Mä en ymmärrä lapsettomia häitä

Niin, minä eistin tuossa sen kysymyksen sen jälkeen kun olit itse fiilistellyt kuinka häät on teille pariskuntana romanttinen retki, tai lasten kassa ikään kuin perheloma. Koita nyt vähän edes pysyä kärryillä siitä mitä oot kirjoitellut.

Ja tossahan sä olit itse listannut sen jäljelle jäävän syyn, lasten älämölöäminen. Eiköhän se ole niissä tapauksissa se syy joissa lasten kutsuminen ei ole kiinni hääjuhlatilasta, budjetista tai hääparin lapsettomuudesta. Tuskin kukaan jättää lapset pois puhtaasti ilkeyttään jos sä sitä nyt koitat ajaa takaa.
Niin no, jos ketään muuta ei haittaa läheisen ihmisen häistä pois jääminen, niin ei sitten haittaa. On kiva että ei ketään haittaa, ja ei hääpariakaan yhtään hetkauta. Kaikki hyvin siis.
Se, miksi keskustelu kääntyi minuun, oli siksi, että mä yritin rinnastaa sen oman tilanteen koskemaan muidenkin lapsiperheiden tilanteita.

Mutta on se hyvä kun ketään ei haittaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Olenko tässä puhunut mun omista lähtökohdista käsin, muuta kuin kysyttäessä? Kyllä me reissataan, ja mahdollisuuksia on lähteä lähestulkoon minne tahansa.
Mutta ihmetellä saa, mun käsittääkseni tällä foorumilla, toisten motiiveja, ja kertooko se jostain isommasta ilmiöstä.

Ketjun pääpointti on se, että jos ei lasketa
- budjetin vähäisyyttä
-talviaikaa
- juhlahuoneistoa
- lapsettomuutta
- lasten älämölöä kirkossa
tms. lukuun, niin miten ne lapset voi pilata hääjuhlan?
Oikeastaan tämä voisi ollakin tämän ketjun otsikko.

Mulla on ihan sama jos joku vihityttää itsensä vaikka uima-altaan pohjassa tai laskuvarjohypyssä. Mutta jos rahaa on ja kutsuu muuten paljon porukkaa, niin miksi lapset pois?

No, jatkan ihmettelyä kotihommissa, johan mä olen tässä ketjussa roikkunu eilisestä asti.
Miten hemmetissä sä et itse huomaa, että listaat tuossa juuri ne asiat joiden vuoksi lapsia ei yleensä sinne häihin haluta ja joiden vuoksi lapset hääparin mielestä pilaavat hääjuhlan? Mitä ihmeen syitä sä vielä haluat kuulla?

No, tätähän sä olet koko ajan varmaan hakenutkin: jotkut ei vaan tykkää lapsista. Ei edes niistä sun enkeleistä. Se on myös yksi syy. Ja koska juhlat on hääparin, varmaan he sitten päättävätkin suurella riemulla olla kutsumatta lapsia kun nyt kerrankin on juhlatilaisuus jonka vieraslistan saavat päättää ihan itse.
 
Mitä kidutusjuhlia teidän suvussa on? Meillä lapset saavat olla häissä aika vapaasti, ja on rento tunnelma. Ruokaa pitää maistaa mutta sen jälkeen lapsia ei suunnilleen näy pöydässä. Toki joku käy aina välillä niitä katsomassa etteivät ole päällänsä jossain jorpakossa.
Juhlat+meidän suku= kidutusjuhla.

Ja vaikka omien vanhempien mielestä ne omat pikkupiltit näyttävät niiin suloisilta ja onnellisilta ruohontahrimissaan juhlapuvuissa niin aika harvassa on varmasti ne lapset jotka oikeasti nauttivat niistä aikuisten juhlista.
Moni varmasti olisi mielummin hoidossa tai vaikka ihan vaan kotona.
 
[QUOTE="vieras";28331632]Miten hemmetissä sä et itse huomaa, että listaat tuossa juuri ne asiat joiden vuoksi lapsia ei yleensä sinne häihin haluta ja joiden vuoksi lapset hääparin mielestä pilaavat hääjuhlan? Mitä ihmeen syitä sä vielä haluat kuulla?

No, tätähän sä olet koko ajan varmaan hakenutkin: jotkut ei vaan tykkää lapsista. Ei edes niistä sun enkeleistä. Se on myös yksi syy. Ja koska juhlat on hääparin, varmaan he sitten päättävätkin suurella riemulla olla kutsumatta lapsia kun nyt kerrankin on juhlatilaisuus jonka vieraslistan saavat päättää ihan itse.[/QUOTE]

Mä lähdin kirjoittelemaan tätä avausta paljon pienemmällä syy-listalla, ja hyvä kun on tullut muilta lisää hyviä syitä, ja lista on pidentynyt. Mun pieni ja ahdas putkiajattelu on avartunut. :flower:

Mutta mietin vaan että keiden häät on lapset oikeasti pilannut. Sitä mietin tämän jälkeenkin.
 
jäitä hattuun E
Paljastan vielä yhden kauheuden: omat toiset hääni olivat lapsettomat häät.

Halusimme pienen, juhlavan tilaisuuden illallisineen juuri muodostuvan "laillisen" lähisuvun kesken, ja halusimme myös aikuisten lastemme ja heidän puolisoidensa voivan istua levollisesti ja nauttia juhlasta ja keskustelusta aikuisten kanssa.

Juhla olikin ihana. Lastenlasten kanssa juhlittiin sitten erikseen. (Joku niistä on täällä noin joka viikonloppu, joskus montakin kerralla...)
 
Juhlat+meidän suku= kidutusjuhla.

Ja vaikka omien vanhempien mielestä ne omat pikkupiltit näyttävät niiin suloisilta ja onnellisilta ruohontahrimissaan juhlapuvuissa niin aika harvassa on varmasti ne lapset jotka oikeasti nauttivat niistä aikuisten juhlista.
Moni varmasti olisi mielummin hoidossa tai vaikka ihan vaan kotona.
Olisitko onnellinen jos sua ei koskaan olisi viety lapsena virallisempiin juhliin vaan olisit pyörinyt lapsuutesi vain lastenjuhlissa joissa on ilmapalloja ja serpentiiniä?
 
vieras2
Taitaa aika monella lapsettomat juhlat järjestävällä merkata se kustannu enten :kieh: jos perheestä tulee 2 aikuista joista menee pitopalvelulle tai ravintolalle tms. maksu/pää ja tuovat lahjan tai laittavat sen niin muodikkaan maksun juhlista "lahjarahan" muodossa hääparin pankkitilille tai sitten jos lapset kutsutaan myös nousee kustannut/pää eikä lahjaa (lue rahaa) tule yhtään enempää.
Mun mielestä lapsettomat häät järjestävät ovat enimmäkseen saitoja ja ahneita moukkia.
 
Niin no, jos ketään muuta ei haittaa läheisen ihmisen häistä pois jääminen, niin ei sitten haittaa. On kiva että ei ketään haittaa, ja ei hääpariakaan yhtään hetkauta. Kaikki hyvin siis.
Se, miksi keskustelu kääntyi minuun, oli siksi, että mä yritin rinnastaa sen oman tilanteen koskemaan muidenkin lapsiperheiden tilanteita.

Mutta on se hyvä kun ketään ei haittaa. :)
No haittaa ja haittaa - esimerkiksi minut saa kyllä (imetysajan jälkeen) vaikka häihinkin vieraaksi, mutta kuten kirjoitin, lapsettomiin häihin tulen sitten ilman avecia. Eli mies jää hoitamaan lapsia. Veikkaan, että aika moni voi tehdä näin, joten ihan kaikkien lapsettomia häitä järjestävien ei tarvitse harmitella vieraiden perään.
 
"vieras"
Mä lähdin kirjoittelemaan tätä avausta paljon pienemmällä syy-listalla, ja hyvä kun on tullut muilta lisää hyviä syitä, ja lista on pidentynyt. Mun pieni ja ahdas putkiajattelu on avartunut. :flower:

Mutta mietin vaan että keiden häät on lapset oikeasti pilannut. Sitä mietin tämän jälkeenkin.
Niiden, joiden hääkirkossa on ollut vihkimisen ajan sirkusmeininki ja muistoksi tarkoitettu häävideo on täynnä lasten huutoa?
 
[QUOTE="vieras";28331676]Edelleen, mikä sinua estää itse järjestämästä niitä koko suvun juhlia? Miksi muiden pitää uhrata hääpäivänsä siihen, että sinun lapsesi pääsee virallisiin juhliin?[/QUOTE]

Tää ei liity minuun. Meidän lapset pyörii sekä virallisissa että lastenjuhlissa.
 
Mä lähdin kirjoittelemaan tätä avausta paljon pienemmällä syy-listalla, ja hyvä kun on tullut muilta lisää hyviä syitä, ja lista on pidentynyt. Mun pieni ja ahdas putkiajattelu on avartunut. :flower:

Mutta mietin vaan että keiden häät on lapset oikeasti pilannut. Sitä mietin tämän jälkeenkin.
Ei toki tarvitse olla mitään pelkoa että lapset pilaisivat häät. Joskus ne häät vaan ovat lapsettomat. Joskus hääpari ei edes suunnittele erikseen mitään "lapsettomia häitä", mutta juhlan luonne tai juhlapaikan valinta sanelee sen puolen.
 
that is why
Niin no, jos ketään muuta ei haittaa läheisen ihmisen häistä pois jääminen, niin ei sitten haittaa. On kiva että ei ketään haittaa, ja ei hääpariakaan yhtään hetkauta. Kaikki hyvin siis.
Se, miksi keskustelu kääntyi minuun, oli siksi, että mä yritin rinnastaa sen oman tilanteen koskemaan muidenkin lapsiperheiden tilanteita.

Mutta on se hyvä kun ketään ei haittaa. :)
Et vieläkään vastaa siihen aiheeseen mistä mä yritän kanssasi keskustella. Onko vaikeaa ymmärtää mitä ajan takaa vai etkö oikeasti näe omissa touhuissas mitään vikaa?
 
"vieras"
Taitaa aika monella lapsettomat juhlat järjestävällä merkata se kustannu enten :kieh: jos perheestä tulee 2 aikuista joista menee pitopalvelulle tai ravintolalle tms. maksu/pää ja tuovat lahjan tai laittavat sen niin muodikkaan maksun juhlista "lahjarahan" muodossa hääparin pankkitilille tai sitten jos lapset kutsutaan myös nousee kustannut/pää eikä lahjaa (lue rahaa) tule yhtään enempää.
Mun mielestä lapsettomat häät järjestävät ovat enimmäkseen saitoja ja ahneita moukkia.
Ja koska sinä olet antelias hyväntekijä, niin maksat iloisin mielin ja puhtain sydämin tällaisen hääparin häistä sen osan, joka lasten kuluihin menee <3 Ihanaa, että on vielä hyviä ihmisiä olemassa! Hattua nostan :flower:
 
Olisitko onnellinen jos sua ei koskaan olisi viety lapsena virallisempiin juhliin vaan olisit pyörinyt lapsuutesi vain lastenjuhlissa joissa on ilmapalloja ja serpentiiniä?
No en mä ainakaan onnettomampi olisi.

Vaikka häitä ei olisikaan ollut niin meillä riitti juhlia ihan muutenkin, kyläjuhlista muihin juhliin joissa oli aikuisia sekä lapsia. Ei ne häät ollut se meidän juhlien kohokohta, kyllä me saatiin näytellä suloisia rusetit päässä ilman että meidän olisi pitänyt olla hääparin juhlien pakollinen lisä.
 
"Laura"
Paljastan sulle Echo salaisuuden: ihmiset on erilaisia!
Toisen juhlat voi mennä pilalle lapsista ja toisen voi mennä Isä meidän- rukouksesta, jonkun kolmannen juhlat voi pilata huono sää, mut jonkun juhlia ei pysty pilaamaan mikään! :)
 
---
Silloin kun ne lapset saavat olla vapaasti, niin ovatko he siinä hääparin silmien alla, kun ne kököttävät siinä juhlapaikassaan? Ei, niitä ei näy kuin pihoilla tai taemmissa huoneissa, ja hääpari saa jutella ihan vapaasti aikuisten kanssa.
Meidän häiden aikaan useimmilla ystävillämme ja omanikäisillä sukulaisillamme oli lapsia. Suurin osa 0-3 vuotiaita. Tuonikäisiä kun ei vaan voi jättää valvomatta. Se siitä aikuisten vapaasta juttelusta.
 
[QUOTE="vieras";28331685]Niiden, joiden hääkirkossa on ollut vihkimisen ajan sirkusmeininki ja muistoksi tarkoitettu häävideo on täynnä lasten huutoa?[/QUOTE]

Niin, tuo kirkko-osuus on vaikea muksujen kannalta. Kajareita lujemmalle?
 
Täh?
Tää ei liity minuun. Meidän lapset pyörii sekä virallisissa että lastenjuhlissa.
Siis sä itse esitit tuon pointtina ja nyt kielsit sen olevan mikään pointti. Eli siis ihan empatiasta vaadit vieraiden ihmisten häiden olevan lasten virallistamistilaisuus? Ethän tietenkään vaadi omille lapsillesi vaan jonkun muun sellaisen, jonka lapset eivät siihen muuten saa tilaisuutta.
 
that is why
Olisitko onnellinen jos sua ei koskaan olisi viety lapsena virallisempiin juhliin vaan olisit pyörinyt lapsuutesi vain lastenjuhlissa joissa on ilmapalloja ja serpentiiniä?
Mä en ole lapsuudessani ollut yksissäkään häissä, mummon 60v juhlat on olleet "virallisimmat" juhlat missä oon ollt, ja silloinkin olin jo kouluikäinen. Toki sisarusteni konfirmaatioihin oon osallistunut, mutta en tiedä lasketaanko oman perheen juhlia tässä tpauksessa. Ihan normaali aikuinen oon nykyään, omaan ehkä keskivertoa paremmat käytöstavat, ja juhlissakin osaan käyttäytyä jos nyt en etiketin mukaan niin siivosti ainakin. Ihan onnelliseksikin tunnen itseni, kiitos vaan kysymästä
 
[QUOTE="Laura";28331703]Paljastan sulle Echo salaisuuden: ihmiset on erilaisia!
Toisen juhlat voi mennä pilalle lapsista ja toisen voi mennä Isä meidän- rukouksesta, jonkun kolmannen juhlat voi pilata huono sää, mut jonkun juhlia ei pysty pilaamaan mikään! :)[/QUOTE]

Niin. Mut eiks kannattais olla vähemmän herkkänahkainen? Mä ärsyynnyn typeristä hääleikeistä, mut kestän ne, ei ne pysty häitä sentään pilaamaan.
 

Yhteistyössä