Maalismussukat - syntyneet

Naurukohtaus: Mukavalta kuulosti, kiva että on ollut kivaa :)

Itse ajattelin juhannuksena lähteä viihteelle. Yks kaveri tarjoutui pyytämättä ottamaan Tuomaksen yöksi. En alunperin ollut ajatellut juhannukseksi mitään, mut no, tilaisuus tekee varkaan ;)
 
ensi naurut naurettu :heart: aivan hykerryttävät kikatukset saatiin nauttia illan aikana!!!!! vauva on koko ajan muutenkin pelkkää hymyä, mutta nyt se nauru ja kikatus tuli :) istuu jo tuettuna sylissä, vetää itsensä väkisin pystyyn joten eipä sit enää pidellä kuin vastasyntynyttä... niin se aika vierii... otti myös käteensä jo avainketjunkin jota tarkkaan ensin tuijotti :)

kiinteät ruuat aloitellaan perunaa antamaan heti kun näyttää siltä että yöt alkaa olla levottomia. näin ohjeistettiin neuvolassa. eli ei niin piirun tarkasti katota että onko tasan 4kk vai alle... tässä sit parisen viikkoa vielä katon koska nyt menee yöt aivan mielettömän hyvin. nukkuu koko yön. 22-07 noin keskimäärin kertaakaan heräämättä. luksusta :)

kiire viikko edessä, on kaikennäköistä.. kelikin viilenee nähtävästi aika rajustikin, millai sitä taas osaa laittaa oikealla tavalla päälle... tää on ollu niin ihanaa kun saanut vaan huinia toppi ja hame päällä sinne tänne. mutta liika on liikaa, vaikka lämpimästä tykkäänkin. passeli oi sellane +25. katotaas koska taas ehdin poikkeemaan täällä....
 
Mitenhän kiinteiden kans kun yöt on olleet aina levottomia!? :xmas: Nyt Tuomas nukkui viime yönä eka kerran 7 tuntia syömättä. Tosin siinäkin välissä sen sai ottaa viereen kun oli niin levoton. Se onkin nyt pääsääntöisesti nukkunut mun vieressä.
 
Hmm, miten tuntuu, että täällä on taas meno hiipunut...:whistle:

Kaana kiitos tarjouksesta, mutta jos mä nyt yrittäisin kiinteytyä ihan ilman niitä lenkkareita. :D Tosin tällä menolla tapahtuu ihan jotain muuta kuin kiinteytystä, istun koneen ääressä seuranani limutölkki, sipsiä ja suklaata. Ei näin Tiitulipiituli, ei näin! :D

Kiinteät ruuat täällä pyritään siihen, että ne aloitettaisiin vasta 6kk ikäisenä. Siihen asti on tarkoitus mennä täysimetyksellä. Sitten kun aloitetaan niin perunalla aloitetaan.

Musiikki on suuressa osassa meidän (ja ennen kaikkea miehen!) elämää. Mies soittaa kitaraa ja laulaa bändissä sekä kotona meidän iloks. :) Tekee myös itse musiikkia ja ennen kaikkea kuuntelee sitä ihan mahdottomasti.
Musiikkiin siis vauva tottuu jo pienestä asti. Miehellä on tosi monipuolinen musiikkimaku, joten meillä soi niin humppaa, metallia, klassista, poppista ja kaikkea noilta väleiltä. :D Äsken soi Kaseva ja sitä ennen Dio.
Minä taas laulelen keskimmäisen lapsen kanssa vauvalle lastenlauluja, ne kun on tullut niin hyvin tutuks mun entisessä työpaikassa. :)

Nauru kuului vauvan suusta ensimmäistä kertaa 10 päivää sitten. :heart: Se on niin ihanan kuloista. Meillä vauva nauroi isälleen, kun se piti hassuja ääniä. :)

Nyrkit meillä löytyi yllättävän aikaisin, 6vkon ikäisenä. Nyt on sitten muutaman päivän ajan tarrautunut tietosesti käsillään lelukaaren leluihin ja vienyt leluja suuhunsa. :D Samoin suuhun menee aina nyrkit ja sormet.

Ääntä tuosta lapsesta kyllä tulee ja uskon, että siitä tulee melkonen höpöttelijä niinkuin on isänsä ja äitinsäkkin. :D Riemun kiljahduksia ja kuin muutekni kimakoita ääniä on nyt kanssa alkanut kuulumaan, hassua.

Riidellään meillä harvoin. Etupäässä mun hormoonit on saanu aikaan pientä kinastelua, kun olen jostain ottanut itseeni. Mutta meillä ei riidellä huutaen, tavaroita paiskoen tai toista haukkuen. Puhutaan kyllä kovaäänisesti.
En myöskään usko, että riidatonta suhdetta voi olla. Tai ainakaan jos kumpikin saa olla oma itsensä. Mielipide-eroja ja näkemyseroja tulee pakosta, jos ei sitten toinen toista aina mielistele... :whistle: Mutta terveessä, normaalissa parisuhteessa varmasti joskus tulee pieniä kinasteluja.

Veden anto kokeilin antaa tuttipullosta vähän vettä, mutta eihän meidän vauva siitä osannut juoda. :D Niinpä totesin, että tissi saa riittää ja hyvin on riittänytkin. Helteistä huolimatta vauva on ollu hyväntuulinen ja pirteä, joten nestettä on varmasti tarpeeks saanu.

Flower ei sitten ilmoituksestaan huolimatta palstailua lopettanu... :whistle:
Mua on aina ihmetyttäny se, että pitää tulla suur eleisesti ilmoittamaan, että lopettaa palstailun. Ja hetken päästä kuiteskin tullaan takas. :D
Enkä nyt tuolla tarkoita pelkästään floweria vaan olen saman ilmiön huomannut niin useasti tuolla Mitäsnyt puolella. Mikäköhän siinä on niin ku se idea? :confused:
Miksi omasta palstailustaan pitää haloo tehdä...
No jokainen tekee niin kuin tykkää, eikä se mua henk.kohtaisesti häiritse. Palstailee jos palstailee, mutta hieman huvittaa vaan tuollainen toiminta näin sivusta seuraajana.
Tietynlaista riippuvuutahan tämä palstailu kyllä aiheuttaa! :D

Kotiäitiys riipuen päivästä haluaisin olla kotona pitkään ja sit taas toisena päivänä ajattelen, että ois kiva jo mennä töihin.
Luultavammin olen kotona siihen asti, että vauva täyttää vuoden. Ajattelin tehdä satunaisesti keikkaa jos vaan pystyn ja rahatilanne tuollaisen järjestelyn sallii.
Mullahan on vakipaikka, mutta ei kyllä vielä joulukuussa huvittaisi sinne palata kolmivuorotyötä tekemään. Vauva on kuiteskin silloin vielä niin mahdottoman pieni..

Kääntyily joko teidän vauvat kääntyy? Meillä käännytään mahalta selälleen, mutta ei toistepäin. Kyljelleen pääsee selällä ollessaan ja joskus pehmoisella alustalla mahalleen, mutta ei lattialla.

CB:lle ja Maikille isot :hug: Raskaat tilanteet molemmilla. Onneksi asioilla on tapana järjestyä, toivotaan että niin ois teidänkin tapauksissa.

Vauvakuumetta meinaa jo alkaa olemaan. :D Mutta jos nyt vaan antais kuumetta pukata, mutta ei lääkitsis sitä muulla kuin tuolla 3kk täyttävällä vauvelilla! :D
Mites on muiden laita, joko kuumeiluttaa?

Tiitulipiituli ja pienimies tänään 3kk :heart:
 
On tosiaan taas hiljentyny :/

Naurukohtaus ihanaa et oot päässy vähän irtautuun arjesta!

Flower: ja varmasti kaikki muut tajus, ettei naurukohtaus mitenkään yleistäny et "kaikki naiset petollisia", kuhan vaan nyt totes tossa yhteydessä. Tosi inhottavaa jos meininki menee tällaseks, et joutuu kaikkea kirjoittamaansa "pelkäämään", et ketä "ymmärtää väärin"..

Mekin pyritään 6kk täysimetykseen, mut oon ymmärtäny et 5kk ikäisenä kuitenkin pitäs jo ruveta maisteleen kiinteitä, et sit 6kk ikäsenä niitä jo ihan söis. Onko muille mitä sanottu??

Olipa hauska kuulla, et jollain muullakin vauvakuume :D Periaattees siis ei todellakaan, ei en haluis nyt toista näin lähekkäin. Haluisin oman vartalon taas takas, ikäero ois tooosi pieni, enkä jaksais taas olla raskaana, mut silti :D :heart:

Meillä tänään 3kk neuvola, vähän jännittää miten käy rokotusten kanssa. Pyysin miehenkin mukaan neuvolaan ku en haluu pitää kiinni pienestä, ku hänt rokotetaan. Pelkään muutenkin et rupeen itekin itkeen :D Oon meinaan ihan tajuttoman herkkis..

Ihanaa kun sataa!! Mul oli eilen sit jo super huono päivä :| Se et ite ei saanu öisin nukuttuu ja sit ei päivisin omaa aikaa yhtään ku pieni ei nuku, rupes käymään jo raskaaks. Toivottavasti tänään nukuttais! Pistin tänään kellon herättään 7.30 ihan vaan sen takia, et saisin ees aamul hetken vaan olla ja juoda kahvin rauhas :D

Nyt vois mennä tekee ruoankin valmiiks, et sais senkin tehdä rauhas =) Mukavaa sadepäivää!
 
tulin vain pikana kommentoimaan vielä tuota juomiskeskustelua....eli mä en perjantain ollut missään koomakännissä,en lähelläkään vaan iloisessa nousuhumalassa ja kotiin tullessa jo selvinpäin. Ja vaikka olisin ollut nakit aivan silmilä niin mitä sitten??? Sen ymmärrän että kaikki eivät juomisesta tykkää ja se heille suotakoon mutta jotkut ihan kypsät aikuiset tarvitsevat nollaukseen aimo annoksen alkoholia eikä siinä ole mitään väärää kunhan perhe tai läheiset eivät siitä kärsi. Ja ihmetyttää että se on ihan ok että tullaan täystinassa kotiin kunhan tullaan ajoissa??:confused: Eli jos tulet aamuyöllä niin saat huutia mutta jos tulet aikaisemmin niin ihan ok.

JA mitä tähän mieheni ystävän parisuhtesotkuun tulee niin tämä mies on aidosti erittäin ihana ihminen eikä pidä mitään kulisseja pystyssä. Ainut vika mikä hänessä on,että hänessä ei tosiaan ole juuri vikaa:confused: Tiedän sen koska olen itse olllut hänen kanssa parisuhteessa nuorempana;) Päätin suhteen koska elämäni oli jotenkin liian tasaista ja seesteistä. HUllun kuullosta mutta mä tykkään miehistä joissa on edes vähän haastetta. Eli jos näin voi sanoa niin mies on ehkä hieman tylsä:whistle: Siis tämä mieheni ystävä. Mutta en tarkoittanut siis yleistää kaikkia naisia petollisiksi vaan ajatuksena oli että kun miehiä aina niin parjataan että ovat sikoja niin kyllä me naisetkin osataan.

Nyt lähden viemään tytöt hoitoon:wave:
 
palstailusta no mähän perustelin jo aiemmin sen miksi lopetin hetkeksi: ei täällä käyny moni kirjoittamassa, omia tekstejäni lueskelin pääasiassa, joka ei oikein vastaa ideaa tästä palstasta. kuten laitoin jo sillonkin niin se on sit aivan sama kun pitäis päiväkirjaa..... ja yks mikä ärsytti oli se että täällä on välillä vaikea saada kertoa aivan vaan niitä omia tuntojaan ja mielipiteitään kun tuntuu et moni lyttää ne aivan täysin. ja yksi pointti oli vielä se että koin olleeni aivan liikaa koneella. ja kuten näkyy, hiljeni tää jälleen. ja mähän sanoin myös että palailen jossain vaiheessa, en sanonut missään kohti että lopetan kokonaan enkä tule enää ollenkaan koskaan ikinä.....
se miksi ilmoitin etten tulis enää säännöllisesti, oli ihan kohteliaisuuttani. ajattelin että olis ihan hyviin tapoihin kuuluvaa mut ei se näköjään ollu hyvä idea sekään. vaikeeta on kaikkia miellyttää...teki niin tai näin niin aina jonkin mielestä väärinpäin. ja onhan täällä aika mielenkiintoisia persoonia mukana, juurikin se "hiekkalaatikko-tappelut" kuvaus on aika osuva ;)
Mutta koska palsta on avoin kaikille ja kun näytti vilkastuneen jälleen niin olihan se kiva tulla juttuun mukaan. ja kyllähän tässä helposti koneella aika vierähtää jos siihen jää istuksiin, tunti hurahtaa kuin tuosta vaan. sekin vaikutti mun kirjoitteluihin. että keskittyy enemmän siihen mikä on tärkeintä, perhe. koneella oon sit ollu juurikin vauvan nukkuessa ja iltaisin. tai aamulla näin kun vielä ei kukaan muu ole hereillä.

onko kukaan muuten ajatellut, että kun näitä kirjoittaa, ei siihen välity äänensävy lainkaan?? luulenpa että tämä on yksi syy miksi täällä niin herkästi otetaan nokkiin jostain asiasta.... tekstaritkin voi olla joskus helppo ymmärtää väärin kun ei kuule MITEN sen toinen on ajatellut jos ääneen sanoisi...

vauvakuume osittainen on kyllä. mieskin nauroi apteekissa tossa muutama päivä sitten et hei, ostetaaks raskaustesti ;) no pillerit on menossa, eikä vielä uskalla seuraavaa ajatella, kyllä kropan tarvii hiukan aikaa vielä palautua. ja tarttis päästä töihin tässä välissä jonnekkin että olis taloudellisesti parempi. mutta vielä yksi jos se vain meille suodaan :) mutta mä nautin odotusajasta vaikka siihen aina sisältyykin tietyt huonot puolet. lopputulos on kuitenkin niin valloittava, ja kun synnytyksetki olleet niin helppoja ja nopeita niin sama se sit vaiks sen yhden vielä ;)

riidat niin, jokainen suhde on omansa. musta tuntuu että meillä molemmilla on ollut niin kovat kokemukset kun puoliso on tyranni, että nyt kun asiat on hyvin, osaa jo heti sanoa mielipiteensä ja kun sen tekee nätisti, on toinenkin vastaanottavaisempi. hermot menee välillä mut ei sen takia että toinen ärsyttäisi tapoineen. on asioita jotka saa pinnan soikeelle, sit antaa vaan toisen kiukuta ja rauhoittua. toisiimme ei sitä kuitenkaan pureta. se onkin eri asia purkaa tuntojaan toiselle, jälleen se tapa millä sen tekee on mun mielestä se mikä ratkaisee. mitä ollaan yhdessä asioita purettu, on molemmat huomanneet että se vastakappale oikeasti on löytynyt.
mutta elämää tarvii olla, ja esimerkiks lapsetkin kun tappelee niin kyllähän täällä äänijänteet on käytössä. siihen sakka kunnes mä puutun asiaan. en tykkää että huudetaan joten silloin tulee stoppi, molemmat jäähylle ja sit aletaan miettiä mitä taas tapahtuikaan :D

kääntyily selältään menee kyljelleen ja koittaa punnertaa, on ihan kiemurassa jo kun sit viimein menee hermo :D

kiinteät perunalla aion aloittaa minäkin. tuttelia hiukan joukkoon ja avot! sit on nii ihanaa kun saa tehdä jo enemmän laatuja, kukkakaalia ja parsaa.... teen taas jääpalamuotteihin ja pussitan ne . siinä on sopiva kokeiluannos aina yksi pala :) hih, ihan kuin leikkis kotia ;)

noniin, kiireinen viikko alkaa...... kaikki muksut nukkuu vielä. mä nautin tästä omasta ajasta minkä saan höpötellä täällä. koittaisitte nyt pitää muutkin palstaa virkeänä, niin moni tulee aina mukaan keskusteluihin kun täällä jotain tapahtuu, sitten se laantuu yhtä nopeasti kuin alkoikin.... kun tähän on oikeasti jo niin tavallaan kiintynyt, en ehkä siksi osaa olla pois.

jep, katotaas millon taas arki on mulle suotuisa että saan olla rauhassa koneella :D

no hard feelings :attn:
 
naurukohtaus ensinnäkin, mä totesin että ei ole mun juttu lähteä baariin, otan kyllä mut nautin mieluummin ihan kotosalla. ja totesin myös että pääasia että on ollut kiva ilta. eikös vaan :)
mitä miehen kotiin tulemiseen tulee, ei se ole mikään pirttihirmun asettama kotiintuloaika :D oon joka kerta jopa kehottanut et mies jäis vaikka kaverin luo yöksi, tai muutenkin , menköön minkä verran menee mut hän ei ite halua. itse hän on rajat asettanu millon hän tulee kotiin ja mun mielestä se on ihan kiva että pienessä känässäkin tietää omat rajat ja haluaa tulla mun viereen nukkumaan ;) ja hän ite kans sanonut et kyllä ihan riittämiin on baareissa kiertänyt, ei siinä sitten mitään :)
 
Vilpoista huomenta!

Tuntuu ihan kylmälle tämä aamu viime viikon ihanien helteiden jälkeen!

Mä tässä mietin viimeisimpiä viestejä lukiessani, että kirjoittaisinko mitään vai olisinko vaan hiljaa... Mutta koska jotenkin tuntuu, ettei tällä palstalla ole enää mitään menetettävää, ajattelin kirjoittaa. Sateenvarjo siis valmiiksi auki!

Flower, mä olen monta kertaa mielessäni ajatellut, että IRL ei tultaisi toimeen ollenkaan! Voin olla väärässäkin, mutta en voi olla ajattelematta, että palsta hiljeni uudelleen heti kun sinä aloitit taas aktiivisemman kirjoittelun.

On tahoja, joiden mielestä sinä olet ollut palstan henki, tai yksi niistä, mutta minä kyllä näen sinut riidankylväjänä, joskin luultavasti tahattomasti.

Uskon, että et varmasti tarkoita pahaa, mutta tyylisi kirjoittaa on juuri se "lyttääminen" mistä tuossa itsekin kirjoitit.

Otetaan nyt esimerkiksi se parisudekeskustelu. Tapasi kommentoida kädestä pitämiseen tmv. oli minusta erittäin outo, lyttäävä ja loukkaavakin joitakin tahoja kohtaan. He eivät ehkä loukkaantuneet, mutta minä loukkaannuin heidän puolestaan!

Heti kun sinä olet palstalla, minun tekee mieli lopettaa kirjoittaminen - ja näköjään ainakin muutaman muun myös.

Myös minä ymmärsin aiemmin, että ilmoitit poistuvasi lopullisesti - ja rehellisesti sanottuna en ollut lainkaan pahoillani.

Ei enempää tällä erää...

- Kamiliya -
 
Ja sitten muuta asiaa :D

Noista kiinteistä kyseli joku, olisiko ollut Kaarja?

Älä turhaan kiirehdi kiinteiden aloittamista! Jos maidolla pärjää hyvin, maistelun voi hyvin aloittaa vasta 6 kk iässä. Maito on joka tapauksessa pääasiallinen ravinto vielä pitkään!
 
Valitettavast mun täytyy kyl olla samaa mieltä kamiliyan kanssa.. :| Kun rupesin tääl kirjotteleen, luulin tosiaan et Flower oli toinen ketä piti tätä palstaa pystyssä, mut nyt sittemmin oon tajunnu, et taitaa olla sittenkin niin, et sen takia täält on muut hävinny :( Totta kai saa asioista olla eri mieltä ja niinhän täällä ollaankin, mut ihan niinkun tosi elämässäkin asiat voi esittää niin eri tavoin. Muiden eriävistä mielipiteistä ei tuu just tota lyttäävää fiilistä. Ite en halua ketään täältä ajaa pois, mut vaikka äänensävyt ei täällä erotukaan, niin tiedän että silti täällä pystyy jokainen kirjottaan (niin halutessaa) sillä tavalla, ettei tota lyttäysfiilistä tuu.

Ihanaa, sain tehtyy ruoan rauhassa ja kerinny netissäkin vaikka kuinka kauan pyöriin ihan rauhassa! :) Esikko heräs vast just äsken ja vauva nukkuu vielä! Nyt jaksaa ihan eri tavalla taas tän päivän =)
 
Heh, kamiliya laittoi sitten kovat piippuun :D

Mä en oikein tiedä mitä mä tähän kommentoisin, harmittelin vaan kun tulin lukemaan että taas on erimielisyyksiä. No sen nyt voin ainakin sanoa, että itse näin flowerin tavanneena, voin puolustukseksi sanoa että ei hän mua nyt ainakaan ihan lyttää IRL, vaikka erilaisia voidaan ollakin. Jotenkin itse luulen, että kun täällä nopiaan jutut lukee ja kommentoi, voi kirjoitustyyli poiketa ehkä siitä mitä oikeesti tarkoittaa. Jotenkin tuntuu, että kauheen herkästi ehkä otetaan itseensä ja pilkun tarkkaan luetaan... vaikka kyseessä on pinollinen miltein tuntemattomia tyyppejä ympäri suomen. Täytyy ajatella mitä kirjoittaa, ettei vahingossa kirjoita mitä ajattelee. :rolleyes: Toivottavasti nyt kirjoittelu kuitenkin jatkuis.

Baarit: ei oo enää vuosiin ollut mun juttu... en tiedä mikä siinä on, mut en vaan viihdy vaikka oisin kenen kanssa. Viihteellä tykkään käydä, ehkä jossain kesänkin ulkoilmatapahtumissa. Mutta yleensä jos otan, niin ehkä yhden tai kaksi... yhdestä oon hiprakassa ja toisesta tulee jo paha olo. Siis en tiedä onko tää pitkä väli olla ottamatta tehnyt musta ihan tosi huonosti alkoholia sietävän...

Meillä on nyt sitten alettua pyörimään, josta juttua jo olikin. Ääntely on edelleen aika pientä, ehkä vähän lisääntynyt. Mahallaan jo hetken oon pitänyt ja viihtyy sen hetken ihan ok... kunnes ei oo enää niin kivaa ja alkaa hirvee parku.

Oltiin viikonloppuna mökillä uimassa, ja oli ihan ihanaa muuten, mut ihan sikana hyttysiä, siis ihan auringossakin. Merivesi oli aika lämmintä jo, semmonen yli 20 astetta. Rantakäärmeetkin uiskenteli :D Mökkiloma on kyllä näin aika stressaavaa, vahtia täytyy pitää koko ajan noiden lasten kanssa kun vettä lähellä...

Jepjep, kaikille hyvää alkavaa viikkoa toivottelen!

Mindi83
 
Komppaan edellisiä... Oma kirjoitusinto hiipui juuri tästä tietystä syystä. En itsekään varmasti aina ole kirjoittanut niin, että siitä kaikki olisi tykänneet ja myönnän myös provosoinneeni joskus varsinkin kyseistä kirjoitusten ärsyttäessä! Suljettu palsta (joka ei siis liity 2+ muuten kuin, että tätä kautta sinne päädyimme) ei olisi omanlaisensa jos sinne olisi silloin muinoin täältä liittynyt pari sellaista joiden aluksi luulin itsekin olevan tämän palstan henki. En voi muiden puolesta kirjoittaa mutta itse olin alusta saakka hyvin iloinen siitä, että näin kävi. Henki siellä ei olisi sama! Vaikka kuinka joku mitä sanoisi siitä kuinka ei halua jakaa itsestään yhtään enempää ja pitää olla se normaali elämä niin itse tunnen saaneeni elämääni uusia ihania ihmisiä juuri kyseisen palstan kautta! Siitä kai pitää kuitenkin kiittää 2+ sillä täältähän se kaikki lähti =)

Naurukohtausko se oli joka oli ollut jo yöelämässä? Niin kateellinen!!! Itsellä menee pitkälle kesään mutta aion taatusti olla "nakit silmillä" kun ekaa kertaa PITKÄÄN aikaan pääsen mihinkään ja taatustikaan ei kotiovi aukea ennen ku aurinko nousee :D (Tosin siihen taitaa riittää pari kaljaa, että siihen tilaan päästään...)
Itse olen tuosta milloin tulla kotiin-aiheesta sitä mieltä, että meillä jos mies lähtee viihteelle tulee kun tulee kunhan jää alakertaan sohvalle nukkumaan eikä herätä muita! Aivan sama kuinka nakit on kunhan on hyvissä ajoin seuraavana päivänä ylhäällä eli mitään koko päivän krapulamakoiluja en kyllä jaksa valittamatta katsoa ;)

Täällä kanssa jutellaan pitkiä toveja meille tai leluille. Kiljutaan ja huudetaankin! Nauretaan ja silloinkin sen kyllä kuulee jos on hauskaa eli yhtä äänekäs tuosta tulee kuin meistä muistakin tässä perheessä :D Nyrkit/kädet on löydetty ja nykyään taitaa sormet maistua tuttia paremmin! Leluista pitää kiinni ja heiluttelee. Istumaan olisi kova kiire ja jonkin verran kääntyillään. Enemmän tuo liikkuminen on pyörimistä puuhamatolla eli laitat pää ikkunaan päin niin seuraavaksi sinne suuntaan onkin jalat! Kovaa vauhtia nämä kasvaa mutta onneksi sitä vauvaakin vielä löytyy aika kauan!!!
 
Komppi. Ikävä myöntää, mutta samasta aina uudelleen toistuneesta lyttäämismeiningistä johtuen itse tuli aikanaan enemmän ja vähemmän tietoisesti jäätyä taustalle. Ja se tämän asian kommentoinnista minun osaltani... Toivottavasti ne välillä käydyt kivat ja hyvää mieltä luovat keskustelut, siis nekin joissa voidaan olla rakentavasti eri mieltä, löytävät tiensä tänne vielä...

Täällä vauva ei vielä kääntyile. Tosin, on se jonkun kerran kääntynyt selältä kyljelleen, ja toisen kerran kyljeltä vatsalleen, mutta ei vielä tehdä noita putkeen. Eli jäädään puolitiehen killumaan! Eikä se tunnu vielä edes harmittavan kovasti. Eikä kädetkään ole vielä kunnolla löytyneet. Välillä kyllä tartutaan vaikka ja mihin (ja erityisesti äidin tukkaan, jipii), mutta otaksun, että ne on vahinkotarttumisia. Muutaman kerran Nuppu on pysähtynyt katsomaan käsiään vähän hitaasti, mutta ei haltioituneesti vielä. Minkä ikäisenä muilla on kädet löydetty?

Naurukohtauksen ilta puolestaan kuulosti kivalta. Itsellä tekee mieli kyllä käydä tuulettumassa, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Jokin sisällä estää venyttämästä napanuoraa... Mieskin kyllä patistelisi jo illanviettoon kavereiden kanssa. Luulen että suht pian innostunkin lähtemään, ja toivon, että pystyn sen illan keskittymään ihan vaan kavereihin ja siihen iltaan (enkä esimerkiksi ajattelemaan, että onkohan sillä lapsella nyt kaikki hyvin - ihan varmasti on, kun isänsä kanssa on), vaikken kotiin ajatellutkaan kontata. :) Suon tuulettumiset myös miehelle, mutta sikailuja tai sikakrapulaa en jaksa katsella.

Ne on helteet loppu ny, hyvää viileämpää viikkoa kaikille!
 
Meillä Riidellään, tuiskitaan ja käydään toistemme hermoille! Kaksi tulista kun lyödään yhteen niin kyllähän sen voi arvata että tulta ja tappuraa löytyy myös suhteesta! ;) Mutta silti meillä on hyvä suhde ja en mä miestä kyllä vaihtaisi! :heart:

Viihteelle mulla ei ole kauheeta hinkua ole ollut.... kun en malta antaa vauvaa vielä hoitoon! :D Baariin noin muutenkaan ei ole intoa, mutta sellasiin illanistujaisiin kylläkin. Me ollaan miehen kanssa yleensä lähdetty "ryyppyreissuille" samana päivänä, eli lapset on päässeet yökylään aina sillon. Toki voisin käydä yksikseni ja mies varmasti olisi lasten kanssa mutta mä haluan nukkua ja potea rauhassa krapulaani ja jos lapset on kotona niin se ei vaan onnistu! Siis vaikka ei varsinaista krapulaa oiskaan niin väsymystä yms. kuitenkin. Mies on joitain kertoja ollut myös yksinään viihteellä mutta kumpikin käy mieluiten sillon kun lapset on hoidossa.... se on molemmille sitten vapaata ja sellasta irtiottoa! Meillä ei mitenkään tuon kanssa niuhoteta vaan mennään niinkun hyvältä tuntuu! :)

Kiinteitä Me taidetaan aloittaa bataatilla sitten kun sen aika on. Vielä en ole asiaa ajatellut kun imetys sujuu, tyttö kasvaa kuin rikkaruoho, nukkuu yöt super hyvin ym. niin näillä mennään!

Naurua ei ole vielä kuulunut, mutta tuskin kauaa siihenkään menee. tyttö on yhtä hymyä vaan ja välillä ihan hihkuu!

Tyttö ei vielä myöskään käänny. Tai no sohvalla ja sängyssä kyllä pyörähtää, mutta lattialla menee kyljelleen ja hetken päästä menee aina hermo kun on käsi tiellä eikä pääse! :D

Vauvakuume mulla se taitaa olla krooninen! Tosin ensimmäistä kerta tuntuu mustakin että nyt tämä meidän perhe vois olla kasassa. Ja siis meillä tosiaan on lapsiluku nyt täynnä. Toisinaan itse haikailee vielä neljännenkin lapsen perään mutta järki voittaa kyllä siinäkin suhteessa, eli nämä kolme riittää meille!

Mun mielestä naiset osaa olla tosi pirullisia ja suorastaan vittumaisia. Eli kun sanotaan että miehet on sikoja niin kyllä me naisetkin tosiaan osataan! ;)

Tästä ilmapiiristä täällä en viitsi oikein mitään edes sanoa. Tässä muutama onkin sanoneet oikeestaan kaiken mikä itsellä kävi mielessä. Ja kuten kisak79 tuossa kirjoitti niin itse olen kyllä saanut myös elämääni uusia ihania ihmisiä tämän palstailun kautta... tämän palstan kauttahan se toinenkin perustettiin! Ja joo mulla on oma "oikea" elämäkin, mutta ei se tarkoita etteikö näin netinkin kautta voisi saada ihan ystäviäkin! Paljon sitä on elämästään jakanut näiden ihmisten kanssa kun päivittäin kirjoittelee, joten "väkisinkin" alkavat tutuilta tuntumaan. =)
Ja itseasiassa "Oikean elämän" parhaisiin ystäviin olenkin tutustunut juuri netin kautta... tai siis isoon osaan näistä ystävistä!

Asioista voi (ja saa/pitääkin) olla eri mieltä, mutta tapa millä sen asiansa kirjoittaa ja näin ilmaisee, vaikuttaa paljon siihen kuinka se asia otetaan vastaan!

Mutta eteenpäin, sanoi mummo lumessa!!! :D

Liro ja prinsessa 3kk :heart:
 
Vauva se vaan nukkuu (taitaa viilentynyt makuuhuone olla tytön mieleen), joten tälle nettipyörimiselle näyttää olevan ruhtinaallisesti aikaa. Eikä osaa tarttua mihinkään järkevämpään tekemiseen, kun koko ajan odottaa, että ihan varmasti kutsuhuuto kuuluu pian.

Joten kommentoinpa vielä vauvakuumeasiaa. Kyllä. Se iski jo. Ei täydellä voimalla vielä, mutta yllättävän pian. Oikeastaan heti, kun tyttö oli sylissä. Eikö vauvakuumeen parasta hoitoa pitäisi olla... ...vauva sylissä? Ehkä minustakin tulee krooninen tapaus. Tämähän on siis ensimmäisemme, eikä toivottavasti jää ainoaksi. Pikkukakkosella ei kuitenkaan ole vielä lupaa tulla, ei miehen puolesta, eikä minunkaan. Hassusti samaan aikaan kuumeilee, ja ajattelee, että ei vaan pysty. Että kroppa on saatava ruotuun (kiloja jäljellä suunnilleen 6, mutta muutama lisää saisi lähteä), ja että aivan minimaalisen ikäeron päiväseuraa ei mulle kotiin kiitos... Mutta silti. Silti kuumeiluttaisi jo kovasti.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on IRL välillä aika köyhä elämä. Siis monet ystävät ovat muuttaneet pois, paras ystävä ei ole pitänyt yhteyttä sen jälkeen kun vauva syntyi.. Tuntuu että palsta (suljettu) on henkireikä ja olen todella iloinen että se perustettiin!!! :) Ja tosiaan tän Kaksplussan ansiotahan se on.

Olen edellisten kanssa samaa mieltä, palstan ilmapiiri huononi taas ja väki kaikkosi. Mielestäni flowerilla olisi nyt aihetta tarkastella omaa suhtautumistaan muihin ja muiden tapoihin.

Baariin en minäkään innolla ole rynnistämässä, vihaan sellaisia discohelvettejä ja jotkut karaokepaikat on mun suosikkeja. Mutta nyt lähinnä mielessä siintää terassit ja kesätapahtumat jos viihteelle pääsen :) Ja aion kännit ottaa. Mun mielestä, vaikka onkin äiti, ei tarvi olla mikään ns. "siveyden sipuli" ja olla sen takia menemättä koska nyt sattuu olemaan ÄITI. Ymmärrän että kaikki ei halua/jaksa/ei kiinnosta. Enkä ymmärrä kyllä sitäkään että joka viikonloppu tarvii olla menossa. Mut sekin ärsyttää kun oikein yritetään sädekehää sillä kiillottaa, että minäpäs en ole ollut missään 10 vuoteen sen jälkeen kun lapsi syntyi. Siis se on ok jos ei vaan kiinnosta, mutta se ärsyttää jos asialla yrittää leuhkia ja tehdä itseään jotenkin paremmaksi.

Vauva ei täällä vielä käänny vaikka yritystä onkin, se perhanan käsi aina tulee eteen :D

Ei myöskään tartu vielä esineisiin. Omia käsiä vilkaisee silloin tällöin ja nyrkit on menneet suuhun jo jonkun aikaa sujuvasti. Eiköhän kohta ala tarttumaan :)

LD + Pikkunen 3kk 2pvä
 
ilmapiiristä en halua aiheuttaa pahaa mieltä kellekkään eikä kukaa voi oikeasti tietää millainen toinen on vain näiden kirjoitusten perusteella mutta täytyy minunkin myöntää että itse en myöskään usko että tulisin toimeen Flowerin tyylisen ihmisen kanssa oikeasssa elämässä. Sellaisen kuvan olen hänestä saanut,todellisuushan voi olla ihan toinen. Ja minusta tuntuu että myöskään Flower ei pitäisi minusta. Mutta nää on vaan näitä olettamuksia.

baarista vielä. Tosiaan mullakaan ei ole ollut juurikaan hinkua lähteä,mutta nyt kun tilaisuus tuli niin ajattelin edes yritää. Mun tosiaan piti oikein pakottaa itteni sinne grillijuhliin perjantaina ja aluksi ajattelin että istuskelen hetken ja lähden kotiin. Ja kas miten kävikään;) Olen tosi iloinen että rohkenin irrottautua perheestä hetkeksi ja laittaa aivot täysin narikkaan. Siellä mä biletin kuin kuka tahansa 2-kymppinen :) Muutaman iskuyrityksenkin sain osakseni mikä oli ´mukavaa´näin kun on 3 lasta synnyttänyt niin huomata ettei sentään ihan seinäruusuksi ole muuttunut :) Oli miehillä ilmeet näkemisen arvoiset kun sanoin että mulla on 3 lasta :)
Mullakin on jotenkin ollut vaikeaa irrottautua Lennistä vaikka isänsä hoitoon hän jäikin. Mieluiten menisin myös niin että me molemmat oltais miehen kanssa viihteellä ja lapset yökylässä koska se aamu tosiaan on sitten sitä säätöä ja mä en osaa nukkua eikä lapset oikein annakaan ja sitten olen ihan töttöröö koko päivän.

vauvakuumetta No ei todellakaan!!!!!!:O Mulla on alkanut tulee jotain ihme ´flässejä´viime vuodesta tähän aikaan kun huomasi olevansa raskaana ja miten paniikissa olin ja ne helteet ja ne pahoinvoinnit:x Nyt kun oli taas tuo helle niin tuli oikeasti samanlainen kuvotus kuin silloin,mieli tekee tepposet. Mutta siis ei tosiaan ole vauvakuumetta,luulen että meid'n lapset oli tässä.

kiinteet alotetaan sitten kun tuntuu ettei tissimaito enää riitä.

Mies kävi perjantaina ostamassa meille sattarit. Olin toivonut joko Quinnejä tai Gracoja ja mies päätyi Graco Miracleen. Superhalvat perussattarit joissa myös travel system-mahdollisuus ja sitä ollaankin jo hyödynnetty. Aivan unelmankevyet työntää noitten raskaiden Emmaljungien jälkeen ja mahtuu bussiinkin ihan heittämällä,ihanaa :)

Tänään oli ihan järkyttävän kylmä!!!!:O Miten voikin sää muuttua noin äkkiä???

Nyt lähden syömään :)
 
Vauvakuume on ja tervetullut olisi vaikka heti. Tosin sektiosta tuli nyt pakollinen vuoden odottelu. Tiesittekö että naisella menee vuosi palautua edellisestä raskaudesta ja siksi ei suositella liian tiheeseen tekemään? Tiedän kyl monta naista, joiden kroppa kestänyt hyvin taajat raskaudet, mut lääketiede on lääketiede ehdotuksineen.

baari Itse en jaksa enään baareissa olla, vaikka joskus on ihanaa menna ja tanssia täysillä. Näin vanhemmiten olen alkanut pitään illan istujaisista, hyvä seura, ruoka ja juoma. Hääpäivä tulossa ja pohdin et uskoltasko yhden kaljan ottaa ruuan kanssa, siis ajatuksella, kuinka kauan pitää sen jälkeen olla imettämättä.
Meillä mies löytää hyvin kotiin rientojensa jälkeen, joskus huppelissa, joskus melkein selvin päin. Mulle pääasia et löytää kotiin.

kiinteät haluaisin odottaa sinne 6 kk, mut katotaan miten maito riittä. Toinen tissi sanonut jo stopin. Kuumilla ilmoilla annoin tuttelia lisäksi (tais mennä hieman väkisin), mut nyt mennään taas pelkällä rinnalla. Ei tuo poika koskaan ole nälkäänsä valittanut. Perunalla varmaan aloitellaan, aika näyttää. Itse olen ajatellut soseet tehdä.

Kääntyily meillä on muutamia kertoja menty selältä mahalleen oikein kunnolla. Rokotusten jälkeen menty vaan puoliväliin. Mahallaan viihtyy edelleen niukasti. tavaroita ottaa käteen satunnaisesti, ihan kun rokotusten jälkeen tullut taantumaa,

Nauru Ei kuulu vielä

rokotukset aiotteko ottaa rokotusohjelmaan kuuluvat rokotukset? Meillä otetaan kaikki. Neuvolasta suosittivat tubi-rokotetta, mut ei sitä laitoksella laitettu ja nyt se myöhäistä.
Rokotetutkimuksiin en lähtenyt mukaan pojan kanssa. Tarkoitus on ottaa hepatiitti A ja B rokotukset vuoden tai kahden kuluttua. Vesirokko rokotetta ei oteta, sen voi sairastaakin minun mielestä. Jos joskus saan tytön, niin hänelle ilman muuta papilloomarokote.


omat hampaat
sanontahan kuuluu hammas per raskaus, no täällä oli tullut vuodessa kolme pientä reikää!!!!! Mulla ei ole moneen vuoteen ollut reikiä. Yösyöpöttely ja oksentelu päässeet tekeen tepposensa. Heinäkuun lopulla paikataan, pitää alkaa henkisesti valmistautuun.

Päiväunet TERVETULOA TAKAISIN!!!!
Alko jo käydä voimille kuumuus ja pojan jatkuva viihdyttäminen.

Eilen käytiin viettään rantaelämää pojan kanssa ja hienosti sujui. Täällä oli kunnon trombeja illalla ja meidän roskapellit lähti raksalta alavimmille maille. Kunnon hiekka patsaskin tuossa meni. Mutta ihanaa kun sataa ja on viileetä. Jos sais itsekin nukuttua yönsä ja päänsärky sitä kautta helpotais. Mulla on ainakin kiirettä pitänyt, kun poikaa viihdyttää, rakentaa ja hoitaa kotia ja muu sosiaalinen elämä siihen päälle. Kummasti sitä ehtii koneellakin käydä, mut aina ei jaksa kirjoittaa tai tunne ettei ole oikein mitään kommentoitavaa tai halua kommentoida.

tänään vahvistetaan kaappien tilaus :) kovaa vauhtia talo valmistuu, mut samaa vauhtia lista mitä vielä pitää tehdä. tää loppu aika on rasittavaa, kun pienestä kiinni, mut silti niin paljosta. No kohta pääsee sanoon irti tän asunnon. Odotan niin muuttoa, kun isommat tilat ja mies kotona illat. Ollaan vihdoinkin perhe joka viettää normaalia elää.

tänään oli herätys 4.25, jos koettas saada itsekin otettua hieman päiväunia. Tosin vaunusta kuuluu ääniä jo....

sateesta iloinen Sane
 
Viimeksi muokattu:
kiitos, olipa kiva tulla pitkän päivän päätteksi kurkkaamaan tänne. rakentava palaute on aina tervetullutta :) yritänpä ottaa opikseni näistä ja varoa suututtamasta ketään. en tiennyt että niin moni kaikonnut vain siksi että musta ei tykätä..... nyt ei tunnu kivalle... oon pääasiassa koittanut laittaa kirjoittamani niin että kukaan ei ottaisi henkilökohtaisesti. oon enimmäkseen purkanut omia tuntojani, kertonut asioista mistä en tykkää ja mistä tykkään. yritän jatkossa valita sanani entistä tarkemmin. sikäli kun tänne enää kukaan kirjoittaa jos mä täällä vielä roikun :( ei enää kovin suoremmin olisi noita kommentteja voinut ymmärtää.... hyvää yötä.
 
heipparallat kaikille taasen..

pakko kommentoida tähän uusimpaan riidanrähjään että itse uskon että tällä palstalla on alkujaan syntynyt riidat siitä syystä kun kasa hormoonihirmuja on lyöttäytynyt palstailemaan ja ainakin minä tunnustaudun heti sellaiseksi.:attn: lueskeltuani vanhoja palstojamme mua on lähestulkoon naurattanut omat kiukutteluni. Hormonit ne vaan tekevät kepposia:stick: Mutta toisaalta on täällä muutkin sanoneet ja puhuneet ohi suunsa kun flower, minut mukaanlukien. jotkut kirjottaa niin ja jotkut näin. musta ainakin tuntui pahalta että jotaikuta ihmistä kohtaan sataa paskaa vaikka on vaan kertonut oman näkemyksen asiaan. Kyllä minunkin mielipiteet repeävät monestakin flowerin mutta hei ne ovat vain mielipiteitä. En tiedä liputettiinko täällä sitä että minä vähensin palstailua mutta tosiaankin siksi etten aina ehdi tänne kirjottelemaan kun nuo lapsoset pitävät kiireisenä..

Meidän tyttö kasvaa hienosti ja ollaan hyvin voitu koko perhe.
Kävin viimeviikolla asennuttamassa 3v ehkäsykapselin käteen ja nyt voidaan jättää muu ehkäisy pois. whippii :kiss:
2lasta ja ikää vasta se 23v niin eiköhän voi hetken huilata.;) Joten vauvakuumetta ei ainakaan täällä ole ehkä se kolmas tulee kapselin jälkeen ehkä ei katsellaan..

Kiinteät on alotettu maissia ollaan maisteltu ja velliä (velli/maito mixiä) menee myös yötä vasten ja öisin nukutaankin yli 12h PUTKEEN :heart:

Aiemmin kyselin jo siitä että oliko jollakin toisella kokemusta refluksiasta tyttö pulauttelee aika tavalla vähän vähentynyt kun kiinteät alkoivat..

Nyt nukkumaan pyykkivuoren läpikäytyäni
Dindei + pikku Nora 3kk 3vk
 
Aamu aloitettu laittamalla pienet vaatteet pois ja kohta ruvetaan kaivaan isompia kokoja kätköistään.
Eilen pulautellut vähemmän, kun pelkällä rintamaidolla taas mennään. Toivon sydämmestäni et helle raja ei mene rikki vasta kuin elokuussa seuraavan kerran. lämmintä toki saa olla, mut kohtuudella. Ilmojen viiletessä poika alkanut taas nukkua päivin pidempiä pätkiä. Tosin yö unille menee jo 18 aikaan ja nukkuu 7 tunnin pätkän ja sit loppu yön katkonaisesti. Jää äidin unet vähille, kun ihan klo 18 ei huvita mennä nukkuun, vaikka klo 21 on mun takaraja omalle nukkumaan menolle.

Tänään viimeinen kerta muskaria ja sit odotellaankin elokuuta. Muskari jatkuu ja meidän on hyväksytty elokuun vauvauintiryhmään ja jos sitä äiti-lapsi jumppaa yrittäs myös.

Antakaan taas vinkkejä, mitä touhuatte vauvojenne kanssa??? Musta poika alkaa tylsistyyn leikkimatolla, mut ei noi muutkaan lelut oikein innosta. Sit itse en ole jaksanut kauheesti tehä kaikenmaailman laulujumppa juttuja nyt ( potee huonoa omaatuntoa) nyt ollut muutaman viikon fiilis, ettei oikein jaksa viihdyttää lasta vaikka äärettömän rakas onkin. Siivoilun katsominenkaan ei oikein kiinnosta poikaa.

Huomenna mennään mummolle, niin mummo saa viihdyttää ja viettää aikaa pojan kanssa ja torstaina mennään vauvakinoon kokeileen miten onnistuu. Viikonloppuna vietetään hääpäivää. Tarkoitus tosiaan mennä syömään, mut miehen pitää myös olla raksalla ja eilis illan puheitten mukaan on kyl mies unohtanut tyysti lupauksensa viedä mut syömään.

Itsestä tuntuu hyvältä, et rauhoitin ekat kuukaudet menoilta ja rauhassa tutustuin vauvaan, en usko et nämä ajoittaiset tunteet siitä johtuu et ollaan paljon kaksistaan, vaan siitä et on todella rankka elämän vaihe muutoksineen menossa ja nyt vielä jännitän uuden työpaikan suhteen. Haastattelussa käyty ja tieto tulee tällä viikolla, en vain enään tiedä haluunko paikkaa. olis kyl kevyempi työ kuin nykyinen.

no poika näköjään herää uniltaan

sane
 
Joo, peesaan dindeitä. En tiedä miksi, mut tää kauheesti paasattu palstan negatiivisuus ei oo mua häirinnyt yhtään. Onko mulla sitten jotkut ihmeen "suodatinlasit" päässä, kun täällä selailen, en vaan nää sitä... Ja oikeesti en jaksa ottaa tätä niin tosissani, että loukkaantuisin jonkun tyylistä kirjoittaa, kuitenkin aina voi laittaa netin kiinni ja palata oikean elämän pariin, eikä jonkun tylyt kommentit seuraa kotisohvalle :D

Vauvakuume: no ei varsinaisesti vaivaa. Mut ikävä tunne siitä, ettei enää koskaan... tuntuu niin lopulliselta. Jos nyt niin hullusti kävis, varmaan viim. lasten teini-iässä konkurssi uhkais :LOL:

Kiinteitä: ei vielä nyt ainakaan, ehkä 4kk-5kk välissä. Varmaan perunalla aloitetaan.

Meillä nyt onkin tuo pyöriminen ihan mahdotonta, vauveli menee yöllä ähinällä ympyrää :D Käänny ei vielä. Ilmavaivat on selvästi helpottaneet, tai vauva ei enää reagoi niin voimakkaasti niihin ainakaan ja siis on tää ihan älyttömän hyvätuulinen vauva, ei voi muuta sanoa... Mutta ihan hirveesti on jo mun perään.

Keskimmäiseltä on nyt vaippa sittenkin kokonaan pois! Jipii, vaipat on musta ihan älyttömän kalliita. Joo nukkui pari yötä ilman vaippaa ja ei tullut mitään, joten sillä linjalla on jatkettu pari viikkoa ja ilman vahinkoja, päivällä sekä yöllä... oiskos hän nyt hiffannut idean :) Sitten kun vielä sais sen syömään hyvin :stick:

Mindi83
 
kiitos mindi ja dindei, järkipuhetta :)

ilmavaivat on kyllä kanssa helpanneet täälläkin. en oo cuplatoniakaan antanut pariin viikkoon. ilmaa on kyllä välillä mutta ei enää kipristele tai kitise sen takia.

vauvan kanssa puuhailusta kyseli sane mä oon näyttänyt yhtä kirjaa sylissä, tykkää aivan valtavasti. eikä tarvii kantaa huonoa omaatuntoa jos ei koko ajan seuraa pidä.... tai ei kai? kyllähän vauva oppii koko ajan uusia juttuja, ja sekin on aika tärkeää että vauva osaa olla itsekseenkin. mä olen kyllä aika kova höpisemään et vaikka ei sylissä ole niin selostan sitten koko ajan :D mut hiljaakin oon välillä. helistin pysyy jo kädessä, mutta sillä se saattaa kumauttaa itseään ottaan ja huuto pääsee :) sit välillä käydään katselees peilistä hassuja naamojamme, siitä se tykkää kans kovasti :) tai jos radiosta tulee joku hyvä kappale, ni sitten lauletaan ja tanssitaan sen tahtiin ...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiinelli

Yhteistyössä