<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

enne, :hug: Tuo pojan tilanne kuulostaa ihan allergiselta astmalta, astmahan pahenee tulehduksissa (esim. flunssa). Mun miehellä on myös astma ja liuta erilaisia allergioita. Hyvä uutinen on kuitenkin se, että kun pysyy poissa allergian aiheuttavien asioiden luota (meillä esim. kissa, koira, home) niin astmakin pysyy kurissa, mutta jos niitä on, niin astmalääkkeet eivät auta. Tietty surku jos joutuu etsimään rakkaalle koiralle uutta sijoituspaikkaa.

Misupai, tosi paljon onnea! Tarkempaa kertomusta odotellen (kunhan jaksat)...

Bellona 35+3

ja ninni78 vielä että limatulppa oli sellanen vaalea klöntti ainakin mulla missä oli veriviiruja. oli siinä kyllä keltaistakin. sitkeä kun mikä. mulla on tässä vauva sylissä niin ei ole isoja alkukirjaimia.

härkäneito ja prinsessa kohta 8vrk. :heart:

Iltaa :wave:

Ja ensinnäkin Misupaille onnittelut prinsessan syntymän johdosta :heart: Johan tässä ehdittiinkin kuulumisia odotella. Kiva kun tulit kertomaan onnellisesta tapahtumasta.
Paljon voimia ja ISO :hug: vielä. Siitä se vauva- arki alkaa :heart:

Ninni mulla edellisessä synnytyksessä limatulppa oli sellainen melkoisen iso limaklöntti jossa oli siis verta joukossa. Siitä ei voinut erehtyä :whistle:

Ennelle paljon voimia ja jaksamista. Tiedän mitä se on kun lapsi sairastaa. Siinä on jokseenkin niin avuton itse ja huoli on suunnattoman suuri. Toivottavasti kaikki selviää ja sun synnytys ei nyt vielä lähtisi käyntiin. Onko teillä mahdollisuuksia saada sitä koiraa nyt jonnekin hoitoon? Jos se vaikka on se mikä ahdistuksen aiheuttaa. VOIMA :hug:

Piti muutakin kommentoida, mutta tässä pikaisimmat. Nyt pitää mennä laittaa tyttö nukkumaan.

Ainiin tuli tuossa harrastettua kahta ässää... *seksiä saunassa*...
Katsotaan tapahtuuko mitään, toivottavasti ei!!! ;)

Niin ja kiva helmi kun tulit kertomaan kuulumisia, minä sinua jo tuossa kaipailinkin, kun ei ole pitkään aikaan mitään kuulunut =)

Missähän se laura luuraa?!? On meinaan melkoisen monta päivää jo kulunut kun on viimeeksi itsestään ilmoitellut... *täällä siis odotellaan lisää vauvautumis- uutisia* :D

kleopatra ja ihmemies (huomenna tasan 35)

Voi enne :hug: .

Misupaille pinkit onnittelut, mahtavaa!

Mulla alkoi äsken saunan jälkeen särkeä alaselkää ihan mielettömästi, toivottavasti menis ohi. Huomenna on sitten se synnytystapa-arvio, jänskättää. Helmi, mulla on täsmälleen samat mietteet sektiosta kun sulla, joten huomenna kova vääntö edessä...

No, jos ei muu auta, otan käyttöön oman gynekologini ohjeen: "sitten vaan järjestät hysteerisen kohtauksen" :LOL: (sekös järjestyy :whistle: )

Palataan huomenna, öitä!

Ninni, tässä tämmönen lyhennelmä:
Meidän perheeseen syntyi pieni tytöntylleröinen rv 34+4. Lapsivettä lorahteli 34+1, ja synnytystä käynnistettiin oksitosiinilla rv 34+3, mutta vasta toinen käynnistelypäivä johti tositoimiin! Neiti oli viikkohin nähden hyvänkokoinen; 2870g, 48cm ja pipo 32,3cm. Synnytys oli lyhyt; avautuminen 4 tuntia, ponnistaminen 11 min. Jälkeisvaihe otti vähän aikaa; 1h11min, eikä sekään johtanut mihinkään, vaan istukka irrotettiin lopulta spinaalipuudutuksessa käsin.

Misupai Ihanaiset onnittelut prinsessasta!!

Voi enne!! :hug: Vähän raakaa sanoa näin, mutta varovaisesti kuiskaan kuitenkin, että jospa ahdistus tosiaan johtuisi kuitenkin koirasta. Silloin ei ainakaan olisi kyse siis mistään vakavammasta sairaudesta pojalla, vaan olisi allergiaperäistä se ahdistus. Koirasta joutuisi varmaankin siis luopumaan, mikä TIETENKIN on kamalaa, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan? Mutta niin tai näin, niin hurjasti voimia ja halauksia sinulle :hug: ja pikkukaverille! Toivottavasti asia selviää ja saatte huolen pois mielen päältä. Ja jospa vauva pysyisi masukolossaan nyt tovin vielä, ettei yhtäaikaa nämä asiat nyt tapahdu, ja ettei yksin tarvitsisi synnyttää. :hug: Olet ajatuksissa! :heart:

Ninni, minä olen bongannut limatulpan molemmissa raskauksissa. Poikaa oottaessa se oli vihreä, ehkä sormenpään kokoinen klöntti, missä oli hitusen verta seassa. Tytöstä se tuli mielestäni parissa osassa, jäi pyyhkiessä paperiin. Selkeää vaaleaa, hitusen vihertävän sävyistä limaa, ei mitään valkovuodon tapaistakaan, vaan ihan rehellistä limaa, pienellä verimäärällä höystettynä. Sanoisin että sen kyllä tunnistaa! ;) Jospa sullakin siis sitä! Mulla se on tullu molemmissa ihan synnytyksen alla, joillain voi tulla pari viikkoakin aiemmin. Kuulemma.

Ippu :heart: neiti 16 vrk

Ihania uutisia Misupai :hug: Onnea prinsessasta :heart: :heart:

Voima :hug: Ennelle!

Onko LOE päässyt jo tositoimiin?

Ninni: Mulla on tullut molemmissa edellisissä raskauksissa erilaiset limatulpat. Ensimmäisessä se oli iso ihonvärinen klöntti. Ja viiimeksi paljon veristä limaa.. Mulla ei oo tässä raskaudessa tullut yhtään valkovuotoa. Parin viikon aikana vaan välillä pyyhkiessä isompi sitkeä klöntti vaaleaa limaa. Äitipolilla sanottiin, että sekin on osa limatulppaa. Tälläistä limajuttua täällä :whistle:

Vuokrattiin elokuva..nyt sen pariin =)

Jade 38+4

Täältä myös Hexodukselle, Riksulle ja Misupaille kovasti onnea :heart: :flower:

Vauvauutisia satelee, limatulppia irtoilee ja melkein jokaisella tuntuu supistelevan vaihtelevalla menestyksellä :D Täällä vain peppu ja selkä kramppaa, mutta vaavi ei varmasti oo tulossa vielä pitkiin aikoihin... Jäänköhän mä yksin tänne kirjottelemaan kun kuulostaa siltä ettei kukaan malttais oottaa edes maaliskuun ensimmäiseen päivään :whistle:

Sopulille kiitokset lohdun sanoista :) Samaa minäkin yritän ittelleni hokea, mutta jostain syystä asia vaan vaivaa... Sitä kun on pöljä ja vatvoo noita juttuja jo etukäteen :saint:

Ninnille tuosta limatulpasta että mulla esikoisen synnytys alkoi juurikin limatulpan irtoamisella ja mulla sitä vaaleanpunaista limaa tuli monta tuntia ja semmosia määriä, että ei kyllä jääny miettimään että mitä se oli :whistle:

Mun äitiä on alkanu kovasti huolestuttaan että mitä jos tämä vauva ei pysykkään loppuun asti mahassa vaan päättää tulla 10 viikolla... Silloin kun on täällä hiihtolomat ja porukat on menossa Kuusamoon viikoksi. Haluaisivat kuulemma olla vähän lähempänä sitten kun vauva tulee ja olis kyllä kiva jos esikoisen sais mummolaan hoitoon... No, lupasin että me ootellaan ainakin viikolle 11 :D

Nyt patongin kimppuun...

Pimmi 35+5

Kiitos kaikille limatulppa-vastauksista! Oiskohan se sitten ollu sitä itseensä, vähän kellertävää, vähän niinkun sikaflexiä tai jotain puolikuivaa liimaa sieltä on nyt pariin otteeseen wc-käynnillä tullut, muutaman sormenpään verran. Tarvii tarkkailla tilannetta...

Eilen kyllä supisteli siihen malliin jo et ois aika kumma jollei ne supparit ois mitään saanu aikaseksi... Katellaan, katellaan... Ja ootellaan =)

Ippu kiitos tiivistelmästä, päivitän huomenna ton etusivun!

Pikkuvaemo onnea huomiseen synnytystapa-arvioon, tuuthan sit kertoon miten meni ja toivottavasti et sit kuitenkaan joudu järjestään mitään suurempaa kohtausta!

Mulla huomenna neuvola, jänskättää vähän et onko Muru nyt pysyny oikeessa asennossa ettei oo taas viistotilassa ja et oiskohan laskeutunu jo lähtöasemiin. Ainakin musta tuntuu et käveleminen on ollu entistä hankalampaa viime päivinä...

Kauniita unia, nyt pikakylpyyn ja sit kattoon Wallanderia niin kauan kun silmät pysyy auki, Miehellä huominen ja tiistai vapaa ni ois hyvä aika lähtee synnyttään =) mut voi olla et Muru on eri mieltä...

:heart: :Ninni ja Muru 37+0 taas kerran...

Onnea Misupaille pikku prinsessan johdosta.

Ninni mulle on jokaisessa synnytyksessä tullut ekaks limatulppa...vähintään kahden vuorokauden sis. tulpan irtoomisesa on vauva syntynyt. Mulla sitä limaa on tullut enempi kuin yks klöntti. Se on aina ollut sellaista vaaleanpunaista, veristä ja tosi limaista.

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Väsyttää ja hiukka kyllästyttääkin tää raskaus. Jotenkin tuntuu, että joudun oottelemaan sitä käynnistystä. Mulla ei nimittäin oon ikinä mennyt vedet, enkä usko, että menee nytkään. Vaikkakin supistelee ja välillä kipeestikin, ei tunnu olevan mitään tehoa että synnytys itselleen käynnistyis. Mulla viime raskaudessa oli kohdunsuu 6cm auki kun kävin polilla tarkastuksessa. Ei ollut supistellut moneen päivään, mutta eivät uskaltaneet päästää enää kotiin...lääkäri vaan totes, ettei synny eteiseen. Sitten ne puhkas kalvot ja johan vauva synty.

Meillä on muksuilla hiihtolomaa koko ens vko. Tänään oli jo hermot koetuksella, kun itseäni väsyttää ihan kamalasti ja tyypit riehuu viimeistä päivää. Toivottavasti säät sallis kunnon ulkoilut, niin saisivat mennä isukin kanssa joka päivä pitkille retkille...vaikka tuohon meidän takapihalle...hih ;)

Nyt iltapalan laittoon...

Mamma Muu+Mulperiina 36+4

Misupaille Paljon onnea pikku prinsessasta :flower:

ennelle Voimia ja jaksamisia! Toivottavasti syy selviää pian, mistä johtuu pojan sairastelu.

Minulla kurkku kipeä ollut koko päivän :| Ei yhtään kivaa... Huomisaamuna kontrollikäynti synnärillä klo 8. Aikanen herätys siis, kun pitää tyttö kiikuttaa aamulla 7 aikaan mummolaan, että keretään miehen kans synnärille. Toivon, että olisi kohdunsuulla tapahtunut tällä kertaa vähän enempi kypsymistä! Vähän on tänään supistellut, muttei kovin kipeästi. Alaselkää vihlonnut välillä ja pikkunen äskenkin työnsi itteään aika lujaa, että ihan vihlo.
Minulla ei myöskään ole edellisissä raskauksissa vesiä mennyt, esikoisen aikaan paikat oli täysin auki ja vasta sitten meni vedet, edellisen aikaan käynnistettiin ja puhkastiin kalvot.
Saa nähä siis että miten tällä kertaa synnytys käynnistyy...

Kiva ku toi nenäki alko vuotamaan, flunssa siis ilmeisesti tulossa :/ Haluaisin kyllä eka synnyttää, ennenku flunssa tulis.. =) Mut saa nähä nyt.. Tulen sitten huomenna kertoilemaan kuulumiset synnäriltä, mikäli en ole synnyttämässä yllättäen, mutta epäilenpä kyllä ;)
Mutta siis, huomiseen!
:wave:

-iinux & masuasukki rv 38+2-

Onnea misupaille ja ennelle jaksamisia.

Ihan vihreenä täällä lueskelen teidän limatulpista ja supisteluista. Mullahan on ollu suppareita vk:lta 17 asti ja saikkarilla oon ollu tän koko vuoden ja osittain loppuvuodenkin. Nyt sit perjantaina alko virallisesti äitiysloma ja kas....ei yhtään ainutta ppikkiriikkistä supistusta sen jälkeen vaikka oon painanut remppaa ja käynyt lenkillä. Ihan uskomatonta!!!!Mulla alkaa vaan oleen niin tukala olo et en kestä jos tää venyy oikeesti huhtikuulle!!!! :'( Noh onneks huomen on uä ja ti on lääkäri niin josko hiukan sais käsitystä et mikä on esim. kohdunsuun tilanne ja vauvan koko/vointi. Noh...päivä kerrallaan.

pitkäkoipi + fiina 35 tasan

Täällä sitä ollaan edelleen vauva masussa.. Olen vain ollut laiska tulemaan koneen äärelle kun olen taas reissussa.. (kuinkahan järkevää... )
Kyllä tulikin hyvä mieli kun joku oli täällä jo huolehtinut että missäs luuraan.. :) Kyllä olisikin ollut mukava ilmoittaa pikkuisen syntymästä jo nyt.

Tuli ihan tippa linssiin kun luki Misupain tytön syntymästä.. :heart:

Kävin itse viime ke neuvolassa... Siitä tuli kiukku. Mulla on ollut kipuja (kovia sellaisia ) ja valitin niistä.. Neuvolan täti+harjoittelija alkoivat onnitella että se on terve merkki, ja samalla moittivat siitä että olin ennen raskautta ollut liian timmissä kunnossa.. Liian tiukat vatsalihakset voivat kuulemma aiheuttaa niitä "liitoskipuja"...
No, vauva on nyt noin 3kg ja pää laskeutunut johonkin avaumaan.. (? ) Pienokainen on rauhoittunut muuttanut asentoaan.. Vihdoin tullut myös supistuksia ja menkkakipujen tyyppisiä tuntemuksia..
Ke ois lääkäri, katsotaan pysyykö pikkuinen siihen saakka masussa. :) Kiva mennä lääkärille josta jo neuvolassa varoiteltiin.. On kuulemma tosi tyly eikä puhu potilaalle.. :headwall: Mielenkiinnolla odotamme..

En muista yhtään mitä piti kommentoida..
Ainiin, gallupiin: Meiltä sairaalaan (NKL ) on noin 5-10min matka, riippuen ruuhkasta ym.

Nyt nukkumaan.. Huomenna pitäis käydä srk-keskuksessa juttelemassa ristiäisistä...
On muuten mieletön vesisade täällä lounais-rannikolla!! Missä on meidän talvi..

Öitä,
Laura&pikkuinen kohta 38+0 :heart:

Ihan ensiksi misupaille perheineen paljon onnea pienestä prinsessasta :heart: :flower: :heart:

Ipulle kiitoksia synnytyskertomuksesta,tosin niitä ei kyl pitäis lukee,ku sit se alkaa--->mä haluun kans :ashamed: jos mä nyt kuitenkin malttaisin vielä muutaman viikon :whistle:

Ennelle :hug: aika ikävästi tuo siltä kuulostaa et ois koirasta johtuvaa allergiaa :( toivottavasti asia selviää ennen ku sun tarvii synnärille lähteä :hug:

Limatulppa juttujanne oon ihan mielenkiinnolla lueskellu,jospa minäkin sen vaikka tällä kerralla bongaan :whistle: esikoisesta ku en mitään huomannu ja kalvotkin puhkastiin salissa :/ suppareita kyllä tuli ja tiuhaan mut nekään saanu just mitään aikaseks :kieh: jospa sitä ois tällä kerralla parempi onni :heart:

Myö käytiin eilen anopin myöhästyneillä nimipäivillä,mieku luulin et oli vaa ukolle soittanu et tulkaa käymää kahvil et ei se mitää nimppareit vietä,mut myö ku sinne päästii ni talo oli täys vierait :| jos oisin sen tienny ni oisin ehkä voinu panostaa pukeutumiseenkin,meidän neidilläkin oli kotipaita päällä ja se tosiaan on sen näkönen,mut ehkäpä tuo ei menoa haitannu :/ Meidän hääkuvia ne siel kaikki jo oottelee,mut ku ei vaan saa aikaseks tilattua niitä,must on tullu kyl nykyää niin saamaton et voi taivas :kieh:

Olikohan mulla vielä jotain :whistle: ei kait

Piitsi & VilmaIisakki 35+2 (vitsi nää viikot menee vauhil :whistle: )

Poika on viety eskariin ja istun tässä koneella kahvikupin kera. :p
Viime yö oli taas hyvin katkonainen, ja kaveri masussa myllersi ja sai aikaan sellaisia vihlaisuja ja kipuja nivusissa, jotta oksatpois :eek: Tuossa kun autolle kävelin, niin siinäkin matkalla tuli mojovia supistuksia :| Pysyisi nyt vaan tuolla yksiössään...

laura kiva kun tulit kertomaan kuulumisia :D

Olisiko LOE sitten päässyt jo tositoimiin... ;)

Tänä aamuna on nyt jokseenkin tyhjä pää. En yhtään muista mitä piti kirjoittaa :/

gallup: Oletteko valmistellut "alapäätä" tulevaan koitoksen? Tarkoitan siis sitä, että oletteko rasvaillut/ öljyillyt paikkoja joustavammaksi? Minä en vielä, mutta ajattelin tällä viikolla aloittaa ja menen tolla ceridal- öljyllä. Se toimi edellisessäkin ja EI tarvinnut välilihaa leikellä :) Toivotaan että nytkin tehoaa!

Mutta nyt meen antaa tytölle aamiaista ja palailen taas kun muistan mitä piti kirjoittaa.

Mukavaa maanantaita maalismerkkiset masut :wave:

kleopatra ja ihmemies 35 tasan (niin ne viikot vaan vierii...ihan liian nopeasti)

Onnittelut Misupaille perheineen! :flower:

Ennelle :hug: . Kieltämättä kuulostaa siltä, että koirasta johtuvaa olisi.. Kurjaa sinänsä, mutta toisaalta ehkä olisi helpotus, jos niinkin "helpolla", kun koirasta luopumalla saisitte sairastelukierteen loppumaan. Vaikka eihän se koskaan helppoa ole perheenjäsenestä luopua.

Meillä on taas talo hiljainen. Hiihtoloma on vietetty ja arkinen aherrus alkanut. Oli lapsilla vähän vaikeuksia herätä 6.30, kun lomalla on saanut nukkua. Ihanaa kun on aamut jo näin valoisia, ei tarvitse lasten lähteä pimeässä tarpomaan.

Mulla on nyt tullut aika tavalla turvotuksia. Naama on samanlainen pallo, kun noi hymiöt. Ei paljoa naurata peiliin katsoa.. Onneksi tänään pääsen kampaajalle, niin saa edes tämän kuontalon kuntoon. Piruttani eilen mittasin reidenympäryksen ja se oli isku vasten kasvoja :LOL: , siis sekin on kasvanut ainakin 10 cm! Millä ihmeellä sitä saa itsensä kesäksi taas kuntoon..? Onneksi edes niiltä raskausarvilta olen säästynyt. Jotain positiivista.

Siivota pitäisi, mutta ei oikein riitä intoa eikä voimia. Pesukoneen täyttö ja tyhjentäminen on tuskallista. Ylävatsaan alkaa heti polttelemaan, kun kyyristyy. Eilen hiukan tiskipöytää raivasin ja järjestin kaappeja, niin alaselkä oli tulessa. En pysty enää imuroimaan, saatika lattioita pesemään ja sekös harmittaa. Aikaa olisi ja välillä jopa intoa, mutta kykyä ei! Raivostuttavaa! Ja niin mun piti leipoa ja tehdä ruokia valmiiksi pakkaseen. Hah! Mitään en ole saanut tehtyä. Meillä taidetaan syödä valmisruokia seuraavan kuukauden! Tai sitten spagettia ja jauhelihakastiketta joka päivä. Se kun on niin helppoa ja nopeaa..

No, nyt suihkuun ja jos sitten saisi edes tiskikoneen täytettyä.

Oonaliina 36+5

aivan ihania synnytystarinoita teillä :heart: jotenki tosi ihana lukee niitä, toiveessa on hyvä elää jospa sitä itekkin saisi hyvän synnytyksen kokea :whistle: esikoisen synnytys kun meni nopeasti ja kaikin puolin hyvin, nii sitä miettii, et ei voi toista myönteistä kokemusta tälle mammalle tulla :/ katsotaan.. pääasia, että vauva syntyis.. ei niin millään malttais ootella!!

tänään olis vauvan hyvä päivä syntyä, äiskä on kerrankin nukkunu tosi hyvät yöunet.. puolenyön aikaa menin nukkumaan, seuraavan kerran heräsin 5, nukutin tytön uuestaan ja kävin vessassa, sit katoin kelloo 7 ja vielä tunnin sain nukkua kun tyttö tuli 8 aikaa herättää ja mä olin ihan energiaa täynnä.... en muistakkaa millo viimeks noin hyvin olisin nukkunu :D
nii ja aurinko paistaa ihanasti ulkona, olis nätti päivä syntyä... toiveajattelua ilmeisesti :whistle: ;)

nyt täytyy lähtee keksii jotai aamupalaa ja palailen myöhemmin :wave:

äiskä äiskä ja masuvauva 37+5

pimmi82, ei mullakaan ole mitään merkkejä siitä, että syntymä olisi lähelläkään, ei enää edes supistuksia, joita oli viikko-pari sitten jonkun verran. Eilen laskeskelin, että korkeintaan seitsemän viikkoa jäljellä, sitten varmasti käynnistetään. Tähän asti on tuntunut siltä, ettei ole mikään kiire, mutta nyt kun vähän joka puolelta tulee noita uutisia, niin kieltämättä alkaa itselläkin odotus nousta... Toisaalta olen kyllä edelleen nauttinut siitä, että saa olla vielä muutaman viikon ihan rauhassa kotosalla. Harvoin on muuten työelämässä aikaa pysähtyä sillä tavalla.

Pikkuvaemo, tule sitten kertomaan mitä synnytystapa-arviossa sanottiin. Itsekin mietin paljon tuota sektiovaihtoehtoa, mutta matkan varrella mieli on muuttunut sen verran, että aion yrittää alakautta. Mulla on torstaina synnytystapa-arvio ja siinä tilanne sitten lopullisesti selviää, kun mua on etukäteen valmisteltu siihen, että lantio voi olla ahdas alatiesynnytykseen.

Kävin eilen spinningissä, ja nyt alkaa tuntua siltä, että mulla on suurimmat urheilut tämän raskauden osalta urheiltu, sen verran tukalaa oli. Kevyttä salitreeniä ja kävelyä vain.

Bellona 35+4

Onnea Onnea Onnea Mipsupaille ja koko perheelle pikkuisesta prinsessasta!!! :flower:

Paljon voimia ennelle ja koko perheelle pojan sairastelun vuoksi!!! :hug: Toivottavasti syy ahdistuskohtauksiin löytyy pian ja saatte asiat mallilleen. Niinhän se kuitenkin valitettavasti on että juuri nuo eläimet ja home yms. voivat saada astmakohtauksen tulemaan ja silloin ei muunlaista parannuskeinoa ole kuin luopuminen kohtauksien aiheuttajasta, joka tässä tapauksessa saattaa olla se teidän koira! :( Mitenkäs on muuten nyt vointi? Vieläkö supistelee?

Ninni: Täällä limatulppa irtosi esikoisesta n. 3-4 tuntia ennen kuin poika oli maailmassa. Kovien supistusten yhteydessä kotona vessassa tuli ensimmäinen kellertävä hyytelömäinen glöntti. Verisemmät glöntit ponsgasin sairaalassa suihkussa ollessani (ja ne olivat aivan selkeästi kyllä jotain muuta kuin esim. normaalia valkovuotoa. Siitä ei voinut kyllä erehtyä!! =)

Omaan oloon ei kummempia. Ajattelin lähteä nyt pojan kanssa ulkoilemaan kun on kivan näköinen ilma! =) On jääny pikkasen lenkkeilyt vähiin tän oman laiskuuden vuoksi, mutta jos nyt ottaisin itseäni oikein niskasta kiinni ja saisin ulkovaatteet puettua pääle ja astuttua tosiaan tosta pihan portista ulos.. ;)

Palaillaan!! :wave:

mamma-miia rv35+2

Hexodus ja Misupai, lämpöiset onnittelut vauvaantumisesta!!! :heart: :hug: Ja Ipullakin oli ihana synnytyskertomus, oih ja voih...

G: Meiltä tohon sairaalalle on noin kilometri, mikä on musta tosi hieno homma ja tärkeä seikka siinä mielessä että voin ihan rauhassa kotonakin avautua, saunoa ja käydä omassa suihkussa ja olla rauhassa kahdestaan miehen kanssa eikä tarvii lähteä sinne sairaalaan kärvistelemään kun oikeestaan vasta sitten kun en kivun kanssa pärjää enää kotona. Että pystyy olemaan kiireettömällä asenteella. Ja sit oli toinenkin gallup tosta rasvailusta, minä oon rasvannut ihan perusvoiteella, sekä rintoja että tota välilihaa, ceridaliakin löytyy kyllä tuolta kaapista johon varmaankin nyt rupean siirtymään... Uskon kyllä että sillä on vaikutusta välilihan joustavuuteen, meilläkin jaettiin neuvolassa (kun olin siellä töissä ) joka odottajalle semmoinen lippulappunen jossa kerrottiin ohjeet miten tulisi tuolla Ceridalilla rasvailla.

( . ) - osio ... Eilen illalla ehdin jo säikähtää kun niin kovasti kutisi kädet niinku ei tosta kämmenen puolelta vaan toiselta, ja jalkapöydät myöskin... Tietysti olin heti että apuva raskaushepatoosi!!! Mutta toiv. ei nyt kuitenkaan kun ohi meni kutina perusrasvauksella ja nukuttuakin sain, mutta eikös Ninnillä ollut kanssa epäilyä tosta aiheesta, oliko sulla muita oireita kuin toi kutina? Jotain ylävatsakipua? Kun mulla oli sitäkin edellisenä yönä, ja meni monta tuntia ennen kuin sain unta, se oli tosissaan aika jämäkkää... Pitäiskö mun soittaa neuvolaan, apua kaivataan... Torstaina on aika sinne mut kuinkahan akuuttina tätä tulis nyt pitää. :eek:

t. pikkuisen huolestunut mama-L ja pikkuinen Onni 37+4

Misupai - PALJON ONNEA PRINSESSASTA!! :heart: :hug: :flower:

Tiedän tunteen, kun äiti ja isi on sekaisin ;) niin täälläkin :D

Tässä synnäritarinaa:
Viime maanantaina tosiaan oli se lapsivesipunktio ja katottiin keuhkojen kypsyys. Varattiin samalla sektioaika seuraavalle päivälle, jota olisi tarvittaessa siirretty. Soitto tuli iltapäivällä, että kypsät on, joten eikun leikkuriin :eek:

Mentiin tiistai-aamuna aika vähän nukutun yön jälkeen kättärille ja siellä tehtiin kaikki tarvittavat valmistelut. Leikkaava lääkäri kävi esittäytymässä ja sovittiin, että viilto tehdään vaakaan nopeamman parantumisen takia. Kummastakin lapsesta jää näin ollen omat muistonsa. Siinä vaiheessa purskahdin itkuun...
Itse sektio meni hyvin, puudutuksina siinä on epiduraali ja spinaali ja ne toimivat hyvin. Kun kipulääkitykset (morfiini) alkoivat vaikuttaa, pystyin vähän rauhoittumaankin, vähäsen meinasi paniikkia pukata ;)
Isi tuli leikkaussaliin ja operaatio alkoi. Ei siinä montaa minuuttia mennyt, kun kuului ihana ensiparkaisu :') tyyppi oli niin jäntevä, että tarttui ensi töikseen lääkärin johtoihin kiinni, eikä meinannut päästää irti :D Joku otti meiltä kameran ja nappasi kuvia napanuoran katkaisusta ja sen jälkeen kaveri nostettiin mun rinnalle :heart:
Sen jälkeen isi ja vaavi lähti kätilön kanssa osastolle mittauksiin ja mut karsittiin kokoon. Ei siinäkään kauaa mennyt. Sen jälkeen mut siirrettiin heräämöön ja olin siellä joku vajaa pari tuntia, kunnes tunto jalkoihin palautui. Sama tarina kun Ipullakin; lämpöpeiton alle lepäämään.
Siitä sitten osastolle ja tissiä vauvan suuhun =)
Maito nousi kunnolla vasta kolmantena päivänä, joten on varuiksi annettu korvikettakin. Poika syö tissiä (tosin usein nukahtelee siihen :heart: ) sitten pumppailen maitoa, jota sitten iskä syöttää pullosta korvikkeeseen sekoitettuna. Torstaina on neuvolatätin kotikäynti, jossa kuullaan sitten paino. Kääntyi nousuun jo sairaalassa ja tyyppi on syönyt tosi hyvin; rinnan lisäksi 30-60 ml pullosta menee aika helposti. Nyt on alkanut herätä jo itse pyytämään ruokaa, ettei tarvii herätellä :D Syötetään päivisin 2-3 tunnin välein ja yöllä 3-4 tunnin. Riippuu mitä syö, tissillä voi olla tunninkin, eikä varmaan saa kun 20-30 ml kerrallaan.

Oliko Ippu perustanut vauvapuolelle pinon? Pitää tulla sinne sitten kirjoittelemaan, jahka ehtii näiltä arkitouhujen opiskelulta.

Päivitätkö Ninni meidänkin poitsun tiedot sitten tonne etusivulle ehtiessäsi. Kiitos
:hug: ja paljon jaksuja sinne!

Kovasti paljon jaksamista kaikille kärvistelijöille!!! Tää palkinto kaikesta on kyllä jotain niin käsittämättömän mieletöntä, että täällä me vaan tuijotellaan ja hipelöidään tota pientä ihmettä :heart: pissa- ja kakkasuihkut on tullut yllätyksenä, mutta niihinkin osataan jo varautua B)

Nyt mun pitää mennä työntää tissiä suuhun ja sitten lähden terkkariin poistattamaan tikit.
ainiin Pikkuvaemo, oon toipunut tosi hyvin, kiitosta kysymästä! Nousin jo leikkauspäivänä jalkeille ja sain katetrin pois. (*muoks: epikriisissä lukee, että "äiti lähtenyt reippaasti liikkelle jo leikkauspäivänä" *naur* se reippaasti on ehkä vähän liioittelua, mutta liikkeelle lähdin juu.) Just huomasin, etten ole vielä tänään ottanut kipulääkettäkään, olen kyllä varuiksi ottanut muutaman päivässä. Haava on parantunut ihan käsittämättömän hyvin, ei ole edes vuotanut ollenkaan ja tikkejäkin on vaan 5 (vielä hetken siis), ei jää isoa arpea tästä leikkauksesta ja karvarajaanhan se on vedetty.

Mukavaa viikkoa kaikille! Jospa saataisiin lisää vauvauutisia tälle viikolle ;) :whistle:

Prinssin kuva profiilissa, otettu sairaalan hoitopöydältä, kun alettiin pukea kotiutumisvaatteita päälle :heart:

Hexodus ja poitsu 6 pv

Yhteistyössä