<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Äiskä Äiskä.. ja Ninni

Miehän se tuossa eilen mainitsin kuinka pikasesti tärppäs.
Eka yrittämällä, eikä edes menkkoja kerenny tulemaan kierukan poiston jälkeen. Romania kirjottaessa rönsyili juttu taas omille poluilleen niinku perinteistä mulla :D Mää ku pääsen jutun juureen ni siitä ei meinaa tulla loppua :LOL: Siinä ihmettelin kun tuota ylipainoakin ,että mitenkäs sitä niin hedelmällinen on? Vaikka kaiken järjen mukaanhan siitä pitäis ennemminki haittaa olla entä hyötyä ja kuites kierukkakin oli sen 5 vuotta, että kuvittelin todellakin olevani hormoneja täynnä ja näin ollen olin varautunut pitempäänkin teko vaiheeseen. Liekkö luonnon oikku, vaiko oltiinko me vaan nii kauheen aktiivisia nuissa peti puuhissa? ;) :LOL: siellon kuulkaas ollu siittiöt sotapolulla :LOL:

Marmeladi *ja ihan ihme jutut taas* ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitee28:
Hei! Onko täällä muita maalismammoja joille on tehty 2 sektiota ja nyt tulossa kolmas sektio? Itsellä tulossa 3 sektio helmi-maaliskuun vaihteessa ja nyt kiinnostaisi kuulla miten muilla on raskaus mennyt? Onko teiltä seurattu esim. arven kestävyyttä/lujuutta? Onko arvella ollut kipuja ja miten niihin on suhtauduttu esim. neuvolassa?
Ihan mielenkiinnosta aloin kysymään, että jos kerran tehdään sektio niin tehdäänkö se sitten automaattisesti aina vai katotaanko se raskauskohtasesti? Siis kun kukas se mainitsikaan että kohtu siitä kohin ohut mistä leikattu ja näin ollen ei välttämättä kestä supistuksia ja näin ollen leikataan.

Marmeladi *kysely iässä*
 
Päivää!!

Me6:lle, oikein paljon onnea pienestä tyttö vauvasta ja pikaisia paranemisia!!

Mulla oli tänään lääkäri neuvola. Seuraava neuvola onkin sitten jo maanantaina. Eli täällä käydään jo viikon välein neuvolassa.

Pissa: ok
Painoa: 400g
Verenpaine: 132/88, Hieman kohollaan mutta mulla kauhee flussa ja oon nukkunut tosi huonosti muutaman yön, joten siitä johtuneen!!
Sf: 37cm, sama kun viimeksi ja reilusti käyrien yläpuolella.
Vauveli raivotilassa, sykkeitä kuunneltiin mutta ei merkinnyt eikä sanonut paljonko oli.

Nyt siis meen jo maanantaina seuraavan kerran kun noi verenpaineet hieman kohollaan. Neuvolatäti sano että jos olo ei kohene niin tuu jo loppuviikosta mittuuttaa verenpaineet, mutta sanoin että mittailen kotona kun porukoilla on mittari. Eiköhän nuo paineet taas tasoitu kun saa levättyä tarpeeksi.

Raskautumisesta: Kierukka poistettiin 02/07 ja viiden kuukauden päästä raskaustesti näytti plussaa.

Mun pää on aivan laho, ei toimi ollenkaan. Johtuu tästä flussasta ja väsymyksestä. En nimittäin nyt muista yhtään mitä ootte tänne kirjoitellut, joten taidan tästä lähteä päiväunille!!

Muumi82 ja eppu 37+0 (enää kolme viikkoa)
 
Äitee28: mulla kaksi sektiota takana ja nyt kolmas tulossa (ehkä 17.3). Sektiot tehty lasten suuren koon vuoksi. Käyn 4 viikon välein äitipolilla kontrolleissa joissa joka kerta kätilö tekee UÄ, samalla hän katsoo mm arven paksuuden. Hoitavan lääkäri mukaan jos takana kaksi sektiota ei enää pääse synnyttämään, syytä en ole kuitenkaan kysynyt. ´Tämä kolmas raskaus on mennyt aika samallalailla kuin aikaisemminkin. Arvessa ei ole esiintynyt kipua, joka kuulemma on enemmän sellaista venytyskipua jos sitä tulee. Minulla on raskauksien välillä ollut noin 3 vuotta joka on ilmeisesti tarpeeksi pitkä aika. Ystäväni kolmas sektio oli vaikeampi, sillä hän synnytti kaksoset ja 1,5 vuoden kuluttua pojan, jolloin kohtu oli jo hauras ja repeämisvaara ilmeinen. Hänelle oli lääkäri sanonut suoraan että ei enää voi synnyttää tai henki on vaarassa. Kaikki ovat sanoneet että synnyttäminen on helpompi tapa kuin sektio, koska siitä toipuu nopeammin, mutta kaikilla meillä ei siihen ole mahdollisuutta. Mennään nyt näin. Minulle tehdään samalla nyt sterilisaatio, koska lääkäri oli sitä mieltä että kolme lasta sektiolla on turvallista, sitten mennään jo riskillä. Kyllä meille kolme poikaa riittää isoksi kasvatettavaksi!

Äiti rvolla 32+5 (vyötärön ympärys 116 cm /pituutta 177 cm itsellä - kääk)
 
Molemmat synnytykset käynnistynyt vesien menolla mutta ei ole tullut supistuksia, niitä vauhditettu tipalla josta ei apua, kummallakin sydän äänet ovat laskeneet ja menty kiireelliseen sektioon, viimeisestä synnytyksestä muistona kohtutulehdus ja vauvalla myös tulehdus(vedet meni 4 päivää ennen leikkausta) näistä selvitty, mutta ei vieläkään tietoa mistä johtuu, että ei synny alakautta... kakkosen leikkauksen jälkeen minulle luvattiin sektio jos kolmannen päätän tehdä, mitä en aikonut, mutta kuinkas kävikään :D Niin ja minulla arpea seurailtu muutamia kertoja ä-polilla mutta lääkärit sanovat, että arpapeliä miten arpi kestää kun ei kuulemma ultralla sitä nähdä...
 
Sektiosta: eli mulla on 3 sektiota nyt tehty, neljäs tulossa parin-kolmen viikon kuluttua.

1. sektio oli ns. kiireellinen, tehtiin rv 32 uhkaavan hapenpuutteen takia.

2. yritettiin käynnistää rv 40, mutta tuntien supistelutkaan ei saanut paikkoja aukeamaan, eikä sikiö laskeutunut, joten taas päädyttiin sektioon. Eli yhden sektion jälkeen voidaan vielä koittaa alateisynnytystä.

3. oli suunniteltu sektio kahden aikaisemman takia. Aikaisemmasta sektiosta oli vain vuosi aikaa. Tehtiin rv 38+ (vanha arpi tihkutti jo lapsivettä läpi, eli oli todella ohut)

4. tämä on nyt sitten ehdottomasti viimeinen raskaus, nyt jo isolla riskillä mennään. Siksi leikataan melko varhaisilla viikoilla. Kaksi kertaa olen äitiyspolilla käynyt, mutta arpea/kestävyyttä ei kuulemma pysty arvioimaan. Arven paksuutta kyllä, mutta se ei kerro kestävyyttä. Jollain kuulemma jopa vain 1,5 mm paksuinen kohtu on kestänyt, jollain paksumpi taas revennyt.

Suurin riski tosiaan on siinä vaiheessa, jos alkaa kunnon supistukset. Ns. normaalitilassa repeämisen riski on vähäisempi.

Kipuja on tässä raskaudessa ollut huomattavasti enemmän kun aikaisemmissa, muuta luultavasti ei kuitenkaan johdu sektioarvesta suoranaisesti. Lähinnä kiinnikekipuja.

Toivottavasti nyt kasassa pysyn leikkauspöydälle asti.

Oonaliina 33+6

 
Tossa jo aiemmin mietin, että jännä kun meittinkin pinossa ihan jokainen raskaus tuntuu olevan niiiiin erilainen! Ja samoin sitten on myös synnytyksen ja synnytystavan kanssa, jokainen tapaus on omansa.
Marmeladi, ainakin mulle tehdään sektio sen takia, ettei oteta riskejä kestääkö paikat supisteluja vai ei. Äitee28, oon myös ollu seurannassa sairaalassa koko raskauden ajan ja kyllä mulla sitä arpikudosta on mittailtu koko ajan. Tai siis arpi kai yleensä aina kestää, mutta sitä ympäröivä kudos voi olla ohuempaa, kuten kai mulla on yhdestä kohtaa. Sitä, miten se kestää, sitä ei nää. Ainoastaan sen, miltä se näyttää.
Äh, vaikea selittää, mutta siis vasta kokemus näyttäisi sen, kestikö paikat vai ei. Ja kun avaavat vatsan päällimmäiset kerrokset, näkyy kuulemma siitä jo miten läpikuultava kohtu on.
No niin, menipäs mukaviksi jutuiksi :ashamed:
Olen myös kuullut useimmista kuin kolmesta sektiosta, eikös meidänkin pinossa ole (tai on ollut) ollut semmoisia, joille tehty useampi?? Eli ihan tapauskohtaista, miten kohtu kestää.

Yleensä kai yhden leikkauksen jälkeen vielä voidaan synnyttää alateitse, mutta kahden jälkeen sitä ei suositella. Ja kolme lienee yleensä suositus maksimimääräksi sektioita, mutta tosiaan näissäkin eroja.
Jokainen meistä on kuitenkin erilainen.

Tää heräs just päikkäreiltä sohvalta :D
Taidanpa mennä laittaa edes pyykit kuivuu, jotka on kai peseytyneet mun unien aikana.
Tutteli, hyvin onnistuu lusmuilu täälläkin :wave:

Hexodus ja masumonottaja 35+6
 
On ollu poikkeuksellisen reipas päivä tänään. Imuroin yläkerran ja kävin vielä "lenkilläkin". Postilaatikossa sitten vihdoin odotti kauan kaivattu ilmoitus hoitolaukun saapumisesta ja nyt vihdoin sain sen kotiin! Vitsi miten ihana laukku tuli. Se oli vielä parempi mitä kuvien perusteella osasin odottaa. Samassa paketissa saapui sitten ihana pinkki barbaba yövalo, jossa onkin näköjään tollanen hieno sensori et syttyy itsellään kun huone on pimeenä. Oon ihan täpinöissäni täällä :D

Tohon raskaaks tulo kyselyyn: eli lopetin nuvaringin kesken kiertoa toukokuussa 07 kun kysyin mieheltä kerran petihommien jälkeen ohimennen et laitanko renkaan takas ja se sano et no älä laita.... sit mulla tuli 2 menkat eli oikeestaan vaan 1 kokonainen kierto ehti olla välissä ennen kun sit plussasin heinäkuun lopulla. Eli tosi nopsasti napsahti, mut toisaaltaan ahkerasti yritettiinkin ;)

Mutta sellasia...jospa sitä tästä menis ruuanlaitto puuhiin.

ps. tuolla edellisellä sivullajotkut jo mainittsi ristiäiskutsujen teosta ym. Täälläkin on tänään äitin kanssa suunniteltu alustavaa vieraslistaa ja tarjoilu ym. järjestely juttuja ihan vaan jo huvin vuoksi. Se aika sen vauvan kanssa menee varmaan niin nopeesti siinä alussa, et tuskin hyvistä suunnitelmista on ainakaan haittaa sit kun niitä ristiäisiä oikeen toden teolla järjestetään.
 
Mä tein kun teinkin ne pullat ja sen lisäksi lapioin lumet pihalta(eilen mentiin kinttupolkua kun kukaan ei muka jaksanu/ehtiny), kävin pesemässä auton sisältä ja ulkoa, kävin koulun kirjastosta kirjoja tenttiä varten ja kävin vielä kaupassa ja apteekissakin! Plääh nyt ihan loppu ja voisin heittäyttyä loppuillaks sohvalle muutaman laskiaispullan kera, mutta eih koko ilta lasten kuljetusta harrastuksiin ja mies pitäs jossain vaiheessa töistä hakee! Mun puolesta vois julkisia käyttää kun ei mikään ongelma täällä pääkaupunkiseudulla, mutta on niiiin mukavuudenhaluinen, että aina pitää olla auto tai kyyti alla :kieh: Ennen meillä oli kaks autoa ja kyllä oli kivaa, mutta kun toisesta piti luopua niin minähän se tietysti apostolin kyydille jouduin :( Kyllä nyt on meno jo sen verran tukalaa, että ilman omaa kulkupeliä tuskin jaksaa lähikaupassa käydä tai lyllertää bussipysäkille! Toivoisin, että vauva vielä pari vkoa kasvattelis mittojaan kohdussa, mutta heti kun 37 vkoa tärähtää eetteriin olisin ihan kypsää kauraa synnytyslaitokselle(alaraja, että pääsee haikaranpesään) :)

Mitenkäs te jotka innolla ristiäisiä puuhailette, onko tulossa isot juhlat? Minun suku niin kaukana ja miehen suku pieni, etten oikein tiedä miten ne ristiäiset nyt kokoon laitetaan? Kutsutteko paljon ystäviä vai lähinnä vaan sukulaisia? Kummiasiakin on vielä aika hakusessa ja vaikka ystäviä paljon en tiedä miksen saa niiltä kysyttyä vaan pähkäilen vaan...että jos pyydän jotain hyvää ystävää jolla jo perhe, mutta jos en niin henk.kohtasesti miestä tunne, että viitsinkö sitten vaan pelkkää kaveriani pyytää kun tuntuu että pariskuntana pitäs pyytää ja sitten taas mun miehellä ei niin ole kontaktia mun ystävien miehiin niin....huh huh ja mies ei halua pyytää omia kavereitaan kun eivät ole kuulemma tarpeeksi läheisiä tai sopivia kummeiksi!!! Ketä sitä sitten jää jäljelle kun vanhempien lasten kummejakaan ei viitsi taas vaivata ja oma sisko on jo nuoremman pojan kummi ja....ARGH :whistle:

Nyt pullaa napaan että jaksaa taas ratin takana moi :p
 
oonaliina siis hui tihkuutti lapsivettä läpi, oliko siitä mitään merkkejä vai näkyikö vasta leikkauspöydällä? Minulla siis leikkaukset-99 ja -02 ja tuntuu kuin oisin ensisynnyttäjä näitten kysymysteni kanssa :ashamed: Minulle sanottu että jos kipua alkaa tuleen arpi alueelle niin kiireen vilkkaan tarkastukseen, samoin jos alkaa supisteleen niin pitää lähteä sairaalaan. Lääkäri sanoi viimeksi kun asiaa tiedustelin, että yleensä kestää raskauden, mutta supistuksia ei. Näin ollen tämä kohdun kestäminen juuri pelottaa koska minulla supistuksia tulee aika paljon, joinakin päivinä säännöllisesti ja eivät tosiaan ole kivuttomia |O Onko sinulle sanottu miten pitkälle supistuksia voi "katsella"ennen kuin pitää lähteä? Ai niin ja minulla leikkaus aika varattu 38 viikolle, vieläois vajaa neljä viikkoa kärvisteltävänä.
 
äitee28 ei ohut kohta antanut mitään merkkejä ennen leikkausta. Leikkaava lääkäri vaan kertoi leikkauksen jälkeen, että tihkutti. Ja oli kuulemma hankala kursia kasaan, kun oli niin ohutta se kohtulihas. Paraneminen on kuulemma aika yksilöllistä joka leikkauksen jälkeen, joten nyt voi olla kuitenkin parempi tilanne.

Mulle ei oikeastaan ole sanottu noista supistuksista muuta, kun jos alkaa tulemaan selvästi synnytyssupistuksia, niin sitten pikapikaa sairaalaan tai jos alkaa muuten kovat kivut. Se kipu on kuulemma niin suurta, ettei siitä voi erehtyä. Sitten tietysti on jo melkoisen kiire! Hyvin harvinaista kuitenkin tuo kohdun repeäminen on, joten eiköhän tästäkin selvitä.

Mun mielestä kuitenkin kannattaa aika helposti näytille lähteä, jos niitä supistuksia tai kipuja tulee. Jossain kohtaa mulle väläyteltiin osastohoitoa loppuraskaudessa, mutta nyt ei ole kukaan siitä enää mitään puhunut. Eikä tässä onneksi montaa viikkoa enää jäljellä ole.

 
paino: +500g, yht. 5,2kg
pissa: puhdas
turvotus: +-
rr: 105/75
sf-mitta: 32 cm
raivotarjonta
syke: 155

Eli kaikki siellä hyvin. Mut sit kun olin tossa viime viikolla antamassa paastoverensokeriarvon ni se oli 5,1 kun raja 5,0. Joudun nyt sit viemään uuden paastoverensokerin ja sit pääsen vielä painoarvioultraan rv 37. Pitkäaikaissokerit oli ollu ok ja terkka sanoikin hän kattois niitä ennemmin, mut viedään nyt sit uudestaan verta ni saan sit hempan samalla.

Meiän äiti oli laittanu mulle sähköpostia Thaimaasta ja lupas järkätä mulle sen sappiultran, hyvä niin etten joudu seuraavaa kohtausta odottaan vaan pääsen sinne jo toivottavasti aiemmin.

Eipä mulla nyt muuta, taidan mennä hetkeks huilaan sillä aikaa kun mies siivoilee ja laittaa ruokaa :heart:

:heart: :Ninni ja Muru 34+2
 
Moi! Ipun puolesta tulin ilmoittelemaan että lapsiveet on menny ja sairaalan peti kutsui häntä toistaiseksi. Kaikki on kuitenkin hyvin ja lapsella eikä äidillä ole hätää! Siellä nyt odotellaan synnytyksen käynnistymistä ja lapsen paino arvio on ollu 2,6kg eli ihan kivan kokoinen neito sieltä on tulossa :)

Tsemppiä teille muillekkin loppu odotukseen ja hirmuisesti onnea jo vauvansa saaneille!
 
Jaksamisia ja onnea tulevaan koitokseen!
Me ollaan kaikki täällä hengessä mukana jännityksellä!!!
:hug: sinne!!! Sitä ne sun supparit sit enteili...
Nyt odotellaan sitten vauvauutisia sulta!
Onpas moni maalismasu ottanu varaslähdön...

:heart: :Ninni ja Muru 34+2
 
Ipulle kovasti jaksamisia. Ihanaa että kaikki on kuitenkin hyvin.
Ja neuvolakuulumisia.
Paino: 62,5 kg
painon muutos viikko: 37g
Pissa:puhdas
sf: 28 cm
sykkeet: 148
rr:112/67
raivotarjonta ja vauva ihan alhaalla

Seuraava neuvola onkin ens ma.

härkäneito ja prinsessa rv. 35+3 :heart:
 
Olipa tullut juttua ja silti oltiin pudottu kakkossivulle!!

Laskiaista ei pullia kummemmin vietetty, autoa käytettiin pakkohuollossa ja sitten käytiin NKL:n perhehuonevalmennuksessa. Oli muuten valmennus... ei mikään ihmeellinen tosiaan. Kertoilivat vähän miten siellä toimitaan ja mitä on missäkin ja saatiin käydä yhdessä huoneessa. Kertoili se täti vähän juttuja vauvanhoidosta ja imetyksen opastamisesta heidän osastollaan. No, jos se reilu tunnin touhu auttaa saamaan perhehuoneen, niin mikäs siinä. Pääsipähän mieskin näkemään sairaalan meininkiä. Ensi viikolla synnytysosastoon tutustuminen, sinne menen tosin yksin, kun mies töissä.

Tärppäämisestä. Meillä on aina ollut ehkäisynä kortsu, eikä hormonaalista ihan helpolla tule. Jätetiin ehkäisy pois 04/07 ja 06/07 teimme raskaustestin juhannuksen jälkeen. Eli toisesta kierrosta. Samalla ehkäisyllä mennään myös synnytyksen jälkeen, vielä ei harkita noita pitkäkestoisempia.

Ippu! Ei muuta hänelle kuin onnea matkaan! Ei kai tämä maaliskuun erä ole jotenkin vauhdikkaita vauvoja, kun näin moni tahtoo tulla maailmaan ennen aikojaan??? No, pääasia että tulevat terveinä. Itsekin olen ollut 2,5 kiloinen ja täysiaikainen, joten ei huolta mammat. Nyt olen jo iso tyttö... heh.

Nyt salkkareiden pariin sohvalle miehen viekkuun. Mukavaa iltaa!

Misupai ja Helmis 36+3
 
Moi. Mulla ei ole ellut mitään ihmeempiä kipuja koko odotuksen aikana ja nyt tuntuu etten saa puettua pojalle päälle, saati itelleni. Puistoon kävely on kuin maratooni, vaik se on tuos ihan lähellä. Kävely SATTUUUUU.. alapäätä vihloo ja alavatsaa kivistää. Kaiken lisäksi pojalle on tullut joku ihmeen uhma, kaikkeen vastaus on kiljuva EIIII!eikä mikään käy mitä ehdotan. Huusi koko matkan aamulla puistoonkin, kun olisi halunnut kauppaan.. mun kaksi vuotias.. :heart: :/ Tajusin tuossa, että mulal saattaa tulla aika lailla haipakkaa täällä sit kahden kanssa. Poju järjestää varmasti niin etten ainakaan helpolla pääse.

Oon siivonnu koko iltapäivän ja olo on sen mukainen. Painun kohta pehkuihin- sori tää oli kunnon valitusta..

enne ja aarre 35+5
 
Tulin vaan kun huomasin tuttelin kirjotuksen, että me ei olla menossa kun synnytyssuunnitteluun huomenna ja pyritään haikaranpesään.
Eli mulle kerrottiin ettei synnytysvalmennuksiin tarvitse mennä uudestaan synnyttäjien. Ja onneksi näin koska mun mielestä oli jo esikoista odottaessa ihan turha käynti :attn:

Suvitus+v-pain 34+3
 
Moi kaikille!

Pikaiseen tulin kirjoittaan.
Olipa tullu tekstiä, kun en kolmeen päivään oo kerinny käydä koneella ollenkaan. Ensiksi Paljon onnea kaikille vauvan saaneille! Ihania uutisia! Ja kaikkea hyvää myös Ipulle tulevaan koitokseen! uskomattoman paljon syntynyt jo maalisvauvoja ja helmikuu vasta alussa :) Onneksi kaikilla on mennyt hyvin.

Mulla oli eilen neuvola.Kaikki oli ok.Painoa oli tullu 2 vkossa 600g, yhteensä n. 7,5 kg.Pissa ja turvotus -. Verenpaine hyvä. Sf-mitta oli nyt 35. Eihän se sitä varmaksi kerro, mutta mua kyllä vähän pelottaa kuinka iso vauva sieltä tulee.. Ultrissa on kuitenkin menny yli käyrien joka kerta.Itte oon pieni ja siro.Ens viikolla on onneksi äitipoli. Huomenna pitää mennä aamulla aikaisin hyytymistekijä verikokeisiin, koska ne lähetetään sitten heti aamusta Helsinkiin tutkittavaksi.

Meille on sattunut vähän kurjia asioita. Vkonloppu meni vielä kivasti, kun juhlittiin niitä miehen synttäreitä. Sit 2-v putos sohvalta ja nyt käsi sidoksessa, kun solisluu murtunut :snotty: Pienillä se paranee onneksi aika nopeesti ja hyvin. Mies tuli eilen oksennustautiin, tänään 4-v, mulla on tullu maha nyt illalla kipeeksi. Kai se on muhun ja tyttöönkin siis tulossa.
 
Kirjotus lähti vähän aikasemmin kuin olin ajatellut.
Täällä toivossa vielä eletään, ettei me tytöt tällä kertaa kipeiksi tultais :D

Mutta joo, eipä nyt muuta. Kommentoin seuraavaksi muidenkin juttuja.

Unia unia, Jade 36 (keskiyöllä :heart: )
 
Täältäkin onnitteluja vauvan saaneille ja tsemppiä Ipulle!! :heart:

Täällä on ollu poika ja mies flunssassa viime viikosta asti joten eihän tässä ennätä koneelle :)

Tärppäämisestä oli puhetta ja meillähän kävi niin että ehkäisynä oli vain kortsut koska imetin vielä esikoista ja kun yhden kerran jäi kumiukko käyttämättä niin sitähän oltiin taas raskaana :whistle: Tämä pieni ikäero ei siis ollut mitenkään suunniteltua :D

Linea negraa ei oo näkyny kummassakaan raskaudessa...

Ninnille erikoisterkut kun minähän jouduin sappikivien vuoksi myös päivystykseen tuossa joulukuussa :) Ne sappikivut on tosiaan aivan mahdottomat eikä sitä huvittais kokea uudestaan, mutta onneksi ovat pysyneet pois... Mä en oo noudattanu kovin tiukasti sitä sappipotilaan ruokavaliota kun mun mun osteopaatti meinas että normaalipainoisella nuorella ihmisellä ne johtuu useimmiten vain siitä ettei juo tarpeeksi... Joten aloin sitten kittaamaan vettä sen 3 litraa päivässä ja ei pizza eikä suklaa oo ärsyttäny kiviä ollenkaan :)

Mutta nyt täytyy mennä kun aika juoksee...
Torstaina taas neuvola että jospa sitten ennättäis laittamaan neuvolakuulumisia.

Pimmi ihan kohta tasan 33+0

PS. Täälläkin muuten on alkanu supistelemaan, mutta ovat onneksi ihan niitä kivuttomia harjoitussuppareita...
 
Heippa!

Ippu onkin lähtenyt sitten jo hommiin.. Hui miten jännää!!! Onnea, voimia ja tsemppiä sinne hänelle. :hug: :flower:
Kylläpä meillä on ollut hätäisiä pienokaisia.

Raskaaksi tulemisesta
on puhuttu.. Meillä yritettiin helmikuusta lähtien ja ilmeisesti huhtikuussa oli tärpännyt. Tämä meni kuitenkin kesken ja siitä samantien tulin uudelleen raskaaksi, tästä kaikesta tietämättäni!!! (että eka raskaus keskeytyi ja uutta oli menossa...) Oli suunnaton shokki kun menin ensimmäiseen ultraan.... Neuvolassa ei uskottu että vuoto oli keskenmenon merkki.... Olen tainnut tästä avautua täällä ennenkin. Laskettu aika olisi ollut 2.2, mutta hän ei ollut valmis tulemaan tähän maailmaan... :|

Täytyy siis olla varovainen kun näyttää siltä että tämä nainen tulee helposti raskaaksi!! Ehkäisyvälineenä meillä on kortsu.. Nyt olen ajatellut pillereitä imetyksen jälkeen. Ei lapsia suunnitelmissa muutamaan vuoteen. Miehellä ammattiura urheilijana ja itsellä vielä opintoja kesken...

Meillä on vauva liikkunut viime päivinä aivan hurjasti!! Paita heiluu ja pikkuinen muljahtelee puolelta toiselle.. Toivotaan että hän alkaisi rauhoittua ennen syntymäänsä.. ;)
Ollaan täällä suunniteltu äidin kanssa ristiäisiä.. Tilattiin jo kastepuku ja pikkuinen saa sitten äitinsä vanhan kastetyynyn.. :heart:
tässä meidän kastemekko:http://www.lastentarviketukku.com/?p=51006&page=Product
Halusin mahdollisimman yksinkertaisen ja tuo on minun mieleeni.

Huomenna ois tukan uudistus ja kuntosalipäivä! :)
Lisäksi omien synttäreiden järjestelyä ja uudella autolla kruisailua...

Öitä kaikille mammoille ja massuille!!!

L&pikkuinen 35+1
 
Pimmi kiitos muistamisesta :hug: sulle! Mä oon nyt kans alkanu ihan urakalla juomaan vettä, kanssa ainakin sen 3 litraa päivässä. Ku oon kans niin huono noudattaan mitään dieettejä :ashamed: , varsinkin kun tossa sappidieetissä on mun mielestä niin outoja osa noista vältettävistä aineista. Kun ei mee pieneen päähän esim se et miks kurkku vois sellasen kohtauksen aiheuttaa, sehän on melkeen pelkkää vettä :eek: Mut noi Litalginit kulkee nyt sit joka paikkaan mun mukana jos sellanen kohtaus sattuis vielä jossain mut yllättään...

Jade :hug: sinne, pikkuiselle iso puhallus :whistle: kipeään käteen ja toivottavasti vältyt oksutaudilta!

Enne eiköhän täällä yks´sun toinen nykyään valittele, ite oon ainakin omasta mielestäni koko ajan vaivoistani valittamassa. Vaivat kun tuppaa koko ajan lisääntyyyn mitä lähemmäs h-hetkeä tullaan. Mut tänne on hyvä valittaa kun muut tajuaa mistä on kyse kun on itse samassa tilanteessa. Mun mies on ainakin varmaan niin loppu jo mun valivali-päiviin, taitaa odottaa synnytystä jo ihan yhtä paljon kun mä!

Ristiäisiä ei olla kyllä yhtään vielä mietitty, muuta kun kummeja mitkä suunnilleen jo valittuja, 4 on jo pyydetty mut mietin vielä viidettä...
Kastepukuna meillä puku jossa kastettu mun äiti, sisko, mut, veli ja meiän tytöt. Voi olla et se on vieläkin vanhempi, tarvii tarkistaa äidiltä... Se on kanssa melko yksinkertainen, taitaa olla pellavaa...

Laura onnea tulevien synttäreiden johdosta :flower: :hug: !
Täällä kanssa tuntuu et vauvan liikkeet on voimistunu ihan viime päivinä, tarvii nauttia vielä kun vauvalla on tilaa liikkua, kohta on niin ahtaat paikat kohdussa et liikkeet alkaa tuntuun ihan erilaisilta...

Omaan napaan ei tällä kertaa kuuluu mitään huonoa, ihme kyllä, viime yön nukuin ilman kutinoita, en ottanu edes antihistamiinia enkä laittanu sitä talkkia. Silti vähän väsyttää ja aattelinki mennä taas keskiviikkoiseen tapaani vähän vielä nukkuun kunhan oon saanu neidin kouluun...

Jokohan Ippu on tositoimissa? Jännää....

Palaillaan myöhemmin!

:heart: :Ninni ja Kirppu 34+3
 

Yhteistyössä