Mä en ymmärrä lapsettomia häitä

Mieltymyskysymys, joka vaikuttaa muiden ihmisten osallistumiseen, ja nyt kyseessä ei ole toistuvat grillijuhlat.
Mutta onneksi pääsemättömyys ei haittaakaan ketään, opin sen tässä ketjussa.
Kyllä, omat mieltymykset saa mun mielestä vaikuttaa muiden ihmisten osallistumiseen. Edes siellä omissa häissä.

Ja semmoiset ratkaisut nyt vaan on tässä maailmassa aika harvassa että koskaan ketään ei mikään harmita. Sen kanssa on vaan elettävä, ja yritettävä järjestää asiat niin että suurimman osan aikaa suurimmalla osalla läheisistä sekä itsellä on hyvä mieli.
 
Jäitä hattuun E
No mua kyllä kiinnostaisi että KENELLE tulee pettymys lapsettomista häistä?

Siis sen kummemmin kuin mistä tahansa häistä?

Ainahan sattuu niin että ihan kaikki ei paikalle pääse juuri silloin. Jopa pienissäkin juhlissa voi tämmöinen riski olla.

Jokuhan voi olla pettynyt myös "lapselllisista" häistä. Vaikkapa lasten äiti joka toivoi saavansa viettää mukavan leppoisan häähetken ilman muksuja, ja sitten ne peijoonit onkin kutsuttu mukaan, ja pakkohan ne on sitten sinne ottaa...

Mutta ne vaan on sitten sinun mielestä ihmeellisempiä ja kummallisempia kuin sinun ihmettelyt ja kummastelut. On meitä niin moneksi. Ja siinä se iankaikkisuus sujuukin kun toinen puoli maailmasta ihmettelee sen toisen puolen edesottamuksia...
 
Jäitä hattuun E
Ai ihan vilpittömästi ajattelitko siis, että mahdollinen hääpari olisi hyvin pettynyt, jos ette pääsisi paikalle?

Mistäköhän ihmeestä mahtaa tässäkin taas olla kyse...
 
Kyllä, omat mieltymykset saa mun mielestä vaikuttaa muiden ihmisten osallistumiseen. Edes siellä omissa häissä.

Ja semmoiset ratkaisut nyt vaan on tässä maailmassa aika harvassa että koskaan ketään ei mikään harmita. Sen kanssa on vaan elettävä, ja yritettävä järjestää asiat niin että suurimman osan aikaa suurimmalla osalla läheisistä sekä itsellä on hyvä mieli.
Jep. En muista että kuka harmaa, mutta joku sanoi hyvin että käytännössä nämä jutut voi mennä niin, että jos on kyseessä hääparille tärkeitä lapsiperheitä jonka todella haluavat nähdä siellä häissä ja jotka ei saisi lastenhoitoa järjestymään, niin silloin se hääkutsu koskee lapsiakin. Ehkä, en tiedä.

Mun kaveripiirissä oltais kyllä ollu harmissamme jos ei oltais päästy toistemme häihin...no, otan ehkä liian tunteellisesti tämän asian.
 
Jäitä hattuun E
Oletko siis pelkäämässä saavasi mahdollisesti kutsun lapsettomiin häihin ensi kesänä? Ja yrität täältä kautta viestiä mahdolliselle ystävällesi että et pidä ajatuksesta???

No älä sure, ehkä ette saa kutsua ollenkaan!!!
 
Jep. En muista että kuka harmaa, mutta joku sanoi hyvin että käytännössä nämä jutut voi mennä niin, että jos on kyseessä hääparille tärkeitä lapsiperheitä jonka todella haluavat nähdä siellä häissä ja jotka ei saisi lastenhoitoa järjestymään, niin silloin se hääkutsu koskee lapsiakin. Ehkä, en tiedä.

Mun kaveripiirissä oltais kyllä ollu harmissamme jos ei oltais päästy toistemme häihin...no, otan ehkä liian tunteellisesti tämän asian.
Et ehkä niinkään liian tunteellisesti vaan liiaksi omasta näkökulmastasi käsin?
 
[QUOTE="vieras";28331930]Minkälainen ystävä paheksuu ystävänsä halua viettää lapsettomat häät ja pahoittaa mielensäkin? Jos sinun ystävistäsi siis joskus näin tekisi, mitä ei tietnkään koskaan tapahdu. Mutta leikitään niin.[/QUOTE]

Osaatko erottaa toisistaan harmin/pettymyksen ja mielensäpahoittamisen? Mä käsitän mielensäpahoittamisen närkästymisenä, mutta kyllä, ystävän häistä poisjääminen harmittaisi. Mutta mieltäni en pahoittaisi, niillä termeillä on iso ero.
 
"vieras"
Osaatko erottaa toisistaan harmin/pettymyksen ja mielensäpahoittamisen? Mä käsitän mielensäpahoittamisen närkästymisenä, mutta kyllä, ystävän häistä poisjääminen harmittaisi. Mutta mieltäni en pahoittaisi, niillä termeillä on iso ero.
No mutta aikuisena ihmisenä osaat varmasti käsitellä oman harmistuksiasi ilman, että toisten tapaa juhlia pitää ihmetellä näin paljon?
 
Et ehkä niinkään liian tunteellisesti vaan liiaksi omasta näkökulmastasi käsin?
Siinä mielessä juu, koska luulin että muitakin harmittaisi jäädä ystävän lapsettomista juhlista pois, mikä ei sitten olekaan niin muilla ihmisillä.

Tai siis oikeasti, sen opin tässä ketjussa että häiden omannäköisyys menee ystävien mukaanpääsyn edelle (siis jos kyseessä on tavishäät eli ei ole häät jossain Saanatunturin laella mikä rajaa jo itsessään porukkaa ilman kutsuttavien rajoittamistakin), ja se ei harmita ilmeisesti ketään. Ok.
Mä en voisi jostain tarkasti hiotuista tyylihäistäni nauttia niin täysillä jos sieltä puuttuisi mulle tärkeitä ihmisiä mun rajauksien takia, mutta kai se aikuismainen meininki ja omannäköisyys on nyt suurella osalla se asia mikä menee kaiken edelle.
 
[QUOTE="vieras";28331983]No mutta aikuisena ihmisenä osaat varmasti käsitellä oman harmistuksiasi ilman, että toisten tapaa juhlia pitää ihmetellä näin paljon?[/QUOTE]

Voi nyt anteeeeks, kun edes keskustelufoorumilla ei saa edes nimettömänä puhua siitä, mitä oikeasti sisimmässään ajattelee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jäitä hattuun E;28331949:
Oletko siis pelkäämässä saavasi mahdollisesti kutsun lapsettomiin häihin ensi kesänä? Ja yrität täältä kautta viestiä mahdolliselle ystävällesi että et pidä ajatuksesta???

No älä sure, ehkä ette saa kutsua ollenkaan!!!
Just näin. :flower:
 
Jäitä hattuun E
Siinä mielessä juu, koska luulin että muitakin harmittaisi jäädä ystävän lapsettomista juhlista pois, mikä ei sitten olekaan niin muilla ihmisillä.

Tai siis oikeasti, sen opin tässä ketjussa että häiden omannäköisyys menee ystävien mukaanpääsyn edelle (siis jos kyseessä on tavishäät eli ei ole häät jossain Saanatunturin laella mikä rajaa jo itsessään porukkaa ilman kutsuttavien rajoittamistakin), ja se ei harmita ilmeisesti ketään. Ok.
Mä en voisi jostain tarkasti hiotuista tyylihäistäni nauttia niin täysillä jos sieltä puuttuisi mulle tärkeitä ihmisiä mun rajauksien takia, mutta kai se aikuismainen meininki ja omannäköisyys on nyt suurella osalla se asia mikä menee kaiken edelle.
Heh. Kateus vie kalatkin vedestä?

Että jos nyt jonkun lähipiiri sattuu olemaan Saanalle kiipeävää sorttia, niin eihän niillä tiettykään KIVAA voi siellä häissään olla kun Sinä puutut!!!

Mikä sua pientä nyt oikein noin mättää? Kun ei ole lapseton kutsu osunut (vielä????) teidän kohdalle edes...

Mikä siinä on, että toiset saa olla tavallaan, omine kavereineen ja elämineen... sinäkin saat kuule ihan olla keskenäs, kaikki onni ja suopeus olkoon vaan päälläsi, älä nyt tämmöisen anna näin pahasti hermojasi repiä...
 
"vieras"
Siinä mielessä juu, koska luulin että muitakin harmittaisi jäädä ystävän lapsettomista juhlista pois, mikä ei sitten olekaan niin muilla ihmisillä.

Tai siis oikeasti, sen opin tässä ketjussa että häiden omannäköisyys menee ystävien mukaanpääsyn edelle (siis jos kyseessä on tavishäät eli ei ole häät jossain Saanatunturin laella mikä rajaa jo itsessään porukkaa ilman kutsuttavien rajoittamistakin), ja se ei harmita ilmeisesti ketään. Ok.
Mä en voisi jostain tarkasti hiotuista tyylihäistäni nauttia niin täysillä jos sieltä puuttuisi mulle tärkeitä ihmisiä mun rajauksien takia, mutta kai se aikuismainen meininki ja omannäköisyys on nyt suurella osalla se asia mikä menee kaiken edelle.
Mutta sitä et oppinut, että sinä itse voisit edes ystäväsi hääpäivänä unohtaa sen, mikä sinusta olisi kiva tapa juhlia ja olla, vaan menisit juhliin ystävien ehdoilla ja toiveiden mukaan? Laittaisit sen hääparin itsesi edelle.
 
Siinä mielessä juu, koska luulin että muitakin harmittaisi jäädä ystävän lapsettomista juhlista pois, mikä ei sitten olekaan niin muilla ihmisillä.

Tai siis oikeasti, sen opin tässä ketjussa että häiden omannäköisyys menee ystävien mukaanpääsyn edelle (siis jos kyseessä on tavishäät eli ei ole häät jossain Saanatunturin laella mikä rajaa jo itsessään porukkaa ilman kutsuttavien rajoittamistakin), ja se ei harmita ilmeisesti ketään. Ok.
Mä en voisi jostain tarkasti hiotuista tyylihäistäni nauttia niin täysillä jos sieltä puuttuisi mulle tärkeitä ihmisiä mun rajauksien takia, mutta kai se aikuismainen meininki ja omannäköisyys on nyt suurella osalla se asia mikä menee kaiken edelle.
Siteeraanpa tähän fiksuinta tuntemaani ihmistä eli itseäni:

Ja semmoiset ratkaisut nyt vaan on tässä maailmassa aika harvassa että koskaan ketään ei mikään harmita. Sen kanssa on vaan elettävä, ja yritettävä järjestää asiat niin että suurimman osan aikaa suurimmalla osalla läheisistä sekä itsellä on hyvä mieli.
Ja eiköhän siihen "kaikki sukulaiset ja tutut" ja "loppuunhiotut tyylihäät" -ääripäiden välille mahdu monenlaista juhlaa kaikenlaisilla kokoonpanoilla.

Että turha nyt rivien välissä(kään) vihjata että kaikki muut on kylmäntunteettomia lapsivihamielisiä yhteisöllisyysvastaisia superdiivoja :xmas:
 
No mutta Echo
Sanoit, ettet omissa häissäsi jutellut lasten kanssa. Olet jättänyt osan vieraista noteeraamatta. Kyllä mä äitinä nyt pahasti mieleni pahoitin häiden lasten puolesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jäitä hattuun E;28332016:
Heh. Kateus vie kalatkin vedestä?

Että jos nyt jonkun lähipiiri sattuu olemaan Saanalle kiipeävää sorttia, niin eihän niillä tiettykään KIVAA voi siellä häissään olla kun Sinä puutut!!!

Mikä sua pientä nyt oikein noin mättää? Kun ei ole lapseton kutsu osunut (vielä????) teidän kohdalle edes...

Mikä siinä on, että toiset saa olla tavallaan, omine kavereineen ja elämineen... sinäkin saat kuule ihan olla keskenäs, kaikki onni ja suopeus olkoon vaan päälläsi, älä nyt tämmöisen anna näin pahasti hermojasi repiä...
Ja kateuskortti...huoh. Mä olen antanut ymmärtää tässä ketjussa että mä yleensä pääsen häihin kuin häihin, ja jonkin verran on varaa matkustella. Miksi käännät tämän aina minuun? Minulla ei ole asian kanssa hirveästi edes tekemistä, käsittelen tätä asiaa vaan muiden ilmiönä.

Siis on eroa siinä, jos hääpari pitää juhlat vaikka toisessa maassa, ja sinne kutsutaan kaikki semmoiset olennaiset ihmiset. Sieltä karsiutuu porukkaa pois jo ihan itsestään, sen matkan takia.
Kun taas sitten ollaan kutsussa rajaamassa osaa perheestä pois, eli se rajaaminen on selkeämpää ja kohdistuu tiettyyn porukkaan eli lapsiin.
Mun mielestä (jos rahaa on) tuon porukan mukaanottaminen sujuu hyvin, monen muun mielestä ei. Ja tätä ihmettelen, että miksi ei ne häät lasten kanssa suju muilla hääpareilla sitten millään.

Mutta kuten kirjoitin, niin omannäköisyys on siis näköjään se tärkein juttu, ja asia lienee kaikille ok.
 
Norse
Nykyajan lapset eivät opi miten juhlissa käyttäydytään, kun aletaan viettämään kerta toisensa jälkeen lapsettomia häitä.
Kyllä ne lapsetkin juhlista nauttivat ja pahimman iltahumun voi jättää siihen hetkeen, ko pikkusankarit on viety nukkumaan.
 
Sanoit, ettet omissa häissäsi jutellut lasten kanssa. Olet jättänyt osan vieraista noteeraamatta. Kyllä mä äitinä nyt pahasti mieleni pahoitin häiden lasten puolesta.
Nii-i, mun pitää soitella niille lapsille nyt kaikille ja pyytää anteeksi. :ashamed: Mutta hauskaa niillä oli siellä takahuoneissa ja pihoilla, mitäs sitä nyt hääparia koko ajan toljottamaankaan kun on serkkuja ja kavereita joiden kanssa leikkiä. Eli ne lapset varmaan suo mulle anteeksi sen, etten heitä vaivannut.
 
"vieras"
Nykyajan lapset eivät opi miten juhlissa käyttäydytään, kun aletaan viettämään kerta toisensa jälkeen lapsettomia häitä.
Kyllä ne lapsetkin juhlista nauttivat ja pahimman iltahumun voi jättää siihen hetkeen, ko pikkusankarit on viety nukkumaan.
Jos ei meinaa oppia, niin järjestätte niin paljon juhlia, että saavat harjoitella ihan rauhassa. Muiden juhlat eivät ole opetustilanteita.
 

Yhteistyössä