<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Härkäneidolle paljon onnea prinsessasta :flower:

Oli kiva kuulla Ippu teidän kuulumisia, ihanaa, että saatte neidin jo kotiin :) Ja voi miten suloinen tyttö teillä :heart: Milloinhan sitä näkee millainen myllertäjä omassa mahassa menee....

Siivouksista on ollut puhetta... Meillä kerran viikossa imuroidaan, pyyhitään pölyt ja lattia mattojen välistä. Kerran kuussa sitten suurempi juttu, matot ulos, jääkaappi, pesuhuone jne. Päivittäin sitten sellaista siistimistä ja keittiön puunausta. Vessaakin pestään useampi kerta viikossa, etenkin nyt kun minä siellä ravaan enemmän kuin tarpeeksi usein... Ei kuitenkaan pidetä näistä mitenkään tarkkaan kiinni, jos sotkusta niin siivotaan useamminkin ja jos taas laiskottaa niin annetaan siivouksen odottaa :)

Tässä voisikin alkaa hiljalleen tekemään viikkosiivousta... Jos vaikka aloittaisi keittiöllä ja vessalla :wave:

Alisa rv 38+4
 
Onpas paljon tosiaan tyttöjä maaliskuisissa, mutta pojat hitaina tulevat kyllä perässä ;) .

Jee, superpirteä olo kahdeksan putkeen nukutun tunnin jälkeen, mahtavaa. Paitsi että tämä energia täytyy käyttää siivoukseen, buu.

Kleopatra juhlista ekaa lomapäivää pienellä kaupunkipyörähdyksellä ja hanki jotain ihanaa itsellesi sairaalakassiin.
Mä ainakin aion jotain pientä ylellisyyttä ottaa mukaan sinne ankeuteen. Vaikka uusi hyväntuoksuinen voide, kun hajuvesiä ei oikein voi vaavien kanssa käyttää.

Mukavaa perjantaita kaikille!
 
Tässähän pitää vallan ruveta jännittämään ;) Onneksi ensi viikolla alkaa maaliskuu ja sit saavat syntyä luvan kanssa. Hätästä sakkia tuppaa olemaan. Ja eiköhän niitä poikiakin meidän pinoon sit aikanaan saada.
Leijonanmorsian 37+4
 
Ihan ekaks Härkäneito tuhannesti onnea pikkuprinsessasta :flower: :heart: :flower: !!!

Sit tervetuloa uusille, Viivi-85 ja Iinux85 :flower: , lisään teiät etusivun listaan.

Kirjotin oikeen paperille mitä mun piti kommentoida kun on ollu niin omanapaista juttua mulla viime aikoina et oikeen hävettää :ashamed: . Éli tästä alkaa...

Malla edellisiltana otin Atarxia, mut en huomannu mitään väsyttävää vaikutusta itessä, vauva oli ehkä hiukan hiljasempi eilen aamulla, sama toistuu varmaan tänäänkin kun jouduin ottaan sen lääkkeen keskellä yötä kun heräsin ihanaan kutinaan...

Sopuli tuuthan kertoon heti kokeiden tuloksista kun kuulet niistä jotain! :hug: ja toivottavasti ei oo raskausmyrkytys sulla kyseessä!

LOE meiän äiti on keskolassa sairaanhoitajana (kuten siskokin joka nyt äippälomalla kanssa) eli on onneks suhteita sinne äippäpolille ja synnärille päin! Ja isäpuoli on lasten kardiologi samassa sairaalassa. On ollu monet kerrat avuksi, siis äiti ja isäpuoli, ihanaa kun on tollanen "luontaisetu".

Pikkuvaemo ja Misupai + muut joilla DooMoo-seat... Ootteko huomannu et samaa sarjaa on imetystyynyjäkin, sellasia aika jännän mallisia mitä voi käyttää ihan tyynynäkin masun alla, jalkojen välissä ym. ym. ois voinu olla ihan hyvä hankita sillon kun alko noiden nukkumisasentojen kanssa olla vaikeuksia... Turussa niitä oli ainakin Kodin1:ssä.

Oikukas: Kotiintulovaatteiksi oon vauvalle pakannu: Pitkähihaisen bodyn, sukkahousut, asun jossa puolipotkuhousut ja kietaisutakki, sit sellaset aika ohkaset tumput mitkä ostettiin silakkamarkkinoilta, ohut pipo ja siihen päälle vielä paksu "kelsiturkki"myssy. Ja sit toppahaalari. Sukkia tai mitään töppösiä en vauvalle pakannu kun on haalarissa umpinaiset jalat. Niillä pärjätään, ja jos kauheen kylmä nyt sattuis oleen mitä vahvasti epäilen ni sit vielä villahuopa päälle. Mut noilla sit toivottavasti pärjätään. Niin ja pakkasin mä yhen puklurätinki mukaan varmuudeks. Ja täällä kanssa pakattu ne valmiiks pussiin ja pussi kaukaloon ja mies tuo sitten kun kotiin lähdetään.

Enne oli kyselly lima-asioita, mullakin on tullu jo ehkä viikon verran sellasta limavanaa, valkoista/kirkasta venyvää, ei normaalin valkkarin olosta ollenkaan, mut silti paikat on vaan ja pysyy kiinni :kieh: :kieh: Just eilen katottiin kohdunsuu...

Ippu :heart: :melliset onnittelut kotiinpääsystä, on varmaan helpottava tunne kun pääsette oleen kotona kaikki 4, alkaa varmaan vauvakin tuntua todemmalta kun saatte hänet kotiin hoidettavaksi.

Sit taas tähän ihanaan omanapaosioon :LOL: :

Eilen olin siis taas äippäpolilla, ensin taas käyrillä noin puoli tuntia, vauvalla oli kauheen korkee syke, 150-170 välillä kun normisti ollu aina 130-150 välillä, johtui varmaan siitä kun mun kohtu supisteli koko sen ajan ihan kivasti, 30-40% välillä melkeen koko ajan. Sit menin taas lääkärille, teki ensin sisätutkimuksen, edelleen kohdunkaulaa 3 cm jäljellä ja -suu kiinni :kieh: :LOL: :kieh: Eli vaikka mua on supistellu ni ei ne oo mitään saanu aikaseksi. Lääkäri sanoikin et ihan hyvä jos supistelee et kypsyttäis vähän paikkoja... Sit ultrattiin ja painoarvio edelleen se 3.1 kg. Lääkäri sanoikin et voin perua sen neuvolan maanantaisen painoarvioultran kun kuulemma keskikäyrillä mennään eikä oo mitään jättivauvaa tulossa. Eli nyt sit joudun tänään soittaan sinne neuvolaan. Ajattelinki aluksi vaan kysyä neuvolatädiltä et onko hän kattonu mun maksakokeiden tuloksia ennen kun alan kertoon mitään et oon saanu siihen jo lääkityksenkin ja et oon ollu TYKS:ssä 3 kertaa sen tiistaisen verikokeen jälkeen. KAtotaan jos sit alkais kiinnostaan :kieh: .
Anyway, lääkäri päätti nyt sitten et jatkan maksalääkitystä ja et menen ens torstaina uusiin maksa- ja sappihappokokeisiin ni katotaan mihin suuntaan arvot on lähteny meneen, sit päätetään taas jatkosta. Eli ens viikolla tuskin tämä vauva tulee päivänvaloa näkeen. Sain muuten sit vielä liikeseurantalapunkin, eli jos tuntuu et vauva ollu kovin hiljanen ni tarvis se liikeseuranta tehdä ja jollei vaadittua 10 liikettä tu tunnissa ni sit ilman soittoa TYKS:iin käyrille. Eilenkin supisteli koko illan, välillä aika kovinkin, toivon nyt vaan et ne alkais saamaan jotain aikaseksi ettei ainakaan yli lasketun ajan menis.

Että sellasta. Nyt tuli niin pitkä juttu taas ettei kukaan varmaan jaksa edes lukea...

Voin tulla illemmalla kertoon mitä neuvolassa sanottiin, luultavasti taas vaan että "voi voi kun harmillista".

:heart: :Ninni ja Muru 36+5
 
härkäneidolle lämpöiset onnittelut tytöntylleröstä!!! :heart: tytöt taitaa viedä tätä pinoa ihan urakalla kohta. :)

Ippu: tosi ihanaa että pääsitte vihdoin kotiin, nauttikaa nyt oikein olan takaa!!!! :hug:

Ninni: Mulla on sinänsä sama tilanne et supistellu on kipeesti ja päivittäin ihan tuolta rv 30 asti suunnilleen, niitten vuoksi olin tuon tammikuun saikullakin... Paikat olivat pehmeät kyllä jo monta viikkoa sitten mutta kohdunsuu tiukasti kiinni ja taaksepäin suuntautunut (vaikkakin pää niin alhaalla jo että tuntui lääkärin käteen ) ja kaulaa 3cm jäljellä. Ärsyttävää kärvistellä kun mitään edistystä ei tapahdu! :kieh: Toisaalta, nyt sitä vasta oikeastaan toivoo että tapahtuu (37vkoa täynnä ) kun kukapa sitä keskoslasta ehdoin tahdoin toivois... :|

Oikukas: Me asutaan Jyväskylässä ja täällä on vieläkin reippaasti se 10cm lunta (jota tulee kokoajan lisää ) ja pakkasta viitisen astetta joten oon varannut vielä aika lämpimät kerrokset kotiintulovaatetta pikkuiselle. Eli meillä on kassissa pitkähihainen body, sukkahousut, lindexin "sammari"housut, sitten lahjaksi saadut aivan ihanat villatakki ja -housut, -pipo, -tumput ja -sukat. Siihen päälle sitten vielä kevyttoppahaalari ja toppapipo, varasin mukaan myös toppatumput ja töppöset jos nuo villaiset eivät riitä ja on kovin kylmä. Mutta meillä ainakin täällä suositellaan että vauvan kotiintulovaatteet ja kaukalon tuo mies sitten kun tulee hakemaan meitä kotiin. Eli kun lähden sairaalaan otan vaan omat kamppeeni mukaan.

Täällä on iskenyt pikku paniikki kun lueskelin tota "Mitä vastasyntynyt tarvitsee"-listaa ja toiset oli siellä varannu jo kokonaisen kotiapteekin ja 50-senttisiä vaatekertojakin 7 (!!!) kpl, tuli sellainen olo et ollaanko me nyt yhtään valmistauduttu vaikka roinaa on vaikka muille jakaa ja vaatettakin ihan varmasti tarpeeksi. Mut nyt se rupee valkenemaan että oikeesti ei oo takasin kääntymistä enää. :D Mut koitan nyt suhtautua rauhassa ja järkevästi ja ajatella että kyllä ne kaupat ja apteekit on vauvan synnyttyäkin olemassa ja ihan varmasti ehtii keittosuolatipat ja cuplatonit sittenkin hankkia kun ongelmia ilmenee...

Tänään täytyy käydä iltapäivällä kaupungissa antamassa veri- ja pissanäytteet, "jee". Pyörähdän samalla varmaan kirjastossa kun lukeminen alkaa uhkaavasti loppua kotoa, kovasti yritin miehen kehotuksesta "Kummisetää" aloittaa mutta taidan tyytyä niihin leffoihin, ei ollut mun juttu toi iltalukemiseksi. :LOL:

Nyt vois ladata kahvipannun ja ruveta hiukan hyödyllisempiin hommiin, mukavaa päivää neidit!!

t. mama-L
Onni 37+1

 
Huomenia :D
Oon mä ollu jo kyl puoltoist tuntia hereillä,mut nyt vast sain raahauduttua tänne,krooninen väsymys kai iskenyt :kieh: ihan sama nukkuuko vähän vai paljon tai jotai siltä väliltä ni aina väsyttää,ennen ku sai ittesä kahvil hereille,mut ku nyt ei voi ees sitä juoda ku rupee närästää :(

Härkäneidolle Onnea pienestä prinsessasta :heart:

Ninnille :hug: kyllä se muru sieltä viel ulos tulee,eikä siihen taida enää kovin kauaa mennä :heart: toivottavasti se sit sullakin alkaa helpottaa :hug: Tuuhan sit kertomaan mitä se neuvolan täti sano,kiinnostaa kyllä kuullu,ku on noin ammattitaitoinen :kieh:

Piitsi ja VilmaIisakki 34+6
 
Onnea härkäneito pikkuisesta tytöstä ja Ipulle & perheelle onnittelut vauvan kotiin saamisesta!

Täällä alettais vähitellen olemaan jo lähtökuopissa kanssa - muutama päivä enää laskettuun aikaan ja neuvolassa kehuivat vauvan laskeutuneen valmiusasemiin. No, sehän ei toki kerro vielä mitään... Silti meni viime yö aika levottomissa merkeissä, kun kuulostelin olotilaani ja ramppasin vessassa. Aika lailla alkaa jo litistää virtsarakkoa tuo kaveri.

Sain tuossa alkuviikosta lopulta pakattua sairaalakassitkin, ja totesin että eihän mulla ole vauvalle tarpeeksi pieniä töppösiä eikä myöskään lämmintä myssyä kypärämyssyn päälle!!! Mulla on vauvalle puolipotkarit, pitkähihainen body, sellainen tutan retro kietaisupaita jossa minutkin on tuotu laitokselta ja sitten päälle villapuku, tumput ja kypärämyssy. Ja ihan päällimmäiseksi ei niin silmiähivelevä, mutta pienin ja lämpöisin haalari, mitä löytyi. Olin jo menossa sittenkin ostamaan uutta haalaria vauvalle, niin eihän niitä kivoja pikkuisia haalareita, joita olin katsellut, enää ollut. Pyh.

Ihan huikea fiilis, kun opinnot valmistuivat aikataulussaan (eilen :D) kun vauvakaan ei etuillut, ja nyt vaan odotellaan pikkuista. Pedattiin eilen sänky odottamaan ja nyt on vaan pakko ihailla sitä :LOL:

Skog 39+4

p.s. Heidille tsemppiä kys-käynnin odotteluun!
 
härkäneidolle onnea pikkuisesta prinsessasta! :flower: =)
Teidän neitokainen olikin vielä pikkuisempi kuin meidän, mille viikoille sinä ehditkään?

Ja valehteliko silmäni että joku oli kirjoittanut riksun vauvautuneen myös..? Onnea sinnekin päin, miten tämä on mennytkin minulta ihan ohi..? :ashamed: (Tai sitten olen sen huomannut ja jopa onnitellutkin jo, mutten vain muista sitä nyt :ashamed: )

Vauvat-osioon tein pikaisesti pinon meille, tässä linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/t977759#m9992209
Sinne vaan ilmoittautumaan, niin lisäilen ehtimiseni ja jaksamiseni mukaan listaan =)

Ippu :heart: kahden viikon ikäinen neiti sohvalla unten mailla :heart: =)
 
:)

Polilta palailin ja siellä kovasti rauhoiteltiin. Uraatti(?!) -arvo (joka kyllä kertoo mahd raskausmyrkytyksestä ) on edelleen pikkuisen koholla, mutta pissa puhdas ja verenpainekin laskenut. Pääkipuilun ja kuvotuksen arveli menevän ihan loppuraskauden piikkiin, eli ei tarvitse olla huolissaan ja voin elää ihan normaalia elämää! Nyt vaan pitäisi juoda, juoda, juoda vettä, jotta tuota turvotusta saisi vähemmälle.

Vaavilta mittailtiin sydänkäyrää ja hän vastoin tapojaan ihan heräsikin, vaikka aamu olikin. Oli tosi terhakkaat liikkeet ja sydän pomppi esimerkillisesti. Ultrassa kaikki oli hyvin, mutta alapäässä ei vielä minkäänlaista edistystä. Vaikka ei näillä viikoilla tarvitsekaan vielä olla, mutta silti... Siro vauva oli tämänkin lääkärin mielestä. En valita =)

Tosi helpottunut olo! Epävarmuus on tosi kurjaa, vaikka en siitä jotunutkaan kärsimään kuin pari päivää.

Ja vielä piti kommentoida, Mama-L, minäkään en ole ottanut paniikkia kaikista tarvikkeista. Kyllä kaupasta ja apteekista saa tavaraa vauvan syntymänkin jälkeen, varsinkin kun asutaan keskustassa.

Helpottunut Sopuli 37+2
 
härkäneito Onnittelut prinsessasta =) Ja Ippu Ihanaa, että saitte vihdoin tyttönne kotiin :heart:

En eilen kerennyt koneelle kuin pikasesti lukemaan teidän juttunne.

Eilisen jälkeen ei supisteluja ole ollut kuin yksi nyt tuossa aamupäivällä. Maanantaina on kontrollikäynti synnärillä, saapi nähä mitä he sanovat siellä, joko on enempi paikat kypsyneet, toivottavasti!!

Vauvalle minä laitoin valmiiks mukaan:
Bodyn, potkupuvun, sukat, tumput, tossut, villakypärälakin, fleecehaalarin ja toppapuvun.
Tuossa tais olla kaikki.

Siivouksesta: Meillä siivotaan perusteellisesti ainakin kerran kuussa, joka viikko vessa ja imurointi kerran tai pari viikossa. Näin talvella ei paljon tota likaa kerry, kun lumena tulee. Niin ei välttämättä tartte niin useesti imuroida. Sen mukaan miten likasta on.
Ja pölyjä pyyhin sillon ku näkee miten on pölyssä joka paikka. Mut siistinä täälläkin yritän kämpän pitää. Onneks on astianpesukone, sais olla jatkuvasti tiskaamassa käsin, jos ei olis tota konetta. Ja keittiö täytyy täälläkin olla siistinä ehdottomasti!

Niin ja onhan mulla varalta myös villapuku vauvalle mukana, kun ei tosiaan teidä miten on pakkasta... Mies tuo vaatenyssäkän tullessaan sairaalalle meitä sitten hakemaan ja kaukalon myös, mitäpä niitä turhaan sinne etukäteen raahaamaan =)

En nyt taas muista mitä piti kirjoittaa...
Nyt jos lähtis vähän hommailee jottae.. Neitiki tuolla taas levittelee joka paikan :|

:wave:

-iinux & masuasukki rv 38+0 JEEEE!! =)
 
Paljon onnea Härkäneito pienestä prinsessasta!! :heart:

Ihanaa Ippu kun olet saanut neidin kotiin!! :flower:

Sopuli: Onnea paljon hyvistä uutisista!!

Siivouksesta:
Meillä siivoillaan aina tarpeen tullen, mutta imurointia harrastetaan pari kertaa viikossa, rapakelien aikaan useammin (koirat kulettaa hiekkaa sisälle aikaslailla). Lattiat pesen noin parin viikon välein samoin vien matot ulos. Vessaa aina kun likainen. Päivittäin tulee järjesteltyä ja raivattua paikkoja. Tänäänkin siivosin vierashuoneen ja laitoin sänkyyn puhtaat lakanat, varulta jos vauva on kiukkuinen pääsen sitten sinne nukkumaan sen kanssa!!

Vauvalle sairaalakassiin: Pitkähihainen body, housut, sukat, tumput ja villatöppöset, puuvillahaalari ja kevyttoppapuku, kypärämyssy ja hattu. Sitten viellä mummun virkkaama villapeite varuiks matkaan!!

Sitten omaa napaa, täällä ei ole mitään merkkejä synnytyksestä alkamisesta tai lähestymisestä. Ei edes supistele! Yritän ottaa rauhallisesti, etten alkais kovin hermoilee ja tressaamaan mutta kun laskettuaika lähenee, niin sitä vaikeampaa se on!! Mies on veikannut että karkauspäivänä syntyy, minä epäilen maaliskuun alkua. Saas nähdä kumpi osuu lähemmäksi, toivottavasti mies :LOL: . Ja että syntyis ennen karkauspäivää!!

Muumi82 ja eppu 39+3

 
Inksu81
Heippa vaan kaikille!
Tänään oli taas lääkärikäynti... Kokoarvioksi vauvelille saatiin 2300g, lääkäri arveli et syntymäpaino olis siinä 3200g... Aika jännä ku kaks ensimmäistä on kuiteskin ollu 3700...

Proteiineja löyty taas ja verenpaineet oli koholla... nyt sit vaan seurataan ja ihmetellään et josko täst alkaa kehittyy raskausmyrkytys... kaikkee sitä onkin...
No mut onneks kaikki on viel toistaseks kunnossa...

Tääl on pesty ihan hulluna pyykkiä ja oon varmaan järjestelly ton vauvan huoneen jo sataan kertaan :) Jos jotain positiivista, niin epäilivät että tää vauva ei viihtyis masussa ainakaan laskettua aikaa pidempään...
Jotenkin vaan kauheen stressaavaa kun meidän enkelipojan kuolinpäivä ja tän uusimman tulokkaan syntymäpäivät alkaa kohtaamaan... täytyy toivoo ettei osu samalle päivälle...

Sairaalakassia ei oo vielä tullu pakkailtua...tosin löysin aivan ihanan vaaleensinisen nallepuh asun kotiutumispuvuks...semmoset söpöt villahousut ja sit takki jossa on korvat :) Mies tuskailee aina näiden mun heräteostosten kanssa... :) No ens viikolla pitäis käydä hakemassa vauvalle kehto.. siitä väännettiinkin kättä sit ihan tosissaan... vaan taipuihan se isäntä siihenkin...

Ootteko muuten jo päättäny/ miettiny nimiä vauvalle? Meil alkaa nimiasiat olla aika hyvin selvillä...tai ainakin mun mielestä... mies kylläkin haluais semmosen perisuomalaisen nimen ja mä taas kallistun vähän erikoisemman nimen puoleen...vaan saapi nähä kumman nimiehdotus sit valitaan :)

Mut nyt tää möhömaha lähtee silittämään vauvan lakanoita...

Inksu & tirriäinen 35+4
 
Gallup: Äitiyspakkauksessa mukana tullut kypärälakki --eikös se ole liian iso vastasyntyneelle? Nimittäin tässä pähkäilen, että täytys käydä sellainen pienempi vielä ostamassa jostain, kauhean huonosti näyttää vaan esim marketeissa juuri pieniä kokoja olevan..
Moni oli hankkinut ruskovillan myssyn? Kukahan ruskovillaa myy turussa?

Itse ajattelin ottaa vauvalle sairaalaan mukaan pitkähiaisen bodyn, sukkahousut, siihen päälle ihku vaaleanpunainen gollege asu, kevyttoppapuku, pienet villatumput ja villasukat ja sit tää päähine asia joka on ratkomatta.
Mulla löytyy tällä hetkellä vaan sellaisia ohkasia myssyjä, jonka vois laittaa kypärälakin päälle.. mut ku en tiedä onko sellainen liian ohut?

Täällä on todella mahtava päivä, aurinko paistaa ja mies innostui pihalla haravoinnista =)
Harmi ku mä en voi osallistuu, niin tekis mieli. Pelkällä kauppa reissulla jo niin hyvin supisteli eikä vielä kuitenkaan välttis tarttis pienen syntyy.

Voikaa hyvin.

Minä + möyrijä Voice 34+5
 
me6
Härkäneidolle paljon onnea prinsessasta!

Ippu: IHANAA että pääsitte kotiin!

Meillä alkuviikko meni aikamoista vuoristorataa. Maanantaina saatiin lopullinen varmuus ettei prinsessalla ole infektiota ja antibiootit voitiin lopettaa. Takapakki ei kuitenkaan loppunut siihen, kuin prinsessaan alkoi kertyä nestettä runsaasti jolloin hengittäminen oli vaikeaa, masu ei toiminut ja oli tosi väsynyt. Paino nousi 100 grammaa vuorokaudessa, joka on ihan liikaa! Tyttö olikin aikamoisen turvoksissa. Lääkäritäti päätti pudottaa maidon määrää ja aloittaa nesteenpoistolääkityksen. Ja kyllähän lääkitykselle nesteet lähti ja paino laski! Eipä se ole ihme, että me tytöt ollaan painon kanssa niin tarkkoja kun pikkuruisenkin painoa seurataan niin tarkkaan, koska paino nousee liian vähän ja koska liian paljon :)

Hengittelyn kanssa oli keskiviikkoon asti ongelmia, vasrsinkin syödessä ja nukahtaessa. Pari kertaa kuin syötin tyttöä niin meni yht´äkkiä ihan siniseksi kun unohti hengittää välillä. Osasi kuitenkin itse korjata tilanteen, kun nosti pystyyn kylkiasentoon ja taputteli pepulle ja silitteli poskea. Keskiviikkona alettiin nostaa maitomääriä normaaliksi ja eilen päästiin jo perusannokseen 8 x 50 ml, joista neljään maitomäärään lisätään proteiinijauhoa.

Mutta mikä parasta! Päästiin kotilomalle viikonlopuksi!!!! Ja jos kaikki sujuu hyvin niin alkuviikosta voidaan kotiutua kokonaan!!!!!

Omaa napaa on tullut kirjoiteltua viime aikoina enkä ole kommentoinut muiden juttuja.

Ensiksi toivon todella, että jaksatte loppumetrit vaikka onkin äidille raskasta. Pääsääntöisesti vauvan on niin paljon parempi kasvaa masussa ja tietysti päästä kotia suoraan eikä mutkan kautta!

Poliklinikkamaksuistakin oli jossain vaiheessa puhetta. Ikäväähän niitä on maksella, mutta koitetaan muistaa että kontrollit ovat sekä vauvan että äidin parhaaksi. Itsekin laitoin juuri maksuun lähes 700 euron sairaala- ja poliklinikkamaksut. Kauhea summa mutta vain murto-osa todellisista kustannuksista saatika siitä että olemme molemmat hengissä!

Nyt vaipanvaihtoon ja syöttämään prinsessa. Saatiin lupa kahteen imetyskertaan vuorokaudessa ja nyt on toinen imetyskerta edessä. Se on jotain niin herkkää, kuin pikkuinen on rinnalla

Me6 ja Vauhti 3 viikkoa (35+5)


 
Me6 Onnea teille viikonloppu lomasta :heart: toivottavasti kaikki nyt menee hyvin ja kotiudutte sitten ensi viikolla kokonaan :heart: ihan tuli tippa linssiin ku luin,et ootte kotia päässy =) yhtään ei oo hormoonit herkässä :D
 
Voi kiesus, kylppäriremppa vaan venyy ja venyy...remppamiehet kävi tänään pari tuntia hommissa ja häipy taas, maanantaina jatkuu kuulemma! Alkuun kaikki lähti hyvin käyntiin ja työn jälki siistiä, mutta enää ei voi sanoa samaa! Tänäänkin jos olisivat tehneet töitä klo 16 asti, kaikki olis tullu tehtyä, mutta viimeistelyjä tehty nyt koko vko sillon tällön :kieh: Kyllä niin keittää :(

Meille tuli eilen uusi koira tai siis oikeestaan mun äidille, mutta kun on nyt täällä niin koirakin on! Ei mikään nuori enää 7v ja sekarotunen, terrieriä ja villistä, kiharapallo! Ei siinä muuta, mutta vahtii ovella kaiken aikaa ja näykkii kun joku tulee tai lähtee tai jos sille yrittää laittaa remmiä! En tajua miks tekee niin, vaikka muuten on kiltti ja tottelevainen, mutta tämäkin ongelma vielä tähän kaiken kukkuraksi |O Ei kuulemma aikasemmin ole ollu tämmöstä käytös häiriötä, mutta mistä sitä tietää ja voihan olla vaan stressaantunut mutta niin alan olemaan minäkin!

Härkäneidolle onnittelut ja aurinkoista viikonloppua kaikille :)
 
Härkäneidolle perheineen paljon onnea pienestä prinsessasta! :flower:

Ipun prinsessalle onnen toivotukset kotiutumisesta!! :hug:

Täällä vaan peppu kramppailee ja aurinko paistais niin houkuttelevasti. Jospa sitä tohtis kuitenkin lenkille lähteä kun koira vaikuttaa mökkihöperöltä jo. :p

Rhea ja mafu 37+3
 
Hei!

Härkäneidolle paljon onnea tytöstä!!! :flower:

Oikukas: Minustakin ne otti vähän liian äkkipikaisesti tuon jutun. alussa tuli vaan kamala stressi ettei vauva kasva liian isoksi ja että sokerit pysyy kunnossa. Painokin vain sitten laski sen takia. :( Onneksi ne arvot on olleet hyviä, terkkarikin ihan ihmetteli. Onneksi sun ei tartte mittailla, mutta eihän ne mittauksetkaan pahasta ole. Tietääpähän sokeriarvot.

Mulla on ensi viikon tiistaina se synnytystapa-arvio kun olen vk 36 ja kun tämä vaaveli ei ole vielä kääntyny niin ne laittaa lantiokuviin KYS:n ja katsoo lantion. Enpä aio silti perätilassa synnyttää. Jotenkin se pelottaa ja varsinkin kun olen ensisynnyttäjä. Eipä ne onneksi pakota synnyttämään, mutta kuitenkin ne lantiokuvat on otettava.

Tuntuu että kaikilla syntyy tyttöjä! Toivottavasti omanikin olisi tyttö. Niin ainakin sanoneet ultrassa, mutta eihän sitä tiedä.

Tänään innostuin siivoamaan oiekin urakalla. Mistähän lie tullut sekin puuska. :)

Tuntuu, että ne äitiyspakkauksen vaatteet on hirmu isoja. Ainakin siihen ulkopukuun hukkuu heti. Ostinkin vähän pienemmän, kun ei meille mitään kamalan isoa körilästä ole syntymässä. :) Se puku mahtuu myöhemmin. Tänään on tullut paljon tekstiä kaikilta! Pitää lähteä kirjastossa käymään JA HUOMENNA LEIVON PULLAA SANOIPA TERKKARI MITÄ TAHANSA. :)

t. Kinsella 35+5


 
Paino -600g
rr 127/83
sf 36 (pienentyny sentin)
syke + 140-145

Hemppaa ei tällä kerralla mitattu ollenkaan, olin ihan ihmeissään ku se on tähän asti ollu nii tarkka sen suhteen ja välillä ottanu kahestikki sen, mut ei haittaa!=D

Maha on laskeutunu, ja vauvan pää on kuulema melkein kiinnittyny synnytyskanavaan, ihan hitusen vielä pää liikkuu.
Tunnusteli käsin vauvaa, ja sano että on nyt 3,6kg, mutta sen näkkee paremmin maanantaina ja ihan parhaiten kuhan pikkunen syntyy..nuo on niita arvioita!=)

Muuta kait siellä ei ihmeitä ollu, maanantaina sinne kysille, sitten tietää enempi että mitä tapahtuu. Seuraava neuvola on 3.3, sano että ilimottele jos oot ennen sitä synnyttäny (mitä epäilen :D )

Tylsä viikonloppu tulossa kun eivät anna minun tehä mitään, pitäs siivota ku villakoirat jo kurkkii nurkista mutta ei. Pittää kuulema rauhallisesti ottaa että ei tulis ennen maanantaita, kun ei ole varmuutta mahtuuko tulemaan. Toivottavasti mahtuu!
Kirjottelen maanantain jälkeen sitten lisää kuulumisia. Sitä täällä täpinöissään odotellaan! =)

Hyvät viikonloput kaikille maaliskuisille! =)

Heidi ja masukki 38+0 :heart:
 
me6: Ihanaa kun pääsitte viikonlopuksi kotiin, toivottavasti pääsette myös kokonaan ens viikolla :)

Me ollaan kuumeisesti yritetty miettiä nimiä, pojalle varsinkin on vaikea jotenki nimiä keksiä tai sitten jos niitä keksii, niin ei osaa päättää et minkä niistä valitsis. Mut pakko vaan jatkaa miettimistä. Eihän tässä hyvin paljon aikaa ole ;)

Kävin tuossa aiemmin tytön kanssa ulkoilemassa, ja pienellä lenkillä. Täällä lunta satanu koko päivän taas ja oli tyttö onnessaan, kun äitin kans sai lumipalloja pyöritellä =)
Hankala vaan ison masun kans kumarrella tuolla =)
Mutta virkistipä melkein tunnin ulkoilu paljon!

Nyt mies tuli töistä... tästä kohta kauppaan lähteä...

-iinux & masuasukki rv 38+0-
 
Olipa tekstiä tälle päivälle! Oon yrittänyt vähän vähemmän olla koneella päivisin, niin tulis tehtyä muutakin. No, eipä tarvinnut koneen olla monta tuntia kiinni, kun lukemista oli paljon! Hyvä me. Maaliskuu tulee ja toivottavasti vauvatkin ajallaan.

Täälläkin aamulla mahtava myrsky, mutta laantui ja iltapäivällä saikin lenkkeillä ihanassa kevätauringonpaisteessa. Tosin, ekaa kertaa supisteli kipeästi lenkin aikana ja sen jälkeen. Sitten kotona tuli kunnon "ilmalöysäjuna"... eli suoli tyhjeni... Eikös sekin oo yks merkki synnytyksen lähestymisestä? Jännitys sitten vain tiivistyy, että joko sitä pääsisi hommiin. Saisi vaan nyt jatkaa supistelua...

Ihanaa, että syntyneet pikkuiset voivat pääosin hyvin! Ja ne sairaalamaksut on pieniä asioita ihmishengen rinnalla. Mieluummin pikkuiselle hyvää hoitoa, maksoi mitä maksoi. Tingitään sitten jostain muusta. Mukavaa kotiviikonloppua Me6:lle!

Keittelin tossa lenkin jälkeen puolukkapuuron ja laitoin veteen jäähtymää, että saisi vispattua senkin tässä ennen huomispäivää. Ja jos vaikka lähtö tulisi, niin olisi valmista puuroa odottamassa jääkaapissa. Huomenna meinasin lähteä Helsinkiin luistelukisoja katsomaan, jos olen kokonaisena. Shoppailemaan en saa mennä, koska tekisin vain ostoksia pienelle ja ei tiedetä varmaksi kumpi on, joten... saa odottaa.

Iinux: Saat lihavoitua siten, että paina ennen tekstiä B:tä ja sitten kirjoita. Sitten paina uudestaan B:tä, kun haluat, että tummennettu alue päättyy. Tai sit maalaa tummennettava sana hiirellä ja paina B:tä. Ainakin mulla toimii noin.

Nyt lapasten peukalon kimppuun, sit onkin ihanat pikkulapaset ensi talveksi valmiina. Sukat jos saisi vielä tehtyä. Äitini on tosin kunnostautunut ja tehnyt kiitettävästi villajuttuja varastoon...

Misupai ja Helmis 38+6
 
Ipulle onnittelut kun sait pienokaisen kotiin. Ja samalla lisään että vauva syntyi rv 37+0 eli täysiaikaiseksi vauva luokitellaan. Ajattelin tulla kirjoittamaan jonkinlaista synnytyskertomusta kun vauva nukkuu tuolla pinniksessä ja mies on koiran kanssa lenkillä. Ihanan kiltti pikkuinen itkee vaan sillon kun on nälkä. On kyllä perinyt äitinsä keuhkot. :LOL:

Me6 onnea kun saat pikkuisen kotiin viikonloppu lomalle.

Ja sitten ihan asiaan eli la 16.02.08 meni vedet 14.30 kun olin vessassa isolla hädällä. Lorahti paljon ja sitten sitä vettä oli pitkin kylppärin lattiaa ja siitä meni sellainen 15 min kun alkoi tosi kovat supistukset jotka tuli 3-5 min välein. No soittelin sitten kätilöopiston haikaranpesään ja kätilö neuvoi,että odottelisin kotona sen pari tuntia, kun kättärillä oli ollu tulipalo nelos osastolla. No soitin sitten miehelle,joka oli alle tunti sitten lähtenyt tallille korjaamaan autoprojektiaan että lähtis tulemaan takaisin himaan. En pystynyt mitenkään olla kotona niin lähdettiin sitten sairaalaan.Sairaalassa oltiin 16.45
Pääsin heti saliin ja sain kokeilla ilokaasua. Kokeilin sitä 2 supistusta ja ei siitä mitään apua ollu. Kätilö tutki kohdunsuun tilanteen ja olin 2 sormelle auki.Vauva oli kiinnittynyt ja yläaukeamassa. No siinä odottelin sellaisen alle tunnin,että amme täyttyisi. Keinutuolissa vaan kärvistelin ja tuntui ettei missään asennossa pystynyt olemaan. No onneksi pääsin ammeeseen edes vähäsen rentoutumaan supistusten välillä. Tuntui ettei vedestä enää ollu mitään apua. Huusin vaan supistusten aikana ja sitten suostuin ottamaan sen epiduraalin. Olin 4 cm auki puoli tuntia ennen kuin sain epiduraalin.No sain epiduraalin 20.20 ja tuntui vaan siltä että kivut vaan yltyy. En pystynyt enää olla huutamatta ja kätilö päätti tutkia kohdunsuun tilanteen uudestaan ja olinkin sen 7 cm auki. No mies lähti tässä vaiheessa tupakalle ja musta alkoi tuntua siltä että nyt mua kakattaa aivan kauheesti. No taas uus tutkimus ja oho olinkin täysin auki. Siitä sitten aloin ponnistamaan ja mieskin onneksi kerkesi mukaan ponnistusvaiheeseen. Kello oli tuolloin noin 21.00. Sanoin vaan,että mua pelottaa aivan kauheasti ponnistaa. Repeän kuitenkin joka suuntaan. Paineentunne oli niin kova. No supistukset alkoi vähän laantumaan ja kätilö viritti oksitosiinia tulemaan. Ponnistin puoli-istuvassa asennossa ja sieltä se tyttö sitten vaan tulla tupsahti 21.12 vaikka koko ajan tuntu ettei se tule ikinä. Se rohkaisi tosi paljon kun kokeilin vauvan päätä. Tyttö parkaisi heti ja sitten sain hänet rinnalle ja siinä me sitten vaan miehen kanssa ihmeteltiin tulokasta. Jälkeiset tuli ulos täydellisesti ja sain 2 tikkiä emättimeen.Epiduraalista ei ollu synnytyksen aikana mitään hyötyä.Vasta sen jälkeen. Tyttö alkoi n. tunti syntymänsä jälkeen imemään rinnalta ja tämän jälkeen mies kylvetti vauvan kätilön avustuksella. Mitat ja paino otettiin ja itse menin sen jälkeen suihkuun. Synnytyksen jälkeen heikotti hieman vaikka tuli syötyä ja juotua hyvin.
Positiivinen kokemus ja tosiaan ainakin itsellä kaikki kivut loppui siihen kun sain tytön syliin. En ikinä unohda sitä hetkeä. :heart:
 

Yhteistyössä