Mä en ymmärrä lapsettomia häitä

that is why
Ja tässä keskustelussa olen jo aikoja sitten rajannut budjettiongelmat pois. Kyse on heistä, joilla olisi varaa, ja jotka kutsuvat sitten 100 aikuista.

Lasten annoksen hinta tosin on järkyttävä...
okei, selvis, olet siis yksinkertainen. :headwall:

Tarkoitin siis että mitä jos itse maksaisit teille ne romanttiset retket ja perhelomat, ihan muulla ajalla, kesälomalla, jonain viikonloppuna tms. Ei niin että siihen perhelomaan tai romanttiseen retkeen se syy on jonkun häät ja niiden hyväksikäyttäminen omiin tarkoituksiinsa, juri kuten itse kuvailit. Omakustanteisella reissullahan sä maksaisit ihan itse mm. perheesi ruuat ja matkakohteen.

Silloin kun ne lapset saavat olla vapaasti, niin ovatko he siinä hääparin silmien alla, kun ne kököttävät siinä juhlapaikassaan? Ei, niitä ei näy kuin pihoilla tai taemmissa huoneissa, ja hääpari saa jutella ihan vapaasti aikuisten kanssa.
tässä sen taas näkee. Oletat, että häät järjestetään aina tietynlaisessa tilassa. Varmaan olet niitä jotka on käynyt vaan näissä työväentalon häissä on huoneita ja pihaa missä riehua. Mutta kun on erilaisia häitä jotka saatetaan viettää keskellä kaupunkia, vaikka Hotellin ravintolassa tai jossakin korkealla mäen päällä. Ei kaikki häät ole näitä työväentalon häitä!

joko sä olet vähän hidasälyinen, tai sitten vaan esität sellaista välttääksesi kysymykset joihin et halua vastata. Miksi sitten sä et voisi samassa tilanteessa lähteä yksin juhliin? Mikä ero teillä on sen suhteen miehes kanssa? Ja tajuatko tuota ajatellessasi oman näkemyksesi kieroutuneisuuden?
Siis meiltä lähtisi toinen niihin juhliin yksin, oli se sitten mies tai minä. Mutta tylsempää se olisi, jo matkojenkin takia.

"Minä vain"
Mutta kun ne elämän muut päivät eivät ole yhtä tärkeitä kuin se hääpäivä. Voidaanhan me kaveripariskunnan kanssa istua iltaa vaikka sata kertaa, mutta hääpäivä tulee vain kerran.
Se jos vieraita on kaiken kaikkiaan kutsuttu vain 20 on varmasti hyvä rajaus, samoin joku 40 on pieni määrä, ja moni sen ymmärtää varmasti budjetinkin takia. Mutta jos aikuisia on kutsuttu joku 100 niin ihmettelen jos hääparia ne 20-30 lasta siihen lisäksi kirpaisee.
Minäkin ihmettelen kun kaveri ei halua 20-30 mannemustalaista häihinsä tai että sinne ei voi tuoda 20-30 koiraa kun niille on niin vaikea saada hoitajaa ja ei ne nyt kenenkään häitä kuitenkaan pilaa. Tai lyödään nyt päälle vaikka 20-30 japanilaisturistia, en ymmärrä miten ne ketään häiritsisivät.

jäitä hattuun E
[QUOTE="Minä vain";28331502]Minäkin ihmettelen kun kaveri ei halua 20-30 mannemustalaista häihinsä tai että sinne ei voi tuoda 20-30 koiraa kun niille on niin vaikea saada hoitajaa ja ei ne nyt kenenkään häitä kuitenkaan pilaa. Tai lyödään nyt päälle vaikka 20-30 japanilaisturistia, en ymmärrä miten ne ketään häiritsisivät.[/QUOTE]

Tästä muuten tuli mieleen, että olen ollut myös KOIRALLISISSA häissä. Siis morsiuspari ja heidän kaverit oli kaikki jotain koiranharrastajia ja koiria oli siellä ja täällä...

Häät oli pieni juhla suppealla porukalla, mutta mun osalta jäi todella piipahdukseksi. Sattuneesta syystä. Vaikka pihaa oli hulppeasti, oli koiraepiteeliä sen verran pal että koira-allergikolle olosuhde ei ollut järin auvoisa. Hauskat oli varmasti nekin häät, ja vihkiparin näköiset. Ja olihan niissäkin kiva piipahtaa.

tässä sen taas näkee. Oletat, että häät järjestetään aina tietynlaisessa tilassa. Varmaan olet niitä jotka on käynyt vaan näissä työväentalon häissä on huoneita ja pihaa missä riehua. Mutta kun on erilaisia häitä jotka saatetaan viettää keskellä kaupunkia, vaikka Hotellin ravintolassa tai jossakin korkealla mäen päällä. Ei kaikki häät ole näitä työväentalon häitä!
Voisitko lukea vastaukseni tästä ketjusta? Olen kirjoittanut että juhlatilat tekee lapsihäistä ongelmallista, ja talviaika. Ja budjetti.

[QUOTE="Minä vain";28331502]Minäkin ihmettelen kun kaveri ei halua 20-30 mannemustalaista häihinsä tai että sinne ei voi tuoda 20-30 koiraa kun niille on niin vaikea saada hoitajaa ja ei ne nyt kenenkään häitä kuitenkaan pilaa. Tai lyödään nyt päälle vaikka 20-30 japanilaisturistia, en ymmärrä miten ne ketään häiritsisivät.[/QUOTE]

Onko 20-30 jotain random-mannea sama asia kuin läheisen kaveriperheen pääseminen häihin?

that is why
Ja tässä keskustelussa olen jo aikoja sitten rajannut budjettiongelmat pois. Kyse on heistä, joilla olisi varaa, ja jotka kutsuvat sitten 100 aikuista.

Lasten annoksen hinta tosin on järkyttävä...
Lapsen annoksen hinta kertaa rapiat 30, sen reilun 30 annoksen tarjoilu, esillepano ja lämpimänäpito, plus ne sun ehdottamat leikkinurkkaukset ja tädit onkin yhteensä jo vähän suurempi summa. Onko nyt noin vaikeeta tajuta?

that is why
Silloin kun ne lapset saavat olla vapaasti, niin ovatko he siinä hääparin silmien alla, kun ne kököttävät siinä juhlapaikassaan? Ei, niitä ei näy kuin pihoilla tai taemmissa huoneissa, ja hääpari saa jutella ihan vapaasti aikuisten kanssa.
ja sun maailmassa pihalla ja taaemmissa huoneissa on ihan ok käyttäytyä miten huvittaa? Vai mikä pointti tällä vastauksella oli?

"Minä vain"
Voisitko lukea vastaukseni tästä ketjusta? Olen kirjoittanut että juhlatilat tekee lapsihäistä ongelmallista, ja talviaika. Ja budjetti.
No tuossahan jo ymmärsit aika paljon syitä. Listaa voi jatkaa ihan sillä ettei lapsia haluta juhliin. Ihmetteletkö myös koirattomia, kanattomia, japanilaisturistittomia häitä samalla tavalla? Aika paljon mahtaa olla sinulla maailmassa asioita joita et ymmärrä? :D

jäitä hattuun E
Saanko oikeastaan kysyä mistä olet kuullut tällaisista lapsettomista häistä? Kun tuossa kerroit jossain vaiheessa, että teille ei ole semmoisiin tilaisuuksiin kutsuja edes tullut?

"Minä vain"
Onko 20-30 jotain random-mannea sama asia kuin läheisen kaveriperheen pääseminen häihin?
Jos se kaveri ei kerran halua tulla. Ne lapset on niitä joita ei ole kutsuttu. Se, että ei halua järjestää asioitaan niin että pääsee, ei ole sama asia kuin että läheinen kaveriperhe ei pääse. Kaveriperhettä ei ole nyt tälläkertaa kutsuttu vaan kaveripariskunta.

Kyllä itse mieluummin pitäisin koiralliset häät kuin häät, joissa on lapsia vieraina.

okei, selvis, olet siis yksinkertainen. :headwall:

Tarkoitin siis että mitä jos itse maksaisit teille ne romanttiset retket ja perhelomat, ihan muulla ajalla, kesälomalla, jonain viikonloppuna tms. Ei niin että siihen perhelomaan tai romanttiseen retkeen se syy on jonkun häät ja niiden hyväksikäyttäminen omiin tarkoituksiinsa, juri kuten itse kuvailit. Omakustanteisella reissullahan sä maksaisit ihan itse mm. perheesi ruuat ja matkakohteen.
Olenko tässä puhunut mun omista lähtökohdista käsin, muuta kuin kysyttäessä? Kyllä me reissataan, ja mahdollisuuksia on lähteä lähestulkoon minne tahansa.
Mutta ihmetellä saa, mun käsittääkseni tällä foorumilla, toisten motiiveja, ja kertooko se jostain isommasta ilmiöstä.

Ketjun pääpointti on se, että jos ei lasketa
- budjetin vähäisyyttä
-talviaikaa
- juhlahuoneistoa
- lapsettomuutta
- lasten älämölöä kirkossa
tms. lukuun, niin miten ne lapset voi pilata hääjuhlan? Oikeastaan tämä voisi ollakin tämän ketjun otsikko.

Mulla on ihan sama jos joku vihityttää itsensä vaikka uima-altaan pohjassa tai laskuvarjohypyssä. Mutta jos rahaa on ja kutsuu muuten paljon porukkaa, niin miksi lapset pois?

No, jatkan ihmettelyä kotihommissa, johan mä olen tässä ketjussa roikkunu eilisestä asti.

Viimeksi muokattu:
"Minä vain"
Olenko tässä puhunut mun omista lähtökohdista käsin, muuta kuin kysyttäessä? Kyllä me reissataan, ja mahdollisuuksia on lähteä lähestulkoon minne tahansa.
Mutta ihmetellä saa, mun käsittääkseni tällä foorumilla, toisten motiiveja, ja kertooko se jostain isommasta ilmiöstä.

- budjetin vähäisyyttä
-talviaikaa
- juhlahuoneistoa
- lapsettomuutta
tms. lukuun, niin miten ne lapset voi pilata hääjuhlan? Oikeastaan tämä voisi ollakin tämän ketjun otsikko.

Mulla on ihan sama jos joku vihityttää itsensä vaikka uima-altaan pohjassa tai laskuvarjohypyssä. Mutta jos rahaa on ja kutsuu muuten paljon porukkaa, niin miksi lapset pois?

No, jatkan ihmettelyä kotihommissa, johan mä olen tässä ketjussa roikkunu eilisestä asti.
Eli siis et ymmärrä sellaista syytä kuin: NIITÄ LAPSIA EI HALUTA KYSEISIIN HÄIHIN. Tämä asia ei muutu siitä kuinka tärkeä ystävä on tai kuinka paljon kaveria harmittaa ettei pääse häihin. Ne häät ovat hääparin, eivät sen kaverin.

- budjetin vähäisyyttä
-talviaikaa
- juhlahuoneistoa
- lapsettomuutta

Tosi moni ihminen on luetellut jo todella monta asiaa miten ne lapset, jos nyt ei ihan pilaa, niin vähentää viihtyvyyttä hääjuhlassa. Kuten meteli, hässäkkä, lasten vahtimisen järjestäminen, "aikuisten juhla", biletys jne. Johon sinä aina perustelet että miksi noin ei ole.

Mutta kun sinun mielestä ne asiat ei ole niin, ja nuiden toisten mielestä on, niin ihmettely ei tule loppumaan ikinä.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
"Minä vain"
No, omalla morsian-kokemuksella voin sanoa, että en. Muiden kontollahan he ovat.
Okei, sovitaan että sinä saat viedä lapsesi mihin häihin vaan. Ethän pahoita mieltäsi kun lapselle ei ole siellä ruokaa, istumapaikkaa, ainuttakaan kaveria eikä mitään sopivaa tekemista. Ja huolehdithan myös ettei lapsesta lähde ääntä.

Minun häistäni ei ainakaan tule mitään Linnanmäkeä tai HopLoppia.

Alkuperäinen kirjoittaja jäitä hattuun E;28331546:
Saanko oikeastaan kysyä mistä olet kuullut tällaisista lapsettomista häistä? Kun tuossa kerroit jossain vaiheessa, että teille ei ole semmoisiin tilaisuuksiin kutsuja edes tullut?
?? Siis kyllähän mä olen lukenut että semmoisia pidetään ympäri Suomea. Siis ihan nettiä selailemalla ja lehtiä lukemalla.

jäitä hattuun E
No. Ehkä olet pysyvästi sellainen ihminen, että ei ole pelkoakaan sinun saada kovin monenlaisiin häihin kutsuja... siis että kutsuja tulee vaan sellaisiin häihin mihin olet turvallisesti tottunut. Kun muunlaiset ihmiset ovat tietenkin kovin kummallisia ja pelottavia ja väärässä.

Niin että anna sinä tään muun kummallisen maailman olla ihan rauhassa kallellaan miten tahtoo, teepä vain sinä niitä kotihommeleita siellä kotinurkassasi niiden kolmosten kanssa, ja hae jännitystä elämälle vaikkapa päivittelemällä lapsettomia hotelleja vaihteeksi...

(lähdössä sellaseen viikon päästä :D )

that is why

- budjetin vähäisyyttä
-talviaikaa
- juhlahuoneistoa
- lapsettomuutta

Niin, minä eistin tuossa sen kysymyksen sen jälkeen kun olit itse fiilistellyt kuinka häät on teille pariskuntana romanttinen retki, tai lasten kassa ikään kuin perheloma. Koita nyt vähän edes pysyä kärryillä siitä mitä oot kirjoitellut.

Ja tossahan sä olit itse listannut sen jäljelle jäävän syyn, lasten älämölöäminen. Eiköhän se ole niissä tapauksissa se syy joissa lasten kutsuminen ei ole kiinni hääjuhlatilasta, budjetista tai hääparin lapsettomuudesta. Tuskin kukaan jättää lapset pois puhtaasti ilkeyttään jos sä sitä nyt koitat ajaa takaa.

Tosi moni ihminen on luetellut jo todella monta asiaa miten ne lapset, jos nyt ei ihan pilaa, niin vähentää viihtyvyyttä hääjuhlassa. Kuten meteli, hässäkkä, lasten vahtimisen järjestäminen, "aikuisten juhla", biletys jne. Johon sinä aina perustelet että miksi noin ei ole.

Mutta kun sinun mielestä ne asiat ei ole niin, ja nuiden toisten mielestä on, niin ihmettely ei tule loppumaan ikinä.
Ei, tämä ihmettely ei tule loppumaan ikinä. :D

Yhteistyössä