Maalismussukat - syntyneet

meillä myös naurettiin eilen illalla ekaa kertaa oikein kunnolla:heart: Olenkin jo tovin odottelut sitä kun hymyä on kuitenkin riittänyt jo yli kuukauden. N.kuukausi sitten Lenni hekotteli oikein kunnolla unissaan mutta en laskenut sitä kun johtui ilmeisesti jostain lystistä unesta :D Mutta eilen illalla mies jotain pelleili niin Lenni hekotteli pitkään ja ihanasti:heart: Se on hauska kun oli se sitten eka tai viides lapsi niin varmaan jokainen vanhempi kokee sen saman reaktion lapsen ensimmäisestä naurusta ja sitten yritetään viimeseen asti jatkaa sitä :D Lennikin naureskeli varmaan n.5min mutta sen jälkeen alkoi hymy hyytymään ja loppupeleissä katteli jo ihan muualle kun oli niin kyllästyny isänsä pelleilyihin:LOL:

Tänään pitäis mennä viimeinkin ostamaan ne rattaat pojalle, Olen ollut kahen vaiheilla otanko jotkut Cragon travel systemit vai Quinny Zappit. Ne olis niin kätevät ja pienet ja mahtuis bussiinkin mennen tullen mutta silt tuo travel system kiehtoo. No saapi nähdä.
Nyt lähden suihkuun,on niin hiki taas päässä!!
 
Täällä ei oo vielä ääneen naurettu, mutta ei oo varmasti kaukana :) Nyrkit menee suuhun ja pari kertaa on vilkaissut käsiään, esineisiin ei vielä tartu muuta kun vahingossa.

Mä ajattelin antaa nestemäistä Panadolia.

Helteet, itse nautin kesästä, mutta en nyt. Vauva ei nuku kunnolla ja huutaa kuumissaan ja on sitten kärttyinen. Mun puolesta sais olla ainakin 10 astetta vähemmän. Nyt nukkuu sitterissä kun samalla keikutan sitä. Lisäks ite en voi oikeen oleskella auringossa noiden antibioottien vuoksi. Unohdin että ne herkistää auringolle ja iho on ollut tulessa, mutta ei kumminkaan näytä palaneelta. Ja kun on auto missä ei ole ilmastointia niin on ihan tuskaa mennä vauvan kans mihinkään sillä. Itehän sen kestää mut hirvittää vauvan puolesta kun autossa on tyyliin 100 astetta lämmintä.. Että minähän valitan tästä jos mieli tekee!

Vettä olen antanut keitettynä.

Lastenvalvoja-aika sitten siirtyi. Olis ollut ens keskiviikkona, mutta vauvan isällä on kuulemma jotain esteitä, lastenvalvoja soitti. Ja uus aika on vasta 30.6. Eikö tää prosessi ikinä lopu..

Mä haluaisin muuttaa tästä muualle. Tää asunto on aika epäkäytännöllinen vauvan kans. Parveke on etelään päin, joten en voi nukuttaa parvekkeella kun se on niin kuin sauna. Ja lisäks tuohon viereen aletaan nähtävästi rakentaan jotain ja mä en ala missään rakennustyömaan vieressä asumaan. Ja olis ihana kun vois kärrylenkin jälkeen jättää vaunut pihalle ja vauvan niihin nukkumaan kun niin nukkuu hyvin, mutta herää aina kun kannan sen tänne ylös.
 
kesä mä oon painanu onnessani pihahommia aina vauvan nukkuessa, puolen tunnin pätkissä menny tuon kuuman kelin takia eilenki, mutta ei se menoa haittaa, toisaalta on ollu kivaa niinkin. yöt menee melkein kokonaan heräämättä. niin sitä ite jaksaa päivän riemusta kiljuen :)
Eilenkin oli ihanaa ajaa nurmikkoa, mies oli vauvan kanssa ja mä ajelin... on meinaa ajeltavaakin, mut kiloille kyytiä, se on mun motto.
Tarvii itekin vaan muistaa syödä ja juoda, vaikka kuuma onkin. Vissyä ja mehua ja vettä kaikkia vaan :) mä oon lapsesta saakka tottunut olemaan helteellä hommissa, ei jaksa sen takia vali-vali-linjalle lähteä. ei se niin kauheeta ole. eikä kuumimpaan aikaan päivästä edes kannata tuolla olla. ite vältän ulkona olemista helteillä 12-15 välisen ajan. mut kaikki ei näistä keleistä tykkää, ymmärrän sen kyllä täysin, makuasioita on niin paljon. ei mullakaan autossa ilmastointia ole, ikkunat auki ajelen ku se ilmastointi on rikki. vauvalle lakki päähän ja ikkunat auki.

rokotukset ja vauva illalla oli tosi itkuinen, huusi suoraa huutoa moneen otteeseen, mikään ei kelvannut. nukahti sitten kymmenen pintaan, neljän aikaan söi 50ml. ja heräsi vasta klo 9 aamulla. oili tunnin hereillä ja nukahti taas. nukkunut tänään lähes koko päivän vaunuissa sisällä, toin tuulettimen lähelle ja vaippasilteen oli vaunuissa. no, mä olen itkuhälytin mukana touhunnut ulkona ja sisällä.

mykkäkoulusta oli puhetta mun mielestä se on aika lapsellinen tapa..... sori nyt vaan mutta mun äiti piti aina mykkäkoulua, ja se oli RAIVOSTUTTAVAA seurattavaa!!!! ite en siihen kans pysty koska sillä tavalla ei mitään ratkaisua saa. tai no, onhan se tavallaan ratkaisu saada toinen tekemään oman tahtonsa mukaisesti....... hiljaa täytyy jokaisen joskus olla, se on selvä, mutta jos ei toiselle puhu moneen päivään.... kertoo vaan isoista ongelmista, mitä tietysti väistämättä joskus tulee... toivon että oman puolison kanssa ei koskaan tällaista ongelmaa tule, yhdessä oltu kohta kaksi vuotta eikä ainuttakaan riitaa ole ollut. meillä ikävistäkin asioista jutellaan, huutamatta. lapset on jo entisen liittoni aikaan nähneet ja kuulleet kaikenlaisia asioita, joten tämä seesteinen suhde on kyllä oikeasti hyvä :)

joku kyseenalaisti taannoin sen ylipositiivisuuden, että ehkä kaikki ei olekaan hyvin jos kaikki on olevinaan hyvin, niin mun tuli ihan tämä mun oma elämä mieleen: entinen liitto varjostaa välillä, sen puoleen kaikki ei olekaan hyvin. eksän kettuilut ja uhkaukset ja lasten manipulointi on raskasta kestää. Mutta uusi suhde on oikeasti toimiva ja mies sellainen että vaikka katsoisi millaisten lasien läpi, voin rehellisesti sanoa että nyt mun mielipiteillä ON väliä, myös saan kehuja ja kiitosta silloin kun se on aiheellista. Molemmilla on tilaa, mutta molemmat haluaa myös olla lähellä. Asioista joita on kokenut, on tullut jo mennyttä, masennus paniikkihäiriö, sairastuminen, ero... kaikki ne tuli koettua ja yksinhuoltaja-aikana löytyi sitten tämä mies... ja itse kun jälkeen päin ajattelen, olen edennyt kaikessa lasten ehdoilla, niin että heillä on hyvä olla. Ei lupaa kysyen että saako äitillä olla uutta miestä, ei. Vaan reilusti mukana, ja yhteenkin muutettiin vuosi sitten, vasta siinä vaiheessa kun lapset sen sanoivat :) siihen saakka oli hyvin aikaa tutustua toiseen niin lasten kanssa kuin ihan kaksinkin. Eksä meni nopeasti naimisiin uuden naisen kanssa, he eivät kyllä näytä onnellisilta... eivät kävele käsi kädessä, eivät hymyile toisilleen.... on todella kylmä näky kun heidät olen sattunut näkemään, ja kaverit ketkä ovat nähneet heitä kaksin, ovat kertoneet mulle samat havainnot... tässä oli taas tätä kerrontaa... mä ainakin voin oikeasti sanoa olevani onnellinen, ja oon kyllä sen ansainnutkin :heart: eikä meilläkään huoletonta elämä ole, rahat on loppu vähän väliä, autot rikki, lapsilla murheita, terveyshuolia, kaikkee sitä voi olla, mutta kaikesta pääsee eteenpäin. no, yritän ainakin....
 
Neiti nukkui tänään jopa parin tunnin päikkärit (kun eilen hyvä jos sitä puoltatuntia kerrallaan päivällä vaunuissa tai sängyssä), siellä riippukeinussa :cool: Varmaan tuulenvire auttoi nukkumaan! Vähän aikaa häntä keinuttelin ja ihan oli naatti.

Näytti meininki niin lepposalta, että piti itsekin liittyä seuraan ja sitten näytti söpöliini tältä kainalossa :heart:

[URL=http://aijaa.com/v.php?i=005768166747.jpg][/URL]

Kiva, kun kerrankin sai vaan ihan rauhassa maata. Älyttömän harvassa on ne kerrat näin "suurperheenä" ollut :whistle:

Ilman ilmastointia on autossa varmaan ikävä kyllä ainakin pitkiä matkoja matkustaa tällä ilmalla. Tuleeko vetoa inhottavasti vauvan päälle, jos ikkuna auki? Mua inhottaa, kun meillä mies laittaa ilmastoinnin ihan täysille ja puhaltamaan niin, että kauhee "viima" käy kohti...

Onko teillä vauvalla jo jotain lempilauluja? Mä oon huomannut, että meillä tykätään kovasti laulamisesta (vaikka munkaan lauluääni ei sieltä parhaasta päästä oo :LOL: ) Ainakin unten mailla laulu toimii ehdottomana nukutuslauluna. Luin justiinsa artikkelin, jossa kehoitettiin lapsia aikaiseen musiikinkuuteluun ja muutoinkin soiton harrastukseen. Oli otsikolla Laula aivot uusiksi, jotenkin saa kielellisen kehityksen ja keskittymiskyvyn paranemaan ja muitakin hyötyjä oli aikaisesta aloituksesta.

Mindi83
 
Ihana tyllerö Mindillä! :)

Meilläkin tykätään lauluista. Tykkään itse lauleskella ja vauvakin onneksi tykkää mua kuunnella. =) Laulan kaikkea, mitä päähän tulee lastenlauluista iskelmiin. Ja usein laulan radion mukana. Tosin usein esikoinen komentaa mun olla hiljaa. :cool: Vaikka hänkin vauvana rauhoittui monesti laululla.

Vettä en ole vielä vauvalle tarjonnut. Hän ei ole sitä näyttänyt kaipaavan ja olen lukenut, että se häiritsee nestetasapainoa. Varmaan alan antaa keitettyä vettä sitten, kun alan tarjoamaan kiinteitäkin.

Meillä ei vauva vielä naura. Hihkuu, kun on hyvällä tuulella. Unissaan on joskus vähän hekottanut. :D Nyrkkejä ollaan tutkittu täällä jo pari viikkoa ja leluihin välillä tartutaan.

Tää lämpö on itselle ihan mukavaa, mutta lapset eivät selvästikkään nauti näin lämpimästä. Vauva ei suostunut olemaan rattaissa pihalla ollenkaan tänään, vaikka yleensä tykkää nukkua ulkona. Esikoinenkin on hikinen ja kärttyinen. Mutta tuskin näin lämpimiä päiviä kovin monia tulee olemaan. Luulis ainakin.

Meep
 
veden anto Itse en anna, Neuvolasta ohjeistettu, et pelkkää maitoa, se riittää. Välillä olen antanut tuttelia varmuudeksi. Poika kyllä todella usein tissillä päivän aikana.

helteet Mun lempi vuoden aika on aina ollut talvi ja sit syksy. En ole mitenkään kuuman ystävä, vaan tykkään viileestä. En yli päätään ymmärrä hössötystä kesästä ja kuumuudesta, et olis jotenkin ihmeellisen ihanaa. liika aurinko on liikaa aurinkoa.

lempilelu epäilen tuota H&M panda-helistintä

kehitys ei naureta vielä, mut tänään ensimmäistä kertaa kääntyi mahalleen ja tarttui kunnolla esineisiin.

Onnellisen näköiset yhdessä ollaan oltu 14 vuotta onnellisesti yhdessä ja ikinä ei kuljeta käsikädessä. Joskus kaksistaan oltu viihteellä, niin emme välttämättä edes puhu keskenämme, vaan saatamme esim. keskittyä hyvään musiikkiin tai jos pöydässä muita niin heidän kanssa seurusteluun. Joskus joku erehtynyt pitään että olemme riidoissa tai vaivautuneet toisten seurasta, kun emme puhu keskenämme. Kenenkään parisuhdetta ei voi lähteä päätteleen onnelliseksi tai onnettomaksi sen mukaan mitä näyttävät ulos päin. Me ei harrasteta mitään julkisia tunteiden ilmaisuja ja varmasti monen silmissä näytetään kylmältä näyltä yhdessä. Mut voin rehellisesti sanoa, et se ei todellakaan ole suhteemme tila. Se kellä onni on, se onnen piilottakoon

musiikki Laulan paljon pojalle ja teen samalla tiettyjä leikkejä (vauvan vaaka CD + ohjekirja) sit käymme muskarissa, joka ikivä kyllä menee kesätauolle ensi viikon jälkeen.
Iltasin laulan sinistä unta ja poika rauhoittuu aika pian, kun laulelen unilaulua. Laulan laulua vain kun ollaan menossa nukkuun ja jos päiväunille tarvii laulaa laulan muita uni lauluja. Meidän perheessä musiikki näyttelee isoa osaa, etenkin isän taholta.


Huomenna tulee täyteen 3 kk ja neuvola kutsuu. Poika ruvennut meneen entistä aikasemmin nukkuun jo klo 19, niin jää illasta hieman omaa aikaa. Mies Saunassa kuuntelemassa Ozzya, niin laatu aikaa ihan oman itsensä kanssa.
Nyt kun poika ei ota päiväunia kun 30 min pätkissä, niin ei pääse oleen raksalla apuna ja kotihommatkin sujuu vaikeemmin, kun poikaa ei aina jaksa kiinnostaa äidin imurointi, etenkin oma aika jää vähiin, mut niin kai se äidillä kuuluukin olla vähissä.

Eilen kokeilin suihkussa käyntiä pojan kanssa. Ihan hyvin meni, mut ei uskoisi et tällänen vesipeto saa noin neutraalisti veteen suhtautuvan pojan. Ei mitään reaktiota, korkeintaan hölmistynyt. Ensi viikolla uusi yritys.

maanantain ukon ilmaa odottava sane ja E
 
Heips!

Neuvolaterkut! Tytteli oli 6725g ja 61,5cm =) Iso typykkä, ja ei tartte tosiaan lisämaitoja aatellakaan, hyvin kasvaa vielä! Piikit saatiin, kauhee huuto tuli jo kiinnipidosta. Tyttö oli 6 viikkoisena rs-viruksen takia sairaalassa, ja näköjään muistikuvia on jäänyt =( Heti tuli huuto kun tiukasti pidettiin kiinni. Rokotuksista ei ainakaan vielä ole tullut mitään, vaikka jotain oottelinkin. Ehtiihän tuota vielä, kun nyt on kulunut n. 8 tuntia.

Sairaalassa muuten lääkittiin nestemäisellä särkylääkkeellä, että meillä ainakin annetaan siinä muodossa. Oon aina inhonnut suppojen laittoa, meillä ainakin saaneet heti pinnistettyä ne pois. Ainut milloin supot on hyvät mun mielestä, on vatsatauti jos on pelkoa että laps oksentaa lääkkeen pois.

Helteellä ollaan pärjätty ihan mukavasti! Kiva kun ulos voi mennä varpasiltaan ja pienissä vaatteissa. Ainut minkä kanssa on vähän pulmaa, on autolla kaupassa käynti. Auto on kuin sauna, ja tarvii olla vähän päällä, mutta ruokakauppa onkin sitten monesti kuin pakastin. Peittoa oon viritellyt sitten päälle, ettei toinen jäädy kaupassa =)
Vettä en oo tarjonnut, ja yöllä nukutaan hihattomassa bodyssa. Vaipalla pärjäis, mutta se vaippa ei pysy ilman bodya kunnolla enkä halua että herätään pissalammikosta. Päiväunet on yhtä huonot kuin ilman hellettäkin, että eipä siinäkään valittamista. Sinänsä mulle kyllä riittäs vähän kevyempiki lämpötila, en varsinaisesti kaipaa hellettä vaikken sitä inhoakaan.

Vauva on edelleen iloinen hymytyttönen, nyt sen pakko mielle vatsalleen kierähtämisestäkin on hellittänyt niin on mukavaa kun ei koko ajan menetä leseitään lattialla.

Iloisia kesäisiä hetkiä kaikille mammoille ja vauvoille!
 
suhteen tila mun mielestä ei myöskään voi tuomita toisia sen mukaan että miltä ne ulkoisesti näyttää. ei kaikki ole mitään halailijoita tai kädestä pitäjiä. me miehen kanssa toisinaan kävellään käsi kädessä ja saatetaan jopa suukotella mutta päällisin puolin mun mielestä tollanen julkisilla paikoilla kuteminen on aika ällöä. Jos me ollaan esim.ulkona kavereitten kanssa niin sillon yleensä keskitytään kavereihimme ei toisiimme.
Ja sanokoon muut mitä sanoo mutta joka ikiseen parisuhteeseen kuuluu riidat ja niiden läpikäyminen. Täydellisessäkin parisuhteessa otetaan yhteen oikein kunnollakin ja se on ihan normaalia. Se on tietysti eri asia miten ne riidat siiten käsitellään mutta mun mielestä se on todella outoa jos ei ikinä tule riitaa mistään.

keitetty vesi mä kans hikihatussa keitin esikoiselle aikoinaan kunnes kuulin ettöä se vesi pysyy ns.steriilinä siinä mukissa n.5min jonka jälkeen sen ihan samaa vettä kun suoraan hanasta ottais joten säästin vaivan ja annoin suoraan hanasta :)
Näillä helteillä on mun mielestä ihan järkevää tarjota sitä vettä vauvalle,ottaa sitten tai ei mutta meillä' ainakin Lenni on känissyt tosi paljon kuumissaan ja kun olen tarjonnut tissiä nin ei kelpaa mutta vettä voi mennä jopa desi. Ja kyllähän se jos miettii että hirveellä helteellä juot pelkkää maitoa:x Vesi on kuitenkin ihanan raikasta.

Lenni nukkuu yöpuvussa mutta ilman sukkia ja viime yöksi vaihdoinkin pelkän lakanan päälle. Ja poika nukkui viime yönä 12 tuntia putkeen!!!:O Olin vähä ihmeissäni aamulla ja tissit piukeena :) Eilen ei kyllä nukkunut pitkiä unia ollenkaa joten se saattoi olla syy.

en ole paljoa vauvalle laulanut paitsi tyttöjen kanssa välillä hoilataa Lenni Lokinpoikasta :)

Tänään pitäisi sitten lähteä illalla sinne grillijuhliin :) Ajattelin hakea itselleni pullon kuoharia:) Säitä ainakin pitelee grillaamiseen :)

Ihanan lämpöistä viikonloppua kaikille!
 
Mä en uskalla pitää autossa ikkunoita isosti auki, ja se nyt ei auta mitään jos on vähän vaan auki. Ja tuo vauva on ainakin niin liikkuvainen ettei oo tullut vastaan vielä sellasta lakkia joka pysyiskin paikallaan päässä ja suojais korvia..

Mäkin lopetan nyt veden keittämisen.. oon varmaan ollut liian hysteerinen :D

Laulaminen vauvalle. Täällä kuuluu nytkin Radio SuomiPOP ja laulan lähes kaiken mukana. Lastenlauluja ei olla kuunneltu, ei jaksa xD

Nyt täällä on ollut kolmena yönä niin että vauva on herännyt 4 tunnin välein, jes!! :D Jospa se tästä :) Huomennahan vauva täyttää 3kk.
Vielä tätä saatanan hellettä jatkuu.. Oltiin eilen äidillä ja pihalla ei oikeesti voinut olla. Lämpömittari näytti välillä yli 50 astetta. Siihen takapihalle (rivari) ei tuule, ei ole varjoa missään, terassin lattialla ei voinut kävellä kun poltti niin jalkoja. Tuntui kun olisi ollut 100-asteisessa saunassa. Että nukutapa siellä sitten vauvaa.. Sisälläkin oli asteita 30. Mä en nauti sellasesta yhtään, liika on liikaa. Ja täällä ei tuulenvirekään käynyt eilen, sisämaassa kun asutaan. Kesä on ihanaa, mutta sellanen 20-25 astetta on mulle riittävä, kun menee yli 30 niin on liikaa.

Vauva on kotivaakalla punnittuna jo yli 7 kiloa. Ens tiistaina on neuvola, onpa kiva tietää paljonko on pitkä ja paljonko se paino oikeesti on :) Jos on tuon 7 kiloa niin on yli 4 kiloa syntymästään kasvanut.

Täällä vauva on koko ajan lyhythihaisessa bodyssa, tai alasti tai pelkkä vaippa päällä. Tänään varmaan pysytellään iltapäivään asti sisällä, kun ei tuonne ulos voi mennä jo ihan senkään takia kun mun iho ei nyt noiden antibioottien takia kestä yhtään tuota aurinkoa. Kun joku osuu iholle, siis vaikka koskee vaan, niin polttaa tosi inhottavasti. Mekon päälle vetäminenkin tuntui tosi inhottavalta, ja nukkuminen kun iho on kun tulessa. Vielä muutama päivä pitää syödä noita antibiootteja.

Kohta onkin tekemistä, on juhannus, sitten palstan kesätapaaminen, Rotuaaripiknik Oulussa.. :) Juhannuksena vauva menee varmaan eka kerran yöhoitoon. Yks ystävä tarjoutui pyytämättä, että hän voi ottaa vauvan yöksi jos haluan mennä johonkin. En ole vielä ihan varma, haluanko.
 
vaatetus Meillä kanssa alasti tai hihattomalla bodylla. Kuuma aika nukutaan sisällä päikkärit, muuten parvekkeella. Parvekkeella kun ei saa varjoon ja kuumin aurinko paistaa juuri siihen. yöllä hihaton body ja kevytpeitto.

avioliitosta itse ehdin olla viikon naimisissa, ennen kuin edes kerroin kenellekään että olen naimisissa. Tilaisuudessakin oli vain me ja kaksi ulkopuolista todistajaa. Enkä usko et olen silloin hehkunut avioliiton autuutta. Paras ystäväni meni hiljattain naimisiin ja ei hänkään mitään avioliiton erikois iloa ole hehkunut. maistraatissa ja ulkopuoliset todistajat, eikä ole myöskään pahemmin kuulutellut et naimisiin olen mennyt ja niiin onnellinen. Meitä on niin moneen junaan

3kk neuvola takana. Piikit kesti kun mies konsanaan pienellä itkulla ja nyt varrotaan tuleeko mitään oireita. Hieman kärttyinen poika on, mut ei ihme näillä helteillä. Uni maistunut aavistuksen paremmin.
62,5 cm 6170g 42,5 cm, kasvu tasaista. paino lähtenyt hieman alaspäin käyrällä.

poika unilla ja mies tuli kotio syömään ja omaa näköjään puheripulin, pitää mennä kuunteleen

sane
 
Moikka pitkästä aikaa.. :)

Rokotuksista Meillä oli eilen 3kk neuvola ja vauva sai ne rokotukset. Oli kauheeta kitinää koko loppu päivä ja välillä huus ihan hulluna, eikä mikään auttanu. Yö nukku kuitenki hyvin ja tänään ei oo ollu mitään.

Helteet Ite tykkään lämmöstä ja rakastan ottaa aurinkoa, MUTTA nyt kun tää pikkunen ei oikeen nuku päikkäreitä ja muutenki on kitisevä, ni täytyy kyl sanoa, et ei tää kuumuus kovin herkkua ole. Joten valitetaan vaan jos siltä tuntuu.. ;)
Sisällä meillä on onneks ilmalämpöpumppu et tän kämpän saa viileeks. :)

Laulaminen Meijän neiti kans tykkää kovasti kun sille lauleskellaan. :) Vaarilla on saari on ihan ykkönen. ;)

Parisuhteesta Oon kans sitä mieltä, et voi olla sellasta suhdetta missä ei KOSKAAN RIIDELLÄ.. Tai ainakaan et kaikki ois vaan aina ihanaa...

-Nunnika ja Tyttönen 3kk :heart:
 
Parisuhteen onnellisuudesta, mun täytyy sanoa että musta on vähän naurettavan ja nolon näköistä kun aikuiset ihmiset kävelee käsikädessä ja suutelevat antaumuksella ihmisten ilmoilla. Okei saahan sitä rakkauttaan näyttää ja eihän siinä sinällään olekaan mitään pahaa, mut jostain syystä tunnen myötähäpeää. Itse en todellakaan ajattele että pariskunta ei ole onnellisia yhdessä jos eivät käsikädessä kävele.

Ja äärimmäisen nolo on mun täti joka koko ajan hehkuttaa miestään ja unohtaa oman elämänsä miehen myötä. Hänellä on aina joku mies, ei ole koskaan ollut yksin. Hän "sattumalta" on aina kiinnostunut juuri niistä asioista mistä mieskin. Hän on ennen vihannut urheilua, mutta nyt onkin ihan urheilufani kun mieskin on. Nuottikorvaa hänellä ei ole ollut yhtään eikä ole musiikki kiinnostanut, mutta nyt on ihan innoissaan kaikesta musiikkiin liittyvästä kun mieskin on. Ja entinen mies harrasti kalastusta, niin täti oli siitäkin ihan innoissaan, mut nykyään kalat on perseestä..
Kaikki me vähän naureskellaan selän takana tolle touhotukselle, mies sitä ja mies tätä ja ai että kun se on ihana ja täydellinen. Mut olkoon onnellinen sen jonkun aikaa, kunnes kyllästyy ja mies menee taas vaihtoon ja tulee uudet kiinnostuksen kohteet. Se on aina muutaman vuoden kerrallaan saman miehen kanssa.

Mä olen jo varmaan niin kauan ollut yksin ja tottunut siihen, että mua puistattaa ajatus että olisin jotenkin riippuvainen miehestä enkä koskaan halua siihen jamaan. En esimerkiksi koskaan olisi kotiäitinä ilman työtä. Tämä ei ole mikään kritiikki heitä kohtaan jotka ovat, itse en vaan pystyisi. Musta olisi hirveää elää miehen siivellä. Haluan mahdollisen eron sattuessa, että pystyn tulemaan toimeen omillani. Ymmärrän että kun lapset on pieniä niin monet haluaa olla kotona ja itsekin voisin olla, kunhan mulla olis työpaikka odottamassa tai edes jotain suunnitelmia.
Ja vielä, ei oo tarkotus loukata ketään ja kukin tekee niin kuin omalle elämäntilanteelle on parhaaksi! :)
 
Tsau!

Parisuhteesta: itse ehkä julkisesti en niinkään tunteita näytä, näin kun oon asiaa ajatellut oon oppinut sen varmaan jo omilta vanhemmiltani. Riidellään joskus, ennen lapsia tais astiatkin kerran lentää :LOL: En oo mitenkään pitkävihainen, lepyn nanosekunnissa :D Ehkä ikä ja lasten syntyminen on musta saanut vähän rauhallisemman, . Näkökulmaa riidattomaan suhteeseen... ehkä joku joka on ollut OIKEIN huonossa parisuhteessa, ei edes "normaalissa" suhteessa niitä pieniä sanaharkkoja tjn. pidä edes riitoina ;)

Mulla ei oo tarvetta lähtee arvosteleen kenenkään suhteita, jokaisella omansa, vaiks sen sitten rakentais vaikka ihan vaan toisen osapuolen ympärille.

Vauvalehdessä oli muuten ihan hyviä juttuja, mm. koliikista ja synnytyksen jälkeisestä ahdistuksesta! Ja muuten itkuhäläreistä. Meillä on kanssa joku ikivanha phillips, mutta nyt kesällä oon kokenut sen tarpeettomaksi, pieni piha sekä ikkunoiden ja ovien auki pitäminen mahdollistaa sen. Talvella sitten taas.

Sane: teillä onkin kiva, kun mies osaa soittaa. Varmaan pojastakin tulee musikaalinen!

Lempilelua: ei vielä ole. Toi mobile varmaan toimittaa sen virkaa, se on kiva kun siinä jotain värejäkin vilkkuu. Hymyhelistin on kanssa kiva.

Suurinpiirtein ilman vaatteita on täälläkin menty. Vauva on ollut suht hyvällä päällä ja sängyssäkin nukkunut noin puolentuntia. Tänään on muksut ollut kotona koko päivän, joten rauhallisuus on ollut kaukana. Hirvee meteli ja muutenkin meno, vesisotaa ollaan pihalla leikitty.

Mindi83
 
parisuhteesta vielä mindi tietää millasta mun elämä ennen oli... ja mä tunnen millainen mun entinen mies oli. ja oikeasti, vaikka uuden miehen kanssa ei riidellä, eihän se tarkoita että aina ollaan kaikesta samaa mieltä. neuvotella voi pitkäänkin mut ei oo tarvetta oikeaan RIITAAN kun kerran ei ole, mínkäs sille mahtaa. Yritetään oikeasti heti puhua kaikki pois. no, meillä se toimii niin, kuljetaan välillä käsi kädessä välillä ei. . Mitä tuohon eksään tulee, niin juu, en mä tarkoittanutkaan sitä että heidän pitäisi olla liimaantuneita toisiinsa koko ajan. eihän sekään ole normaalia. se on ihmisenä vain sellainen ketä en kenenkään kohdalle haluaisi... Taustalla on vain juttuja jotka ovatkin osoittautuneet faktoiksi. Puhuu sen puolesta että suhde ei voi hyvin. mulle sillä ei ole muuta merkitystä kuin se, etten haluaisi lasten elävän JÄLLEEN riitaisassa arjessa. ja kyseessä on alle kaksi vuotta kestänyt suhde, jota mies niin hehkutti ja ekan puoli vuotta näyttikin iloiselta ja oikeasti onnelliselta. että vissiin on miehen luonne paljastunut jo... kun on nähnyt muutokset negatiiviseen suuntaan, ei se tunnu kivalle juuri lasten vuoksi. muutoin en voi muuta kuin olla onnellinen päästyäni moisesta hirviöstä eroon. sääli vain jos se tekee uudelle vaimolle saman kuin mulle...


autossa ikkunat auki mä pidän molemmat etuikkunat melkolail auki, kun vauva on takana. jos taas kaukalo edessä, pidän oman ikkunani ja toisen takaikkunan jos tarvis. mun mielestä parempi et ilmaa tulee edes jonkin verran kuin et se ressu jou´tuisi olemaan todella kuumissaan, kun tuuletin ei tällä hetkellä toimi. Ja kaukalossa on sellanen kuomu-kangas joka suojaa pahimman vedon. ilmastointi itseasiassa voi olla aika haaste juuri näillä helteillä, helposti se säädetään liian kylmälle ja sit tullaan kipeiksi... ei ole suomen kesätkään helppoja..

tänään etsin kaupungilta kaikkea tarpeellista, mutta tuo helle teki sen aika haastavaksi. onneks lähdin heti aamulla, muuten ei siitä oliskaan mitään tullu sen vertaa.. kengät on metsästyksen alla ja jotain lapsille mutta etsintä jatkunee toinen päivä. Vaunuissa vauva viihtyy, kuomu alhaalla ja se päivänvarjo. Se on kyllä ehdoton näillä keleillä, aivan loistava keksintö.

ja kaverin vauva-mahaa kävin ihailemassa ultrakuvineen :) ajatella, että itse vuosi sitten alkoi odottaa... uskomatonta että se matka loppui jo, ja vauva on köllöttelemässä kuin olisi tuossa jo iät ja ajat ollutkin :)
 
musikaalisuus No ei tuo mun mies kovin kummonen katusoittaja ole. Muutama vuosi sitten aloitti soittaan kitaraa, ei edes nuotteja osaa kunnolla, vaan soittaa niilla tabeilla vai mitä lie. Sillon kun aloitti harjoittelun, niin se oli hermoja raastavaa!!! samaa säveltä uudestaan, uudestaan ja uudestaan ja aina väärin ja ite kuuntelet sitä pari tuntia ilta toisensa perään, pari säveltä ja ei ku ja alusta ja eiku ja alusta jne.. Nyt kun osaa soittaa niin ihanaa kuunneltavaa. Varmasti tukee poikaa musiikin saralle, ja varmaan saa rummut jos niitä tajuaa pyytää. Meillä musiikki on iso osa miehen elämää ja sen todistaa tuo valtava CD, LP kasetti kokoelma ja se määrä mitä ollaan käyty erilaisissa konserteissa.

Riiteleminen pakko kysyä, mutta mistä te yleensä riitelette??? Tämä on mun ensimmäinen ja ainoa vakava suhde ja me ei tapella. Mustakin alkuun oli erittäin outoa, kun tottunut kotona siihen et välillä tapellaan ja kunnolla. Mustakin riidat kuuluu parisuhteeseen, mut riidellähän voi monella eri tapaa, rakentavasti tai ei rakentavasti.
Meillä ei ole riitaa rahasta, koska molemmat käy töissä ja omat tilit ja menot. yhteisistä menoista sovittu, kumpi maksaa mitäkin. ( Tosin nyt kun ollaan asuntovelallisia niin tilanne voi muuttua)
toisen kulkemiset, ei tapella niistäkään. En koe et minulla on oikeus rajoittaa toisen menemistä, mut eipä hän kyl menekään. kotikissa enimmäkseen. Eikä hän ole ikinä sanonut mun menoista.
Viina ei kuulu meidän perheeseen niin et siitä voisi riidellä, suhteessamme ei ole ollut kolmansia osapuolia.
Mä en edes keksi mistä voitas tapella, nyt kun lapsi, velkaa ja elämän tilanne muuttunut, niin varmaan niitä riitoja ja erimielisyyksiä alkaa meilläkin oleen, mut toivoisin silti rakentavaa riitelyä meille. Itse muistan kun pienenä aina pelkäsin, kun porukat tappeli, vaikka väkivaltaa ei ollutkaan.
Mun urakeskeisyys ja työintous voi olla yksi riidan aihe tulevaisuudessa, mut aika näyttää. jos musta tuleekin erittäin pullantuoksuinen äiti.
Sillon kun muutettiin yhteen, niin alku oli hankalaa ja oli kinaa. Meistä kumpikaan ei myöskään ole sellainen luonteeltaan et kaikki niellään mitä eteen tulee, ollaan vaan toistaiseksi oltu samaa mieltä asioista ja pidetty tärkeinä samoja asioita.

kotiäitiys samaistun LD kantaan siinä, et omat asiat pitää aina olla järjestyksessä, jos jotain sattuu parisuhteessa. Ei sen tarvi edes välttämättä olla ero. Pitää olla mahdollisuus itsenäisyyteen vaikka onkin parisuhteessa.
Itse haluaisin olla kotiäiti, oma äitini oli, mutta hänen viisauksia kuunnellen; älä ikinä tule riippuvaiseksi miehesi taloudesta, vaan ole itsenäinen ja pidä omaataloutta jos jotain sattuu. Erohan voi tulla vaikka et sitä itse haluisi. Oma kotiäitiyteni on ehkä eniten kiinni meidän taloudesta, nyt kun rakennetaan, kestääkö se kotiäitiyttä. Valitettavaa nykypäivää.
Minusta olisi ihanaa olla lapsen kanssa kotona ja hoitaa kotia, mut en tiedä pystyisinkö siihen loppupeleissä, olen sen verran kunnianhimoinen ihminen ja haluan tehdä uraa. Aika näyttää mistä sitä itsensä löytää.
Meillä on muuten varauduttu hyvin siihen, jos jompi kumpi tai molemmat sattuu kuolemana syystä tai toisesta. Vakuutiksilla järjestetty niin, et talo ei lähde alta, vaan vanhempi ja lapsi pystyy jatkamaan siinä elämäänsä. Kaikissa järjestelyissä on lähdetty siitä, et lapsella säilyy koti ja rahallisesti turvattu elämä, jos vanhemmille tapahtuu jotain. Elämästä kun ei ikinä tiedä.


roketteesta poika ollut todella väsynyt ja hieman kärttyinen. Sylissä nukkunut paljon ja yö unille meni 18.15. muuta oireita ei ole tullut.

sane
 
Auton ikkunoita ei kannata pitää auki, vaikka olis kuinka kuuma. Tuttavapiirissä on ihmisiä, jotka on saaneet kasvohalvauksen siitä vedosta. Enkä varsinkaan kyllä pitäis auki kun vauva on kyydissä :O Vaikka tänään olikin ihan järkyttävän kuuma autossa, niin ei olis tullu mieleenkään ajaa ikkunat auki kun on lapset mukana...

Ja ilmastoinnille hyvä lämpötila on n. 21 astetta, silloin ei palellu mut ei ole kuumakaan. Mä olen kyllä pitänyt ilmastointia jopa 23-24 asteessa jos ulkona on 30...

Parisuhteesta: Oon LD:n kans samaa mieltä, et on aika naurettavan näköistä jos aikuiset pussailee jossain kadulla tai kävelee käsi kädessä. Me kuulutaan kans niihin, jotka saattaa esim. baarissa olla sen näköisiä et olis riidoissa keskenään. Jos ollaan kavereiden kans, niin miks silloin pitäis kiehnätä vaan sen oman miehen kans. Sitä näkee kuitenkin jatkuvasti, kavereita harvemmin :) Eikä se tarkoita sitä, etteikö me oltais onnellisia (ainakin mun mielestä, miehen mielipidettä en tiedä...)

Niin ja mulla on kans takana pari tosi paskamaista ihmissuhdetta ja niiden lisäksi pari pikkuisen vähemmän inhottavaa. Kahteen kertaan oon sortunu suhteeseen alkoholistin kanssa (eivät kumpikaan sitä myönnä), jotka myös molemmat on pahoinpidelly mua fyysisesti, toinen lisäks todella pahasti henkisesti. Lisäks yhdessä suhteessa mua petettiin jatkuvasti.

Nyt en sit muistakaan mitä piti kommentoida... Täytyy lukea tuota edellistä sivua uudestaan, josko muistuis mieleen :D

-JennyA & Lillukka-
 
Viimeksi muokattu:
ja taas oon hereillä tähän aikaan.. Kolmas yö peräkkäin ja nyt rupee jo hivenen ärsyttään :kieh: Mies tuli vielä reissultansa ja koko saamarin makuuhuone haisee vanhalle viinalle, eli lisää :kieh: Sinänsä en valita, koska varpajaisten jälkeen tää on eka kerta ku misään kavereidensa kans on vauvan syntymän jälkeen, mut kuhan nyt just ärsyttää..

Tohon käsi kädessä kävelyyn sanon vaan sen, et mä en oo ikinä ollu mikään käsikädessä kävelijä. Mulle henk.koht on ihan sama, jos jotkut kävelee käsikädessä. Enpä oo ikinä ees aatellu, et se vois olla jotenkaan imelää tai mitään, saatika et kertois parisuhteen laadusta, enpä siihen sen enempää kiinnitä huomiota. Mut meillä siis mies tykkäis kävellä käsi kädessä ja mul on oikeen "vaivautunu" olo aina kun ottaa kädestä kiinni. Oon kyl sanonu etten siit niinkään välitä, mut hän vaan tekee sen jotenkin luonnostaan, et nappaa kiinni, kunnes mä taas hetken pääst jotenkin "vaivihkaa" irtaudun :D

Ilmastointi on kyl tosi pop, varsinkin kun siitä ei tosiaan oo saanu aina nauttii, niin tuntuu kyllä luksukselta. Koiraakin jopa voi ottaa mukaan näilläkin keleillä =)

Meillä vaan nukutaan tooosi huonosti päivisin.. Ja nyt rupee käymään raskaaks, tai tuntus et tää pvä tosi raskas, ku ei yhtään omaa aikaa. Muutama pvä menikin ihan ok, mut nyt ois jo kaivannu ees pikkasen pidempää uni pätkää. Eikai siinä muuten mitään, jos viihtyis ees sit hetken itsekseen josain, mut ei.. Vaan tääl me kuljetaan ympäri kämppää, neiti sylissä ja molemmilla hiki virtaa. Noh mut, nythän mulla sitä omaa aikaa sit on ku tääl kukun :D

No nyt vauva kaipaa tissiä, josko sitä itekin sais unta =)
 
ettei mua nyt täysin vastuuttomana äitinä pidetä niin korjattakoon että ikkunoita pidän autossa auki kaupunkiajossa, nopeudet ei aiheuta sellasta viimaa että siitä nyt joku kasvohalvaus tulee. isolla tiellä ikkunat tietenkin kiinni.

parisuhde just illalla miehen kans pohdittiin, tai mä oikeestaan kysyin et onko hänen mielestä mikään meidän kahden välillä muuttunut vauvan myötä. Eikä meidän mielestä oo. Paitsi että aikaa AIVAN kaksin on olemattoman vähän. Mut jos vertaa entiseen elämään, lapset muutti elämää niin et oli mies, ja sit olin mä ja lapset. nyt on käsite ME, perhe. loppupeleissä ei mikään itsestäänselvyys, koska itellä oli etukäteen pelko siitä että tämän suhteen kävisi samoin kuin edellisen, että lapsi jää kokonaan mun hoidettavaksi, eikä isää kiinnosta antaa hellyyttä ja huolenpitoa muuta kuin kännissä.

kotiäitiys LD on jokseenkin perillä tossa ajatuksessa. Itse en kyl aattele että JOS menee suhde poikki niin ... niin on elettävä että suhde kestää :) Mä olin kotiäitinä aiempien lasten kanssa 5,5 vuotta putkeen. Mies halusi että oon kotona, ja kyllä mäkin nautin. Mutta siinä kävikin juuri niin, että mä olin puilla paljailla kun ero tuli. Mutta en tosiaan elänyt ns.normaalissa parisuhteessa. et siiinä oli mätää alusta saakka ja paljon.
Mä tykkäsin valtavasti kun sai pitää lapset kotona, mun äiti oli kotona kun me oltiin pieniä. Oli ihanaa tulla koulusta kotiin, aina oli juuri leivottua pullaa tai munkkeja tai leipää. Aina sai heti kertoa koulupäivän kuulumiset ja oli kyllä kiva. tiukkaa oli taloudellisesti, mutta äitikin vuosien jälkeen sanonut että hetkeäkään ei vaihtaisi pois. en minäkään.
Nykypäivänä kaikki on vaan todella kallista. Pakko on mennä töhin heti kun tämä äitiysloma loppuu. Mä en ole ura-ihminen. Se miten etenee urallaan on kaikista vähäpätöisin asia mun elämässä. Mulle on aivan sama mitä mä teen, kunhan tykkään työstäni ja saan siitä elannon :) töihin on voitava lähteä hyvällä mielin joka päivä.
Ja kun on kokeillut jo sen 100 prosenttisen kotiäitiyden, on kiva päästä kokeilemaan myös äitiys-työ-yhdistelmää. Ja hyvillä mielin voin töihin mennäkin, kotityöt ei tosiaan jää vain mun harteille. Jo ennen kuin vauvaa aloin odottaakaan, ja tulin iltavuorosta kotiin, oli mies siistinyt paikat kotona, käynyt lasten kanssa kaupassa, ja mua odotti aina voileivät valmiiksi tehtynä. Sain siis vain käydä hetkeksi istumaan töiden jälkeen.
Tiedän että arki on raskasta varmasti sitten, mutta kun pari puhaltaa yhteen hiileen, siitä selvitään kyllä. Eikä kaikki suurin elätys-vastuu kaadu miehen niskaan, vaan voisin tienata enemmän kuin nyt, ja näin osallistua enemmän asumisen kuluihin mitä nyt voin.

ainoa mitä EN halua on 3-vuorotyö. musta tuntuu et yötä tekemään musta ei olis. iltavuorot menettelee, tosin haasteena on, että missä välissä ehtii noita koululaisia sitten näkemään :( ja jos kaupan alalle menee, ois lähes aina viikonloppusin töissä. mutta pari mukavaa viritystä on jo meneillään, saapa nähdä mikä musta taas tulee ;)
 
jos toiselle sattuu jotain... meillä on turvattu asia myös niin että ongelmia ei tule. mies omistaa talon, eli jos mulle käy jotain niin hän joka tapauksessa pystyy lyhennyksen hoitamaan, erät on sellasii jo nyt että ei tule ongelmia. eikä sitä velkaakaan paljoa onneks ole. jos taas sille käy jotain, sen vanhemmat maksaa lyhennykset jos mulla ei ole työtä silloin. Mies on järjestänyt niin että mä ja lapset voidaan silti jäädä tähän. kauheeta ois jos niin kävis mutta sattuma voi kohdata ketä vaan ja millon vaan...
 
Riidelllään: useimmiten kaikista tosi typeristä jutuista :whistle: Vähän varmaan on vaikuttanut tää pikkulapsiarki, joskus vaan on niin väsynyt, että varsinkin aamuisin voi ihan mikä vaan ärsyttää. Mutta onneksi ollaan miehen kanssa molemmat sellaisia, että ei kanneta sitten kuitenkaan kauan "kaunaa" toista kohtaan ja meillä ihan kaikesta voi kanssa puhua.

Jos miehelle sattuis jotain luultavasti voisin jatkaa asumista tässä ihan hyvin. Myös vakuutuksin ollaan turvattu tapaturmissa, kuolemantapauksissa itsemme ja tietenkin lapsetkin.

Kotiäitinä meinaan tosiaan hetken jatkaa, olen kyllä siltin ajatellut mahdollisuutta joihinkin osa-aikaisiin töihin kunhan vauva on vähän isompi, jotta voin hoitoon jättää vaikka isovanhemmille.
Tilit on molemilla omat, mutta siltin rahat on periaatteessa yhteiset. Jos mies tosiaan vaikka kuolis, vois hetken tehdä tiukkaa mutta uskoisin että pärjäisin.

Jeps, jos vaikka lähtis uimaan muksujen kanssa...

Mindi83
 
riidellään kunnon yhteenottoja on varsin harvoin mutta näistä perus arkisista jutuista voi tulla sanaharkkaa useinkin. Niitä en kyllä edes laske riitelyksi,nahistelua pikemminkin. Rajut riidat ovat rankkoja mutta aina sen jälkeen tuntuu kuin ilma olisi puhdistunut ja voi aloittaa taas ihan alusta.

kotiäitinä en suoraan sanottuna viihdy,mutta en myöskään esim.äitiysloman aikana menisi takaisin töihin,se on mielestäni ihan turhaa kun äitiysraha on kuitenkin suht hyvä jos vertaa esim.kotihoidntukeen. Nyt ajattelin että jos saisin kosmetologin töitä osa-aikaisena sitten kun hoitovapaa alkaa,entiseen työpaikkaani päivöäkotiin en haluaisi palata vaikka olen siellöä viellä kirjoilla.

Eilen olin sitten grillailemassa koulukaverien kanssa. Oli aivan ihanaa :) Tuli sitten juotua skumppalasillinen jos toinenkin:whistle: Ja muutama olut vielä päälle :D Lähdin sitten loppupeleissä vielä baariinkin ja olin kotona vasta neljän jälkeen:saint:pikku hiprakassa olin mutta en juonut kuitenkaan kuin pari lasia skumppaa ja kolme olutta mutta minulle se riittää että nousee hattuun :) Sorruin polttamaan pari tupakkaakin:ashamed: Kyllä oli pahan makuista!!!! Tänään ei ole tehnyt yhtään mieli enkä aiokaan jatkaa polttamista kuin vain ulkona käydesää jos silloinkaan.
Oli aivan ihanaa päästä tanssimaan ja näkemään ihan erilaisia kasvoja kuin mitä viime vuoden aikana. Tänään olo ei ole ollut kovin kaksinen,todella väsynyt olo ja eilisestä asti on pää särkenyt :( Täytyyy huomenna hakea se poskiontelontulehduskuuri kun nyt näyttäis että ei hellitä pelkällä kortisoonilla.
Mies lähti sitten vuorostaan tänään ystävälleen kuka erosi kihlatustaan viikko sitten. Pari seurusteli useamman vuoden ja nyt kävi ilmi että naisella on ollut toinen mies :( Mieheni ystävä on erittäin ihana ja herkkä ihminen,oikeastaan ihan täydellinen mies ja hänellä on ollut elämässä vaikeaa niin suhteitten kuin perheenkin saralla ja nyt kävi taas näin :( Kyllä naiset on sitten petollisia :(

Tänään en ole laittanut nokkaani ulos kun olen vain maannut koko päivän sohvalla mikä on minulta tosi outoa!!! Mies oli ihana ja ´palveli´minua koko päivän :) KOhtahan nuo helteet jo helpottaa.

tuli mieleen että en ole aikaisemmin kuullut ettei ikkunat auki saisi ajaa autoa. Tokihan sen ymmärtää ettei nyt suoraan lapsen naamaan vedä mutta onko sekään nyt kauhean turvallista ajaa sata-asteisessa autossa??:O Meidän autolla ei ainakaan vois mennä mihinkään jos ei olis ilmastointia tai jos ikkunoita ei saisi avata. Sehän on kuumempi kuin sauna!!! Olen kuullut kyllä noista kasvohalvauksista mutta oletin että se on vain jos tosi kylmää ilmaa tulee pitkään vauvan naamalle.

Nyt menen vähän siivoilemaan,pääsispä jo yöunille :)
 
suhteen päättyminen... ei mun mielestä voi sanoa että "naiset on petollisia", ei voi yleistää. sekä suhteeseen että eroon tarvitaan aina kaksi. ei aina vika ole sen joka on lähteneen uusi kumppani. vikaa on aivan taatusti myös siinä entisessä. jos suhde toimii ja voi hyvin, ei kukaan lähde. ellei ole vain seikkailunhaluinen tms... moni sanonut mullekin mun eksästä, että miten sä saatoit niin ihanan ihmisen jättää? Niin, siinä on vain sellainen pointti jota muut ei tajua, sen arjen elää itse tämän ihmisen kanssa, ei kukaan muu. Kaikille muille ihminen saattaa olla juuri aivan täydellinen "oispa munkin puoliso tollanen" -tyyliin, mutta joka tämän henkilön kanssa sen todellisen arjen jakaa, voi ollakin kokenut todellisuuden aivan muulla tavalla..... eroissa on aina kaksi puolta....

tyttöjen ilta en edes kaipaa sellasta. kaikki tai suurin osa vetää vaan lärvit eikä mua kiinnosta sellainen... kesällä pidetään kavereille grillajaiset, mutta jokainen vastaa omista juomisistaan itse. miksi aina pitää vetää naamat tai tulla kotiin aamuyöstä?????miksei voi vaan viettää kivaa iltaa, ottaa hiukan ja mennä kotiin... ei, kun valomerkkiin saakka maksoi mitä maksoi. tällaisia kaveripiirissä eikä niillä tosiaankaan mene hyvin miehensä kanssa. näistä keikoista syntyy aina riitaaa..
Mies jos lähtee, kuluneen vuoden aikana mennyt kolmesti, tulee puolen yön maissa aina kotiin. vaikka saattaa olla pää täynnä, ei mua haittaa kun kerran juovuspäissäänkin haluaa tulla mun viereen nukkumaan ajoissa, eikä aamuyöllä...
mä en tykkää baareissa enää käydä, ikää päälle 30, joskus 10 vuotta sitten tuoli käytyä ihan tarpeeksi. tässäkin asiassa huomaa kuin ihmiset on erilaisia... yks kaveri esim on sellane että kerran kuussa on päästävä baariin. aamuyöllä kotiin ja seuraava päivä menee krapulassa miettien missä tuli taas käytyä. niin, se on sen juttu. en mä sitä tuomitse, mut itteä ei vaan kertakaikkiaan huvita. mua oikeesti inhottaa ajatuskin siitä että sit kaikki känniset äijätkin vaan kuolaa kaikkia kellä on hame päällä... todellisuus häviää ihmisiltä, kiitos ei. :) ja juuri tuo että sit kun juo niin alkaa polttamaan. ja moni ei sitä selvinpäin tekisi. siinä näkee kuinka juominen muuttaa ihmisen käyttäytymistä. eksäni kohdalla tiedän kaiken tämän ja myös vieraiden naisten lääppimisen ja kiehnäämisen ja kuka tietää mitä kaikkea todellisuudessa on tapahtunutkaan vuosien varrella...

mutta pääasia on että on rento ja mukava ilta :) meillä tänään miehen kanssa oli laatuaikaa, vauva nukkui tooooosi hyvin pitkin päivää, saatiin tehdä pihahommia, käydä saunassa, sekä istua iltaa omalla terassilla. vauva nukkunut pätkissä kun on niin kuuma, mutta ei se haittaa. sehän on toisaalta vain kiva että nukkuu pieniä unia mutta usein, aina ehtii jonkin jutun tekeen sillä välin kun se nukkuu :)

nyt nukkumaan, ilma mukavasti viileni jo sisälläkin :)
 
tyttöjen illasta tarkoitus ei sitten ole tuomita niitä ketkä baariin menee, se on kiva jos on saanut mennä, ja vielä tuo jos mies on "palvellu" seuraavan päivän ni on kyl hieno juttu, et äitikin saa pistää ns.aivot narikkaan joskus.
Kuinka tanssia jaksaa muuten baarissa näillä helteillä, kuinka hyvin toimi ilmastointi ;) ei varmaan saunaan tehnyt mieli :D

riitaa kodin pienistä jutuista yks juttu oli mikä mua kyllä ärsytti :D kun vessapaperi loppuu, niin kukaan muu meidän perheessä ei sitä vaihtanut vaan uus rulla avattiin kyllä, jätettii se sit aina pöydälle ... en siitä sit viittiny kilahtaa, kokeilin lempeämpää lähestymistapaa ;) pyysin kaikki paikan päälle ja kysyin: kuinka vaikeaa on asteikolla 1-10, vaihtaa uusi rulla telineeseen :D kaikki alkoikin nauraa ja totesi että no kuule!! KYMPPI :D mut sen jälkeen on uus rulla mennyt paikoilleen jopa lasten toimesta :) hih, pieni asia, mutta suuri riidan aiheeksi jos siitä tekee riidan....

ompeluvimma iskenyt, nyt kone esiin :)
 

Yhteistyössä