Maalismussukat - syntyneet

Huomenta!

Riippuvuuksia löytyy... Sokeri varsinkin ja shoppailu mutta sitä ei ehkä lasketa :whistle:

Koiralla ei musta ole mitään asiaa puuhamatolle! Kuten ei lasten sänkyihinkään ja asiaa ei ole myöskään lapsilla koiran paikalle. Itse olen huomannut mm. uuden (vanhan) sohvan kanssa, että eivät mene suoraan mutta yrittävät aina säännöllisin väliajoin hivuttautua huomaamattomasti sinne. Sitten kun kerran pääsisivät olisivat koko ajan. Puuhamaton kanssa kävisi varmasti meillä samalla tavalla.

Tyytymättömyys omaan kroppaan ja siitä valittaminen jatkuu ainakin täällä. Ellei muuten niin omassa päässä peilin edessä! Ei siitä ketään muutakaan voi syyttää kuin itseään... Niin kauan kuitenkin kun lenkkarit pölyttyy eteisessä niin perspuoli tuntuu laskeutuvan sentti sentiltä! Onneksi sentään luumut on edelleen luumut eikä rusinat :LOL:
 
riippuvuus Juu,olen hyvinkin riippuvainen myös sokerista. Siihenhän ihan oikeasti voi jäädä koukkuun. Just toi iltanen pupellus on todella petollista :(

oma kroppa joo,ahdistus jatkuu täälläkin,ehkä pahimpana kuin koskaan. Olen aiemmin palautunut parissa kuukaudessa ja nyt kun en vieläkään ole lähtöpainon lähelläkään niin se todella kuvottavaa :( Voi jonkun mielestä olla ihan turhamaista valitusta kun en kuitenkaan ole merkittävästi ylipainoinen mutta kyllä se korpee hoikempaakin jos tietää että vuosi sitten oli 15kg slimmimpi :( Tosin emmä kyllä juurikaan ole tehnyt asian hyväksi että laihtuisin:headwall: Jotenkin mennyt koko innostus tuohon salihommaan,vaunulenkkejä teen kyllä mutta kyllä tää nyt kaipais vähän jotain muutakin.
Mutta positiivista on se että mä mahduin eilen mun entisiin 28 tuuman farkkuihin!!!!!:D Reilu kuukausi sitten ei vielä nappi mennyt kiinni :D Eli kiloja on ruvennut karisemaan jostain syystä :)

vielä kerran kommentoin tätä palstahässäkkää kun Flower pyysi sanomaan missä mättää. Eli olen huomannut useinkin että Flowerin kommentointityyli on aika kärkäs eikä välttämättä tarkoita sitä pahalla mutta siltä se kuitenkin kuullostaa. Omalta kohdaltani voin mainita ihan alkupalstailun kun oltiin vast plussattu ja minä purin paniikissa tuntojani täällä että pidänkö lapsen yms. Olin sitten todella huolissani että jos mahdollisesti sairastun synnytyksenjälkeiseen masennukseen kun esikoisen aikana kärsin siitä. Niin Flowerin kommentti oli tyyliin ´voi vitsi on hölmöä miettiä tota nyt vielä,se tulee jos tulee,turha käytää energiaa tuollaiseen mihin on vielä iäisyys aikaa´:( NIin mulla tuli fiilis että olenko nyt ihan tyhmä kun sanoin asian palstalla vaikka se vaivasi minua niin paljon että en saanut öisin unta. Niin paljon pelkäsin asiaa ja se ei todellakaan ollut mikään pikkujuttu. Ja olen senkin jälkeen huomannut että joissain asioissa Flowerin tapa esittää asiat on aika suulas:confused: Just kun toiset murehtii painoaan tai vähiä yöunia niin Flower kommentoi tyylillä ´ihan turhasta te valitatte,olkaa onnellisia että teillä on miehet ja lapset´ Mutta tosiaan,en usko että hän tarkoittaa sitä pahalla,se tyyli on vaan aika kirpakka.

Ihanaa tänään paistaa aurinko :) Pitäis lähteä tästä ulos tyttöjen kanssa:wave:

-Naurukohtaus ja Lenni huomenna tasan 4kk-
 
Jatkan nyt tämän asian puimista kuitenkin, kun niin ärsyttää. SIIS: kerron omia tuntojani ja ajatuksiani asiasta, en mitään mutta.

Sit joku kehtaa yleisesti sanoa, et sinä sanoit ääneen sen mitä muut ajattelee. Mistä kukaan tietää mitä toinen täällä koneen takana ajattelee?
Mun mielestä meistä jokainen on sanonut vain se, että on samaa mieltä joistain asioista. Ei kukaan ole sanonut tietävänsä mitä muut ajattelee.


Jos teksti loukkaa sinua itseäsi suoraan, silloin saa ja pitää sanoakin, mut sanotaan et loukkaantuu niiden puolesta joita teksti koskee. Mä voin sanoa suoraan et mua loukkaa miten joukolla käydään muiden kimppuun ja etenkin mua loukkaa se, että kaikki katsoo nyt tarpeelliseksi tulla sanomaan mielipiteensä palstasta, (palstasta johon kirjoitan) vaikka eivät olekaan täällä pahemmin kirjoitelleet.
Meistä jokainen on tällä palstalla jossain vaiheessa kirjoitellut, sisi ainakin meistä jotka nyt tuolta suljetulta ovat tännekin tulleet kirjoitteleen. Vai onko unohdettu kokonaan se, että mekin täällä olimme raskausaikana? Ehkä meistäkin ainakin osa haluaisi kirjoitella myös täällä?

Etenkin loukkaa tuo suljetun osittainen hehkuttaminen, et siellä on kaikki hyvin ja rakentavaa keskustelua käydään yhteishengessä ( siis mussa on vikaa kun en osaa käydä rakentavaa keskustelua täällä)...
...enkä edes ymmärrä miksi tällä palstalla tarvii suljetusta edes puhua, se on ihan oma palstansa jossa on omat jäsenet ja he jakavat siellä omia kokemuksiaan, mutta aina välillä se vaan ponnahtaa esiin jostakin tänne puolelle, kun joillain on kohde mihin verrata ilmapiiriä.
Ehkä tätä verrataan siihen suljettuun juurikin siksi, että on se vertailukohde? Pahoittaisitko mielesi siitä, jos vertaisin tätä esikoisen ajan palstoihin (täällä Marrasmurut 2010, Vauva.fi:ssä ja vastaava suljettu palsta kuin nytkin on). Voin toki verrata niihinkin (ja olen niin tehnytkin) ja sanoa, että mitään tällaisia riitoja ei niillä ole ollut. Kaikilla muillakin palstoilla on saanut sanoa ihan vapaasti mitä ajattelee, eikä kukaan ole lytännyt tai vähätellyt toisten sanomisia. Esimerkkejä tuosta lyttäämisestä on jo tullutkin esille, en ala enää kaivelemaan niitä mistään, eikä mulla ole siihen aikakaan.

haluisin et kaikki keskittyis jakamaan kokemuksiaan ja tuntojaan äitiydestä ja vauva ajasta, niin kuin palstan on tarkoitus, eikä jauhamaan toisten kirjoitustyyleistä. Jos täällä keskusteltaisiin asioista jotka koskee meidän arkielämää, niin kai niitä kirjoittajia tulisi lisää, kun et keskitytään vatvoon ihan turhan päiväistä asiaa. Tuntuu tylsältä tulla katsomaan mitä palstalaiset on laittaneet, kun ei ole mitään asiaa kirjoitettu siitä arjesta jota me nyt elämme.
Ja tämä asiako ei ole meidän elämää sitten mitenkään? Tietääkseni tämä on nyt sitä ajatusten ja omien tuntojen purkamista? Vai mitä täällä pitäisi sitten kirjotella, kun ei kerran omaa mieltä painavista asioista saa kirjottaa? Kerropa se?

Anteeksi nyt että kirjotan tälleen ja lainaan vielä yhden ihmisen tekstejä, mutta mua alkoi ärsyttää ihan suunnattomasti. Älkää nyt loukkaantuko tästä.

Ymmärrän sane sun pointin kyllä, mutta välillä nää asiat vaan ärsyttää. Ja mihin niitä sitten pitäis purkaa jos ei tänne? Kirjotanko mä näistä sinne esikoisen ajan palstoille? Se jos mikä on sitten sitä selän takana puhumista, josta joku mainitsi...
 
Kisak: onhan se shoppailu aika suurikin riippuvuus jollain, johtaa äkkiä rahallisiin ongelmiin, jos ei talous kunnossa. Minäkin tykkään shoppailla, nojoo en taida tuntea kyllä yhtään naista joka ei tykkäis :D Onneks en oo sentään himohamstraaja vaikka paljon säilytänkin, ne ohjelmat on ollut ihan kauheeta katseltavaa :x

Kroppa: joo uskon, että muakin joku voi pitää ihan hulluna kun murehdin sitä. Musta saa vaatteet päällä ainakin ihan hoikan kuvan ja painokin on aika alhaalla pituuteen nähden. Mut en vaan oo tottunut tollaseen "löysään" ryppy mahaan, ja se oikeesti inhottaa mua. Itsekurin puute mua ahdistaa, ilmeisesti mulla ei oikeen toimi se.. eilenkin vetelin päivän mittaan varmaan nelisen pullaa naamariin :mad: Mies on kyllä ihanasti vaan kehunut ja sitä ei ilmeisesti haittaa vaikka oisin millanen pallo :D

Jeps, nyt ruuanlaittoon
 
mindi totta, vaikea uskoa että sulla muka olis edes mitään mahareppua :D oisipa itellä yhtä hoikka varsi....
mä en tiedä mut iltaisin välillä iskee kauhea makean himo. mutta toisinaan oon niin väsynyt että ei ales mene mitään.
olenkin enemmän aamun syöjä, saatan herätä siihen että hyvä tavaton, mulla on nälkä :D

aurinko paistaa, ihanaa! tänään jatkuu issiaksen hoito , jos menis kävelylle ihan kaikkien lasten kera :) huomenissa tien päälle, saatte olla mun jutuilta rauhassa kuulkaa AIVAN koko viikonlopun, nauttikaa!!! ;) ;) ;)

ei elämää kannata ottaa liian vakavasti. ite kokenut sellasia juttuja jotka tietyllä tapaa vahvistanut. tehnyt kuin suoja-kilven. toisaalta ne on myös heikentäneet mutta koettu ainakin on ja paljon :) jokaisella on ne omat olosuhteensa, ja näissä me kaikki tarvotaan kukin omissa saappaissaan ...
 
Voi elämän kevät.

Ei olisi tarvetta jatkaa tätä puintia, mutta sorry vaan Flower, sä et selvästikään suostu ottamaan kritiikkiä vastaan - itse mielestäni heitit bensaa liekkeihin, jonka vuoksi keskustelu jatkui.

ja komppaan kyllä Jennya - miksi tästä ei saisi tuntojaan purkaa, mutta kaikesta muusta saa?

Minä aloitin tämän keskustelun, ja tein sen, koska olin mielessäni varma, etten voi olla ainoa näin tuntenut.

Ja ei täältä tosiaan voi ketään pois savustaa, mutta en voi olla ajattelematta, että jos "palstaterroristi" ei poistu, täytynee aloittaa joku uusi pino.

Flower, ihan totta, lue nyt vanhoja kirjoituksiasi - voitko käsi sydämellä sanoa, ettet ole ollut monta kertaa lyttäämässä ja arvostelemassa muita? Uskon ihan vilpittömästi, ettei se varmaan ole tarkoituksesi, mutta näin sinä kuitenkin teet.

Ja mitä tulee tuohon hiekkalaatikkokäyttäytymiseen, niin se, ettei osaa ottaa kritiikkiä vastaan on mielestäni juuri sitä.
 
heipat taas.. tiedättekö mä tunnustaudun heti että en noita riita asioita jaksanut niin tarkasti enään lukea. Odotusaikana joku tai monikin on voinut saada minusta vmäisen kuvan joka siis tasan johtui hormoneista ja vaikeasta raskausajasta. Alkuraskaudessa meille tuli miehen kanssa pahoja parisuhdeongelmia ja erosimmekin hetkeksi sitten alkoi voimakkaat oksentelut (olikohan naurukohtaus joka mut muistikin tän pinon huonovoitisimpana odottajana :LOL:) nukuin jopa kylpyhuoneen lattialla jotta pystyin oksentamaa suoraan viemäriin.. tätä siis kesti muistaakseni rv22 sitten tuli iskiaskivut, ahdistuskohtauksia ym vaivat ja ne hormonimyräkät. Sen takia olin naama norsun-sillä- lähes koko odotus ajan. Kun lapsi syntyi alkoi elämämme onnen hetket nyt elämä hymyilee enkä jaksa vääntää kenenkään kanssa turhista kättä tai muutenkaan motkottaa liioin mistään. Keskityn mielummin elämiseen ja ai että tää on ihanaa vaikka tänään ollutkin todella surkea päivä:cool:

Laitoin myös siihen fb ryhmään pyynnön etunimeni on Veera ja siis jos joku tahtoo lisätä kaveriksi laittakaa yksärillä nimeä niin lisään kyllä listalle :)

Nyt väsyneenä omien kullannuppujen viekkuun päiväunille :kiss:
 
Oma kroppa lempi(valituksen)aihe :whistle:
Mulla on nelisen kiloa "ylimääräistä", oon kylläkin myös normaalipainoinen mutta ne 4kg on mulle itselle liikaa. On päiviä jolloin ne ahistaa ja päiviä että koen olevani hyvinkin hoikka...
Eniten mua kropassa rassaa se ettei vartalonhallinta ole entisellään, enkä tarkoita että pitäiskään olla mutta ratsastaessa sen huomaan, mulla on noita villejä heppoja talli täynnä joita pitäisi kovaa kyytiä kouluttaa mutta oon usein ihan kuutamolla selässä. Sunnuntaina oli valmennus, löysä sellainen ja mun pakarat on edelleen kipeänä enkä oikein onnistunut missään.

Minä ymmärrän kyllä jos vartalo ottaa päähän. (Tästä asiasta flower on mun kaa ihan eri mieltä, mutta mitä sitten??! Ei mulle tule yhtään sellainen fiilis että sanoo sen liika kärkkäästi mulle.)

Mindi etkö sä ole se huippuvartaloinen? Ainakin muistaakseni sinä oot se superhoikka ja ihastelin sun siroutta myös raskausaikana. Mutta näin sanoo mustakin moni suuremman kokoinen, ei kai meille naisille koskaan kelpaa oma runko vaikka olis millainen =).

Riippuvaisuudet löytyy kyllä. Avaan sateenvarjon jo valmiiksi mutta mulla menee tupakka jos toinenkin lähes päivittäin :whistle:
Mun useat kaverit polttaa ja seurassa saatan mäkin imaista röökin. Tosin pystyn olla polttamatta vaikka kuinka kauan mutta suurimpaan ketutukseenkin mulla on jemma-aski, jos kaikki menee ihan persiilleen päivän aikana niin silloin meen ja poltan tupakan enkä edes pode huonoa omaa tuntoa asiasta.
Myös karkki maistuu mulle liiankin hyvin, muuten syön tosi terveellisesti mutta karkkia kuluu ainakin se 2 pussia viikottain.

shoppailu en osaa enää... Oon kerrran käynyt ostamassa itselleni vaatteita synnytyksen jälkeen ja voi taivas mitä kolttuja olisin ostanut, jos mun kaveri ei olisi vähän opastanut. Hän on itse sellainen Megabeibe ulkonäöltään. Sanoi mun tätiytyneen liiaksi kuulemma...
Muutenkin mä tykkään kaikista muinaisastioista jen enkä myöskään ole sisustustaitoinen. Vauvalle ja lapsille tulee kyllä ostettua vaatteita jne ihan riittävästi mutta me pyritään elämään niin luomusti kuin suinkin se on mahdollista eli hyödynnetään kirppareita.

flowerille oikein mukavaa viikonloppua ja reissua!
 
enkä tarkottanut motkottamisella valittamista jos nyt joku siihen takertuu ei meilläkään aina helppoa ole ollut kun tytöllä oli koliikki + refluksiaa että valittaminen on OK. Yleinen suunsoittaminen ei:LOL: pakko oli korjata ettei täällä ole taas odottamassa seuraavalla kerralla liuta teksitä.. jep nyt unille :heart:
 
Flower kysyy kauanko tätä meinataan vielä jatkaa... Koita nyt hyvä ihminen päättää... Eilenhän sä vielä just kyselit, et mikä sussa on ärsyttäny ja nyt kun niitä juttuja kerrotaan, niin et halua kuitenkaan kuulla... :headwall: Ihme touhua!!!

Tiinelli No joo, mähän se ahdistuja olin. :p Kylhän tää kropan muuttuminen ottaa välillä päähän. Ja siis USEESTIKKI. Mut sit taas toisaalta, kun mietin et ottaisinko vanhan kroppani takasin ja niin ettei tota pientä murua ei ois, niin en missään tapauksessa. Kovasti oon nyt käyny treenaamassa ja hyvin onki paino jo tippunu. Joten enköhän mä selvii tän löysän mahani kanssa. :)
 
"jos on niin herkkänahkainen että ei kestä palautetta asiasta, joka muille on tuottanut pahaa mieltä, niin eihän sille sitten mitään voi. Luulis tosiaan et aikuisesta olis kyse.."

Tässä lainaus helmikuun pinosta. Tämä siis oli osoitettu mulle sen jälkeen kun suljettu palsta oli perustettu. Kun mä en muka kestänyt sitä kritiikkiä siitä syyllistämisestä.

tiinelli mainitsi joku päivä että tää alkaa olla jo palstakiusaamista. oli se sitä jo silloin helmikuussa, mutta tyhmä kun olin, et tajunnut sitä ääneen täällä sanoa.

UGH; OLEN PUHUNUT :)

Okei, sen verran vielä et jos täällä ei oikeasti saa puhua mieltä painavista asioista, niin silloin tällä palstalla ei ole mitään merkitystä. Ihan sama onko se asia sitten peräpukamat, vauvan koliikki tai hymy, tai vaikkapa muiden palstalaisten käytös. Onneks mulla on paikkoja missä voin niistäkin puhua.
 
Viimeksi muokattu:
Nunnika oon pahoillani, en muista oliko sulla eka lapsi kyseessä?
Mä kun ootin ekaa, olin suorastaan kauhuissani miltä näytin, eikä sitä helpottanut järkyttävät raskausarvet mitä tuli koko mahaan. En kulkenut vuosiin kahden ekan lapsen jälkeen ilman rintsikoita edes kotona.
Mutta nyt, minä meen t-paidalla jopa talliin vaikkei olis rintsikoiden palaakaan päällä. Mulla on aina ollut suuret tissit kroppaan nähden ja sanomattakin selvää että ne roikkuu. Nykyään jo vitsaillaan miehen ja kavereiden kanssa mun tisseistä:"Varo ettei ne jää auton oven väliin!" "Pianhan voit imettää vauvaa seisaaltaan niin että vauva makaa lattialla." Ja vaikka mitä muuta :D
Mä oon jo niin tottunut tähän etten näytä enää nuorelta, oikeestaan mistään. Oon vaan oppinut jotenkin hyväksymään sen tosiasian, ryppyjäkin jo naamassa vaikka kuinka mutta siltikin, minä haluan treenata ja jumpata ja olla hoikka. Oon toisaalta kateellinen niille jotka on sinut vartalonsa kanssa vaikka vähän pulskempanakin. Minähän en nää vikaa muiden vartaloissa, omassa vaan.

JennyA jos mä oikein kauniisti pyydän, voitaisko antaa jo olla? Oltaisko kaikki tästedes sovussa? Jooko, pliis? flower on jo sanonut miettivänsä tarkemmin miten asiat ilmaisee ja vois tehdä vaikka niin, että ne, ketä ärsyttää, jättää vaikka lukematta ja kommentoimatta.

dindei ootteko saanut apua refluksiaan? Ilmeneekö se runsaana pulauteluna? Mulla oli keskimmäisellä se. Avuksi saatiin gavisgon (?) lääke, ja vellit kehoitettiin antamaan jo 2kk jälkeen, samoin kiinteät mahd. aikaisin, sillä helpotti pojalla oksentelu jonkin verran. Imetyksen lopetin jo 6 viikkoisena kun rintamaito ei pysynyt yhtään sisällä.
 
joo millä tavalla en ole palautetta ottanut vastaan? antakaa palaa niin kauan kuin haluatte, ei se tarkoita kai sitä että mun tarvii korvat punasena täällä lukea ja hävetä itseni lattian rakoon? todellakin käyn läpi, oon lukenut entisiä, mitä muuta voin enää tehdä? :O

oma kroppa en ole tosiaankaan omaani tyytyväinen, yritän vain elää sen kanssa :D

tiinelli kiitos, maiseman vaihto on ihan kiva piristys.
 
Jatkuu vaan... No mun mielestä kuitenkin parempi sellanen kerta rytinä, kuin ainainen kitinä, et jos tää aihe päätetään nyt kohta puolin (vähän semmonen deja vu ilmiö, kun sivuja selailee). Muistaakseni flowerikin pahoitteli ja sanoi, ettei ole tarkoittanut loukata ketään tyylillään kirjoittaa, niin riittikö se vai...pitääkö vielä hyppiä yhdellä jalalla ympyrää? Mäkään en kyllä enää ota osaa, kun ei jaksa eikä kykene.

Tiinelli: Heh, *repesin*, joo huippuvartaloinen... toivossa on ainakin hyvä elää :D Nyt kun tuosta sisustamisesta mainitsit, oon miettinyt että minkälaista siellä teillä mahtaa olla, kun se on oikein hevostila. Mä en tiedä mikä siinä on, mut kauan on jo susta tullut mieleen aina Olga Temonen... vaikutat just niin touhukkaalta kun sekin.
 
tiinelli: Nostin vaan tuon jutun kun tuli mieleen. Mä aina välillä lueskelen noita vanhoja pinoja, kun haluan omat kirjotukseni talteen :)

Annamme siis asian olla. Aion myöskin jatkaa tännekin kirjoittelua, aina kun ehdin ja jaksan (mikä ei oo ihan itsestään selvyys vajaa 3v uhmiksen ja vaativan, hampaita tekevän vauvelin kanssa).
 
tiinelli: Nostin vaan tuon jutun kun tuli mieleen. Mä aina välillä lueskelen noita vanhoja pinoja, kun haluan omat kirjotukseni talteen :)

Annamme siis asian olla. Aion myöskin jatkaa tännekin kirjoittelua, aina kun ehdin ja jaksan (mikä ei oo ihan itsestään selvyys vajaa 3v uhmiksen ja vaativan, hampaita tekevän vauvelin kanssa).
Kiitos :hug: Ollaan kaikki kavereita.
 
Säilytysjärjestelmät meillä on Elfan laatikostoja, on kevyet ja helppokäyttöiset. Ihan tavalliseen vaatekaappiin ollaan laitettu hyllyjen tilalle. Sitten on muovilaatikoita renkailla ja kansilla, jotka aukee molempiin suuntiin. Sekä iso sängynaluslaatikko. Noita laatikoita olen vaihtamassa vanhoihin liinavaatekaappeihin yms. Jos molis liian ahdasta niin varmaan iso puinen arkku olis paras, jota käyttäisi muutoin pöytänä.

Jätän taistelun omalta osaltani väliin. Sen verra myrkyllinen kieli mulla on, että parempi antaa muiden kinastella :D

Oma kroppa oli ja meni, naudanruho jäi :LOL: Jos jenkat ja pömppiksen saisi pois niin olisin tyytyväinen. Raskauskiloja on vielä pari jäljellä ja laihdutus kyrsii, en millään viittis. Pakko se kuiteski on jos mielii saada vaatteet istumaan.. :( Sokeririippuvuus pitää kilot varmasti yllä. Tahdonvoima, missä olet?! Huhuu!

Kiinteät aloitan siinä kuukauden päästä. Perunalla ja porkkanalla mennään aluksi.

Gorthaur ja kiukkupussi 2,5kk :D
 
Mindi meinaatko miltä näyttää sisällä vai ulkona? :D
Kaaokselta usein sisällä, ulkona on maalaismaisema. Peltoa, metsää ja järvi tossa nurkalla. Ajattelin että olisin sulle laittanut kuvia mutten tiiä hermostuuko täällä muut jos vien tilaa kuvilla...
FB:ssa on paljon kuvia meiltä, ja kaveriksi alan ihan kaikkien kanssa, jos oot flowerin fb-kamu, tod.näk. näät munkin kuvat kun mulla asetukset päin honkia siellä :LOL:.
Ainakin yksi hevosihminen laittoi mulle viestiä fb:ssa missä kertoi ihailleensa mun hevoskuvia :confused: vaikkei mun kaverilistalla olekaan. Mutta touhua tää tontti on kyllä täynnä.
 
Heippa kaikille :wave:

Hieman olen jäänyt jälkeen keskusteluissa kun en tänne ole taas hetkeen ennättänyt edes lukemaan :ashamed: mutta koitanpa päästä taas jyvälle asioista…

Esittelyä itsestäni: Kahden pojan 30v äiti… miehen, lasten (4/08 ja 3/11) ja koiran kanssa asutaan rivarissa Kanta-Hämeessä. Kotiäitinä olen ollut reilut kolmisen vuotta ja opintoja olen siinä välissä suorittanut (siis uuteen ammattiin), mutta jäivät vielä kesken kun tuli pikkukakkosen aika tulla maailmaan. Miehen kanssa yhteistä taivalta 5,5 vuotta takana ja kihloissa siitä 5 vuotta. :heart:

Hienoa että Tiinelli ja Floweri päätitte sittenkin pysyä mukana joukossa!! Ihanan positiivisesti tänne aina kirjoittelette ja mukavaa on juttujanne lukea :)

Vaikka en ole kovin aktiivisesti tänne kirjoitellutkaan niin tässä palstassa on ollut mukavaa se, että täällä aina riittää monta eri näkökulmaa asioihin ja persoonallisuuksia laidasta laitaan, joka tuo palstalle vaan mielenkiintoista keskustelua asioista… itse en ole kokenut saavani arvostelua mihinkään eivätkä kenenkään kirjoitukset ole loukanneet minua millään tavalla… toisinaan olen nähnyt parhaaksi olla osallistumatta keskusteluun tietyistä asioista :whistle: jotka ovat nostaneet ”meteliä” palstalla ja olen vain kokenut paremmaksi pysyä hiljaa ja olla työntämättä omaa lusikkaani mukaan soppaan… ;) jokaisella on ja saa olla oma mielipide asioista ja sitä minä pyrin kunnioittamaan! Tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja tykkään teistä kaikista jotka tänne kirjoittelette!! Erilaisuus on rikkaus!
Harmittaa tosin, miten monet tutut kirjoittelijat vain hävisivät sinne suljetulle puolelle kirjoittelemaan (johon osallistuminen meni siis itseltäni täysin ohi pitkän sairaalassa oloni vuoksi…), mutta onneksi kuitenkin osa vielä tulee tännekin kuulumisiaan kertomaan!! =)

Riippuvuudesta… sokeri. Raskausaikana ei tehny makeeta mieli yhtään, mutta nyt… siis ei oo totta! Varsinkin iltasyöpöttelyt on ne petollisimmat täälläkin… :whistle:

Kroppa… en oo tyytyväinen mutten taida koskaan ollakaan… :D vielä 4 kiloa raskaudesta ja ei tahdo lähteä millään. Mies on sanonut että tykkää kun on jostain mistä ottaa kiinni mutta itteä inhottaa varsinkin toi vatsanahka tossa jota vois uimarenkaaksikin nimittää… :D

Kiinteät aloitellaan rauhassa ehkä kuukauden päästä… vielä ei oo tarvetta kun hyvin kasvaa ja maitomäärät pysyneet suht alhaisina.


Lisää taas paremmalla ajalla...
 
Viimeksi muokattu:
vielä ehdin tänne ennen viikonlopun rientoja :D mä palaan viimeisen kerran käytyyn soppavelliin.... ANTEEKSI VIELÄ KERRAN, JOKAISELLE JOTA OLEN LOUKANNUT, TÄMÄ EI OLE TARKOITUS OLLUT!!!!!!!! jos vielä joku haluaa asiaa mun kanssa puida, ni heittäköön yksäriä. vastaan toki jos mun selityksillä edes mitään virkaa on.... ihan oikeesti, olis kiva jatkaa sopuisasti. jatkossa yritän välttää aiheiden kommentointia missä arvelen toisten ottavan herkemmin.

meillä päivä mennyt taas hassulla tavalla. vauva syönyt sitten paljon vähemmän kuin kahteen edelliseen päivään verrattuna :D liekö tankannut kaksi päivää ja tänään vaan peesaillut...
perunaa ois tehnyt kovasti mieli antaa jo, imee nyrkkiään AIVAN koko ajan.... mutta siis koska ollaan tien päällä viikonvaihde, lie fiksumpaa alotella kiinteät kotiin tultua :) ihanaa, ehkäpä matkan varrelta ostan jonkin ihastuttavan lusikan ja lautasen ;)

autoa käytin huollossa...ilmastoilaitetta kuntoon ja kyllä osaa maksaa sekin .... liki sata euroa pelkkiin kylmä-nesteiden laittoon!!! taidan lukea autoasentajaksi tai muuksi, osaisko sitä ite laittaa tollaset ja säästäis miljoonia ... autot on kuitenkin pakko olla, yhdellä ei pärjätä mitenkään. kahdesta on kiva maksella....

FB-ryhmä pohdinnassa...

hyttyset onko teidän vauvoja syönyt jo hyttyset? miten tullut reaktioita?
meillä tuli yhtenä iltana otsaan ja käteen, jäi oikeen verinen jälki, niin ahnaasti oli imutellut. laitoin välittömästi aloe vera-suihketta, punoitukset tasoittu melkeen heti. kannattaakin kokeilla jos kenen tutuilla on että edustaavat aloe vera-tuotteita. en ite uskonut sen tehoavan, mutta se emergency-suihke (kirjoitettiinkohan se noin? ) toimii hyttysen puremiin...!! meillä on myös hydrokortisonia, 1 prosenttista, mutta ei auta läheskään niin nopeasti kuin tää. ja mulla tulee paukamat valtaviksi aina, on kovasti kutisevia ja turpoavat... kerrankin elämässäni mun sääret ei ole kamaliksi menneet.. :)

kynnet tää on aivan uskomatonta, mun on yleensä olleet aivan lyhyet, tosi liuskottuvan ja heikot.. MUTTA MIKÄ NÄIHIN NYT ON TULLU?? :D kasvaa hurisee kauheeta vauhtia ja on vahvemmat kuin vuosiin :) nyt kun pysyis kans. ihanaa lakata kynsiä , ne näyttää niin kauniilta nyt :) onko kukaan muu huomannu et hormonien tasoituttua ois kynnet vahvistuneet? oisko tää selitys tälle ?

koira no niinhän mä aattelinkin et oikein oon toiminut. kiva vaan saada varmistusta muiltakin :) tänks :D
tuokin on muuten aivan sylivauva, mutta juuri tollasia ihme tempauksia tekee. kuten jos komentaa pihalta sisälle ni saattaa välillä juntata persuksen maahan ja jäädä tuijottamaan vaan :D siinä sitten tulee aika vikkelään koiraan vauhtia kun meistä jompikumpi hiukan palauttaa sen laumassa oikeaan asemaan ;)
nyt aika jännä juttu parin päivän sisään: meidän ja rajanaapurin välinen pensasaita on kaadettu. eikä se tajua mennä siitä naapurin puolelle, jää kyllä naapurin miestä innoissaan tervehtimään, mutta kuulema ei astu edes rajalle :) kiva huomata että vaikka ei ite ole paikalla sattunu olemaan, on sillä sittenkin tapoja :D

vauva meni jo nukkumaan, olikin kylvyn jälkeen niin raukea ettei jaksanut edes syödä ilta-maitoa. luulenpa että herää viimeistään kymmeneltä sen hörppimään.
josta tulikin seuraava aihe mieleen:

oletteko hörpyttäneet vettä tai maitoa mukista? mä en vielä, mut meinaan sellasen nokkamukin ostaa tässä jossain vaiheessa, vaan onkohan vielä liian pieni...

nyt tämä kaistayhteys hiljenee viikonlopun viettoon :) nauttikaa mukavia tuokioita vauvojen kanssa :heart:
 

Yhteistyössä