Maalismussukat - syntyneet

meillä syödään kans aika usein,en osaa kertoja sanoa mutta n.2-3 tunnin välein. Nyt on poika oppinut taas takasin pullolle kun tossa yhessä vaiheess vähän niskuroi mutta nyt olen viikon verrana antanut paljon pullosta maitoa niin oppi taas tavoille :) Haluan että voin halutessani mennä kun mieli tekee vaikkakin ihan shoppailemaan tms.pidemmäksi aikaa niin että voin jättää vauvan hoitoon. 90% maidosta on vielä omaa maitoa,korviketta ollaan pari kertaa maisteltu.

Mun tupakanpoltto taitaa alkaa taas uudestaan:headwall: Olen nyt sen perjantain jälkeen polttanut iltaisin yhden tai kaksi sen jälkeen kun Lenni on menny nukkumaan. Nyt on sitten alkanu aikaistumaan tuo ekan tupakan poltto.esim eilen poltin jo joskus viiden maissa ja sitten seuraavan kerran kymmeneltä. Olen imettänyt juuri ennen röökille menoa ja pitänyt sitten vähintään kahden tunnin tauon imetyksestä. Ne ovat nyt menneet ihan sujuvasti Lennin rytmin mukaan ettei ole tarvinnut korviketta antaa mutta kyll'ä mä olen taas pettynyt itseeni:ashamed: Eihän tää taas yllätyksenä tullut mutta jotenkin sitä on niin paska fiilis itselleen kun ei sen vertaa ole itsekuria. Ja tämä on silkkaa tyhmyyttä,koska olen jo vuoden ollut polttamatta niin oikeastihan kehoni on jo päässyt riippuvuudesta,pää ilmeisesti ei :( Pinnistelen nyt vielä että jos voisin pitää polttamiset siinä parissa kerrassa per päivä mutta jotenkin en osaa uskoa siihen :( Olen kyllä tyytyväinen että olen täysimettänyt jo 4kk ja se ei täysin katastrofi ole jos imetys alkaa vähentyä tässä vaiheessa mutta enemmänkin mua harmittaa itseni puolesta :( Se olis ollut niin ´helppoa´nyt jatkaa savutonta elämää,mutta nyt kävi näin :(
 
meillä syödään 5-6 kertaa vuorokaudessa 100-120ml kerralla.

puuhastelu mä olen kova höpöttään tytölle ja lauleskelen välillä hälle. Mutta kyllä pidän välillä sitterissä ja puuhamatolla. Millään ei vaan jaksa kokoaikaa touhuta..

kiinteät meinaan kysyä neuvolasta tästä asiasta maanantaina. Ei varmaankaan ihan vielä olla aloittamassa kun tuntuu toi maito riittävän. Itse olen suunnitellut tekeväni soseet.

yöunet neiti nukkui viimeviikolla yöt yhdellä syötöllä. Nyt maanantaista lähtien nukkunut koko yön!!:p Mamma on tyytyväinen:heart: Menee siinä 19-21 välillä nukkumaan ja herää 6 pintaan, ite meen kans viimeistään 21 nukkumaan..

päiväunet on nyt ruennu kärsimään,neiti ei millään rupea päikkäreille vaikka kuinka väsyttäis.. En tiedä mikä auttais?? oisko jollakin ehdotuksia??

perhetyöntekijä kävi viimeviikolla, hän oli aivan ihana ihminen. Hän ja meidän oma terkkari oli täällä puoltoista tuntia keskustelemassa mun kanssa ja täytyy kyllä sanoa että tarpeen oli..
Hänellekin puhuin tosta päikkäri asiasta. Antoikin neuvon että koittaa syliin nukuttaa ku tyttö tykkää heijaamisesta. Siihen kyllä joskus nukahtaakin..
Te joilla vauva havahtuu siihen kun siirrätte sänkyyn kokeilkaa seuraavaa, että laitatte vauvan sänkyyn ja otette hellästi olkapäästä ja jatkatte heijaamista. Toi perhetyöntekijä antoi ton vinkin. Meillä toimii toi kun tyttö tosiaan tykkää nukahtaa syliin heijatessa. Ja havastuu kun laskee sänkyyn..

rokotukset mihin ne pistetään? meillä tosiaan maanantaina neuvola ni sillon laittaavat..

mahallaan viihtyy jo vähän paremmin ja kannetelee päätäänkin jo hyvin mahallaan. Kääntyi toissapäivänä mahalla ollessaan selälleen, liekkö ollu ihan vahinko ku vaan ton yhen kerran teki..

esineeseen tarttuminen tänään eka kerraan tarttui ja heti suuhun meni

juttua tulee ihan älyttömästi ja varsinkin isälle

olikohan muuta, ei kai ku ei muistu mieleen:p
 
Viimeksi muokattu:
Moikka naiset,

keskustelu kuumeni niin, että mulla hajosi kone :kieh: Kirjaston koneella nyt naputan pikaisesti.

Mun pointti ei ollut se, etteikö asioista saisi olla eri mieltä. Tietenkin saa!

Mua Flowerissa tökkii se tapa ilmaista asiat. Yksi toimittaja kerran sanoi hienosti lukemastaan kirjasta, josta olisi pitänyt kirjoittaa kritiikki lehteen: kirja oli hänen mielestään paska, joten päätti olla kirjoittamatta mitään.

Joten jos on lähes aina vaan "oikaistavaa" muille, niin voisi joskus olla kokonaan kommentoimatta.

Ja mulla tämä ei liity mihinkään varsinaiseen aiheeseen, eikä se useimmiten ole edes kohdistunut itseeni - mielestäni ko. kirjoittajalla vaan on alusta asti ollut lyttäävä tyyli.

Mutta toivottavasti aktiivinen keskustelu täällä jatkuu! Nyt loppuu koneaika meitsillä!

Kamiliya
 
toisten mielipiteet on ehkä otettava myös huomioon että ollaan kaikki varmaan eri ikäisiä, se tekee omansa, elämässä kokemukset on myös erilaisia. tosiaan, ketään vastaan en kyllä henk.koht. ole, pahoittelut jos nyt oon aiheuttanut "savustetaan floweri ulos-ketjun" :D

tupakointi kaveri jonka avovaimo jätti sen vuosi sitten, alkoi siinä stressaavassa elämäntilanteessa vuosien tauon jälkeen polttaa. vakuutti kaikille että joo, VAIN sen verran että pääsee pahimman vaiheen ohi. polttaa hän vieläkin, ja kärsii itse myös huonoja fiiliksiä. ei vaan pysty lopettamaan. ei se niin helppoa ole...
Mun serkku taasen, poltti yli 30 vuotta. viime kesänä tapasi nuoren naisen jonka kanssa alkoi seurustelemaan, tästä alkoi toisenlainen matka :) alkoi ruoka maistumaan eri tavalla, muunmuassa. aivan kuin olisi elämänilonsa saanut takaisin eikä ihme .vuodenvaihteessa päätti että haluaa lisää elinvuosia kun niin tuntuu elämä mukavalle, poltti viimeisen tupakan uutena vuotena. eikä ole sen jälkeen yhtäkään maistanut. tuntuu uskomattomalta että niin monen vuoden jälkeen sen voisi tehdä tuosta noin vaan ... ilmeisesti sinnikäs luonne ;) mutta hienoa mun mielestä kyllä. hän on vielä pahasti astmaatikkokin, eikä mun käsityksen mukaan tupakka ja astma oikein ole hyvä yhdistelmä ;)
mutta siis meitä on erilaisia myös tässä. jos ite polttaisin, en usko että oisin hyvä lopettamaan kerralla...tässä kaksi erilaista kokemusta..

vauvan ruokamäärä meillä syödään n. 3 tunnin välein, ja nyt viime päivinä n. 170 milliä kerralla. aika iso määrä ja aloinkin tässä miettimään että joskos sitä pottua pistäis suukkuun seuraavaks.... viikonvaihde menee vaan reissun päällä niin en ihan siihen saumaan vielä arvais ..

juhannus ihan vauva, mies ja minä ja koira :) anoppilassa käydään syömässä yhtenä päivänä mutta muuten nautiskellaan kotosalla.

rokotukset meillä tuikkasi etureiteen. toiseen jalkaan yks ja toiseen yks. samoilla huudoilla. vedet tuli itsellekin väkisin silmiin, onhan se kamalan kuulosta kun toinen ei lainkaan ymmärrä miksi häntä satutetaan... mutta lohdutus auttoi ja neiti rauhoittui pian.

mindi ja sisustuskärpänen aaaa, koitas vaan ehtiä tekeen jotain ni mä tuun sit kattomaan ja saamaan vinkkejä ;) ja se on kiva että tullaan toimeen, näinhän sitä oon yrittänyt ihan tosielämässä kuin täälläkin. harmi vaan et nähdään niin harvoin, syynä molempien arkiset aherrukset, no mikäs muu :D

katjahei ja heijaaminen joo hyvä konsti tuo on et jos vauva havahtuu sänkyyn laittaessa. itekin noiden kahden aiemman kanssa aikoinaan hyväksi havainnut. tämä vauva ei sitä joka ilta kaipaa läheskään, mutta silloin jos on levoton niin auttaa kyllä. ja saa tuntea kuitenkin sen vanhemman läheisyyden.

nonni, hommat jatkuu... jos leipois muutaman litran taikinan sämpylöitä, sataa niin ei pääse pihallekaan hommiin . siispä jauhokärpänen pörräämään :) mukavaa päivää kaikille!!!!!!
 
Mä kans tupakoin, tiedän Naurukohtaus nuo fiilikset.. Mä hankin jossain välissä reseptilääkkeet vieroitukseen, on sata kertaa nähty ettei nuo nikotiinikorvaustuotteet auta mitään mun kohdalla. Ja päässähän se vika on kun ei fyys. oireet voi kuukausia kestää.. Mun isä lopetti niillä reseptilääkkeillä tupakoituaan yli 30 vuotta, ja jos se pysty niin pystyn mäkin. Mä oon muutenki niin riippuvaisuuksiin taipuvainen..
 
Moikka!

Yritän nyt kirjottaa jotain, jos vaikka ehtisin rauhassa. Pienempi neiti nukkuu ja anoppi kävi hakemassa isomman mukaansa. On mulla aika ihana anoppi, kun tuolleen vaan ilmestyy ja kysyy et lähtiskö tyttö mukaan :) Mä siis saan kerrankin olla vähän aikaa rauhassa.

Aika meinaa vaan olla kortilla nyt kun pesiskausi on pyörähtänyt täyteen vauhtiinsa. Melkein joka ilta olis peli jota vois mennä kattoon...

Mä olen täällä muutamana päivänä miettinyt, miten sanoisin oman mielipiteeni tuosta viimeisimmästä palstaa kuohuttaneesta asiasta. Valitettavasti mun on pakko sanoa, että pistin kyllä merkille sen että uusia kirjottajia alkoi ilmestyä kun te Flower ja tiinelli ilmoititte lopettavanne palstailun. Ja näyttäis valitettavasti myös siltä, että palsta hiljeni uudestaan kun te tulitte takaisin. En siis sano tätä nyt millään pahalla, mutta kiinnitinpä vain huomiota asiaan... Nyt ehkä kannattais kaikkien miettiä vähän mitä ja ennenkaikkea miten tänne kirjoittaa. En myöskään usko, että tää riidat johtuis hormoneista, niinkuin dindei sanoi. Jos näin olisi, niin miksi sitten muilla palstoilla ei tällaista ole? Ei ollu meidän esikoisen aikaan, silloin palstailin täällä, vauvalla ja vielä lisäks suljetulla palstalla. Eikä ole ollut nyt suljetulla, enkä ole myöskään huomannut vastaavaa missään muissa pinoissa....

Suljetusta palstasta on pakko sanoa, että ei meillä siellä ole minkäänlaista pienintäkään kinaa ollut koko aikana. Kumma juttu :roll: Kai me siellä olevat ollaan sit niin samanlaisia, vaikka eriävät mielipiteet onkin. Siellä uskaltaa paljon helpommin sanoa mitä ajattelee :) Ja tuosta kun tiinelli mainitsi "ei toivota suljetulle palstalle tulevankaan", niin en usko että me sinne enää ketään uutta otetaan mukaan. Siellä kun porukka alkaa jo olla niin tuttua, ettei taitais tässä vaiheessa päästä edes juttuihin mukaan...

Ja sit muita juttuja...

Mindkinkö keskimmäinen oli oppinu vaipasta pois? Meillä sama esikoisen kans. Nyt 1½ viikkoa ollut päivät ilman vaippaa, eikä vahinkoja ole tullut viimeisen viikon aikana ollenkaan. Yövaippa on ollu kuiva jo monta kuukautta, mutta en oo vielä uskaltanu jättää pois. Eilen olisin jättäny, mut mies pisti vastaan. Niin hyvin tuo on jo oppinut, ettei enää edes pissaa vaippaan vaikka sais luvan siihen. Kaupassa meinas tulla ongelma, ku jämähti seisomaan juustohyllyn eteen ja huusi pissahätää... Ei sit suostunu edes käveleen vessaan :) Onneks näissä meidän pikkukaupoissa saa sentään käydä henkilökunnan vessassa..

Vauvakuume iski mulle jo päivä synnytyksen jälkeen... Silloin aloin ajatteleen, et "hei, tässäkö nää sit oli". Silloin jo harmittelin sitä, et vauvat kasvaa niin nopeesti :D

Vauvan kanssa puuhailusta: Eipä me mitään erikoista puuhailla. En oo mikään leikkijä/lauleskelija tyyppi, siis mielikuvitusta ei ole ja kaikenmaailman lorut tuntuu musta typeriltä. Titi-nallen tahdissa joskus tanssitaan ja leikitään. Muuten yritän viihdyttää vauvaa leluilla joko lattialla tai sylissä, tai sit ihan vaan juttelemalla sille. Esikoinen myös hoitaa kyllä oman osansa tuosta viihdyttämisestä, vauva tykkää seurailla siskon touhuja. On myös nyt alkanu viihtyä sitterissä enemmän leluille jutellen.

Hittileluksi on nyt tullut tämä: Lamaze P & G Mortimer the Moose Toy - Lamaze Toys Noita ei siis vissiin saa Suomesta muualta kuin Liberokerhosta, tai siis tuota hirveä. Muita Lamazen leluja toki saa. Toinen suosikki meillä on se Liberon kassissa tullut amppari, ja Lauran samaisesta kassista peräisin olevan kukka.

Muoks: Tuolla Lamazen nettikaupassa olis vaikka mitä ihania noita leluja ja alennuksiakin näky olevan :whistle:

En muista olenko jo noista kiinteistä kirjottanut. Meillä saatiin lupaa maisteluun 2kk lääkärissä (ikää oli tuolloin melkein 3kk tosin). Maistettu on peruna-porkkana, omena, päärynä, omena-banaani, omena-banaani-mango soseet. Hyvin maistuu ;) Lisäks ollaan annettu maissi- ja peruna-porkkanavelliä, joista tuo ensimmäinen jätettiin samantien pois, kun neiti alkoi puklaileen tosi rajusti. Meidän esikoinenhan oksensi silloin aikoinaan tuon maissivellin aina heti ulos. Myöskään maissisosetta en aio tälle ollenkaan antaa, kun kerran tuo vellikään ei mene. Ja on se muuten aika kamalan makuistakin. Seuraavaksi varmaan annan jotain marjasosetta, kuningatar- tai metsämarja. Molempia löytyy kaapista.

Viihteelle ollaan lähdössä juhannuksena. Tytöt saa mennä anoppilaan hoitoon, kun anoppi & appiukko on sellasia, etteivät juhli (ikää reilu 70v). Me mennään sit mun pikkuveljen pihalle grillaileen ja saunomaan (sillä on uus pihasauna). Sinne tulee myös mun äiti ja sen kaks siskoa. Ehkä joitain kavereitakin pyydetään mukaan. Siitä sitten hipsitään paikalliseen, jossa on soittamassa meidän pph-tädin miehen bändi. Näin on menty monena vuonna ja mitäpä sitä hyvää tapaa muuttamaan :) Tämä siis aattona ja sit toinen ilta ollaan kotosalla.

FB:sta Olen aika aktiivinen käyttäjä :rolleyes: Vois sanoa, että se on aina auki... Siis silloin kun olen kotona. Eli kaveriksi pääsee, jos laittaa nimeä yksärillä :) Meinasitko dindei ihan jotain ryhmää sinne perustaa?

Nyt alkaa vaunut heilua siihen malliin, että neiti herää kohta, joten täytyy mennä jos meinaa vessassa ehtiä vielä käymään :)

-JennyA & Pikku-Lilli(putti niinkuin äitini sanoo)-
 
Viimeksi muokattu:
Jatkan sen verran vielä, et tuosta tupakoinnista... Mä lopetin raskausaikana ja kyllä mun ihan päivittäin tekee mieli ja monta kertaa on ollu lähellä etten ole lähteny ostamaan. Tai pyytäny pikkuveljeltä... Tähän asti oon saanu kuitenkin itteni hillittyä. Juhannuksena oon antanu itelleni luvan polttaa...
 
Viimeksi muokattu:
JennyA: jättäkää vaan se yövaippa pois :) Jos on jo pitempään ollut kuiva, niin ei varmaan vahinkoja tule. Itsekin tosiaan hetken mietin ennen, mut eihän se vahinko maailmaa kaatais, nyt vaan toivon ettei tuu mitään takapakkia, kun niinkin oon kuullut joskus käyvän.

Tupakasta: niin itse en oo koskaan polttanut maistanut teini-iässä vaan. Mies sitten taas polttaa munkin edestä! :kieh: Ja varmaan jo aika monen monta kertaa yrittänyt lopettaa, mut ei vaan onnistu... Mua inhottaa välillä, kun mulla on aika tarkka "nenä" ja se haju mitä käsistäkin välillä lähtee on karsee näin ei tupakoitsevan nenään. No sisällä meillä ei onneksi polteta. Miehen isä poltti kauan, 30-40 vuotta ja päätti lopettaa, ja meni kerrasta poikki... poika ei näköjään tullut isäänsä sitten... Uskotteko että tollanen riippuvaisuus jostain aineista periytyis? Oliko sellasta tutkimusta jossain, muistelisin lukeneeni. Mun vanhemmat ei oo kumpikaan polttaneet.

Katjahei: meillä kanssa kävi tuollainen vahinko, mahalta kääntyi selälleen. Mä en itse tätä nähnyt, kun itse söin rauhassa kun anoppi viihdytti muksuja, mut näin kuulemma kävi. Varmaan vauvan isohko pää heilahti, että painovoima veti siihen suuntaan :D

Mindi83
 
Viimeksi muokattu:
JennyA kun kerran palstan hiljeneminen johtuu myös minusta, voisitko/voisiko joku kertoa millä tavalla olen ketään lytännyt tai loukannut?!

Mun mielestä on aika erikoista vihjailla kaiken aikaa mutta syitä ei anneta. Vaikeapa mitään on anteeksi pyytää tai tapojaan muuttaa jos ei kerrota mitä teen väärin.

Aikoinaan kun täällä syttyi ensimmäinen kina tupakoinnista, minä en tosiaankaan ollut siinä osallisena.
Nyt voisi ihan kaikki muutkin miettiä omaa käytöstään. Miksei kukaan sanonut aiemmin flowerille mitään tai lähettänyt vaikka yksäriä?? Kertokaa toki?

Tämä ihmeellinen joukkohyökkäys on kuulkaas nettikiusaamista pahimmillaan. Mua ei ainakaan pätkääkään haittaa vaikka joku on eri mieltä räikeästikin asioista kun minä. Täällä vaan tuntuu iso osa olevan herkkähipiäisintä sakkia mitä oon kuunaan "tavannut".

Luulis että tämänkaltaiset touhut olis jäänyt hiekkalaatikolle jo...
 
Ite kans raskausaikana lopetin tupakoinnin ja pelkään et sorrun, kun imetys loppuu.. Mulla myös lähes päivittäin tekee tupakkaa mieli :ashamed: Mä oon melkeen sitä mieltä, et varmaan enemmänkin johtuu nähdyistä/opituista tavoista, kun saman perheen jäsenet polttaa. Meillä myös isä ja äiti polttaa (tosin en muista et äiti ois mun lapsuusaikana polttanu..) ja isoveli polttaa myös. Pikkuveli ei!! :) Mikä on musta mieletöntä.. On ihan totaali tupakkavastustaja :)

Juhannuksena ollaan ihan kotosalla, ja tähän tulee sit jonkun verran porukkaa lapsineen päivineen :) Esikko isällään, mut muuten hyvinkin lapsirikas juhannus.

Tosi kivaa lukea puuhailu vinkkejä, niistä muutaman itekin bongailin! :)

Pistin muuten pyynnön tohon fb ryhmään, mut siel ette tietenkään tiiä mun oikeeta nimee, mut jos on vaan yks ainukainen pyyntö, ni se on multa :D
 
tiinelli: Mä sanoin vain mitä huomasin. En pysty erittelemään mitään mitä joku on sanonut. HUOM! Kuten tuolla aikaisemmin kirjoitin: kiinnitin huomiota siihen, että kun te sanoitte jättävänne palstan, alkoi tekstiä ilmestyä enemmän. En siis sanonu että johtuis susta tai flowerista. LUKEKAA TOISTEN TEKSTIT KUNNOLLA älkääkä yrittäkö lukea rivien välistä mitään tai tulkita asioita mitenkään muuten kuin ne sanotaan.

Enkä mä ole ainoa joka tuon huomasi, muutkin siitä on sanoneet tässä muutaman päivän aikana.

ANTEEKSI, jos loukkasin, mutta tämä on ihan tosiasia :/
 
Viimeksi muokattu:
Mindi83Mä kans luulen että pää on painanu liikaa ja sillä kaatunu:whistle:

FBmä laitoin kanssa pyynnön tohon ryhmään

omanapaa.. Kuulin 2viikkoa sitten että hyvä ystäväni on raskaana. Hällä oli tänään ultra, jossa ikävä kyllä oli käynyt ilmi että sikiö oli kuollut viikolla 8.:( Tuli kyllä niin paha mieli ystävän puolesta. Mutta onneksi heillä on pieni prinsessa kotona:heart:
Tuo toi mieleeni oman tuulimuna raskauteni joka mulla oli viime vuoden helmikuussa. Jos raskaus olisi ollut "oikea" mulla olis jo 1v lapsi..:'( Ja se tyhjennyskään ei ollut kaikista helpoin.:(
Mutta onneksi minulla on tuolla pinniksessä tuollainen ihanainen pieni tyttönen nyt:heart::kiss:
 
Voi pojjaat, tää on ehkä riitaisin palsta jossa oon koskaan kirjoittanut :D Ei mua ole ainakaan nämä viime päivien kähinät mihinkään karkottaneet, ei ole vaan ehtinyt kirjoittamaan mitään.
Mä olen luonteeltani semmoinen, että sanon ihmiselle mieluummin positiivista kuin sellasta mistä tulee paha mieli, en tieten tahtoen loukkaa ketään. Jos joku juttu/piirre/keskustelu ärsyttää, annan sen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tämä on kuitenkin "vain" keskustelupalsta, ei mun elämääni hetkauta piirun vertaa kenenkään omista mielipiteistä eroavat mielipiteet =)
Toki arvostan hyvää ja rakentavaa keskustelua, ja toivoisin että aina netissäkin mietittäisiin, että siellä ruudun toisella puolella on toinen ihminen, jolla on tunteet ja omat ajatukset.
Että mietittäisiin, miten ne omat eriävät mielipiteet voi ilmaista niin, että se toinen osapuoli ei koe itseään lytätyksi tai loukatuksi. Tee toiselle niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän pätee myös netissä siis! Vaikket näe toisen reaktioita puheisiisi, ei se tarkoita että saa sanoa mitä vaan.
Kuitenkin suurin osa tulee tällaiselle avoimelle nettipalstalle hakemaan vertaistukea, ehkäpä seuraa verrattain yksinäiseen kotiäidin elämään? Juttelemaan toisen samassa tilanteessa elävän ihmisen kanssa, eikä riitelemään. Nämä riidat ne on jotka kirjoittajat karkoittaa. Kun ei tähän soppaan huvita pistää lusikkaansa :p Pistinpä nyt kuitenkin ja avaan jo valmiiksi sen tuulitunnelin tossa korvien välissä :whistle:

Meillä tytteli on nyt nukkunut pikkasen pitempiä pätkiä päivällä, kun on viileempää,ihanaa!

Sen sijaan oon huomannut uuden orastavan ongelman, tissiä ei malteta syödä jos ympärillä tapahtuu kaikkea mielenkiintosta...se näin kesällä aiheuttaa hankaluuksia kun muuten oisi niin helppo evästellä reissun päällä.

Kiinteitä ei olla ihan vielä aloittamassa, haluan hoitaa parit kesälomareissut ennen sitä lusikkashowta. Luumulla tod näk aloitetaan, vauvan hitaan vatsantoiminnan vuoksi. Tai päärynällä, sekin löysää vatsaa.

Pikkanen on ihanassa iässä, hymyilee koko ajan, hekottelee kun sille pelleilee ja on muutenkin niin kontaktia ottava. Jos on ollut sitterissä esim meidän syömisen ajan, ja kun siitä otan hänet syliin niin naama loistaa ja koko pikkutyttö hytkyy riemusta kun toinen tajuaa, että nyt äiti ottaa mut <3 Ihana lapsi!

Rokotuksista nousi muuten sitten kova kuume, ja jalatkin oli tosi kipeät, niissä oli kovat patit ja punoitusta pistokohdissa =(

Meillä siis kääntyy selältä mahalleen, mutta ei toiste päin. Nyt illalla huomasin, että oli mahallaan ollessa kiertänyt melkein puolikierrosta jumppamatolla, mutta tuskin tietoisesti =)

Sellaisia iltamietteitä täällä, ihania hetkiä kaikille niiden pikkuihmisten kanssa!
 
  • Tykkää
Reactions: flower again
avoimuutta niin, tän päivän oon pohtinut kans tätä että mä oon ollu palstalla liki vuoden. kunpa oisin tajunnut että oon lähes kaikkien vihaama :'( en todellakaan ole sitä tarkoittanut ja vaikka positiivinen luonne olenkin, tässä tilanteessa on aika vaikea kyllä keksiä mitä mä oon sanonut niin että niistä on usea taho loukkaantunut? eikö olis ollut aiheellista otta härkää sarvista jo aiemmin niin oisin tiennyt yrittää muuttaa jotain...
tää tuntuu samalta kuin olla naisvaltaisella työpaikalla. kauhea kana-tappelu, mutta heti jos porukassa olisi yksikin mies, (mihinköhän sekin tuleva isä häipyi, varmaan säikähti sekin mun kirjoituksia ja loukkaantui ...) niin jopas tasottuisi. ymmärrettävästi näistä synnytys jutuista miehet ei ole edes niin paljon kiinnostuneita että ne roikkuis täällä.
kyllä täällä monta muutakin vahvaa persoonaa on, ne ei vaan kestä suoria kommentteja jos vaikka kolahtaakin itseensä. peiliin voi katsoa aika moni.
Dindei esimerkiks oli yks jonka suorat sanat oli aika vivahteikkaita odotusaikana, mut herttinen, mä oon oikein ikävöinyt sitä silti tänne! eihän tämä ole kuin palsta, ei todellinen elämä.
ja kuten jennyadelina totesi: lukekaa toisten kirjoitukset kunnolla.... siitä ne väärinkäsitykset juuri syntyy kun tulkitaan väärin .

ja oisin oikein kiitollinen jos joku kertoisi nyt suoraan mikä juttu on loukannut ja ketä? missä kohtaa oon sanonut väärin? vai onko se vain ja ainoastaan tyyli jolla kirjoitan? näihin kysymyksiin jos saisin rehelliset vastaukset niin oisin tyytyväinen. vuosi palstalla ja koko tän ajanko kaikki on puhunut paskaa mun selän takana, ja nyt vasta heitetään se paskaämpäri niskaan ?????? tosi reilua käyttäytymistä....
 
meidän päivä vierähti nopsaan. leivoin sämpylöitä pojan kanssa, oi kuinka ihanaa laautaikaa esi-teinin ollessa onnellinen ihan vaan äiskän kanssa :) lapsen itsetunnolle tekee hyvää kun se huomaa onnistuvansa, ja tuo poika on kyllä ihana, vieläkin tulee omasta aloitteestaan mua halaamaan :heart:
isompi likka oli sitten aivan kuin aikuinen nainen ennen kuukautisia ;) great ;) no, sain illalla tunnin viettää aivan kaksin hänen kanssaan. yritetty järkätä aina välillä tällaista laatuaikaa. vauva meni vaunuissa, nautittiin raittiista ulkoilmasta :)
itsellä ollut iskiasta pari päivää, tänään kyllästyin kipuiluun ja marssin apteekkiin. buranaa viikon kuurina ja lisäks kylmägeeliä persuksiin :) blue ass :D
jospa helppais. se kipu jos mikä on maailman viheliäisin!! muistaakseni oliko dindeillä odotusaikana sitä? mulla oli kakkosta odottaessa kans aikoinaan ja oli tosi kurjaa. nyt kun koitti kuvitella ison mahan tähän painolastiksi niin ei kyllä paljoo hymyilyttäny...

justiina siis meillä myös maitopullolla oleminen on välillä hankalaa kun samalla pitäis päästä istumaan tai ainakin seuraamaan kaikkea mitä muut tekee :D
ja valtavasti nauraa vauva täälläkin, tosin mä oon kans itse nauravainen, lapset ja mies myös, kai se on todennut että kannattaa edes esittää kuuluvansa porukkaan ni on kaikilla hauskempaa :D

koira yllättäen nyt on ilmaantunut mustasukkaisuutta vauvasta :O jos vauva on leikkimatolla, koira saattaa tulla makaan viereen mutta, ennen jäikin vain viereen.... nyt laittaa pään leikkimatolle ja yrittää tulla mun ja vauvan väliin ...
sanokaa jos oon väärässä, mutta on komentanut pois. siihen mun viereen takaisin kuten ennenkin. koira saa tavalliseen tapaan lenkityksiä ja huomiota. ei liikaa eikä liian vähän. muita pieniä muutoksia oon huomannut myös, mutta puuttunut välittömästi kuten pitääkin. jotenkin erikoista tällainen yhtäkkinen juttu mutta oon perustellut sen sillä että se vois liittyä murroisikään, koirahan tuli juuri 1,5 v... ja ainakin entisellä koiralla samassa iässä oli varsinaisia tahtojen taistoja. koiralliset, kertoisitte miten teillä tällaisessa tilanteessa?

soseet kyllä vahvistuu kiinteiden antaminen tunti tunnilta... tänään vauva syönyt kahden tunnin välein ja joka kerralla noin 150 - 170 millliä, mikä on aivan tosi paljon enemmän kuin aiemmin. taitaa olla joku kasvuspurtti....viime yönäkin heräsi kerran syömään, edellisenä kaksi. eli lienee nyt sitä levotonta yötä mitä neuvolan terkka tarkoitti. liian monta vuotta välissä edelliseen vauva-aikaan, kun tätä tarvii oikeesti pohtia ;)

noni, mä lähen nyt nukkumaan, kiva täällä on ollut edelleen poiketa. toivottavasti tästä pätkästä ei kukaan suuttunut tai pahoittanut mieltään. aikuisten oikeesti :)
 
Moikka!

Mäki tuun nyt tänne vielä kommentoimaan, vaikka en täällä enää juurikaan oo kirjotellu. Lukenu oon aina välillä käyny.

Flower Sen verran täytyy sanoa et mikä mua on ärsyttäny sun kirjotuksissa, ni esim. joskus sillon odotus aikana, kun olin tosi ahdistunu kropan muutoksista ja painon noususta, ja täällä siitä kerroin niin MUISTAAKSENI (en siis oo käyny niitä ketjuja läpi, mut sellanen mielikuva mulle on jääny et paska maku jäi suuhun) sulta tuli jotain kommenttia tyyliin että "turha siitä on stressata, että kyllä sen lapsen vuoks kroppa saakin muuttua jne.." Siis tuli todellaki sellanen olo, et ups, mitä meninkään sanomaan. Et siinäki jos sua ei ne kropan muutokset haittaa, ni oisit sitte ollu kommentoimatta asiaan ennemmin mitään, kun tullu sanomaan tyylillä että ootpa sä nyt juntti kun murehdit tollasia asioita. Eli lyttäsit sen mikä mua ahdisti sillon tosi kovin ja pidit mua tyhmänä.
Myös joku sellanen keskustelu on jääny mieleen kun miehille valittaminen. Siitä en sen tarkemmin muista, mut siinäki olit aika kärkkäästi sanomassa, sen muistan! Ja nimenomaan silleen, et kun sä et ainakaan koskaan valita sun miehelle, niin ei ketään muukaan sais.
Samoin nyt viime aikoina kun oli nää helteet ja ihmiset tuskastu siihen kuumuuteen, ja siis lähinnä siihen kun vauvojen kanssa oli hankalaa, niin sä olit vaan sitä mieltä, et "ei nyt valiteta, kun nyt nautitaan kuumuudesta kun niin harvoin suomessa on." Mä ite rakastan kuumuutta ja aurinkoa, mut kieltämättä alkaa pikkasen v*tuttaa kantaa hikistä vauvaa ympäri kämppää ja yrittää pitää sitä hiljasena ja yrittää saada sitä nukkumaan. Ni siihen ei kenenkään positiiviset sanat auta.
Nimenomaan täällä jos jossain SAA VALITTAA!! Ehkä sitä sillon jaksaa olla parempi äiti/vaimo/tyttöystävä kotona kun on joku paikka mihin saa purkaa tuntojaan. Eikä tarvii kaunistella ja kehuskella kaikella, kun menee NIIN HYVIN!
Ja Nää on nyt siis silleen miltä MUSTA ON TUNTUNU sun kirjotuksien perusteella. Voi toki olla että oon jossain asioissa ymmärtäny väärin, mut niin on varmaan sit moni muukin.

Tiinelli Sun kirjotuksissa mua ei oo kyl häirinny mikään. Päin vastoin. Sillonki muistan just sulta saaneeni tukea tähän pulskistumis ahdistukseen. :)

En varmaankaan osannu kirjottaa tätä nyt ihan silleen kun ajattelen, mut kirjotinpahan kuitenki..

-Nunnika ja Neiti 14 viikkoa
 
Viimeksi muokattu:
Flower: Mulla on iskias vaivannu nyt tosi pahasti. Oireillut se on jo molempien raskauksien aikana, mutta nyt on tosi pahana. Pari viikkoa sitten pesismatsin jälkeen en pystynyt moneen päivään nukkumaan kunnolla ku oli niin kipeä... Kai munkin pitää se kylmägeeli ottaa käyttöön, särkylääkkeet menee 1g panadolia ja 600mg buranaa jos oikein pahaksi äityy. Oon joutunu jättämään lenkkeilynkin nyt minimiin, jotta tuo kipu häipyis.

Ja ei susta olla puhuttu selän takana. Enkä mä edes enää muista mitkä jutut on ärsyttäny niin pahasti, mutta jotain tuollaisia oli, mitä Nunnika tuossa mainitsi. Ehkä se on vaan sun tyyli kirjottaa, en mä oikein osaa sanoa.

Kaikesta tästä oppineena mä ainakin luen nyt tosi tarkasti muiden jutut, jos edes ajattelen niihin kommentoivani jotain. Täytyy yrittää, ettei enää aiheuttais pahaa mieltä kenellekään.
 
Mua on myös ärsyttänyt se, että jos valitan jotain asiaa, niin flower saattaa kommentoida siihen että hän ei valita kun pikkuvauva-aika menee niin äkkiä ja tää on vaan ihanaa ja on turhaa valittaa ja kannattaa olla positiivinen. Siitä tulee sellainen fiilis että olen ihan tyhmä ja surkea kun valitan. Juu totta, itse asia ei parane valittamalla, mutta mä olen aina tykännyt purkaa tuntoja, se helpottaa. Mä en lähde väkisin hakemaan tilanteesta mitään positiivista, se vaan vituttaa enemmän. Ja en meinaa että flower olisi suoraan mulle sanonut, mutta yleisesti valittamisesta.

Ja joskus raskausaikana kauan sitten täällä monet pui jotain seksijuttujaan, että miten sujuu raskausaikana tjk, en muista tarkkaan kun en muistaakseni ottanut osaa keskusteluun. Siihen flower kommentoi että hän ei ainakaan pui netissä heidän seksiasioitaan, että se on heidän kahden välinen asia. Okei, niin onkin, mutta tuonkin kommentin olisi voinut jättää sanomatta ja olla vaan kommentoimatta seksielämää. Koska muille voi tulla siitä fiilis että he ovat ihan ääliöitä eivätkä kunnioita yksityisyyttä. Jotain tuon tyylisiä juttuja esimerkiksi.

Riippuvuuksista ja geeneistä: Suomen L

"Geneettiset tekijät selittivät noin puolet tupakoinnin aloittamiseen, tupakointimäärään ja tupakoinnin lopettamiseen liittyvästä vaihtelusta."

Riippuvuuden syntyyn vaikuttavat

* yksilölliset ominaisuudet: impulsiivisuus,
sopeutumattomuus, heikko ahdistuksen sietokyky
ja pessimistisyys tulevaisuuden suhteen
* sosiaalinen ympäristö ja niihin liittyvät paineet sekä toimintamallit
* asenteet lähiympäristössä(esim. laillisiin päihteisiin)
* päihteiden käyttötapa ja -mallit lähiympäristössä
* vuorovaikutussuhteet
 
Viimeksi muokattu:
Mun piti myös tulla kirjoittamaan ihan vähän vaan.. En ole kertaakaan tänne syntyneisiin vauvoihin kirjoitellut - lukenut aina silloin tällöin kuulumisia.

Mutta tuo tupakointi mut ajoi liikkeelle. Itse onnistuin vuosi sitten keväällä lopettamaan, satunnaisesti näen unia siitä, että menen ostamaan tupakkaa tai poltan "vain sen yhden", muuten on ollut helppoa ihan alusta asti. Esikoisen raskausajan poltin kokonaan. Myöskään imetysaikana en pystynyt olemaan polttamatta ja pian poltin ihan sen 20 päivässä, mitä olin polttanut ennen raskauttakin. :ashamed: Morkkis oli ihan hirveä jokaisen tupakan jälkeen ja lopetus"yrityksiäkin" oli useampia. Onneksi oikea motivaatio iski kuitenkin loppujen lopuksi ja sain (LOPULLISESTI) lopetettua.

Tsemppiä kaikille, jotka olette olleet polttamatta ja sinnittelette ja teille jotka poltatte ja haluaisitte lopettaa erityistsempit. Ja vielä retkahdustsempit, ei se ole helppoa. :hug:

Meillä pieni mies kasvaa ja kehittyy ja huomenna olis tarkoitus mennä neuvolaan piikille. Molempiin koipiin piikki ja suuhunkin yksi annos litkua. :/ Ei ole helppoa pienen ihmistaimen alkumatka.

Muuten elämä on ollut melko tasaista ja helppoa, varsinkin kun vertaan esikoisen vauva-aikaan, jolloin olin jatkuvasti väsynyt, itkuinen ja masentunut. Esikoinen ei ollut mikään helppo tapaus. Nyt onkin ihanaa, kun voi nauttia ajasta vauvan kanssa. Ja silti on niitä päiviä, kun kaikki on kauheaa, vauva itkee koko ajan, ei nuku ja huominen hirvittää. :|

Onneksi on tuo ihana mies tukena kuitenkin. :) Vaikka kyllä sekin osaa olla... :$
 
issias joo kolmen tunnin välein laitoin kylmägeeliä eilen, yölläkin. nyt pääsee jo kävelemään. makaaminen on kyllä pahasta, kivun rajoissa kävely kuitenkin suositeltavaa. ja eilen tein tosiaan rauhallista kävelyä tunnin lenkin. kipeä se vielä on ja tiedän kyllä mistä suuttuikin. no, eikös se siitä. niin ja yks asento mikä helppaa heti, on maata selällään jalat koukussa vaikka tuolin päällä, suorassa kulmassa. tosin eipä ehdi kovin kauaa siinä maata. viimeistään siinä vaiheessa koira tulee nuuhkimaan ja haastamaan leikkiin ;)
 
Palstan ilmapiiri ja muut ongelmat; Ajattelin olla kommentoimatta, mut en kuitenkaan malta.

Mua ei häiritse palstan ilmapiiri, musta se ei ole negatiivinen, vaan värikäs jossa kukin on omalla persoonalla. Jos jotakuta häiritsee toisen tyyli kirjoittaa, niin ei se musta ole pelkästään kirjoittajan tehtävä muuttaa asennettaan, vaan myös lukija voi muuttaa asennettaan. Musta tuntuu et täällä luetaan enemmän rivienvälistä, kun olis aihetta. Itse en ole loukkaantunut kenenkään teksteistä, ehkä ärsyyntynyt joskus, mut hei, se on mun ongelma, jos reakoin niin vahvasti jonkun tuntemattoman mielipiteeseen.

Sit et melkeinpä joukolla hyökätään yhden kimppuun on musta aikuisilta ala-arvoista käytöstä, joka nimenomaan pilaa palstan henkeä. Sit joku kehtaa yleisesti sanoa, et sinä sanoit ääneen sen mitä muut ajattelee. Mistä kukaan tietää mitä toinen täällä koneen takana ajattelee? Jos teksti loukkaa sinua itseäsi suoraan, silloin saa ja pitää sanoakin, mut sanotaan et loukkaantuu niiden puolesta joita teksti koskee. Mä voin sanoa suoraan et mua loukkaa miten joukolla käydään muiden kimppuun ja etenkin mua loukkaa se, että kaikki katsoo nyt tarpeelliseksi tulla sanomaan mielipiteensä palstasta, (palstasta johon kirjoitan) vaikka eivät olekaan täällä pahemmin kirjoitelleet. Sekin loukkaa, et flower ajattelee että kaikki on häntä vastaan yleistämisen vuoksi ( siis minäkin?). Etenkin loukkaa tuo suljetun osittainen hehkuttaminen, et siellä on kaikki hyvin ja rakentavaa keskustelua käydään yhteishengessä ( siis mussa on vikaa kun en osaa käydä rakentavaa keskustelua täällä). Hei, musta tällä palstalla on kaikki myös hyvin ja tämä palsta on juuri sellainen kun me sen loimme noin vuosi sitten, miksi tämän palstan nyt pitäisi muuttua neutraaliksi????
enkä edes ymmärrä miksi tällä palstalla tarvii suljetusta edes puhua, se on ihan oma palstansa jossa on omat jäsenet ja he jakavat siellä omia kokemuksiaan, mutta aina välillä se vaan ponnahtaa esiin jostakin tänne puolelle, kun joillain on kohde mihin verrata ilmapiiriä.

Jos ei koe tätä palstaa hyväksi, niin ei tänne ole pakko kirjoittaa tai edes lukea. En myöskään koe että tätä palstaa on pakko muuttaa väkisin toisenlaiseksi. Eniten harmittaa, et energiaa tuhlataan nyt turhaan asiaan. haluisin et kaikki keskittyis jakamaan kokemuksiaan ja tuntojaan äitiydestä ja vauva ajasta, niin kuin palstan on tarkoitus, eikä jauhamaan toisten kirjoitustyyleistä. Jos täällä keskusteltaisiin asioista jotka koskee meidän arkielämää, niin kai niitä kirjoittajia tulisi lisää, kun et keskitytään vatvoon ihan turhan päiväistä asiaa. Tuntuu tylsältä tulla katsomaan mitä palstalaiset on laittaneet, kun ei ole mitään asiaa kirjoitettu siitä arjesta jota me nyt elämme.

Musta myös välillä selkeesti provosoidaan toisia, tässä vain yksi esimerkki, kun flower palasi kirjoitteleen taukonsa jälkeen, niin pakko siitä oli huomauttaa. Eli jos voidaan olla provoomatta, niin miksi emme niin tekisi. Toisten piikittelyllä ei pääse mihinkään.

Mä olen saanut palstalta paljon vinkkejä ja tukea arkeeni. Olen saanut jakaa itseäni sen verta kuin haluan. Edelleenkin koen, etten halua mihinkään ns suljettuun ryhmään, en mihinkään foorumiin ja todellakin tässä vaiheessa olisi todella vaikea edes päästä mukaan "jengiin". Sekin ehkä kertoo jotain, et tämä on ainoa palsta jossa kirjoittelen, joten ei tämä palsta voi olla mätä, tai sit itse olen niin mätä etten tajua olevani mädällä palstalla.

Palstan ilmapiiri on juuri se mitä me kirjoittajat haluamme sen olevan. Mikään palsta ei ole vain yksi kirjoittaja, vaan me kaikki yhdessä.

Koska tämä avautuminen minun tunnoista vei kaiken ajan, niin arjestani paremmalla ajalla. ja todennäköisesti kirjoitettu niin, ettei kukaan ymmärrä pointiani sanojen takaa.....


sane
 
Viimeksi muokattu:
sane joo, luin uudestaan noi edelliset mitä kirjoitin. eli siis ei ollut tarkoitus yleistää että kaikki vihais mua. mun pitikin jo aiemmin kommentoida, että sä oot yksi niistä harvoista jotka on jaksaneet pysyä aiheessa, siitä kyllä kiitokset sulle.
 
Kyllä Sanen pointti on ihan ymmärrettävä. Samoin mulla ei ole niinkään kauheen negatiivinen kuva tästä palstasta, eikä oikeastaan kenenkään kommenteista tullut mitenkään huono olo. Niin me ihmiset ollaan erilaisia ja suhtaudutaan asioihin eri tavalla. Mut hirveen kauan ihmiset tuntuu pitäneen sisällä tätä kaikkea shittiä ja sehän paisuu kuin lumipallo näköjään. Minusta myös jutut vois jatkua nyt siitä mihin ennen tätä aihetta jäätiin. Ja täytyy toivoa, että kaikki uudet ja vanhat ketkä kirjoitelleet jatkaisivat juttua ihan entiseen tapaan :)

Riippuvuuksista tuli mieleen: että siis musta tuntuu, että mulla on ihan oikea riippuvuus sokeriin. Oon ajatellut, että en oo riippuvainen mistään... mutta täytyy kyllä myöntää, että kaikki se makea mitä mä iltaisinkin mössötän, niin kyllä se varmaan jo riippuvuudesta käy, varsinkin kun en tunnu saavan itsekuria ollenkaan tähän touhuun. Pelottaa, että paisun kuin pullataikina.

Ruokin sisustus 'nälkääni' eilen pienellä nettishoppailu rundilla... mulla on selvästi menossa joku valkoinen kausi. Tietenkin päälle kiusaan itseäni vielä kaikilla ihanilla blogeilla mitä löytyy... Mua harmittaa tuo lastenhuone, se on jotenkin niin vaikea saada mua miellyttäväksi... Onko teillä jotain kivoja säilytysjärjestelmiä lastenhuoneessa, jotka ois käteviä ja piilottais sen kaiken rojun mitä siellä on, tai jotain hyviä ideoita?

Vihdoin ja viimein täällä paistelee taas aurinko, jos vaikka uloskin pääsis vähän touhuilemaan.

Mindi83
 
sane sä oot kerrassaan ihana :hug:! Pakko sanoo tää, oot avoimesti jakanut kaikki, myös ne paskafiilikses ja tunnen niin itseni sun teksteistä, siis millaisia tunteita mulla oli esikoisen kanssa. Samoin LDn jutut on just sitä samaa mitä ekan vauva-aikana koin.

nunnika sinäkös se olit joka kans ahdistuu lihomisesta ja vartalon muutoksista? Oon yrittäny muistella että kukas hitsi se oli joka kans valitti "turhanpäiväisistä"? :LOL:
Kiva kun tulit käymään! Miltäs se kroppa nyt tuntuu? Ahdistaako vielä?
Mulle on jäänyt isompi mahareppu joka ei ole pienentynyt samalla tavalla kun aiemmilta lapsilta mutta kyllä nää kilot on tässä karissut.

sanen kanssa samoilla linjoilla tosta suljetun palstan hehkuttamisesta, on hienoa että teillä on sellainen ja ok kun sinne ei meitä enää huolittaiskaan. Mutta miksi sitä pitää joka välissä mainostaa? Mä oon niin avoin ihminen että voisin olla ihan oikeasti kaveri teidän kaikkien kanssa ihan oikeessakin elämässä. Siedän erilaisia ihmisiä oikein hyvin.
Eiköhän flowerille tullut pointti selväksi. Mun mielestä hän saa edelleen kirjoittaa just niin kun haluaa, jos jotakuta ärsyttää, jättäköön kommentoimatta ja lukematta, eiks jep?
Mä en oo samaa mieltä flowerista vaan pidän hänestä eikä mulla kyllä ole mitään ketään muutakaan vastaan täällä.

koirasta (yllätys yllätys että tartun tähän aiheeseen :D..) musta teet flower ihan oikein kun komennat koiran pois sun ja vauvan välistä. Sillähän näytät ihan aiheesta koiralle, että vauva on hänen yläpuolellaan laumassa. Miedänkin koira tulee joskus kerjäämään huomiota mun ja vauvan väliin turhankin röyhkeästi, aina laitan koiran pois siitä tilanteesta ja huomioin häntä vasta vauvan jälkeen. Ja sama juttu, ikää hauvalla nyt 1,5v. joten ehkä se vaikein vaihe menossa mutta kiltti ja tottelevainen tuo meidän piski kyllä on.

Meillä oli eilen nukahtaminen Assilla ihan älyttömän vaikeaa. Tinttailee rinnalla, välillä syö ja sitten taas komentaa. 1,5 tuntia nukutin ja olin ite ihan väsynyt sen jälkeen. Yön nukkui kyllä sitten hyvin.

Kiinteistä mä en yhtään osaa sanoa että milloin aloitan ne...hmm..
Nyt kun isä on antanut vauvalle pullosta joskus, Assi saattaa syödä just älyttömiä määriä esim. 180ml kerrallaan ja siitä tunnin päästä vielä tissiä päälle. Poikien aikana mä aloitin kiinteät jo 3kk ikäisenä, keskimmäiselle vellit jo 2kk jälkeen kun hällä oli sitä takaisinvirtausta ja lääkärin ohjeesta paksumpaa tavaraa mikä pysyikin paremmin sisällä.
 

Yhteistyössä