Mä en ymmärrä lapsettomia häitä

"vieras"
[QUOTE="vieras";28331727]No ainakin mun häät saa olla mielellään Echottomat häät, enkä Echon lapsiakaan halua häihini, jos periaatteena on että laitetaan vaan kajareita lujemmalle.[/QUOTE]

Itsekäs minäminä-ihminen olet!!11!!

Olisitko onnellinen jos sua ei koskaan olisi viety lapsena virallisempiin juhliin vaan olisit pyörinyt lapsuutesi vain lastenjuhlissa joissa on ilmapalloja ja serpentiiniä?
No, itse kyllä olin kaikenlaisissa sukujuhlissa. Mutta silti tiedän, että ihan yhtä onnellinen tai onneton ihminen olisin nyt, vaikka minua ei olisi koskaan mihinkään lastenjuhlia virallisempiin kekkereihin vietykään.

herne nenässä?
[QUOTE="vieras";28331727]No ainakin mun häät saa olla mielellään Echottomat häät, enkä Echon lapsiakaan halua häihini, jos periaatteena on että laitetaan vaan kajareita lujemmalle.[/QUOTE]

:D

that is why
Niin. Mut eiks kannattais olla vähemmän herkkänahkainen? Mä ärsyynnyn typeristä hääleikeistä, mut kestän ne, ei ne pysty häitä sentään pilaamaan.
Miä jos kuitenkin tästä eteenpäin jättäisit nää miettimishommat niille jotka tajuaa asioita vähän laajemmin kuin vain omalta kannaltaan? Eikö sun mies muuten suutu kun sulla jää nyt kotihommat kokonaan välistä vaikka äsken sanoit et pitäs mennä jo?

[QUOTE="vieras";28331712]Tai lapset jätetään kutsumatta?[/QUOTE]

Nääh, liian tylyä. Kajarit jo valmiiksi lujille ja muksuille satukirjoja tai tehtäväkirja, vauvalliset ehkä toivottavasti osaa mennä vauvoineen taaemmas jos nämä parkuu. Järjestelykysymyksiä, eikä ketään tarvitse raakata vieraslistasta jo valmiiksi pois.

Mutta tämä on mun mielipide. En ole muita kieltämässä pitämästä lapsettomia häitä, vaan lasten kieltäjien motiiveja ja herkkänahkaisuutta ihmettelemässä.

Viimeksi muokattu:
vieras2
[QUOTE="vieras";28331700]Ja koska sinä olet antelias hyväntekijä, niin maksat iloisin mielin ja puhtain sydämin tällaisen hääparin häistä sen osan, joka lasten kuluihin menee <3 Ihanaa, että on vielä hyviä ihmisiä olemassa! Hattua nostan :flower:[/QUOTE]

Ei en ole antelias hyväntekijä :D mielestäni moukat pyytää rahaa joten rahaa minulta ei tipu kenellekään mistään juhlista - lahjan toki ostan hyvillä mielin. Tosin ystävissäni ei ole moisia moukkia, olen saanut näistä tietää vasta palstalle eksyttyäni. Koskaan ei ole tullut raha vaatimusta juhlakutsussa eikä vaatimusta jättää lapset kotiin hääjuhlista.

[QUOTE="vieras";28331729]Mutta jos et saa lapsia mukaan niin pilalla ovat.[/QUOTE]

Lue koko ketju läpi. Mä en muuten ole edes kaikkiin lapsellisiin häihin lapsia raahannut mukaan, mutta se on taas eri asia, se toimintatapa ei tullut hääparilta vaan omista jutuista käsin.

"vieras"
Nääh, liian tylyä. Kajarit jo valmiiksi lujille ja muksuille satukirjoja tai tehtäväkirja, vauvalliset ehkä toivottavasti osaa mennä vauvoineen taaemmas jos nämä parkuu. Järjestelykysymyksiä, eikä ketään tarvitse raakata vieraslistasta jo valmiiksi pois.

Mutta tämä on mun mielipide. En ole muita kieltämässä pitämästä lapsettomia häitä, vaan lasten kieltäjien motiiveja ja herkkänahkaisuutta ihmettelemässä.
Juu, tehdään näin. Haluaisitko vielä nukketeatterin tai jonkun sirkusesityksen lapsillesi? Hääpari voi varmasti odottaa sen aikaa, kun teidän perhe viettää kirkossa omaa aikaa puuhalomaillen. Illalla he mielellään ovat lapsenvahteina, että pääsette miehen kanssa romanttiselle kävelylle.

that is why

Siis ihanko oikeasti sä et nää tarpeelliseksi tapakasvattaa niitä lapsias sen vertaa ettei ne huuda siellä kirkossa? Ihan pöyristyttävää että sun mukaan kaikkien muiden pitäs myötäillä ja mukautua, kääntää kajaria kovemmalle (mites se videolla kuuluva kiljuminen) ja purra vaan hammasta yhteen, kunhan sun lapset vaan pääsee muiden ihmisten häihin rettelöimään "aika vapaasti".

Kukin tavallaa, mut mä en kehtais ees kertoa tollasia mielipiteitäni ja elämänarvojani kaikelle kansalle.

that is why
[QUOTE="vieras";28331754]Juu, tehdään näin. Haluaisitko vielä nukketeatterin tai jonkun sirkusesityksen lapsillesi? Hääpari voi varmasti odottaa sen aikaa, kun teidän perhe viettää kirkossa omaa aikaa puuhalomaillen. Illalla he mielellään ovat lapsenvahteina, että pääsette miehen kanssa romanttiselle kävelylle.[/QUOTE]

Ja ap ei edelleenkään tajua millainenhänen asenteensa on vaikka kuinka kärjistetysti kirjottais. :D

"Laura"
En tiiä, mut minusta on aina kiva saada kutsu häihin, hautajaisiin ei niinkään.
Anteeksi, kun provosoiduin tästä ketjusta vaikka en ole mitään hirveän pahaa kai tänne kirjoittanut.
Tuli vain jotenkin paha mieli, vaikka hääthän on rakkauden juhla. :heart:

[QUOTE="vieras";28331754]Juu, tehdään näin. Haluaisitko vielä nukketeatterin tai jonkun sirkusesityksen lapsillesi? Hääpari voi varmasti odottaa sen aikaa, kun teidän perhe viettää kirkossa omaa aikaa puuhalomaillen. Illalla he mielellään ovat lapsenvahteina, että pääsette miehen kanssa romanttiselle kävelylle.[/QUOTE]

Liioittelu on hauskaa liioittelijan kannalta mutta ikävää sen kannalta joka joutuu niitä oikomaan.

Nukketeatteri kirkossa vs. tehtäväkirja/piirustuslehtiö?
Missähän häissä hääpari on joutunut lapsenlikoiksi?

Joo, annetaan olla. Asiat jotka on oikeasti vain järjestelykysymyksiä, tehdään vaikeiksi.

Siis ihanko oikeasti sä et nää tarpeelliseksi tapakasvattaa niitä lapsias sen vertaa ettei ne huuda siellä kirkossa? Ihan pöyristyttävää että sun mukaan kaikkien muiden pitäs myötäillä ja mukautua, kääntää kajaria kovemmalle (mites se videolla kuuluva kiljuminen) ja purra vaan hammasta yhteen, kunhan sun lapset vaan pääsee muiden ihmisten häihin rettelöimään "aika vapaasti".

Kukin tavallaa, mut mä en kehtais ees kertoa tollasia mielipiteitäni ja elämänarvojani kaikelle kansalle.
Vauvoja, ja noin alle 2-vuotiaita ei saa millään kirkossa hiljaiseksi. Ne kannattaakin viedä taaemmas. Onneksi monien kirkkojen takaosassa on lasten matskua lapsille.

[QUOTE="vieras";28331764]Mä lähetän Echo sun miehelle voimia ja energiaa. I feel you, bro.[/QUOTE]

Mitä, mun mies on samaa mieltä. Vielä haluaisi meille lisää lapsia. Outo mies.

Vaikka oli huippu tuo sun kommenttis että mä taidan luetuttaa sen mun miehellä...:D

Viimeksi muokattu:
that is why
Liioittelu on hauskaa liioittelijan kannalta mutta ikävää sen kannalta joka joutuu niitä oikomaan.

Joo, annetaan olla. Asiat jotka on oikeasti vain järjestelykysymyksiä, tehdään vaikeiksi.
Eikö se lasten hoitoonlaittaminen ole sitten järjestelykysymys? Ei tässä taida enää olla muuusta kysymysk kuin siitä että ap:n mielestä kaikkien maailman ihmisten pitäisi mukautua hänen vaatimuksiinsa. Jos järjestää lapsettomat häät, on itsekäs kusipää joka ei viitsi yhtään nähdä vaivaa muiden eteen (niiden lasten pakko-saamiseksi sinne häihin). Jos taas ei viitsi nähdä yhtään vaivaa järjestääkseen lapset hoitajalle häiden ajaksi, on vaan kaltoinkohdeltu ihmispolo. :(

"vieras"
Mä en edelleenkään ymmärrä Echon logiikkaa. Miksi hääparin pitää mukautua, ei vieraiden? Miksä hääparin pitää järjestää lapsille leipää ja sirkushuveja/kärsiä niiden metelöinnistä sen sijaan, että vanhemmat jättää lapset kotiin/jättää tulematta häihin ilman ristillä martyyrinä riippumista/ kasvattaa ne kakarat siihen malliin, että juhlissa osataan käyttäytyä?

that is why
Vauvoja, ja noin alle 2-vuotiaita ei saa millään kirkossa hiljaiseksi. Ne kannattaakin viedä taaemmas. Onneksi monien kirkkojen takaosassa on lasten matskua lapsille.
Miksi mä edes jankkaan sun kanssa kun sä oot selkeesti päättänyt ettet edes aio yrittää ymmärtää mitä ihmiset sulle perustelee? Kaikkeen voi vastata "eikäku meillä tehdään aina näin, kyl muidenkin pitäis."

Ja asiat jotka on vain mielipide/mieltymyskysymyksiä tehdään vaikeiksi?

Eikö se lasten hoitoonlaittaminen ole sitten järjestelykysymys? Ei tässä taida enää olla muuusta kysymysk kuin siitä että ap:n mielestä kaikkien maailman ihmisten pitäisi mukautua hänen vaatimuksiinsa. Jos järjestää lapsettomat häät, on itsekäs kusipää joka ei viitsi yhtään nähdä vaivaa muiden eteen (niiden lasten pakko-saamiseksi sinne häihin). Jos taas ei viitsi nähdä yhtään vaivaa järjestääkseen lapset hoitajalle häiden ajaksi, on vaan kaltoinkohdeltu ihmispolo. :(
Argh.
Jos täällä palstalla jotain ihmettelee, niin on jo kieltämässä kaikilta? Tätä korttiahan voisi vilauttaa sit joka toisessa ketjussa täällä.
Eihän tässä uskalla kohta ihmetellä mitään vallalla olevaa käytäntöä, pitäisi vaan mumista "jokainen tekee tyylillään, ei se haittaa koskaan ketään"

No, nyt selvisi sitten se onnellinen asia että lapsettomat häät ei harmita ketään. Eli siitä ei koidukaan mitään pettymystä kellekään. Huh, hyvä juttu, asia käsitelty!

Yhteistyössä