<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Moiks! En ole nyt varma mitä oon viimeks kirjottanu, enkä jaksa tarkastaakaan.. Tää päivä mennyt kiukuttelevan melkein kaksivuotiaan rakkaani kanssa, puistoon lähtö oli yhtä tuskaa ja sielläkin olisi vaan halunnut sylissä istua kun taas minä en millään jaksa enää kantaa häntä. Selitäpäs se kiljuvalle kaksivuotiaalle. Noh, jotain hyvääkin, potalla käynti on sujunut hyvin, ollaan nyt parin päivän sisällä todella edistytty siinä! mut saa nähdä kuin käy kun vauva tulee-.

Ostin viikonloppuna vauvalle kylpypyyhkeen h&m:ltä, kun en ottanu sitä pakkausta niin sellainen puuttui vielä. Ja pitäähän pikkusella olla oma nallenkorva-pyyhe :)

Mä alan olla valmis synnyttää jo pikkuhiljaa..

enne ja aarre 35+4
 
Hexodus, saanko udella miksi sulle tehdään suunniteltu sektio? Oot saattanu kertoakin, anteeksi jos on menny ohi.
Mulla on sektio myös edessä, saa nähdä onko syynä tämä vauvan asento perätilassa vai joudunko vielä vikoilla viikoilla pelkopolille. No, toistaiseksi vaikuttais asettuneen istumaan, joten toivon, ettei käännykään.
Ja hartaasti toivon myös, että toipuisin leikkauksesta vähintään yhtä hyvin ellen paremminkin kuin viimeksi. Silloin oisin päässyt jo kahden vrk:n kuluttua kotiin, mutta päivä sattui sunnuntaiksi joten olin vielä yhden yön.
Huijasin muuten siitä linea negrasta, semmonen onkin ilmestynyt, mutta on vain haalea viiva navasta ylöspäin. Navan alapuolella ei oo mitään viirua, piti oikein peilin kanssa tarkastaa :LOL:

Huomenna neuvola, jänskää. Kuinkas usein teillä on muuten käynnit? Mulla edellisestä on vierähtänyt jo kolme viikkoa, taitavat kuitenkin tihentyä nyt loppua kohti ja lisäksi vielä tulee äippäpolikäynti/nit.

Mutta tuun huomenna sitten kertoilemaan kuulumiset, moikka!
 
Onnea kaikille jo vauvautuneille: :heart: Korven tyttö ja me6 :heart:

Täällä kärsitään flunssasta. Kokeilin äsken höyryhengitystä Vicksin ja kuuman veden kanssa...helpotti vähän oloa.

Äippäloma alkaa tällä viikolla. Perjantain jälkeen loppuu stressi ja keskityn pelkkään löhöilyyn ja kevyeen puuhasteluun ja vauvan asioiden järkkäilyyn.

Meillä on nyt kaikki hankinnat tehtyinä ja kalusteet valmiina koottuna.

Onko teillä muilla jo neuvola viikon välein? Mulla rupee nyt ens viikosta lähtien oleen. Eli aikas tiuhaan siellä saa sit rampata.

Painogalluppiin: tähän mennessä tullut + 8 kg!!

funny + masuasukki 34+5 :heart:
 
Ihania uutisia saa lukea aina kun avaa sivuston...onnea taas vauvan saaneille.

Tuohon masuviivaan kommentoisin, että mulla ei oo pahemmin näkynyt viivoja koskaan. Johtuu kait siitä, kun iho on niin vaalee. Ainoastaan kerran muistan nähneeni tummemman viivan. Jotkuthan uskovat, että masuviiva tulee, oliks se nyt pojasta...mut mulle ei oo ainakaan oikein koskaan tullut...eikä näy nytkään. Raskausarpia on sitten senkin edestä. Mä en oo kyl ottanut niistäkään stressiä. Ekoissa raskauksissa rasvailin...mutta neljäs oli sitten niin iso, että mikään ei auttanut...masu repes ihan kunnolla.

Mulla on tällä vkolla neuvola...ja kolmen vkon päästä äippäpoli. Neuvolatäti jää talvilomille, joten mun vika käynti on varmaan tää tän viikkoinen...hurjaa miten aika rientää...suklaalevy polttelee jo kaapissa...nam :p

Mamma Muu+Mulperiina 33+5
 
Ihania uutisia taas täällä!! Paljon onnea vauvan saaneille! :flower: :hug:

Täällä ollaan lomailemassa, tänään olin kasvohoidossa ja laitatin kulmat+ripset.
Ihanaa vain olla laiskana! :) Olen kai jotenkin tyhmä, luulin että tänään tulee jo äitiyspväraha.. Ottiko hieman pannuun kun kävin katsomassa tilitietoja...

Painogallup: Mulle on tullut painoa n. 5kg. Nyt oli tippunut jostain syystä 1,2kg.. tiedä sitä sitten että miksi..

Neuvolakäynneistä:
Meillä on ollut tammikuussa 2 käyntiä, ensi vkolla lääkäri ja sitten viikon välein neuvolaan.. Mun kohdalla turhaa, sillä ikinä ei tapahdu mitään mullistavaa..

Linea negra ja raskausarvet: Täällä ei näy kumpiakaan.. mulla on ennestään muutamia arpia reisissä ja kyljissä siitä kun lihoin melko reippaasti tuossa lukiovaiheessa. Sitten taas iski laihis päälle.. Toivotaan että masu säästyy arvilta. Tässä kropassa on muitakin juttuja jo ihan riittämiin mitkä eivät niin kauniita ole..

Meillä täällä maalla on niin kaunista, lunta on tullut eikä tuule niinkuin kotosalla on tehnyt koko talven! Äiti hemmottelee ja mummi kutoo/ompelee vauvelille kaikkea ihanaa. :heart: Ikävä kyllä itsellä on hieman kurkku kipiänä ja kuumeinen olo. Saattaa johtua eilisestä 3 tunnin kuntosalitreenistä... :whistle:

Huomenna meillä onkin kova homma kun pitää syödä koko päivän laskiaispullia ja runebergin torttuja!! :p

Jos lähtisi lenkille.. Eiköhän flunssa lähde raittiilla ilmalla..


:heart: :Laura ja pikkuinen 35+0
 
:heart: :flower: Vaaleanpunaiset onnittelut KorvenTyttö ja Me6!!! :heart: :flower: Molemmille Isot :hug: !!!

Terkut Taysin synnytyspäivystyksestä... En aamulla tavalliseen tapaan tuntenut vauvan liikkeitä,ja tietenkin huolestuneena soitin neuvolaan, johon sain heti ajan. Kuunneltiin sydänäänet,kuuluivat. Mutta kaikesta huolimatta terkka kirjotti lähetteen syn.päiv. Ja vein poitsun mummulle hoitoon (sattu oleen vapaapvä) ja ajelin Tampereelle.

Siellä olin käyrällä,ja hoitsu pyysi samalla laskeen kaikki tuntemani liikkeet, muutaman siinä tunsin,mutta käyräpä näytti liikkeitä tuntuvan enempikin... Tirdä sit miksen niitä tuntenu??? :eek:
Luulosairas ehkä.. .. :ashamed:
Sitten lääkäri vielä ultrasi ja kaikin puolin kaikki hyvin. :)
Nyt pitäisi olla iloinen ja onnellinen,että kaikki kunnossa,mutta silti on pelko persiissä koko ajan... :snotty:

Kokoarvioksi vauva sai 2900g. :heart:

Riksu82 Me ollaan varmaankin oltu samaan aikaan Taysissa tänäpä?? :wave:

Sori,kun en jaksa muuta kommentoida tähän hätään.... :(

Mamuliini ja masukki 36+-
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: =)

Maitoa tulee jo täällä. Välillä on märkä laikku paidassa. Ei tarvitse mitenkään edes puristella...

Mulla on nyt sellainen tunne,et tää vauva olis perätilassa kun eilen se työntyi voimakkaasti ja tunsin ihan selvän pallon kylkiluiden alapuolella. Mä en kestä jos joudun taas sektioon. Onhan se jo tuttu juttu, mut sit oon kauan kipeä enkä voi ottaa esikoistakaan syliin.

Tyhmä kysymys mutta lasketaanko mut ensisynnyttäjäksi jos synnytän alakautta ja ensimmäinen on ollu sektio?

krisu ja masussa 34+4
 
Ohhoh, mikä päivä. Vihdoin kotona ja saa rauhoittua. :wave:
Jo se, että viikonloppu tai oikeastaan eilinen oli raskas niin sitten vielä tämä päivä siihen perään.
Eilen oltiin siellä ristiäisissä, eli 5 tuntia autossa istumista ja sitten vielä anopin 60 vee päivillä. Kotia kun pääsin niin uni tuli samointein saunassa käynnin ja missifinaalin jälkeen ja nukuin kuin tukki. Heräsin yöllä kyllä kun kylkeä piti kääntää, mutta muuten en edes muista koska olisin nukkunut "läpiyön". 8lta oli pakko nousta sängystä, meinaan tuntui että rakko repeää.
Päätin sitten hyvin nukutun yön jälkeen lähteä jumppaan, kun tää olotilakin on jo tosi jees viimeviikkoisen kuumeilun jäljiltä. Otin hyvin rennosti ja kylläpä tekikin hyvää saada pieni hiki päälle. =)
Poikakin tuli reissusta ja kävin sen Jumbosta hakemassa ja samalla piti sitten mennä askarteluliikkeen kautta hakemaan valmiiksi ristiäiskutsukortteihin tarvikkeet. Voin tehdä nyt kun vielä olen joutilaana pohjat jo valmiiksi kortteja varten niin säästyy aikaa ja vaivaa sitten kun vauva on kotona. ;)

Tänään alkaa sitten taas Sydänjääkin uudelleen. Onpa kiva, kun joka ilta tulee jokin sarja mikä pitää minut telkkarin ääressä :LOL:
Paitsi viikonloppuisin! Silloin ei tule mitään katsomisen arvoista. Elokuvatkin on nykyisin ihan syvältä mitä viikonloppuisin tulee :(

Menipä nyt tällaiseksi jonninjoutavaksi jorinaksi kun en muista mitä piti kirjoittaa...

Joten, mä meen nyt laittaa lapsia nukkumaan :wave:

kleopatra ja ihmemies
 
Pikkuvaemo, edellisestä sektiosta ei ole kauaa (03/07) ja sieltä arven vierestä onpi kohtu sen verran ohut, ettei oteta riskejä kestääkö se supisteluja vai ei.
Olen itsekin ollut sektion kannalla, mutta ihan vaan sen takia, että kun kertaalleen on jo kärrätty hätäsektioon sydänäänten romahdettua ja poika menetettiin, niin mulla on kauheet kauhukuvat silmissä, että synnytys etenee ja sitten yhtäkkiä taas tulee jotain ja taas mennään, enkä ole ollenkaan varma kestettäiskö enää toista menetystä. Mutta mun mielipiteellä ei nyt sitten ollutkaan merkitystä vaan fysiologiset tekijät astuivat kuvaan mukaan. Tällä hetkellä kaveri mahtuisi hyvin tulemaan alakautta ja asentokin puoltaa sitä, mutta nyt tuli ohjeiksi, että jos alkaa kivuliaat supistukset tulemaan tai menee lapsivedet ym. niin kiiruusti sairaalaan ja sitten leikataan kiireellisenä sektiona.
Eli en sitten tässä elämässä pääse kokemaan alatiesynnytystä, koska sitten on jo 2 sektioo takana. Ja olisin tottakai oikeesti sen mielelläni kokenut, mutkun elämä nyt on heittänyt näin, niin näillä korteilla mennään.
Toivottavasti saat haluamasi synnytystavan, eikä siitä tarvitsisi enempää vääntää!!

Krisu81, et ole enää ensisynnyttäjä =)
En mäkään ole, vaikka se yksi sektio takana, eikä eläviä lapsia ole. Synnytys se sektiokin on :D
(Eikä aleta täällä tappelemaan aiheesta, niinkuin tuolla Mitäs nyt -puolella säännöllisesti... ;) )

Hexodus ja masumonottaja 35+5
 
Moi :wave:

Yhtään en jaksa kommentoida.. oma olo on kurja. En eilen malttanu levätä, vaan puuhailin innoissani kaikkea kun olin jo perjantain ja lauantain makoillu, ja olo oli energinen. Laitettiin esikon huoneeseen hyllyjä seinille, silitin, ja vaihdoin meidän sänkyyn lakanat. Tästä tuloksena pelottavan napakat supistukset ja asentoa piti hakea ihan konttausasennosta lähtien, kun olo oli niin tuskainen.
Tänään sama homma, tai siis juuri nyt päällänsä tuo olo.. ja sen enempää en tehnyt, kuin että istuin autossa parin-kolmen kilsan matkan keskustaan, käytiin kirjastossa, ja kotimatkalla napattiin anoppi uimahallilta kyytiin. Siinä uimahallin eessä piti vähän aikaa autossa istua ja ootella, ja siinä alkoi tämä olo nostaa päätään. Siis huimaus! Ja supparit. Vauva vissiin autoistuma-asennossa painoi jotain hermoa tms, ja alkoi tuntua ettei kierrä veri päähän.. ja tunne jatkuu edelleen, on semmonen vähä pyörryttävä olo. Oma olo vaatisi sohvalla lepäämistä, mutta syystä että oon ollu vähä pelistä pois, ni esikko on ihan minun perään ja tuntuu että tarvii minua hirveästi nyt. Enkä itse jaksaisi yhtään... :'( Nyyh :'( !! Vaikeaa, kun "revitään kahteen suuntaan", eikä tiedä miten pitäisi tehdä.
Itkettää muutenkin kun tämä on jo niin raskasta tämä raskaana olo, tästä on raskaudesta nauttiminen kaukana. Olo on tukala ja vaikea ja asentojen hakeminen ihan mielettömän vaikeaa. Liitoskivut on nyt luojan kiitos ollu helpompina, ilmeisesti sitä ei ihan kaikkea vain laiteta ihmisen siedettäväksi kerrallaan. Tai ei ainakaan enempää kuin ihminen kestää.. näin sen vois kai ajatella.

Huoh... raskauteen väsynyt ja huippaava Ippu 34+0
 
Voi Hexodus, anteeks kauheasti kun aloin noin utelemaan varsinkin kun sulla on noin rankka asia takana :hug: Lapsen menettäminen on varmaankin kokemus, josta ei toivu ikinä.

Tällä kertaa kaikki menee kuitenkin varmasti hyvin ja saat nyytin hoivattavaksi. Paljon tsemppiä ja haleja! t. pikkuvaemo
 
Onnea Korventyttö ja me6 (vielä kerran) prinsessoista!

Voi Ippu :hug: , voimia sulle, toivottavasti olosi helpottaa pian!

Raskausarpia tuli heti alussa huolettomia määriä navan ympäriltä lähtien. Ja navan yläpuolelta repesi samasta kohdasta kolmesti niin että jouduin luopumaan napalävistyksestä kun ärtyi liiaksi. Linea negran tajusin vasta marraskuulla kun näin vatsanaluksen peilistä. Aika vaalea oli, navan alta alas asti.

Me käytiin tänään naikkarilla kontrolleissa, bilirubiini oli laskenut 119 ja paino noussut 125g (nyt 2605g), siirrymme normaaliin neuvolaseurantaan! Voi onnea, nyt saadaan olla kotona ihan turvallisesti. Mulla oli sairaalakassi varmuuden vuoksi pakattuna jos olisin joutunut jäämään sisään (pessimisti ei pety..).

BiaBia
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaemo:
Voi Hexodus, anteeks kauheasti kun aloin noin utelemaan varsinkin kun sulla on noin rankka asia takana :hug: Lapsen menettäminen on varmaankin kokemus, josta ei toivu ikinä.

Tällä kertaa kaikki menee kuitenkin varmasti hyvin ja saat nyytin hoivattavaksi. Paljon tsemppiä ja haleja! t. pikkuvaemo

Tähän mekin uskotaan, eihän me muuten tässä tilanteessa oltaiskaan! B)

Ja hei, ei mitään anteeksipyytämistä!! Ihan avoimesti on asiasta puhuttu, selviämiskeino sekin...
:hug: sinne myös :)
 
heipsan

ajattelin, et lukasen vaan nopsaa teidän jutut ja kommentoin vasta huomenna kun nyt ei millää meinannu jaksaa, mut sit funny kysyi et joko on neuvolakäynnit viikon välein...
mulla ei tod oo :/ viime kerrasta on nyt sen 4viikkoo ja torstaina vasta seuraava aika.. itekki ihmettelin tuota noin pitkää väliä, ku luulin et se olis viimeks jo antanu ajan 2vko:n päähän, mut ei..
ei mulla mitään sen kummempaa "häikkää" täs raskaudes oo ollu ja lapsikin on jo toinen, mut olisin mä silti voinu parin viikon välein siellä jo alkaa käymään...
johan mulla torstaina on rv jo 35+1, et ei siinä parin viikon välein montaa kertaa kerkiä käymään kun jo pitäis viikon välein käyä ja johan kohta alkaa eräpäivä olee käsillää.. hassua :D

mutta joo..

kirjotanpa nyt vielä jotain, ku kerra alotin =)

linea negraa ei oo näkyny täällä.. ei ollu esikoisellakaa, joka olis siis tyttö..

ja raskausarpia on nyt tullu molempiin kylkiin.. :/ esikoisen aikaa ei tullu ku sellasii haaleita vaaleita, sillähä meinasinki järkyttyä ku ekat punaset arvet tuli.. mut eipä tuon enää väliä, ajattelee lopputulosta nii pikku arvet jää toisarvoiseen asemaan =)

ja painogalluppiin.. 15kg oli tullu sillon 4vko sitten, saapi nähä sit kuinka paljon on lisää ku to neuvolaan meen..
mun äiti on sanonu, et se lupaa laihuttaa saman verran kiloja kun mulle raskausaikana tulee.. nyt mulla siis tuo +15kg ja sunnuntaina kun porukoilla kävin, nii äiti sano et sillä on nyt lähteny -11kg.. aika hyvin se on koko ajan "pysyny mun mukana" .. hattua pitää oikeen nostaa =) ku vielä ite pääsis joskus näistä raskauden aikasista kiloista eroon... *huokaus*

keskiviikkona alkais sitte mullaki äitiysloma.. tosin mun elämään se ei juurikaan vaikuta, oon ollu syyskuusta asti työttömänä..
rahat vaa alkaa nyt jatkossa tulee kelalta, tähän asti liitto on muistanu mua säännöllisesti kk välein (ite kun on muistanu "työtön-työtön- lappuja" täytellä ;) )

nyt alkaa taas tää koneen äärellä istuminen ottaa selkään, jotenpa siirryn sohvalle lueskelee vanhoja vauva-lehtiä, joita kirpparilta ison pinon vähä aikaa sit ostin tylsien iltojen varalla ;)

äiskä äiskä ja vaavi 34+5 :heart:
 
Pikaseen tulin vaan nostaan meitä ylöspäin kun oltiin melkeen toiselle sivulle pudottu..

Tänne ei mitään kummempaa, oon nyt saanu 2 yötä nukuttua ilman kutinoita, ihanaa! Oon iltasin ottanu then antihistamiinin ja sit laittanu jalkoihin ja käsiin sellasta "prickly heat powder"-talkkia mitä ostettiin Thaimaasta. Se viilentää ihoa ja auttaa kutinaa ym. vaivoihin. En tiedä sit et onko toi yhdistelmä tehnyt tehtävänsä vai onko kutina loppunut, tarvii tänään varmaan jättää antihistamiini pois ja testata.

Eilen soitin neuvolaan ja kysyin mahdollisuudesta päästä uusiin maksakokeisiin, täti sanoi et yleensä niitä otetaan parin viikon välein eli hän ei vielä laittais.. En kyllä ymmärrä mitä haittaakaan siitä ois ollu... Sit kysyin myös siitä sappiultra-lähetteestä, sekin tarvis muka hakea ihan terveyskeskuksen kautta :headwall: :kieh:
Eli kaikki pitäis vaan ite hoitaa, ärsyttää tollanen! Mietin jos kävisin työpaikkalääkärillä kysymässä sitä lähetettä, kai voin siellä käydä vaikka oonki äippälomalla? Sit mun neuvolantäti meinas siirtää mun neuvola-aikaa mikä siis tänään, kun olinhan ollu just perjantaina synnärillä ja kaikki ok, mut siihen en suostunu kun mulla myös noita käyntejä ollu tosi harvoin, väliä ollu reilusti yli kuukausi alussa ja nytkin oli 3 viikkoa väliä, suraavaksi on kahden viikon päästä neuvolalääkäri, katotaan milloin saan seuraavan ajan... Varmaan viikkoa ennen laskettua aikaa..
Kyllä mä ainakin haluisin siellä käydä yhtä usein kun muutkin, siis esim. ensisynnyttäjät, vaikka kolmas vauva onkin tulossa. Ihan yhtä ihanilta ne :heart:-äänet mustakin kuulostaa vaan joka kerta, ja muutenki on kiva seurata omaa painoa, verenpainetta ym....

Eipä muuta, tosi pikanen viesti taas tulikin...
Palailen ku oon käyny neuvolassa päivällä...

:heart: :Ninni ja Muru 34+2
 
Olen täällä kukkunu jo aamu neljästä asti kun uni loppu kerrassaan kesken! Yleensä olen tosi sekä aamu että iltauninen enkä heräile pieniin ääniin tms.ja mietinkin jo miten jaksan vauvan kanssa valvoa öisin. Toivottavasti tätä pirteyttä jatkuis vielä vauvan synnyttyäkin niin ei tarvitsisi ottaa stressiä siitä ;)

Eilen oltiin synnytysvalmennuksessa ja eipä sieltä mitään uutta ihmeellistä irronnut, mutta miehelle oli varmaan ihan paikallaan! Se hössötti koko illan imetyksen tärkeydestä ja....mulla kun se ei ole oikein koskaan tahtonut onnistua :( Kumpaakin poikaa olen imettänyt kokonaiset kolme vkoa, eipä sillä etteikö maitoa olis tullu mutta kaatu muihin lukuisiin vaikeuksiin! Siitäkin alan olemaan jo hermona ja mies osti viime vkolla imetystyynynkin mulle mutta tuskin osaan edes sitä käyttää!!! Kait jossain olis jotain selventäviä vinkkejä jos van viitsisi ottaa selvää.

Siihen lopputulokseen tulin eilisen valmennuksen perusteella, että taitaa olla tod.epätodennäköistä että altaaseen pääsisin synnyttämään mitä olen toivonu koska sen verran ruuhkaselta ja suositulta kuulosti :ashamed: Mies toivo perhehuonetta ja hassua etten ollu ajatellu edes koko asiaa tai siis pitäny mitenkään tärkeenä tai puhunu asiasta mitään miehen kanssa! On niiin arkista aherrusta tämä oleminen ja eläminen, että ei vaan ole tullu puhuttua monestakaan asiasta miehen kanssa liittyen vauvaan tai raskauteen ja sitten motkotan ettei se ole pätkääkään kiinnostunu koko asiasta :D

Nyt taidan alkaa pullan paistoon niin saa lapset sitten vetää napaan kun tulevat koulusta! Itselle tietty kans, toivottavasti pysyn kohtuudessa kun yleensä riistäytyy käsistä :eek: Mukavaa laskiaistiistaita kaikille :)
 
Onpa täällä taas tekstiä kun pitkästä aikaa maltoin alkaa lukemaan. Ehkä nyt tiiviimmin jaksaa seurailla kun vihdoin pääsin mammalomalle :D Olo on kyllä melko hyvä, vaikkakin tuntuu kyllä vaavi painavan aikalailla tonne lantion seudulle. Mutta eiköhän se tästä. Nyt ulkoilu kutsuu ton muksun kanssa. Tsemppiä ja hyvää laskiaistiistaita kaikille!

Leenuski + Vaavi 35 + 2
 
Alkaa kyllä lumet olla taas vähissä täällä Turun seudulla. Pulkkamäkeen ei välttämättä tänään pääse.

Viime yön nukuin pitkästä aikaa suht hyvin. Ainakin 4 tuntia heräämättä. Aamulla kyllä olin jo 6:n jälkeen pystyssä, kun iski nälkä. Mutta siis mitään kipuja yms. ei ollut.

Mulla on nyt sitten huomenna se lapsivesipunktio. Vähän jo jännittää. Sitä kovin mietin, että miten ne saa sen otettua, kun kaveri on todella aktiivinen liikkuja. Kauhukuvia siitä, että tuikkasevat sen neulan kaveriin. No, eiköhän lääkärit asiansa osaa. Palo on ainakin kokenut, mukava, rauhallinen lääkäri. Turvallisissa käsissä sitä ollaan.

Eli Hexoduksen kanssa aika samat suunnitelmat. Mulla kyllä viikkoja vähemmän, eikä vielä tietoa leikkauspäivästä, ei edes viikosta. Luultavasti saan kortisonitkin huomenna ja sitten keuhkojen tilanteesta riippuen määrittävät leikkauspäivän. Luultavasti 2-3 viikon sisään. Kuitenkin ihan lähellä jo ollaan.. Oma mieli vähän vaihtelee. Toisaalta toivoisi pojan vielä kasvavan ja vahvistuvan kohdussa, toisaalta taas helpotus, jos ja kun kohta leikkaavat. Vauvan vointia on helpompi seurata sitten kohdun ulkopuolella ja sitten voin itse taas turvallisemmalla mielellä touhuta, eikä tarvitse kuullostella itseään sillä tavalla.

Nyt tuli yllätysvieraita. Palailen myöhemmin taas!

Oonaliina 33+6
 
Moi taas...


Joku täällä kyseli miten pian ollaan tultu raskaaksi ehkäisyn jättämisen jälkeen, en vaan muista kuka... Meillä kävi niin että multa poistettiin kierukka 12/06, raskauduin 03/07, mikä todettiin tuulimunaksi 05/07, sen jälkeen mulla oli yhet menkat ja heti tulin uudestaan raskaaksi paremmalla menestyksellä. Että suht´äkkiä. Jos mulla ei ois sitä tuulimunaa ollu vaan sillon jo normaali raskaus ni meiän pikkunen ois syntyny joulukuussa, mut nyt ollaan míssä ollaan.

Oonaliina juu-u, ei näy lunta enää Turussa ei... Mies oli onneks eilen tyttöjen kanssa pulkkamäessa kun lunta vielä oli. Vein meiän neidin kymmeneksi kouluun ja sit ajoin Salosen leipomolle hakeen laskiaispullat, nam :p ! Omani syön kyllä vasta ku oon ollu neuvolassa ettei sit tuu mitään sokeria pissaan... Tsemppiä sulle huomiseen lapsivesipunktioon!!!

Hexodukselle piti antaa iso :hug: , teillä rankka kokemus takana, oot tainnu ennenkin kertoa. Nyt kaikki menee kllä hyvin ja pian teillä on pieni tuhiseva paketti sylissä :heart: !

Tutteli meiltä ei edes kysytty haluttaisko synnytysvalmennukseen kun on jo kolmas tulossa, "joutuuko" teilläpäin automaattisesti joka odotuksessa vai olitteko pyytäneet päästä? Me tuskin oltais menty vaikka ois mahdollisuus annettu, ei edellisissäkään raskauksissa oltu...

No niin, jos mä lopetan nyt taas...

:wave:

Ninni ja Muru 34+2
 
Kylläpäs me mammat alammaki olemaan väsyneitä tähän odotukseen. Kaikilla tuntuu olevan jotain mikä ottaa pannuun tässä odotuksessa, jos ei se ole oma vointi niin sitten miehen/ sukulaisten ymmärtämättömyys. Mutta yritetään vielä jaksaa muutama tovi. Jookos :hug: Onneksi meillä on tämä palsta ja toisemme :D Täällä voidaan hyvillä mielin mieltämme purkaa ja takuu varmasti tiedetään miltä tuntuu nää "ihanat" turvotukset ja kaikenmaailman kivut. Närästykset, ahistukset, potutukset, vitutukset.. Jaksamisia meille kaikille :hug:

enne ja ippu olivat jo kumpikin totaalisen vitsiintyneet tähän odotukseen, ymmärrä tuskan. Kyllä se iteskäki välistä tuntuu, että johan tässä on kärsitty tarpeeksi. Vielä tuossa kuukausi puoltoista sitten fyysinen vointi oli niin hyvä että tuntu odotus oikeinki mukavalta. Tällä hetkellä on fyysisesti tosi raskas olo ja saa mielenki sitä myötä laskemaan alas. Mutta kyllä se siitä:hug:

pikkuvaemo mulla on ollu koko odotus ajan tiivistä käyntiä neuvolassa sekä äitiyspolilla tän diabeteksen vuoksi. Nyt käynnit on viikottain, hieman ruuhkaa kyllä tulee kun on sumplittava niin etteivät peräkkäisille päiville tule. Oon kyllä tavallaan nauttinu tästä saamastani huomiosta (kiero mieli) masukkia olen nähnyt joka kuukausi ja kyllähän se on ollu upeeta seurata kasvua ihan sieltä viikoilta 7 asti :D Ei ole tällaista mahollisuutta ollu edellisissä raskauksissa. :)

Mamuliini tuossapa tuli mieleen että meillä taitaa mennä nää kaverit samaa käyrää, onhan meillä peräkkäiset LA:tkin :D 2 viikkoa sitten kävin viimeksi äippäpolilla ja silloin mulla oli viikkoja 34+2 ja nyytin painoarvio oli sillon 2460kg, ens viikolla uusi poli aika ja sitten onki jännä nähdä ollaanko samoissa painoissa? :D

Kleopatralta sain hyvän vinkin tehdä nuo ristiäiskortit etukäteen, tack så mycket! *kiittää ja kumartaa* :)

BiaBia:lla kuulostaa menevän oikein kivasti kotona, pikkuselle kertyny hyvin painoa! Hienoa! :hug:

Jahas ja pientä romaania vissiin oon taas tekemässä.. :LOL:

Marmeladi *jolla on ihan liian paljon ylimääräistä aikaa* & Masuasukki 36 *tadaa, näin ne viikot vähenee* :D
 
Aamupvä on kohta menny enkä ole tehny vielä mitään vaikka kovasti taas aioin ja suunnittelin pullanpaistoa ja auton siivousta miehen yllätykseksi!!! Miten tää voi olla tämmöstä lorvimista???

Ninni jos haluaa Helsingissä Haikaranpesään synnyttämään jossa siis enempi näitä vaihtoehtoja(allas, perhehuoneet yms.)on käytävä synnytysvalmennuksessa olipa sitten ensi-tai uudelleensynnyttäjä.Minä kovasti haluaisin siis vesisynnytystä kokeilla ja luomuna ilman muita kivunlievityksiä(vaikka muuten en tod.ole mikään luomu/vihree aatteinen), mutta siis huonolta näyttää ja pelkkää tuuria mikäli allas just minun synnytyksen aikoihin olis vapaa :( Torstaina on vielä keskustelu kätilön kanssa, jossa perheen/synnyttäjän toiveet kartotetaan ja sen mukaan pyritään toteuttamaan kun menee synnyttämään!!! Viime kerralla koko touhu(synnytys siis) tosin kesti 2h, että meni ihan huomaamatta ilman erikoisempia suunnitelmia =)
 
Voe räkä! Nyt vauvanrontti on mennyt kääntymään raivotarjontaan, eli mun suunnitelmat mutkistu kovasti, grrr.
Mutta painoarvio oli jo yli kaksi- ja puolikiloinen, että ei ehkä tarvitse hirmu paljon taistella sektiosta.
Kieltäydyin ehdottomasti pelkopolista ja menen suoraan synnytystapa-arvioon äippäpolille. Jänskättää kauheasti, vaikkakin oon jo kantani tehnyt hyvin selväksi.
Muuten neuvolassa oli kaikki mainiosti:

painoa tullut: 600g/vko
hemppa: 127
pissa puhdas
sf-mitta 34, jaiks.
paineet: 96/60

Nyt vaan ootella kutsua naikkarille ja kärvistellään t. pikkuvaemo ja ihmepoika-Robin 33 ja risat
 
Paljon onnea taas vauvan saaneille :flower: :flower:

Kauhistus kun kaikilla tuntuu olevan niin isot masut :D
Siis paitsi mulla, meille syntyy sitten varsinainen kirppu, hih..Sf oli viimeksi 30 :p
Mä kun olen tota pientä kokoa huolehtinut niin eilen lääkäri lohdutteli et vauva tuntuu hyvän kokoiselta kuitenkin, mulla kun ei ylimääräistä ole vatsassa ni mittakin pienemi kuin joillain, lohtu se on pienikin lohtu :)
Esikoinen oli kanssa pikkuinen, yliaikainen mutta alle 3kg, meinattiin silloin käynnistää kun ei kohdussa kasvanut ja siksi mä tätäkin huolehdin et jos ei vaan saa siellä tarpeeksi ravintoa :(

No nyt oli sitten painoakin vähän tullut, luulen kyllä et turvotusta vaan kun kihlasormuskin nippanappa lähtee sormesta..
Mutta positiivista on ettei sentään ole nyt laskenut toi paino!

Hemppa oli aika matala, päälle 100 ja paineet oli hyvät!
Vauva kasvaa tasaisesti kaikesta huolimatta,
Kohdunsuu on auennut ja paikat pehmoiset!!!!
Miten se nyt on voinut aueta vaikka mä oon niin kovasti vuodelepäillyt :ashamed:
Mutta siis lepo jatkuu, ainakin parisen viikkoa voisi siellä vielä itseään kasvatella <3

Sippe ja Aino 35+6
 
moi taasen.. :wave:

pakko oli tulla kehumaan kuinka oon tänä aamuna reippaillu... koko yläkerran siivosin, heitin matot ikkunasta roikkumaan :D (en jaksanu ulos asti lähtee kuskaa, mut tuultuhan ne siinäki )
sit imuroin,pyyhin pölyt ja lattiat ja pesin kylppärin.. hyvä minä =)
pieniä huokailutaukoja oli pakko välillä pitää, mut nyt on hyvä mieli =)

kyllä tässä alkaa jo huomaa että ei oo voimia rajattomasti, kun perjantaina siivosin tän meijän keskikerroksen, nii ei olis tullu kuuloonkaan että olisin jaksanu ylös mennä..
nää on näitä kolmikerroksisen talon ihanuuksia..
mut onneks tuolla ihan alimmaisessa kerrokses ei oo ku sauna, autotalli ja sit "pukuhuone", nii ei tarvii viikkosiivouksissa välttämättä siellä käyä jos ei jaksa..

nyt täytyis lähtee käymää vähä kaupoilla.. jos jostai löytyis vauvalle pienet tumput, kun tossa äske kattelin nii ei oo ku parit ja niistäki toiset ei taatusti ees kädessä pysy.. eipähän pääse pikkunen kauheesti raapimaan itteesä :)

nii tuosta ennen raskauden alkua olevasta ehkäsystä joku puhu/kysy..
meillä multa otettii kierukka pois keväällä 07, sit oli yhet menkat ja toisella kertaa tärppäs, et aika nopeesti =)
mutta niin tärppäs esikoinenkin kolmannella kerralla (vaikkakin eri miehen kanssa) mut hyvä ettei ole tarvinu hirmu kauan ootella, mulla olis varmaan menny mielenterveys, kun kaiken pitäis aina tapahtua mulla nyt ja heti :LOL:

no nyt siis sinne kaupoille :wave:

äiskä äiskä ja vauva 34+6
 
Hei! Onko täällä muita maalismammoja joille on tehty 2 sektiota ja nyt tulossa kolmas sektio? Itsellä tulossa 3 sektio helmi-maaliskuun vaihteessa ja nyt kiinnostaisi kuulla miten muilla on raskaus mennyt? Onko teiltä seurattu esim. arven kestävyyttä/lujuutta? Onko arvella ollut kipuja ja miten niihin on suhtauduttu esim. neuvolassa?
 

Yhteistyössä