Misupai - PALJON ONNEA PRINSESSASTA!! :heart: :hug: :flower:
Tiedän tunteen, kun äiti ja isi on sekaisin
niin täälläkin
Tässä synnäritarinaa:
Viime maanantaina tosiaan oli se lapsivesipunktio ja katottiin keuhkojen kypsyys. Varattiin samalla sektioaika seuraavalle päivälle, jota olisi tarvittaessa siirretty. Soitto tuli iltapäivällä, että kypsät on, joten eikun leikkuriin
Mentiin tiistai-aamuna aika vähän nukutun yön jälkeen kättärille ja siellä tehtiin kaikki tarvittavat valmistelut. Leikkaava lääkäri kävi esittäytymässä ja sovittiin, että viilto tehdään vaakaan nopeamman parantumisen takia. Kummastakin lapsesta jää näin ollen omat muistonsa. Siinä vaiheessa purskahdin itkuun...
Itse sektio meni hyvin, puudutuksina siinä on epiduraali ja spinaali ja ne toimivat hyvin. Kun kipulääkitykset (morfiini) alkoivat vaikuttaa, pystyin vähän rauhoittumaankin, vähäsen meinasi paniikkia pukata
Isi tuli leikkaussaliin ja operaatio alkoi. Ei siinä montaa minuuttia mennyt, kun kuului ihana ensiparkaisu :') tyyppi oli niin jäntevä, että tarttui ensi töikseen lääkärin johtoihin kiinni, eikä meinannut päästää irti
Joku otti meiltä kameran ja nappasi kuvia napanuoran katkaisusta ja sen jälkeen kaveri nostettiin mun rinnalle :heart:
Sen jälkeen isi ja vaavi lähti kätilön kanssa osastolle mittauksiin ja mut karsittiin kokoon. Ei siinäkään kauaa mennyt. Sen jälkeen mut siirrettiin heräämöön ja olin siellä joku vajaa pari tuntia, kunnes tunto jalkoihin palautui. Sama tarina kun
Ipullakin; lämpöpeiton alle lepäämään.
Siitä sitten osastolle ja tissiä vauvan suuhun =)
Maito nousi kunnolla vasta kolmantena päivänä, joten on varuiksi annettu korvikettakin. Poika syö tissiä (tosin usein nukahtelee siihen :heart: ) sitten pumppailen maitoa, jota sitten iskä syöttää pullosta korvikkeeseen sekoitettuna. Torstaina on neuvolatätin kotikäynti, jossa kuullaan sitten paino. Kääntyi nousuun jo sairaalassa ja tyyppi on syönyt tosi hyvin; rinnan lisäksi 30-60 ml pullosta menee aika helposti. Nyt on alkanut herätä jo itse pyytämään ruokaa, ettei tarvii herätellä
Syötetään päivisin 2-3 tunnin välein ja yöllä 3-4 tunnin. Riippuu mitä syö, tissillä voi olla tunninkin, eikä varmaan saa kun 20-30 ml kerrallaan.
Oliko
Ippu perustanut vauvapuolelle pinon? Pitää tulla sinne sitten kirjoittelemaan, jahka ehtii näiltä arkitouhujen opiskelulta.
Päivitätkö
Ninni meidänkin poitsun tiedot sitten tonne etusivulle ehtiessäsi. Kiitos
:hug: ja paljon jaksuja sinne!
Kovasti paljon jaksamista kaikille kärvistelijöille!!! Tää palkinto kaikesta on kyllä jotain niin käsittämättömän mieletöntä, että täällä me vaan tuijotellaan ja hipelöidään tota pientä ihmettä :heart: pissa- ja kakkasuihkut on tullut yllätyksenä, mutta niihinkin osataan jo varautua B)
Nyt mun pitää mennä työntää tissiä suuhun ja sitten lähden terkkariin poistattamaan tikit.
ainiin
Pikkuvaemo, oon toipunut tosi hyvin, kiitosta kysymästä! Nousin jo leikkauspäivänä jalkeille ja sain katetrin pois. (*muoks: epikriisissä lukee, että "äiti lähtenyt reippaasti liikkelle jo leikkauspäivänä" *naur* se reippaasti on ehkä vähän liioittelua, mutta liikkeelle lähdin juu.) Just huomasin, etten ole vielä tänään ottanut kipulääkettäkään, olen kyllä varuiksi ottanut muutaman päivässä. Haava on parantunut ihan käsittämättömän hyvin, ei ole edes vuotanut ollenkaan ja tikkejäkin on vaan 5 (vielä hetken siis), ei jää isoa arpea tästä leikkauksesta ja karvarajaanhan se on vedetty.
Mukavaa viikkoa kaikille! Jospa saataisiin lisää vauvauutisia tälle viikolle
Prinssin kuva profiilissa, otettu sairaalan hoitopöydältä, kun alettiin pukea kotiutumisvaatteita päälle :heart:
Hexodus ja poitsu 6 pv