*** Mahtavat MARRASkuiset *** Huhtikuussa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 13:51 vieras kirjoitti:
Siis siksikö ei lähde ultraan kun tehdään alakautta :eek: Eiköhän se oo sun värkkis nähny jo ja sitäpaitsi ei sitä värkkii miehen siel tarvii tuijottaa :whistle: sori, mut en vaan ymmärrä mikä juttu tää on et mies ei vois lähtee ultraan jos se tehään alakautta...kun monesti kuitenkin miehet lähtee synnytykseenkin...jokseenkin outoo jos uskaltaa lähtee synnytykseen mut ei ultraan...häijympää katottavaa se synnyttäminen on... Vai kumman päätös tämä TEILLÄ oli? Ja ota sit huomioon et jos rakenneultra luvataan tehdä mahan päältä ja miehes lähtee mukaan, niin voi olla et sittenkin tekeevät sen alakautta...näin oli mm meillä.
Täällä ei päästetä miehiä mukaan alakautta tehtäviin ultriin eli ulkopuolinen päätös on. Noh, eipä tarvitse miehen vielä kertoa työpaikallaan ennen kuin tietää että kaikki ok ja vapaata ei noin vain kuunvaihteeseen hänen alallaan oteta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 14:02 HelmenTyttö kirjoitti:
Täällä ei päästetä miehiä mukaan alakautta tehtäviin ultriin eli ulkopuolinen päätös on. Noh, eipä tarvitse miehen vielä kertoa työpaikallaan ennen kuin tietää että kaikki ok ja vapaata ei noin vain kuunvaihteeseen hänen alallaan oteta.
Siis täh? :/ Voi juma että meillä isäntä nostais metelin jos ei pääsis ultraan sen takia että "miehiä nyt vaan ei päästetä mukaan alakautta tehtäviin ultriin". Mitä hemmettiä ne päättäjät on oikeen ajatellu? Ihan uskomattoman takapajusta meininkiä. :headwall:

Musta se oli jo hassua kun ukko käskettiin sisätutkimuksen ajaksi verhon taa. En kyllä tullu kysyneeksi miksi näin, olis ollu kiva kuulla selitys. Oiskohan ollu se vanha tuttu "on vaan ollu tapana"

Kaktus, isien puolesta kyrsiintynyt

Moikka taas pitkästä aikaa =)

Olo on vähän parempi, huonohan se ei ole oikeastaan ollutkaan, mutta enää ei tule niin herkästi paha olo. Mulla paha olo tulee, jos vatsa ei saa ruokaa parin tunnin välein. Syön siis töissäkin "salaa" pieniä välipaloja täällä omassa nurkassani :p Nännit edelleen kipeät ja hikoilu sekä ihon ja hiusten rasvoittuminen tulleet voimakkaampina. Ensimmäinen ultra, jossa nähdään asuuko siellä masussa oikeasti joku on sitten 9.5. Se onkin oikein super-aamu, kun ensin on neuvola, heti perään neuvolalääkäri ja tunninpäästä tuo np-ultra sairaalalla.

Meillä ainakin toivottivat tuolla sairaalalla isän tervetulleeksi ultraan, kun aikaa varasin. Sanoi myös, että ultra tehdään yleensä sisäkautta. Eikai tuo mies nyt siellä mitään sellaista näkis, mitä ei ole ennenkään nähnyt. Ehkä korkeintaan sen, että joku vieras ihminen räveltää haarovälissäni :LOL:

Hauskaa Vapun odottelua! Muistakaa vahtia, ettei simapullot räjähdä jääkaapissa :p

Helmen tyttö; Missä sie kävit ultrassa? Kyllä ainakin esikoisen aikaan pääs mieskin np-ultraan, vaikka tehtiinkin alakautta..Tällä kertaa en tiiä, kun ultra on vasta maanantaina..miehen kyl haluisin mukaan.

RvaKoo; Mulla on ollut koko ajan niin vähän oireita ettei oikeen uskois raskaana olevansakaan, ja tietty sit pelottaa et jos ei ookaan kaikki ok..mut sen näkee sit ma..

Moikka!!!

Oon ollut niin kiireinen etten ole ehtinyt tänne yhtään. Raskaus on nyt julkistettu, kun np-ultrassa kaikki oli hyvin. 5 päivää heitti tuo LA, virallisesti se on kuitenkin 9.11 jos Emmamma viitsit päivittää. Istukka on toistaiseksi asettunut osittain kohdunsuulle, joten sitä pitää kontrolloida myöhemmin.
Nyt lukemaan teidän kuulumisianne!!!

Vitsi nyt on kyllä pakko kysyä onko kellään ollu tällasta:

Eilen aamulla huomasin ohimennen että minulla oli sormenpäissä ssellasia vaaleita pisteitä, joita yritin rapsutella mutta ei ne mihinkäään lähteny enkä sen koommin niitä sitten ajatellut. Noh iltapäivällä sitten yhtäkkiä huomasin että minulla oli sormenpäissä ja sormien kämmenpuolella älyttömänä pieniä ruskeita pisteitä (oikeesti tyylin 100kpl! :eek: ) Ne on niinku pikkusia luomia. Lisäksi sormenpäissä oli sellasta sinertävää joka loppuillasta oli sitten ikään kuin noussut ihon pintaa ja muuttunut ruskeaksi. Oon ihan äimän käkenä! Onko tämä nyt niitä pigmentti juttuja?!? Tänään ne on sitten vähentyny joistain kohtaa ja lähtee jopa rapsuttamalla jotkut pois... outoo!

Minustakin kuulostaa kovin oudolta että miehiä ei päästetä alakautta tehtäviin ultriin. Kai ne sen naisen värkin on ennenkin nähny. Mulla tehtiin neuvolassa alkuraskauden ultra ja mies oli mukana. Naislääkärin lisäksi paikalla oli myös yksi miespuolinen kandi. Kyllähän tuo mies sen jälkeen kyseli, että kai se kipeää teki kun sillä lailla ronkki ja kaikennäköisiä vempaimia käytti. Et ei varmaan mitään nautittavaa katsottavaa, mutta enimmäkseen se mies tuijotti sitä näyttöä, missä vauveli näkyi. Ensi viikolla olisi se np-ultran vuoro ja mies lähtee sinnekin mukaan, jos vain töistä saa vapaata. Täällä kai neuvolatäti ekalla kerralla korostikin, että isä on joka kerta tervetullut mukaan.

h82 en ole enää kampaamoalalla, mutten ole kenenkään kuullut saavan erityisäitiysvapaata siltä alalta eli kyllä he hengittelevät höyryt kaikkineen sisuksiinsa. Toki aineet on paljon muuttuneet sinäkin aikana kun olen ollut alalta pois (10v) paljon kaikella tavalla ystävällisemmiksi.

Mulla oli perjantaina np ultra ja olin myös siinä veriseulonnassa eli 85% varmuudella ei ole down syndroomaa. Niskaturvotus oli 1,8 ja jos on alle 3 m niin on ok. Koko vastasi myös viikkoja, että laskettu aika pysy kohallaan. Menen sitten heinäkuussa sinne rakenneultraan, joten siihen saakka tarvii katsella nyt saatuja kuvia.

Sanonut jo olen vissiin kaikille muille kuin pomolle :D siinä sitten on ihana ihminen :headwall: mutta tietänee toi jo asian. Sanon sitten kun siltä näyttää. Ei kysellyt kun jouduin siirtelemään neuvolalääkärin ja ton ultran takia tunteja.

Tervehdys!

Kyllä mullekin tehtiin kuopuksen np-ultra sisäkautta ja mies sai olla paikalla. Sairaala on siis Seinäjoen keskussairaala.

Tiättekö,että kun eilen jostain luin tuosta hiuslakka-asiasta niin mulle tuli kauheen huono omatunto :ashamed: Mä nimittäin suihkuttelen aamusin lakkaa hiuksiini ja laitan hajuvettä yms. Yritin sitten ajatella järkevästi,että samaa tein jo esikon aikanakin ja molemmat poitsut on ihan normaaleja tapauksia :LOL: Mutta mulla osittain juontaa juuret tähän yli-hysteerisyyteen meidän kuopus joka on allerginen (vauvana oikein super-allerginen) ja sitä sitten etsii syy-yhteyksiä tohon allergiaan mitä ihmeellisimmistä asioista :whistle:

Onko täällä muita allergisten äitejä? Kiinnostaisi ihan tietää,että mitä teette nyt erilailla kuin edellisessä odotuksessa? Mä päätin jo ennen odotusta,että jos raskaana vielä joskus olen niin en syö mitään epäterveellistä=roskaruokia mitä aina joskus tuli harrastettua ja juon gefilus-mehua ja muitakin gefilus-tuotteita pitäisi yrittää syödä. Meillä oli sikäli yllätys tuon kuopuksen allergiat,että meillä kellään ei ole allergioita minkäänlaisia. Nyt jo onneksi paljolti antaneet periksi (poika 3v),ei ole enää kuin ihan yksittäisiä kiellettyjä ruoka-aineita. Suurin riesa taitaa olla siitepölyt.

Mutta hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

T.LilliM

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 14:02 HelmenTyttö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 13:51 vieras kirjoitti:
Siis siksikö ei lähde ultraan kun tehdään alakautta :eek: Eiköhän se oo sun värkkis nähny jo ja sitäpaitsi ei sitä värkkii miehen siel tarvii tuijottaa :whistle: sori, mut en vaan ymmärrä mikä juttu tää on et mies ei vois lähtee ultraan jos se tehään alakautta...kun monesti kuitenkin miehet lähtee synnytykseenkin...jokseenkin outoo jos uskaltaa lähtee synnytykseen mut ei ultraan...häijympää katottavaa se synnyttäminen on... Vai kumman päätös tämä TEILLÄ oli? Ja ota sit huomioon et jos rakenneultra luvataan tehdä mahan päältä ja miehes lähtee mukaan, niin voi olla et sittenkin tekeevät sen alakautta...näin oli mm meillä.
Helmentyttö:
Menetkö Joensuun keskussairaalaan ultraan??

Mulla on mies ollut siellä ultrissa mukana :) Myös alakautta tehtävissä...
Eivät ole vielä koskaan pois käännyttäneet =)

Huomenta \|O

Kahdennellatoista viikolla mennään ja salaa tuossa jo toivoin josko rupiais oireet helpottamaan...Päinvastoin, missään vaiheessa ei ole ollut näin voimakasta pahoinvointia (ja siis koko päivän) kuin nyt ja tissit oikeesti irtoaa kohta. Ainoastaan pissahätä on helpottanut: yöllä tarvii käydä vain kerran :D Minkäslaisia vappusuunnitelmia? Mä menen kotiin ja saas nähdä josko kertoisi salaisuudesta? Pitää katsoa. Myydäänkö holittomia skumppapulloja ihan ruokakaupassa?

Jepjep, reilu viikko enää np-ultraan :heart:

-Tipi & VeetiVilma 11+4

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 10:03 LilliMenninkäinen kirjoitti:
Onko täällä muita allergisten äitejä?
Meidän kuopus on ollut allerginen, siis hänen maitoallergiansa on jo parantunut, astma hänellä on edelleenkin riesana.
Muuten en ole raskauden aikana tehnyt mitään eri tavalla, ainoastaan käyttänyt kalaöljyä, jonka olen kuullu ehkäisevän vauvan riskiä sairastua tulevaisuudessa astmaan. Tosin sitä kalaöljyäkin
on tullut syötyä jo ennen raskauttakin koska perheessä on yksi erityislapsi jolle on ollut suuri apu kalaöljystä, niinpä koko perhe sitten on ruvennut kalaöljyä popsimaan.

Eilen olo oli taasaivan kauhea ja kerkesin jo säikähtämään että pahoinvointi alkaa taas, mutta onneksi tänään on taas parempi olo.
Aloitin eilen raudan ottamisen ja mietinkin johtuiko se pahaolo siitä, no sen näkee sitten tänään kun otan taas sen raudan.

katjuza ja maha, tasan 12 viikkoa :D

Sainpa tuossa vappumunkit ja pullat leivottua. Nyt on taas nin pahaolo että oksat pois. Aamun sain nieleskeltyä, mutta äsken piti antaa periksi jä käydä pönttöä halailemassa. Alas ei mee muu kuin vesi, kaikki muu yökkää. Minä kerkesin jo tuulettaa, että pahoinvoinnit takana, kun ei oo kahteenviikkoon ollut minkäänlaista etomista, mutta sieltähän se vaan taas ilmestyi. Eilen ja tänään on aamupäivt menny oksentaessa. Toivottavasti ei enää kestä kauaa. Nyt taidan lähteä päikkäreille, jospa se sitten helpottais.

Sanle ja DJ 11+4

Lumihiutale;
Mie kävin esikosta ja tästä uudestakin ekassa ultrassa siilaisella..sielläkään ei miestä sillon viimeks kyl käännyttäneet pois..aika outoa jos joillekin sanoo että ei saa tulla ja toisilla saa.. :/

Moi!

Olo on aivan poikki. Olin tänään shoppailemassa, ja istahdin oikeestaan vasta nyt ekaa kertaa. Kaiken lisäks iski vielä kamala vesiripuli, liekö ollu jotain pilaantunutta ruokaa.

Hyvinkään sairaala lyhennetään muuten hys. Olen menossa sinne itsekkin näillä näkymin 19.11, mutta tuo voi vielä muuttua jonkin verran kunhan ultraan pääsen.

Nyt suihkuun ja nukkumaan.

riinuska: Taks :flower: Ja toivottavasti oot parantunu mahataudista, ne ne on kivoja :\|

Kauhia ku mulla on kohtu jo ylhäällä... Ei varmaan yhtä korkeella ku LiituraitaRuutupaidalla ja ketkäs muita odotti useampaa ku yhtä :D Tuntuu olevan kallellaan oikealle ja on pari senttiä navan alapuolella. Varmaan kasvaa vaan korkeutta ku maha ei kuitenkaan näytä vauvamahalta :D Viikkoja kuitenkin vasta 13+2.

Mulla on ihan hirveä nälkä ku vaan ajattelenki tämän päivän evästä! Lämminsavulohta, lohkoperunoita ja kylmä kermaviilikastike :p Ei olla tehty tosi pitkään aikaan, kyllä maistuu!

Nyt lähen autttamaan tuota junioria kun kuuluu nauravan kakat housuun mun ja miehen makkarissa :D :heart: Yrittää vissiin miestä herätellä 11 päivän työputken jäliltä...

emmamma & alma-iita 13+2 :heart:

onpas tekstiä taas...

en ole oikein jaksanut olla koneen ääressä..
mulla on yksi lapsi ennestään, poika, jolla kova meno päällä. hän vasta vuoden ikäinen :D vie kiitettävästi energiaa ja sitten nämä kaksi täällä masussa tulossa niin väsymys on taattu =)
asiat tähän mennessä hyvin.. pian pääsen äitipolille katsomaan. mies lähtee mukaan. toivotaan, että olisi senkin jälkeen kaikki hyvin, olisi se niin ansaittua kaiken kurjuuden päälle mitä tässä samaan aikaan on menossa.

huonoa oloa on helpottanut tuo raskausinkivääri-valmiste. toimi ainakin minulla, poisti pahemmat. toki jos liian pitkä väli ruokailulla niin sitten yökötystä ei estä mikään :x
maha kasvaa ja on kyllä selkeästi näkyvissä, eipä auta paljon peitellä.
housut on äitiyshousuja ja verkkareita.. painoa on tullut kilon verran.

Hyvää Vappua kaikille! simaa ja munkkeja :wave:

t. mittari rv jotain.. 10+6?

Hyviä vappuja tulin minäkin pinoon toivottamaan :flower:

Pahoinvointi vaivaa edelleen aamuisin ja vaihtelevasti myös pitkin päivää, tosi inhottavaa kun se voi alkaa ihan milloin vain.. Mutta ainakin sen kerran päivässä pitää käydä halimassa pönttöä :x En muista ollenkaan milloin pahoinvointi hellitti esikoista odottaessa, sinne se taisi viikkojen 12-16 väliin mennä?

Ruoka maistuu ja maha onkin jo hirmuinen pallo, vaikka paino olikin laskenut lähtöpainosta.. Kohtu tuntuu tuossa navan korkeudella, mikä tuntuu ihan kummalta kun vertaa esikoisen odotukseen jolloin masu alkoi näkymään ja tuntumaan paljon myöhemmin.

Viikon verran vielä np-ultraan, sitä odotellessa!

Liituraita ja papuset 11+6

p.s. mitäs kuuluu pinon muille monikko-odottajille?

Moi vaan!

Tänä aamuna ei oo onneksi etonut, jospa se tuo parinpäivän oksetus taas riitti tähän palaan. Sämpylät tuossa jo leivoin aamun kunniaksi ja nyt lähinnä netissä surfaan.

Eilen illalla ois kaverit naapurista kutsuneet kylään. No mä arvasin, että ne kuitenkin heti siellä alkaa paukkuja vääntämään, niin jäin sitten pääkivun varjolla kotiin nukkumaan ja mies meni yksin. Heti kun mies oli sisään päässy, niin naapurit oli kysyneet, että oonko minä raskaana?! Siis mitä, mistä ne voi tietää, kun mahaakaan ei näy. Ihme kykyjä noilla. Pitää vissiin aika äkkiä vanhemmille ruveta kertomaan, etteivät muualta kuule. Asutaan nimittäin kaikki samalla pienellä kylällä ja juorut on valoa nopeampia. No onneks tiistaine tulee se 12vk täyteen, että kohta ollaab varmemmilla vesillä muutenkin. Ei enää niin paljon haittaa vaikka paljastuukin.

Sanle ja DJ 11+5

Täällä ollaaan alakuloisena...oottekin varmaan lukeneet jo aiheesta mitäs nyt puolella ja tännekin se tuli vahingossa :/ olo on ihan vetämätön ja väsynyt, haluisin vain nukkua tämän pahan olon poissa ja herätä sitten hyvään oloon ja siihen että kaikki ois taas niinkuin ennenkin :\|

Perfekta ja masukki 12+4

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 12:12 Perfekta kirjoitti:
Täällä ollaaan alakuloisena...oottekin varmaan lukeneet jo aiheesta mitäs nyt puolella ja tännekin se tuli vahingossa :/ olo on ihan vetämätön ja väsynyt, haluisin vain nukkua tämän pahan olon poissa ja herätä sitten hyvään oloon ja siihen että kaikki ois taas niinkuin ennenkin :\|

Perfekta ja masukki 12+4
Pihalla kun lumiukko???

Loviisa ja 12+1

Yhteistyössä