<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Moikka moi! Mukava että tänne "huuteluistani" ilmoittautui heti muutama "ei vielä synnyttämään" odottaja =)
Meninpä sitten mainitsemaan eilen hyvin nukutusta yöstäni. Viime yö oli kaikkea muuta... parin tunnin välein pissalle ja kyljen vaihtoa puolelta toiselle varmaan vartin välein. Kahden aikaan heräsin myös tosi huonoon oloon.. täytyi oikein käydä juomassa vettä ja hetki hengitellä olohuoneen puolella. Mistäköhän mahtoi niin huono olo tulla?

Pitkäkoipi Mulla oli viikkoa aiemmin ku sulla eli viikolla 34 sf mitta jo 34 cm. Ei kyllä sanonut mitään että vauva olisi iso, vaikkakin itse oon povannu kokoajan etten mittään pientä pääse synnyttämään. Me molemmat ollaan ainaki suht pitkii, minä 168cm ja mieheni 192cm. Painoa tullu yhteensä nyt 16kg. Mä en haluais millään isoa lasta ja jos ens viikon synnytystapa arvioinnissa näyttää siltä et olis tulossa iso, niin tahdon kyllä ultraan ja kuulemma käynnistystäkin aikaisemmin vois sitten pyytää.
Mua ärsyttää myös kommentit isosta mahasta ja et "vauva ei tuolla kyl enää kauan aikaa ole, ku oot jo niin isossa kunnossa" ja hei kuukausi vielä kuitenkin laskettuun aikaan.
Missä neuvolassa sä käytkään? saitko sä helposti lähetteen tyksiin ultraan? tahtoo kans =)
d
Rhea: Luulempa kuule, et siskoni ei mielellään halajakaan teidän synnytykseen edes mukaan ;) Ja kai hän voi aika hyvin itse päättää tilanteen mukaan mitä missäkin työvuorossa tekee. Näin oon ainakin ymmärtänyt. Hän juttelikin sitä et siellä on nyt tosi paljon tuttuja odottajia ja häntä hiukan ärsyttääkin ku Kokkola on niin pieni et väkisin jostakin aina joku tuttu tupsahtaa. Harkitsimme tässä jopa, et hän tulis mun H-hetken lähestyessä turkuun avustaan synnytyksessä. Onhan täällä kuitenkin ihan eri meininki, ku isossa maailmassa =))

Käväsin eilen oikein Ulpukassa uimassa ja ai että teki hyvää. Ihana tunne uida, kun painovoima on lähes 0 --altaasta nousu kilometrin uimisen jälkeen oli kyllä kaikkea muuta kuin kivaa.. tuntu et maha painoi ainakin 200kg :kieh:
Saunassa about 3v pikkutyttö kysyi äidiltään että miksi tuolla tätillä on noin iso maha (tarkoittaen mua) niin äiti vastasi tytölle et sillä on vauva mahassa ja se taitaa syntyäkin pian. No Voice rupes samoihin aikoihin muljaamaan massus oikein kunnolla, niin pikku tyttö pääsi ihastelemaan mahaani ja kovasti hän vain ihmetteli et miten se otetaan sieltä pois ja miten mä syötän sitä? Ihana tyttönen =)

Mua nyt ärsyttää tää Turun keli niin paljon et taidan vetäytyy vielä hetkeksi peiton alle.. sit täytys lähtee käymään baby one liikkeessä ostaa ne imetys liivit. Mies kehoitti mua eilen, että tällä viikolla pitäis sairaalakassit pakata valmiiksi. Silläkin tuntuu olevan hoppu =)

Voikaa hyvin!!

Ps. Missä Ninni ?!?!?!

Minä + Voice 35+3

..täällä Ninni!
Olin aamulla niissä verikokeissa ja sen jälkeen menin suoraan siskon luo siskonpoikaa kattoon ja hoitaan siks aikaa et sisko pääs suihkuun ja laittaan hiukset ym. kun sen mies on jo töissä. Kyllä se 2-viikkonen kullanmuru on vaan niin ihana :heart: , nukkui varmaan tunnin mun sylissä, tuhisi siinä niin ihanasti!!

Nyt odottelen verikokeiden tuloksia, tuun sit kertoon mitä ne äippäpolilla meinaa mun kanssa tehdä - jos mitään...

Sain eilen muuten sen Lindexin laukun mikä oli kaksplussassa, siirsin mun sairaalatavarat sinne ja hyvin mahtuivat vaikkei laukku mikään jätti olekaan... Kivan olonen on!

Mahagallupiin
viimex kun mittasin ni tais olla about 120cm ympärysmitta, nyt voi olla jo pienempi kun on masu aika paljon laskenut. Oon 170cm pitkä ja kyllä se masu voi pidemmilläkin vaan jättimäiseksi kasvaa, maanantaina neuvolassa rv 37+1 oli sf-mitta
36 cm :eek:

Palailen asiaan kun oon saanu soiton äippäpolilta! :wave: :wave:

:heart: :Ninni ja Muru 37+3

Kävin nyt sillä kuuluisalla k***pää-lääkärillä.. Ärsyttää entistä enemmän..
Painoa tullut 1kg 8 pvän aikana
hemppa 128 (ilman rautatabuja.. )
verenpaine huikeat 98/48
Vauvan syke 140
Kohdun suu kiinteä ja kanavaa 2cm... :headwall: :headwall: :headwall:
Lääkäri tutki mua n. 2min ja kirjoitteli juttuja koneelleen, totesi että ei tässä muuta. Kyselin kokoarviota ja vauva nyt noin 3,3kg. Miten voi tietää mitään kun ei edes tutki! Tuosta maksan sitten 11 euroa.. En edes tiedä mahtuuko vauva tulemaan, joten varaan tänään ajan yksityiselle. Supisteli tänään niin samperisti mutta lääkäri sanoi ettei ainakaan kahteen viikkoon tapahdu. :|

Nyt siis alkaa laihis ja jatkan aktiivista urheilua.

Epätoivoisena,
Laura & sitkeä sissi 38+2

No olipa Lauralla tosi mukava lääkärikäynti :eek: Tuo on just ärsyttävää kun lääkärillehän mennään että sais mahdollisimman paljon tietoa niin sen hetkisestä tilanteesta kuin tulevastakin ja kun lekuri sitten vaan tokaisee parin minuutin jälkeen että kaikki ok voit lähtä niin ei siinä paljon naurata... Monesti pitää ihan tinkaamalla tingata kaikkia pikku juttujakin, mutta se viimeistään avaa lääkärin sana-arkun kun mainitsen että mun äiti on lääkäri ja meinas että tää vois johtua siitä tai tuosta :kieh:

Galluppia oli mitoista ja täällä näytti mahanympärys olevan 116 cm :whistle: Sf-mitta oli viime viikolla 33 cm, pituutta mulla on hurjat 165-166 cm ja painoa oli raskauden alussa noin 65 kiloa. Nyt puntari näyttää jo 78 kiloa että 13 kiloa on räpsähtäny mittariin :p

Kyllä kait mun puolesta synnytykseen saa tulla kandi tai parikin... Edellisessä synnytyksessä piipahti vaan kätilö noin tunnin välein tarkistamassa tilanteen, mutta sitten ponnistusvaiheessa paikalla oli parikin kätilöä ja lääkäri kun pojun sydänäänet meinas hävitä ja tarvittiin imukuppia... Ei siinä olis paljon hetkauttanu vaikka ois ollu koko huone täynnä harjottelijoita :whistle:

Mä niin ajattelin että Heidi pääsis jo hommiin, mutta eipä se sitten mennykkään niin :D No sulla alkaa kyllä muutenkin käymään nuo viikot sen verran vähiin, että ei siinä voi mennä enää kovin kauan :)

Jahas... Poju heräs päikkäreiltä eli täytyy mennä :wave:

Pimmi tasan 36+0 (vielä 4 viikkoa |O )

No huh huh, tuota Lauran lekuria! Kyllä on kumma, ettei nuo lääkäreiden (siis joidenkin) sosiaaliset taidot riitä palvelemaan asiakkaita säädyllisesti. Eläkä Laura rupea dieetille, kyllä nää kilot karisee. Mulla lähti varmaan 5 kiloa ekan parin päivän aikana ja koko ajan olo kevenee kummasti. Masukin alkaa hävitä... onneks.

Hauska ero tuossa Pimmin synnytyksessä omaani. Meillä kätilö oli lähes koko ajan huoneessa, samoin lekurikandi. Jutteli mukavia meille ja kertoili kaikkea vauva-arjesta yms. Ei tuntunut aika lainkaan niin pitkältä. Toi vielä miehelle ruokaa, kun mies pesi isien olohuoneen kahvinkeittimen... Oli todellakin tuo kätilö läsnä meidän synnytyksessä.

Täällä yritellään tissitellä. Neiti kyllä syö kovasti, mutta tuota maitoa tulee ihan hirmuisesti hänen ruokamääriinsä nähden, joten äidillä on kivat silikonitissit... Normaalisti mulla A75 just ja just. Nyt ei mitään aavistusta, muuta kuin että ne on suuret, mun mielestä!!! Ja täyttyy niin helposti. Mutta eikös se maidoneritys vähän tasaannu sitten, kun tissit oppii, miten vauva syö...

Jospa laittelisi evästä, kun mies meni lenkille ja syödään sen jälkeen. Miekin haluaisin lenkille, kun oon kalpea kuin lakana. En muista, milloin oisin ollut näin kauaa yhtäjaksoisesti sisällä... kun tuo liikunta on niin iso osa elämää.

Misupai ja Prinsessa 3,5vrk

Potra poikamme syntyi nopean synnytyksen seurauksena rv 38+6 24.2.08 klo.6.43. :heart:
Komeilla mitoilla 4150g 51cm pipo 36cm. =)
Synnytys siis sujui hyvin ja todella nopeasti,2h50min oli kokonaiskesto. wow! :whistle:

Voimme molemmat mainiosti ja kotiuduimme eilen. :)
Huomena tulevat tarkastaan sairaalasta meidän voinnin,kun kuulutaan nyt viä LYSYn-piiriin.
Kirjoittelen myöhemmin tunnelmista, synnytykseen lähdöstä ja muustakin.

Nyt vauva-arkee,ja totuttelua kahden lapsen kanssa eloon.... Jänskää kuinka rupee arki rullaan,kun esikoinen on aika villi poika.

ISOT ONNITTELUT MUILLE SILLÄ VÄLIN VAUVANSA JO MAAILMAAN SAANEILLE!!! :flower: :hug:

Mamuliini ja viiru 3vrk :heart:

mju: Voihan suuruus... Olen itse pelännyt suurta vauvaa samoista syistä, mut tää arvioitiin 3700g. Toivottavasti asiasi hoituu eteenpäin. Ole itse tiukkana.

ehkäisystä: ennen raskautta käytössä on ollut pillerit ja sen jälkeen jonkin aikaa kondomi. Pillereiden syömisestä en pitänyt ollenkaan, joten hormonaaliton ehkäisy mielessä. Voi olla, että ihan vain kondomeillakin mennään..

mitoista: Täällä masun ympärys mitattu säännöllisesti. Nyt lukema 108cm. Pituutta on 173cm, painoa ollut 69kg, nyt 14 enemmän. Sf mitta jo 37. Lapsi tosiaan ultra- ja käsiarviolla sen saman 3700g, mutta pituuttakin pienokaisella kuulemma on aivan hyvin.
Hurjia lukemia ovat huhtikuiset saaneet...

Opiskelijoista olen ajatellut, että jos tyrkyllä on, niin yhden voin ottaa ihmettelemään. Vastahan sitä on pitänyt itsekin harjoitella ja missä sen olisi tehnyt, jos missään ei olisi otettu vastaan.

tutteli: Mulla puutuu kädet kanssa, mutta ei aiavn noin pahasti. Hyvä varmaan puhua lääkärissä. Mitä hän sanoi?

Joku päivitteli, että taitaa kaikki maaliskuiset syntyä ennen aikojaa. Tämä meidän vauveli taitaa kyllä pysytellä yksiössään ja ei kai se tilastojen mukaankaan mahdollista ole, että kaikki etuajassa hönkäisisivät tähän maailmaan.

Voikaa hyvin!
Tansuli+masukki 39+2

Täällä kanssa hieman ärtynyt ja kiukkunen mamma. Tuli noustua ylös ihan väärällä jalalla ja purin sitten tyhmyyksissäni ärtymykseni nuihin muksuihin. :ashamed: Komensin kummanki siivoomaan huoneensa ja pauhasin pojalle ku joku aivoton ääliö. Nyt kyllä harmittaa ja pitää varmaan hetken päästä mennä kysymään antaako poika anteeksi?.. Todella aikuista käytöstä siis multa *ruoskii itteensä*

Hieman tossa lukasin juttuja läpi ja muutamaan voisin pientä kommenttia heittää.

pimmi84: mulla kans noi pillerit vie halut ja muutenki musta tulee ihan vittupää. Jotenka ne jää sit heti pois laskuista. Hormo0nikierukka oli sen 5 vuotta ja sekin sai mun pään sekasin. Se hyvä puoli kyllä oli ettei menkkojakaan ollu ja ei tarvinnu huolehtia ehkäsystä. Nyt ei sitten vissiin muuta vaihtoehtoa ku kumit.. Kattoo ny sit mitä sitä keksii?

Kätilögallup: pojalta oli tupa täynnä sakkia. Oli vaikee synnytys ni siellä tais olla puoli sairaalaa paikalla. Mut eipä siinä edes kerenny aatteleen ketä siellä on ja ketä ei, sen verta kovaa työtä oli. Pelkkä ponnistus vaihe kesti tunnin ja lopuks imukupilla poika ulos. Ei siis mikään ruusuinen kokemus. Mut ei siis haittaa vaikka on sitä apu joukkoa siinä enempikin paikalla. Mut ketään sukulaisia en sinne kyllä huolis, mies vaan.

Mahagallup:
Mie olen 162 pitkä, masun ympärys 127 ja eilen mitattu sf 34. Että mahakas olen mutta so what! En jaksa sitä kyllä nyt ressata.

Miiu: Täydet sympatiat sulle :hug: Mulla kans vähän pelko perseessä että ainakin sen 4kg tämä kamu tulee painamaan. Arvio tehty nyt maanantaina ja vaikka eilen kirjotinkin että huojentunut oli olo ettei sen isompi ole tulossa, niin silti hermostuttaa. Esikoinen tosiaan oli sen 3950 ja 54 pitkä ja synnytys oli raskas. Mutta ei auta itkut markkinoilla. Pitää vaan kestää.

Misupai: Poika synty heinäkuussa ja ulkoiltiin heti kun mun vointi anto myöten. Olinhan viikon verran sairaalassa jo kotiutuksen jälkeen. Oli kohtutulehus. Mut poika oli varmaan kuukauden sillon. Tyttö synty lokakuussa ja oli kylmää aikaa, tais mennä puol toista kuukautta ku ekan kerran ulkoiltiin. Mutta siis sään mukaan sinne ulos voi mennä.

Tutteli78:
Olipas lohdullista kuulla että joku muukin vetää herneet nenään ihan pienistä. Pannaan nyt sitten niitten hormonien piikkiin ;) Musta kans välillä tuntuu että pää hajoo tohon mieheen, mutta elämä on. Pitää vaan jaksaa ymmärtää. :hug:

Marmeladi *päivän HUONO äiti* & Masuasukki 39+1

Oikein paljon onnea mamuliini!! :heart: :heart:

Meikäläinen täällä kärsimättömänä oottelee jotain merkkejä synnytyksestä, mutta kun ei mitään niin ei mitään!! Toivottavasti olisi jo kahden viikon päästä kaveri ulkona!!

Mulla oli esikoisen synnytyksessä kätilöopiskelija mukana. Ihan kiva kun se kerkis olemaan aika paljon meidän kanssa!! Joten saa tähänkin synnytykseen tulla!!!

Pitäisi lähteä ulos tekemään lumityöt, kun aamun jälkeen on tuo piha jo aikaslailla lumessa ja koko ajan lisää sataa!!

Muumi82 ja eppu (jäärä) 40+1

Hieman kiukusta laantuneena palailin katsomaan että mitä tänne tuli kirjoitettua.. :ashamed:
Kiitos tuesta teille :) Mä olen vaan jotenkin niin herkällä päällä kokoajan että pienetkin vastoinkäymiset tuntuvat valtavilta!No, annetaan sille urpolle anteeksi ja ensi viikolla taas neuvolaan.

Misupai
kiitos kilo-lohdutuksesta! Mua ahdistaa nämä extrat 7kg ihan hulluna ja ruokahalu vaan kasvaa.. Toki täytyy ottaa huomioon että vietettiin äidin kanssa 7 pvän karkkipäivä.. :p Dieetti voi olla kovinkin helppo kun vaan jättää suklaat pois.

gallupit: Masun ympärystä en ole hetkeen mitannut, viimeksi (pari vkoa sitten ) tais olla 97cm. Sf mulla oli tänään (38+2 ), 34cm. Pituutta mulla on 173cm, painoa oli 65kg ennen tätä...
Kätilögallupiin en oikein osaa sanoa mitään.. 2 kertaa on nyt ollut harjoittelija neuvolassa.. Ärtyneenä voin toki sanoa sairaalassa että ei kiitos..

Mamuliini80: Paljon paljon onnea pikkuisen johdosta!!! :flower:

Haluan oman nyyttini jo syliin..
Kärsimätön Laura & pikkuruinen

Lauralle vielä :hug:
Mulla on myös ikävä olo neuvolalääkäristä, mutta musta tuntuu, että hänen tökeryytensä johtuu tietämättömyydestä ja sen peittelystä. Arvostan kyllä sitä, ettei lähdekään rupattelemaan ja antamaan lausuntoja, jos ei osaa.

Onnittelut kaikille jo vauvan saaneille!

Täällä ei tulla ainakaan ihan heti perässä. Oon varmaan tätä vauhtia vielä kesälläkin raskaana. :kieh:

Eilen olin äippäpolilla tutkimuksissa kamalan turvotuksen takia, eikä mitään poikkeavaa löytynyt. Yhdelläkään Rovaniemen mummoista ei oo näin paksuja jalkoja kuin mulla :LOL:

Vauvan kokoarvio n. 3 400g, ei ole laskeutunut, kanavaa 3cm jäljellä ja kohdunsuu täysin kiinni. Alkaa jo turhauttaa. Ei muuten, mutta tämä oma olo on niin prkl:n huono, eikä tod. jaksais enää kärsiä. Että voikin särkeä käsiä ja jalkoja turvotuksen takia. Ens viikolla taas sinne polille. Ja kotona pitää mittailla verenpaineita ja tikutella pissaa proteiinin pelossa. Ja mies vaan sanoi, että tuota sää oot toivonu :kieh:

Mulla kans ärsyttää kaikkien muiden ihmisten kommentit mahan koosta, joka on ISO, tänään sf 35cm. Vauva vaan rauhassa köllöttelee tossa ylhäällä, eikä näytä merkkejä laskeutumisesta. Pitäis vaan osata ottaa muiden kommentit niin, että toisesta sisään ja toisesta ulos, mutta kai sitä on niin herkässä tilassa, että loukkaantuu pienistä.

Ehkäisystä Me päätettiin, ettei me ehkäistä mitenkään. Tätäkin vauvaa "tehtiin" 1,5 vuotta. Kaikki otetaan vastaan, jotka annetaan :heart: Paitsi mies sanoi, että viiden lapsen jälkeen katotaan tilannetta uudelleen ;)

Tulipa omaa napaa, mutta ihana kun saa välillä purkautua joillekin, jotka ymmärtää. Kiitos siitä.

Ärsyyntynyt rusina ja Kirppu 38+3

Mamuliinille paljon onnea tosiaankin potrasta pojasta!! :heart: :flower:

Niin ja Misupaille noista rinnoista että ne on tosiaan parikin viikkoa täynnä ku turusen pyssyt :whistle: Musta tuntu siltä että vaikka kuinka imetti ja imetti niin meinas pakkaantua niin täyteen että otti kipeää... Ukkokin katto että noista kait kuuluu "kops kops" jos niihin tökkää :kieh:
Sulla on kyllä ollu tosi mukavasti kun koko ajan joku on ollu paikalla. Meillä kätilö kävi tosiaan vaan tsekkaamassa tilanteen ja jäi pysyvästi paikalle vasta sitten kun sai alkaa ponnistamaan :| Tai oikeestaan se meni vielä niin, että poju ei meinannu lähtä laskeutumaan vaikka paikat oli auki niin käski mua seuraamaan koneesta että millon on supistus ja sillon piti sitten ponnistaa ja avittaa pojua laskeutumaan... Siinä sitten reilun tunnin ajan vaan tuijotettiin sitä käyräkonetta ja ukko koitti kannustaa mua ponnistamaan vaikka mun mielestä se oli tosi typerää ku spinaalin ansiosta en tuntenu supistuksia ollenkaan :) Mutta tuolla OYSissa on aina kiire ja täyttä synnärillä ja synnyttäneiden osastolla. Siellä pitää olla aika tiukkana jos haluaa edes jonkinlaista apua...

Mun äiti muuten meinas eilen että maha olis painunu aika alas, mutta kyllä tää mun mielestä on roikkunu tämmösenä ja vaikka kuinka kauan...

Äitiä kaivataan :)

Pimmi taas

Mamuliinille Onnittelut Pojasta!!!! :heart: Johan täällä poksahdellaan. Hieno juttu. =)

Kandeista oli juttua. Minä kyllä sallin omassa synnytyksessäni heidänkin läsnäolon jos kysytään. Mistäs sitä sitten oppis jos ei itse teossa... Itsekin kun olin neuvolassa työharjoittelussa niin sen oppi miten tärkeetä toi käyntien seuraaminen on. Mutta kyllä aina löytyy sitten niitäkin vanhempia jotka ei halua lapsensa käyntejä seuraamaan yms. mut mä en kyllä kuulu siihen sakkiin - en näe mitään syytä miksei kävisi. Toisaalta jos niitä harjoittelijoita useampi kymmenen pölähtäis kerralla vaikka ponnistusvaiheessa niin vois päästä parit ärräpäät et painukaa nyt ******* siitä :LOL:

Me oltiin eilen taas anoppilassa häiriköimässä ja kokeiluttamassa masua. Painoarvio nyt siis kolmen kilon kieppeillä (3,0-3,1kg) ja oli kuulemma laskeutunut lisää mutta ei vielä ihan alhaalla lantiossa. Mut hienosti oli kuulemma sinne menossa ja pää oli jo aika tiukasti kiinni. Eli lähtökuopissa mennään... On kyllä ollu taas sen suuntaisia kipuilujakin tuolla alamasussa ja lantiossa että joku pieni mönkiäinen sinne koittaa itseään kovasti pungertaa. Lähes joka yö herään kipuihin ja oon särkylääkettäkin syönyt. :ashamed:

angel08 olit vielä uskaltanut uimahallissa käydä, ai että munkin rupes tekemään mieli porealtaaseen köllimään... Olikos tästä jotain suosituksia, vihjaiskaa huonomuistiselle? Että milloin ei enää saa mennä ja miksi ei. Kauhia hinku ois tänään vielä käydä!

t. mama-L & Onni 37+6

Hei :wave:

Enpäs ole ehtinyt täyttää palstaa muutamaan päivään, kun nuo rakennushommat pn pitänyt kiireisenä :D *ylpeä itsestään*
Eikä tänne sen kummempia kuulukaan... Eilen oli neuvola ja kaikki oli OK =)
Painoa tullut ihan hirveästi 3en viikon aikana, yli kilon/viikko, mutta terkka ei ollut moksiskaan. Sanoi, että mulla selkeästi turvotusta ja johtunee siitä.
Vauva edelleen RT, mutta pää liikkui vielä. SF 31 ja vatsanympärys 103.
Seuraava aika 2en viikon päähän.

Mamuliinille Onnittelu :hug: potran pojan syntymän johdosta :heart:

Minä kyllä huolin kandit/ harjoittelijat synnytykseen. Olen itsekin vielä opiskelija niin jokseenkin sympatiat on heidän puolellaan. Eilenkin oli nla:ssa kätilö- opiskelija ja annoin sen ottaa verikokeet ja kaikki vaikka oma terkka sanoi, että saat kyllä kieltäytyäkin... :LOL:

Apua, nyt pitää mennä takas tontille, kun tuo aika rientää. Mutta palailen parin tunnin kuluttua takaisin!

Siihen asti :wave:

kleopatra ja ihmemies 35+2

Onnea mammuliinille potrasta pojasta! :flower:

mama-L: Eikös se niin mene, että kun on auennu paikat niin ei enää suositella uintia. Mammauinnissa käi yksi äiti, jolla oli noin viikko LA:han.. :eek:

angel: :D Tunne taitaa olla siis molemminpuolinen tuon synnytykseen osallistumisen kans. Ja tää on ehkä maailman pienimpiä kaupunkeja ku kaikki tuntee kaikki.. :/ Se Turku-juttuhan ois hieno kokemus varmasti..

Tuohon galluppiin sanoisin, että yksi harjoittelija (tuntematon sellainen :LOL: ) menee vielä, mutta en mitään laumaa huolisi alapäätäni tuijottelmaan. Nytkin jo ajatus ahistaa siitä koipien levittelystä.. |O

Nyt koiralle ja ittelle ulkokamat niskaan ja ulos. Isäntä saa tulla kokkaamaan kun on kerta jo töistä päässy.. :kieh:

Ai niin, nyt on tukka leikattu ja värjätty, joten voin lähteä synnyttämään koska tahansa!!! :p

Rhea ja mollukkainen 38+1

Mamuliinille onnittelut pikkuherrasta :hug: :flower: :heart: !!!

Rohmutti se laukku on vaan yks sellanen mistä oli täällä juttua aikasemmin, oli uusimmassa kaksplussassa. Eilen kävin ostaas kun mies maksoi ;)

Edelleen odottelen soittoa äippäpolilta vaikka kuulin jo äidiltä et arvot oli laskenu ihan normaaleiksi!

:heart: :Ninni ja Muru 37+3

:) Nyt se kahden viikon kamala piina on ohi!
Me käytiin kokokontrollissa, ja kaikki hyvin!
Eli kaikki mahdollinen tutkittiin, ja kurkattiin pikkuisen yksiöön. Vauva oli ottanut kasvuspurtin ja menee jälleen käyrillä. Istukka oli hyvä, samoin napanuoran virtaukset olivat hyvät. Vauva hengitteli normaalisti, ja näytti voivan kaikinpuolin erinomaisesti. Myös mun kaikki arvot olivat hyvät, painoa on tosin tullut parissa viikossa n. 3 kiloa lisää...Rupesi äiti tosiaan syömään kahden edestä jotta vauva kasvaisi, ja kasvoihan se, sekä äiti siinä sivussa :LOL:

Mutta voitte varmaan kuvitella miten helpottunut olo on, kun se suuri huoli on harteilta pois..
Vauvan kokoarvio on tällähetkellä (rv36) 2,6 kg. Kaksiviikkoa sitten kokoarvio oli vain 1,8kg...joten kasvuharppaus oli huima. Nyt oli myös eri mittaaja, joten silläkin on varmasti osuutta asiaan.

Nyt jos vauva päättää syntyä, se saa syntyä...ei enää estellä mitenkään. Lääkäri vain totesi, että synnytystä odotellessa, hetkenä minä hyvänsä. En kyllä usko että syntyy ihan lähiaikoina. Monen kaverin ja sukulaisen toive olisi, että saisi syntyä ennen pääsiäistä, jotta sitten pääsee pääsiäislomalla katsomaan uutta tulokasta meille jo kotiin. heh, pitkämatkalaisten harras toive :LOL:

Meille tuli sataprosenttinen tieto sukupuolesta...pidän sen kyllä vielä sukulaisilta ja ystäviltä salassa...Mutta superonnellisia ollaan...!!

ja sitten muutakin kuin omaa napaa...

Mamuliinille ja perheelle HIRMUISESTI ONNEA!

Ja onnea tositoimissa oleville.

Uimassa voi käydä vielä jos paikat ei ole auki. Se on sitten eri juttu, että mistä sen näillä viikoilla tietää, jollei ole juuri käynyt tutkituttamassa asiaa.

Kätilögallup: Mulla on ollut noita opiskelijoita neuvolassa, lääkärillä, ultrassa jne..ja uskoisin että voi tulla myös synnytykseen. Täytyy myöntää että se välillä häiritsee, mutta tiedän että juuri nuo työharjoittelut on tärkeitä, ja valmistaa opiskelijan ammattilaiseksi.

Masugallup: Mä en ole tuota ympärystä nyt mitannut, mutta painoa on tullut 10 kg lisää koko raskauden aikana (joista tosiaan 3 kg reilussa 2 viikossa) Mutta mä en välitä niistä vielä...katsotaan sitten jos ei millään pois meinaa tuosta kankusta lähteä. :)

Miiu, marmeladi: Teillä on tuo vauvan kokohuoli päinvastainen kuin meillä oli...mutta voimia paljon. On ne suuretkin vauvat maailmaan saatettu, ja uskoisin että ei liiansuureksi päästetä.
:hug:

Ninni: Mä ostin myös sen laukun...Tosin mustan, kun ajattelin sen sopivan paremmin yhteen muun vaatetuksen ja vaunujen kanssa. =)

nyt jätän palstatilaa muillekkin.

Ootus ja pikkuinen rv 36....ei enää kauaa laskettuun aikaan!!

No lähes yhtä "turha"oli mun lääkärisäkäynti kun Laura n:n, lääkärillä soi koko ajan känny ja muutenki vaikutti tosi kiireiseltä ja stressantuneelta! Totes ultrattuaan, että vauvan kokoarvio nyt 3,2kg(ettei sitten kuitenkaan mikään norsu)ja kohdun suu auki yhdelle sormelle! Kun tein lähtöä sano, että no varaa hoitajalta sitten aika yliaikaskontrolliin vkolle 41...olin, että tä "älä unta nää että aion venyttää tätä yhtään la:ta pidempään." Sit se oli, että niin juu tuskin tässä sinne asti mennään, mutta että jos mennään!
Siis jos kohdun suu on jo kuiten auki niin eihän tässä enää loputtomiin luulis menevän vai olenko metsässä???

Tansuli käsien puutuminen on kuulemma ihan normaalia ja esim.turvotukset lisää sitä, kutsutaan rannekanavan oireyhtymäksi ja helpottaa synnytyksen jälkeen!

Voi p...että mulla ärsyttää kun en sanu haluamaani pesukoneväriä(juoksin monta putiikkia) nojatuolin päällisten värjäämiseen ja mies ei ole edes kyselly kuulumisia lääkärireissun jäljiltä!
Aamulla tuli kommenttia, että "sinähän tätä muksua olet hinkunut,"että...NÄIN :kieh:

Mamuliini80: Onnittelut prinsistä :heart: Syntyyhän niitä poikiakin maaliskuisiin ;)

Gallup:Meillä ei oo sellasta mittanauhaa millä voi masun ympäryksen mitata. Sitä en tiedä ollenkaan. Sf-mitta oli eilen neuvolassa (rv 38+6) 38,5. Yläkäyrien yläpuolella edelleen menee. Edellisissä raskauksissa sf-mitta oli loppuakohden laskeutunut vähän keskikäyrän yläpuolelle, nyt ei siis sinne päinkään.. Eikä se ihan noin isoksi oo edellisillä kerroilla noussukaan. Sama neuvolatäti on aina raskauksissa ollut. Ettei oo ihme, kun mun navanseutu on ollu tulessa pari viikkoa. Jatkuva rasvaus on onneksi vähän auttanut. Ja ihme kyllä raskausarpia ei oo tullut lisää. Mä oon hurjat 161 cm ja ennen raskautta 54 kg. Lähtöpaino oli 5kg enemmän kuin kahdessa ensimmäisessä raskaudessa. Nyt on kova hinku laihduttaan heti synnytyksen jälkeen niinkuin monella muullakin. Onneksi imetys auttaa asiaan:D

Toivottavasti vauva tajuais tulla ulos ennen kuin mun masu poksahtaa! Neuvolantätikin sanoi eilen, että mun maha/kohtu näyttää ihan loppuunsa venyneeltä ja varmasti on kiristävä & kipeä. Äitiysvaatteetkin on nyt parin viikon sisään tullu pieniksi. Saa oikein töitä tehdä, että saan housut jalkaan masun kohdalta. Onneksi parit kotihousut mulla on ihanan löysät. Anteeksi oman navan valitus:x
On sullakin Ninni pitkäksi tosi iso sf-mitta. Taitaa olla pitkä ja pullea vauva tulossa ;) Onneksi suuret mitat tai ultran kokoarviot ei varmaksi kerro, että vauva on syntyessään iso.

Kukahan seuraavaksi pääsee vauvan hakuun =) Täällä ei ainakaan oo mitään siihen suuntaan viittaavaa.. No, jos huomena vauva yllättäis ja syntyis mun syntymäpäivänä. Sitä en ikinä usko! Olishan se kieltämättä aika suloista. Mies vaan toivoo karkauspäivän vauvaa. Kyllä se mullekin sopii, kunhan ei yliaikaiseksi menis. Hassua, kun ensin pelotellaan rv 31 lähtien vauvan liian aikaisella syntymällä. Ja täällä sitä ollaan vieläkin, eikä loppua oo näkyvissä :kieh: Oon taas tänään malttamaton.

Mihinkäs vielä piti kommentoida? Tänään on tullut niin paljon tekstiä, ettei millään voi kaikkia muistaa.

Jade tasan 39

Mammuliini pojasta... :flower:

Tänään ollut taas vähän helpompi olo. Vaikkakin oon nukkunut tän yön huonommin kuin pitkään aikaan. Olin tänään neuvolassa. Siellä ei mitään uutta ihmeellistä infoa tullut. Välillä mietityttää, että pitääkö siellä oikeesti niin usein rampata. Mua kuitenkin ultrataan kahden vkon välein...ja teen koko ajan liikkeen seurantaa. Mulla on neuvolalle matkaa melkein 30km...niin alkaa jo tuo autossa kykkiminen puuduttamaan. Mulla nimittäin kanssa puutuu paikat ihan ihmeellisesti. Jos nukun oikeen käden päällä...saattaa vasemmanpuolen käsi mennä ihan puuduksiin...outoo.

Uimisesta...mulle nauvolatäti sanoi (kun me käydään kerran viikossa uimassa), että niin kauan voipi uida, kun ei oo vedet menneet.

Musta itsestäni tuntuu, että tää meidän tuleva vauveli on pienempi kuin edelliset (olleet lähellä 5kg). Masun sf mitta ei nimittäin yllä lähellekään edellisiä mittoja...ja mikä mua ihmetyttää, että ei oo napa pullahtanut lainkaan ulos. Onko muilla pullahtanut?

Marmeladi ...mä oon ollut kans kiukkuisempi viime päivinä...ja huono omatunto vaivaa, kun oon kans rähjännyt lapsille. Kohtahan mä oon sairaalassa muutaman päivän, ja pitäis yrittää ottaa vähän iisimmin...mutta kun tunteet roihuaa joka suuntaan...ja väsyttää niin tulee kiivastuttua ihan pikku jutuista. Välillä tuntuu, että lapset ovat enempi mun kimpussa kun aistivat, että oon lähdössä kohta vauvan hakuun. Ihanaiset teki muuten lumiukkoja pihalle, koko meidän perheen verran...ja mulla oli jo vauva sylissä....ai että tuli taas tippa linssiin.

Tuosta ehkäisystä...joku on joskus kysynyt, eiks me tiedetä että vois ehkästä. Mekin yritettiin ekaa lasta tosi pitkään (4v) ja päätettiin, että kymmenen lasta tehään jos tulee...kun eka lähti sitten luomuna liikkeelle, niin toiset ovat seuranneet....eli putki on auki. Onhan se välillä rankkaa...mutta en kadu hetkeäkään. Nyt kyllä haluaisin pikkasen tiputta painoa välissä ja muutenkin saada itseni parempaan kuntoon enne seuraavaa raskautta.

Nyt meen vähäks aikaa lepäileen...kun lapset kattoo lastenohjelmia...jos mies pystyis kesyttämään sen ikioman naarasleijonan illalla kainaloonsa ;)

Mamma Muu+Synnytyskanavaan laskeutunut Mulperiina 37 tasan!!!

Yhteistyössä