<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Siellä se misupai nyt synnärillä ahertaa :heart: tai mistä sitä tietää jos heillä on jo nyytti sylissä :heart:

Nukkuma-asentoa ei täälläkään tahdo löytyä,nytkin heräsin monta kertaa yön aikana aina vasemmalt kyljelt ja pakko oli kääntyy oikeelle ku muuten tekee pahaa,tai no pahaa tekee asennos ku asennos,tyynyjä vaan kamalasti,meillä niitä sänky täys =)

Mitähän sitä keksis tälle päivälle tekemist :/ pitäsköhän vaik koittaa leipoo jotakin :p

Nyt aamuteelle :) ennen juonu teetäkään ku ehkä kerran vuodes,mut nyt ku ei kahvi oikein voi juoda ni teetä menee senkin eestä =)

Piitsi & VilmaIisakki 35 tasan
 
Säikäytti kun heräsin viimeyönä et nukuin mahallaan! aivan mahan päällä! pomppasin heti ylös ja tunnustelin vauvaa hädissäni. En kai aiheuttanut kauheita vammoja kun kyllä se on liikkunut nyt taas aamulla hyvin ja kai se aika hyvin pääsee suojaan tuonne niinku vatsan suojiin.. mut kyl säikäytti. Mieskin kysyi et kauanko sä olit sen mahan päällä ? :LOL: mistä mä tiijän? en kai kauaa kun mä muutenki kokoajan ravaan vessassa, en nuku pitkiä pätkiä.

Alavatsaa vihloo ajoittain ja pimppa on kipee. Samat vaivat edelleen.

enne ja aarre 38+2
 
Oijoijoijjj, täällähän on ollut actionia!!! |O Misupaille tsemppejä koitokseen!!! :heart: Jännittävää!!

enne, täällä vihloo kanssa alavatsaa, yleensä iltaisin mutta tänäkin aamuna piti ihan hetki hengähtää tossa sohvalla kun kirpaisi niin kovin. Semmoista menkkamaista tasaista särkyä. Kovasti ihmettelen että mistä tommonen tässä vaiheessa johtuis, tosin voihan se olla ihan kohdun kasvusta johtuvaa - meidän sintti taitaa ottaa melkoset pyrähdykset painokäyrällä tässä loppuvaiheessa, tai ainakin maha näyttää siltä...

Oikukkaalla ihana masu, pikkusen on tainnut tipahtaakkin? :) Paljon on kyllä samaa näköä omani kanssa... Tommonen paketti!

Meillä tää on mulle esikoinen joten ei sinänsä huolta mutta en tiedä miten ilman tota miestä pärjään osastolla. Meillä on nimittäin tasan yhden käden sormella laskettavissa montako yötä ollaan nukuttu erikseen seurusteluaikana, eikä varmaan meinaa tulla mittään. :LOL: Harmitti kun ei sitä perhehuonetta saatu - ootin et se on niin vissi kun anoppi ois sen meille diilannu ku on kätilönä siellä, mut nepä juutakkeet poisti koko perhehuoneet kerralla. :kieh: Synnytystä ootan muuten ihmeen rauhallisena, kipuja en osaa pelätä kun ekaa kertaa meen ja kovista menkkakivuista oon kärsiny ikäni joten jos ne yhtään samankaltaisia oon niin tiedän kyllä pikkuisen mitä odottaa. Koitan nauttia näistä vikoista viikoista... Totuushan nyt kuitenkin on se et vajaan 5 viikon päästä oon varmasti äiskä. :heart: Ja se on tosi lyhyt aika se kun oikein aattelee.

Nyt aamukahville - siunattu mies oli ladannut mulle pannun valmiiksi illalla. Ihana yllätys :)

-mama-L ja Onni 37+2-
 
Voi Misupai jännää!! Kaikilla meillä tuo on edessä, ja ihan pian!!

Oon kans lueskellut tuota uutta kaksplussaa ja se Lindexin laukku on kyllä ihana! Ja muutenkin ihan malttamattomana odotan että pääsen hankkimaan uusia ihania kevätvaatteita ja meidän hienojen kärryjen kanssa tuonne vaavia esittelemään! :p Kyllä on vaikeeta, kun yleensä tämä kevätaurinko saa aikaan sen, että sorrun nostamaan opintolainaa ja päivittämään vaatevarastot, mutta nyt ei viitsi mitään hankkia, kun ei tosiaan noista tisseistä tiedä, että millaisiksi paisuvat. Vauvahan on siis tän kevään trendikkäin asuste :LOL:

Pimmille halit :hug: Kurjaa niiden lääkkeiden kanssa :( Mutta kyllä korvikkeellakin saa aikaan kelpo kansalaisia. Pääasia, että pikkuinen saa rakkautta ja läheisyyttä ja tokihan sitä hän tulee saamaan, vaikka et pitkään voikaan imettää. Tyhmää näin sanoa, mutta koita olla murehtimatta, kun et asialle mitään voi. Vauvalle ja koko perheelle on kuitenkin tärkeintä, että äiti voi hyvin!

Synnytystä mietin joka päivä. Tai en tiedä mietinkö synnytystä, kun ei ole hajuakaan millaista on synnyttää, mutta mietin että syntyis jo! Innolla odotan, eikä oikeastaan pelota ollenkaan. Mutta tiedän, että kun tosipaikat tulee, niin sitten varmaan vähän pelottaakin. Onneksi mulla on ihan täysi luotto TYKSin henkilökuntaan, se auttaa kummasti.

( . ) Mulla on sittenkin lievä raskausmyrkytys. Polilta soitettiin vielä eilen iltapäivällä ja pissassa oli kuin olikin ollut proteiinia. Ja kun se uraatti-arvo on edelleen koholla. Pah. Voin kuitenkin elää normaalia elämää, mutta ei saa rasittaa itseään. Ja jos tulee oireita, niin soitto sinne. Ja polille meen seuraavaksi torstaina. Tiistaina on neuvola, joten kyllä tätä ainakin seurataan ihan kiitettävästi. Mutta nyt on kyllä semmoinen olo, että VAUVA, SYNNY!! Inhoan ylipäänsäkin tällaisia "välitiloja", oon ennemmin joko-tai -ihminen. Vaikka tietenkään en toivo, että olisi mitään pahaa raskausmyskytystä päällä!! Mutta on ärsyttävää tarkkailla itseään jatkuvasti.

Eilen piiiitkästä aikaa heiluteltiin peittoja, mutta ei se ainakaan synnytystä käynnistänyt :p Miestä on häirinnyt kamalasti tuon mahan ja vauvan olemassaolo, joten sänkypuuhat on valitettavasti jääneet melko vähiin. Minä olen kyllä vongannut ja koittanut selittää, ettei se vauva tietenkään mitään ymmärrä, eikä sitä voi satuttaa tms. mitenkään. Jospa tuo nyt innostuisi, kun haluaisi kovasti että vauva jo syntyy ja minä olen tietenkin ovelana sanonut, että seksi saattaa nopeuttaa jakautumista B)

Jäi sata asiaa kommentoimatta, jaksuja kaikille!!

Sopuli ja pikku 37+3
 
Hellou pitkästä aikaa!!

Tekstiä nopeasti selailin, kun viime käynnistä oli tullut varmaan sellainen 10 sivua... Huh!

Tiistaina saatiin tyttö sitten kotiin ja nyt ollaan harjoiteltu vauvaperheen arkea! Tai itse asiassa kotisairaalassa tyttö vielä on elikkäs nenämahaletkun kanssa kotiutui.Syömistä ollaan nyt vielä harjoiteltu ja pieniä määriä ollaan jouduttu letkuttelemaan. Torstaina kävi kotona sairaanhoitaja ja paino oli noussut 2190g! Ihana pieni tyttö meillä! Ei paljoo ylimääräistä kiukkua (paitsi yö aikaan on hieman levottomampi). Äiskäkin on jo hyvin toipunut ja verenpaine lääkitystä alettiin eilen purkamaan. Sektiohaavakaan ei enää ole paljoa kipeä. Särkylääkkeitä ei ole tarvinnut ottaa moneen päivään.

Itsekin olen miettinyt, että missä nyt kirjoittelen helmi- vai maalisvauvoissa. Onneksi ippu olikin tainnut aloittaa maalisvauvojen pinon jo! Kiitos siitä! Seuraavaksi suuntaan sinne..

Jokohan misupai on saanut nyytin syliinsä? Jännittää!

Ippu: Ihanaa, että tekin pääsitte kotiin!

Ja toivottavasti me6 myös saisi pian vauvan kotiinsa kokonaan! Jaksamista teille!

Härkäneidoille suuret onnittelut! Tytöt jyrää! :)

riksu + prinsessa 14 vrk (tänään päästään pihalle!)
 
Tulihan vähän ulkoiltua :) käytiin neidin kans kävelyllä tai neiti oli pyörällä,ku ei meil tota luntakaan oo :kieh: olipa taas fiksu äitee ku anto lapselle pyörän :eek: pakkohan se oli käveltävä niin reippaasti ku mitä nyt täl hetkel pääsee ja se ei tosiaa päätä huimaa se vauhti :kieh: mut nyt oonki sit ihan kipee,eipä tartte loppupäivänä muuta tehäkää ku maata sohvalla :whistle: mut oli kyl kiva päästä ulos :D pihal ku en pysty olemaan siis sillai et seisoisin vaan,ku se käy selkää samantien ihan kamalasti :(

Oikukas ei kyllä huomaa tost kuvast et ois 25lisä kiloo tullu,mihin sä oot ne piilottanu :D näytät niin hoikalle muuten,mut onhan sul kiva masu =)

Sopulille :hug: sit kuitenkin,toivottavasti olo nyt pysyy hyvänä,ettei myrkytys pahene ja hyvähän se on et sua nyt tiiviisti seuraillaan =) Uskon kyl et sitä niin mielellään toivois jo sen vauvan syntyvän,sulla kuitenkin viikkojakin jo hyvin kasassa,joten mitään esteitä ei oo :) mä voin pidellä sulle tääl peukkuja et pääsisit nopeesti tositoimiin ;)

Meillä pystyy varmaan sormilla laskemaan noi peittojen heiluttelu kerrat tän raskauden aikana ja meil se on kyl ihan minust kiinni,ei vaan oikeen oo ollu sellast fiilist,toissa iltana heiluteltiin,mut sit edellisest taitaa ollakin jokunen viikko aikaa :whistle: taitaa heiluttelukin tiivistyä loppua kohden,ku sit tulee taas "pakollinen" tauko,mä olin ainakin esikoisen jälkee niin kipee pitkään,et tais mennä ainaki pari kuukautta ennen ku mitää uskals ees harkita :kieh:
 
Onnea matkaan Misupaille :D ja muillekin, jos sairaalassa olijoita on!

En ehtinyt vielä lukea muita kuulumisia, palailen koneelle paremmalla ajalla...
mutta tulin ilmoittamaan, että

Meidän hurmuriprinssi syntyi vesimiehen aikaan, suunnitellulla sektiolla tiistaina 19.2.2008 klo. 11.40. Rv. 37+6
Painoa ihanuudella oli 3600g ja 50 cm silkkaa jäntevyyttä ja herran pipon numero oli 37 cm :heart:

Perhehuoneessa oltiin ja eilen kotiuduttiin sairaalasta. 1 kotona nukuttu yö siis takana ja ai että me ollaan onnellisia!!! Tää on kyllä niin mieletöntä :heart: :heart: :heart:

Palailen myöhemmin lukemaan ja kertomaan lisää, mutta tässä onnelliset kuulumiset pikaisesti.
Aurinkoista lauantaita kaikille! :hug:

Hexodus ja prinssi 4 pv :heart:
 
Onnea vauvan saaneille!

Misupaille tsemppiä. Toivottavasti kaikki menee hyvin. =)

Enne: Mullakin samanlaisia tuntemuksia että miten ihmeessä pystyn olemaan 1v8kk ikäisestä esikoisesta erossa. Ikävä on jo nyt kova. Eniten harmittaa se etten pysty sanomaan pikkuiselle hyvää yötä kun hän menee nukkumaan. Kyllä mä tiedän,et se pärjää isänsä ja ehkä mummonsa kanssa ja et mä ikävöin todennäköisesti sitä enemmän kuin se mua. Vaikeeta tää silti on... :'(
 
...kaikille vauvan jo syliin saaneille...onpas teitä jo paljon...koshta ei jää maaliskuulle montaakaan. Niin ja Misupaille onnea synnytykseen.

Me täällä miehen kanssa vietellään hääpäivää. Tänään tuli 9 vuotta täyteen. Aamulla makoilin miehen kainalossa ja itkeä pillitin tätä yhteiselämän ihanuutta. Edelleenkin yhtä onnellisena, kuin yhdeksän v sitten maistraatissa. Ollaan aateltu, että ens vuonna kun tulee kymppi täyteen, niin pidetään jonkinlaiset kemut. Kun me tavallaan aikoinaan karattiin naimisiin. Meillä ei ollut kuin 2 todistajaa...vanhemmillekin kerrottiin vasta seuraavana päivänä. Ihanan intiimiä...vaikkakaan Porvoon maistraatti ei ollut kovin kummoinen vihkipaikkana. Ei vaan kehattu mennä enää kirkossa naimisiin, kun mä olin jo 7.kk raskaana...oltiin otettu pien varaslähtö ;) Tyttö muuten syntyi tasan 2 kk jälkeenpäin 23.4.

Mä kävin to äippäpolilla. Diabeteslääkäri oli sitä mieltä, että 2 vkoa käynnistykseen...kun taas gyne sanoi, että 3 vkon päästä tehdään punktio ja katsotaan keuhkojen kypsyyttä. Vauvan painoarvio oli 3,3kg/36vkoa. Ärsyttää ihan älyttömästi, kun lääkärit ovat eri mieltä...yks sanoo yhtä ja toinen toista. Mulla ei oo ikinä mennyt vedet, niin enpä usko, että menee nytkään. Pientä supistelua tulee silloin tällöin, mutta taidan joutua vielä kärvistelemään tuon 3 vkoa...eli maaliskuun melkein puoliväliin...ääh.

Onko Marmeladi jo synnärillä, kun ei oo kuulunut mitään?

Mä ajattelin, kun me ollaan nyt hiihtolomalla ens vko, niin lähettäis käymään pääkaupunkiseudulla ens viikolla. Tarviis ostella tänne kotiin yhtä sun toista...Ja sitten jos synnytys sattuis käynnistymään, niin pääsisin "kotiin" naikkarille...hih...siellähän nää viis edellistä on syntyneet. Ihmettelevät varmaan jo, että mihin mä oon kadonnut :LOL:

Nyt ruuan laittoon

Mamma Muu+Mulperiina 36+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni78:
Ippu en löytäny mistään sun kirjoittamaa synnytyskertomusta minkä voisin laittaa tonne ekalle sivulle syntyneiden kohtaan. Ootko kirjoittanu edes sellasta vai oonko vaan niin sokee et oon missannu?
Kyllä sulla on silmät ihan oikealla mallilla päässä, se on kirjoittamatta, edelleen... :ashamed:
Yritän löytää jostain välistä rakosen aikaa, että saisin kerrottua miten kaikki meni! =)

Hexodus Onnea pojasta, hienoa että vähän tätä toistakin sukupuolta tähän meidän neito-valtaiseen porukkaan! :flower: =)

Misupain kuulumisia jännäten! =) Tsempitykset, tosin hänhän saattaa olla jo maailmassa! :heart:

Ippu :heart: neiti 15 pv
 
Hexodus :heart: -melliset onnittelut :flower: :heart: :flower: !!!

Gallup: oiskohan meiltä joku 4 km, eli ihan lähellä on synnäri ja meiltä ei oo meiän porukoillekaan ku pari kilsaa jos lähtö tulee yöllä ni ei tuu isoa mutkaa viedä lapset hoitoon...

Ippu
ei mitään kiirettä sen tarinan kanssa, aattelin vaan jos mulla menny täysin ohi. Kirjota vaik joku sellanen lyhyt mitä muillakin siinä etusivulla!

Sopuli :hug: sulle, onneks ei oo paha raskausmyrkytys!!!

Nyt meen takasin siivoon keittiötä kun kerran innostuin puunaan oikeen urakalla =)
(Supistuksia odotellen...)

:heart: :Ninni ja Muru 36+6
 
Hexodus: mahtavat superonnittelut pojasta. Ihanaa, että nyt kaikki meni hyvin! Vähän jo uutisia odottelinkin, kun ei sunsta ole vähään aikaan kuulunut!

Me oltiin tytön kanssa tänään monta tuntia metsästämässä vaatekaappia. Eipä vielä löydetty. Taitaa tulla taas Ikea reissu, kun ei tyttö voi ilman vaatekaappia kesään asti olla. Silloinhan tännekin saadaan Ikea. Kumma, kun mistään huonekaluliikkeistä ei vaatekaappeja löydy. Tuli liian myöhään mieleen, että jossain keittiökalusteliikkeissä voisi olla... Ehkä niiden tarjonta käydään vielä maanantaina katsastamassa.

No, nyt pikasuihkuun ja tulen sitten vielä lukemaan kunnolla mitä tänään olette kirjoittaneet.

Oonaliina 36+3


 
Kiva oli miehen kommentti, kun äsken lenkillä heitin, että aattele jos menis lapsivedet just nyt. Hänpä aivan spontaanisti vastasi, että hitsi kun jäis kotona odottava pitsa syömättä :LOL:

Galluppiin, oiskohan kolme ja puol kilsaa sairaalaan.

Jee, saatiin vihdoin hommattua tänään digiboxi ja jopa asennettua se, ois voinu olla aika hiljasta viikon kuluttua muuten. Miten niin viime tipassa...

Ai kun taas väsyttäis, mutta aion sinnitellä ainakin selviytyjiin asti. Palaillaan, pikkuvaemo ja ihmepoika 36+1 :heart:
 
Hexodus: Oikein paljon onnea koko perheelle poika vauvan johdosta!! :heart:

Misupai: Voimia synnytykseen, ihanaa kohta sulla pieni käärö sylissä!! :heart:

Mullekkin tulee varmaan ihan kauhee ikävä tuota meidän neitiä. Oon monesti jo kerinnyt surkutella miehelle kuinka ikävä mun tulee sitä!! Mutta jos sitä muutaman päivän pärjäis ja onneksi ne voi tulla katsomaan minua ja vauvaa sitten sairaalaan. =)

G: Sairaalaan matkaa n. 65 km!!

Nyt saunaan rentoutumaan!!

Muumi82 ja eppu 39+4
 
Onnea paljon Hexodukselle ja perheelle rinssistä! :flower: :flower:

Tsemppiä Misupaille ja mahdollisille muille tositoimissa oleville! :attn:

Täällä vaan suppaa kokoajan, mutta muuten ei mitään tapahdu. Kampaajalle ois vielä klme ja puoli päivää, joten saattaa tehä aika tiukkaa. :LOL: Ei tällä tukalla kehtaa edes mennä synnyttään. :D Tai sit synnärikuvissa mammalla puuttuu aina pää. :p

G: Meillä matkaa laitokselle joku nelisen kilsaa. Suoraa ohikulkutietä tosin koko matka, joten nopsaa pääsee vaikka ois ruuhkakin. Kunhan vaan isäntä on kotona eikä työkeikalla. :eek:

Rhea ja maffuli 37+4
 

Yhteistyössä