Maalismussukat - syntyneet

Auttakees immeiset avutonta..:D Ku meille tosiaan sanoivat neuvolassa että voitais aloittaa vellit parin viikon päästä. Mutta neuvolan terkkari ei sit sen kummemmin neuvonu että kuinka ne kannattaa aloittaa.. Eli tarviiko sitä "lantrata" korvikkeeseen alkuun? Ja millaisilla määrillä kannattaa aloittaa ja miten jatkossa, annanko esim illalla korvikkeen sijasta velliä samanmäärän??
Eiks ainakin LD käyttäny Tuomakselle vellejä??

Ja kuinka noitten soseiden kanssa, sitäkin kysyin mutta en saanu kunnon vastausta antoi vain kaks esitettä ja niissä ei ollu.. Eli siis pitää aloittaa vissiin 1teelusikallisella, mutta mites siitä jatko? Annetaanko soseita sit pitkin päivää vai vain yhdesti päivässä?? Ja pitääkö eka antaa korvike ja sit vasta sose maistelu?

Kyselee uusavuton äiti jolla on kysely ikä...:confused::whistle:
 
juu hiljaista on... kaikilla varmaan kaikennäköistä kesä-kiirettä :)
ite ollu ulkona melkee koko päivän kun taas ollu kiva ilma. eilen illan kaverit lähti vasta kahden aikaan yöllä meiltä :D hiukan väsytti kyllä kun vauva heräsi puoli viideltä syömään ja seitsemältä heräsi kokonaan.... onneks oli vain tunnin hereillä, jonka jälkeen mentiin yhdessä nukkumaan ja pari tuntia vierähti kevyesti :) pihahommissa jälleen mennyt aika... rintarepussa vauva sitten jos ei ole vaunuissa viihtynyt. rennosti touhuttu miehen kanssa .

menkat no mä syön pillereitä, kierto sen vuoksi täsmällinen. kivut on kadonneet aivan kokonaan.
tosin pillerit aion jättää aika pian pois, kunhan tässä noin kolmisen kuukautta vielä söis.

on nyt niin väsynyt että lähtee unten maille. huomenna tiedossa shoppailu-päivä turun tienoilla :)
 
katjahei eikös vellit oo suositeltu 5kk:n ikäisestä alkaen? en oo antanu ite noille aiemmillekaan ja tän kohdalla teen samoin.
soseita oon antanut nyt noin klo 11 ja klo 17. parista teelusikallisesta aloitan aina uuden maun. ensin perunaa muusiksi tehtynä. tosin ensin annoinn vain kerran päivässä. nyt sit jo kaks kertaa, kun toisella on kova nälkä eikä mitään oireita ole näkynyt.
annan syödä niin paljon kuin vauva haluaa, kyllä se sitten jossain vaiheessa lopettaa maiskuttelun. tuttelia annan siinä samalla syödessä, että saa välillä suun kokonaan tyhjäksi. ja ensin soseen syö ja sitten rauhoitutaan pullolle. sellasina aikoina mun mielestä kätevää antaa, kun muutenkin olisi perheen ruoka-aika.
 
Jos päivittelis kuulumisia välillä...

3kk neuvolassa oltiin maanantaina, mitat 6220g ja 61,4cm (synt. 3270g ja 50cm). Katoin meidän esikoisen neuvolakorttia illalla ja mitat oli aikalailla samat, 6440g ja 61,0cm. Melko samankokoisia on nää meidän typyt :D

Kuulemma hyvin kasvanut tyttö, menee ihan täysin keskikäyrällä. Iho siisti ja kehitys iän mukaista. Tuosta kääntymisestä kysyin ja sanottiin, että joskus parin kuukauden päästä pitäis vasta kääntyä. Eli ei huolta. Meillä kun ei tuo edes yritä vielä.

Velliä annetaan meillä iltaisin. Alotettiin sekottamalla noin puolet ja puolet korvikkeen kanssa, muutaman päivän jälkeen jätettiin maito siitä pois. Peruna-porkkanaa pelkästään, maissivelli ei sovi meidän tytöille. Soseita syödään vaihtelevasti, en oo mitenkään säännöllisesti antanu. Maisteltu kyllä ollaan jo pitkän aikaa, mut jotenkin tuo ei vielä ole hoksannu miten niitä pitäis syödä.

Mitäs mun pitikään... ai niin... Meillä kelit ei oo ollu kovin suotuisat tällä viikolla, joten ollaankin sit käytetty päivät shoppailuun. Maanantaina ostin yli 100€:lla tytöille vaatteita, kun Prismassa oli alennettu melkein puolet lasten vaatteista. Lähinnä ens syksyä ja talvea ajatellen siis ostelin noita. Eilen sit käytiin hakemassa meidän makkariin uus telkkari, ku ollaan jo pitkään haluttu sinne seinään kiinnitettävä malli.

Tänään käytiin tyttöjen kanssa uimahallissa, otettiin siis vauvakin mukaan uimaan :) Ihanainen ei edes itkeny siellä, vaikka vähän suu menikin mutruun veteen mentäessä ku oli kylmempää ku kylpyvesi kotona. Vartin verran se siellä polski ja sit tulikin jo uni. Harmi vaan ku nuo hallit meni kesäksi kiinni, niin ei voi kunnolla opetella sukeltamista tuon kanssa. Toi meidän esikkohan on ihan hirmuinen vesipeto, uinu vajaa 3-kuisesta asti. Tänäänkin halusi aikuisten altaaseen sukeltamaan :D

Käytiin sit tullessa Rollsissa syömässä, kun tuonne avattiin uus viime kuussa. Olin syöny sit melkein koko hampparin, kun alkoi suussa maistua oudolle. Katoin sitä hampparia ja se alimmainen sämpylä oli homeessa :O Näytin sitä niille työntekijöille ja kohta tuli ravintolapäällikkö tms. ja toi mulle uuden hampparin ja lisäks 10€ lahjakortin... Sanoivat että tarkistivat koko sen sämpyläerän (maanantaina tulleita) ja oli jokainen ollu homeessa... Eivät ilmeisesti ole kuitenkaan hirveesti niitä myyneet, joten hyvä kai että tuli nyt ilmi. Jossain kohtaa säilytys/kuljetusketjua on kai tullut joku moka... Saanpa uuden aterian sit joskus kun haluan :)

Nyt iltapalalle ja sit kai on painuttava makkariin kattoon telkkaa, kun mies ei taaskaan tajunnu kun sanoin että haluan kattoa Diilin tässä. Mä kun en voi tuolla sängyssä hirveesti makoilla ku selkä on ihan jumissa. Jos menen sinne jo nyt, niin sit en pysty koko yötä nukkumaan :/

-JennyA-
 
Menkat onneks alko! :) Harvemmin niiden alkamisesta on tyytyväinen, mut nyt kyl olin, ja nyt saisivat toisaalta jo taas loppuakin. :p Ei näitä parii päivää kauempaa jaksais.. Mähän siis täysimetän, mut ootin silti ihan niiden tuloa. Esikoisestakin alko 2vk jälkivuodon jälkeen, vaikka sillonkin täysimetin. Mut nyt en siis ookaan ihan kärryillä, et oliko siis sellasia muita, jotka täysimettää ja silti alkanu? Jos on, niin ootteko huomannu, et vaikuttas "vuotoaika" vauvaan? Tai siis maitoon? Koska meillä on nyt oltu Tosi levottomia, ja alko just samaan aikaan ku mun kuukautiset ja ekalla kerralla tais olla sama juttu, joskaan ei näin pahana. Ku jostain muistasin lukeneeni, et maidon maku muuttuu niihin aikoihin ku pitäs olla menkat, ja jos ne viel tulee, ni kai se ainakin sillon muuttuu? En tiiä..

Ihanaa ettei muidenkaan kaikkien vauvat kääntyile! Mulla meinas kans iskeä ressi päälle, meillä kun siis ei oo ees pienintä yritystä. Ei niin minkään näköstä!!

JennyAdelina, teidän tytsy on ollu syntyessään täsmälleen saman kokonen ku meidänkin :) Meidän vaan "jääny pikkasen jälkeen", ku 3kk neuvolassa oli 59cm ja 6070g :)

Mietin täs jo et viitsiiköhän sitä itekään myöskään kirjotella, ku tosiaan on niin kovasti hiljentyny :( Mut eipä sitä osannu olla kirjottamattakaan ja ihanasti täältä kuitenkin saa kaikkeen vastauksia vaikka sitten vähän hitaamalla tahdillakin! :)

Meilläkin nyt loppujen lopuks juhannus meni aika hiljaseks, mut eipä tuo haittaa :) Mukavaa jussia tai ainakin pidennettyä vkl:ää kaikille, jotka siitä saa nauttia! :)
 
vellit näin sitä oppii muilta :) enhän mä ole tajunnu et maissivelliä on tai jotain muutaki viljatonta näin tän ikäsille :) täytyypä alotella sitäkin varovasti kun nuo yöt on alkanu mennä huonommin, viime yö taas aivan levoton ja kahdella syötöllä... pöh... kiva tietää !! aiempien lasten kohdalla sitä niin kovin painotettiin et viljat myöhemmin.... onkohan jotain maissivelliä ollu jo kymmenen vuotta sitten :D tai sit mä en vaan osannu ... no tästä viisastuneena maissi-vellin ostoon :D

vauva ja uinti uimahalliin ei olla ehditty, mut jos jossai vesipuistossa kävis kesän aikaan...niissähän on lämmitettyjä altaita... mut en tiedä... tai sit ehkä joku kylpylä, niin ei säätila vaikuta menemiseen. ja ei aurinko pääse paahtamaan pientä. vauvauintiin haluttais kyllä. menee sitte vaan siihen asti kunnes uimahalli aukeaa. en ookkaan ennen ollu...

kääntyily oi ei täälläkään mitään merkkejä :) sekin on kovin yksilöllistä...

jenny adelina teil onki ollu kivaa :) ja onneks valitit siitä hampurilaisesta... ties minkä ruokamyrkytyksen oisit voinu saada jos et ois hokannu...

nyt aamusta auton nokka kohti raisioo :) ois luvassa Ikeaa, Kirppiksiä, Myllyä :D meninki illal jo enne yhdeksää nukkuun jotta pääsee heti liikkeelle virkeenä. alennusmyynnit alkaakin monessa paikkaa jo tänään, kun on niitä ollu jo muutenkin.... tosi kiva lähteä, piiiiitkästä aikaa :)

mukavaa torstai-päivää kaikille :wave:
 
Hohhoijaa.. Eka oikein huono yö vauvan kanssa takana |O
Assi herätteli ähinällään ja tuskastelullaan monta kertaa, imetin sitten myös monesti mutta eipä vauvalla nälkä ollut.
Kovasti on alkanut kuolaamaan, voiskohan olla hampaat tulossa :confused:

Pojille aloittelin vellit just niin että pikkuhiljaa maidon sekaan laitoin enemmän velliä ja aina iltaisin joi pullon.

Menkoista ei merkkiäkään, pitänee ostaa testi varmuuden vuoksi.
 
Hohhoijaa.. Eka oikein huono yö vauvan kanssa takana |O
Assi herätteli ähinällään ja tuskastelullaan monta kertaa, imetin sitten myös monesti mutta eipä vauvalla nälkä ollut.
Kovasti on alkanut kuolaamaan, voiskohan olla hampaat tulossa :confused:

Pojille aloittelin vellit just niin että pikkuhiljaa maidon sekaan laitoin enemmän velliä ja aina iltaisin joi pullon.

Menkoista ei merkkiäkään, pitänee ostaa testi varmuuden vuoksi.
 
Huomenia!

Vellit: en oo edellisille antanut, en tiedä annanko tällekään.

Kääntyily: [/B ]juu ei meilläkään. Se kerta oli vaan joku vahinko, kun ei ole edes yritystä siihen ole ollut sen jälkeen.. ja eihän sitä tiiä mitä se anoppi on nähnyt :LOL:

Mä oon niin kateellinen teille joiden miehillä on pitkät kesälomat!! Tai siis oishan meilläkin, mut ei vaan pidä täyttä lomaa ja mua harmittaa.

JennyA:n burgeri olikin aikamoinen suprise. Huhhuh... Onneks huomasit, eihän sitä tosissaan tiedä mitä siitä ois saanut.

Prismassa täällä meillä päin on kanssa miltein aina jotain hyviä löytöjä mahd. tehdä. Nytkin yks kerta löysin babybjörnin lautasen ja kaksi lusikkaa 70% alella, se oli ihan kiva löytö ajatellen näitä alkavia kiinteiden maisteluita :) Vaatteitakin on pitkin vuotta ollut alennuksella ja joskus onnistun meneen oikeeseen aikaan, niin löytyy sopivia kokoja.

Lapset on meilläkin vesipetoja, varsinkin esikoinen. Tän vauvan kanssa en ole nyt ollutkaan, uimahalli onkin täälläkin jo kiinni. Vauva saa nyt vaan tyytyä uimaan ammeessa :)

Flowerille hauskaa reissua!

Ja kaikille hauskaa juhannusta toivottelen minäkin! :wave:

Mindi83
 
kaarja: Tää meidän typyhän oli jo 3,5kk kun mitattiin :)

Tänne kirjoittamisesta: Mä yritän kirjotella, mut en mitenkään hirmu aktiivinen tällä hetkellä kirjottaan mihinkään. Mies kun on lomalla, niin pitää tehdä jotain yhdessäkin. Yritän ainakin vastailla kysymyksiin, jos on sellaisia juttuja joihin pystym jotain sanomaan.

Mindi: Prismassa tekee tosi usein löytöjä, varsinkin vaatteita yleensä aina alennuksessa :)

Nyt täytyy mennä soitteleen terveyskeskukseen :( Mulla on varmaan jalkapohjassa lasin palanen, ku tujtuu sellanen pieni möykky ja on tuosta kohdasta tosi kipeä ja kuumottaa :( Jos ne kattois siellä mikä se on, ettei mee juhannus taas nilkuttamiseks. Meillä tää juhannusviikko on sellanen et kannattais pysyä kotona; toissa vuonna mulla repes pohjelihas, viime vuonna esikoisella murtu solisluu ja nyt onkin ooteltu mitä tällä kertaa... Jos ne avaa tuon jalkapohjan, niin enhän mä sit pysty huomenna saunomaan.

Juhannussuunnitelmissa on mennä huomenna mun veljen luo grillaamaan ja saunomaan. Varmaankin myös paikallisessa kuppilassa käydään. Tytöt menee anopin hoiviin :)

mut nyt pakko mennä :)

-JennyA-
 
vellit meillä aloitettiin esikoisen kanssa jo 3,5 kuukauden iässä, koska yöt olivat kauhean levottomia (muutenkin ollut huono nukkuja) ja maitomäärät olivat niin suuria ettei enää tuntunut pelkkä maito riittävän hänelle. : / tällä kertaa tuntuu maito vielä riittävän ihan hyvin ja yhden kerran yöllä herää syömään ja saa äippäkin vähän nukkua... ;) maissivelliä on kokeiltu ja tuntuu että pienikin määrä annettuna illalla saa yösyötöstä ihan nopean ja pienen, kun saattaa mennä vaan 50 ml ja nukkuu aamu seitsemään tyytyväisenä... mutta tuntuu tekevän levottomaksi yön kun sitten ähisee pitkin yötä, että eikö se sitten vaan sovi pojalle :confused: kuitenkin käytössä ollut jo nyt pidemmän aikaa ja pienissä määrissä ollaan pysytty...

soseet ohjeena sain aikanaan neuvolasta että ihan teelusikallisesta aloitetaan ja pikkuhiljaa lisätään määrää ihan sen mukaan miten pienelle maistuu... maitoa sitten maistelun yhteydessä suun huuhteluun ja syömisen jälkeen miten maistuu. aika hyvin tuossa edellä onkin jo ohjeistusta annettu niin eipä mulla siihen lisättävää ole :)

Prismasta niin muutenkin löytyy laidasta laitaan kaikkea ja olenkin tykännyt käydä kun meillekin vihdoinkin viime syksynä sellainen tänne suotiin =) ja alennuksesta saa vaatteita muutenkin aina välillä ja lisäksi kaikkea pientä myös... tarttiskin taas käydä katsomassa josko jotain tarpeellista tarttuisi mukaan ;)

Jenny A:n burgeri kuulosti siltä, että saattais mulla mennä maku burgereista vähäks aikaa ;) :LOL: mut onneksi sulle korvattiin se hyvin... :) aika kurja sattuma tosin! Ja olishan siitä voinut tulla vaikka ruokamyrkytys... Kivalta kuulosti teidän päivä kuitenkin =)

Miten muuten uimahalleissa huolitaan vauvat uimaan jotka ei vauvauinnissa käy?? Meillä ei olla esikoisenkaan kanssa käyty vauvauinnissa ja vasta 7 kuukauden iässä käyty kylpylässä, joten siitä syystä tiedustelen nyt kesää ajatellen... pakkohan tuon pienemmänkin kanssa olis jossain pulahtaa jos oikein kuumia ilmoja taas tulee... tokihan tuossa pihallakin voi altaaseen laittaa mutta jos koko perheellä lähdettäis jonnekin niin nyt kyselen... tietämätön kun tässä asiassa olen ja olen kuullut etteivät mielellään ottaisi uimaan jos ei vauvauinti taustaa ole... :O

Jaahas, pikkuinen kutsuu. paremmin taas juttua kun ennätän...
 
Tiinellille piti vielä laittaa, että meillä samanlaista ähinää ja tuskastelua ollut öisin jo yli viikon ja loppua ei näy... itse kans epäilen hampaiden tuloa, mut saattaa vaikuttaa kans kun on alettu enemmän pitään lattialla, et jos tekee sitten yötkin levottomiksi... en tiedä, :whistle: saattaahan niitä hampaitakin jo tulla kun esikoisellakin oli tällöin jo eka hammas ja toista odotteli...

Ja LD Sulla siis kohtutulehdus näkyi siinä papassa? onko sulle sitten puhuttu mitään tuosta papasta että saattais tuo synnytyskin vaikuttaa siihen tulokseen :confused: niin mulle sanottiin ettei välttämättä kerro totuutta sitten...
 
Viimeksi muokattu:
dogitar: Ei meillä ainakaan kielletä tulemasta vauvan kans vaikka ei olekaan vauvauinnissa käyty. Toki tuolla meidän lähimmässä uimahallissa on joka päivä paikalla se meidän esikoisen vauvauinnin ohjaaja, joka sanoi että voidaan alotella tän kans itsekseen. Miks ne kieltäis uimasta vauvan kans?

Kannattaa kuitenki kotona totutella vauvan kans viileämpään veteen, kylpylöissäkin kuitenkin se vesi on viileämpää ku kotikylvetykseen ohjeistetaan. Ja normaalihallissa vielä kylmempää...

Ja eipä se hamppari pahasti vaikuttanut, illalla söin sit toisen, sen jonka sain pilaantuneen tilalle. Mut luulenpa että tulee tästä eteenpäin katottua ennen ku haukkaa...

Kävin sit siellä lääkärissä ja meikäläisen juhannussaunat oli sit siinä :( Lääkäri avas tuota jalkapohjaa ja yritti kaivaa sieltä mahdollista lasinpalaa pois. Ei mitään kovin isoa löytyny, mut kun lääkäri kokeili sillä veitsellä niin joku siellä napsahteli veistä vasten :O luultavasti nut kuitenkin tuli pois. Jos ei lopu tikkien poistoon mennessä tuo kipu, niin sit avataan enemmän. Lenkkeilyt, pesikset yms on sit ny pois laskuista ja tosiaan saunominen kielletty viikoks :( Eikä sais rasittaa, mut kyllä mä meinaan silti lähteä huomenna käymään baarissa kun kerran on lapsillekin hoito järkätty.
 
huomenta mammaiset :D

kyllä varmana tekee jo hampaita meidän neiti.... kuultaa itse asiassa jo ikenessä, mun mielestä. :D mut nää yöt..... koko viikon ja jo edellisviikolla osa öistä menny ihan huonosti. viime viikonloppuna nukkui kaksi kokonaista yötä. kohta siis kaks viikkoa menny niin et ite herään vähän väliä kun se sätkii ja pyörii. tutin kun laitan niin rauhoittuu kyllä. ei pitäis olla kuuma eikä kylmäkään. nälkäkään ei vissii ole, yritin syöttää niin ekaks yhden maissa meni 50 ml ja joskus neljän maissa 30 milliä. eli jos sen olis oikeesti nälkä niin kyllähän se söis.
Otin jo kuuden jälkeen vauvan meidän väliinkin ettei tarvii ite pomppia koko ajan,.... ja nyt se on pari tuntia taas koisannu :)
en kyllä jaksa hermoilla moisesta. nukun ite sit päikkäreitä jossai välissä jonain päivänä :D vauva on niin yli-kiltti päivisin, ei turhista kitise. nauraa aivan kaikelle ja kaikille, ei vierasta ketään. hihkuu ja kiljuu innoissaan joten ei sillä VOI asiat olla huonosti. Eli päädyn päätelmään että tämä johtunee hampaiden tulosta. näin .

Eilen kyllä tuli shoppailtua ihan pohkeet maitohapoille :D oli kyllä rattoisa päivä. ikean lihapulla-annosta ei voinut taaskaan vastustaa ;) kunnon kotiruokaa kauppailun lomassa niin hyvin jaksaa. tuli hankittua kaikkea tähdellistä. Ikean puolelta mukaan tarttui se niiden nerokas hoitolaukku, oli puoleen hintaan! ja sit ostin niitä kivan tyttömäisiä puklu-riepuja :) nyt on taas ihana olla rauhassa kotona. kunnes illalla kaveripariskunnat saapuu iltaa viettämään :) ite otan oluen tai pari, kuohariakin tuli jääkaappiin. mutta siis minä hoidan vauvan ja muut saa juoda itsensä sellaseen kuntoon kun kukin haluaa :) meillä on baari tossa ihan sadan metrin päässä. kahden vuoden aikana oon kerran siinä käynyt ;) kauhee rappio-äiti minäkin :D se kertoo jo kuinka usein meidän tulee baariin kammettua. se on kyllä tosi viihtyisä paikka, päivisin sieltä saa ihan listalta ruokaakin. ei vaan tule mentyä. no jos sit nyt viikonlopun aikana kävis vaiks ees yhdellä niin sivistystä se ois sekin :D

mä oon laiskistunut. hirveetä.
liekö nuo katkonaiset yöt aiheuttaa, mutta kun ei tunne oloaan enää niin virkeäksi ja jaksavaksi. vaan moni asia on sellane mihin oikeen on pakotettava itsensä. koiran kans lenkillekään ei jaksais muka millää lähtee. ja tämä on piirre joka itsessä ärsyttää ja KOVASTI!! sanoinkin miehelle eilen et nyt sit tän viikonlopun jälkeen alkaa piiskaamaan mua liikkeelle. pakko. muuten ei tule mitään. saas nähdä. kumpi voittaa, mies vai laiskuus ;) on vaan jännä huomata itsessä tietty muutos, ja josta en tykkää ollenkaan. aina ennen niin tehokas ollu. tai ehkä tää onkin se normaali-minä?? huh huh, tulipas pohdittua ....

Lisää kahvia :D

jaaha, pidetään liput korkealla ja mieli kevyenä :D juttu jatkuu taas jossain välissä :D
 
menkat on pikkusen kysymysmerkki. tuhrua tullu,muttei "oikeeta" vuotoo ja väli oli sen mun normaalin 26pvää.

kääntyilyä ei täällä vielä,mut eipä tuota oo mitään kiirusta

Sonja nukkuu yöt 22-06 heräämättä. tankkaa ja jatkaa unia tonne noin yheksään. sit seurustellaan...

kiinteitä ihan vaan maisteltu banaania. terkka sano,ettei mitään kiirettä oo.ku kasvaa hyvin pelkällä tissimaidollaki

juhannus vietetään kotona vauvan ja miehen kans. isot lapset on reissussa mummolassa. grillataan ja saunotaan ihan kahelleen.

HAUSKAA JUHANNUSTA KAIKILLE
 
Viimeksi muokattu:
Heh kolusin tossa nettiä läpi että millaisia ohjeita löytyy vauvaruokiin. Löysinkin yhdeltä palstalta peräti 14 sivua (wordilla):D tosi monipuolisesti oli ohjeita.
Jos joku haluaa noita ohjeita, laittakaa yv:tä. Ku en viiti tähän laittaa, tulis niin kauheen monta sivua tähän.:D
 
kiva saada vinkkejä sapuskoihin :) kiitos !!

ilta sujui hyvin, parit oluet kippasin minäkin vauvan mentyä nukkumaan. naurettiin porukalla koko ilta niin, että vatsalihakset soi :D syöty hyvin ja saunottu. vaan kuinkas kävikään.......
- klo 02 mentiin kaikki nukkumaan, klo 04 vauva heräsi syömään ja minä kamalaan vatsakipuun... juoksin vessassa aamu puoli 9 asti järjettömän ripulin ja vatsanväänteiden kanssa :( söin kyllä kamalan mausteisen makkaran illalla en tiedä olisko siitä sitten tullu... mutta kipeä olin ja kunnolla. onneksi sitten vauva nukahti aamulla vielä hyvin että nukuin vielä tunnin. eli yhteensä kolmen tunnin yöunet itsellä takana.
kokkasin silti ja huusholleerasin, meni ihan hyvin kun ei kuitenkaan mitään krapulaa ollu, sen verran kontrolli pelas ettei tullu vastuut unohdettua ;)
mä tykkään tehdä yövieraille aina "hotelli-aamiaisen", keitettyjä munia, vihanneksia, tuoreita sämpylöitä, (esipaistettuja) tuoremehut ja kahvit :) siihen noutopöytä ja jokainen saa syödä tokkuransa pois :)
otin vauvan kanssa päikkärit kun vieraat lähti, 2,5 tuntia meni mukavasti vierekkäin. Nyt suunnittelen lähtöä koiran kanssa ulos.....

vauva syö jo puoli purkillista päärynäsosetta, aamupäivällä keitin yhen ison perunan ja tein siitä muusin, puolet se siitä satsista vetäisi. ja tuttelit päälle. hyvin siis maittaa :) ens viikolla aloitan tehdä porkkana-sosetta :)

mukavaa loppu-iltaa kaikille :)
 
dogitar: Mulla siis tosiaan oli se papa luokka II, mutta ei siihen reagoitu mitenkään. Reilun kuukauden päästä siitä mulla tuli alavatsakipua ja runsasta valkovuotoa ja kutinaa jonka takia menin lääkäriin ja siellä sitten todettiin se kohtutulehdus.

Juhannus on juhlittu. Eilen meinas olla vähän darra. Kaveri oli Tuomaksen kans yön ja hyvin niillä oli mennyt :) Eipä tänne erikoisia. Rokotuksista tuli huutoa ja kitinää ja ähinää mut nyt näyttää rauhoittuneen, onhan niistä jo kohta kaks viikkoa.
 
Juhannukset juhlittu täälläkin. Rauhallisissa merkeissä meni. Käytiin aattona päivällä kavereita moikkaamassa mökillä ja tultiin sitten kotiin grillaamaan. Nukkumaan menin klo 23. :cool: Hieman eri meininkiä kuin ennen lapsia. Eilen sitten meillä oli kavereita saunomassa. Pari siideriä ja Fresita-maljan join yhteensä koko juhannuksena, joten säästyin pääkivulta.

Esikoisen aikana tuli vähemmän tehtyä itse kasvissoseita. Perunat ja porkkanat keitin itse, mutta muut soseet tarjosin purkista. Silloin oli rakennus kesken ja muutenkin vähän eri tilanne kuin nyt. Tällä kertaa ajattelinkin tehdä enemmän soseita itse. Esikoiselle aloitin kiinteän tarjoamisen 4kk iässä, mutta nyt olen ajatellut, että jos vauva kasvaa hyvin pelkällä äidinmaidolla eikä tunnu kaipaavan muuta niin voisin venyttää kiinteiden aloituksen myöhemmäksi... Saas nähdä miten tilanne kehittyy.

Nyt miehen viekkuun telkkaria katsomaan. :)

Meep
 
MOI

elossa ollaan, mut kiirusta pitää. Vähän väliä tontilla siivoamassa tai muita menoja. Ei olla paljoa kotona viihdytty. Huomaa et muutto lähenee.... mut silti kaukana

Meillä on alhaalla kaksi hammasta. Kiltisti on antanut pestä. Yöt poika nukkuu, äiti ei. Joten aika väsynyt olen ja parhaani mukaan koetan lepäillä. Nytkin lähden peiton alle, kun täs tunti on "luppoaikaa"

sane
 
Hei!
Juhannus juhlittu täälläkin, kivaa oli. Perjantaina oltiin tivolissa tosiaan lasten kanssa ja sit pe-iltana naisten kesken käytiin rokkaamassa :D. Tuli otettua muutama paukku mutta olo oli ihan jees lauantaina aamusta, juhannus jatkui lasten ehdoilla ja grillaillessa.
Hyvältä kuulostaa flowerin aamiainen. Mussakin on kanaemon vikaa, tykkään kokkailla ja passata miestä, lapsia ja vieraita. Tulee itellekin hyvä mieli kun ihmiset viihtyy meillä.

Assilla todella kova yritys kääntyä vatsalleen, vänkää kyljellään mutta käsi on liikaa edessä ettei pääse loppuun saakka. Mahallaan ollessa laittaa jalat koukkuun mahan alle ja pönkii jaloillaan menemään. Selällään kun makaa, nostaa pyllyn ylös ja työntää jaloilla niin että hienosti peruuttaa. Tuntuu kauhean vilkkaalta tämä vauva, koko ajan ollut ihan erilainen kun pojat pienenä. Meidän juhannusvieraatkin sanoi että kovin on tyttö vilkkaan sorttinen, hyppii ja pomppii sylissäkin koko ajan, kiljuu ja nauraa. Meidän aamuyöt onkin sitten levottomia, Assi ähisee ja puhisee neljästä alkaen. Kovasti syö tissiä pitkin aamuyötä. Minäpä sitten katson josko maisteltais myös perunaa kun torstaina tulee 3kk täyteen. Neuvola meillä ke, saas nähdä kuinka on kasvanut. Mies kun hoiti Assia pe-la yön, lähti tytön kanssa viiden aikaan aamuyöstä vaunuilla ulos kun oli virkistynyt ihan kokonaan. Me naiset saatiin nukkua ihan kaikessa rauhassa eri huoneessa kun meidän miehet ja lapset, luksusta. Meillä mies kun ei muuten koskaan hoida yöheräämisiä.

sanelle tsemppiä kiireiden keskelle, pian pääsette omaan utteen kotiin :heart:.
 

Yhteistyössä