*** Mahtavat MARRASkuiset *** Huhtikuussa

Kentia
Vielä kiitos kaikille teille halauksia lähettäneille!!! :hug: Ja vielä kerran, kaikille hyvää vointia ja mukavaa odotusaikaa! Muistakaa nyt, ettei kannata maaiallla niitä piruja seinille, vaan nauttia siitä mitä on :) Eli pelko pois!!! :heart:
 
Huomenet!

Pahoittelut kaikille tippuneille :hug:

Tervetuloa uusille :)

Täällä on aamupahoinvointi vähän lievittänyt...ainakin toistaiseksi :whistle:
Huono ja etova olo kyllä iskee mihin aikaan päivästä tahansa, varsinkin iltaisin :$

Ensi tiistaina on mulla eka neuvola. Ultraan meillä pääsee viikoilla 12, 20 ja joskus 36 tienoilla. Tietysti ,jos on jotain ongelmaa tms. juoksuttaavat siellä useamminkin. Mulla eka ultra menisi tuonne äitienpäivä-viikolle :) Mummoille saattaakin siis tulla uutisia postiluukusta... ;)
 
katjuusa
Heipsan!

Uutena tulen tänne kurkistelemaan, esikoistani odotan rv 6+5, neuvolan mukaan 7+4. Vielä on aika vaikea uskoa mitään siellä olevankaan, mutta kurja olo ja jatkuva itkuisuus eivät päästä totuutta unohtumaan. Ensimmäisen kerran katsellaan tulokasta ensi viiko lopulla:)

Hyvää vointia kaikille marraskuisille!
 
Sonia
Onnea kaikille marraskuisille masuasukin omaaville odottajille :flower:

Oli aivan pakko tulla fiilistelemään ja haikeilemaan tunnelmianne, itse kuuluin viimevuoden marrasmasuihin, nyt tylleröinen reilut 4kk:tta vetää tuolla partsilla uniaan.

Itse sain paljon tukea ja tsemppausta ko.palstalta, puhumattakaan ihanista uutisista ultrien, ensimmäistenliikkeiden suhteen. Aika ennen laskettua-aikaa oli myös piinaavan jännittävää, asiaa helpotti kovasti tunteiden ja tuntemusten jakaminen muiden kanssa... ja mikäpä oli ihanampaa kuin kuulla, että vauvoja syntyi...pieniä poikia ja tyttöjä,

joten pysykäähän mukana ja nauttikaa kaikista pienistä ja isoista hetkistä :heart: toistenne kanssa.

Loppuaikana huomaatte, että toivotte jo pienoisenne syntyvän ja haluaisette kovin jo eroon mahastanne, mutta mutta mutta nyt kun itselläni se maha-asukki on syntynyt ja kasvaa kovasti sitä kummasti kaipaa kaikkea raskauteen liittyvää: ensimmäistä neuvolaa, ultraa, sydämen sykkeen kuuntelua, liikkeitä, mahan kasvua... pienoisesta unelmointia kaikenkaikkiaan, ahh haikeus, noh sitten taas joskus pikku kakkosen kohdalla :p

Kaunista kevättä ja onneaodotukseen kaikille!!!
 
Odottelu vain jatkuu ja kuten eilen epäilinkin, tänään on ollut paljon parempi päivä.

Tuo pahoinvointi on tullut vaan takaisin. Kun jotakin syö niin tulee sellainen olo, että vois oksentaa ja yököttääkin jatkuvasti, että siis vois melkein vessaan mennä.

Eilen katseltiin nelosen dokkaria ja avokkia vähän nauratti kun kuulu sellaisia yökkäys ääniä vierestä, normaalisti ei ole edes tuollaiset asiat hirveästi pistänyt oksettaa, oli sitten pakko lopettaa ohjelman katsominen etten olis oikeasti oksentanut.

Nähtiin eilen pitkästä aikaa siskon perhettä (heillä ihana 5 kk neiti, söpö), kyselivät meille, että mitäs kuuluu niin vastaukseks vaan, että eipä tässä mitään ihmeempiä. Ylipäätään viime aikoina huvittanut nuo kuulumisten kyselyihin vastaukset: "ei erikoista", eipä tässä ihmeempiä", "sitä tavallista" jne, jne. Tämä kun on meille niin ihmeellinen ja erikoinen asia. No ootetaan sinne 24. päivään niin sitten voi vastata oikeasti miltä tuntuu...

Siiri80 + UlpuMatti 8+4
 
moksa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 08:48 emmamma kirjoitti:
28.10
mami87 -- LAUS **

29.10
LaSposa *
mimmu
nuusa -- KYS *

31.10
Tiita-Liina **

1.11
Rosa dumalis -- TAYS ***
gekkoli -- SatKS **
möttis -- KYS **

2.11
haaidi
Mona85 -- KYS *
emmamma -- KOS ***
BuckyKatt -- TYKS *

3.11
Dana76 -- TAYS *
pampula
manta
petriina -- EKKS *

4.11
SPy *

5.11
Syyskuinen -- PHKS **
Kaktus -- KASS **

6.11
tippe **

7.11
Ellu -- SatKS ***
Dyno-Etana -- TYKS **
pömppöli -- LUAS ****

8.11
HelmenTyttö -- PKKS *
Pulmu79 **
Perfekta -- KYS **
lumihiutale-78 -- PKKS ***

9.11
Minttu -- SatKS

10.11
loviisa -- SeKS **
katjuza -- Jorvi *****
viides villahousu *****
PikkuM -- PKKS **

11.11
teea80 ***

12.11
Sanle -- KASS *

13.11
LiituraitaRuutupaita -- OYS ***
Sera83 *

14.11
Viljonkka **
hepsu **

15.11
Tipi

17.11
tulikellukka -- PHKS ****
Piipe77 -- OYS *
kakkonen **
Siiri80 -- K-SKS *

18.11
pikku-jussi -- SatKS *

19.11
mittari

20.11
äippäliini *
mamma84 -- SeKS ***

21.11
RvaKoo
QueenOfAcco -- TYKS *******
Jane -- Jorvi *

22.11
merenneitonen -- TYKS *

23.11
kuunkantaja *

25.11
maya2007 **

26.11
moek -- EKKS **

27.11
ripsatti -- L-PKS ****
Enni80 *

28.11
pikkuvelisisko -- SeKS **
PiituLiina74 *
moksa*

29.11
peppi84 *

Ilman la:ta
joppana -- VAS**
Auri -- SatKS ***
Bona -- SatKS ***
fearless
Heffalump -- NKL **
H82 *
Papu81
Miiku84 -- OYS *
Lauralei
KYYHKYNEN-82 -- KYS *
Sanna-78 *
Hedu82
onkkuponkku ***
chrissy -- PHKS **
krista ***
Pia ***
Zallaah -- TYKS **
Riinuska81 -- HYS *
katjuusa *
 
Tipi harmailee taas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 15:39 moksa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 08:48 emmamma kirjoitti:
28.10
mami87 -- LAUS **

29.10
LaSposa *
mimmu
nuusa -- KYS *

31.10
Tiita-Liina **

1.11
Rosa dumalis -- TAYS ***
gekkoli -- SatKS **
möttis -- KYS **

2.11
haaidi
Mona85 -- KYS *
emmamma -- KOS ***
BuckyKatt -- TYKS *

3.11
Dana76 -- TAYS *
pampula
manta
petriina -- EKKS *

4.11
SPy *

5.11
Syyskuinen -- PHKS **
Kaktus -- KASS **

6.11
tippe **

7.11
Ellu -- SatKS ***
Dyno-Etana -- TYKS **
pömppöli -- LUAS ****

8.11
HelmenTyttö -- PKKS *
Pulmu79 **
Perfekta -- KYS **
lumihiutale-78 -- PKKS ***

9.11
Minttu -- SatKS

10.11
loviisa -- SeKS **
katjuza -- Jorvi *****
viides villahousu *****
PikkuM -- PKKS **

11.11
teea80 ***

12.11
Sanle -- KASS *

13.11
LiituraitaRuutupaita -- OYS ***
Sera83 *

14.11
Viljonkka **
hepsu **

15.11
Tipi -- Jorvi *

17.11
tulikellukka -- PHKS ****
Piipe77 -- OYS *
kakkonen **
Siiri80 -- K-SKS *

18.11
pikku-jussi -- SatKS *

19.11
mittari

20.11
äippäliini *
mamma84 -- SeKS ***

21.11
RvaKoo
QueenOfAcco -- TYKS *******
Jane -- Jorvi *

22.11
merenneitonen -- TYKS *

23.11
kuunkantaja *

25.11
maya2007 **

26.11
moek -- EKKS **

27.11
ripsatti -- L-PKS ****
Enni80 *

28.11
pikkuvelisisko -- SeKS **
PiituLiina74 *
moksa*

29.11
peppi84 *

Ilman la:ta
joppana -- VAS**
Auri -- SatKS ***
Bona -- SatKS ***
fearless
Heffalump -- NKL **
H82 *
Papu81
Miiku84 -- OYS *
Lauralei
KYYHKYNEN-82 -- KYS *
Sanna-78 *
Hedu82
onkkuponkku ***
chrissy -- PHKS **
krista ***
Pia ***
Zallaah -- TYKS **
Riinuska81 -- HYS *
katjuusa *
 
Pahoittelut tippuneille :hug: ja tervetuloa uusille!

Siiri80 Kun kilpirauhasen vajaatoimintaa, niin kilpirauhasarvoja pitää seurata raskauden ajan. Yleensä thyroxin annostusta pitää nostaa raskauden ajaksi vähän. Jospa teillä tuo seuranta on ä-polilla. Mulla on kans kilpirauhasen vajaa toimintaa, mut myös iso liuta muita perussairauksia, joiden takia käyn kaikki lääkäri kontrollit naistenklinikalla ja siellä myös sisätautilääkärillä. Hoidettuna kilpirauhasen vajaa toiminta ei vaikuta mitenkään raskauteen.

Foolihaposta. mulle on lääkäri määränny sitä koko raskausajaksi osittain sen takia että mulla on anemiaa. Rautalääkitystä ei vielä annettu.

Raskauskiloista... edellisestä tuli melkein 20kg :eek: ja kaikki ei vieläkään ole tippunu, joten nyt täytyy kyllä kattoa mitä suuhunsa pistää :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 16:14 vieras kirjoitti:
LOVIISA: no olikohan kyseessä listan päivitys?????????????????Sellasta värkkäämistä.
Tuolla tyylillä vaan tulee noita tyhjiä asioita aika pitkästi sivulle , annetaan sen vaan olla tuolla etusivulla, parempi niin.
 
Katjuza mulla on sama juttu. Eilisen ja tämän päivän olen oksentanut. Vois jo kohta loppua, tai edes helpottua, ettei ois 24h. Mihinkään muuhun ei pysty ku makaamaan. Jalkeille kun nousee niin alkaa heikottaa ja oksettaa. Tänäänkin pääsin sängystä ylös 3 jälkeen. Nythän tuo alkaa jo näyttää siltä, että ruoka ehkä pysyy sisälläkin. Kyllä sitä jo innolla odottaa toista kolmannesta, jos sitä sitten pääsis täysillä nauttimaan rasaudestan ja olostaan.
 
Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn että miulla kanssamatkustaja on siellä missä pitääkin ja kasvaa hyvin. Kohta siis se ultra-aika. Eka raskaus, eikä mitään outoja oireita, mutta kun yritystä se reilu 1½ vuotta takana niin siks tilasin yksityiselle ajan ja tahdon varmistua.

HT ja kanssamatkustaja 8+6
 
Hiukan pelon sekaisin tuntein kuuntelen teidän kertomuksia pahoin voinnista. Musta tuntuu, että ruoka maistuisi koko ajan. No, mulla on kyllä vasta rv 5+6, joten pahoinvointi on varmasti vasta edessä päin.

Viime yönä näin unta keskenmenosta. Olin unessa aivan hysteerinen ja vielä aamulla koko uni kauhistutti. Alavatsassa tuntui aamulla vähän nipistelyä, mutta se meni onneksi pian ohi.

Helmentyttö: toivotaan, että kaikki on hyvin ja vauva turvallisesti masussa.
 
Kiitos kaikille :) Vauva on turvallisesti masussa, oikealla paikallaan ja syke on terhakka. Viikot ultran mukaan 9+2 eli ihan himppusen eteen päin hyppäsi. Kyllä oli helpottava tunne nähdä se pieni ihmistaimi siellä ruudulla ja syke tykyttämässä. Aivan ihana gyne oli ultran tekijänä, sellainen rauhallinen vanhempi mies. Huomenna sit neuvolaan aamusta.

HT ja kanssamatkustaja 8+6 (9+2)
 
Kauheella vauhdilla te kirjoittelette!!! Ei pysy perässä!

Tää tuntuu olevan vähän epäonnen ketju. Halauksia kaikille!

En ole jaksanut kirjoitella mitään aikoihin kun esikoinen on sairastellut ja valvonut. Olo on hyvä, neuvola 18.4. Mulla on muuten synnäri Tays. Nyt alan lukea teidän juttujanne et tiedän kuulumisianne!
 
Voi peeveli mua.. Enpä oo kattonu että meil on uus ketju. No mä sit kirjoittelin innolla tonne vanhaan ja ihmettelin miks on niin hiljaista.. :headwall:
Eka neuvola oli. La on arvioiden 12.11, mutta ultrassa selvii sitten paremmin. Hemoglobiini on taas ongelmallinen raudasta huolimati. Hirveesti varoitteli nyt listeriasta. Enempi kuin esikon aikaan. Oli kuulemma viime vuonna joku maha-asukki siihen kuollut. Niin että ei kannata pelleillä sillä asialla. Varsinkin Lidelin tuotteet arveluttaa.. :/

VÄSYMYS, VÄSYMYS ja EI KUN NUKKUUN!!!
 
Pömppöli
Sainpas aikaseksi kirjoitella tänne. Olen täällä lueskellu ja ollut "hengessä mukana". Pahoittelut kaikille tippuneille multakin (itsekin kolme keskenmenoa kokenut) Mutta kyllä se aurinko paistaa risukasaankin, itselläkin nyt viikot 9 + 0 ja vielä kaikki hyvin.
Olin tänään jo toisessa varhaisultrassa ja masukki voi hyvin, muutenkin kaikki oli hyvin. Koko vastasi 9 + 2. Eli laskettu aika pysyi samana. Oli todella hellyttävä näky sydämen syke ja sitten se vielä liikkukin siellä ihan kuin olisi halunnut esitellä itsensä vähän joka puolelta. Kävin tällä kertaa yksityisellä ultrassa kun ei huolittu synnärisairaalaan. Jotenkin on kamalan varovainen olo että haluaa varmistella vauvan voinnin joka tavalla. (17 päivä sydänäänien kuuntelu neuvolassa). Sitten 23. päivä aion vielä mennä istukkabiopsiaan että voisin sitten varautua minkälainen tapaus sieltä sitten syntyy aikoinaan. Kun mulla on tuota ikää sen verran paljon että pääsen sinne ikäni puolesta. Mutta terhakka lapsi sieltä syntyy, ainakin kovasti sitä toivon. Tämä päivä on kyllä mennyt ihan unelmissa sen ultrauksen vuoksi. On ne herkkiä hetkiä tommoset.
Vielä on kuvotustakin jonkin verran, jos vatsa pääsee tyhjenemään tai jos liian kiirettä meinaa pitää. Töissä ei vaan oikein meinaa sujua kun jännää tämän lapsosen vuoksi ja unelmoi... Mutta pitää ottaa nyt rauhallisesti, onhan tämä mun viimeinen kerta, nauttia täysin sydämin.
Mutta nyt taidan mennä viemään tuota kuopustani iltapesulle, ja sitten nukkumaan. Hyvää vointia kaikille pahoinvoinneista huolimatta, vai pitäisiköhän sanoa että hyvää henkistä vointia kaikille kun monilla tota kuvotusta kuitenkin luonnolllisesti löytyy.
 
PikkuM pikana

Hei!

Helmen tyttö ja muut ultrassa käyneet; On varmasti ihana nähdä pieni polskimassa....Onnittelut teille, pääsitte peloista ainakin joksikin aikaa =) _Kun tuntuu kaikilla olevan noita pelkoja..kaipa se on ihan normaalia..

Tyttö täs härää niin taidan kirjottaa mitä sattuu..anteesks siitä =)

ja hyvät yöt kaikille!

rv 8+4
 
Olen tässä taustoilla seuraillu, ja nyt vihdoinki on itelläki energiaa kirjottaa.

Oon ollu niin väsy ja pahoinvoiva(tosin oksentanu en oo ku yhesti, mut yökkimässä saanu käyä sitäki useemmin).

Töissä olo on ollu yhtä tuskaa, pikaruuan hajut...jotain kamalaa!
Onneksi nyt huominen pitää enää kärsiä ja sit onki 4 vapaata..!

Musta tuntuu että mä lihon aivan kamalasti raskauden aikana, kun pakko syödä vähän väliä, että pystyy olemaa, varsinki töissä menee paahtoleipää ja hedelmiä.Farkut kiristää jo nii ettei niitä kohta enää päälle vedetä.

Onkos kellää tullu oireena jo nyt närästystä? Mä luulin et se kuuluu tonne loppuraskauteen vaan mä sain sit sen jo nyt!

Tänää kävi semmonen juttu että yksi kaveri mulle kertoi olevansa raskaana ja mä olin jo ajatuksissani nii onnellinen että kaverin ka yhessä höpötetää vauvajuttuja, kunnes sit muistin että hänhän on puhunu että jos tulis vahingossa raskaaksi ni tekis tässä elämäntilanteessa abortin, ja voih surku, niin he oli päättäneet. Meil ois ollu nyt viikkojaki yhtä paljon kasassa. mutta noh, ei auta ku tukea sitä päätöksessä ja lupauduinki kaveriksi sairaalaan mikäli haluaa.
Mutta kyllä kehotin miettii tarkkaan, eikä kiirehtii, itse 5v sitten abortin painostuksen alla tehneenä tiedän miltä tuntuu miettiä jälestä "omaa lastaan".

Mies tulee reissusta yöllä kotiin, huomenna aamulla ultra. Toivottavasti siellä näkyy elämää!!!Alkaa niin jännittää.Onneksi mies pääsee mukaan :heart:

Mutta nyt hän hiippailee pikkuhiljaa levähtelee, huomenna jännä päivä edessä!

Miiku 6+6
 

Yhteistyössä