Maalismussukat - syntyneet

sane mä jo aattelin että mihin sä katosit :D kiva kun poikkesit!! loppusuoralla siis raksa, oi että, mahdat olla malttamattomana jo muuttamaan.... kivaa vihdoin, oot sitä urhoollisesti jaksanutkin odotella :) tsemppiä viime silaisuun!

tiinelli kiva että sullakin oli kivaa!! aivan loistavaa tuo, että saitte nukkua naiset omassa huoneessa!!! aika aarteita teidänkin miehet että saitte erikois-järjestelyt :heart: mammat vapaalla ja arki sujuu taas kevyemmin askelin ;) harvassa on tuollaiset miehet että jos äiti on ollu viihteellä niin äitilläkin on oikeus kunnolla palautua.... ja nukkua kunnolla.... nam!

ld sullaki ollu viihteen merkeissä, hyvä että raaskit jättää vauvan... ite painin koko ajan ajatuksen kanssa, kun parin viikon päästä pitäis/sais viedä vauvan isovanhemmille yökylään... mut kyllä se pieni katko hyvän tekee. saa totaalisesti omaa aikaa eikä tartte koko ajan vahtia. jos mäkin osaisin sit vaikka ihan nukkua aamulla...tai edes KOKO yön :D saapa nähdä....

onko teidän vauvoilla päiviä ettei syö juuri ollenkaan???? meillä oli taas eilen.... niin vähän söi että ihan huolestutti.... ilmavaivojakin oli taas pitkästä aikaa. muuten oli iloinen ja oma itsensä mutta ei vaan syönyt... no tänään on sit kaksin käsin vedetty :D kai näitä paastopäiviä tulee, ite ajattelin syyksi viikonlopun vilkkaat kaksi päivää putkeen, kun meni päiväunet sekaisin ja ihmisiä oli koko ajan ympärillä ja kova hälinä välillä. et ehkä se ressu ei vaan jaksanut sellasta.. no, tänään on syöty ja on nukuttu hyvin :)

ihanan lämmintä taas vaikkakin liian kuumaksikin taitaa loppuviikosta mennä... oon yrittänyt etsiä sellasta torni-tuuletinta jolla sais huoneilman viilennettyä tehokkaastikin. mutta ovat sitten loppu. Prismastakaan ei löydy ainuttakaan tavallistakaan tuuletinta :D no on meillä onneks kotona tavallisia, mut nuo torni-jutut on kuulema tosi tehokkaita. etsintä jatkuu :) täytyy tehdä taas vauvan päiväunet kuten edellisellä helle-jaksolla...tuulettimen lähelle vaunuhin nukkumaan, ja nukkuu yhtä hyvin kuin normaalistikin.
toivotaan pitkää pinnaa helteitä inhoaville, ja niille keiden vauvat on hankalia kuumalla!!!!!! :hug:

muutoin on päivä tämäkin vierähtänyt pihalla, pihaa nyppiessä :) tää on mun paratiisi :heart:

mindi sulle piti tsempitykset laittaa kun sanoit ettei sun mies pidä lomia... siis eikö ollenkaan ???? ymmärrän kyllä että jos ottaa rahana loman niin on ihan kiva lisä tilipussiin, mutta ois varmaan kiva et ois miehellä vapaatakin... toivottavasti jossain vaiheessa edes :) tsemppiä sullekkin.... ollaan taas tiiviisti nähty, ooks huomannu :LOL: tää on aivan toivotonta.... mitä lyhempi välimatka, sen harvemmin sitä näkee :LOL: no, kesä on vaan kerran vuodessa :) jatketaan arjen keskellä sitten vaikka ....

nyt ei jaksa enempää, taidan mennä nukkumaan :) vielä on ilma ja huoneet viileitä.... millai mahtaa olla aamulla :D nukkukaapa oikein hyvin kaikki !!!

Flower again ja iltaisin nukkumista vastaan varsin paljon tappeleva typsykkä ;)
 
tiinelliltä on pitäny kysymäni,et mitä rintsikoita käytät ratsastaessa??? mulla kun oli ongelma jo ennen Sonjaa,omaan "liian" isot tissit...

juhannus meni kuin tavallinen viikonloppu. ukko oli autoo rassaamassa ja mä likan kans. grillattiin pe-iltana mut ei ees sitä yhtä kaljaa tullu juotua. ei tee mieli... vaikka ihan hyvin ois voinu ottaa yhen. sonja kun nukkuu 22-06

autokuume!!!! kiikarissa tila-auto ;) pitäs vaan rahoitus järjestää... sit sais ton maasturin myydä pois. ku sitä hevostakaan ei oo :'( en tee mitään tollasella isolla rohjakkeella!

nyt jos nautiskelis hetken hiljaisuudesta ennen ku alkaa syöntirumba...
 
Heips!

Jussit meni täälläkin ihan kivasti mökillä. Aatto ja yö menikin ihan kivassa säässä ja ihan lähellä paloikin niin älytön kokko, että vautsi... tais olla jotain kilpailua :)

Flower: no pitää se sen kaksi viikkoa, mä oon vaan tällänen crybaby :'( :D Siis, onhan sekin parempi kun ei mitään ja toki tajuan miehenkin idean ottaa rahana... mut tosiaan miehen loma = perheen yhteinen aika rennosti ilman kiireitä, joten ois kiva kun se ois se koko loma... en ees muista millon viimeksi on pitänyt. No joo, täytyy koittaa nyt elää sen kahden viikon kanssa. Kiva ois tosiaan järjestää aikaa tavata, nää kesäiset kiireet mukamas häiritsee... :whistle: No mut eiköjän se joskus tässä onnistu, toivon mukaan..

Katjahei: kiitos kivasta linkistä!

Täytyy kyllä sanoa, että vaikka kaksi lasta on jo vauvaiän ylittänyt, niin aika paljon silti olen hyviä neuvoja täältä saanut ja jopa ihan uusia niksejä. Hyvä, että tällänen palsta on olemassa.

Meidän vauvakin jo tuntuu niin "isolta", hirvee ähinä käy kun lattialle laskee ja laittelee jalkojaan tuonne vatsan alle, mut mihinkään ei pääse.. kuin ehkä horjahtamaan nokalleen, voi poloista :heart: 3kk neuvola onkin nyt sitten tällä viikolla ja odottelen jo mielenkiinnolla mitä tuo rokotus tuo tullessaan... aika monelle ilmeisesti jonkunlaisia sivuvaikutuksia tullut. Vaatekoko 68 on meillä nyt otettu käyttöön ja tuntuukin että vauva on kasvanut pituutta hurjasti.. Syömiskerrat on lisätty viiteen, mutta annossa vähän vähensin. Jotenkin tuntuu, että vauva on tyytyväisempi nyt kun saa useammin ruokaa. Iltasin meillä tapellaan myös unta vastaan ja vauva sohii huitoo ja huutaa tissillä kunnes nukahtaa... mitäköhän tälle vois tehdä? Noh, onneksi kuitenkin kun nukahtaa niin nukkuu tyytyväisenä pitkän pätkän.. useimmiten 22.00-05.00, joskus voi tietenkin vaihdella... mut kuitenkin ihan hyvän määrän, saa itsekin ladattua akkuja.

Jeps, kai tässä täytyy alkaa iltapuuhiin itsekin.

Mindi83
 
tombatar mullahan on nyt superhuonot rintsikat kaiken aikaa päällä, eilen ostin kahdet triumphit. Toiset on ulkonäöltään kamalat, sellaiset piikkitissimallit mutta tukevat päällä just ratsastaessa. Ne mun ainokaiset imetysliivit kun ei ihmeemmin tue. Odotan innolla aikaa kun imetys loppuu ja saan laittaa omia liivejä päälle. Ratsastukseen mulla on parit adidaksen ja niken sporttimallit mutta nyt ei puhettakaan että ne sopis.

3kk neuvola tänään klo 9. Aivan pelottaa että kuinka tulee huutoa rokotuksesta. Mieskin koko päivän pois kun menee pesispeliin illalla.

Mies osti Assille eilen sellaisen moottorilla toimivan koliikkikeinun kaveriltaan kun halvalla sai, siinä on musiikkikin valmiina. Hyvin tyttö viihtyi tunnin illalla siinä keinumassa. Nukahtaminen normaalisti oli meillä myös eilen hankalaa, Assi oli ihan tyytyväinen mutta kun laitoin sänkyyn niin alkoi kamala huuto. Imetin sitten olkkarissa ja peittelin tytön sitteriin ja jalalla heilutettiin niin kauan että nukahti ja siitä siirsin sänkyyn nukkuvana. Taitaa olla tän ikäisillä yleininkin vaiva tuo nukutusvaikeus?
 
huomenet :)

joo nukahtaminen illalla on täälläkin oma projekti... on aivan selvästi uni, silmät puoliksi kiinnikin mut huutaa jos pulloa tarjoaa :D tutti kelpaa ja koho-asento, pitkälleen kun laittaa niin jo parkaisee :D välillä oikein naurattaa kuinka jäärä voi noin pieni ollakkaan :D aikansa kun koittaa niin sitten luovuttaa ja syö ja onneks ite jää sänkyyn. tosin saattaa siitä hetken päästä herätä silmät apposen auki....
oisko se sit liittyvä tuohon kehitykseen kun ei malta mennä nukkuun vaan tekis mieli seurata mitä ympärillä tapahtuu..?? samaten jos on suht väsynyt, ja vaikka sylissä ollessa jalka osuu pöydän reunaan niin voi pojat mikä huuto :D tai yks ilta kävelin yläkerrasta ales vauva sylissä ja neitosen kämmen osui rappukäytävän seinään... elämän kevät mikä huuto siitäkin :D pikkuisen on herkkis ;)

eilen meni peruna-porkkana-sosetta hyvä satsi, tykkäsi oikein kovasti :) suu ammollaan odotti seuraavaa lusikallista, niin no, onhan pelkkä peruna kyllä aika pahaa .... ja nyt onkin menty niin että aamupäivällä saa puoli 12 maissa tuota perunasosetta, ja puoli viiden maissa päärynäsosetta. nukkunut nyt kaksi yötä taas tosi hyvin. herännyt neljän-viiden maissa syömään. sen jälkeen on hiukan levotonta unta mutta ei paljoa. että vissiin sillä on vaan ollu nälkä tms.. :)

tänään on taas kivan lämmin päivä, eilinen hurahti pihalla touhutessa. alkaa tontti näyttää jo siltä kuin on suunniteltukin :) mies vie meidät lounaalle tänään ravintolaan, ajatella... ja ihan vaan et mun ei tarvii koko ajan olla laittamassa ruokaa :heart: näin kun muksut on lomalla, tarviikin olla huomattavasti enemmän ruuan laitossa ;) no, kivaa vaihtelua äidin päivään :)
iltasella tulee hyvä ystävä kylään, näkee vauvan ekan kerran! sitä ennen siistin kukkapenkit vielä kun eilen jäi kesken...

kääntyä vauva yrittää nyt :) yhtäkkiä se sekin kehitys-askel otettiin!! ja nyt onkin sitten oltava lattialla paljon enemmän niin pääsee taitojaan kokeilemaan paljon :) kiire ei liikkeelle lähdön kanssa ole, onpahan vähemmän vahdittavaa ;)

aurinkoista kesäpäivää kaikille!!!
 
kuuma päivä tulossa (taas) mut onneks on sisällä viileetä.

pitänee ostaa kunnon sporttiliivit sit ku pääsen heppailemaan. aion nimittäin alkaa ihan tunneilla käymään mun entisessä työpaikassa. nyt se ei viel onnistu,ku sonja saa vaan tissimaitoo ja syö millon sattuu. kunnon rytmiä ei oo tullu,mut ei oo ollu tarpeenkaan ko aina ollaan vaan kotona.

kääntymistä täälläki eilen kovasti yritettiin,mut ei ihan onnistunu. alasti ku kellii nii sillon jostain syystä paremmin kääntyy kyljelleen. ahistaakohan toi vaippa sen verran.

nyt likka haisee niin paljo,et pyllypyykille on mentävä...
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Mukavia juhannuskuulumisia kaikilla! Meilläkin oli kivoja juhannusvieraita, mm. yli 90-v vaarini, joka olikin paremmassa kunnossa kuin olin osannut odottaa :)

Kesä on pitänyt kiireisenä, lähes jokaiselle päivälle on riittänyt menoa tai kesävieraita. Muut ajat ollaankin sitten vain otettu iisisti. Tänään päätin ryhdistäytyä ja aloittaa ikkunanpesu-urakan. Ovat nimittäin edelleen pesemättä :ashamed: No, enpä päässyt alkua pidemmälle, kun äitiä jo kaivattiin. Täytyy sutia lasi tai kaksi aina kun on sopiva hetki...

rokotuksista ei tullut kovinkaan kummoisia huutoja. Vähän poika kitisi iltapäivästä, mutta annoin panadolia (ehkä vähän varmuuden vuoksi) ja homma oli sillä selvä.:)

soseita en ole vielä vähään aikaan ajatellut antaa, kun poika kasvaa tissimaidollakin hyvin, ei kärsi vatsavaivoista ja vieläpä nukkuu yönsä hyvin. Viime yönäkin poika nukkui sikeästi 22.30-6.00:O enpä ole tottunut tällaiseen vauvaan, kun edelliset ovat olleet varsinaisia yötissuttelijoita. :D Sellaista vaan olen tässä mietiskellyt, että mitenköhän maidontuotannon käy, kun käsittääkseni yöimetys pitää sitä erityisen hyvin yllä. Onko jollakulla kokemuksia asiasta?

Ipana on jo pidemmän aikaa yrittänyt sitkeästi kääntyä mahalleen ja tänään hän siinä ekan kerran onnistuikin! Sen verran taisi olla apuja matkassa, että taisi kääntyä maton reunan yli. Tästä se lähtee! Niille jotka ovat huolissaan kääntymättömyydestä voisin kertoa, että esikoisemme inhosi mahallaan oloa yli kaiken. Vaikka yritin pitää häntä usein masullaan, alkoi heti ihan karmea huuto, liekö massu ollut sen verran pinkeänä ummetuksen takia, että olo oli mahallaan epämukava. Hänellä ei siis ollut minkäänlaista hinkua kääntymiseen kuin vasta puolivuotiaana. Mutta tänään on ihan reipas ja ketterä tokaluokkalainen =) Että kukin ajallaan =)

sanelle tsemppiä hurjasti kodinrakennukseen! Loppusuora häämöttää!

Nyt taas lasinpesuvehkeet käteen kun poika nukahti syliin ja kannoin sänkyyn!

Mukavaa hellepäivää kaikille! :cool:
 
Kaiken järjen mukaan mulla pitäis olla päikkäreillä, kun pojat nukkuu yhtäaikaa, mutta enpäs malta... :p

Aloin muistelemaan, että noin vuosi sitten sitä teki ensimmäisen positiivisen plussatestin. Tuli niin haikea olo, kun sitä muistelee. On siinä ja odotuksessa jotain taikaa. :heart: Lisää haikeutta aiheuttaa, kun ei tiedä vielä, tuleeko meille enempää lapsia. Jos vain sydämellä ajattelee niin voisin tehdä vaikka kymmenen, mutta pitää yrittää pitää pää kylmänä ja katsoa tilannetta parin vuoden päästä uudelleen.

Nyt pienempi sitten heräsi niin että turhaan olisin mennyt makuulle...

Sanelle tsemppiä rakennuksen loppusuoralle!

Meidän vauva on kerran kääntynyt kyljeltään mahalleen ja kerran hekottanut ääneen. On niin tyytyväisenä sekä selällään että mahallaan ettei yritä paljoa pungertaa itse mahalleen. Isoveljensäkin oli hitaampi liikkeelle lähdössä, mutta nyt ei hitaudesta ole tietoakaan!

Rokotukset nostattivat vähän lämpöä, mutta kun se ei tuntunut haittaavan niin en antanut lääkettä.

Aurinkoista päivää kaikille!
 
samaa haikeutta täälläkin mietitty :heart: niin se aika vaan menee.... vuosi sitten oli aivan täpinöissään testi kourassa, ja tuolla se vauva nyt jo tuhisee :) ihanaa !!!
meille tulee vielä yksi, se on aivan saletti. jos vain vielä onnistuu... mutta sitten on lukumäärä täysi. sekin on merkillinen haikeuden aiheuttaja.... en haluaisi pistää pistettä tälle mutta ei mun kroppa enää kestä... en usko ainakaan... on niin raakki olo jo nyt eikä vatsan seutu tunnu lähellekään entiseltä...sisällä tuntuu et ois vieläkin kaikki ihan eri päin kuin kuuluu... vihlontaa välillä ja ihme kolotuksia vatsassa.... huoh... ei naisen elämä helppoa ole ;)

rusketuttu on urakalla, pihalla hommissa menny aikaa, kuumimman ja suurimman uv-säteilyn ajan tuli oltua sisällä. hyvä ratkaisu kyllä, kun radiossakin varoitus annettiin. lounaalle ei ehdittykään, tuli suunnitelmiin muutos :D joku toinen päivä sitten...

toivottavasti saatte nukuttua kun on niin kuuma. meillä lapset tulee eteisen lattialle nukkumaan, ainoa viileä paikka talossa.... :D
 
Moikka kaikille! :)

pikkutalvio: Mulla loppus esikoisen kanssa maidon tulo just ku lopetettiin yösyötöt, ei totaalisesti, mut lähestulkoon. Mut tytsy oli sillon jo 7kk ja ihan siis muutama yö "huudatettiin" (joskin meni toosi helposti..) ku roikku tissillä kaiken yötä ihan vaan tutteillakseen. Eli muutenkin oli siis siinä vaiheessa syöminen pääasiassa jo muuta ku tissiä. Siitä meillä itseasiassa loppu sitten koko tissittely, ku ei likka jaksanu enää imee ku kesti niin tuhottoman kauan et pisaraakaan tuli ja muu maailma oli paljon kiinnostavampi :) Kertaakaan ei ikävöiny, ku päätin etten enää ees tarjoo. Menipäs nyt vähän ohi aiheenkin :p Mut siis, eikai se maito lopu, jos kuitenkin on muuten ihan täysimetyksellä?

Niinhän siitä tosiaan rupee oleen vuos itse kullakin, ku on plussattu. Aatelkaa miten kauheeta kyytiä tää aika menee. Jotenkin tosi "pelottavaa".. Pian ne jo menee kouluun *snif* ;) Esikoinen tosiaan alottamassa koulua ja tänään just kuvia selatessa oikeen nousi oikeesti kyynel silmäkulmaan, ku katsoin kuvia, mis hän on meidän pikkuneidin ikänen..

Meillä on nyt yöt menny ihan mahottomiksi.. Syö Jatkuvasti.. Tarkkaa lukumäärää en tiiä, ku oon sillee puol nukuksissa, mut USEIN, ainakin kahden tunnin välein.. Soseet siis alotetaan varmaan heti kun tulee tuo 4kk täyteen.. Maitoa mulla kyllä tulee aika paljonkin, nyt varsinkin kun syö niin paljon, ni tulee sit kans sitä tahtii.. Jos on pari tunti syömättä, on rinta niin täys ettei jaksa syödä ees yhtä tissiä tyhjäks.. Mut josko vaan maito sinänsä ei enää riittäs, vaan tarvis jotain tuhdimpaa? Tiedä häntä..

Harmittaa oikeen, ku ei pysty nauttiin täst kuumuudesta.. Vauva nukkuu päivisinkin nyt huonosti :/ Muuten kyllä kesä on ihanaa aikaa :) Paitsi et mä näin ihan täs meiän kulmilla (tuli tosta "naapurin" pihasta)käärmeen! (se oli kyllä rantakäärme, mut hei, se oli käärme!) ja nyt sit oon ihan vainoharhanen ku tuol kävelen, joka ikinen keppi on vähintäänkin kyyn poikanen. Tässä meinaan oikeestikin paljon kyitä kyl on. Viime kesänä bongasin useammankin päälle ajetun ja luodun nahan, sekä yhden elävän, eikä muuten, mut koiran takia suurimmaks osaks pelkään. Se kun vielä sen varmaan suuhunsakin vois ottaa, "jiihaa, itsestään liikkuva keppi"..

Meilläkin yritettiin kääntyä lauantaina, mut se olikin liian raskasta ja hän päätti siirtyä takas möllöilyyn, joten ollaan taas lähtöpisteessä :p

Mukavia kesäpäiviä kaikille! :)
 
Heips!
Kehitystä 3kk neuvolassa mekin käytiin ja mitat oli 5670g (3180g) ja 62cm (50cm). Kaikki oli muuten ok mut rokotuksia ei laitettu kun poju oli niin nuhainen. Mennään ens viikolla sit rokotuksiin... Meillä ei vielä oikeestaan ees kauheesti yritetä kääntymistä mut kyljellään kyllä junnaa =) Kaikki nenän eessä heiluva kiinnostaa ja kovasti ottaakin jo leluja käteen. Kauhee höpöttämään pikku-mies on kans, kiljuu ja juttelee, ja hymyilee :heart: koko ajan.
Syömiset meillä mennään vielä täysimetyksellä, ainakin niin kauan kun tyytyväisenä pysyy. Varmaan pieniä maisteluannoksia aletaan sit 4kk:n jälkeen kokeileen mut muuten puol vuotiaaks yritetään täysimetyksellä mennä.
Vauvan rytmit mä palaan aina tähän samaan aiheeseen :LOL: mut kun meillä ei vieläkään oo pysyvää päivärytmiä pojalla, yöt menee kyllä samalla laillla aina mut päivät vaihtelee ihan laidasta laitaan :confused: välttämättä ei pitkiä unia nuku ollenkaan, pieniä torkkuja vaan... Onks muilla samanlaista? Tai vinkkejä miten vois ukkelin saada nukkuun ees yhet pidemmät unet??
Kaiken kaikkiaan hirmu helppo vauva ollu kyllä mut nyt juhannus meni flunssassa ja sen takia viihtyis vaan koko ajan tissillä tai muuten sylissä... Toivottavasti ei jää tavaks ettei sitteri ja leikkimatto enää kelpaa yhtään. Mä oon tainnu nyt vaan totuttaa pienen oikein kunnon sylivauvaks :whistle: Pakkohan se oli pientä kipeenä sylitellä :heart:
Kesälomaa mies ei meilläkään pidä kun 2vk ja vasta elokuussa et vähän kade oon teille joilla mies pitkällä kesälomalla ;) Välillä käy aika vähän pitkäks meillä lomalaisilla täällä kotona kun ei täältä oikein pääse mihinkään liikkumaan ilman autoa... Mitäs te muut puuhailette lasten kans nyt lomalla? Meillä siis kotona tuo 5vee, isompihan (10v) menee omia menojaan kavereiden kanssa...
Nyt ison ja pienen miehen viekkuun :heart: toivottavasti ei kuumuus valvota meillä eikä teillä muillakaan :)

nannah
 
Huomenta!

Rytmiä ei meillä tunnu olevan minkäänlaista... Johtuu ehkä siitä ettei sitä ole nykyään muutenkaan. Esikkokin rymyää päivät pitkät pihalla ja porskii uima-altaassaan. Aamusta iltaan! Tuntuu, että kaikki ruoka-ajoista lähtien on sellaisia sitten kun siltä tuntuu-aikoja...

Vauva... Mitoista ei ole hajuakaan kun neuvola on taas vasta ensi kuussa mutta vaatteet on kokoa 62 tai 68.

Liikkuminen... Sylissä suostutaan vaan istumaan ja puuhamatolla ollaan välillä aktiivisia, peruutetaan sekä pyöritään ympyrää. Välillä taas makoillaan vaan ja jutellaan. Useasti nukahtaa kesken touhujensa.
Kääntyminen... Tuo kääntyy mahalta selälleen ja selältä mahalleen. Enpä usko et tänkään kanssa kauaa menee kun saa jo etsiä mistä vauva löytyy... Tällä tuo liikkuminen alkoi kunnolla tuossa juhannuksena jolloin kaveri rymysi alas sohvalta.

Juttua ja naurua piisaa... Joskus kiljuu ja komentaa... Varsinkin joitain lelujaan... :heart: Tosin huutaessaan huutaa niin, että koko talo kuulee. Korkealta ja kovaa!

Nukkuminen... Vauva siirtyi nukkumaan meidän välistä omaan jatkettavaan muutama yö sitten kun alkoi liikkua liikaa. Saattoi olla miten päin vaan ja lähes jalkopäässä. Aloin sitten pelkäämään, että hautautuu meidän peittojen alle.

Kädet... Kovin heiluttelee leluja ja tutkailee niitä. Varpaita ei ole vielä löydetty.

Ruoka... Soseista ollaan syöty mangoa ja bataattisosetta olen kanssa tehnyt. Määrät on vielä pari kolme lusikallista ja kerran päivässä. Muuten mennään nanilla ja maissi sekä porkkana-perunavellillä.

Iltaraivo on edelleen järkyttävä ja ruoka on aina saatava suuhun ekasta parkaisusta tai maailmanloppu iskee... Selkeästi kaikki tänne ja heti-asenteella mennään ;)
 
heipä hei!

Jospa ehdin nyt kirjoittaa kuulumisia ..

3kk neuvola meillä oli toissa maanantaina. Mitat oli silloin 57 cm ja 4915g. Kiirettä ei kiinteille kuulemma ole, tyttö kasvaa hyvin omalla käyrällään :) Mutta eilen illalla jouduin antamaan jo korviketta lisäksi, on niin mahdoton kasvukausi menossa että iltatankkaus ei enään riittänyt, viikon ajan yöt olleet tosi katkonaiset ja nälkä ollut parin tunnin välein. Ja on ollut selvästi nälkäinen sittenkin kun on tissit tyhjät. Ilmeisesti lisämaito auttoi ja viime yönä nukuttiin 5h putkeen :) Päivällä rintamaito riittää hyvin. Varmaan soseiden maistelua aloitellaan ensi kuussa vähitellen. Velliä peruna-porkkana ja maissi on pari maistelu purkkia kaapissa. Katsellaan miten lapsi pysyy tyytyväisenä ja mennään ihan sen mukaan :)

Rokotukset: Aivan kauhia huuto ja suuttui ihan tosissaan. Äidilläkin tuli itku :( Kuume nousi mutta pananol auttoi. Pari päivää oli vähän itkuisempi.

Kääntyily: Pinnasängyssä pyörii ihan miten sattuu, on aina yllätys että miten päin se lapsi tällä kertaa on ;) Molemmille kyljille on mennyt parista kksta lähtien. Lattialla ollessa koittaa vängätä itseään mahalleen, vielä ei ole onnistunut mutta ei se kaukana enään ole :)

Juttelu ja nauru: Tyttö porisee leluille, kattotuulettimelle ja vaikka mille. Joskus tissilläkin on niin kovaa porinaa ettei tahdo malttaa syödä kun pitää äitille kertoa juttuja :heart: Nauruakin on tullut milloin millekkin yleensä sylissä tykkää hekotella. Ihana oli kun käytiin katsomassa iso mummua vanhainkodilla niin tyttö ja mummu kovasti yhdessä nauroivat ja tyttö porisi kovasti juttujaan mummulle :)

Vaatekoko: on tällä hetkellä 60-62, haikeana pakkasin pieneksi tulleet kaappiin.

Ei ihan keskeytyksettä mennyt tämäkään kirjoittelu..välissä on tyttö syötetty ja nyt ois vaipan vaihto, korvike taisi pistää mahan toimimaan ;)


Ihania kesäpäiviä kaikille!

narppu ja tyty huomenna 3 kk
 
Tervehdys kaikille! :wave:


Mukavalta kuulosti teidän kaikkien juhannukset! =)
Meillä juhannus meni ihan mukavasti… oltiin kotona, grillattiin ja saunottiin jne. Ulkona vietettiin paljon aikaa kun sää oli aurinkoinen :) sadekuuroja tuli välillä muttei haitannut menoa.

Jenny A. Toivottavasti sulla kuitenkin oli mukava juhannus vaikka sen lasinsirun jalkaan saitkin... joko jalka alkaa olemaan kunnossa? Ja kiitos vinkeistä uimahalliin/kylpylään menoon! :) tuohon veden lämpötilaeroon on kyllä hyvä totutella jo etukäteen niin ei tule sitten yllättäen vastaan ja säästytään turhilta itkuilta… Ja siis olen ihan vaan kuullut ohimennen tuosta, ettei välttämättä ihan mielellään oltais otettu uimaan ku ei vauvauinnissa ole ollut mukana, mutta en tiedä sitten totuutta… : / olisko sitten naamasta näkynyt vaan ettei välttämättä tarttis mennä uimaan sinne ku ei sellaista taustaa ole… tämä siis on ihan kuulopuhetta, mutta kysyin nyt vaan että miten muut on kokeneet et miten suhtaudutaan sellaiseen ettei ole sitä vauvauinti taustaa… teillä siis on ainakin homma hallussa kun esikoisenne kanssa olette olleet vauvauinnissa. :)

Meillä onkin nyt harkinnassa aloittaa syksyllä vauvauinti jos ryhmään vaan mahtuu, mutta tuo esikoinen on niin kauhean arka tuon veden kanssa niin täytyy nyt miettiä vielä että mennäänkö kuitenkaan… :whistle: tosin tekisi hyvää hänelle päästä mukaan johonkin ryhmään ja oppia uusia juttuja… hän ei tykkää sitten yhtään kun naamaan menee vettä huutaa kuin hyeena… :O kaikkea ollaan kokeiltu mutta ohi ei vaan mene… jos löytyy vinkkejä niin otan mielelläni niitä vastaan… :D

LD mulla tuli noi samat vaivat sitten kohtutulehdukseen määrättyjen antibioottien jälkeen… siis toi kutina, valkovuodon runsastuminen ja alavatsakipu ja siis hain vaan hiivalääkityksen kun lääkärissä kuurin jälkeen kävin... sanoikin että varmaan tulee hiivatulehdus ku punoitusta jo oli… seuraavana päivänä se sitten iskikin. :O
ottiko ne sulta mitään tulehdusarvoja silloin? mulla ne meinaan osoitti sitä kohtutulehdusta vaikka ei muuten ollut edes oireita kuin et nosti sen korkeen kuumeen, tuli tiputteluvuotoa ja tulehdusarvoja nosti hieman… alavatsalla ei ollut mitään tuntemuksia…
Kivalta kuulosti sun juhannus =) siis päästä välillä vähän nauttimaan omasta ajasta... varmasti jaksaakin taas paremmin kun välillä pääsee jonnekin yksinkin… :) enkä mä sillä ettei se aika vauvankin kanssa ole mukavaa, mutta kyllähän sitä jokainen kaipaa sitä omaakin aikaa välillä ja sulla varmasti on vielä harvemmassa ne hetket kuin monella meistä muista... täytyy kyllä nostaa hattua sulle siitä miten hienosti olet pärjännyt ja miten hyvä äiti olet pojallesi! :flower: mukavaa on ollut lueskella teidän arjesta ja sun kirjoittamat jutut tulee oikeestikin ihan suoraan sydämestä ja juuri siitä mä pidän sun kirjoittamissa jutuissasi! =) kaikki kerrot niin aidosti ja omana itsenäsi toivottavasti jaksat kirjoitella tänne edelleenkin… :hug:

Sane taisinkin sulta saada neuvon katsoa noista imetysjutuista tuolta imetystukipalstalta… kiitos siitä! =) on tullut tosi tarpeeseen ja vieläkin sinnittelen tuon osittain imetyksen kanssa noilta sivuilta saatujen neuvojen avulla… saa nähdä tuleeko tämä ikuisuusprojekti milloinkaan valmiiksi… ;)
teillä onkin kiireiset ajat menossa… toivottavasti pääsette pian sinne uuteen kotiinne asumaan! varmasti ihanaa aloittaa arki sitten yhdessä vauvan kanssa siellä uudessa kodissa ja niin että mieskin on sitten paikalla. jaksamista vielä loppurutistukseen!! =)
eikös muuten sullekin tehty sektio (vai muistanko ihan väärin..) ? :whistle: mulla meni hieman ohi nuo synnytyskertomukset kun olin sairaalassa silloin niin pitkän jakson :headwall: ja sitten vielä kun käytiin teho- ja tarkkailuosastolla poikaa hoitamassa kun itse pääsin kotiin…. ensimmäiset viikot kotonakin meni pohtien että saako poika tarpeeksi ruokaa ja sitä kolmen tunnin välein syöttämistä, niin eipä ole ollut aikaa perehtyäkään niihin kuin vasta nyt hiljattain olen niitä kahlannut läpi... :whistle:
tuntuuko susta että olet jo saanut oman kroppasi takaisin ja miten sektiohaava on parantunut?? mulla tuntuu edelleen vatsassa sellaista pistelyä ja vihlaisuja, siis ihan tuossa leikkaushaavan alla… lisäksi tuntuu ettei nuo sisäelimet ole vielä palautuneet normaalitilanteeseen, tuntuu jotenkin hassulta edelleen…

Kauhee tarina, kiitos niille jotka jaksoivat lukea tämän… tämä on niin tätä kun ei ehdi tarpeeksi usein tänne kirjoitella…
 
Lämmintä kesäiltaa! :cool:

dogitar Mukavaa vaan, kun ehdit kirjoittaa kunnon tarinan. Kivaa, kun tänne tulee tekstiä nyt, kun itsekin ehtii tänne lukemaan. Monesti ehtiikin just lukea kaikki ja kutsu käy muualle ennen kuin itse ehtii kirjoittamaan mitään.

Me ei mennä vauvauintiin. Täältä meiltä on aika pitkä matka lähimpään uimahalliin, joten en jaksa nähdä sitä vaivaa. Sitten omikseen käydään uimassa, kun vauva on isompi.

Meilläkin vaatekoko 62-68. Osa vanhoista vaatteista jää auttamatta kokonaan käyttämättä, kun vaavi kasvaa niin nopeaa. Meillä on paljon vauvanvaatteita, kun kuudelta serkulta ja esikoiselta on jäänyt niitä. Ja tietenkin tällekin vauvalle on tullut ihan omia uusia.

Nyt vauveli heräsikin iltaunilta... :wave:
 
juhannuksesta sevitty täälläkin :) Viikko vierähti mökillä ja eilen kotiuduttiin. Oli ihanaa mökkeillä mutta oli kyllä ihanaa tulla myös kotiin :)
Juhannus meni ihanasti,säät suosivat muutamaa sadejaksoa lukuunottamatta. Itse olin selvinpäin,muut enemmän ja vähemmän känässä :)
Helle alkoi tosiaan sunnuntaina ja huh kyllä sitä on kestänytkin!!! Mökillämme on avotontti ja kun sinne aurinko suoraan paistaa niin lämpötila nousee yli 50 asteen:x Onneksi tontti on iso ja varjopaikkoja on saatavilla.

;Muuten mökkireissu Lennin kanssa meni erinomaisesti,mitä nyt päivät hieman rytmittä kun ei saanut päikkäreitä nukuttua kunnolla mutta nukkui sitten vastaavasti yöt läpeensä :) Nyt helteellä alkoi olla aika tuskasta kun mökissä oli yölläkin melkein 30 astetta:x Mutta todella reipas kaikenkaikkiaan oli.
KAuhea rasvaaminen ja muistaminen hattujen kanssa oli noitten lasten kanssa. Molemmat tytöt ovat punakat käsivarsista ja Lennillä on naama ihan kuin latinolla :D Itsellä myäs rinta paloi ja käsivarret.

vaatekokona meillä on jo 74-80cm:O Muutamat 86cm on myös menneet :O Tänään on 4kk neuvola niin saapi nähdä mitkä on mitat.

sosetta maisteltiin juhannuksena pari lusikallista ja poika näytti olevan kuin vanha konkari :) Tytöt ovat puistelleet ja sylkeneet samantien pois mutt Lenni odotti suu auki :D

Lenni kääntyy molempiin suuntiin mutta huomattavasti vähemmän mahalta selälleen kuin selältä mahalleen.

Me lähdetään miehen kanssa tänään viihteelle :D Ei olla oltu yli vuoteen :D LApset menee kaikki miehen siskolle yökylään. Ihanaa :D

Nyt valmistautumaan neuvolaan:wave:

-NAurukohtaus ja punaposki Lenni 4,5kk-
 
Pikasesti taas ennen kuumuutta evakkoon lähtöä. Meillä nää helteet on yhtä helvettiä. asunnossa 30 astetta lämmintä ja parvekkeella 45 astetta.
Raksalla kootaan kaappeja, mut ihan vielä en aloita loppu siivoa. Asunto irtisanottu, et hommia painettava. Kiitos kaikille tsempityksestä.


dogitar
juu kiireellinen sektio tehtiin. Haava hieman repsahti alkuun, mut hyvin kasvo kiinni ja tulehtus pysy paikallisena, ei tarvittu antibiootteja. Pistelyt ja vihlasut voi olla kiinnikkeistä johtuvaa. Itsellä oli alkuun paljonkin vihlasuja sun muita tuntemuksia, mut ei enään ja haava hyvin parantunut. Mahan lihakset ihan paskana ja en ole tehnyt niitä jumppia, kun ei mukamas ehdi tai muista. Huomaan kyl et lihakset ihan sökönä ja nousut sen vuoksi hankalia ja vielä ei sais edes suoralta mahalta nousta tai tehä perinteisiä vatsalihasjumppaa. ensin pitäs olla syvät lihakset kunnossa ja siihen keskiviivaan ei sais sormet upota ja mulla uppoo reilusti edelleen. sisäelimet tuntuu olevan paikallaan. Omasta mielestä olen toipunut hyvin, oma laiskuus vaan rajoittaa.

taas jää juttu kesken. eero heräs ja kitinä alkaa kun ei kestä kuumuutta
 
Meilläkin tänään oli 3kk neuvola. Mitat oli 6110g ja 63,5cm, ihan hyvin kasvaa omalla käyrällään. Neuvolakortissa lukee, että jäntevä, valpas ja topakka tyttö! Iho on hyvässä kunnossa myös meillä. Rokotuksista nousi huuto, ja olihan se surkeeta katseltavaa ja kuunneltavaa... eipä ollut tuollaista parkaisua ennen pitänytkään, ihan oli omaa luokkaansa. Onneksi rauhoittui kuitenkin aika pian jälkeenpäin! Nyt sitten peukut pystyssä, jottei mitään ihan hirveitä oireita rokotuksesta saisi. Otin meidän keskimmäisen myös mitattavaksi, hän kun siis ei syö mitään... oikeen ihmettelen välillä millä hän oikeen elää... no kuitenkin paino ja pituus oli hänelläkin ihan ok, se olikin helpotus kun on välillä pelottanut ettei tuolla ravinnon määrällä oikeen kasvaisi. Seuraava kerta onkin sitten elokuun alussa.

Käärmeistä joku mainitsi... jos on rantamäärmeitä, niin joskus oon kuullut että söisivät kyynpoikaset pois kuleksimasta :) Meillä on mökillä siis oikeen rantakäärmebileet, siinä ne pötköttää aallonmurtajalla ja laiturin kupeessa rannalla, ottavat aurinkoa... ja jos jollain kepillä tökkäset pois niin ei välttämättä edes reagoi muutenkuin sihisemällä takaisin... :O Jos en pitäis niitä niin öklöinä, niin voisin vaikka käärmetarhaajan uraa harkita.

Vauva on meillä myös aikamoinen draamaqueen välillä... siis ihan hirvee huuto, jos käsi vaikka hipaisee seinää, se on aika huvittavaa.. kun alahuuli väpättää kun viimeistä päivää :D

[URL=http://aijaa.com/v.php?i=007868260820.jpg][/URL]

Huomenna vauva sitten jo sen 3kk, niin se aika menee eteenpäin, liian nopeesti.

Mindi83
 
Täältä kuumasta pätsistä kirjoittelen ennenkuin pojat herää... lisää sitten taas kun ennätän =)


sane sama juttu mulla… noita syviälihaksia en oo paljoa tehnyt :whistle: en joko muista, ehdi tai vaan jaksa… ja omaa laiskuutta tää vaan on… :headwall: ai eikö saa vieläkään nousta suoralta mahalta ylös :confused: ja kuinka kauan tätä on jatkettava?? mullehan ei annettu mitään ohjeistuksia elämästä sairaalassa poistumisen jälkeen… ja tosi huonosti sairaalassaolo aikanakin, en edes tiennyt että milloin saa alkaa tehdä noita lihaksia… :kieh: tosin vietinkin aikaa siellä teholla vauvan kanssa, kaiken ajan minkä ennätin, ja taisivat sitten vaan unohtaa kokonaan perehdytykset... :whistle: mutta tuon tiedänkin ettei vielä saa tehdä noita vatsalihaksia ja ajattelinkin nyt ryhdistäytyä ja tehdä nuo syvät lihakset ensin kuntoon… mutta milloinkas noita vatsalihaksia saa alkaa tekemään? entä seuraavan lapsen suunnittelu... milloin olisi tarpeeksi palautunut sektiosta? tietoa löytyy tosi nihkeesti netistä ja muuten mun on vaikeaa sitä mistään saada… : / jos sulla on tietoa enemmän niin valaisetko mua vähän :D

nyt poika kutsuu ja mentävä on...
 
dogitar huonot ohjeet mäkin sain, mulla hoitaja taustaa, niin tietoa saa helpommin etittyä. Jälkitarkastuksen jälkeen vasta sain ruveta tekeen syviä lihaksia, alkuun lantionpojalihas harjoittelulla. Jollain sektio äideillä on ollut jopa kolme kuukautta kielto nostaa muuta kun vauvansa. Mä toivon et mun syvät vahvistuu arkipäivän touhuissa.
Yleisesti ottaen suositaan et kukaan ei nousisi suoralta mahalta ylös, en muista enään syytä. Samoten helpottaa sit vanhana ylösnousua kun jo nuorena opettelee nouseen kyljen kautta. Periaatteen suorien vatsa lihasten aktiivine harjottelu kielletty kunnes syvät kunnossa ja syvien kunnon tietää kun sormet ei uppoo siihen keskiviivaan joka tuntuu tuossa kylkikaaren alla napa linjassa. Itse kyl nousen suorilta mahoilta, kun välillä vaan ihan pakko ja tuntuu ettei ylös pääse millään.

Vuoden kiellon sain raskauteen. Kohdun haava voi revetä jos liian aikasin tulee uudestaan raskaaksi. Kolme sektiota yksi nainen saa, sit on raskaudet jo suuri riski, koska kohtu niin arpinen. yhden sektion jälkeen saa synnyttää normaalisti alakautta jos onnistuu.

Naaman kastelu. Näin uimaopettajana neuvoisin aloittamaan puhaltamalla veteen kuplia tai kelluvia esineitä eteenpäin ( saa tehtyä kuitenkin niin ettei koko kasvot ole vedessä.).Pikku hiljaa kasvot menee enemmän veteen. Uimalasit, et näkee mitä vedessä on ja uppoesineiden laittoa. Pikku hiljaa laittaen syvemmälle. Missään tapauksessa ei saa pakottaa, tai kammo vaan nousee ja muutenkin olla kiinnittämättä liikaa huomiota asiaan. Leikin varjolla saa menemään parhaiten. Aikoinaan haarahippa käsien alta oli hyvä, kun jäi kiinni syvässä vedessä, niin kädet jäi vedenpinnalle, niin pikasukelluksella sit lapset pelasti. samoten jonkinlaiset vesiputous leikit jossa pirskotellaan vettä. Aloittaa kevyollä putouksilla.
Ilman muuta kannattaa mennä ryhmään, niin vahingossa huomaa, ettei vesi olekaan kamala asia. Joskus asian eteen tarvii tehdä paljon pitkäjänteistä työtä. Pikkuhiljaa ne pelot voitetaan. Uimataito on kuitenkin taito joka kannattaa osata.

vaate koko 62-68
Ensiviikolal 4 kk neuvola.Näillä kuumilla ilmoilla poika todella kärttyinen kun ei saa nukuttua kunnolla. Paljon olen oleskellut siskollani tai kierellyt kauppoja, et poika saa olla viileemmäässä. Raksalla niin paljon pölyä, ettei sielä voi kauaa olla. Pojan vaan pitäs ottaa kunnon unia, et pääsis siivoamaan. Kuitenkin kaksi huushollia siivottavana. Pahvilaatikoita tilasin,e t pääsen pikkuhiljaa pakkaamaan. Mies meinaa et tän kuun lopussa muutetaan. Itse vielä epäilen. Nykyinen asunto kuitenkin irtosanottu.

meillä on tullut eka nauru ja ekat kyyneleet. Kääntyilystä poika nyt pitänyt taukoa. Jotenkin vetelä näillä helteillä, ettei jaksa poika touhuta.

neuvolan jälkeen päätän kiinteiden aloituksesta. Ajatteline t juos tuosta yhdestö tissistä tarpeeksi tulee, niin tissillä jatkettas. Mut aika näyttää.

vauvauinti ryhmään päästiin


rytmi helle päivinä 1,5 tunnin välein 30 min nokoset. Viileinää päivinä herätys klo 6 ja unille 7.30. unta klo 11 asti. klo 13 nokoset, klo 14.30 pidemmät unet klo 18 iltapesut ja vuoteeseen lepäileen. pikkutorkkuja ja syöntiä klo 20.30 yöunille. syö 1-2 kertaa yössä

nyt muihin hommiin, eli laukun pakkaamista kun huomenna aamusta lähetään Rauman suuntaan


sane
 
kokeilkaa hei oikeesti pöytätuuletinta vauvoille! meillä nukkuu jopa kolmen tunnin päikkärit helteellä sisällä, vaunuissa, laitan tuulettimen pörisemään lähelle ja vauva nukkuu kuin tukki!!vaunuista kuomu toki alhaalla. sisällä meilläkin kovin kuuma, nyt on ikkunat kaikki auki mutta lämmintä piisaa :D vaippasilteen on vain, välillä pyyhin kosteilla pyyhkeillä tai käytän huuhtelemassa kylppärissä koko tenavan.
iloinen ja nauraa aivan kaikelle vaikka olis kuuma, vaikka ois nukkunut huonostikin. ihme tapaus....vissiin perinyt isänsä rautaisen kärsivällisyyden :)

maissivelli lisätty iltamaitoon tänään. katsotaan vaikuttaako mitenkään yöuniin, kovin on levotonta öisin edelleen :( jos neljä-viisi tuntia putkeen saan unta niin hyvä. loput menee rampatessa.... no, pieni aika tämä on taas...ehkä ;)

mindi kaverin muksu oli tooooosi huono syömään kans mitään, mutta niin sekin vain kasvoi ja omaan tahtiinsa :) äitinä toki pohtii aina että mikä oisi hyvä...
teidän vauvelillakin on ihanat posket :heart:
oi itku, ois pakko nähä kyllä.... tää miehen loma on vaan niin selllanen et ei ikinä tiedä missä mikäkin päivä ollaan :) on tehty niin ettei olla lyöty lukkoon mitään, ihan ex-tempore saatetaan sit vaan lähteä mihin huvittaa :)
se on oikeaa lomaa mullekin monen vuoden kalenterin kanssa elämisen jälkeen :)

jaaha, aamulla taas uusiin juttuihin :)
 
Mulla on iso lattia tuuletin ja vaikka puhaltaa suoraan vaunuihin, niin ei auta. Tosin meillä nukutaan edelleen yöt hyvin. enään ei raski sitää huoneilmastointi konetta ostaa muutaman kuukauden vuoksi.. Toivon sellasta 20 asetta, se riittäs hyvin.

Kostean harson alla poika viihtyy hyvin, kun viilentää.

Aurinkoista Lauantaita kaikille, kyyti tuli Raumalle


sane ja Eero melkein 3kk 3 viikkoa
 
Sais kyllä todella ilmat viiletä!! Viime yönä jo vannoin, et meil ei tuu enää yhtään lasta tai jos tulee, ni mä ryhdyn sen isäks, en äidiks. Eipä se isän elämää meinaan tunnu haittaavan mitenkään, ettei nukuta.. Ei päivisin eikä nyt näimmä öisinkään!! Prkl suoraan sanottuna..Mitään en saa tehtyy, ku ei nukuta ja hereillä kitistään koko ajan ja oltas vaan sylissä.. Tänä aamuna jo jäätävä päänsärkykin :/ Noniin, helpottihan! :)

Meillä vaatekokona kans 62-68cm, vaikka meidän neiti tollanen tappi onkin :p Tais täälläkin järjestäen kaikkien vauvat olla pidempiä, kun meillä oltiin 3kk neuvolassa 59cm :) Hassua vaan jotenkin, ku esikko oli aina (ja on siis vieläkin) ikäsiään pidempi ja tää on tällanen tynkä. Tosin esikon isäkin hirmu pitkä (ehkä sillä joku pienoinen vaikutus :) ).

Tänään pitäs lähtee keskiaikamarkkinoille. Varmaan jo tässä piankin mennään, ennenkun mulla kaatuu seinät niskaan. Taidanpa oikeen meikatakin! =) Mukavaa lauantaita kaikille!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä