~ ~ ~ MAALISVAUVAT 2008 *~~Toukokuussa -08* ~ ~ ~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
bellona, älä suotta mieti yöunille menoa, että miten se tapahtuu. Misupai pukikin jo sanoiksi sen mikä minullakin ensimmäisenä tuli mieleen, että jokainen tekee niin kuin kyseiselle perheelle parhaiten sopii! Ymmärrän kyllä mietteesi ja huolesi, samanlainen stressihän minullakin oli kun yöunille mentiin luoja ties millä konsteilla... mutta nyt kun se asia on kunnossa, niin huolia riittää sitten muista asioista. Eli se taitaa olla niin että äidit stressaa ja miettii aina JOTAIN, koskaan ei ole kaikki hyvin! ;) No, tapani mukaan aloin taas lörpötellä, mutta että... teillä yöunille mennään nyt näin, ja jos joskus haluatte, niin voitte ajan kanssa opetella siitä pois, mutta siihen ei ole kiire, niin kauan kuin homma toimii noin ja tuntuu teistä itsestänne hyvältä. Misupai taisi sanoa että ei enää rippikouluikäisenä ala yöunille isin masun päälle; voin luvata että ei ala enää 2-vuotiaanakaan, ja siihen on paljon lyhyempi aika kuin ripari-ikään! ;) =)
Yhdyn muuten kommenttiisi superäideistä ihannevauvoineen maaliskuisissa. Vaikka meilläkin siis on aika helppo tuo neiti, että ihannevauva-osio ehkä pätee minuun, niin superäiti on kaukana minusta. Vaikkakin nyt bluesin kanssa on ollut vähän helpompaa, niin silti... :'( Niin, tuntuu että tänne kirjoitellaan vain ne parhaat asiat, vain ne ihanat lirkun-lirkun-kuulumiset, ja ollaan ihan huolta vailla. Kun itsellä se on pääsääntöisesti ihan päinvastoin. Toisinaan täällä lukiessa tulee semmoinen olo, että eikö kellään muulla oikeasti ole näin vaikeaa?! Eikä kaikista murheista ja mietteistä viitsi sitten edes kirjoittaa. Ja toisinaan pitää väkisin yrittää keksiä itsekin jotain iloista ja positiivista sanottavaa, kuin todistella että kyllä minäkin lasta hurjasti rakastan, vaikken sitä joka viestissä ruusunnuppusin ja vaaleanpunaisin kielikuvin esille tuokaan... tämmöinen saarna... :ashamed:

Jade, mieletön neuvolaterkkari teillä, ihanasti kirjoittanut korttiin ja vielä ne käyrätkin mukaan kotiin! Ne ois kivat muistot itellekin, jos sais siltä ekalta vauvavuodelta käyrät paperilla itelle. Esikoisen käyrät oli nyt nimittäin muuttunu niin, että käyrä on moneksi monituiseksi vuodeksi, ja se kahden vuoden piiitkä pätkä oli nyt semmoinen ekan ruudun mittainen lyhyt mutka vain, eli ihan tylsä! Ni nyt harmittaa ettei tullu kysyttyä paperiversiona sitä vauva-ajan käyrää.
Meidän neiti ei pelästy omia ääniään, mutta omia käsiään kyllä, kun onnistuu tinttaamaan toisinaan itseään kuonoon! :p

BiaBIa, ok, hyvä, thank God! =) Ehdin jo huolestua! Esikoinen (poika) kasvoi kuin mikäkin jytkäle, ja tämä sirputin on just tommonen rinsessa-rimppakinttu, ni tunnostaa huolta tuostakin aiheesta riittävän, että kasvaako varmasti ok. Ja tämä keskosuus tässä lisänä tietysti vielä, luo vain lisäpaineita kasvulle.

Ninni, laitahan joo burberryt näkysälle, hauska nähdä! Ja teillähän on siis tänään ne kastajaiset, joten hauskaa juhlapäivää, vaikkakin et varmaan tätä toivotusta nyt ennen juhlia ehdi enää nähdä...

enne, oli mukava kuulla sinusta pitkästä aikaa! Blogiasi olen seuraillut ahkerasti kyllä, joka päivä käyn katsomassa onko uusia kuulumisia. Hurjan hienosti kirjoitat, ihanaa luettavaa! =)

Eilen masulleen meno taas onnistui, mutta se käsi, se jäi taas jumiin, ja ai että meni hermot kun sitä ei edelleenkään omin voimin saanut pois!
Itellä meni eilinen päivä kokonaan konetta avaamatta, siivottiin koko asunto pitkästä aikaa ja pesin monta koneellista pyykkiä kun ulkona oli niin ihana ilma, että kuivuivat tosi nopeasti. Tänä aamunakin oli, mutta nyt vetää pilviä taivaalle, höh..
No mutta, nyt kahvin keittoon ja maistelemaan suklaamuffineja mitä leivoin, kun Annikan kummit tulee illansuussa käymään.

:wave: Voikaa hyvin kaikki! :wave:

Ippu :heart: Ansku 3kk 2vkoa

Tervehdys

Meidän pienokainen sai kasteessa eilen nimekseen Nella Saretta :heart:

Pidimme kastetilaisuuden ulkona, terassilla kun oli kaunis sää...

Nyt täällä vanhemmat väsyneenä, yöllisestä juhlinnasta ...

Minä ja Nella 6vkoa

En oo moneen päivään ollu koneella ku on ollu hää ja ristiäis hässäkkää. Nyt on seki takana ja mammasta tuli rouva ja poika sai nimen. :heart:

Pojasta tuli Nooa Valtteri. :heart:

Angel: Nätti nimi teidän tytöllä. Oliko mukavat juhlat? Meillä kaikki meni tosi hyvin ja sääkin suosi, toimitukset tehtiin meilläkin ulkona.

Huomenna ollaan menossa rotarokotteeseen, laitan sitte neuvolakuulumisia samalla. Nyt nukuttamaan poika ja mies. :D

Tässä vielä kuvia juhlakaluista:

http://irc-galleria.net/view.php?nick=J3nny82&image_id=82409602
http://irc-galleria.net/view.php?nick=J3nny82&image_id=82409698

Rhea ja Nooa lähes 3kk

Rhea: Hirvittävän paljon onnea teille kaikille. Olipa todella kaunis kuva teistä, ihanan kesäinen.

Meillä meni juhlat oikein hyvin. Päivällä oli kasteporukka, eli lähisuku ja illasta tulivat sitten ystävät. aamuunhan siinä meni ja tänään ollut väsy ja vähän heikko happikin.

Minä lähden kans nukkuun, muut nukkuvat jo.

Onnea Rhealle! tosiaan ihanan kesäinen kuva :)

Huomenna olis vihdoinki taas neuvola (nähty tuo leevin terveydenhoitaja viimeksi maaliskuun lopulla). eilen kyllä punnittiin himassa ja vähän yli 6kg näytti vaaka :D mutta katsellaan huomenna tarkemmat mitat :)

Eilen meni synttärikoomaillessa päivä (iäksi voi vaihtaa 24 :P ) ja Leevi taisi sympatiaväsyä, koska oli hereillä koko päivästä ehkä tunnin! :o puoliunissaan silloin tällöin söi muttei herännyt seurustelemaan yhtään. Hetki saatiin juteltua kun kylvetettiin poika ja sen aikaa toki oli ihan kunnolla hereillä. Sitten taas simahti :D Siellä noi miehet nukku vierekkäin ku tukit kun mä siivoilin ja photaroin kuvia.

Joka jotenkin muistutti mua nyt siitä et hitto syksyn kursseille pitikin ilmoittautua tänään enkä oo vielä valinnut mitä otan. elikkäs ->>

Ninni sähän voit pienentää niitä kuvia jos haluut laittaa esille :) ihan mikä tahansa kuvankäsittelyohjelma käy siihen. Jos teil ei oo mitään erillistä ohjelmaa mut on windows-kone niin niissä on se paint jolla pystyy =)

jestas tota Ninnin Linan tukkaa! Voiko olla tottakaan miten loistava. :) En oo ikinä nähny vastasyntyneellä tuollaista. Aivan mahtavaa. Telmallakin oli tumma tukka syntyessään ja omasta mielestäni sitä oli paljon, mutta siitä ja tämän Linan liuhuletistä ei voi kyllä puhua samana päivänäkään. :D

Rhealle paljon onnea tätäkin kautta rouviintumisen johdosta
d065.gif
!!! Minäkin tahdon... Ja ihanan nimen myös poikanen saanut, onnea siis hänellekin! Meilläkin kuulemma mummot ootti että jospa ois samalla yllätyksenä vihitty, mutta karvaasti saivat vielä toistaiseksi pettyä, haa-haa!

Ippu oli jutellut että monesti täällä tulee vain niitä hyviä asioita arjesta tuotua esille, ja vaikka kaikki muut tuntuisivat huippuvanhemmilta ja huipputyytyväisiltä vauvoilta niin kyllä jokaisen elämästä varmaan ne kompastuskivet löytyvät... Meilläkin on aivan ihana tyttö, syö hyvin ja yöt on aina nukkunut mahtavasti, jaksaa olla pitkiäkin aikoja (jopa puolisen tuntia) yksin lattialla jos on virikkeitä ympärillä eli on itsenäinen ja ei tarvitse kokoajan viihdyttäjää. Meillä on probleemana olleetkin aina päiväunet tai oikeastaan niiden puuttuminen. Minen kanssa ymmärrä mitä nuijanukutuksia te annatte vauvoillenne kun noin nukkuvat. :laugh: Taitaa tosiaan olla maalismasut siunattu hyväunisilla vauvoilla kun helmissä ja huhtisissa oli ihan eri kuviot... Ihan pikkupikkuvauvana meilläkin nukuttiin monet parin tunnin unet päivässä, mutta tuntuu että mitä isommaksi tuo tulee niin sitä virkeämmäksi kokoajan eikä malttaisi nukkua kun on niin paljon nähtävää. Selkeästi kuitenkin väsyttää kun alkaa kitisemään että unentarve olisi. Viime viikolla neitokainen valvoi 3 päivää putkeen niin että aamupäivällä nukkui vaunuissa niin kauan kuin jaksoi työntää ja sitten illasta parit 15min torkut. Oli muuten äitikin meinaan aika sippi. Viikonloppuna aloitettiin sitten tehonukutukset ja aikaisemman hyssyttelyn (=huudattamisen) sijaan nostin joka kerta ylös kun halusi ja aloin pistää tytön masulleen myös vaunuihin. Aloitettiin perjantaina lisäksi Disflatyl-tipat kun aattelin että masua oireilee. Ja kappas - lauantai-aamuna nukkui ensi töikseen 2 tuntia ja multa meinas itku päästä onnesta. :laugh: Eilen aamusta 3 tuntia!!! Ja tänä aamuna on jo 1½ tuntia kiskonut unta ja olen jopa saanut siivottua kotia. Ihanaa!!! En tiedä sitten oliko masukipu vai yleinen turvattomuus mutta nyt alkaa helpottaa. Tulipahan taas purkaus, huh. :ashamed:

Tällä viikolla onkin mulla jännät paikat kun oottelen josko tulis AMK:ista kutsu pääsykokeisiin... Vähän kyllä epäilen, kirjotin lukiosta ihan ok M:n paperit mut päättötodistus ei oo mikään huippu kun sillon en oikein tahtonu tunneilla viihtyä... Nyt sitä sit kärsitään. Mut jospa onni potkasis ja pääsis edes pääsykokeisiin. Terkkarilinjalle ku hain ja mul ois se puolen vuoden neuvolatyön kokemuskin, mutta kun sitä ei saa edes kerrottua vasta kun sitten siellä koetilanteessa. Että toivottavasti tärppää!

Perjantaina pitäis sit lähtee ajelemaan Helsinkiin siskon lakkiaisiin, saas nähä mitä meidän Tellukka-Tappi tuumaa, hänen perivihollinen on toi auton istuin... Ootteko koskaan kuullu vauvasta joka huutaa autossa lähes aina hereillä ollessaan pää punaisena? No, nyt olette. Nimittäin meidän Telma ei tykkään sitten yhtään ei, tuijottaa äitiä ja huutaa ihan sen näköisenä että ota nyt hiivatti soikoon minut ylös tästä. Mutkun vähän paha liikkuvassa autossa ruveta toista kampeemaan istuimesta... Eli jännityksellä odotamme reissua, täytyy varmaan teilata toi ensin tissillä taju kankaalle jos sit sujuis. :laugh:

Mutta nyt muihin hommiin,
t. mama-L
d055.gif
Telma 2kk + 6pv.

Pika pikaa...

Meillä esikoinen tosi kipeänä - viikonloppuna oli jopa 40 astetta kuumetta pienellä ja vieläki ääni ihan painuksissa ja korvat ja kurkku vaikuttaa kipeältä :(
Nytkin ollaan vauvan kanssa yläkerrassa kun ei kuulosta päikkärit onnistuvan mitenkään ku nenä on tukossa ja tuttia haluaa syödä kun korvia särkee :/

Ristiäiset oli meilläkin eilen. Kirkossa vietettiin ja seurakunnan tiloissa juotiin kahvit. Muuten oli tosi mukava päivä ja kaikki meni hyvin, mutta tuo kipeä esikoinen tuotti vähän päänvaivaa kun oli niin väsynyt ja kiukkuinen... No, onneksi mummun ja papan vieressä oli hyvä istuskella...
Nimeksi tuli meidän tytölle Minttu Maria :)
Aluksi oli ihan erilaiset nimet mietinnässä ja tämä keksittiin ihan sattumalta edellisenä iltana. Hyvä vain kun on tyttö ihan Mintun oloinen :D

Oikein paljon onnea Rhealle ja tietysti paljon onnea kaikille pienille hienoista nimistä :heart: :flower:

Ipulle piti vielä kommentoida että mä oon miettiny monesti ihan samaa ku meinaa hieman hävettää nuo mun ainaiset valittamiset :ashamed: Mulla näyttää menevän niin päin että sillon ku menee hyvin niin mä en käy kirjottamassa mitään mutta sitten ku menee heikommin niin tuun valittamaan joka ikisestä pikkuasiastaki :snotty:
Se kyllä voi johtua siitä kun täältä saa monesti sitä ymmärrystä ja tukeakin. Mun lähipiiristä löytyy kyllä monia jotka kuuntelee, mutta eivät selvästikään ymmärrä miksi mä valitan tai sitä että kuinka vaikeeta välillä oikeesti on... Mun sisko on suurinpiirtein samassa elämäntilanteessa, mutta eipä noilla muilla ole vielä ainottakaan lasta niin neuvot ja lohdun sanat voi olla aika huvittavia. Esimerkiksi yks mun hyvä ystävä on aina sitä mieltä että ku mua väsyttää ja seinät tuntuu kaatuvan päälle niin mun pitäis ehdottomasti lähtä baariin ja vetää p*rseet olalle... Mä luulen että en ois seuraavana päivänä kovin levännyt ja rentoutunut :|

No joo... Taas valitetaan :whistle:

Tänään oli muuten Mintun 2 kk neuvola ja hyvin kasvaa edelleen.
Pituutta oli 58.2 cm ja painoa 5100 g. Pään ympärys tais olla reilu 38 cm. Pituus ja paino menee hienosti +1 käyrää eli oma maito riittää vallan mainiosti... Ja sehän saa mut vielä vähemmän haluamaan sitä imetyksen lopettamista :kieh:

No mutta nyt täytyy mennä...
Pika pikaapa hyvinki :whistle:

Pimmi ja Minttu kohta 2 kk :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja bellona:
Välillä muuten tuntuu että tänne maaliskuisiin on kertynyt hirmuinen määrä superäitejä joilla on ihannevauvoja.

:D Täällä yks superäiti aamutakissaan ilmottautuu :laugh:
Bellona, meilläkin nukutellaan kundia miten sattuu. Yleensä nukahtaa sohvalle illallakin, josta sitten siirretään omaan pesään. Tai jos on jo toooosi väsynyt, nostetaan omaan sänkyyn nukahtamaan. Ei tulis mieleenkään laittaa virkeetä poikaa yksinään sänkyyn ihmettelemään :whistle:
Ja rytmit on meillä edelleenkin aika myöhäiset, tossa ysin aikaan syödään vikan kerran ja seuraava syönti on usein 5:n aikaan, tänään tosin vasta 7:n aikoihin heräs aamuvälipalalle...
Eiköhän nää "rytmit" ehdi muuttua vielä monta kertaa, ennenkun alkaa sopeutuminen tarha-aamuihin :o
Me ei ainakaan olla otettu mitään aikataulu- tai tapalinjaa siitä, että miten pitäisi toimia. Toimitaan hetken mukaan niin, että kaikilla on hyvä olla ja sitä myötä tyytyväinen vauva on aika ihannevauva :heart:
Mut tää laiskimus-mamma on kyllä kaukana superäitiydestä :D
Noustiin sängystä pari tuntia sitten ja oon tosiaankin vielä aamutakissa täällä, joten tarttis vissiin lähtee pesulle ja pukemaan, kun kundikin simahti torkuille (ylläri - sohvalla ollaan taasen :D)
Yhden lapsen kanssa tietty ihan eri asia, kun jos lapsia olisi useampia. Ei taitais tää sohvalla laiskottelu päiväsaikaan onnistua...

Itkuhälyistä; meillä on Philipsin hälyt ostettuna Ohlssonilta ja hyvin ne on pelittäny sen minkä tarvii! Esim. saunaan kun on menty yhdessä, otetaan häly mukaan pesuhuoheeseen. (Vaikka kuulisi sinne varmaan ilmankin hälyä, mut kuuluupahan pienetkin ääntelyt.)

ONNEA nimensaaneille :flower: ja Rhea-rouvalle! B) :flower:

Linan kuvasta tuli mieleen, että mulla on tatska-aika viikon päästä. Kaksi kuvaa laitetaan samalla, poitsun nimikirjaimet tulee olkavarteen :heart:

Jaahas, täällä alkoi jokeltelu herra neliö -kirjalle kuulumaan, joten taidan mennä pukemaan, kun vielä ehdin :whistle:

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Hexodus:
Jaahas, täällä alkoi jokeltelu herra neliö -kirjalle kuulumaan, joten taidan mennä pukemaan, kun vielä ehdin :whistle:

:laugh: just soitin miehelle tänään et vauva on ruvennut seurustelemaan herra neliön kanssa ekaa kertaa kunnolla :D maattiin sängyssä (jep, äsken sain vasta pakkelia naamaan ja vaatteet päälle,aion lähteä pakkolenkille koiran ja vaunujen kanssa jotta vähän heräis vihdoinkin ja sais tän päivän käyntiin) ja heiluttelin herra neliötä siinä leevin yläpuolella kun se rupes innoissaan kiljahtelemaan ja heiluttelemaan neliön kinttusia. oli hauskaa niin mulla kuin pojallakin :D :laugh:

Nellalle, Nooalle, Linalle ja Mintulle ONNITTELUT nimistä ja kasteesta! :flower: =)

Rhealle onnea rouviintumisesta, ja ihania :heart: kuvia teistä ja Nooasta! =)

Oikukas, onnea synttäreistä, näin myöhästyneesti! :flower:

Pimmin esikoiselle paranemisia, hurjan kuuloinen tauti siellä jyllää! Pienillähän kuumetta kärsii olla "paljonkin" ettei vielä tahtia haittaa, mutta kyllä 40 astetta on jo oikeasti paljon, ja se kyllä näkyy ja tuntuu. Toipumisia!! :hug:
Ja hyvä-hyvä, anna tulla vaan sitä valitusta, musta se on vaan hyvä että joku uskaltaa kertoa nekin eikä pidä vaan ruusunpunaisia kulisseja yllä! =)
Teidän neuvolamitat 2kk on muuten melkeis prikulleen samat ku meillä oli ;)

Siis minä nyt mietin noita meidän päikkäreitä... ku neiti nukkuu n. 6 tuntia päivässä niitä yhteensä... eiks se oo aika paljon? Liikaa..? Ekat päikyt on 4 tuntia ja toiset 2 tuntia... öisinkin kyllä unta riittää, mutta herkästi alkaa seurustelemaan jos yhtään erehdyn kattomaan liiaksi silmiin päinkään kun tissille nostan... että oisko kuitenki jollain lailla tarve vähentää tuota päiväunen määrää... hitto ku ois neuvola pian että pääsis siellä kyselemään tyhmiänsä taas.. luulis että toista kertaa äitinä sitä jo tietäis tästäki aiheesta jotain, ni pöh.

Alkuperäinen kirjoittaja Oikukas:
Alkuperäinen kirjoittaja Hexodus:

:laugh: just soitin miehelle tänään et vauva on ruvennut seurustelemaan herra neliön kanssa ekaa kertaa kunnolla :D maattiin sängyssä (jep, äsken sain vasta pakkelia naamaan ja vaatteet päälle,aion lähteä pakkolenkille koiran ja vaunujen kanssa jotta vähän heräis vihdoinkin ja sais tän päivän käyntiin) ja heiluttelin herra neliötä siinä leevin yläpuolella kun se rupes innoissaan kiljahtelemaan ja heiluttelemaan neliön kinttusia. oli hauskaa niin mulla kuin pojallakin :D :laugh:

Mikä-mikä on herra neliö? ÄP:n kirja?

ostin joltai lastentarvikekirppikseltä herra neliö ja rouva ympyrä -kirjat, ilmeisesti ne on tulleet jossain vauvajutussa alkuperäiselle omistajalleen :)

Mä en kyl lähtis pitämään vauvaa hereillä jos kerta väsyttää. Meilläki tosiaan eilenkin nukkui ihan koko päivän ja yönki tosi hyvin, vauvat vaan tarvii unta. Jotkut enempi ja jotkut vähempi, mut kyl ne tietää minkä verran ja nukkuu kun nukuttaa =) varsinki jos yötkin menee hyvin niin en nää mitään syytä miks pitää toista hereillä.

Mama-L meidän Veeti on toinen joka inhoaa automatkustusta tai sitä turvakaukaloa yli kaiken! Mun pitää aina tarkkaan miettiä milloin liikutaan niin ettei sen tartte siinä olla ellei nuku! Lähdetään liikkeelle aina kun olis unien aika jne! Sitten kun meillä turvis on vielä takapenkillä kun airbagia ei saa pois kytkettyä niin siellä se parkuu jos niikseen menee eikä edes nää mua tai paljon mitään kun lasitkin on tummennettu :kieh: Mua välillä oikein stressaa toi liikkuminen, kun jää asioita tekemättä ja hoitamatta sen takia ja kun Veetihän ei muutenkaan ole mikään nukkuja tyyppi, että on enim.hereillä kaiken päivää ja nukkuu ehkä yhdet kunnon päikät ja sitten lyhyitä nokkaunia! No ainakin kuuluu jos ei näy missä me milloinkin liikutaan :laugh:

Ihana ilma taas ja mun pitäs lähtee hinkkaan grillistä viime vuoden rasvat, josko ne enää lähteekään! Pitäs saada tuo pieni piha kuntoon niin siinä voi sitten viettää aikaa jos ei muuta keksi, mutta...musta tuntuu että mulla on kaiken aikaa kiire tai jotain hommaa rästissä ja tehtävänä vaikka olen lomalla ja kotona kaiket päivät! Tai sitten mä vaan en osaa olla ja ottaa rennosti :)

Ippu kyllä minullakin on asiat kaikkea muuta kuin mallikkaasti ja harmittaa ja itkettää kaiken aikaa, mutta yritän olla antamatta sille tunteelle tilaa koska...jos alan itkemään ei siitä itkusta ole tulla loppua! Meillähän on tämä parisuhde ihan raunioilla miehen kanssa eikä muutosta näy ja kuitenkin tämän pitäs olla jotenki onnellista aikaa kun on yht.pieni lapsi syntynyt ja kruunannut suhteen(todellakin)ja näin sitten meillä! Musta tuntuu, että mies juoksee vieraissa eikä sitä edes kiinnosta tehdä mitään tämän suhteen pelastamiseksi, mutta koitan pysyä yhtenä kappaleena ja välttää pikaisia päätöksiä :ashamed: Veeti ainakin on äidin silmäterä ja meidän välinen rakkaus jos mikä kukoistaa =)

Nyt otan kupposen kahvia ja sitten grillin kimppuun(yksin kai sitten grillaan kesän :( )
Aurinkoista viikkoa kaikille ja Rhealle onnea :flower:

Oikukas, meillä on näemmä samat harrasteet vaaveilla(kin) :laugh:
Myöhästyneet syntskäonnittelut sulle!! :flower:

Ippu, Herra Neliö on Vau'kirjalta tullu. Oisko ollu tutustumispaketissa... ihana smaili kannessa ja pitkät jalat ja kädet, joita voi mättää menemään :D Poitsun tänhetkisiä lemppareita :heart:

Kiitos kaikille onnitteluista! :hug:
Mulla alkaa nyt uuden nimmarin treenaaminen. :o

Meillä ainakin turva-istuin toimii mahtavana unilääkkeenä. Aina ku siihen nostaa ni uni tulee. Kyllä ne vauvat vaan on erilaisia. Me saatiin sellanen keinuva sitteri ristiäislahjaks ja se on nyt jo osittautunu mainioks keksinnöks. Sain aamulla ekaa kertaa syödä aamupalan rauhassa ja ku nostin Nooan pois siitä ni alko parkumaan. :D

Neuvolla oltiin aikasemmin tänään ja painoa oli tullu hirveesti lisää, samoin pituutta. Nyt mennään ihanne mitoissa. Samalla annettiin rota-rokote ja kauhulla odotan mitä oireita tulee. :(

Onko kukaan antanu jo velliä? Meillä ei millään tahtonut pelkkä maito riittää pojalle ku aina heräs viimeistään parin tunnin jälkeen nälkäsenä ja yöunet meni pipariks. Aloin laittaa maissivelliä vähä maidon sekaan ja johan alko taas uni maistua ja pojan olo parantua. Kakka muuttu vähä kiinteemmäks ja joutuu vähä punnata enemmän, mut muuten en oo havainnu mitään muutosta.

Nyt uko tuli joten pitää mennä syömään, että saa oman osuuden eilisestä kiinalaisesta.. :p

Rhea ja Nomppu

Tervehdys täältä sateisesta Pariisista tai siis sen laidalta ja Onnea kaikille kastetuille ja Rhealle vihkimisen johdosta! Vihkimistilaisuutta varten on meilläkin sormukset tilattu ja puuttuu enää vaatteet :) Muuten en aio ottaa mitään paineita, kun pidetään vaan ihan pienet syömingit ja ehkä sit joskus Suomessa sukulaisille juhlat. No kampaajalla olis kiva käydä jos joku on auki niin aikasin lauantai aamuna.

Meillä on nukuttu ihan kivasti viime aikoina. Yöllä eka pätkä 5-7tuntia riippuen siitä tainnutanko vahingossa tai tahallaan vielä hetkeks. Useimmien vahingossa, kun herään Eliaksen ähkimiseen tai itkeskelyyn ja annan tutin ettei herätä isiä sillä aikaa kun käyn vessassa niin sit nukahtaakin ihan täysin ja herää vasta muutaman tunnin päästä. Ysin maissa on nyt menty nukkumaan ja kasin maissa käydään siis aina kylvyssä ja sitten syödään ja mennään omaan sänkyyn nukusteleen, jos ei vielä oo silmät kiinni. Ja yleensä uni tulee nopeesti, ainakin toistaseks :) Sitten heräillään joskus 7-8 välillä ja syödään "aamupalaa". Päivällä oon laittanu nukkumaan aina kun alkaa kitistä tai itkeä, mutta ei kuitenkaan heti syömisen jälkeen. Yleensä laittaa silmät kiinni kun antaa tutin ja laskee sänkyyn.

Tänään meillä keksittiin ekaa kertaa kunnolla, että sitterin lelukaari alkaa soida aina kun sitteri heiluu tarpeeks tai kun tönäsee jotain lelua ja oli poika ihan täpinöissään :heart:

Onko kellään kokemusta tai tietoa refluksista? Meillä on annettu siihen lääke varmaan joskus 6vkon ikäsenä kokeiltavaks ja huudot iltasin hellitti sen jälkeen aika paljon. Edelleen kuitenkin nieleskelee ja kuolaa paljon ja vaikuttaa että suussa olis koko ajan jotain. Joskus tulee huutokohtauksia, jolloin jäykistää itsensä ja työntää päätä taaksepäin. Sitten nyt on alkanu yskimään, vaikka ei oo kipee, kun tähän asti hikotteli ja aivasteli ainoastaan. Se mitä oon löytänyt tietoa niin vois olla oireita refluksista, mutta en tiedä olisko syytä tutkituttaa kunnolla vai olettaa että menee ohi?

Ja vielä sen verran että ens viikolla olis pitäny alottaa työt, mutta päädyin lähettämään työnantajalle kirjeen etten aio jatkaa... Saa nähdä tuleeko kovin tiukkaa rahallisesti.

Saini + Elias 9vkoa 3päivää

Onnea juhlakaluille ja pimmille ja tuttelille huolissa tsemppiä!

Saini, onnittelut rohkeasta päätöksestä! Toivottavasti pärjäätte. En kyllä itse voisi kuvitellakaan olevani parin viikon päästä menossa töihin, joten siinä mielessä ymmärrän kyllä ihan täysin. Refluksin suhteen meillä on melko samanlainen tilanne eikä sen takia pidetä tyttöä juuri makuuasennossa / ei itsekään viihdy siinä, kun kurkkuun meinaa nousta jotain. Ehkä senkään takia ei ole kääntymiset jne. vielä kiinnostaneet. Mutta mitään hoitoa ei olla vielä mietitty, pitää puhua ensi viikolla lääkärissä.

Mama-L ei meilläkään juuri päiväunia nukuta. Unikiintiö on noin 14 tuntia vuorokaudessa eli jos nukkuu 12 tunnin yöunet kuten viime yönä niin sitten on vain noita maksimissaan puolen tunnin päivätorkkuja vaikka tekisin mitä, jos taas herää aikaisemmin niin sitten nukkuu kerran aamupäivällä pitempään.

Pitää vielä lisätä tuohon aikaisempaan valitukseeni, että kyllä meilläkin oikeasti tosi hienosti menee, vaikka välillä iskee epätoivo kun tajuaa, miten sidottu sitä onkaan vauvaan. Kun mahavaivat on saatu kuntoon niin arki on muuttunut ihan toisenlaiseksi. Aava on tosi rauhallinen ja pitkäjänteinen vauva, nytkin on tuijotellut jo puolisen tuntia lamppua ja jokellellut sille. Sitterissä viihtyy yleensä myös sen puolisen tuntia ja mun sylissä kun lueskelen ainakin tunnin verran - sen pitempään en oikein jaksa istuskella itsekään. Ehkä sitten sen takia on aikaa murehtia kasvatusperiaatteista jne. Yleensäkin tuntuu että vauvan kanssa on lopulta ollut helpompaa kuin ajattelin - sen ekan kuukauden jälkeen - ja kun mieskin kantaa oman osuutensa tytön hoidosta ihan innokkaasti niin suhdekin voi hyvin.

Nyt kuulostaa siltä että mitta täyttyy joten.

Bellona ja Aava 2kk

Onnea kaikille ristiäisiä viettäneille, hienoja nimiä olette antaneet :flower:
Ja Rhealle onnittelut rouviintumisesta :heart:

bellona Minulla myös aivan samanlaisia tuntemuksia kuin sinulla, että lähes kaikki muut täällä olisivat superäitejä, joilla ihania tyytyväisiä vauvoja vaan. Ja kateeksi käy, kun tuntuu aina välillä, että olen yksin täällä vaativan ja tyytymättömän pikkumieheni kanssa :/
Toki hän on ihana, rakas silmäteräni, mutta silti joskus voisi olla helpompaakin. On kitinää, tyytymättömyyttä, kanniskelen päivät pitkät poikaa, kun hän ei viihdy sitterissään tms. Yöunensa nukkuu mallikkaasti muutaman syötön voimin, mutta päivisin pitemmistä unipätkistä ei ole tietoakaan... Tottakai tämä koettelee myös parisuhdettakin, mutta yhteisvoimin on jaksettava. Raskasta on, mutta täytyy jaksaa vaan. Tottakai vauvan kanssa on myös niitä onnenhetkiä pitkin päivää, hymyt, katsekontaktit, uudet kehitysvaiheet yms. Ja ne antavat tietysti voimaa!
Niin, halusin vaan tällä tuoda esille, että täällä ei ainakaan mitään superäitejä olla...
Joten hyvä, että tämäkin aihe otettiin täällä esille.

funny + pikkumies 2 kk

Rhea, me on annettu välillä maissivelliä.
Sotkettu joku 20-30ml maidon sekaan vuorokauden tai kahden ajan. Ei ole huomattu mitään muuta, kun että nestettä menee vähän vähemmän vuorokaudessa ja uni maittaa sikeemmin ja pidemmissä pätkissä, joten jatketaan toistaiseksi näin. Eihän tässä montaa viikkoa ole siihen, kun kiinteetkin "saa" aloittaa... Tänään on annettu taas pelkkää maitoo ja varmaan viikon lopulla taas lisätään velliä mukaan.
Poitsulla ikää nyt 3kk ja viikko.

ainakin mun mielestä!! Äitiys on meidän yksi tehtävä ja siinä jokainen on super omalla tavallaan. Sille ei voi minkään, jos lapsi on helppo tai vaativa.

Kyllä meilläkin on niin sanotusti huonoja päiviä ja hetkiä. Neiti kitisee joskus illalla ihan ihme syistä ja sitten sammuu unille. Joskus raivostuu kuin salama ja raivo laantuu yhtä nopeasti noin puolessa tunnissa. Olen siitä kiitollinen, että ei ole joka iltaista. Ja joka kerta, noin kerran viikossa, kun neitiä tarvitsee kantaa kitisevänä, ajattelen niitä äitejä, jotka tekee sitä joka päivä monta kertaa ja tuntia. Nostan heille hattua ja annan ison kimpun ruusuja maljakkoon siitä hyvästä!!! :flower: :flower:

Autossa viihtymisestä: Meidän neiti onneksi viihtyy autossa, myös hereillä ollessaan. Ajetaan pääasiassa pitkää matkaa, joten parempi viihtyä, koska muuten matkanteko on tosi kurjaa. En halua kehua, mutta neiti viihtyi tänään auton istuimessa uinaillen 4 tuntia. Musta meidän istuimen asento on tosi hyvä, vauva ei oo kasassa ja näkeekin sieltä kivasti ulos. Mutta tiedän tuttujen mukeloita, jotka huutaa aina hereillä ollessaan pää punaisena. Toinen näistä perheistä ei voikaan lähteä mummolaan 400 kilsan päähän. Tosi kiva.

MItähän muuta miulla oli mielessä. Ai niin, suuret onnittelut Rhealle pääsystä rouvien kerhoon! Kävin kurkkaamassa galtsussa teidän kuvia ja olipa kauniita, aivan kuin kesähääkuvat. Sieltä kaiketi bongasin myös Mama-L:n, vai olenko väärässä??? Maman mies näyttää tosi tutulta, meidän yläasteella ylemmällä luokalla oli tosi saman näköinen tyyppi aikoinaan, siis Jyväskylässä Viitaniemen yläasteella.

Parisuhde: meillä on välit kyllä kohdallaan ja kaikki toimii, mutta tuota läheisyyttä makkarissa ei ole ollut liiaksi... Yhden ainoan kerran synnytyksen jälkeen on peittoja pöllytetty neidin syntymän jälkeen!!! Kiitos miehen iltavuorojen, yövieraiden, lätkäkisojen ja loman, jolloin mies vietti illat kamujensa kanssa, kun oltiin hänen kotonaan!! Mun äiti kovasti huumoria heittelee aiheesta, että pitäkääpä ehkäisystä huolta ellet halua olla kotona useampaa vuotta!!!

Pitäisi varmaan lähteä suihkuun, kun on vihdoinkin purettu auto ja saatu kaikki tavarat paikoilleen ja pyykit kuivumaan reissun jäljiltä. Kyllä seuraavan kerran lähden rekalla liikenteeseen, kun auto oli takapenkkiä myöten tavaroissa.... Meillä siis vaunujen lisäksi mukana myös erilaisia urheiluvälineitä ja takas tullessa vielä ukin lahjoittama ruohotrimmeri yms... Nyt ollaankin useampi viikko ihan kotosalla.

Misupai ja Siiri 3 kk 3 vrk (huomenna neuvola ja rokotteet)

Yhteistyössä