~ ~ ~ MAALISVAUVAT 2008 *~~Toukokuussa -08* ~ ~ ~

Tänään taitaa olla kesä! En meinaa tänne ollenkaan ehtiä enää kun Kilian on lyhentänyt ja vähentänyt päikkäreitä entisestään.Hereillä ollessa juttelee ja naureskelee ja ihmettelee ääneen. Eilen käytiin neuvolassa ja esitteli uuden taidon eli kämmennojan. Ei lapsi mulle filmaa mutta neuvolassa vetää jotain aina takataskusta. Kiinteiden syönti porkkanaa lukuunottamatta sujuu hienosti ja lusikka on siisti lelu. Ihan kivasti oli meidän keskonen kasvanut 63,5cm ja 7890g kypsässä neljän kuukauden iässä. Mulla on hauikset turvonnu niin ettei mahtunut juhlatunikan hihat päälle vkl kun oli siskon valmistujaiset. JOs poika tota vauhtia kasvaa turpoaa vissiin lisää kun ei lapsi kuitenkaan vielä pitkää aikaan liiku ilma syliä..

Meiltä jäi rota ottamatta ihan huomaamatta, neuvolan antamat otettiin kyllä. Vesirokkoakin mietittiin, täytyy katsella.

Nyrkkejään Kilian mielellään lupsuttelisi mutta hieman olen koittanut vielä hillitä kun nuorempi koirista käy sujuvasti niitä kanssa nuolemasta. Nuoltuaan itseään tottakai.

Silmien väri alkoi meillä muuttumaan hiljalleen kolmen viikon iässä vihertävään ja ruskeaa kohti ollaan menossa.

Nyt mun täytyy taas mennä, ei saa äiti kirjoitella ei tahi lukea

BB ja Ian

mä en enää muuten pysty unipussissa leeviä pitämään, mutta aiemmin päällä oli pitkähihainen body ja unipussi eikä muuta. nykyään nukkuu yönsä pelkässä pitkähihaisessa bodyssä ja mun kanssa saman peiton alla.

Tulipa otettua pienet päiväunet. Menin pojan kanssa lötköttelemään meidän sänkyyn ja nukahdettiin molemmat. Lehtimyyjä minut sitten herätti, mutta poika jatkaa vielä uniaan. Siinä poikaa ihaillessani tuli jotenkin niin onnellinen olo. Ikkunasta katselin koivunlehtien liehuntaa, aurinko paistoi ihanasti ja pieni mies tuhisi siinä vieressäni.

Onko teillä kokemusta kantorepuista? Olen ajatellut hankkia kesäksi. Ergo on nyt ykkösenä, mutta lueskelin jostain uudesta repusta. En nyt muista sen nimeä, mutta siinä voi kantaa vielä vanhempaa lasta, kun mitä ergossa. Oletteko te käyttäneet kantoreppuja? Minkälaisia kokemuksia? Ajattelin lähinnä kesän metsäreissuihin ja syksyn sienestysretkille. Jonkinnäköinen hyttyssuoja pitää siihen kyllä sitten virittää...

Entäs minkälaisia itkuhälyttimiä nykyään on tarjolla? Philipsin hälyttimiin olen törmännyt, mutta muita ei ole vielä tullut vastaan. Aktiivisesti en ole vielä etsinyt, mutta sellainenkin pitäisi ennen mökkireissua hankkia. Kotioloissa ei hälytintä olla tarvittu, mutta mökillä se on tarpeellinen.

Jotain piti vielä sanoa, mutta nyt se taas unohtui...

BiaBIa, olipa mukava kuulla teistä pitkästä aikaa! Ja kylläpä teillä on tosiaan kasvaa hujahdettu, meidän sirpukka pikkusta rapsat 5kg ja 58cm kolmen kuukauden iässä! Tuntuukin hurjan pikkuiselta!, saatikka nyt kun kuulen teidän mittojanne, ja keskonen sielläkin. Voih, onkohan nuo meidän mitat ihan normaalejakaan... :'( Toisaalta tyttö ja poika kyseessä, se varmasti selittää jo paljon.

oonaliina, nuo tuon lajin onnellisuus-hetket on ihania! :heart: Niistä saa hurjasti voimia ja riemua sydämeen, pitkäksi aikaa! =)
Varsinaisiin kysymyksiisi en osaa vastata, kun kantoreppua en ole koskaan livenä nähnytkään ja itkareista en tiiä muista kuin noista Philipseistä jotka meillä itselläkin on.

-Ippu taas-

Ippu totta tuo onnellisuushetken antama voima. Tuntuu, että nyt on taas akut ladattu. Ihana olo vieläkin ja taitaa siivoaminenkin onnistua tänään...

Onko se Philipsin itkuhälytin hyvä? Joku joskus kyseistä merkkiä moitti, mutta siitä on kyllä aikaa, joten varmasti on nekin kehittyneet. Vaikka kyllä ne luultavasti kaikki asiansa ajaa. Joitain hienosäätöjuttuja varmaan on ne eroavuudet. Mitään erikoista ei tarvita. Ainoastaan, että kuullaan jos mökissä joku herää, kun itse vielä grillikatoksessa istumme iltaa..

oonaliina, on se Philips hyvä, meidän tarpeisiin ainaki vastannu kiitettävästi! =) Joskus häiritsee kun ottaa naapurin itkarista ääniä, mutta jos te mökillä käytätte niin ei pitäis sitä ongelmaa olla, ellei parinsadan metrin säteellä ole toista vauvaperhettä mökkeilemässä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Oikukas:
mouse73 olen tietoinen ainakin. ja tosiaan tietoa saa älyttömän helposti jos vaan ihan googlettaakin :) ei oo mitenkään kiven alla onneks. Eikä oo tuo MPR ainoa mikä siinä hedelmöitetyssä kananmunassa tehdään,muistaakseni myös influenssarokotus tuotetaan siinä. Jos nää rokotteet pistetään kananmuna-allergiseen niin se koitua hengenvaaralliseks.
En epäillytkään, ettet sinä tietäisi. :) Muutaman muun kommentit saivatkin mut asiaan sekaantumaan. Ja ihan sitä vaan meinasin tosiaan, että ei ole rota ainoa joka jostakin elukasta tehdään. Eikä sen takia kannattaisi jättää ottamatta.
Tarpeen mukaanhan noita rokotuksia kai kannattaa ottaa. Meillä jätettiin BCG ottamatta, kunnei tuntunut tarpeelliselta. Rota taas otettiin, koska koettiin tartuntariski aika suureksi, kun noita päiväkoti-ikäisiä nurkissa pyörii.

Rokoteohjelmaanotto ei taas kerro mielestäni siitä että se kannattaisi ottaa, juuri luin jostain taas (pasteen linkin jos sattuu uudestaan vastaan) että rotaviruskin on haitallisuusasteeltaan ihan siinä ja siinä kannattaako sitä rokoteohjelmaan pistää. esimerkkinä rokoteohjelman rokotuksista ottaisin myös Calmeten joka juuri poistettiin siitä
....

Tohon en oikeestaan osaa mitään faktaa sanoa. Kai se kuitenkin on laskettu, että rokottaminen tulee halvemmaksi, kuin sairastuneiden hoito

Ihan vaan varmistan:

en mä oo rokotteita vastaan. Enkä sitä mieltä että niitä ei pitäisi ottaa. Enkä sitä mieltä että ne jotka sen on ottaneet on tehny jotenki väärin mun mielestä.
Enkä minä sitä mieltä, että kaikki rokotteet on otettava mitä saa. Ja jos ei ota saa syyttää itseään lapsen sairastuessa. Oikeestaan niinhän se tietty on... :kieh:

Hyvät päivänjatkot maalismammoille. Vetäydyn tästä taas tuonne omaan kolooni. =)

meillä poika on edelleen hyvä nukkumaan ja ruokahalu sen kuin kasvaa vain..
Poika sai nimekseen Juho Ossian.

Mä tein tänää ihan huvin vuoksi r-testin ja siihen tuli tosi haalea viiva,saas nähä tummuuko se..mut nyt poika vaatii maitoa..

Löytyhän se sitten lopulta syykin näihin jatkuviin vuotoihin eli kohtutulehdus! Sain terveysasemalta tiukan väittelyn jälkeen lähetteen naikkarille ja crp olikin sitten huima ja sain 10pvän antilooppi(ab)kuurin! Hemoglobiinikin oli laskenu mukavasti, ettei ihan mitään pikku vuotoa jota minipillereistäkin voi tulla ja mitä lääkäri väitti, että ajallaan loppuu välivuodot!!! Mua sitten joskus ärsyttää nuo arvauskeskukset niin, että...jätänpä sanomatta :kieh:

Rokotus keskusteluun otan sen verran kantaa, ettei meilläkään otettu rotaa eikä varmaan oteta muitakaan ylimääräsiä, koska rotan mahd.meillä varsin pieni koska ei ole muita tarhaikäsiä joten mahd.saada se on pieni ja toisekseen olen sitä mieltä, että jossakin määrin kaikki rokotus ja muu hössötys eli esim.kiinteiden ruokien aloitus yms.oli välillä liian yliampuvaa ja suojelevaa! Ennen ei kaikkia rokotuksia ollut tarjolla eikä muita rajotteita ja hyvin tuntuu pyyhkivän venhemmillakin ikäpolvilla! Kun esim.meidän isommat lapset oli pieniä oli kiinteiden ruokien aloitusikä suositus tuo 3kk ja silloin aloitettiin n.2kk iässä ja mitään allergioita ei koskaan kummallakaan ole ollut ja muutenkin ovat niin terveitä poikia olleet aina! Varsin tyytyväisiä vauvoina olivat kun saivat ainaisen ja jatkuvan maidon lisäksi myös vähän pottua ja velliä! Siispä olen Veetillekkin nyt kiinteetä pikkuhiljaa antanut ja varsin tyytyväinen poika on.Päivällä olen antanut vähän pottua(pikkuhiljaa lisään annoksia)ja illalla maissivelliä jota notkeutan vielä maidolla, mutta pitää ilmeisen hyvin nälkää, koska veeti nukkuu pidempään yöllä ja herää vasta 5 aikaan syömään! Tästähän neuvolan täti ei pitänyt ja meille tuli siitä pientä sanaharkkaa kun sanoin, että suositukset on suosituksia, mutta maalaisjärjen käyttö on sallittua :ashamed: Veeti kasvaa ja touhuaa paljon, joten älytöntä pumpata päivittäin maitoa 2h välein ja litrakaupalla(2l vrk)vuorokaudessa, johan sen järkikin sanoo ainakin minulle että lapsi tarvii kasvaakseen vähän muutakin sen maidon lisäksi kun kuluttaakin paljon.Lapset on niin yksilöllisiä :) No jaa eli siis mun mielipide poikkeaa ehkä useimpien mielipiteestä, mutta kaikella ylisuojelulla ja rajotuksilla mun mielestä tulevista sukupolvista tulee pahimmassa tapauksessa entistä allergisempaa ja sairaampaa kaikin puolin! Tämä siis minun mielipide ja arvostan toki muidenkin mielipiteitä ja jokainen saa oman lapsensa kohdalla toimia miten parhaaksi katsoo!

Nyt Veeti heräili joten täytyy alkaa pitämään seuraa, vaikka oli tarkotus kirjottaa vielä vaikka mistä mutta näin taas tällä kertaa!

taaperotx3, wau! Näin nopeasti vauvan jälkeen raskaus? Hui, ja samaan hengenvetoon hurjasti onnitteluja! :flower: =)

tutteli, viisasta puhetta, kerta kaikkiaan! Sitä ite menee ihan liian helposti justiinsa niin ku neuvolassa "käsketään", eikä tunnosta ajoittain osaavan omilla aivoilla ajatella ollenkaan (kun ne on siellä synnärillä edelleen... :D ) Mutta tosta kiinteä-jutusta yhdyn ajatuksiisi täysin!! (vaikkakin esikko saikin ekat kiinteät just nelikuisena :ashamed: )

Taaperotx3, onnea! Täytyy sanoa, että itselläkin on ollut välillä sellainen hullu olo, että olisipa kiva olla taas raskaana... mutta olen kyllä meinannut, että pari vuotta vähintään olisi hyvä ikäero.

Meillä on mennyt jo neljä päivää hienosti. Alan melkein uskoa, että tuo kananmunan syönnin lopettaminen auttoi. Tyttö nukkuukin nyt päivisin enemmän, kun masua ei koske - pitkiä päikkäreitä siis vain yhdet, mutta muuten parin tunnin välein lyhyitä (15-30 min). Verottavat vain nuo päivän lisääntyneet unet sitten yöunesta, kun tyttö nukahtaakin helpommin ja aikaisemmin... Mun mielestä seitsemältä aamulla on tosi aikainen herätys näin lomalla. =) Mutta viime päivät on pystynyt nauttimaan vauvan kanssa olosta, kun tyttö on jaksanut olla läsnä ja seurustella niin paljon enemmän.

Nyt taidettiin herätä niiltä vikoilta päikkäreiltä, joten lisää myöhemmin...

Bellona ja Aava reilut 8 viikkoa

Niin jatkan nyt vielä syötön jälkeen... Olen nyt sitten kehittänyt huono äiti -syndrooman yöunille laitosta, kun ei ole muuta stressattavaa. Tuntuu, että vauva pitäisi laittaa nukkumaan aikaisin (kahdeksan maissa) ja nukuttaa pimeässä huoneessa omaan sänkyynsä. Mutta kun ei toimi. Meidän tyttö ei tajua yhtään, mikä juttu se pimeään huoneeseen meno on, kun on tottunut nukahtamaan isin syliin tv:n ääreen (kiitos niiden mahavaivojen). Ja aikaisin nukuttamisessa on se huono puoli, että sitten herätäänkin aikaisin... kun tyttö nukkuu nykyään n. 10 tunnin yöunia, niin jos nukahtaa kahdeksalta niin herää sitten jo kuudelta. Joten sitten mieluummin valvotaan myöhään että saadaan itsekin nukkua aamulla pitempään. Ei kai tuossa nukuttamisessa ole mitään sääntöä miten se pitäisi tehdä ja tuskinpa tyttö enää isompana haluaa syliin nukahtamaan, mutta silti vain jostain syystä tuntuu, että teen jotain "väärin", kun nukutetaan niin kuin nukutetaan.

Iltaa meiltäkin. Ollaan vaihdettu paikkaa tänne Jyväskylän mummolaan, alkuviikko oltiin Joensuussa mummilassa. Maanantaina mennään sitten kotiin takasin, kun isin isyysloman 6 pvää on ohi. Hyvin on mennyt ja neiti ei ole suuremmin reagoinut negatiivisesti uusiin paikkoihin. Hän nukkuu vaunun kovassa kantokopassa ja hyvin menee, kun on tuttu paikka. Ukit ja mummelit on hurmattu hymyillä ja jutteluilla. Tänään 3 kk synttäreinä neiti kääntyi mahalta selälleen, eikä siis kaatunut, kuten aiemmin joskus teki.

Itselle on tehnyt hyvää olla poissa kotoa, koska siellä ollaan kuitenkin suurin osa ajasta äippälomalla. Ja toisaalta äidit pitää meidät hyvissä ruoissa ja muutenkin neidille on hoitajia riittänyt.

Bellona: elä tunne yhtään syyllisyyttä siun nukuttamiskeinoista. Miusta jokainen tekee niinkun omassa perheessä toimii ja on hyvä. Jos teidän vaavi tykkää nukahtaa syliin, niin ei se sitä enää rippikoulussa todellakaan tee, aikansa kutakin. Ja vauvat on erilaisia, eikä jokaiselle vauvalle sovi pienenä se omaan sänkyyn nukahtaminen. Meilläkin aamulla äiti ja isi tahtoo nukkuu pidempään kuin kuuteen, niin neiti nukahtaa hienosti aamu 6:n tissin jälkeen meidän väliin tai sit mun viereen, jos mies menee töihin. Sit nukutaan 7-8. Sopii meille hyvin. Ja oppiipahan ottamaan rennosti aamulla.

Taaperotx3: Onnea onnellista, jos kerran olet viivaa tikuttanut!!! Eikös tämä uusi ole jo viides? Meillä mies vitsailee, että joko tehdään pikkusisarusta vaikka on sovittu muutamasta vuodesta, jos ees toista meille tulee. Kyllä joskus tulee sellainen olo, että olisipa kiva olla raskaana, mutta sit kuitenkin ajatus muuttuu ihan toisenlaiseksi.

Kiinteistä oli täällä puhetta: Mie meinasin kuukauden päästä aloitella kiinteitä ihan leikkimielellä antamaan lusikan verran päivässä tai jotain. Ja sit myöhemmin ajattelin antaa sitä "sormiruokaa" silloin, kun itsekin syödään.

Mut nyt tuijottelen Maajussille morsianta, se on ihan huippu. Samoin tuijottelen Olet mitä syöt... niin ja Salkkarit. Ei mulla taida hyvin mennä!!! Kotiäidin pienet ilot.

Misupai ja Siiri tasan 3 kk tänään, meillä siis synttärit...

Me käytiin tänään neuvolassa. Kiva oli saada tietää Juliuksen uudet mitat. Muuten käynti oli aika turha.. Koska poika on reilua viikkoa vajaa 3 kk, ei voitu saada vielä tänään rokotteita. Neuvolantäti oli sekoillut vahingossa. Kahden viikon päästä käydään ne vasta ottaan ja silloin saa myös Roteqia toisen annoksen.
Mä oon tyytyväinen, että otettiin rotarokote. Ne hurjasti lisääntyneet niskakakat vaan välillä ärsyttää. Koskahan loppuu? Neuvolantäti sanoi, että kyllä siinä aikansa menee ja vaihtalua on suuresti.

Tässä meidän miehen mitat =) Hyvin kasvaa pelkällä rintamaidolla. Suluissa 3 viikkoa sitten otetut.

Pituus: 63,5 cm (60 cm)
Paino: 7,7 kg (6,850 kg)
Päänympärys: 40,3 cm (39,5 cm)

Täti kirjoitti korttiin..Erittäin jäntevä, hieno poika. Kasvaa upeasti, hyvin kehittynyt, hymyileväinen ja ääntelee.
Isi ei ollut mukana niin saatiin vielä kopiot mukaan kasvukäyristä. Täti sanoi, että vie isälle kotiin, että näkee kuinka hienon pojan olette saaneet.. Kyllä se kivalta tuntuu ja ylpeitä ollaan molemmat, että Julius hyvin kasvaa. Esikoinen oli myös isokokoinen vauvana. Nyt 4-vuotiaana ihan normaali. Ei se meitä oo kuitenkaan mitenkään koskaan "haitannut", vaikka tyttö on aina huonommin kasvanut. Ihana, rakas ja terve hän on kaikinpuolin! On vielä ikäisiään vanhemman oloinen muissa asioissa paitsi pituudessa. 2-v on 86 cm pitkä ja 11,5 kg painava. Meidän pikku-prinsessa :heart: Enhän ole itsekään kuin 161 cm pitkä. Tyttö on siis äitiinsä tullut.

oonaliina, Meillä myös Philipsin itkuhälyttimet. Ihan hyvät on!

taaperotx3 Onnea! Mä tiedän kanssa jo, että vielä yhtä haluan joskus yrittää. Parin kolmenvuoden päästä olis hyvä. Nyt tuntuu, että juuri ja juuri ehtii päivässä omille pikkusille tarpeeksi aikaa antamaan. Vähän on vielä ylipuhumista miehessä:D

Pelästyykö muiden vauvat omia ääniään =) Julius aina välillä säpsähtää omia kiljahduksiaan, hihkumisiaan ja muutenkin isompia ääntelyitään. On hyvännäköistä, kun ihmettelee kuka niitä päästelee :LOL: Tosin se on jo vähentynyt paljon..

Kivaa viikonloppua mammoille & vauvoille!

Jade ja Julius 2,5 kk :heart:

me6
oonaliinalle Ergosta Ostin Aadalle sellaisen ja mukaan tarttui myös infant -lisäosa, jolloin reppua voi käyttää jo nyt heti. Aada tykkää repusta tosi paljon kuten äitikin :heart: On tosi tukeva, hartiat ja selkä ei tule yhtään kipeäksi vaikka olenkin kantanut monta tuntia putkeen Aadaa. Aada nauttii nukkua päiväunet repussa. Repun kanssa on liikkumisen lisäksi tosi hyvä myös istua, vaikka vauva nukkuukin siinä ja imettäminenkin onnistuu repussa.

Ergon reppuhan kestää 27 kiloon asti. Meillä kaikki lapset on ollut ekalla luokalla alle 27 kg ja ei kyllä tulisi mieleenkään kantaa heitä enää. Kyllä 3-4 vuotiaat kävelevät jo pitkiäkin matkoja itse. Itse ainakin ajattelen että Ergo käyttöikä riittää.

Nyt muutaman viikon kokemuksella tuntuu mukavammalta kuin aiemmin käytössä ollut Baby Björnin rintareppu, liina tai rinkka. On ihan mun juttu - pakko myöntää!

Täältä muuten löytyy hyvät ohjeet ja kuvat repun käytöstä

http://www.ergobabycarrier.com/support/instructions

Aadan kuulumiset 3 kk 3 viikon ikäisenä strategiset mitat 4,9 kg ja 58 cm. Tasaiseen kasvaa, mutta ei kyllä BiaBian Kilanin mittoihin yllä :LOL: Kiinteitä menee hyvin alas 1-1,5 dl kasvissosetta, saman verran toisella syötöllä hedelmäsosetta ja illalla maissivelliä 2 desiä, lisäksi tietty rintamaitoa. Yöuneton pysynyt n. 12 tunnissa, mutta eka pätkä pidentynyt 8-9 tuntiin. EI voi tämä mamma valittaa ;)

Olin tässä koko viikon 5 lapsen yh-äiti, kun mies oli työmatkalla. Hengissä selvisin ja hermotkaan ei palanut kertaakaan. Ihan olen itsekin ihmeissäni :LOL:

me6 ja Aada 3 kk 3 vko

Iltoja!
Nyt aikaa käydä pikaseen kun molemmat lapsoset nukkuu :eek: ja mies siis siellä rellestämässä..

Ja Ninnille kiitos kommentoimisesta :hug:
Tytön kanssa ollaan vauvasta asti käyty painokontrolleissa ja luulin et loppuu ku menee se vauva-aika ohi. Mut käyriähän siellä neuvolassa katellaan ku niin pirteä ja iloinen tyttö on! Onneks mun neuvolatäti tosi kiva, laitto korttiinki että pirteä iloinen tyttö ja maitoa vähennettävä mut ei nipota ikinä mistään, onneks B)
Mut käynnin jälkeen päätin et maidon juonti vähenee mut yritä nyt kieltää kun toinen niin haluaa :/ Mut oonki sit lähinnä tarkkaillu ettei ennen ruokailua juo ja ettei ihan järkkyjä määriä juo ku jois varmaan pari litraa jos sais :p Meillä menee päivittäin 3-4litraa maitoo ku mä ja mieski juodaan sitä paljon.
Eilen ja tänään tyttö söiki siskonmakkarakeittoa tosi hyvin ja huomasin et kyllä se tästä.
Mä nyt vaan satun olemaan tällänen ylihermoilija :D
Mutta siis kiva tietää et on muitaki täysin terveitä ja ihania tyttöjä jotka myös eläisivät vain maidolla :heart:

Ja nyrkit on täälläki löytyny mut lupsuttelee niitä vähän väliä, tosin ei ne mua korvaa! Tyttö jätti tutin pois 1,5-vuotiaana, mä oon pulassa :LOL:

Ja taaperotx3, tosiaan onnittelut! Mä olin jo iteki varma et yhestä kerrasta olin tullu raskaaksi mut olo meni ohi. Mä ihan käsi sydämellä vannoen en muistanu koko ehkäisyä edes olevan :ashamed: Vasta jälkitarkastuksessa kun lääkäri rupes puhuu ehkäisystä ni tajusin, nolo.

Nyt vähän namia ja telkkaa :p

Suvitus+Veeti 2kk ja rapiat :heart:

Hei luksusta jo toisen kerran tänään täällä!

Ippu-kulta mä luulen ennemmin että meidän kasvu ei ole ihan normaalia joskin me ollaan aika isoja molemmat mies 190cm ja päälle 100kg ja meitsi 170 ja painoa enemmän kuin riittämiin juuri nyt :LOL: . Tosi hienostihan teillä on kasvettu! Ja ota huomioon että meillä mentiin osittaisimetyksellä 3kk ikään asti, lopetin imetyksen ja aloitettiin 3,5kk kiinteät. Sähän kuitenkin imetät eikö ? Ilmeisesti Ian on kanssa ollut aika valmista tavaraa tullessaan koska kiinteiden aloitus ei ole vaikuttanut mitenkään mihinkään paitsi että yöunet piteni tunnilla (nyt 22-07).

Onnea taaperotx3 huippuhienoa! Meillä sama toive ja yritys... :ashamed: Ja onnea Juholle hienosta nimestä! Ossian on mun mielestä ihan kauneimpia nimiä ja tämä meidän vanhempi koira (sori...), äidin mussu, on kanssa Ossian. Mä jotenkin tykkään noista -an-päätteisistä nimistä, niissä on kaunis sointi.

Meillä on käyössä Philipsin itkuhälytin ja hyvin on palvellut. Kun se otettiin käyttöön 1,5kk sitten nukuin saman tien paremmin kuin kuukausiin edes raskausaikana. Niissä kiva systeemi että saa paristot ja verkkovirran päällekkäin, jos tulee sähkökatko niin ei lakkaa toiminta.

Kiinteistä vielä meillä on syöty maissipuuron (itsetehty) seassa ja pelkälleen päärynää, perunaa, persikka-banaania, mustikkaa, vadelmaa, luumua, mustikka-puolukkaa ja tänään uutena peruna-kukkakaalia. Porkkanasta tuli vatsan väänteitä, ilmeisesti mies on kanssa ollut joskus lapsena porkkanalle allerginen eli ei ihan heti kokeilla uudelleen. Omenakaan ei innostanut.

Meillä on kanssa löydetty peilin ilot, Kilian flirttailee ja hihkuu itselleen ja minulle peilissä.. Isi sai taas pitkät tarinat kylvyn aikana ja poika halusi kylpeä myös vatsallaan (??!!). Hassua on myös kun pieni mies komentaa isiä kun ei tule puuroa ja maitoa tarpeeksi nopeasti kylvyn jälkeen. Oikein tomeraa kiljahtelua että jo sopisi palvelun pelata!

Hyvä tutteli että pidit pääsi. JOtenkin siellä neuvolassa tuntuu välillä unohtuvan kuka kotona oikeastaan sitä nälkäistä lasta viihdyttää. Me saatiin kanssa noottia noista velleistä kun aloitettiin mutta oli helkkarin hyvä että tehtiin niin. Pari viikkoa ne piti nälkää ja kun sitten kerroin että siirryttiin kiinteisiin th totesi että "mähän sanoin ettei niistä velleistä ole mihinkään, ne on ihan turhia!" No ei olleet meillä :LOL:

Oikein paljon onnellisia hetkiä kaikille sydämeen säilöttäviksi!
Hyvää yötä

BiaBIa

Ninni oli huudellu, täällähän minä, hereillä :LOL: .

Onnea taaperox3! Uskomatonta, että joku on jo raskaana, itse pidän miestä metrin mitan kanssa kaukana. Ens viikolla on jälkitarkastus, täytyypä kysyä gynelta apuja. Ei tulis seksi kyllä mieleenkään tällä hetkellä.
Meillä mies opiskelee töiden lisäksi ja lapset sekä koira on pitkälti omalla kontollani, eli eipäs ole vapaa-ajan ongelmia täällä.

Tutteli, hui! Onneks löytyi syy vuodoille.
Me ollaan vaihdettu ihan kokonaan lääkärikäynnit yksityiselle, lukuunottamatta esikoisen kontrolleja, jotka käydään Lastenklinikalla. Ihmepojan neuvolalääkärit käydään Ruusulassa.

Nukuttamisesta: päivisin ihmepoika nukahtelee millon minnekin, useimmiten kuitenkin itsekseen. Ja yöunille laitan omaan sänkyyn hereillä, siellä kattelee jonkun aikaa ja lopulta nukahtaa. Iltaisin oma aika on niin tärkeää, että en todellakaan tahtoisi nukutella. Mutta jos olisi vaativampi vaavi, niin tietenkin sitä toimisi toisin. (bellonalle: älä tunne syyllisyyttä, kyllä kerkeät sitä potea tärkeämmistäkin asioista)
Esikoisen kanssa meillä toimii tosi hyvin tarkat rutiinit, varsinkin iltaisin. Nykyään, kun hän on jo kuusivuotias, ei tarvitse muistutella, vaan hän toimii kuin pikkurobotti. Tietenkin on poikkeuspäiviä, kun kyläillään tai on juhlapyhiä, mutta sellaiset arkirutiinit on ja pysyy.

Ootte jutelleet vauvojen seurustelusta. Nyt kun tuli kaksi kuukautta täyteen, on alkanut täälläkin juttu lentää. Aivan mahtavia hymyjä ja kujerruksia! Ja äidin sydän läpättää onnesta :heart: .

Jeps, mutta nyt hetkeks vielä pötkölleen. Tää on kyllä ärsyttävää valvoa, mutta en vaan saa unta enää yösyötön jälkeen.

Palaillaan taas, voikaa hyvin äidit ja pienet! -pikkuvaemo ja ihmepoika 2 kk ja vajaa vko

Huomenta kaikille!!

Pitkästä aikaa pääsen tänne kirjoittelemaan!
Onpas tullut juttuja!

me otettiin Matille Rotarix-rokote ja sehän on syötävä rokote, ei pistettävä.
Mies käy töiden puolesta paljon sairaaloissa ja asumme 42 km terveyskeskuksesta ja 250 km sairaalsta, jonne Rota-lapset lähetetään. Joten ihan järkisyistä otimme, itseäni pelottaa myös Rotan mahdolliset jälkitaudit, eli tosi pahat aivokalvontulehdukset ym. Tuttuni lapsi oli Rotan saatuaan vajaan viikon tiputuksessa sairaalassa ja oli kamalaa kuulema, siihen meni imetykset ja muukin elämä aika sekaisin. Ja Rotarixissä ei ole mitään vaarallisia haittavaikutuksia, tutustuimme siihen tosi tarkkaan ennen päätöstä. Täällä sitäpaitsi lääkärit suosittelee sitä kaikille ja jossain kunnissa jopa maksetaan se kaikille ihan säästösyistä.

Noniin se siitä sitten.

Oonaliina me ostettiin itkuhälytin Claes Ohlsonnilta, maksoi vajaa 60 egeä, tosi hyvä, kanto monta kilmoetriä, lähetin toimii sekä verkkovirralla että paristoilla. Voin suositella!
Maksaa puolet Philipsin hinnasta ja on pidempi kantomatka, me ollaan käytetty sitä paljon, Matti nukkuu yläkerrassa tai ulkona päikkäreitä, silloin ihan ehdoton! ja miehen kanssa ollaan käyty rantasaunassa saunomassa yhdessä pari kertaa itkuhälyttimen kanssa. Nyt ollaan menossa häihin ym. juhliin, joissa Matti menee aiemmin nukkumaan muutaman sadan metrin päähän juhlapaikalta, toimii varmasti siinäkin hyvin.

Samoin Oonaliinalle & muillekin voin suositella kantoliinaa. Matti on siinä kellinyt pienestä asti, välillä täällä kotona sisähommissa mukana ja nyt lintujen muuttoaikaan lintu-ja luontoretkillä. Hyvin menee ja poika on siinä ensin iloisena ympäristön tarkkailijana, mutta olo on niin mukava, että uni vie aina voiton. Käytössä vielä trikoinen liina, nyt hankinnan alla kudottu, jolla voi mennä pidempäänkin!

Muuten menee mukavasti, maitoa riittää ja poika kasvaa. On tosi iso jötky, selkä on kovilla häntä kiikutellessa.
Nyt mentävä herättelemään mies ap-unilta ja pakkaamaan reppua uudelle linturetkelle!

Iloista olmeista kaikille!

:) Kellukka & Matti 2kk & reilu viikko

Kiitos, Misupai! Välillä muuten tuntuu että tänne maaliskuisiin on kertynyt hirmuinen määrä superäitejä joilla on ihannevauvoja. Sitten välillä kun olen käynyt lueskelemassa tuota huhtikuisten pinoa niin siellä on taas ihan toinen todellisuus...

Nyt siivoilemaan!

Oonaliina siellähän me Halosella oltiin, etsimässä keskimmäiselle kenkiä ristiäisiin.. Kauhee et mut on nähty ihan räjähtäneessä kunnossa :LOL: On toi itsensä laittaminen jääny vähän taka-alalle viime aikoina, tuntuu et aamusin on niin kiire viedä esikoinen kouluun et hyvä jos saan itelleni edes vaatteet päälle :LOL: Joo ja Lina ei sit viihdy yhtään hereillä vaunuissa, sylissä sitä saa kaupungilla kantaa jos sattuu herään :kieh:

Pikkuvaemo kiva kuulla susta! Muut peräänkuuluttamani on vielä jossain karkuteillä :)
Täällä äiti on kanssa onnensa kukkuloilla jokaisesta ihanasta hymystä ja juttelutuokiosta minkä Linalta saa :heart: On hän vaan niin ihana äidin pikku muru! Ja ihan kirjaimellisestikin äidin muru, on kyllä niin riippuvainen musta.

Taaperox3 onnea hurjasti täältäkin, eiköhän se viiva siitä vahvistu! Kyllä mäkin joskus ehkä vielä sen neljännen haluisin, en vielä pitkään aikaan, mut taitaa mies olla ehkä vähän eri mieltä :ashamed:

Nukuttamisesta sen verran et meillä mennään oikeestaan joka ilta ysiltä sänkyyn, imetän hänet sängyssä ja hän nukahtaa siihen, Lina nukkuu siis edelleen mun vieressä ja se on toiminu meillä hyvin, ainakin mun mielestä. Mies tosin haluis jo pikkuhiljaa takas omaan sänkyyn, mut mä en raaski laittaa Linaa omaan sänkyyn vielä. Haluan et hänellä on äiti lähellä! Lina nukkuu 5-7 tuntia edelleen ensin ja sit herää syömään, sit syödään vielä kerran ennen kun aamulla noustaan. Eli kahdella syötöllä yöt menee. Eikä tarvi munkaan nousta öisin kun nukutaan vierekkäin.

Huomenna meillä sit vihdoin ristiäiset edessä! Linalle on ostettu niin ihana Burberryn kokonaisuus, ja aah, niin ihanan hintainenkin. Mekon meiän äiti osti hänelle onneks, ite ostettiin body ja sellaset tossut missä sukat sisällä... :ashamed: Voin laittaa sit neidin ristiäismuodista kuvan tänne... Lohduttaudun sillä et mun vaatteisiin meni vajaa 20? kun oli ennestään sellasia vaatteita mitä laitan päälle. Oon muuten innostunu huutaan huuto.netistä Linalle tosi paljon vaatteita. Lähinnä merkkivaatteita, Burberrya ja Elleä. Tykkään kun vaatteet on hyvälaatuisia. Onhan meillä tosi paljon H&M:n ja Lindexin vaatteita ja Name it:n, ne on kyllä kaikki ollu tosi hyviä kanssa. Noi merkkivaatteet lähinnä "paremmassa" käytössä. Itelle en oo pitkään aikaan osannu ostaa mitään, niinpä kuljen vanhoissa rytkyissä :eek:
Kastemekko meillä on sellanen ihana vanha pellavainen, ollu mun äidillä, siskolla, mulla, veljellä, meiän isommilla tytöillä ja siskon pojalla ja nyt sit Linallakin.
Onneks huomenna on luvattu kaunis ilma, vaikkei me ulkona juhlitakaan vaan toisessa appiukon ravintolassa mikä kiinni sunnuntaisin.

Ei kai tässä sen kummempia, nyt hiustenleikkuupuuhiin!
Ja sori jos unohdin kommentoida jonkun juttuja, muisti on edelleen mitä on...

:heart: : Ninni ja Lina 8+viikkoa

Iltaa kaikille!

Mulla olikin hurahtanut jo monta sivua näkemättä siitä kun viimeksi kävin. En jaksa nyt lukea kaikkea.. :whistle:

Meillä menee ihan mukavasti nyt, on saatu ne d-tipatkin taas ohjelmistoon. Oltiin joku pari viikkoo sillon ottamatta niitä masuvaivojen takia, mut nyt kun aloiteltiin niin mun mielestä ne ei oo niin vaivanneetkaan enää. Masuvaivat tuntuu muutenkin hellittäneen, liekkö sen takia kun potkuttelee niin kovasti jo.

Hormooninäpyt on ehkä poispäin nyt ainakin naamasta. Kovasti se iho edelleen hilseilee, nyt korvien kohdalla menossa sellainen alue.

Iltanukutus vähän rauhottunu ja päivään saatu vähän jonkinlaista rytmiä. Herätys n. aamuseitsemän, vaunu-unet puistoilun ajan n.9-10 ja sit pitkät päiväunet n.11-16 illalla pienet torkut ja yöunille yhdeksän maissa. Äitikin saa levättyä vähäsen kun yöllä Leo syö kerran neljän viiden aikaan tai pari kertaa korkeintaan. :)

Kaiken kaikkiaan meillä menee ihan mukavasti. Rotarokotteestakaan ei tullut kauheita sivuoireitam oikeestaan päinvastoin, nyt maha on toiminu hyvin.

hyvät yöt! -enne ja Leo kaksi ja puoli kk

Yhteistyössä