Ihan ekaks
Härkäneito tuhannesti onnea pikkuprinsessasta :flower: :heart: :flower: !!!
Sit tervetuloa uusille,
Viivi-85 ja Iinux85 :flower: , lisään teiät etusivun listaan.
Kirjotin oikeen paperille mitä mun piti kommentoida kun on ollu niin omanapaista juttua mulla viime aikoina et oikeen hävettää :ashamed: . Éli tästä alkaa...
Malla edellisiltana otin Atarxia, mut en huomannu mitään väsyttävää vaikutusta itessä, vauva oli ehkä hiukan hiljasempi eilen aamulla, sama toistuu varmaan tänäänkin kun jouduin ottaan sen lääkkeen keskellä yötä kun heräsin ihanaan kutinaan...
Sopuli tuuthan kertoon heti kokeiden tuloksista kun kuulet niistä jotain! :hug: ja toivottavasti ei oo raskausmyrkytys sulla kyseessä!
LOE meiän äiti on keskolassa sairaanhoitajana (kuten siskokin joka nyt äippälomalla kanssa) eli on onneks suhteita sinne äippäpolille ja synnärille päin! Ja isäpuoli on lasten kardiologi samassa sairaalassa. On ollu monet kerrat avuksi, siis äiti ja isäpuoli, ihanaa kun on tollanen "luontaisetu".
Pikkuvaemo ja Misupai + muut joilla DooMoo-seat... Ootteko huomannu et samaa sarjaa on imetystyynyjäkin, sellasia aika jännän mallisia mitä voi käyttää ihan tyynynäkin masun alla, jalkojen välissä ym. ym. ois voinu olla ihan hyvä hankita sillon kun alko noiden nukkumisasentojen kanssa olla vaikeuksia... Turussa niitä oli ainakin Kodin1:ssä.
Oikukas: Kotiintulovaatteiksi oon vauvalle pakannu: Pitkähihaisen bodyn, sukkahousut, asun jossa puolipotkuhousut ja kietaisutakki, sit sellaset aika ohkaset tumput mitkä ostettiin silakkamarkkinoilta, ohut pipo ja siihen päälle vielä paksu "kelsiturkki"myssy. Ja sit toppahaalari. Sukkia tai mitään töppösiä en vauvalle pakannu kun on haalarissa umpinaiset jalat. Niillä pärjätään, ja jos kauheen kylmä nyt sattuis oleen mitä vahvasti epäilen ni sit vielä villahuopa päälle. Mut noilla sit toivottavasti pärjätään. Niin ja pakkasin mä yhen puklurätinki mukaan varmuudeks.
Ja täällä kanssa pakattu ne valmiiks pussiin ja pussi kaukaloon ja mies tuo sitten kun kotiin lähdetään.
Enne oli kyselly lima-asioita, mullakin on tullu jo ehkä viikon verran sellasta limavanaa, valkoista/kirkasta venyvää, ei normaalin valkkarin olosta ollenkaan, mut silti paikat on vaan ja pysyy kiinni :kieh: :kieh: Just eilen katottiin kohdunsuu...
Ippu :heart: :melliset onnittelut kotiinpääsystä, on varmaan helpottava tunne kun pääsette oleen kotona kaikki 4, alkaa varmaan vauvakin tuntua todemmalta kun saatte hänet kotiin hoidettavaksi.
Sit taas tähän ihanaan omanapaosioon
:
Eilen olin siis taas äippäpolilla, ensin taas käyrillä noin puoli tuntia, vauvalla oli kauheen korkee syke, 150-170 välillä kun normisti ollu aina 130-150 välillä, johtui varmaan siitä kun mun kohtu supisteli koko sen ajan ihan kivasti, 30-40% välillä melkeen koko ajan. Sit menin taas lääkärille, teki ensin sisätutkimuksen, edelleen kohdunkaulaa 3 cm jäljellä ja -suu kiinni :kieh:
:kieh: Eli vaikka mua on supistellu ni ei ne oo mitään saanu aikaseksi. Lääkäri sanoikin et ihan hyvä jos supistelee et kypsyttäis vähän paikkoja... Sit ultrattiin ja painoarvio edelleen se 3.1 kg. Lääkäri sanoikin et voin perua sen neuvolan maanantaisen painoarvioultran kun kuulemma keskikäyrillä mennään eikä oo mitään jättivauvaa tulossa. Eli nyt sit joudun tänään soittaan sinne neuvolaan. Ajattelinki aluksi vaan kysyä neuvolatädiltä et onko hän kattonu mun maksakokeiden tuloksia ennen kun alan kertoon mitään et oon saanu siihen jo lääkityksenkin ja et oon ollu TYKS:ssä 3 kertaa sen tiistaisen verikokeen jälkeen. KAtotaan jos sit alkais kiinnostaan :kieh: .
Anyway, lääkäri päätti nyt sitten et jatkan maksalääkitystä ja et menen ens torstaina uusiin maksa- ja sappihappokokeisiin ni katotaan mihin suuntaan arvot on lähteny meneen, sit päätetään taas jatkosta. Eli ens viikolla tuskin tämä vauva tulee päivänvaloa näkeen. Sain muuten sit vielä liikeseurantalapunkin, eli jos tuntuu et vauva ollu kovin hiljanen ni tarvis se liikeseuranta tehdä ja jollei vaadittua 10 liikettä tu tunnissa ni sit ilman soittoa TYKS:iin käyrille. Eilenkin supisteli koko illan, välillä aika kovinkin, toivon nyt vaan et ne alkais saamaan jotain aikaseksi ettei ainakaan yli lasketun ajan menis.
Että sellasta. Nyt tuli niin pitkä juttu taas ettei kukaan varmaan jaksa edes lukea...
Voin tulla illemmalla kertoon mitä neuvolassa sanottiin, luultavasti taas vaan että "voi voi kun harmillista".
:heart: :Ninni ja Muru 36+5