Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaemo:
Onko teillä muilla siis ollut kaksikuukautisneuvola? Helsingissä on neljän viikon terkka ja seuraavaksi kuuden viikon lääkärikäynti. Mutta sen jälkeen vasta kolmen kk:n iässä mennään neuvolaan.
Helsingissä mekin ja oli 2kk neuvola. Kotikäynti,1kk neuvola,6vk lekuri ja sitte tuo 2kk neuvola. 3kk neukkuun saatiin jo aika kun olis nuo rokotukset ja muut joita ei nyt kuitenkaan vielä noin pienelle anneta pistää. mutta ei siitä sen enempiä :wave:
Eli luulisin et sen pitäis kuulua teillekin! =)
iltasyötöistä syö tosi usein ennen yöunia. syö ja saa rintaraivareita silloin tällöin, tempoilee kiukuttelee. loppuu kun vaihdan rintaa jolloin tulee vähän enempi taas kerrallaa. Ei kerro siitä että maito olisi loppumassa :attn: vaikka selkeästi kiukku loppuu heti kun maitoa saa vauhdikkaammin eli helposti voisi luulla kiukkuavan nälkäänsä. Ei olla annettu mitään korvikkeita koska tiedän että maitoa kuitenkin tulee tarpeeksi (ei se yhtäkkiä mihinkään lopu kun kuitenkin täysimetän ja muulloin kuin iltasyönnillä riittää ilman kiukkua enempi kuin hyvin). Rintaraivareista on hyvin tietoa saatavilla ja se on ihan normaalia,menee ohi kyllä
ja kun hetken on hyssytellyt ja hämännyt vauvaa niin jo kelpaa samakin tissi taas
nyt on jo muutaman yönä nukkunut ihan älyttömän "hyvin" yöllä. "hyvin", koska maidon yötulo on vasta tasautumassa tälläiseen ja pakkautuu aika tehokkaasti vielä.
Oltiin hoitamassa siskonpoikaa pe ja vauvat nukahtivat yhdeksän aikaan. Leevi nukahti sohvalle kun katsottiin telkkaria ja siitä kun vein sänkyyn yhdeltätoista niin syötin vielä. Joskus kuuden aikaan aamuyöstä oltiin sitten kotona ja silloin vasta poika heräsi syömään. Vaikka oltiin matkustettukin
eli uni maistuu pitkään rintamaidollakin täällä onneksi.
pitkät automatkat
eilen matkustettiin yli 6h autossa ja mun mielestä meni ihan hyvin. Lähdettiin siihen aikaan kun leevin ekat päiväunet alkaa joten menosuunta ekaan paikkaan menikin kokonaan nukkuessa. valmistujaisissa vauva oli hereillä sen pari tuntia kunnes vaihdettiin kaupunkia ja autoon mentäessä olikin taas uniaika
taas oli parin-kolmen tunnin väli ennenkuin istuttiin autossa kotimatka, silloin jouduttiin kyllä pitämään ruokatauko kun takapenkiltä rupesi kuulumaan hyvin kovaäänistä epätyytyväisyyttä..
Mutta tosiaan kun lähtö ajoitettiin päikkäreille ja pidettiin pidempiä taukoja niin ihan hyvin meni
suvitus ei oo tosiaan parista juomasta haittaa,eikä olis haittaa vaikka imettäisit yli promillen kännissä
imetystukilistan sivulla sanottiin (ja muuallakin mutta tuolta nyt voi ainakin käydä katsomassa jos kiinnostaa) että maidon mukana vauva saa sen verran alkoholia kuin on veressä. yksi promille alkoholia on niin vähän (elkää sekoittako prosentteihin) ettei sitä pystytty edes mittaamaan vauvasta.
promillen humala tietty estää vauvanhoidon täysin mutta esimerkkinä nyt sanoin kuitenkin siitä ettei pari juomaa imetystä estä. ja tosiaan d-vitskussa on myös alkoholia.
kesävaatteet
menee ainakin bikinien osalta uusiksi, arvet kuitenkin näkyy sen verran hyvin että jää ensi kesään mun bikinien käyttö. Minarin pistin ekaa kertaa päälle toissapäivänä kun oli ihan tautisen kuuma mutta sekin oli äidiltä lainassa. omat ei päälle mene.. Jäljellä lähtöpainoon jotain 10kg, 15kg lähtenyt.
kesävaateostoksille siis mars mulle! taidanki lähtee itikseen itseasiassa kohta, vois mennä sinne aamiaiselle
Mulla on noi kesäpaidat ollu aika lyhyttä sorttia joten niitä lisää pidempinä kiitos
saini81 mä herään öisin itekseni kun tuntuu että rinnat räjähtää ja silloin sen verran herätän vauvaa että se syö. en oo ihan varma herääkö se edes ite siihen
nyt oon tosiaan kyllä yrittäny vähentää jospa tuo maidontulo öisin tasaantuis vähän. Aamuisin saatan joskus herätä toisen ähinään ja potkiskeluun kun vauva tosiaan nukkuu meidän välissä mutta sillonkin se itse vielä nukkuu ja herättää vaan mut
--------------------------------
Kirjottelin muutamassa osassa tän joten saattaa olla tosi epäselvää luettavaa
nyt sinne itikseen!
hyvää kesäsunnuntaita!
terv. oikukas ja leevi 2,5kk