<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Kiitos kaikille jotka kommentoivat tuota sf-mittaa...niinhän se tosiaan taitaa olla, että taas murehdin ihan suotta. :ashamed:
Mutta silti musta olisi ollut kiva mennä tuohon kokoarvioon, niin ei tartteisi sitten ainakaa turhia stressata. Mutta lienee se on vain odotettava tuo muutama viikko, jonka jälkeen mä siihen pääsen jos ei mitta ole kasvanut. Toivotaan että on!...kärsimätön...kaikki pitäisi saada just nyt ja heti! ;)

Ja juuri kun pääsin tuosta mun äidistä purnaamaan, niin hän yllättäen tulikin käymään, ja oli ihan innoissaan vauvan vaatteista jne...ihan kummia siis tapahtuu!

LOE...voi ihanaa, kun sullakin voi pian olla nyytti sylissä. Itsellä on viikkoja vielä niin vähän (että saisi kyllä ihan rauhassa olla vielä ainakin tuon 3 viikkoa vielä yksiössään) että en edes uskalla ajatella limatulpan irtoamista tmv...mutta onnea sullekkin tulevaan koitokseen, lähtö tulee varmasti ihan pian... =)

mama-L, onneksi selätit vatsapöpöt...hyvähyvä! :D

palataanhan taas...
ootus ja jo hieman paremmalla tuulella.
 
Ei voi olla totta näitten uutisten kanssa!!!! :D

Ipulle mielettömästi tsemppiä matkaan :hug:
ja LOElle kans :hug:
Niin että sorry vaan helmi- JA tammikuisille, tästä näyttääkin tulevan maaliskuisten helmikuu :whistle: :LOL:
Aika huisii :D

Sairaalakassin kamppeiden keräilyn aloitin jo hetikohta 30 viikon jälkeen ja nyt se on ollut pakattuna parisen viikkoa.... kun ei voi tietää koska tulee lähtö! Ja sit se kuitenkin jäis kotiin, jos kiireellä lähdettäis :p
Suklaata ja salmiakkia kai ensimmäisenä sinne heitin, et niinkin tärkeetä tavaraa lähtee mukaan B)

Raskautumisesta; jälkitarkastus oli toukokuussa ja silloin sanottiin, että odotelkaa pari kuukautta.. noh, siinä sitten meni kuukausi ja kesäkuun lopuksi tehtiin positiivinen testi. Tiedä sitten olisiko se kuukausi tai kaksi vaikuttanut tohon kohdun kestämiseen, mutta näin nyt kävi ja tässä ollaan iiiiison mahan kanssa :D mittasin muuten sen ympäryksen, niin 113cm näytti mittanauha :xmas:

Mut nyt pukemaan ja liikkumaan peräti kauppaan asti :wave:

Hexodus ja masumonottaja 36+0 (JEI :heart: )
 
Ootus, mulla menee tuo SF ihan "käyrillä" mutta ei tosiaankaan kannata siitä huolestua jos se pieneltä tuntuu, se on tosi paljon vauvan asennostakin kiinni. Mullakin oli 26cm tossa viikoilla 30+5 kun sijaisterkkari vähän mittaili, ja siitä kahden viikon päästä kun omalääkäri katsoi niin tuli heti 30cm ja siinä ajassa ehdin minäkin jo monet kerrat murehtia. Sitä vauvan kokoa kun on hirveen vaikea arvioida oikein käsikopelollakaan vaikka ois kuinka kokenut ihminen... Eiköhän se terkka ois enemmänkin laittanu pökköä pesään jos sulla jotain huolittavaa olisi. =) Tsemppiä!
 
Marmeladi Kiitos lohduttavista ja toivoa antavista sanoistasi :hug: Useempi ihminen on jo katsonut mua sillä säälivällä ilmeellä ja sanonut että "noh, sulle tulee sit tänne vipinää." tms, vihjaten miten rankat ajat on tulossa. Mä oon ihmetellyt et no ei kai tän kummempaa. Mut nyt muutamana viikkona kun poika uhmaa selkeesti enemmän, mä oon alkanu pelätä että ne ihmiset on oikeessa. Sit jotenkin mieleen tulvii muistoja esikoisen syntymän jälkeen tulleesta pienestä alakuloisuudesta, itkuherkkyydestä yms. kai se oli jonkinlainen baby blues, niin oon alkanut miettiä tosiaan omaa jaksamistani. Etukäteen on turha murehtia tietty, mut vähän hirvittää välillä. Myös tää viimenen kuukausi ennen synnytystä tulee oleen rankka, nyt jo huutavan kaksivuotiaan pukeminen toppavaatteisiin ison mahan kanssa on todellinen suoritus ja sit kun se heittäytyy selälleen keskellä pihaa ja huutaa tai ei suostu lähtemään kotiin vaan joudun kantamaan rimpuilevaa lasta vaikka supistelee niin hitosti.. Mut kiitos sinulle kun kommentoit tähän, tällainen vertaistuki on just tärkeintä. :hug:

Ai, huomasin just et on kuudes päivä, tasan kuukausi mun laskettuun!! :) tosin ultrassa vauva oli viikkoa pidemmällä, mut en oleta mitään ku esikoinenkin meni viikon yli lasketun..

Mä alan surffailla vauvalle nimee, kun se on viel aikalailla hakusessa. HEtken ku jaksaa täs istua vielä.

enne ja aarre 35+6
 
Ipulle tsemppiä tositoimiin!

Sf-mitasta mulla oli 30cm kaksi viikkoa ennen synnytystä, pää oli alhaalla jo joulukuun puolivälissä.

Meillä kävi eilen terkkari kotikäynnillä. Mieleen jäi seuraavaa: "- Siis vieläkö sä käytät rintakumeja??" joo, lapsi on siis 12 päivää vanha, vielä... "- Perjantaina lopetat sitten ton pumppailun ja siirrytte pelkkään rintaruokintaan!" joo katellaan, taidetaan pitää kiinni nyt toistaiseksi näistä systeemeistä kun paino on lähtenyt nousemaan. Maanantaina mennään neuvolaan käymään. Saa nähdä mitä sitten sanotaan. Huomenna saadaan jo lähteä ulos oikeasti. Tänään käytiin pikalenkillä koirien kanssa lapsi kantoliinassa takin sisällä.

Mulla alkaa ilmeisesti liitokset palautua, vihloo kyljellään maatessa sekä alaselkää että häpyliitosta. Ei pelkästään naurata nukkuminen, taaskaan..

BiaBia
 
Muumi mulla on kanssa sama "ongelma" kuin sulla, siis että vauva liikkyy yberpaljon :D Ja todella pitää hereillä yölläkin. Kaikenlisäksi liikkeet tekevät mulle välillä oikein kipeetä. Noh, hyvähän se siis vain on että liikkuu, tietääpä että kaikki tuolla masun uumenissa on kunnossa. :heart:

Tänään on ollut jokseenkin outo päivä. Tuossa päiväunillakin heräsin siihen, että koko lantio oli aivan kuin tulessa. Mietin, että mistähän moinen johtuu. Muutenkin on kaikenaikaa jokseenkin outo olo siis tuossa lantion alueella. :eek:
Muilla mitään vastaavaa?

Joo ja ruokahalut on kadonnut jonnekin :eek: Nälkä on, mutta mitään ei tee mieli ja väkisin en ala ruokaa itseeni tunkemaan.

No mutta nytpä meen kurkistelee tuonne jääkaappiin, josko sieltä jotain söisi. Suklaatakin olisi vaikka kuinka, mutta kun tuntuu, että ei vaan uppoa... :p

kleopatra ja ihmemies
 
Ipulle jaksamisia sinne sairaalaan, se on menoa sitten =) ja taitaa LOE seurata sua aika pian, :hug: molemmille! Hassua kun täällä nyt ihan urakalla jakaudutaan, itekin oon ihan valmis tähän olotilaan, masu kans koko ajan tiellä, ruokaa tehdessäkin usein unohtuu ja on masu käyny muutaman kerran vaarallisen lähellä paistinpannuakin :ashamed:

Mua on tänään kanssa supistellu aika ajoin, en nyt siltikään ihan vielä haluis synnyttään, jos toi Muru pysyis vielä ainakin pari viikkoa masussa ni hyvä ois! Siivoilin aamulla eteistä ja sillä kans varmaan jotain tekemistä asian kanssa. Ens yönä pitäis herätä vähän ennen neljää ja hakea porukat lentokentältä, ihanaa kun äiti tulee kotiin :heart:, käytiin ostaas niille vähän aamiaistarvikkeitakin kotiin ettei tarvi sit aamulla tyhjää jääkaappia tuijotella.

Auts... taas supistaa, vähän napakastikin... Toivottavasti ei enteile nyt mitään....

Mies lähti just töihin, teki janssonin kiusausta ja ne on nyt uunissa ihan kohta valmiita, nam! Halusin et tehdään tuoreista perunoista ja sipuleista eikä pakastesekoituksista ni siks sain miehen tekeen kun mun ruoanlaitto tapahtuu nykyään oikeestaan pelkästään baarijakkaralla istuen. Masu kun kovettuu heti jos seisaaltaani jotain teen...


Paljon teillä on ollu kohdunkaulan pituus viimeks mitattuna? Mulla oli lyhentyny 3 cm:stä 1,5 cm:iin, toi 3 cm oli rv 23+4 ja 1,5 cm viime la, eli rv 33+6. Mulla on jotenki ihan sellanen tunne et tää vauva ei masussa maaliskuuhun asti pysy vaikka neuvolantäti mulle sanoikin eilen et koita nyt tämä kuukausi vielä jaksaa ja pitää vauva masussa...

Enne meiän tytöillä todellakin se 9 pvää vajaa vuosi ikäeroa ja hyvin sitä vaan jaksoi sillon kun he oli pieniä, esikoinen heräili vielä välillä öisinkin reilun vuoden ikäisenä. Ja vaipparalli oli kanssa melkoinen. Mulla on kyllä miehestä ollu aina hyvin apua kun todellakin tekee vaan ilta/yövuoroa, silloin vielä sellasta vuoroa et meni vasta klo 22 töihin kun nykyään menee klo 17. Eli oli aina paikalla iltaisin kun laitettiin neidit nukkuun, ja myös heti aamusta kunhan heräsi... Nyt tytöt onki jo niin isoja ettei heitä tarvii samalla tavalla hoitaa, kunhan muistan sitten huomioida heitäkin kun vauva on tullut. JA monet sillon kanssa kauhisteli että "miten rankka mulla mahtaa olla". Antaa sellasten kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyllä me naiset vaan jaksetaan =)

MamaL :hug:, hurja tauti sulla ollu, onneks voit jo paremmin!

Mä aattelin nyt aloittaa vähän sairaalakassin tavaroiden kokoamista muiden inspiroimana, ihan ekaks meinaan laittaa kameran lataukseen ja vähän keräillä sellasia tavaroita vaikka tohon hoitopöydälle mitä nyt jo voin valmiiks laittaa. Montako pakettia siteitä meinaatte ottaa mukaan, siis te jotka omilla meinaatte olla?

Nyt tuli taas niin paljon tekstiä et eihän kukaan jaksa tollasta pätkää edes lukea :ashamed:

Mukavaa illanjatkoa, tänään alkaakin Suomen "unelmien" poikamies, pakko kattoo ihan mielenkiinnosta vaikken amerikkalaista versiota ookaan koskaan seurannu. Ja sit tietty Greyn anatomia, ykkönen!

:heart: :Ninni ja Muru 34+3
 
LOE:lle paljon tsemppiä matkaan mukaan :hug:

Onneksi mie on viimeisenä tuolla listassa niin ei varmaan lähtö ole ihan heti edessä...

Ninni Minä otan mukaan yhden tuplapakkauksen yösiteitä mukaan sairaalaan.

Tulipa mieleen, että pitääpä vielä käydä ostamassa kunnon alushousuja sitten vielä kotikäyttöön, kun kaikki on jotain tollaisia hipster- mallisia niin eihän niissä nuo siteet kunnolla paikallaan pysy. Enkä aio miestä tälle asialle laittaa... Viime keväänä kun tyttö oli sairaalassa ja mulla alkoi menkat, niin pyysin sitä tuomaan mulle alushousuja. Se toi sellaisia slogin masua pienentäviä housuja, joita en kyllä ikinä jalkaani laittanut. Suutuin... ehkä vähän!!! :LOL:

Kommentoin tässä vaan välillä. Nyt meen antaa tytölle lääkettä.

:wave: kleopatra
 
Heipat vaan kaikille maaliskuisille! :wave:

Minäkin ajattelin tulla tänne häiriköimään ja huomasin et Jahvetti olikin jo käynyt teitä "kovistelemassa". Koittakaa nyt maalisvaavit pysyä niissä yksiöissänne vielä edes viikko et me tammikuiset päästäis eka.
Joku järjestys se pitää olla :D :LOL: :LOL: :LOL:

Mirkkuli, tammikuisista 41 tasan
 
Huomenna olis lääkäri-neuvola. Toivottavasti hän osaa sanoa että miten päin vauva siellä on.

Huomenna alkais äitiyslomakin, vaikka eihän sillä niin merkitystä ole kun oon ollu koko ajan kotona.

Krisu 34+6
 
Hyvä, että muillakin myllätään. Meillä vaavi mylläilee tosi voimakkaasti ja pitkin päivää. Tekee ihan kipeetä, jos potkiskelee tuonne kylkiluiden alle. Mutta kun sitä tilaa ei liikaa ole, niin ymmärrän toki...

Olin illalla oppikirjaesittelyssä ja siellä saa yleensä kunnon illallisen. Tänään söimme italialaisen menun mukaan tiramisuineen päivineen. Ja kotiin viemisiksi saa aina esitellyt oppikirjat, niitä on sit kiva katella, jos vaikka opettamaan pääsisi ja tuttujen lapsille niistä on iloa kun käyvät kylässä... ja omillekin, kun voivat tehdä tehtäviä...No joo, toivottavasti meidän pikkuinen ei tule kärsimään siitä, että äiti on ope ja isä on insinööri...

Mummo soitti tänään ja kertoi vähän ikäviäkin uutisia. Mun serkun perheellä oli helmikuun lopussa ja se vauva oli otettu ulos jo viikonloppuna. Se syntyi ns. suolet sylissä. Se oli kaiketi huomattu jo ultralla aiemmin, koska äiti ollut sairaslomalla jo ennen joulua. Vauva oli aiemminkin yrittänyt syntyä, mutta maha aukinaisena ei ole kovin hyvä tulla alakautta. Voi harmittaa kyllä heidän puolestaan tosi paljon, koska oli heidän ensimmäisensä. Nyt vauva on hoidossa lastenklinikalla. Vähintään kuukauden on siellä. Pitää mennä sitten kattomaan jos on vielä kun itse mennään NKL:lle. Mummokin sanoi tulevansa, niin sanoin, että malta tovi ja tule katsomaan molempia lapsenlapsenlapsia kerralla. Eli meillä mennään jo neljännessä polvessa. Serkkujen lapsia on nyt jo 3, tiedossa kevääksi tämä meidän ja yksi. Pitää vain toivoa, että tämä uusin tulokas jaksaa toipua. :heart: :heart:

No, nyt lähden sulattelemaan tuota kurjaa uutista makkariin ja yritän rentoutua päivästä. Nukkukaa tekin hyvin masuset.

Misupai ja Helmis 36+4
 
Tänään se äippäloma vihdoin alkoi! Tuntuu siltä, että olinkin melkein viimeinen, joka vielä käy täällä töissä...

Onnea tosi paljon vauvansa jo saaneille ja tsemppiä synnyttäjille!

Mulla oli tänään neuvola, siellä kaikki edelleen kunnossa. Paineet on pysyneet lähtötasoilla, vauva raivotarjonnassa ja painoa tullut 400 g/vko. Sf-mittakin oli juuri ja juuri vielä alakäyrällä: 27,5 cm nyt viikolla 33+0.

Eilen oltiin Hyvinkäällä tutustumassa, mutta tultiin siihen tulokseen, ettei olla menossa sinne: remontin aikana ei ole mitään mahdollisuuksia saada perhehuonetta, eikä mua houkuta ajatus saman huoneen jakamisesta 2-3 muun äidin ja vauvan kanssa. Tietääkö kukaan, milloin NKL:lla on ne tutustumisajat? En löytänyt niiden nettisivuilta oikein mitään infoa.

Raskautumisesta sen verran, että tulin raskaaksi heti ekalla yrittämällä, jopa tarkka tekopäiväkin on tiedossa. :)

Sitten vaan ihmettelemään, mitä tällä kaikilla ajalla oikein tekisi. Pitäisikö pyykätä se äippäpakkaus...

Bellona 33+0
 
Lämpimät onnittelut jo vauvan saaneille! Perässä tullaan...joskus.

En ole jaksanut toisten asioita kommentoida- pojat olleet flunssan kourissa ja yöt olleet aika resuisia. Miten sitä jaksaa sitten pari kuukautta ensin mennä vähillä unilla, kun nyt jo muutamasta yöstä on ihan rikki : (

Raskautumisesta: Ensimmäistä ja toista poikaa "tehtiin" 8kk-1v ja tämä kolmonen eli iltatähti lähti ensimmäisestä kerrasta. Ilmeisesti odotti vain vuoroa, että saisi tulla : )

Raskausvaivoja: katkonaiset unet, nenäverenvuotoa, levottomat jalat ja ärtyneisyys/pommiherkkä.

Sairaalakassista: en ole vielä pakannut - tarttis varmaan ettei tule sitten paniikkia.

Onko muilla sektio-pelkoa????Mua on ruvennut hirmusti yhtäkkiä pelottamaan, vaikka kolmas sellainen on edessä ja tiedän mitä se on. Kaksi on mennyt hyvin, voiko vielä yksi mennä? Sitä menee niin herkäksi. Voi kääk.

Rvkoja 33 tasan
 
Inksu81
Nyt se on sit takana...työrupeama meinaan... jäin sit saikulle reiluks viikoks ja sit alkaakin jo virallinen äippäloma...

Eilen oli neuvola...Ei mitenkään liian riemastuttavia uutisia..sokerit plussalla, proteiinit plussalla... Oma paino ei ollu noussu ku kilon viides viikossa... Ja eniten ihmettelin tota et viikkoja kun on kuiteskin 33+4 ni sf-mitta oli vaan 25,5 ?!! Syntymäpainoks arveltiin 3200g. Väkisinkin tulee mieleen et näinköhän tää lapsi on kunnossa ku noin alakäyrillä mennään...esikoinen kun oli kuiteskin 3700 ja samoin tää meidän viime maaliskuinen enkelivauva... No toivottavasti murehdin turhaan...

Bellona
kannattaa soittaa sinne naikkarille ja varata aika tutustumiseen... Sitä ei tuu kukaan tarjoomaan ellei ite oo oma-aloitteinen :) nim.merkil kokemusta on... Me ollaan menos vierailulle helmikuun lopussa...

Vaan jospa sitä menis nyt syömään...

Inksu
 
Ei täältä olla karattu mihinkään. Neuvolassa kävin aamulla ja siellä kaikki ok. VEikkasi, että vauvan paino jää alle 3500g. Ihan hyvä vain. Painoa tullut viikossa kilo, mutta syynsä on: ei junaa, eilen raskas illallinen jne. Nestettä tullut myös. En vain tajua, miten tää paino nousee, kun liikun vähintään kerran päivässä ja syön ihan samoin kuin ennen. Ja ennen en "lihonut". Toisilla kun tuo paino ei nouse paljon ollenkaan raskausaikana. No, ehkäpä näistä kiloista pääsee eroon, pakko! Oon vähän neuroottinen näiden kilojen suhteen, mutta taisipa täällä olla muitakin, joilla kroppa treenattu ennen raskautta ja nyt... plus 13 kiloa...

Bellona: kyllä tää aika mammalomalla kuluu, kun siivoilee kaikkea jäänyttä ja pyykää ja toki ottaa rennosti!! NKL:lle pitää soittaa (äippäpolille, ajanvaraus 14-15), jos haluaa mennä tutustumaan synnytysosastoon. Ja sitten soita suoraan sinne osasto 61:lle, jos haluutte mennä tutustumaan perheosastoon. Tuolla perheosaston tutustumiskäynnillä saa "vip-lipun" perhehuonejonoon, jos ruuhka-aika niin pääsee jonon ohi tai muussa tapauksessa uudelle puolelle. Eivät tätä mainosta, mutta jos luet osasto 61:sen tekstiä nettisivulta, siellä lukee, että mahdollisuus osallistua lapsivuodevalmennukseen... Me käytiin 61:llä tiistaina ja oli kiva käydä paikat kattomassa. Toivottavasti vaan sit synnytys menee normaalisti, koska muutenhan sinne ei pääse. Eli soitapa molempiin, niin ehdit vielä. Mie soitin joskus tammikuussa ja sain ajan synnytysosastovierailuun vasta ens viikolle!!! Osasto 61:selle sain ajan muutaman päivän päähän soitosta. Niin ja neuvolan täti puhui tänään just tosta Hyvinkään rempasta, että ihan hyvä kun vaihdatte paikkaa. Me ei ees mietitty sitä paikaksi. TAidatte siis majailla täällä samoilla kulmilla...

Jospa sitä menis vielä vähän ompelemaan viimeiset jutut mitä olin suunnitellut. Ja viikkosiivouksenkin voisi tehdä, kunhan saa ompelusotkut laitettua pois. Katellaan mitä jaksaa ja viittii...

Misupai ja Helmis 36+5

 
Aaaarrrggggggghhhhhhhh!!!!Tää kone on jostain syvältä :headwall: Kirjotin kauheen stoorin ja sit katkes nettiyhteys.... :headwall:

No kirjotan ny viä jotain...

LOE Mukavaa,että oot viä yhtenä pakkauksena. =) Vaikkakin sulla on jo ihan mukavasti jo viikkoja kyllä. Koita silti säkin jaksaa viä. ;)
Vaikkakaan en itekään kyl pistäs pahakseni jos vaikka tästä jakautus jo. ;)
On meinaan sen verran tukala olo mahani kans ja närästys vaivaa koko ajan,kamalaa. :'(

Kleopatra Mikä kastellin-paketti teillä on?
Meillä on Hoviherra 146K (suosikki 22). Ja rakennus eteni aika hurjaa vauhtia...Itse talkoovoimin tehtiin ;Puut kaadettiin tontilta 05/06,
pihatie ja pohjat 06/06,sokkelin valu 07/06,lattian valu 08/06,
paketti 09/06 (kastellin miehet tosiaan pystyttivät sen vesikattoon asti) ja sen jälkeen itse talkoovoimin tehtiin taas sisähommat. Muuttaan päästiin maaliskuun alussa 2007.
Urakka oli tosi raskas,kun kaikki tapahtu niin nopeeta,mutta kyllä se näin jälkeenpäin aatellen kannatti ja oli sen arvosta. Tunsin itteni välillä yksinhuoltajaks...Ja erokin tais olla lähellä muutamaan otteeseen...
Johon tosin mies sano"ei tässä mitään eroon kerkee ny".... :LOL:
Tsemppiä teille raksavaiheeseen!!! :hug: Tiedän,et se on raskasta ja varmaan vielä raskaampaa raskaana olevalle.
Toivottavasti saatte pian talon valmiiks ja pääsette omaan kotiin,se on ihanaa!! =)

Tammi-helmikuiset Me kovasti koitetaan viä pysyä yhessä koossa, eikä etuilla etuilla teittiä,mutta minkäs teet kun tuntuu maalismasukeilla olevan niiin kiirus tänne maailmaan... :D
Tsemppiä teille synnytykseen!! :hug: Koittakaa ny jakautua tekin,että mekin sit voidaan.... :LOL:

Kyllä nää viikot vaan vähiin käy,ja koskaan ei tiedä että koska lähtö koittaa.
Se kyl jänskää kovin tätä mammaa... :/
Ja aina jännityksellä avaa maaliskuisten sivut,kun ei tiä mitä on luettavissa, et kuka on jo jakautunu jne. =)

Nyt lounaalle.

Mamuliini ja masukki 36+3
 
Mä olen taustaillut vissiin koko alkuvuoden ja nyt sitten päätin ryhdistäytyä...

Onnea kaikille jo vauvautuneille :flower: :hug:

Ensin hieman kommentoitavaa:
Sairaalakassissa: Mä olen tehnyt jo keittiön pöydälle listan jossa kaikki tarvittavat tavarat ovat mietittynä. Kameran akut ovat ladattu ja itse kassikin on jo vierashuoneessa odottamassa. Mutta pakannut en vielä ole sentään.
Sektiosta on ollut paljon puhetta ja mullehan tehdään synnytystapa-arvio viikolla 36. Mutta ainakin nyt näyttää siltä että sectioon tämäkin menee niinkuin esikoinenkin. Esikoista synnytin 24h ja sitten mentiin kiireelliseen sectioon. Mulla on lantion epäsuhta, joten mihinkäs kyseinen vaiva muka olis poistunut. Itse haava ei mulla ole olut kipeä, mutta kaikkea muuta viiltävää kipua mulla onkin sitten ollut. Kivut ovat olleet aina haavan puolella, joten en kyllä varma ole onko sitten haavasta johtuvia. Paljon olen miettinyt leikkausta ja hieman kauhulla odotan koitosta. Kipua tai mitään särkyä en yhtenäkään päivänä tuntenut ekasta leikkauksesta, mutta mä voin niin ÄLYTTÖMÄN pahoin ekan vuorokauden leikkauksen jälkeen... :x
Tosin silloin olin juonut ja syönytkin jotain ennen leikkausta, mutta nyt jos suunnitellusti menee niin sittenhän varmaan pahoinvointikin jää pois...

Ristiäisiä ei olla mietitty sen kummemmin, muuten kuin että meidän avioliitto siunataan samalla kertaa. Meidät vihittiin viime kesänä maistraatissa, joten me halutaan vielä " se papin aamenkin" liitollemme. Kummien valinta vaan tuottaa päänvaivaa... :/
Sitten omaan napaan:
Minun mieskin palasi sitten ulkomaan komennukselta tammikuun lopulla. On kyllä ollut ihan mielettömän ihanaa kun hänkin voi nyt seurata mahan kasvua kotona. ja on hänestä kyllä minullekin ollut suuri apu. Meillä kun tuota lunta on ihan kiitettävästi niin nuo lumityöt otti jo liian voimille...
Kaikenlaista kremppaa on viime viikoina ollut. Yöt ovat pahimpia. En saa nukuttua kun lonkat särkee ihan hirveesti. Johtuu juuri tuosta epäsuhdasta. Eli vauva painaa itseään alaspäin, mutta kun hän kun ei sinne mahdu. :eek: Neuvolassa sanottiin maanantaina että vauva on jo hyvin alhaalla, joten mielenkiinnolla odotan milloin lähtee syntymään... Supistuksia on joka päivä enemmän tai vähemmän.
Vauvan kasvu tai ainakin mun mahan kasvu sen kun kiihtyy. Nyt mennään yläkäyrän yläpuolella hieman... |O Ja minun paino sen sijaan on laskenut.
Meillä kaikki alkaa olla valmiina vauvaa varten, joten turvallisin mielin täällä mennään.

viivi ja vagner 34 tasan.
 
Tänään oli lääkäri-neuvola. No,eipä se lääkärikään osannu 100% varmasti sanoa että kumpia päin vauva on. Ensin se oli sitä mieltä et pää olis alhaalla mut sit taas vatsan päältä kokeillessa pää tuntuikin ylhäällä. Minä joudun nyt sit varaamaan ajan sairaalaan ultraan jossa se asento katsotaan. Mua niin ottaa päähän. Ellan odotusaikana siellä sai kans juosta jatkuvasti vilkaisemassa josko se olis kääntynyt oikein päin. Nyt kun mä sinne menen niin voihan olla ettei se olekaan kauan niin päin vaan ehtii taas kääntyä. :(

Neuvolassa oli muuten kaikki kunnossa. Painokaan ei ollut onneksi noussu. :)
Viikko: 35+0
Paino : -/viikko Yht. 5kg
Verenpaine: 135/70 :eek:
Hb: 133
Sf: 32
Tajonta: ???
Liikkeet: ++
Kohdunsuu: Kiinteä, kiinni, pituus 3cm

Nyt alkoi äitiysloma! =)
 
Moikka!

Poju on päikkäreillä joten käyn kirjottelemassa jo ennen sitä neuvolaa että muistan mitä piti kommentoida :)

Ristiäisistä oli puhetta ja meillä ne on suht selvillä... Pidetään varmaan samassa kirkosssa kuin esikoisenkin ja yhtä aikaa siskon kanssa koska heidän kakkosella laskettu aika on 4 viikkoa meidän jälkeen. Meillä on sen verran suuri suku että päästään helpommalla kun pidetään kemut yhdellä kerralla :)
Ristiäismekosta en ole varma kun meillä olis tuo suvun mekko jossa on kastettu jo monen polven lapset - myös minut :D - mutta kumpi sen nyt sitten laittaa päälle! Meidän vauva vai siskon vauva :eek:
Kummeista ei vieläkään tietoa kun meidän kaverit kaikkos esikoisen syntymän jälkeen aika lahjakkaasti... Varmaankin mun sisko ja miehen sisko saavat kunnian :)
Nimestäkään ei hajuakaan :D Mies on päättäny tytön nimen, mutta mä en oo kyllä varma siitä ja kun tuo sukupuolikaan ei ole selvillä niin mietitään sitä sitten huhtikuussa...

Sairaalakassia ei ole pakattu kun tuo hoitolaukkukin on täynnä esikoisen tavaroita :whistle: Pitää varmaan ettiä jostain joku reppu mihin voi katella ainakin kameraa ja jotain vaatetta meille molemmille... Eniten mua mietityttää se vauvan kotiintulopuku kun en ole vieläkään hommannut minkäänlaista pientä pukua... Jotenkin tuntuu siltä että ei taida olla enää maaliskuun lopulla niin kylmä että ihan toppapuku olis tarpeen, mutta en sitten oo ostanu ohuempaakaan. Ehtiihän tässä vielä ;)

Esikoinen on nyt nukkunu viikon omassa huoneessaan ja uudessa sängyssä, joten viikonloppuna vois varmaan nostaa pinnasängyn pohjan taas ylös ja pestä reunasuoja ja patja. Lakanat ym laitan kunhan saisin sen pirun äitiyspakkauksen ja siinä olevan peiton :kieh:
Turvakaukalon vois myös katella tuolta varastosta ja putsata ne kankaat jos ovat likaisena, mutta ehtiihän senkin tehdä vielä vaikka parin viikon päästä :D

Mun äiti alkaa repimään hiuksiaan päästä kun mä en oo saanu oikein mitään aikaiseksi vauvan tuloa ajatellen enkä ole edes varmistanut sitä että kuka tulee hoitamaan esikoista kun lähtään synnärille :whistle:
Mulla on vaan semmonen olo että tässähän ollaan raskaana vielä vaikka kuinka kauan eikä mulla ole kiire mihinkään niin ehtiihän nuo jutut kattoa vaikka sitten ens kuussa :D Jossain vaiheessa mulle iskee kuitenkin se paniikki ja mä laitan kaiken yhdessä päivässä valmiiksi B)

Kohdunkaula mulla mitattiin viimeksi siinä keskiraskauden lääkärikäynnillä ja kun uudelleensynnyttäjillä ei ole sitä kolmatta käyntiä niin enpä sitten sen jälkeisiä mittoja tiedä enkä tulekaan tietämään :/ Tuskin tuo on mihinkään lyhentyny kun esikoistakin odottaessa oli sen 3 cm ja napakasti kiinni vielä 2 viikkoa ennen synnytystä...

Ninnille piti vielä sanoa tuosta sappiruokavaliosta että minäkin ymmärrän kyllä sen miksi rasvaisia ruokia pitää välttää, mutta en oo jaksanu kyllä välittää niistä "vältä kaalta, sipulia, omenaa, päärynää, paprikaa, mausteisia ruokia, tuoretta leipää, pullaa ym ym" kun eihän tässä sais syödä mitään :eek:
Mulle ei annettu mukaan mitään kipulääkkeitä kohtauksen uusimisen varalta. Sanottiin vaan että sen kun tuut taas päivystykseen ja sanot mikä vaivaa niin hoidetaan pois...
Pistivät mut sappirakon poistoleikkausjonoon, mutta mua on alkanu mietityttään että meenköhän sittenkään kun tuntuu jotenkin hurjalta että mulla ei sitten olis ollenkaan sappirakkoa... Kyllähän nuo vannoo ettei sitä tarvi mutta eiköhän nyt silläkin ole oma tehtävänsä :whistle: Jos tää vesikuuri pitää kohtaukset pois niin sanon ettei leikata ennen kuin tulee seuraava - jos tulee :)
Toivottavasti sullakin tuo vesikuuri auttaa!

Mutta kello on jo aika paljon että pitänee alkaa tonkimaan vaatekaappia... Tuskin sieltä mitään uutta löytyy kun ei mahdu enää kuin yhdet housut mutta aina täytyy yrittää :snotty:
Ilmottelenpa sitten jossain vaiheessa että mitä uutta löytyi siellä neuvolakäynnillä :)

Pimmi 33+1

PS. Oonko mä ainoa joka ei oo saanu vieläkään äitiyspakkausta?!
 
Kävin tänään vihdoinkin siellä verotoimistossa. Laski ne sitä prosenttia 18 %, joten ei nyt tarvii ihan 20 % maksaa. nyt ois sitten kaikki paperiasiat hoidossa, ei tarvii niitä tressata.

Antakaapas vinkkejä minkälaisia "oireita" on ennen synnytystä. Siis onko jotain juttuja mistä vois päätellä että synnytys alkaa lähestymään!! Ja sitten keinoja millä vois saada synnytyksen käynnistymään (vaikka oikeestihan tälläisiä keinoja ei ole olemassa :LOL: ). Mutta jos jollakin jotain omakohtaisia kokomuksia tai kuullu jotain hyviä vinkkejä. Vois sitten kokeilla kun viikot alkaa olla täynnä!! =)

Mulla kun oli tiistaina neuvolalääkäri ja teki sisätutkimuksen, niin oli merkinnyt neuvolakorttiin että kohdunsuu pehmeä ja kohdun kaulaa jäljellä 2 cm. Aikasemmasta mitasta ei tietoa kun ei oo merkitty. Ei edes esikoisen aikana mitään tietoa. Mutta voisko tuo pehmennyt kohdunsuu kertoa jotain? Vinkkejä ja neuvoja!!

Muumi82 ja eppu 37+2
 
Pikasesti vaan piipahdan. Vastaukset lapsivedestä tuli: keuhkot on vielä epäkypsät, joten kävin tänään hakemassa kortisonipiikin ja huomenna saan vielä toisen. Pari viikkoa annetaan niiden vaikuttaa, kontrolli 20.2. ja sitten katsotaan, jos siitä viikon sisään määrättäisiin leikkauspäivä. Eli eipä tässä vielä kiire niiden vaatteiden pesun yms. vauvatavaroiden valmistelulla ole...

Toisaalta aina parempi mitä pidempään saa kohdun turvassa kasvaa. Vaikka vähän alkaa jo pelottamaan, kun viikkoja tulee ja vauva sekä vatsa kasvaa koko ajan. Koko ajan saa kuullostella kipuja ja supisteluja... Plääh!

No, näillä eväillä eteenpäin!

Oonaliina 34+1
 
Kyllä nyt maalisvauvoilla kiirettä pukkaa ku jatkuvasti on uutisia tullut lisää..
Ipulle paljon tsemppiä jos tänään käynnistys!! :hug:
Ja muillekin lähtöä kaavaileville vauvoille lycka till!! :heart:

Ite oon kyllä kans jo ihan kypsä tähän touhuun ja vaavia alkaa oleen ikävä jo! Sylittely ois nyt mukavampaa ku tämä potkusäkkinä oleminen. Viimeyönä sain unirauhan vasta klo 5.. ja tässä vaiheessa muka pitäs levätä kun vielä voi. :/

Mullakin äippäloma alko tiistaina ja äp-raha päätös tuli maanantaina. Lasketutin veroprosentin sen mukaan ja saankin maksaa sitten heti kunnolla veroja, nimittäin 26,5%. :kieh:

Eilen ei neuvolassa ollut oikein mitään uusia uutisia. SF oli nyt 30, joten pikku-ukko taitaa syntyä meille. Synnytystapaarvioon ja painoarvioon aikaa vielä 2vko. Mulla on kampaaja viikko ennen LA:ta, joten sitä ennen ei oo lupa syntyä. :saint:

Nyt lähden kummityttöä moikkaamaan jos ne olis jo tullu kotiin. Mies joutu aamulla 5:ltä lähteä töihin ja kotiutuu sieltä vasta huomenna illalla.. :snotty: Pitää tekemistä keksiä itelle että aika kuluis nopeemmin. =)

Rhea ja masukki 35+2
 

Yhteistyössä