Maalismussukat - syntyneet

Olipas pakko tulla vielä pikaseen kirjottaan, ku on monta kertaa pitäny, mut aina unohtunu. Nyt kun tuo pienikin, taas hetken, nukkuu :) Eli: Flower ihanaa ja kiitos, et otit "palautteen" vastaan, jota täs joku aika sitten sait. Kertaakaan ei oo enää ainakaan mulle tullu sitä "lyttäys-fiilistä" sen jälkeen. Ja kiva et jatkoit kuitenkin kirjottelua, moni ois varmaan lopettanu tossa vaiheessa.

Eipä nyt muuta tähän hätään, kuumia viikonlopun jatkoja kaikille :p
 
kaarjalle kiitos. luulen että se lyttäys-fiilis tulee niistä mielipide-asioista....... kun joissain asioissa on se oma mielipide sanottava, niin tänne sellasta on vaikea laittaa niin ettei kukaan käsittäisi väärin.... et nyt kun oon vaan kirjotellu niitä näitä niin ehkä se kelpaa sitten, muillekin... :)
jutut jatkuu, koska on tänne kuitenkin itekin kiva kirjoittaa, henkireikä tavallaan, vaikka vertaistukea lapsiperheistä saankin tosielämässäkin.

kuuma on...siitä ei nyt päästä yli eikä ympäri. neiti onneks suostui viileää päärynäsosetta syömään, vettä on juonut tosi paljon ja maitoakin jonkin verran.
mä kyllä haluaisin itselleni moisen mielialan kun vauvalla: se ei ole kitissyt muutoin kuin jos aurinko sattuu osumaan naamaan.... miten joku lapsi VOI olla noin välinpitämätön helteeseen ja tyytyväinen ja nauravainen vaikka sillä hiki valuu joka puolella??? :D täytyy myöntää, että nyt se kestämisen raja meni rikki itsellä. tänään parkkipaikalla farmari-messuilla auton mittari näytti 36 astetta. SE on AIVAN liikaa....

mutta pisti silmään tuolla messuilla jotkut äidit.....nyut sit jos joku täällä olevista tekee samoin ja loukkaantuu tästä kirjoituksesta, niin en voi mitään. jättäköön sitten vaikka lukematta, mutta pakko kertoa...
Oli tummat vaunut, aurinko paahtoi aivan täysillä. kuomu kiinni, hyttysverkko päällä, ja mikä pahin mun mielestä: sideharso kaksinkerroin pyykkipojilla kiinni kuomussa! Lämpöhalvauksen vaara jo varmaan lapsella :O ei se ressukka saanut raitista ilmaa mistään!!! toisella sivulla oli kämmenen levyinen rako josta näkyi lapsen tulipunaiset posket ja olipa tuolla vielä vaatteitakin päällä :( sääliksi kävi... muutenkaan ei ilma ollut RAITIS, mutta hiukan ees kävi tuulenvire välillä. sit joku vuoraa vaunuihin lapsen niin kuin pakkastuulella....
toinen tapaus taas oli äiti, jonka taaperolla oli pitkähihainen sekä mustat pitkät housut.... lapsella pää märkä ja armoton huuto... huoooh... eikä edes hattua...

mä kattelin meidän vauvaa aikani, kuomu oli melkein alhaalla, päivänvarjolla sai suojattua auringolta sen mihin kuomu ei riittäny. kuuma sillä oli järkky... loppuviimeks päätettiin ottaa vaippasilteen, ja sit neiti köllötteli tyytyväisenä, nukkuikin hyvät unet siellä kun eläimiä ja muita juttuja kateltiin. välillä otin vesipullosta vettä jolla kastelin harson, ja sivelin sillä vauvan pään ja kropan. tyytyväisenä jokelteli sitten. ja silti vauvan iho oli kuuma joka puolelta. ihmettelen vaan että miksi ihmeessä tumpata pienelle päälle niin paljon, toki jossain vaunuissa harson peitossa on pimeämpää että nukkuu paremmin, mutta .....

no niin. sainpa purnattua minäkin päähän ottamiseni tälle päivälle ;)

minäkin hoidan yöheräämiset meillä. vaikka mies on nyt lomallakin. tää on sen kesäloma kuitenkin töistä, joten oon aatellut että saa nukkua aivan rauhassa, aamuisinkin niin pitkään kuin sitä vaan huvittaa :) jaksaa sitten taas aloittaa ne työt kun loma on ohi. ehkä ;) mulle ei niin väliä ole jos yöllä nousen, kuitenkin heräisin jos mies vauvaa hoitaisi. ja mä voin aina nukkua päivisin jos huvittaa. :)

maissivelli taisi muuten jonkin verran auttaa yö-heräämiseen.... viime yönä kahden maissa tarjosin maitoa, meni vain 30 ml. ja unta riitti puoli kahdeksaan :) tosin ähinä alkoi joskun viiden maissa, kuuden aikaan sitten päätin nousta itse :)

kesä on kyllä ihanaa aikaa! näkee aivan eri tavalla kavereita ja sukulaisia, talvi on niin pitkä välissä ettei tule samalla tavoin lähdettyä kyläilemään itsekään.

joku kysyi mitä tehdä kesäpäivänä lasten kanssa ?? mä tein intiaanikylän :D kepukoita vaan ja vanhat lakanat peitteiksi :) niillä ne jaksoi kolme päivää peräkkäin leikkiä ulkona... hiukan vain mielikuvitusta kehiin niin leikki maistuu, isommillekin lapsille ;)

sitten pikku torkuille itsekin, illalla taas grillaillaan :D
 
Muutama rivi tänne ennen unille menoa...

Meillä ei kumma kyllä ole helle vaikuttanut yöuniin, vaikka tuolla meidän yläkerrassa olevissa makkareissa on hiukkasen kuuma. Meillä on pieni tuuletin makkarissa, mutta ei se paljoa auta, ehkä vähän kierrättää ilmaa. Mä hoidan yöheräämiset, koska otan pojan viereen tissille. Ei taitais olla tyytyväinen, jos isänsä sen tekis. :LOL:

Nyt alkaa kyllä unimatti voittamaan, joten suuntana höyhensaaret -->
 
Ihme homma, kun ilma viileni ja itse pystyi yöllä laittamaan jo vähän peittoa päälle niin vauva heräilikin useammin kuin helteellä! Taitaa tykätä vähän lämpimämmästä.

Kaikki taitavat olla täältä lomalla, kun on niin hiljaista. Jospa itsekin lähtisi tästä vauvan kanssa kävelylle, kun vaikuttaa tuo ilma just sopivalta siihen hommaan. :wave:
 
Täällä ollaa flunssassa:kieh: Miehellä korvatulehdus ja itsellä varmaan virusperänen kurkunpääntulehdus,ihan tajuton yskä ja kurkku kipeänä. Miehellä meni äänikin pariksi päiväksi. Onneksi lapset on säästyneet.

Mä olen myös ihmetellyt välillä miten jengi pukee lapsiaan helteellä. Tietysti mustissa vaunuissa on uv-suoja eikä välttämättä niin kuuma kuin antaa ymmärtää mutta muistan kun oli jotain toukokuuta ja tosi lämmin niin näin äidin kenen lapsi istui rattaissa talja pepun alla ja vielä äp:n makuupussiin käärittynä:O Siis häh??? Niillä varusteilla olis pärjänny pakkasellakin. Mutta kukin tyylillään,ei sillä. Itse kannatan sitä että mielummin kylmä kuin kuuma,puenkin lapsiani aika kevyesti ja mielummin annan tarvittaessa lisää vaatetta päälle.

Oltiin eilen tyttöjen kanssa Serenassa :) Mies poti flunssaa Lennin kanssa kotona. Oli kyllä mukavaa ja virkistävää :)

Nyt Lennille sapuskaa:wave:
 
Ihanaa kun viileämpää! :) Meillä nukuttiin reilun tunnin päikkärit!

Tosta lasten pukemisesta, ni luulen kans, et tarkotus on varmaan ollu suojata lasta suoralta auringonpaisteelta. Vaikka tosin, eihän sitä välttämättä mustilla vaatteilla tarvitse tehdä :p Mutta ajatuksena varmaan se, niinkun varmaan tossa vaunujutussakin ehkä pyrittiin suojaamaan paisteelta. Ite en kans ihan noin ehkä tekis, mut kukin tyylillään. Ja sellanen täytyy muuten sanoo, et ei ne mustat vaunut oo välttämättä yhtään kuumemmat ku vaaleetkaan. Tossa naapurin kanssa kerran mittailtiin "vaunulämpötiloja" ku oli lämmin. Heillä siis vaaleet (beessit) vaunut ja meillä mustat. Molemmissa vaunuissa oli ihan yhtä kuuma!

Ja sit tosta tuli mieleen, et tää on ylipäänsä aika hauskanen ilmiö, et "juoruillaan selän takana" (ite teen sitä ihan yhtälailla!!) Tai siis tarkotan, ettei mennä sit sanoon suoraan, vaan sit vaan kyräillään jälkikäteen. Tosin tiedän et esim. tollasissa Flowerin mainitsemissa asioissa, otettas varmaan tosi kovin nokkiin, jos niistä menis sanoon, mut ylipäätään ilmiönä. Siis tällanenkin (te ootte niin eri suunnilta, et ette varmaan sitä ehkä "kuullu"?), ku tossa Salossa, jokunen kuukausi sitten, yks nainen oli kaupan edessä pahoinpidelly koiraansa (kosketti mua jotenkin viel super kovasti, ku belgianpaimenkoira kyseessä ja itellä myös saman rotunen). Siis asialla MONTA silminnäkijää, mutta ei yksikään puuttunu asiaan!! Siis mitä hittoa?? Sit vaan soitettiin poliisille. Mut koira oli jo siinä vaiheessa "kuullu kunniansa". Ohi nyt sinänsä aiheen, mut ymmärrättekö mitä tarkotan? Itse siis syyllistyn ihan samaan, vaikka tosin tossa koirajutussa tiedän, et en ois pystyny vaan kattoon..

Noh tällasta tälla kertaa. Ai niin, sen muuten viel sanon, et meil ei sit oo kertakaikkiaan mitään rytmiä! Ei edes öissä..

kaarja ja neiti 12pv vajaa 4kk :)
 
Nii-i, ja sitten ihmetellään mitä vauva oikeen huutaa vaunuissa vaikka kaikki perusjutut olis hyvin.. Siis juu voi huutaa toki muutakin kun kuumuutta. Ja koitan aina ajatella että toisilla on varmaan syy siihen miten toimivat, vaikka toki liika pukeminen voi olla tietämättömyyttä tai ylihysterisointia. Muttei sitä koskaan tiedä onko toisella vaikka joku sairaus tai lääkitys ettei saa altistua auringonvalolle.

Täällä vauvalla on näillä keleillä vaunuissa lyhythihainen body. En pidä lakkia kun ei aurinko päähän edes paista eikä sinne tuuli ota. Tuo on muutenkin aika kuumaverinen tapaus, pää ja selkä on märkinä herkästi.

Viikonloppu oltiin Tampereella palstatapaamisessa, oli hyvä ja onnistunut reissu :) 800 kilometriä autossakin meni hyvin. Nyt uskallan lähteä tuon kans yksin autolla Ouluun, sinne ei oo kun 130km niin sehän menee leikiten. JennyAdelinan ja hänen vauvansa kanssa siis nyt matkattiin.
 
Tsau!

Pukeutumisesta: mä oon varmaan sellanen, että helposti laitan liikaa vaatetta... tosin siitä on sitten helppo alkaa riisumaan.. tää on mulla sellanen talven ongelma enemmänkin... nyt on vauva ollut helteilläkin ihan tyytyväinen joten ilmeisesti oon ihan passelisti onnistunut pukemaan tai sitten tämäkin vauva tykkää enempi lämpimästä säästä :)

Niin on vaikee lähtee arvioimaan mitä jonkun toisen vauva huutelee siellä vaunuissa, voi olla muutakin kuin lämpöä.. tai sitten ei.. mistäs sen tietää. Varmaan itse sain tosi paljon kieroja katseita esikoisen aikana, kun hän oli aika itkuinen.

Viikonloppu meni meillä hyvin, tehtiin retki lasten kanssa ja muuten ollaan sitten tuota keittiötä laitettu kuntoon, ihanaa kun kohta on valmista... paitsi, että nyt keittiön pöytä täytyy laittaa kuntoon... jotenkin haluisin itse sellainen "vanhahtavan" lankkupöydän... joten mun täytyy jostain mennä lankkuja etsimään, sopuhintaan mielellään.. Tänään oonkin sitten itse vuoden vanhempi, vielä ei 30 kriisiä näkösällä! :D Täytekakkua vaan mättäsin niin paljon kitaani, että se siitä mun herkkulakosta ja ilmeisesti sitten siitä unelmavartalostakin :LOL:, nojoo kerran sitä tässä vaan eletään, it´s my party, and i eat what i want to :D

Mindi83
 
Huomenta!
Kiirusta pukkaa, kesä on ihanaa aikaa kun näkee kavereita ja tuttuja enemmän. Ja hevostouhut parhaimmillaan nyt.

Assille kuuluu oikein hyvää, oikea ilopilleri tyttö on. Eipä juuri itke päivisin ja öisinkään enää. Pitkät päikkärit on vaihtunut tunnin torkkuihin pitkin päivää. Yöt on menty heräämättä jo muutamia kertoja.
Vaatekoko 68cm.
Viihtyy vaunuissa jo hereilläkin ollessaan, katselee ja seuraa kun kuomu alhaalla.
Hieman maisteltu perunaa ja porkkanaa ja velliä ajattelin tällä viikolla antaa pienen määrän. Selkeä ero tyytyväisyyteen kun saa rintamaidon lisäksi korviketta ja kiinteää päivisin. Assi kun on ollut kova syömään, jatkuvasti tissillä. Vielä ei ole kääntynyt vatsalleen, ja kääntymisyritykset on jäissä nyt jostain syystä. tavarat ja omat varpaat kiinnostaa enemmän.

"Selän takana juoruilusta" en harrasta. Mä en yleensä kauhistele muiden tapoja, en tarkkaile muita ihmisiä.
Omista kavereista en puhu milloinkaan pahaa selän takana mutta ihan kauhea totuudentorvi olen ja suoraan sanoa pamautan liiankin herkästi. Mä en esim. ymmärrä jos mulle tullaan selittämään jostain kolmannesta osapuolesta "Se juo ihan liikaa ja lasten aikana,,," Mun vastaus on "Ei se mulle auta täällä selittää, puhu henkilölle itselleen..." Ja varsinkin se, että mulle tullaan kertomaan jonkun henkilön eläinten laiminlyönnistä, daa... Jos näkee suoranaista eläinrääkkäystä niin ilmoitusta ja vikkelään. Tai ainakin sanoa tyypille itselleen kovasti. Kukin tyylillään. Ei mua kaikki siedäkään sen takia kun oon niin kauhean suorapuheinen. Oon menettänyt jokusia ystäviäkin siitä syystä.

Mulle on tullut ihmeellisiä tuntemuksia vauvan myötä nyt, murehdin lapsiani ja pelkään kaikkea turhaa. Jotenkin tahtoisin suojella näitä pieniä kaikelta pahalta. Tekis mieli laittaa koko sakki pumpuliin. En ennen ollut näin pelokas. Onko se ikä, vai hormoonit... :confused:
Miehelle näistä juttelin, se sanoi huomanneensa mussa saman asian. Poikiakin murehdin ja kyselen jatkuvasti mitä pojat ulkona tekee. Enhän mä voi estää lapsia kokemasta ja itsenäistymästä....

Meillä on auttanut Assin nukutuskiukkuiluun sitteri. Helpommalla päästään kun syötän tytön ja laitan sitteriin makuuasentoon, siinä sitten keinutan uneen ja kannan sänkyyn. Alkoi olla iltaimetyksetkin yhtä kiukkua tunnin verran joka ilta ja se oli väsyttävää.
 
goooooood moorrning :D

univelat taas kuitattu, olen jälleen oma itseni ;) mulla oli ystävä pari yötä kylässä ja lasten mentyä nukkumaan tulikin valvottua.... niin harvoin päästään näkemään ja juttelemaan näin, niin eihän sitä malttanu ite ajoissa nukkumaan mennä ... kuten tiinelli totesi niin kesä on ihanaa aikaa tässäkin suhteessa :)

mä olen vasta viimeisen parin vuoden aikana opetellut sanomaan omia mielipiteitä... tai sanoinhan ennenkin, mut ne lytättiin aina. mun mielipiteillä ei tiettyjen ihmisten mielestä ollut mitään virkaa, heidän mielestään väitin aina vastaan. mitä ajatustenvaihtosa se sit on jos pitää aina olla samaa mieltä kaikkien kanssa????
eron myötä opettelin sanomaan nätisti mutta suoraan :) mieskin sanoo monesti vielä, et sanot NYT mitä oot mieltä :) ja eksä saa suorastaan raivarin jos lempeästi jutellen sanon jotain, se vaan hermostuu ja vetää luurin korvaan ... :) no mut kyllä mielipiteitä tarvii olla. ja sellaset kelle ei kaveriksi kelpaa, eivät ole sen kaveruuden arvoisia .

vaatetus niin, vauvan kanssa pukeminen on kyllä vaikeeta, mäkin puen yleensä sit sellai, et voi vähentää helposti.

kiinteät nyt menee päärynäsosetta, perunaa, maissia. porkkana-perunasosetta annoin yhtenä päivänä, aiemmin olin antanut sitä hiukan itse keitetyn perunasoseen joukkoon. ja tästä tulikin koko illan kestävät vatsanväänteet ja kitinät. pitkin iltaa pulautteli porkkanan värisiä pukleja ja seuraavana päivänä kakkasi tumman vihreää kakkaa. muistelinkin tossa, et jossain ois lukenu et kun alottaa kiinteitä, niin tuo vihreä kakka kertois et saattaa olla allerginen kyseiselle???
 
Arvostan kyllä ihmisiä jotka ei lähde noihin juoruiluihin mukaan. Vaikka usein väitetään sen olevan enemmänkin sellanen naisten ongelma, niin tiedän kyllä aika paljon miehiä jotka tätä harrastaa ja vielä aika karskilla tavalla. Täytyis kohdella muita silleen kun itseään tahtoo kohdeltavan, pätee monessa asiassa. Itse varmaan olen juoruiluun joskus syyllistynyt, mutta onkohan ikä mikä tuo tähänkin vähän järkeä mukaan.

Niin mitä tulin kommentoimaan oli tuo "yli"huolehtivaisuus. Oon huomannut itse myös olevan nyt vauvan jälkeen todella paljon enemmän huolissani noista isommistakin.. myös pelkään välillä jotain kamalaa sattuvan. Mieskin on sitä mieltä, että menee jo överiksi. Voiskohan olla hormooneista johtuvaa tämäkin? Aika stressaavaakin jo, kun koko ajan täytyy olla tarkistamassa ulkonakin mitä siellä tapahtuu! Esikoinenkin menee kouluun jo ja pitäis jo vähäsen luottaakin, että osaa itse kulkea ja koulussa pärjäävän, huoh.. toivottavasti helpottaa kohta nää tuntemukset.
 
Huomenia :) Vaikka eilen oli jo viileämpää niin meikällä hiki pukkaa koko ajan:kieh: JOtenkin niin hiostavaa että tekis mieli mennä tonne ulos huutamaan että ´tule perkeleen ukkonen ja äläkä meinaa!!!!´ :D

kiinteitä ollaan mekin muutamia kertoja jo maisteltu. Muutama lusikallien päärynää ja banaania sekä maissia ja peruna-porkkanaa. Hyvin on uponnut ja tuntuu että poika oikein vaatii lisää :D Maitoa menee hillittömät määrät.väh litra päivässä, Mun imetykset on nyt harventuneet tosi paljon,imetän oikeastaan vain aamuisin ja sitten pari kertaa päivän aikana. Öisin Lenni ei ole nyt syönyt enää pariin viikkoon.

Harmikseni voin myöntää että minussakin on hieman juoruilijan vikaa:ashamed: Mutta pääasiassa ne on vaan sellasta perus akkojen papatusta että jos on oikeasti jokin asia missä on henkilö vaarassa tms.niin ei mun osalta jää sitten pelkäksi puheeksi vaan toimin.

Meillä myös iltaisin Lenni nukahtaa ensin sitteriin josta kannetaan sänkyyn.

Mulla on alkanut tulee aika kamalia ´flashbackkeja´vuoden takaisista tunnelmista. Olin jotenkin niin epätoivoinen ja paniikissa :( Tuntuu että kehoni on jotenkin ihan fyysisellä tasolla vielä vuoden takaisissa tunnelmissa kun tulee samanlaisia oloja kuin sillon,pahoinvointia ja äklötystä:x Keho jotenkin käy ne alkuraskauden tunteet uuudelleen läpi. Päivääkään en ole katunut,tuo pieni poika on maailman ihanin ja rakastan häntä koko sydämmestäni mutta ne alkuraskauden tunnelmat vaan oli niin kaoottiset kun ei ollut suunnitelmissa yhtään että vielä saatais lapsia. Eilen olin jotenkin tosi hermostunut koko päivän kun menkat olisi pitänyt alkaa ja ei vielä illalla olleet alkaneet. VAikka olemme käyttäneet ehkäisyä,olen jotenkin tosi herkillä jos joutuisin tilanteeseen missä pitäisi taas valita. Mullehan on kolme sektiota jo tehty joten ei olisi kauhean terveellistä enää lapsia saada ja olenkin jo tottunut ajatuskeen että ei enää. Mutta eilenkin mietittiin miehen kanssa että jos olisin nyt raskaana niin tottakai abortin tekisin jo ihan terveyteni kannalta mutta silti tuli se ihan pieni ääni päähän että mitä jos Lennillekkään ei olisi annettu mahdollisuutta:'( Tuo pieni ihminen on muuttanut meitä vanhempina ja tehnyt meistä parempia ihmisiä. Tuli jotenkin mieleen että miltä tuntuisi jos en antaisi mahdollisuutta seuraavalle mahdolliselle lapselle. Se oli tietenkin ihan puhdas tunteella ajattelu,ei järjellä. Mutta onneksi mun menkat sitten myöhään illalla alkoi :D Tänään varaankin sitten pikimmiten ajan ehkäisyneuvolaan niin saadaan joku pidempiaikasempi ehkäisy kun tuo kondomi. Ehkäisykapselia olen ajatellut,onko kellään kokemuksia?

Nyt siivoilemaan :)

-Naurukohtaus ja Lenni 4,5kk-
 
Mäkin kyllä toisinaan harrastan juoruilua. :ashamed: Mut kaksnaamasuutta mä inhoan. Sitä että ollaan olevinaan niin kaveria, mutta selän takana puhutaan hirveää paskaa. Mä kyllä näytän sen jos en viihdy jonkun ihmisen kanssa, enkä esitä mitään ylintä ystävää.
Mäkään en kauheena jaksa toisten tekemisiin puuttua. Siis toki sitten jos on joku törkeä juttu, niin kuin tuo em. koiran rääkkäys, tai jos lapset on vaarassa tms.

Mullaki vauva saattaa vaunuissa huutaa, ja kyllä vituttas jos joku selän takana puhuis että tuolla lapsella on varmaan nälkä/vaippa märkä/kuuma. Kyllä mä ite tiedän parhaiten mitä se huutaa = väsymystä jolle ei voi oikeen tehdä mitään kun siihen ei mikään auta, nukahtaa sitten kohta raivareiden jälkeen. Ei siinä auta kanniskelu, ei tutti, ei puhe, ei mikään.

Kiinteitä täällä menee jo ihan täysillä. En edes muista mitä kaikkea on maistellut. Kakkakin on sellasta kunnon vääkylää nykyään eikä sellasta vauvakakkaa enää. Ei ole mistään tullut mitään oireita. Eiku hetkinen, puolukasta/mustikasta saattoi tulla, en ole varma. En kumminkaan nyt viitti sitä vähään aikaan antaa. Velliä oon myös antanut (peruna-porkkana, maissi) mut se ei pidä yhtään nälkää sen kauemmin loitolla kuin maitokaan.

Öisin herää n. 4-5 tunnin välein syömään kiinteistä huolimatta, vaikka illalla annan kunnon satsin esim. perunaa ja päälle maitoa sellaset 100ml.

Esineisiin alkaa pikkuhiljaa tarttumaan, ja kovasti yrittää kääntyä mahalleen ja pyörii lattialla ns. akselinsa ympäri.

Pahimmat huudot ovat loppuneet. Oikeastaan ei huuda enää kuin sitä väsymystä kun ei malta alkaa nukkumaan. Oon kokeillut että vien heti nukkumaan kun alkaa ekat väsyn oireet, ei auta, eikä sekään että vien vasta sitten kun on ihan poikki. Joskus tosin nukahtaa ilman huutoa. Nyt ei oo iltaisin huutanut väsyitkua varmaan viikkoon, päikkäreille meno vaan joskus on hankalaa. Eli taitaa meillä koliikki olla onneksi taaksejäänyttä elämää. Itse olen ajatellut että vauvalla voisi olla refluksi, kaikki oireet sopivat. Puhun siitä lääkärissä ens viikolla.

LD + Pikkunen 3kk, 3vko, 3 pvä
 
uutta aamua pukkaa :)

eilinen oli kamala päivä. mulle. olin ku perseeseen ammuttu karhu. tiuskin ja hermosin ihan turhasta, pitkin päivää :( jo alko itteä ottamaan päähän, varsin en muille sitä kiukkua näyttäny mutta eipä tuo piiloon jäänyt. sanoin miehelle et menkat alkaa varmaan pian, kun tuntuu että kaikki ottaa päähän. se vaan hymähti ja sano, aijaa, ootko säkin huomannu ;)
ihana mies :D mut mikä ihme siinä onkin et ennen menkkoja pää tuntuu levistyvän vaikka mitään varsinaista syytä ei ole. ja niinhän ne alkoikin. helvata. harmittaa niin kun oma päivä vallankin menee ihan synkissä mietteissä, vaikka kuinka yrittäisi.
sen puoleen ois ihanaa olla vaikka raskaanakin, kun ei aina tarttis kerran kuussa kestää tätä päivää :( no onneks sit meni ohi, eikä meillä ihme kyllä tule keskenään mitään riitaa näissäkään päivissä, kun mä en kuitenkaan tiuski miehelle eikä se tahallaan ärsytä mua, vaan ymmärtää mistä johtuu ja antaa mun olla.
lasten säätämiset sen sijaan meinas keittää päätä :D toi 9 vee likka kun alkaa olla varsin päättäväinen mitä tekee ja millon, ja just eilen óli rankkaa kestää sen jankutusta saada tahto läpi. mut mä selvisin :)

huoh

ja yö meni aika levottomasti, vauva ähkii ja pöhkii, en tiiä pitäisköhän oikeesti alkaa nukkumaan korvatulpat päässä? kai siihen itkuun sitten heräis. tuntuu et on tuttia laittanu ainaki tsiljoona kertaa suuhun :D
onneks on kahvi keksitty :D

niin ja eilisen keittämisen kruunas illalla se, kun ekaa kertaa päivän aikana pääsin rentoutumaan yksin, menin koneelle ja aloin tänne kirjoittamaan. no lainasin isännän läppäriä, ja siihen olikin tullu hiireen joku tyhmä vika, joka teki kiusaa mulle vähän väliä, heitti jotain ruutuja näyttöön, tms. ja loppuviimeks hukkas kaiken mitä olin kirjottanu :mad:
ei lentäny kone seinille, mut en sit jaksanu enää toista konetta availla ja uutta stooria kirjottaa. mies fiksas hiirulaisen sitte ja kaikki oli taas kunnossa :)

noniin :) kiinteistä sen verran että porkkana sose ei ihan isona määränä sopinut siis vauvalle, maissi-perunasta se tykkäs oikein kovasti :) tänään ajattelin testata perunaa ja parsaa :) vielä en oo jääpalamuotteihin ehtiny tehdä soseita. miks tuntuu ettei mitään saa taas aikaiseks sellasta mitä PITÄIS tehdä :D kaikkee häärimistä kyllä tulee tehtyä...

naurukohtaus pikaista paranemista!! mikään ei ole kurjempaa kuin sairastaa kesällä. ja vielä jos kuumeessa on helteellä. se on omalla kohdalla ollu tooooosi kurjaa.

juoruilu niin jokainen tekee kuten tykkää tässäkin asiassa. juoruilu selän takana silloin on paha, jos kaksikin ihmistä puhuu jostain kolmannesta tutusta henkilöstä, ja tarkoituksella pahaa. kasvotusten voidaan sitten esittää hyvääkin ystävää mutta ei sanota suoraan jos on joku asia mikä mieltä painaa. asioista selän takana puhumista minä harrastan myös, juuri näissä asioissa että ventovieraan tekemisestä. esim miten joku törppö käyttäytyi liikenteessä, miten voi olla vaikeaa näyttää vilkkua, tai miten joku äiti pisti vaunut umpeen helteellä.... ei se ole ilkeämielistä ja tarkoitus vahinkoa aiheuttaa. varsinainen ilkeämielinen juoruilu on tosi inhottavaa, ja sellaseen en lähde mukaan ollenkaan. tai yritän ainakin että en lähde.

loma-ajasta nautitaan, miehellä vielä kaks kokonaista viikkoa eikä me olla suunniteltu mitään :D mut on aivan ihanaa et mennään minne nenä näyttää jos on mennäkseen. tai sitten ollaan kotona. ei mitää väliä. pääasia että toinen saa levättyä, tehtyä rempan suhteen mitä tarttee. nikkaroiva mies on kiva, kaikkea mukavaa syntyy aika ajoin, ite tehty on mun silmissä arvokkaampi kuin kallis kaupan tuote. nää on tunteella tehty :heart:

kääntyily menee jo kevyesti kyljelleen, mutta ei tajua siirtää päällimäistä jalkaa :D välillä jää keikkumaan ja sit tulee kiukku :D mut ei varmaan kauaa mene kun hiffaa millai mitenkin päin kannattaa mennä.

isommat lapset on älyttömän iso apu. nyt kun vauvan niskaa ei tarvii enää varoa, hekin voi pitää enemmän sylissä. hiukan tarvii ite valvoa että muistaavat pitää nätisti. eilen meinas käydä iso vahinko, kun laittelin puhtaita pyykkejä makkarin kaappiin. neiti oli vauvan kanssa ja nosti syliinsä. sit laittoi sängylle hakeakseen lelun sille. ja mitäs huomasin: vauva oli niin reunalla sänkyä kuin olla voi....!!!!! äkkiä juoksin viereen siirtämään ja lempeästi neuvoin että ei IKINÄ enää.... se on yksi hujaus kun vauva olisi tippunut lattialle... meillä on vielä jenkkisänky, joka on tavallista korkeampi... huh huh... tyttö säikähti myös ja oli hyvä opetus, että vauva ei ole sama kuin baby born-nukke :)

elämä opettaa niin lapsia kuin aikuisiakin :)

mukavaa keskiviikkoa kaikille :)
Floweri ja typyskä :wave:
 
Katjahei, kiitos linkistä! noita ohjeita itsekin selailin kun en esikoisen aikaan itse tehnyt ruokia vaan kaupasta hain… oli muka niin työlästä etten viitsinyt itse tehdä :whistle: ja jonkun kerran kun tein niin maistui omasta mielestä niin pahalta etten viittinyt sit vauvalle niitä suuhun tunkea… :D

Sanelle kiitokset hyvistä vinkeistä (aletaan katsomaan jos saatais tuota pojan sukelluskammoa hieman lievennettyä, tietysti ihan pojan oman halun mukaan :) ) ja ohjeistuksista tuon sektion jälkeen! Tuli kovasti sellaista tietoa, mitä en itse olisi mistään selville saanut… oltiin jo suunniteltu et kolmas lapsi sais tulla piakkoin, mutta toi että saattaa sitten kohdun haava revetä :O vaikuttaa kyllä asiaan… odotellaan siis ihan rauhassa ainakin vuosi ja kattellaan sitten uudestaan… en halua mitään riskejä tässä enää ottaa, kun meillä on ollut jo ihan tarpeeksi jännistystä tässä kevään aikana.
Mullehan ei kerrottu yhtään koska noita syviä lihaksia saa alkaa tekemään niin itse odottelin sinne jälkitarkastukseen asti, :whistle: mutta lääkäri jutteli siihen malliin et alas äippä tekemään niitä… : / ihan ku olis pitänyt tehdä kuten normi synnytyksen jälkeen…. sängystä kyllä nousen kyljen kautta edelleen ylös, jotenki jäänyt päälle tuo ettei suoraan nousis eikä mulla noita lihaksiakaan ole millä sieltä suoraan ylös pääsisin... mutta ihan kiva tietää tuo ettei suositella muutenkaan suorilta mahalta nousemista.
Tosi huonosti tuntuu saavan tietoa sektiosta ja sen jälkeisestä elämästä… siihen pitäis kyllä osastoilla ehdottomasti panostaa kun ei kaikkea tietoa vaan tavallinen tallaaja saa käsiinsä.

Kesälomasta… meidän miehellähän sellaista ei tänä kesänä olekaan, vaan mennään ihan näillä viikonlopuilla… tylsää ja kurjaa mut minkäs teet… ehkä sitten ens kesänä on kunnon loma ja olihan tuo mies kotona jo tarpeeksi kauan, että ollaan vaan ihan tyytyväisiä että töitä nyt riittää…

Meillä on lattiatuuletin sekä hommattiin vielä pöytätuuletin lisäksi, joka on teholtaan yhtä hyvä kuin tuo lattiatuuletinkin… kuumalla säällä ne hyrräävät molemmat olkkari-keittiö-akselilla ja yöksi otetaan toinen makkariin puhaltamaan, joten kuumatkin yöt täällä nukutaan ihan hyvin sekä päiväunet myös. =)

Vaatekoko. on käytössä jo 68 ja 74 täytyy alkaa etsimään tuolta vaatehuoneesta ja laittaa pesuun pikkuhiljaa… :)

Vauvan pukemisesta helteellä. taidan itsekin pukea vauvaa vähän liikaa :whistle: mutta pyrin sitten aina vähentämään jos tuntuu olevan kuumissaan… helteillä on kyllä ihan vaippasillaan ollut, yölläkin. Vaunut on kyllä aika kuumat jo kun ylitetään se 20 asteen raja, joten meilläkin ihan lyhythihainen body on ollut käytössä ja sekin on tuntunut olevan välillä liikaa… taitaa olla aika kuumakalle tämäkin tapaus kuten veljensäkin on aina ollut ;)

Selän takana juoruilusta en ole koskaan tykännyt enkä sitä itsekään harrasta… olen kyllä joskus siihen syyllistynyt itsekin ja sen tunnustan, mutta iän ja kokemuksen myötä sitä on tullut fiksummaksi… ;) pidän enemmän suorapuheisuudesta vaikkei se aina mukavaa olekaan, mutta mieluummin niin että tullaan sanomaan sitten suoraan asiat ettei tartte kyräillä toisen selän takana… :)
eikä mua kiinnosta toisten tekemiset… kukin tekee tyylillään ja oma on asiansa, mutta suoranaiset lasten ja eläinten pahoinpitelyt on niitä asioita joihin pitää puuttua… ja fyysisen pahoinpitelyn lisäksi se henkinen puoli on sellainen myös, mutta siihen on sitten huonompi mennä puuttumaan… :| itse sitä henkistä kärsineenä tiedän millaiset jäljet se jättää ja on mun mielestäni yhtä paha kuin se fyysinenkin kaltoinkohtelu.

nyt poika kutsuu...

dogitar ja pikku E
 
Heips!

Kääntyilystä: ei meillä vieläkään mitään edistystä, siinä me lattialla vaan möllötetään ja ihmetellään :D

Eilen naurettiin ensimmäistä kertaa oikeen ääneen ja todella riemukkaasti! Ihanan kuulosta on! :) Muutenkin nyt on selvästi tullut tuohon puheeseen erilaisia vivahteita, hauskan kuuloista pupellusta!

Silmät on meillä nyt alkanut tulla tummemmiksi ja tummemmiksi, niissä on selkeitä ruskeita "juovia" , joten eiköhän hälle ruskeet silmät tule :heart:

Olikos täällä juttua maidon lämmittämisestä? Lämmitättekö vielä, vai annatteko ihan kylmää suoraan jääkaapista? Mä meinasin, että tälle tuntuu kelpaavaan vähän kylmempikin maito... miettisin kannattaako edes enää lämmittää. Mulla itsellä maidon tulo on jotenkin pienentynyt, en usko että edes enää toisesta kohta imetän, koitan nyt vielä kk:n sinnitellä ja sitten saa korvike kelvata suurimmaksi osaksi.

Nikkaroiva mies ois unelma. Oma osaa kyllä tehdä jotain, mut viimeistely on vajavainen... ;) Mulla ois ideoita vaikka kuinka paljon, joten saa ainakin harjoitusta asiassa! :D

Jaahas, nyt syöttöpuuhiin.

Mindi83
 
no mä en sektioon liittyen tiedä miks, mutta mun tuli mieleen että mahtaako verenpaineet liittyä asiaan? et jos samantein nousee, niin voinee tulla huono olo? ja on kai sektion jälkeen jotain kiinnikkeitäkin minkä kanssa tarvii varoa? no, en tiedä. mun tuli vaan mieleen.

käännytty :D just viis minuuttia sitten vauva kääntyi ekaa kertaa mahalleen, nyt jo kolmatta kertaa menossa.. tästä se lähtee :wave:
 
nousu Lihasten vuoksi. Elimistö joutuu koville suorilta mahoilta noustessa. Kyljen kautta nouseminen on kevyempää ja helpompaa. Näin nuorena se ei vielä tunnu, mut odottakaas 50 vuotta, ylös ei pääse kuin kyljenkautta. (minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa)

Kun maha vedettu auki, niin lihakset katkottu ja syvät lihakset eivät tue sisäelimiä. Kun nouset suoralta mahalta, niin suolet voi pullistua ja tyrä riski. Ylipäätään suoria vatsalihaksia ei saisi pahemmin harjoittaa, ellei syvät kunnossa. Koska syvät kuitenkin antavat sen tuen kehollemme

Usein leikauksen jälkeen ei edes pääse suorilta mahalta ylös, koska raskasta. Leikauksen jälkeen haava voi jopa revetä jos nousee suoralta mahalta, koska mahaan kohdistuu niin kova paine. Kyljen kautta noustessa paine kevenee.

Maha ja rinnan-alueen haavoja pitää tukea tyynyillä kun yskii, nousee tai kääntyilee. Keventää painetta haavalla ja vähentää kiinnikkeitä ja estää haavan repsahtamista ja auttaa kipuun

Sisätautilääkärin luennolla oli aiheesta enemmänkin, mut en muista mitä muita syitä hän mainitsi ja luentomuistiin panot on jossain varaston perukoilla.


Täälla annettiin ekaa kertaa peruna-porkkana velliä. Jos sais yö unet kestään edes kuuteen asti. alkaa kyllästyttään herätä aina klo 5.00 joka aamu. Itekin ruvennut menemään klo 20 nukkuun tai en jaksa riekkua päivää.

4 kk mitata 6540g 65,5 cm. pituuttaa kasvaa huimaa vauhtia

Nyt unten maille

Kauniita unia kullan kuvia kaikille
 
Huomenta :)

Vauva sylissä, tässä jotain pikasta kommenttia :) Meilläkin käännyttiin eilen ekaa kertaa!! Mut enää toista ei päässy.. Enkä ekaa kertaa nähny :/

Silmät meillä kans super tummat ja myös ruskeita "juovia" :) vas. silmässä ollut ruskee viiru, varmaan kyl aina? pari viikkosena huomasin.

Nykysin meillä naureskellaan ääneen jo aika paljonkin, leuan pussailu ja navan päristely on huippuja :D Ja ihan jo joskus jotain ilmeitäkin hekottelee :) Tullu täs yhtäkkii et hekottelee tosi paljon, ku ekojen naurujen jälkeen ei nauranu pitkään aikaan ollenkaan..

Juoruiluun vielä kans sen verran, että ystävistäni en mäkään juoruile ja iän myötä täälläkin opittu enemmän asioita sanoon suoraan. Lähinnä mun "juoruilu" on sellasta typerää lätinää, joka ei vahingoita ketään. Ei siis mitään "pahan puhumista".

Lämmintä taas piisaa, mukavaa päivää kaikille!
 
Huomenta,kuuma on ku saunassa:kieh:

silmät on meidän herralla syvänsiniset jossa mukana tummanharmaata:heart:

nousemisesta sektion jälkeen mulla on aina sanottu että just kyljelteen pitää ekoina päivinä nousta juuri sen repeämisriskin takia. Ja enpä muuten suorilteen olis ylös missään nimessä päässykkään,sen verran oli kipeenä.

vellejä ollaan maisteltu nyt parina päivänä sekä lisää soseita. Hyvin maistuu ja yöt menee ilman syöttöjä :D Odotan innolla kun ensi viikolla siirrytään puuroihin kun ukkeli täyttää 5kk:heart: Kyllä se aika menee niin nopeasti.

Ensi viikolla päästään viimein sinne silmäklinikalle Lennin kanssa. Silmät on rähmineet jo yli 3kk :( Ahtaista kyynelkanavista se johtuu kun sen kummempaa punoitusta ei ole eli ei virallista tulehdusta mutta toivottavasti saadaan jokin apukeino ettei tarttis aina olla silmiä pyyhkimässä.

Jaaha,nyt yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja mennä raivaamaan meidän vaatehuonetta,on ääriään myöten täynnä:kieh:

-Naurukohtaus ja Lennipoika 4,5kk-
 
Heipä hei kaikille! :wave:

Mukana ollaan vielä vaikkakin harvakseltaan kirjoittelen. Tuntuu, että aika häviää johonkin. Ihmettelen välillä sitä miten joillakin jää aikaa kirjoitella tänne vauvanhoidon ja isompien lasten hoidolta. Meillä on vain tuo yksi vauva ja silti aika on tiukoilla, en varmaankaan osaa ottaa omaa aikaa tarpeeksi. Tosin päivisin meidän neiti nukkuu max 30min x 3 ja se aika menee kotitöihin pitkälti ja sitten illalla sitä on jotenkin niin väsynyt että hyvä että miehelle on aikaa...

Meidän tytöstä on tullut viime päivien aikana tosi vaativa. Itse alan olla ihan poikki, kun vauva vaatii seuraa joka sekunti ja muun ajan huutaa. Nukkuu myös yöt todella katkonaisesti heräten syömään ensin 3h päästä ja sitten 1-2h välein. Ilmavaivoja on ihan hirveästi. Soseet aloitettiin reilu viikko sitten ja sen jälkeen elämä ollut yhtä kaaosta itkuisen vauvan kanssa. Onko muilla soseet aiheuttanut ilmavaivoja? Mitä avuksi, lopetanko niiden syötön vielä toistaiseksi? Perunaa sai muutamana päivänä ja sitten muutamien päivien päästä vaihdettiin porkkanaan. Luumua on annettu sen takia, että vatsa toimisi ja se on auttanut mutta enhän voi kai luumuakaan ruveta syöttämään koko aika...? Neuvolassa kehottivat antamaan iltaisin hedelmää ja eilen kokeiltiin päärynää. Maissivelliä kokeilttu kerran illalla 30ml maidon sekaan mutta eipä siitäkään mitään apua ollut yöuniin. Tyttö ei siis ilmeisesti ole vielä valmis kiinteille tai sitten on edetty liian nopeasti. Tosin määrät mitä annan ovat todella pieniä, edelleen 1tl vain kerralla. Jos jollain neuvoja tai kokemuksia niitä otetaan vastaan kyllä mielellään :)

Tyttö on ruvennut iltaisin ja päivisinkin kiukkuamaan ennen nukahtamista. Ennen nukahti niin ihanasta tissille mutta nykyisin vain raivoaa ja riehuu. Repii korvaansa ja heittää tuttia. Päivisin on puuduttavaa, että nukutan raivoavaa tyttöä ensin puol tuntia ja sitten nukkuu max saman ajan :/

Muuten neiti on todella ihana ja aurinkoinen tapaus. Meillä käännytään ja kieritään joka suuntaan. Kaikki menee suuhun ja takaperin liikutaan selällään maaten. Koskaan ei ole vauva enää siellä minne sen jättää :D Menee myös oman napansa ympäri vatsallaan. Osannut pitkään jutella mutta ei ilmeisesti ole kiinnostunut jokeltelusta, ääneen nauramisesta tms. kun ei niitä tee. On vain kiinnostunut harjoittelemaan ryömimään lähtemistä :) Äkkiä tuo pikkuinen on kasvanut, välillä tuntuu että liian nopeasti.

Miten teillä muilla kuukautiset tulleet synnytyksen jälkeen tai lähinnä meinaan onko ne olleet heti säännölliset? Itselläni ollut aina tosi säännöllinen kierto ja nyt 2x tullut kuukautiset säännöllisesti mutta nyt kolmannet ovat jo viittä päivää myöhässä, mietin vaan että sekottaako imetys niitä vaikka olisivatkin jo alkaneet? Näin kyllä viime yönä unta, että olisin taas raskaana mutta meidän tilanteessa aika mahdoton juttu (Tämäkin vauva hoitojen tulos).

4kk mitat oli tasan 8kg ja 65,7cm. Vaatekoko 74, juuri siirrytty. Tyttö hermostuu 68 vaatteita puettaessa, kun ovat sen verta tiukempia.

Tänään oli 4kk lääkäri ja siellä kaikki normaalisti. Kovasti kehui tyttöä :)

Kuumuudesta kärsitään kaikki. Itse inhoan kesää juuri auringon takia, kun saan aina migreenit ym. riesaksi ja vauvallakin hankala olla. Mutta ihanaa, me saadaan ilmanlämpöpumppu ihan lähiaikoina! Toivottavasti siitä on apua, kokemuksia? :)

Noniin, ehdin tämän juuri kirjoittaa kun neiti jo heräsi huutelemaan :D

Marrr ja pikkuneiti 4kk 4pvää
 
marr kiva että poikkesit!! meillä porkkana aiheutti kovat vatsakivut pienelle. sen lopetin, ja nyt päärynäsose on se mitä eniten menee. kannattaa mun mielestä antaa aamupäivällä, niin ei yöhön jää kitinät jos vatsa kärsii jostain syömisestä.
myös tykkää kovasti peruna- parsasta, tosin ilmavaivaa ilmennyt ;) muutenkin on hyvä tehdä niin, et jos perunalla alottaa, niin viikon verran sitä ensin. siihen lisää sitten sen teelusikallisen tms määrän jotain uutta. ja viikon verran antaa aina uutta laatua. näin porkkana alkoikin sopimaan meillä. pikkuhiljaa tietenkin kannattaa :) oon ite tehnyt niin, että aamupäivällä annan peruna-pohjaista, sitten viiden maissa jotain hedelmää. kahtena päivänä kokeiltu ruusunmarja-omenaa ja hyvin menee vaikkakin pieniä nuo määrät on. mutta päärynäsosetta saattaa se puolikin purkillista hujahtaa :D
ja mikä ei saa unohtua kiinteiden aloituksen jälkeen: vauvalle tarvii antaa vettä!!!! tai ei kai sitä pakko ole, maitokin käy, mutta meillä huomasin että vatsa menikin kovalle, ja nyt kun aterian yhteydessä ja jälkeen annan vettä niin kakat on normi-koostumuksellisia ;)

koneelle ehtiminen ite järjestän aikaa tähän niin, että esim aamuisin jos nousen ennen lapsia, keitän kahvit ja istun koneelle, niin mä herään rauhassa parhaiten :) jos taas isot lapset on jo hereillä, ne tietää jo että äiti tarvii pienen tovin olla rauhassa. ja jos niiden on nälkä, ne osaa jo itekin laitella.
jos vauva on hereillä, sen laitan sitteriin tai leikkimatolle. kirjoitan lauseen tai muutaman ja sitten juttelen sille välillä. joskus myös kirjoitan toisella kädellä kun pidän vauvaa sylissä toisella kädellä :D
mulle tää ainakin on totaalinen aivojen nollaus kotitöistä, kun koneella on poikennut, voi taas keskittyä siihen mitä pitäisikään taas tehdä........
iltaisin taas käyn koneella lasten mentyä nukkumaan. tähän ei niin kauaa aikaa mene, ja meillä mieskin on koneella aika paljon iltaisin, tässä telkkarin äärellä molemmat sitten koneilee sen aikaa kuin haluaa ja jutustellaan samalla ;)

kääntyminen nyt se onkin jo niin hieno juttu että sitä oikein kiljuen ja pöristellen tehdään :heart:

menkat kolmannet menossa. syön pillereitä joten kierto toimii kuin pitääkin. kauaa en aio syödä kun toiveissa ois jatkaa lisääntymistä piakkoinkin... ;)

naurukohtaus sulle piti sanoa että meillä on yhdellä lapsista ollu vastaava ongelma. alle vuoden ikäisenä ne sitten nukutuksessa sondeerasi kyynelkanavat. muuta sille ei kai voida parantamiseksi tehdä jos ahtautta on todettu. vaadi hoitoa mahdollisimman pian, me ei sitä ajoissa saatu, ja siitä syystä luomet jäi lurpalleen... että aina kun lapsi on oikein väsynyt, silmä on puoliksi kiinni :( tsemppiä!!!! toivottavasti saatte hoitoa ajoissa!

päivä ollut kuuma, vauvan päikkärit meni ihan seinille, nyt on vaan päästävä kääntymään mahalleen joka hetki, myös silloin kun koittaa nukahtaa ;D uskomatonta kuinka se siitä vaan lähti liikkeelle. mahallaan ollessa hiukan jo hamuilee jaloilla ryömimään lähtöä, kauaa ei sit varmaan siihenkään mene....

mies on nikkaroinut tänään taas kivoja :) se on kyllä sit niin näppärä, jos se idean saa illalla, niin seuraavana päivänä se sen toteuttaa :)
viikonloppu tulossa, haikein mielin, koska lapset lähtevät pitemmäksi ajaksi isälleen .... no, toisaalta tekee itsellekin hyvän että on vastuuta vain tuosta vauvasta. mutta kuitenkin. äiti on aina äiti, sitä ei mitkään muut asiat korvaa millään, ei koskaan....

kauniita unia minäkin toivotan :)

floweri. väsynyt. mutta kovin onnellinen :)
 
Heipat.

omaa aikaa.. näin yöllähän sitä on. Oltiin reissussa viikko, poika sai päivä ennen reissua antibiootit kun todettiin korvatulehdus.Korkean kuumeen takia mentiin tarkistuttamaan ennen reissua ja hyvä niin! Autossa vauva ei halua olla pitkillä matkoilla,tai siis alkaa huutaa kun auto humisee ja pientä painetta kun vauhti nousee yli 80 :/ Ajoa tuli yli 1000km joten sai pysähdellä jne jatkuvasti. Tuntuu että korvista johtuu, kun aiemmin samasta korvasta on vuotanut nestettä. Täytyy varata aika lääkäriin!

Poika nyt 3kk ja reilu1vk, kovasti kääntyilee mutta käsi jää vielä jonkin verran alle ja siinä sitten ähkii kunnes menee hermot :D Liikkuu myöskin akselinsa ympäri joten sänkyyn jos jättää tarvii olla jotain peittoa/tyynyä ympäriinsä.Nauraa hekottaa myös :) Potkii ja heiluttelee käsiään.
Vaatekoko ollut jonkin aikaa 74.

Välillä tuntuu aika raskaalta kun ei kerkeä mitään tekemään. Olenkin alkanut miettimään josko pitäisi muuttaa takaisin vanhalle paikkakunnalle jossa myös vanhempani asuvat. Täytyy kysyä lapsiltakin, koska en halua muuttaa jos lapset ennemmin täällä asuisivat.Vaikkakin kavereita on nyt molemmissa kaupungeissa kyllä.Matkaa näitten välillä on n. 160km kuitenkin, joten melko yksin olen lasten kanssa koko ajan, eikä apuja mistään saa. siksikin olis hyvä muuttaa lähemmäs vanhempiani ja myös vanhoja kavereita.Täällä oikeastaan vain yksi kaveri on, eikä niinkään usein nähdä...joskus 1 kerran viikos,joskus 1 kerran 3viikossa.
joten kyllä se yksinäisyys painaa välillä.Tällä hetkellä vielä autokin pieni,eli ei mahduta kaikki autoon, jotta vois kauheasti kyläillä, kun kaikki lapset kuitenkin mukaan haluaisivat sitten.

Kuumuus on kauheeta!! Mä en vaan jaksa lähteä edes ulos tällä kuumuudella,koska poikaa pitää kantaa repussa.Ei hän viihdy vaunuissa sekunttiakaan,jollei nuku :/ ja sitten olis juostava tuon 1½ vuotiaan perässä.Oi kun tulis viileät säät ja syksy! :D

Ei olla maisteltu vielä kiinteitä eikä vellejä.Tissillä mennään, ja hyvin kasvaa :D
Neuvolassa jo viimeks täti sanoi et vois sitten 4kk iässä alkaa maistelee..oikeastaan käski.. mut eipä aiota,jollei näytä siltä että tarvii lisää ruokaa.Nyt kuitenkin kasvanut erinomaisesti.
 
Täällä kans yöt on taas ihan perseestä. Viime yönäkin heräs neljästi syömään. Tai olla vaan joku hetkellinen juttu se, että nukkui 4-5 tuntia putkeen ja nyt ollaan taas tässä vanhassa mallissa, eli syö 2-3 tunnin välein öisin. Kuinkahan kauan tätä jatkuu :( Ja mun omaan mielialaan vaikuttaa todella negatiivisesti nämä jatkuvat yöheräilyt jo. Vauva on maanantaina 4kk, eikö sen pitäis pikkuhiljaa jo nukkua edes yhdellä syötöllä?

Ilmavaivoja ei enää niin paljon ole. En ole huomannut kiinteiden aloituksen jälkeen mitään erikoista. Vauvalla on nälkä kumminkin öisinkin parin tunnin välein vaikka söis purkin pilttiä ja 200ml maitoa päälle. Saattaahan sen oireet ja yölevottomuus johtua siitä mahdollisesta refluksista.. Pulauttelee varmaan 50 kertaa päivässä, jatkuvasti syöntien välillä, kiinteätkin oksentaa pois ja puklu haiseekin monen tunnin jälkeen syömisestä oksennukselta. Välillä oksentaa ihan kaaressa, nieleskelee kun suuhun tulee jatkuvasti puklua. Viimeks neuvolassa sanottiin että ihan normaalia. Keskiviikkona on lääkärineuvola.
Olen kokeillut antaa vähemmän ruokaa tietysti, mutta ei mitään vaikutusta. Puklua tulee joka tapauksessa..
 

Yhteistyössä