pituushan tuon 11cm pitää olla, ja se 6,2cm se pää-perämitta..Mulla se 110mm luki siel ihan ylälaidassa, vähä vasemmas reunassa. Sitä siis ei mitattu erikseen mitenkään. Ja sattumalta pisti vaan silmään..
 
moksa
Vappuyötä kaikille!

Piti olla nyt maanantaina kauan odotettu eka neuvolakäynti, mutta sainkin aamulla soiton että th onkin sairaana eikä ajanvaruskirjassa tilaa koko viikolle. Tuntui että taivas putoaa kun niin kovasti oli odotettu että jonkun kanssa saa asiasta puhua ja ehkä kuulla ne sydänäänetkin.. Raskauden kestokin oli vähän epäselvä joten aloin jo murehtia etten ehdi np-ultraan ajoissa kun ekalla käynnillä vasta tehdään lähete sinne...
Pienten porujen jälkeen suuntasimme yksityiselle gynekologille joka ultrasi. Kyseli aloitellessaan onko pahoinvointia ollut ja kun kerroin että onhan sitä niin hetken päästä tokaisi "täältähän se syyllinen siihen löytyy"... Siellä hän köllötteli ja sydän jumpsutti! Mieletöntä!!! Kyllä hänet jo pikkuiseksi vauvanaluksi tunnisti vaikka viikkoja vasta 9+5. Koko päivän olemme leijailleet pilvissä, tämä jotenkin toi odotuksen todelliseksi. Tarkoitus oli kyllä mennä normaalin kaavan mukaan ja odottaa siihen 12 viikon ultraan, mutta onneksi kuitenkin näin tehtiin. =) La on edelleen 28.11 suurinpiirtein.
Tsemppiä kaikille teille joilla on murheita, lohtuhalauksia. Toivon että kaikille kaikki vielä lopulta kääntyy parhainpäin. Ja me kenellä on vauva(t) vatsassa niin koitetaan muistaa nauttia tästä ihmeestä!!! =)

moksa ja vauva 9+5
 
Laiskana taas..

Kylläpä kuulosti hyvältä joidenkin eilisillan eväät..Itse en lihaa normaalisti syö, niin kummasti se mieli alkaa tekemään milloin mitäkin.

Onnea moksallekin hyvistä ultrauutisista!


Onko kellekään muulle tullut, etenkin sen jälkeen kun vauvan on nähnyt, että masun jotenkin "tuntee" paremmin..tai oisko parempi sana tiedostaa? Miusta tuntuu siltä, tai sit se on vaan sattumalta jotenkin kasvanut tms.

Voi kun ootan milloin ne liikkeet alkaa tuntumaan..välillä oon olevinaan jotain tuntenut jo nytkin, mut melko varma oon että ne on vaan jotain suolien kurinaa tms.. Ekassa aloin tuntea muistaakseni rv 16-17..Ehkä pitää vielä hetki oottaa ennen kuin voi varmuudella sanoa =)

Tänä aamuna loppui taas uni kesken..tuossa 7 aikaan heräsin veskiin ja sittenpä en saanutkaan unta. Voipi olla illalla väsy mamma..
Mutta, nyt aamupalalle ja valmistautumaan torikierrokselle =)

Hyvää vappua kaikille!!
M & O-I rv 12+3
 
Huomenta! B)

PikkuM: Mulla on välillä vieläkin semmonen olo, et "oonko mä oikeesti raskaana :eek: " Ultrassa käyty juu, mut siltikin :D Varmaan johtuu siitä kun ei kerkee samalla tavalla keskittymään tähän ku esikoista (kun koko ajan vaan ajatteli vauvaa :heart: ) ja kakkosta (jippii, meille tulee vauva! Missähän se tyttö luuraa...) odottaessa. Nyt vaan juoksen noitten kahen perässä ja yritän pitää rauhan maassa ja kodin kunnossa. Ruokkia kaikki jne.. :D

Ja olipahan ihana herätys aamukuudelta. Yläkerran naapurissa, kaks kerrosta ylempänä, jatku bailut jumaliste vielä sillon! :kieh: Kuulu musiikki ihan selvästi. Vähän kiehutti, mut onneksi lapset ei heränny. Muuten niin kivan rauhallinen talo, mutta tuon perheen vanhimmat pojat on raivostuttavia :headwall: Vaan kyllä ne nuoremmatkin osaa pahojaan tehdä.

Nyt lähen viemästä tilaa :wave:

emmamma & alma-iita 13+4 :heart:
 
Kenelläkään ideoita odottajan juhlapukeutumiseen? Kuukauden päästä, kesäkuun alussa olisi yhdet häät tiedossa, enkä mä keksi mitään mitä laittaa päälle! Olen yrittänyt nettikauppoja katsella läpi, mutta mistään ei löydy mitään kivoja kesäisiä vaatteita - kaikki on vaan mustaa.. Höh :(

Tietty nyt on muodissa nuo pitkänmalliset tunikat ym. eli varmaan löytyis sopivaa ihan "normaalimallistostakin" mutta entäs alaosa?

tämmöisiä mietiskelee Liituraita ja papuset 12+1
 
Onpas tullut paljon kirjoituksia...töissä yritän välillä pinoa lukea,mutta vastaaminen yleensä jää.

Noista repäisykivuista,että mulla on niitä kanssa. Just öisin kun vaihtaa asentoa niin joskus vihlasee niin maan pirusti :whistle: Oonkin miettinyt,että mistä ne johtuu,mutta jos ne on "vain" kohdun kasvukipuja niin ei hätää sitten ;)

Maha mulla on paisunut kuin pullataikina vaikka viikkoja ei ole kuin 9 ja jotain. Yksi tuolla masussa vain pitäisi ultran mukaan olla,mutta kaippa se johtuu siitä kun on jo 3.raskaus ja pelastusrengasta on muutenkin tuossa vattan ympärillä :whistle:

Joku täällä kirjoitteli (anteeksi kun en nimimerkkiä muista) tyttöhaaveesta ja pakko myöntää,että kahden pojan jälkeen olisi ihana ostella vaaleanpunaisia vaatteita... Mulla on ollut älytön tyttökuume jo kauan,mutta nyt kun todella olen raskaana niin ajattelen,että pääasia,että vauva olisi kaikin puolin terve ja normaali joten ei kai sitä muulla ole väliä :heart: Mutta pakosta sitä kaupoissakin tulee hiplailtua niitä tyttöjen vaatteita.

Onko kukaan vielä miettinyt synnytystä ja onko teillä minkälaisia kokemuksia aiemmista synnytyksistä? Siis lähinnä uudelleen synnyttäjillä... Mä näen varmasti vielä painajaisia tulevasta koitoksesta. Vannoin edellisellä kerralla,että synnyttämään en enää tule...ja tässä sitä ollaan :D Esikoisen synnytys oli kaikin puolin positiivinen kokemus. 12h se kesti kaiken kaikkiaan,mutta jaksoin kuitenkin tosi hyvin ja epiduraali toi ihanan helpotuksen. Kuopus tulikin nopeammin, n. viidessä tunnissa kaikki oli ohi,mutta kokemus oli rankka. Kroppa ei meinannut perässä pysyä ja lopulta istukka ei irronnutkaan. Se piti leikkaussalissa irrottaa erikseen. En saanut kuin kohdunkaulan puudutuksen synnytyksessä ja ilokaasua,mutta toi puudutus ei auttanut. Niin ja ilokaasua vedin siihen malliin,että taju lähti hetkeksi :eek: Mutta kaikki synnytyksethän ovat erilaisa ja voihan olla,että kaikki menee loistavasti seuraavalla (ja viimeisellä) kerralla.

Vappu meni meillä kotosalla. Kaverit pyysi juhlimaan,mutta ei mulla ainakaan ole minkäänlaista kiinnostusta lähteä tonne kylälle hillumaan :ashamed: Vanha mikä vanha...

Niin ja :hug: kaikille niille joiden raskaus on päättynyt.

T.LilliM ja asukas 9+jotain
 
täällä pahoinvointi tullut takasi..luulin päässeeni siitä jo eroon, mutta ei.illalla oli niin paha olo että oli pakko soittaa pomolle että en millään pysty nyt töihin tulemaan.

kaikki tuntuu sikiävän nyt. miehen 2:n kaverin emännät oottaa, appiukon emännän tyttö oottaa ja sit tiedän joidenkin muiden "tuttujen" oottavan.aikas jännää.

inhottava kun soitin terveyskeskukseen että ois saanu sairaslomalapun viime yöltä, mutta eivät kuulema voi jälestä kirjottaa. ei vaikka en ois yksin kyenny etes tk:een menemään illalla, ja olin yksin kotona että ei ois ollu kaveriakaan..täytyy toivoa että pomo ymmärtäs.mun kotipaikkakunnalla ovat kirjottaneet jälestä nuita sairaslomalappuja, ni en kai mä tajunnu että eri käytäntö täällä.


tasan 11 muuten tänään(vielä viikko ni päästään riskirajan yli) :)
 
Täällä flunssan kourissa kärvistellään. Unet jää aikas heikolle tukkoisella nenällä ja kuivalla kurkulla.

Mun on pitäny sata kertaa kirjoittaa, mut aina tää palsta on joko jökittäny tai sit esikko on heränny päikkäreiltä.

En muista joko kerroin ultrasta, mut siellä oli siis kaikki hyvin. Istukka tosin osin kohdun suulla, et sitä sit seurataan nouseeko tarpeeks.

Synnytyksestä. Mulle jäi tosi positiivinen kokemus esikon synnytyksestä. Käynnistys ei tosin ollu kovinkaan kivaa, et sen muuttasin jos voisin. Kesti kaikkiaan 7h20 min. Epiduraali auttoi tosi hyvin, vähän liikakin ku ponnistusvaiheessa en tuntenu supistuksia ollenkaan ja ponnistin ihan milloin sattui. En edes tuntenu sitä kun vauva sit syntyi, kysyin vaan kätilöltä et vieläkö pitää ponnistaa. :LOL: Mä oikein odotan seuraavaa synnytystä. Mulle ei siitä ilokaasusta ollut mitään apua, pää sumeni mut supparit tuntui ihan samalta...

Jaa taas toi esikko heräs...
 
Hyvää vappupäivää!

Liituraitaruutupaita pohdiskeli juhlapukeutumista. Samaa pähkäilen minäkin. Ois tässä kevään tai alkukesän aikana tarkoitus astella maistraattiin ukon kans ja ois kiva joku uusi mekko ostaa sitä varten. Vielä menee varmaan normimallistostakin, jos löytäis jonkun kivan empire-linjasen, mikä levenee heti rintojen alta. Samalla mekolla vois sit juhlia siskon rippijuhlat heinäkuun alussa. Mut suurin ongelma on se että mun serkku menee elokuun puolivälissä naimisiin ja sillon maha on varmaan aika iso ja siihen aikaan ei varmasti enää juhlavaatteita kaupasta löydy. Mut onko nyt ostettu mekko sitten jo liian kesäinen. Pitää varmaan lähteä kauppoihin kiertelemään, jospa sieltä joku löytö sattuis eteen. Ois kiva löytää tosiaankin joku mekko, kun tuntuu, että aina on hame ja yläosa meiningillä. Täälläpäin on ainakin niin vähän mammavaatteita myytävänä ja netissä myytävät tuntuu sikamaisen kalliilta ja juhlavaatteiden pitäs kuitenkin istua just eikä melkein, niin pitäisi melkein päästä liikkeisiin sovittamaan. Eli jatketaan pohdiskelua :(

Eilis ilta istuttiin kavereiden luona ja jaksoin jopa yhteen asti valvoa. Paljastin uutisen yhdelle kaveripariskunnalla, kai ne arvaskin mun limpparinjuonnista, mut eivät kuitenkaan puhuneet mitään. Mut nyt siis asia tiedossa heillekin.

Sanle ja DJ rv 12 (JES, nyt se on täynnä!)
 

Yhteistyössä