Maalismussukat - syntyneet

hyttyset on syöny Lenniä pari kertaa mutta ei sen kummempia reaktioita ole tullut. Itsellä kans leviää se koko paukama hillittömän kokoseksi ja kutisee niin perkeleesti:kieh: Nyt kun mökille mennään niin ollaan taas varmaan ilosen kirjavia koko poppoo. Mitään voidetta en ole vielä niihin keksinyt,apteekista pitäis tutkailla.

kynnet me tossa jokunen viikko sitten jonkun kanssa(oisko ollu JennyAdelina vai tiinelli) pohdittiin että aiheuttaako imetys tuota kynsien kasvua?? Mulla kans yleensä aika lyhkäset ja hauraat kynnet eikä tunnu millään kasvavan mutta nyt synnytyksen jälkeen kasvaa kynnet aivan hillittömän nopeesti:O Olen laittanunt usein ranskalaista manikyyria ja kynnet näyttää ihan rakennekynsiltä:O Mutta en valita,tässä on varmaan ainut mukava hormonien aiheuttava ´vaiva´. Flowerhan ei tainnut imettää mutta kyllähän ne hormoonit vaikuttaa hänelläkin.

Ihana auringonpaiste tänään :) Eilenkin oli jo huomattavasti lämpimämpi,voi kun näitä säitä nyt riittäis :)

Nyt siivous kutsuu:wave:

-NAurukohtaus ja Lenni tänään tasan 4kk-:heart:
 
pikainen kirjottelu vain.. täällä minä ja siompi poika vatsataudissa.Kiva hoitaa 5 muksua ittkseen.. no onnks 2 isompaa tyttöä hoitavat 1½ vuotiasta, aionkin heidät siitä palkita.Välillä parempi olo niin tuliin kurkkaan fb:n :D Olo on aika heikko.
 
Heipat
Tänään oli tsirpan 4kk neuvola ja 7580g / 61,5cm kuulemma vähän pulska mutta eipä tuo haittaa. Pääasia että kasvaa kun tuon refluksian kanssa yleensä voi olla vähän toisinpäin että paino ei nouse nyt mennään yläkäyrää :D
Niin Tiinelli kysyit tosta refluksiasta niin pulauttelee valtaisia määriä nyt helpottanu kiinteiden alettua alkuun oli tosi paha. Ei suostunut neuvolassa aloittamaan lääkitystä ennen kiinteiden aloitusta ja se helpottikin sitten jos jonkin verran. Tytön ensimmäiset kk olivat vaikeita kun koliikkia ja refluksiaa (jos olisi ollut hetken tyytyväinen sitten tuli hapot kurkkuun ja itkettiin taas..) mutta nyt tyttö on oikeen kiltti mitä nyt vaatii samanverran kun mammansa eli paljon. Hymyilevä rakas pieni mussukka :heart:

Onko teillä kellään sellasia kavereita jotka ilmeisesti pönkittää omaa äiteyttään arvostelemalla muiden kasvatustapoja ja äiteyttä? Mulla on yksi hiljattain äidiksi tullut josta kuulen jatkuvasti kuinka minä en kuulemma tee sitä enkä tätä enkä tota?? Mitenköhän hänellä itsellään menee kun jaksaa keskittyä muiden lapsiin niin kovasti varsinkin kun hän ei juurikaan ole koskaan nähnyt meidän lapsia saati minun taikka mieheni kasvatusmenetelmiä? Onneksi näitä ei ole kun tämä mutta kyllä sitä pahottaa mielensä kun joku on kytistelemässä ja arvostelemassa. Minulla ei ole mikään tarve arvostella ketään ellei lapsi ole vaarassa taikka kasvatusmenetelmät ovat törkeitä?? Eiköhän jokainen tiedä parhaiten miten omat lapsensa kasvatetaan mutta ainahan löytyy näitä "superäitejä" jotka tietävät muita paremmin muka kaiken mutta eivät kyllä itsekkään loppupeleissä ole sen kummempia äitejä kun muutkaan..
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen onko muut kohdanneet tämmöstä?

Dindei + pikkuset
 
Puranpa tän nyt tänne. Siis, onko teillä muilla lähteny menkat tuleen heti samalla kierrolla kun aikasemminkin? Mulla siis nyt yhdet kuukautiset takana ja nyt periaattees ois pitäny jo alkaa vanhan kierron mukaan (joka tosin ei mikään super säänöllinen ollu sillonkaan).
Ei siis muuten niin väliä, mut meil kävi viime viikolla "vahinko" (jos nyt noin voi ikinä sanoo....), mut eihän kovinkaan todennäkönen aika raskautumiselle pitäs olla viikkoo ennen menkkoja?
Oon ihan paniikissa (mikä ennenkin tosin on myöhästyttänyt kuukautisia..), koska vaikka just sanoin olevani "vauvakuumeinen", en Todellakaan Oikeesti halua olla nyt raskaana... Se ois ihan katastrofi..
Luultavasti ja toivottavasti kuitenkin panikoin turhaan!!?

dindei: tiedän tasan tarkkaan mistä puhut.. Mut mä jätän nykysin hänen juttunsa sillee omaan arvoonsa..=)

CrystalBlue: Pikaista paranemista! Taatusti on raskasta..

Ihanaa muuten et oon saanu lapseni takasin :D Siis tarkotan sen kiltin iloisen pienen vauvan, joka katos tossa helteiden aikana. Nyt kahtena viime päivänä se on taas näyttäytyny, kun on saanu nukuttua kolmen tunnin päikkäreitä =) Mua siis ei haittaa vaikka sataa! :p
Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

kaarja ja neiti 3kk 2pv
 
Tervehdys!

Kiirettä on pitänyt etten ole ennättänyt lukemaan saati kirjoittamaan : / Sen verran ilmapiiristä että eiköhän jokaisella ole oikeus ilmaista mielipiteensä mutta kuitenkin pyrkiä kunnioittaa muidenkin mielipiteitä :) Itse olen paraskin sanomaan koska oikeassa elämässä olen tosi tempperamenttinen luonne:whistle:

Itikat: Täällä on ainakin ihan hulluna, ja itse olen paukamia täynnä. Tyttöäkin ovat kupanneet vaikka kuin koittaa ettei pääsisi pistämään, onneksi ei ole isompia paukamia aiheuttaneet.

Kiinteät: Aloitetaan varmaan tuossa kk:n päästä jos ei aiemmin ole tarvista. Nyt Tyttö on aloittanut puklaileen kovasti. Maanantaina onkin 3kk neuvola niin selviää onko paino noussut tarpeeksi. Vielä ollaan pelkällä rintamaidolla sinnitelty. Rokotukset hirvittää jo valmiiksi. Kaappiin on varattu panadolia, toivottavasti selvitään ilman kuumetta.

Viihteelle: Heinäkuussa olisi tarkoitus, tykätään käydä yhdessä. Niin mummun kanssa on ollut puhetta että tulisi yöksi hoitaan kotiin, helpompi niin kaikille. Vielä tosin mietityttää raskinko jättää hoitoon, vaikka varmasti tuulettuminen ei olisi pahitteeksi. On mulla tässä onneksi aikaa pähkäillä vielä monta kertaa ;)

Juhannus: Ollaan ihan kotosalla, ehkä käydään ajelemassa kalajoella tms. Mutta pääsääntöisesti syödä hyvin ja saunoa ja viettää rauhallista laatuaikaa, toivottavasti säät suosii.

Koirat: Ei anneta nuohota vauvan leikkimattoa yms. Ovat oppineet hyvin jo kunnioittamaan vauvaa. Yleensä yölläkin jompi kumpi on aina vartiossa pinnasängyn vieressä =)

Menkat: ei ole vielä näkynyt, pari kertaa oon jo ollut ihan varma että nyt alkavat vaan ei. Yli vuosi siitä kun viimeksi olivat riesana, eiköhän ne sieltä ilmaannu kunhan imetys jää vähemmälle.

Mutta nyt tyttö heräsi ja eikun syöttöpuuhiin.

Kivaa lauantai-iltaa kaikille :)

narppu ja tyty 11vkoa
 
Menkat ei ole näkynyt.... Eilen jo aloin vainoharhaiseksi ja ajattelin pitääkö ostaa testi vaikkei oikeastaan mahdollisuutta raskauteen olisikaan.

Arvosteleva kaveri ei mulla ole, tai sitten en osaa ottaa asiaa sillä lailla. Kaikillahan meillä on oma tyyli olla ja kasvattaa lapset, mun tapoja moni ihmettelee mutta ei se haittaa.

Juhannus meille olisi tulossa ystäväperhe kylään, pitää vielä exältä kauniisti pyytää jos isommat lapset saisi olla kotona kun tulisi saman ikäistä kaveriseuraa ja mentäis huvipuistoonkin porukalla. Peukut pystyyn että exä suostuu vaikka olis oikeasti sen vuoro pitää viikonloppu.

Mä ajattelin tehdä muodonmuutoksen, painun vaatekauppaan tänään tai huomenna ja uudistan tyyliäni... Kaikki vaatteet joko isoja tai pieniä. Ja rumia.

Assi ottaa leluihin kiinni ja käsiään ihmettelee. Nukkumaanmeno on ollut vaikeampaa, kiukkuilee puolisen tuntia ennen kun suostuu antamaan unelle periksi. Yöt on mennyt kuitenkin hyvin. klo 21-5.30 nukkuu, syö ja nukahtaa uudelleen vielä. Herää 7-8 aikoihin.
 
menkat on olleet nyt kaksi kertaa ja Lenni on 4kk. Kierto on ollut aika sama kuin ennenkin,n.21-28pvää. Mähän täysimetän vielä joten kummaksuin aika lailla kun menkat alkoivat jo. Aikaisemmista lapsistakin ovat alkaneet n.6kk synnytyksen jälkeen vaikken ole täysimettänyt.

arvostelevat kaverit ei onneksi löydy lähipiiristä. Muutama aika kärkässuinen ihan läheinenkin ystävä on mutta osaan jo sanoa heille piupaut jos alkavat mielestäni arvostelevaan sävyyn puhumaan.

Meillä tytöt menee tänään perhepäivähoitajalla yökylään :D Sitä on odotettu jo talvesta asti ja nyt sattui sitten hyvä sauma yövierailuun. En ole ennen kuullut että pph:t järjestäisivät tällaisia mutta mielestäni se oli todella positiivinen yllätys. Esikoinen varsinkin oli ihan innoissaan. Huomenna sitten tytöt lähtee puolenpäivän maissa äitini kyydillä mökille ja minä menen sitten huomenillalla tai ke-aamuna perässä. Tässä on siis kaksi kokonaista päivää ilman kahta lasta,aika outoa:confused: Ei oikein tiedä mitä tekin. Kävin aamulla röntgenissä,poskiontelot kuvauttamassa. Saapi nähdä mitä tulokset sanoo,olen jo todella kyllästynyt näihin oireisiin ja jatkuviin tulehduksiin:headwall:
Esikoinen vaikutti myös vähän nuhaiselta tänä aamuna,itsensä mukaan voi hyvin mutta kyllä mä vaan taas sanon jos just juhannukseksi sairastuu!!!:headwall: Meillä olis vaikka mitä kivaa tiedossa mökillä niin toivottavasti ei nyt saa mitään pahaa pöpöä: /

Meinaatteko ottaa alkoholia juhannuksena? Me ollaan aina vietetty lapsiystävällistä jussia siinä missä vappua ja uutta vuottakin. Alkoa ollaan otettu mutta aina on joku(yleensä minä) kuka ei sitten ota kuin sen yhden. Ollaan siis nämä kaikki edellämainitut juhlat vietetty aina miehen siskon sekä hänen miehensä ja lapsensa kanssa. Useimmiten miehet ovat olleet enemmän pullon varressa kuin me naiset ja se on minulle ihan ok,kukaan ei kuitenkaan örvellä eikä muutenkaan käyttäydy asiattomasti. Tänä vuonna ajattelin että jos mummini haluaisi olla lapsenlikkana jotta itse voisin ottaa sitten mahdollisesti enemmän kuin sen yhden mutta katellaan nyt. Eipä mun jussi pilalla ole vaikken saisikaan juoda,mökillä se vaan jotenkin on niin ihanaa kun meillä on siellä lämmitettävä kylpytynnyri pihalla niin siellä kölliä ja juoda vaikka skumppaa :D

Nyt menen syömään:wave:
 
kiinteät aloitettu semperin perunamuussia meni ahmien :) nieli kaiken samantein, nälkä toisella vissii olikin. ei sylkenyt kertaakaan pois, pöristelee kaiken aikaa muutenkin. enemmänkin ois mennyt mutta en arvannut ekalla kertaa antaa kuin reilun teelusikallisen.

juhannus ilmeisesti meille tulee kaveripariskuntia yökylään. tilaa on joten sama se. kokataan jotain yhdessä ja pidetään hauskaa. vauva on mukana meillä, mutta kyllä se siinä hyvin mahtuu mukana olemaan maskottina. saataiskohan vauvakuumetta tartutettua ;)
 
Heippa.

Minulla jäi kirjoittelut alun jälkeen vähälle, kun netti meni rikki. Yritän nyt ajan kanssa lueskella tekstejä ja vastailla parhaani mukaan :).

Meillä arki rullaa muuten hyvin, mutta nukkumaan meneminen illalla on monen tunnin tuskien nukuttaminen |O
 
Heippis!

Menkat: alkoi nyt viikonloppuna (kai), tosi omituiset... ilmeisesti nyt jo loppu? Mulla oli pari päivää ennen semmonen olo, että jotain tapahtumassa... näppyjä naamassa jne. ei siis tullut yllätyksenä... mut ei kyllä mitkään ihan normikuukautiset tainnu olla.

Perjantaina sain vielä auringonpistoksen,ainakin luulen näin. Ihan armoton päänsärky, pahoinvointi ja siis ihan hirvee olo oli pari tuntia, kunnes helppas... ihan hirveetä!

Jussina: mökille tai sitten vaan kotosalla, jos ilma oikeen huono. Juomissa pysyttelen varmaan siinä yhdessä, kun kerran niin huonosti siedän.

Naurukohtaus: ihmetteli tunnetta kun isommat lapset on poissa. Mustakin tuntuu se omituiselta, aika älyttömän rauhalliselta, kun meno on tosi hiljaista verrattuna siihen kun isommat lapset on paikalla. Nyt lapset onkin ensiviikolla taas lähdössä laivalle... onks tää nyt kolmas kerta jo tänä vuonna, kun isovanhemmat vie ja lapset tykkää kovasti! Ihanaa kyllä kun on ihmisiä jotka tykkää lapsia katsoa, mökilläkin ovat käyneet aika ahkeraan heidän kanssaan.

Arvostelevia kavereita: ööh... ei nyt ainakaan ihan läheisissä ystävissä... mut ehkä jotain kaukaisempia tuttuja, mut en mä niistä jaksa välittää.

Meillä alkoi pinkopahvin poisto keittiön katosta.. alla olikin siis miltein täydellinen paneelikatto... kenenköhän hyvä idea oli joskus laittaa pahvia päälle :confused: Nyt vaan tarttis tarttua maalitelaan, nimittäin katto on semmonen niinkuin "oksennuksen" värinen... :D

Vauveli kasvaa ja kehittyy... aika menee nopsaan. Selvästi on kiinnostunut enemmän jo leluista, mutta ei vielä itse tartu. On alkanut selvästi enemmän ääntelemään, mutta ei vielä naura. Yöt menee vieläkin ihanasti, saa itsekin jotenkuten nukuttua... unirauhaa häritsee joskus tuo väliin tuleva keskimmäinen... jonka tyyli on nukkua poikittain ja potkia naamaan meitä muita unissaan.. :D

Mindi83
 
3 kk neuvolassa eilen vauva sai rokotteet ja uudet mitat:
paino 7070g (syntymä 3810g)
pituus 64,5cm (54cm)
päänympärys 43.3cm (36.5cm)

Että hienosti kasvaa täysimetyksellä :LOL:

Rokotukset aiheutti pientä itkuisuutta ja uneliaisuutta. Annoin 3 ml Panadolia ja uni maistui hyvin. Yöllä poika oli aika lämmin ja lämpöä oli 37.9. Nyt vaikuttaa ihan normaalilta. Kiva jos näin vähällä selvittiin.

Nyt en ehdi enempää kirjoitella kun lähdemme ulkomaille, Ruotsiin, Haaparantaan :D Se on kuitenkin todettava, että harmikseni huomaan palstan taas hiljentyneen... Ikävä oli muutaman päivän tauon jälkeen lukea ne saikkaamiset. Ensin katsoin, että jei onpas monta sivua tullut tekstiä ja sitten kun aloin lukea niin ei perkele :kieh:

ai juu sellainen kiva juttu vielä, että poika kääntyi vatsalleen eka kerran sunnuntaina, ikää oli 3 kk ja 3 päivää. Hyvä ajoitus oli kun mies tuli just töistä niin kiepsahti mahalleen ja heti perään uudestaan :heart: kolmas kerta ei onnistunutkaan ja sekös aiheutti ähinää ja isoon ääneen "juttelua"
 
Juhannuksena mennään mökille. Mies on kyllä lupautunut olla vastuussa lapsista, jos haluun ottaa enemmän kuin yhden juoman. Katsotaan nyt tekeekö edes mieli.

Dindei miten teillä toi refluksi näkyy. Meidän vauva on kova pulauttelemaan ja varsinkin iltaisin, kun syö lähes koko ajan, on nukahtaminen vaikeaa takaisin nousun vuoksi. Olenkin miettinyt pitäisikö käydä lääkärillä. Poika kuitenkin päivisin tyytyväinen, toisinaan syöminen kuitenkin hankalaa.
 
Tervehdys kaikille :)

On kirjoittelu jäänyt aika vähälle, kun olen ollut todella väsynyt :( Jotenkin kaikki vanhat asiat (omat menneisyyden haamut) nousseet pintaan ja olo ollut tosi ahdistunut. Välillä vauvankin kanssa olo tuntuu tosi raskaalta, kun toinen vaan kiukuttelee ja itse on väsynyt. Meillä on tosi pieni tuttavapiiri, joten yksinäisyyskin kalvaa. Odotan, että vauva vähän kasvaa ja päästään käymään esim. puistoissa tms. jossa näkisi ihmisiä.

Pikku neiti kasvaa kovaa vauhtia ja oppii koko ajan uutta. Pari viikkoa sitten kääntyi selältä vatsalleen ja ensimmäiset kunnon ääneen naurutkin koettiin viime viikolla. Nyt kuitenkin tuntuu, että vauva on unohtanut nämä opitut taidot mutta eiköhän ne taas joskus muistu mieleen. Kovasti juttelee ja mölisee :) Tänäkin aamuna neiti kiljahteli iloisena tunnin verran yhteensoittoon :D

Viime aikoina tyttö on aloittanut aikamoisen kiukuttelun väsyneenä. Rutisee ja repii tuttia pois ja pitää itseään väkisin hereillä. Juuri kun on nukahtamaisillaan niin alkaa repiä itseään korvasta ja sitten itkee.

Tyttö juoksuttaa meitä vanhempia kovasti mukamas niin surullisella itkulla ja sitten kun käy katsomassa niin tämä nauraa vain iloisesti eikä edes kyyneltä näy missään. Kovin huomion kipeä neiti on, mitään muuta ei saisi tehdä kun häntä katsella tai muuten tulee kiukku :)

Täysimetyksellä mennään vielä. Neiti kasvaa hyvin pelkällä maidolla. 4kk, kun tulee täyteen aloitetaan soseiden syönti. Meille sanottiin neuvolassa, että kun 6kk tulee liha mukaan niin sen aloittaminen voi olla hankalaa, jos vielä ei ole perunaan tms. totuteltu. En sitten tiedä miten pitää paikkansa mutta se määrä perunaa tms. on niin pieni päivässä että ei se mitään varmasti haittaakaan :)

Menkoista joku oli kysellyt, täällä alkoi heti tytön 2kk päivänä ja 3kk päivänä taas oli eli hyvin säännöllisiltä tuntuvat.

Juhannusta me ei sen koommin vietetä, minun kalenterissani täysin turha juhla :) Mies on töissä ja me normaalisti täällä kotona.

Pikkuneiti kutsuu taas :wave:

Marrr ja pikkuneiti 3,5kk
 
3kk neuvola oli eilen: painoa oli tullu vaan 600g kuukaudessa ja pituutta oli melkein 4cm.
paino 5310g
pituus 58cm
py 40.3cm
Rokotteetkin saatiin paitsi rota ku siitä ei tullu vaadittua 4viikkoa väliä, ni se saadaan 4kk lääkäri neuvolassa.
Itkuinen ja kipeä tyttö kyllä illan oli, vaikka annoin supon heti ku kotiin päästiin. No yön onneks nukkui hyvin 18-03 välin sit söi ja rupes takas nukkumaan ja heräs puol 8.

menkat alkoi pe ja tänään loppu. Ekat oli synnytyksen jälkeen. Ja ihan samanlaiset ku ennen synnytystä.

juhannuskotona ollaan tytsyn kanssa, mies lähtee mun veljen kanssa juhlimaan. Itse en välitä juhlia..

kiinteätterkkari kehoitti aloittamaan maissivellillä parin viikon päästä ja siitä sit pottua.. Mut eiks jollekin ollu sanottu että vellejä ei enää suositella??

synnytyskeskustelu kävin tosiaan alkukuusta synnärillä ton keskutelun ni perjantaina tuli postissa lasku yllärinä.. Olivat sitten laskuttaneet poliklinikkakäyntinä sen. Soitin sinne että eikös tuo ole väärin koska keskusteluhan OLISI pitänyt käydä osastolla kotiutustilanteessa. Nainen sitten kyseli muidenkin mielipidettä asiaan ja tuumasi että et todellakaan maksa sitä. Kiitteli vielä kovasti että soitin koska heille on kuulemma tullut nyt paljon synnytyksen jälkeisiä keskusteluja, niin tarkistaavat että onko osastolla käyneet ollenkaan läpi jos ei niin osasto saa kuulemma noottia. Kätilö sanoi että ehdottomasti synnytyksen läpi käyminen kuuluu osastolla olo laskuun..

Jaahas isukki huutelee että tytsyllä olis kakkendaalit vaipassa..:whistle:
eli jatketaamapa myöhemmin..

Katjahei ja Venla 3kk1pvä
 
jos joskus jotain kerkeis kirjottamaan..

vähän nyt kuitenkin, oli 3kk neuvola jolloin ikää 2kk ja vajaa 3vk
pituutta 65,8cm, ei uskonut täti vaan mittas uudestaan..no saman sai. Totes kuitenkin että ei ole voinut kasvaa niin paljoa ja kirjotti mitaks 65,3cm. En tajua miks piti vähentää pituutta? huhhuh.
Painoa 7010g py 42,7. Hyvin kasvaa rintamaidolla pelkästää.
Rokotukset sai ja korkea kuume sen seurauksena.. nyt toista päivää.

juhannus ollaan vaaan kotosalla, eipä ihmeitä touhuta. 2 isompaa tyttöä 10v ja 8v menevät mummolaan 6 päiväks, ja reilun viikon päästä lähetään kaikki viikon ulkomaanmatkalle. Tekee hyvää päästä lomailemaan kun tää ero ja kaikki, on sitten mummo ja pappa mukana ja mun pikkuveli ja mun 5 lasta :D

vauva kääntynyt vahingossa muutamia kertoja.. yrittää kyllä kovasti.vielä ei lelut käsituntumalla kiinnosta, katselee kyllä ja höpöttää ja hymyilee välillä naurahtaakin.

viikon päästä ollaan 3kk :)

menkat niin juu.. no jos niiks voi sanoa? :D vähän menkkakipua oli ja luulin et alkaa.. nyt muutaman päivän ollut pyyhkiessä..muuten ei. Joten jos jatkossakin näin niin käy mulle :D En tiedä vaikuttaako sterilisaatio näihin sitten? tai sitten vielä pelkkä imetys. Edellisel alkoi 8kk synnytyksestä.
 
Viimeksi muokattu:
Tulin vielä hetkeksi höpisemään....

Tänään olen siivonnut koko päivän :D Pesin lattiat ja jääkaapin. Voi jösses mitä kaikkea sieltä aina löytyykin!!!:x Kokeilin ruokasoodaa tällä kertaa ja raikas lopputulos tuli :) Lähden huomenna mökille joten sen takia siivosin oikein kunnolla niin on sitten mukava palata takaisin,miehellä on viikko jussin jälkeen lomaa,ihanaa :)

Lenni kääntyi äsken selältä mahalleen ekaa kertaa ja nyt ähisee tuossa lattialla kun ei toiseen suuntaan onnistu millään :D Kerran on jo kääntynyt myös mahalta selälleen mutta nyt taitaa taidot olla vähän hukassa :D

Lääkäri soitti tänään niistä poskionteloista ja terveiltä näyttivät. Sen sijaan pissanäyteessä oli jonkin epämääränen pöpö joten nyt pitäisi hakea kuuri pissatulehdukseen:headwall: Liekö sitä uskaltaa juhannuksena mennä uimaan jos vesi kovin kylmää,kyllä harmittaa!!!:mad:

Jaaha,nyt poistun takavasemmalle,tulen sitten reilu viikon pääst taas höpisemään!! Ihanaa juhannusta kaikille mammoille ja vauvoille!!

Toivottelee

Naurukohtaus ja Lenni 4kk
 
me on nautittu miehen alkaneesta viiden viikon lomasta :heart:

pihahommissa aikaa menny, katteltu leffoja, syöty hyvin ja oltu vaan... tänään tulee kaverit grillaan ja saas nähä millon mahdan nukkumaan ite päästä ;) ne on kovia valvoskeleen , juttua kyllä piisaa :D tosi kiva pitkästä aikaa. huomenna ei tartte tehä yhtää mitään niin voin sit ottaa pitkät päiväunet vaikka :)

peruna maistuu vauvalle ja kovasti :) tänään menny enemmän jo kun eilen, ja ens viikolla aloitan sitten perunan lisäksi antaan jotain muutaki.

chrystal blue noin monen lapsen kanssa on omat arjen haasteensa, mutta uskon että selviät :)

juhannusta täälläkään ei sen enempää juhlita, kaverit vaan vapaalla kans, joten hiukan niiden kanssa aikaa vietellään, sen kerran kun kaikilla yhtä aikaa vapaata. ei kokkoa, ei taikoja ;) eikä meillä muutenkaan vietetä oikeen mitään juhlapäiviä... ennemminkin se sujuva arki on se meidän juhla :D

tää painelee yläkertaan järkjestelemään lasten huoneita... jokseenkin äidin käden jälki vaaditaan ;)
jaha, hommiin siis ennen kuin vieraat saapuu :)
 
Hellou! :wave:

Vähänkiirusta pitänyt lasten ja hevosten yhteen sovittamisessa.
Valmennuksetkin alkanut toden teolla, valmentaja käy meillä 2krt viikossa.

Juhannus meille tulee tupa täyteen sakkia, ystäväperhe 3 lapsensa kanssa tulee, samoin mun veli vaimoineen. Me mennään tuohon lähistölle Lentäjien juhannukseen lasten kanssa tivoliin ja lentonäytöksiä katsomaan. Perjantaina Illalla minä ja toisen perheen vaimo päästään viihteelle ;), ihan kahden kesken. Kivaa! Miehet on lasten kanssa täällä meillä. Jos mun veljen vaimokin tahtoo lähteä meidän mukaan niin on tervetullut, samoin mun paras kaverini.

Voi kuinka teillä muilla vauvat jo kääntyilee ja kaikkea. Me tullaan jälkijunassa, loppukuun vauva Assi kun on. Mahalta selälleen Assi osaa jo mennä, ihan tahtoen.

Uskokaa tai älkää, mutta tyttö osaa ryömiä öisin. On osannut jo pitkän aikaa, jätetään hänet aina sängyn toiseen laitaan kun menen miehen kainaloon mutta tyttö löytyy aina mun kyljestä kiinni jossain vaiheessa yötä. Hullunahan mua varmaan pidetään kun tämän oon kertonut :LOL:. Päivisin ei tokikaan liiku vaikka yritystä onkin, pönkii hullun lailla jaloillaan vatsallaan ollessa. Istumaan myös vänkää sylissä ja sitterissä.

Palaan vaikka aamulla paremmin, nyt oon ihan hikimärkä ratsastustunnin päälle. Oikein mukavaa juhannusta kaikille ketä en enää tapaa ennen ensi viikkoa :hug:

tiinelli ja Assi-rakas 9 päivää vaille 3kk :heart:
 
tiinelli: Täällä kans vauva on yleensä aamulla melkeen mun kyljessä kiinni vaikka oonkin laittanut sen kauemmas illalla :D Jotenkin saa ittensä liikkumaan.

Täällä ei enää oikeen yritetä edes kääntyä.. Aiemmin yritys oli kovaa mut nyt jotenkin ei enää näytä kiinnostavan. No, jospa aika ei ollut vielä kypsä. Ei myöskään tartu vielä esineisiin, vaikka omat kädet on alkanut pikkuhiljaa huomata. Aina vilkaisee niitä välillä ja katse seuraa niitä välillä. Lelut kyllä kiinnostaa kovasti. Ei myöskään naura vielä ääneen, kovasti hymyilee ja jokeltelee ja kiljahtelee. Ja kädet meinaa olla koko ajan suussa. Vähän on ollut stressi siitä kun tuntuu että kaikkien muiden vauvat tekee jo vaikka mitä, mut pitää muistaa että omaan tahtiinsa kaikki kehittyy :)

Vaikka Tuomashan on jo kohta 3,5 kk.
 
3kk neuvolassa meidän poju sai rokotteet ja tosiaan tuli todella kitiseväksi, itkuiseksi ja kuumetta nosti myös... oikeen sääliksi kävi kun muuten on niin hyväntuulinen ja nauravainen aina! :( Annettiin silloin illalla panadolin nestemäistä ja hyvin auttoi...seuraavana päivänä oli vielä hieman kitisevä mutta itkuisuus ja kuumeilu loppui. Mitat 7770g ja 65cm, pään ymp. 41. Hyvin kasvaa ja päätään pitelee hyvin, ei kana-efektiä ole ollut viimeiseen kuukauteen...

Vatsallaan viihtyy vähän aikaa ja isoveljen puuhasteluja seurailee =) selällään viihtyy pidempäänkin ja lelut kiinnostaa sekä sitterissä että lattialla ja yrittää tarttua niihin, välillä ihan tarkoituksellakin ;) ja pullosta pitää kiinni kun syö... vaikeeta syöttäminen kun pullo vääntyy minne sattuu ku toinen sitä voimalla vääntää :D

Kääntyillyt on jo muistaakseni puolitoista kuukautta sitten kyljelleen ja sai tarkkana olla ettei tipu esim hoitopöydältä, nyt näyttää siltä että kehitys hieman hidastunut, vaikka lattialla onkin monta kertaa päivässä... oikealle kyljelle kääntää ja siitä yrittää vatsalleen ja harmitus tulee kun käsi jää alle... taitaa tosiaan olla hampaita nyt tulossa ( esikollakin tässä iässä oli jo yksi hammas..) kun nyrkit ja sormet menee jatkuvasti suuhun jumppiksellakin :) ja kääntyily unohtuu vallan ja kuola vaan valuu :p :D

LD ei tosiaan kannata verrata lapsia keskenään, kyllähän nuo omaan tahtiinsa kasvavat ja kehittyvät... yksi saattaa olla taitava käsistään ja toinen lähtee liikkumaan aikaisin... se on niin yksilöllistä.
Oliko se muuten sulla kun oli papassa ollut jotain?? Itse kävin juuri seulontatutkimuksessa ja sanoivat että liian aikaisin kävin, kun saattaa olla synnytyksen jälkeen epäpuhtauksia siinä... :confused: saanpa siis varmaan käydä uusimassa vielä, mutta kun siellä kerran olin niin papa sitten otettiin mun pyynnöstäni...

Juhannus menee kotosalla... ei oo ollut tapana juhlia mitään juhlapyhiä, paitsi tietty joulua... miehellä ei tänä kesänä olekaan lomaa ollenkaan kun vasta työt aloitti, joten ihan rauhallisesti kotona ollaan... saatan ehkä yhden siiderin siemasta mutta muuten vaan saunomista ja hyvää ruokaa...se riittää =)

Nyt esikoiselle ruokaa ja sitten päikkäreille... mukavaa juhannusta kaikille jotka jo sen viettoon riennätte :D muille, törmäillään täällä!
 
aika hiljaista on täällä taas... yksinpuhelu siis jatkuu :D

menkoista joku kyseli... kolme kertaa tulleet ja aika säännöllisesti, mutta niukemmat kuin normaalisti...välissä ollut pari kertaa tiputtelua, joista toinen johtui alkavasta kohtutulehduksesta, toisesta en tiedä. papa-kokeen tulosta siis odotellessa...

CB, mukavalta kuulostaa teidän lomalle lähtö ja varmasti tekee hyvää vaihtaa maisemaa vähäksi aikaa... jaksamista arkeen! :hug:

marrr, mukavaa kuulla teidänkin kuulumisia! =) Ollaan muuten oltu synnärillä samaan aikaan vauvoja hakemassa, mutta mullehan tehtiin sektio ja vauva oli teholla ekat päivät (syntyi siis 1.3.), joten ei varmaan törmätty missään vaiheessa...
Mullakin esikoisen synnytyksen jälkeen ahdisti monet asiat menneisyydestä, se kai kuuluu ihan asiaan kun tavallaan valmistautuu siihen äitiyteen... mutta jos alkaa kauheasti ahdistaa niin kannattaa hakeutua asioista keskustelemaan jonkun kanssa... väsymyskin vaikuttaa kovasti mielialaan, joten jos vaan saisit kunnon yöunet niin varmaan olis mielikin jo parempi... tänne kannattaa tulla purkamaan asioita jos vaikka se vähän helpottaisi mieltä... :hug:

ja taas mentävä kun poika kutsuu :wave:
 

Yhteistyössä