*** MAALISMASUT 2009! ***

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti-09:
Kyselit muilta neuvola- ja ultra-ajoista. Mulla rv 9 neuvola (4.8) ja ultra ymmärtääkseni sit rv 11.
Aika moni tuntuu käyneen varhaisultrassa (yksityiselläkö yleensä?) ja kyllä itelläki ois mieli tehny, mutta pitää vielä ootella.

Ois vaan kiva saada varmuus et onko tuolla masus ketään, kun ei oireita pahemmin ole. Ja arvelluttaa tosi paljon, kun alkionsiirto ei tuottanut tulosta touko-kesäkuun vaihtees ja jälkitarkastuksessa lääkäri sano et kohtu on tyhjä, mut munasarjois vasemmalla näky jotain "tummentumaa" ja kysy et onko ollu kipee... Ja sitten olisin siitä viikon päästä tullu luonnollisesti raskaaks... Pelkään et tää oiski vaan sitä, et siel rööreis on jääny jotain...

Onko kellään sellasta tilannetta et olis tullu hoitojen (alkionsiirron) jälkeen noin pian luonnolliseti raskaaks ?
 
Kaatjuska: Tervetuloa mukaan! Musta on niin ihana lukea tällaisia uutisia, että kun oikein pitkään on joutunut yrittämään ja sitten se plussa tulee :heart: Oon tosi onnellinen teidän puolesta, toivotaan että kaikki sujuu hyvin loppuun asti =)

ON: lievää kuvotusta edelleen ilmassa, mutta pitääpä vaan mielessä, että raskaana tässä ollaan.. Ei mitään uutta ja ihmeellistä. väsyttää vaan tautisesti, voisin nukkua vaikka kellon ympäri. onneks töissä on nyt kesällä ollu rauhallista

Viikkoja 8+5
 
iltoja

Tässä odottelen että poitsu nukahtaa.. ei nukkunut päikkyjä joten aikas väsy tapaus.

Kaatjuskalle tervetuloa!

Hattivatti
kyseli neuvola ajoista.. soitin tänään neuvolaan ja mulla eka nneuvola olis kun viikkoja aika lailla tasan 7 omien laskujen mukaan.

Töpökälle semmoista että yhdyn täysin Vihvin sanoihin.. vaikka aina ei kommentoidakkaan juttuja niin ei se tarkota että pitäs itsensä ulkopuoliseksi tuntea.

Täällä armoton väsymys ja pinna kiristyy aika herkästi... tämä viiko töitä ja sitten onneksi pienen pieni loma pätkä B)
 
töpökkä: mulla ainakin on jäänyt vähän kaikkien kirjotukset huonomalle luvulle, kun nimeltä mainitsemattomasta asiasta on vääntäny.
Täällä on niin paljon maalismassuja et alux menee hetki ennen kun sisäistää kaikki kirjoittajat. Ne tietenkin oppii helpommin jotka usein kirjoittaa tai joiden kanssa joutuu hieman tulisemmin keskustelemaan :D
en usko että on mitään henkilökohtasta ja kannattais pinosta poistua.

Danjuska:Mulla on tässä raskaudessa sama ongelma ton pinnan kanssa :kieh:
ekassa raskaudessa olin lähinnä itkunen ja herkkä mut nyt kyllä huomaa et pinna on kireellä ihan eri tavalla. No toivottavasti ei kestä synnytykseen asti.
 
netskuli Eikö myö jo lopeteta tuon asian jauhaminen, saataisihan myö asiasta vaikka kirja aikaseksi :D Mä en ainakaan halua sun kanssa täällä alkaa kärhämöimää, kun tarvista siihen ei ole. Mun puolelta loppu tulisesti keskustelu tähän paikkaan ja kipinätkin puhallan sammuksiin, uusia aiheita odotellessa... ;) :saint:
 
Voi hitsi, odotin jo kovasti että tänään olisin kuullut sydänäänet (rv 8+4), mutta ei niitä kuunneltu vielä , sanoi että kuuluvat vasta viikolla 12, mutta esikoisesta kuului kylläkin rv 10.. Pahoinvointi ei ota heltyäkseen, viimeeks meni ohi noin 10 viikolla, toivottavasti nytkin.. Jauhelihaa en pysty paistaan ollenkaa se haju etoo niin. Hedelmät ja jogurtit menee niin ja sipsit tietenkin :) Iltaisin maha on toosi turvoksissa, aamulla taas ei huomaa mitään.. Onnea kaikille odottaville!
 
Viipi: Mulla on kans välillä mietityttäny tuo kahden kanssa pärjääminen :eek: Ikäeroa tulee just se 1v 8kk! Onneksi mies osallistuu kovasti lasten hoitoon ja on muutaki tukiverkkoa lähistöllä.

Mulla on kans suolakeksejä jemmassa kun ultraaja niitä suositteli huonoon oloon..Ei vaan tee mieli yhtää! Paino on tippunu jo 4kg! Syön kyllä, mutta vähemmän ku ennen ja on varaa pudottaakki painoa. Totuushan on että vauva ottaa minusta kaiken mitä tarvii ja lopuilla on itse pärjättävä :) Ultraaja suositteli myös syömään yhden verilätyn päivässä ettei hemppa pääsis laskemaan (oon tainnu mainitakki jo)..

Esikoinen ei vielä puhu, mutta hokee usein "Äppäppäppäppäppää" :D Synttäreidensä aikaan taas "tontytto tontytto" vaikka ei kyllä oo mitään
tuommosta puhuttu :LOL:

Ruoanlaitossa tulee aina huono olo siitä hajusta eikä sitte enää halutakkaa syyä koko evästä :(

töpökkä: Aina jää joku juttu huomaamatta ja kommentoimatta. En minä ainakaa ala täällä luokittelemaan ketään että "tuolle vastaan ja tuolle en kyllä".

Eeeva ja Äppä 8+3

Hyödyllistä tietoa turvavyön alentimesta raskauden aikana: http://liikenneturva.magazine.fi/fi/kysyttya/autoliikenne.php?we_objectID=266
 
sydänalma :whistle: viimosetki kipinät sammunu...

Eeeva oon miettiny tota alenninta ja luinkin ton ekasnraskauden aikana. Silti mulla kyseinen alennin on.
Kun tuossa ei oikeesta ollu siitä mitään että miten sikiön kävisi kolarissa ja millainen hyöty siitä olisi. Toki se voi heikentää äidin turvallisuutta jos vöitä ei asenneta oikein. Mutta kun kolari sattuu ja vyöt kiristyy niin mitenhän se vaikuttaa raskaana olevaan.
Kun mä en ainakaan saa vöitä niin alas että ei mahaan paina kun maha alkaa jaloista :D
pitää varmaan lähettää johonki kysymys tuosta et miten se testi on tehty ja mitkä tulokset oli masuasukkiin. Tuossa oli paljon tietoa lähinnä äidille.

Oon miettiny kyl kovin että käytämkö sitä tämän raskauden aikana ja ois kiva tietää oikeesti jotain muuta kun myyjien "varmaa" tietoa =)

Mulla on sellanen kankainen joka on tosi pahasti rispaantunu. Niitä on jotain muivisiakin jne..

onko muuten joillain se jo käytös?
 
Indie: Ne sydänäänet KUULUU vasta n. viikolla 12, mutta ne voi kyllä jo NÄHDÄ aiemmin ultralla. Itselläkin näkyi sydämen syke selvästi jo 7. viikolla. Siinä vaiheessa ääni vaan on vielä niin heikko, ettei sitä saada kuulumaan millään.
Tsemppiä odotukseen! (sydänäänien ja vauvan....)

Toppis 9+3
 
Zoe-F: Mulla oli eka raskauden aikana ehdoton kielto banaanille, koska se kovettaa mahaa. Siinä on kuituja saman verran ku omenassa, mutta jotain muuta siinä sitte täytyy olla mikä kovettaa.

Niin ja vielä että tee ja juusto oli kans ehdoton EI.

netskuli: Kyllä minäki aion sellasen hankkia jos jostain kohtuu hintaisen saan. Oli lainassa eka raskaudessa. Tuo linkki oli lähinnä siksi että se ei oo mikään pakollinen tai jos sitä ei käytä nii pitäs olla jotenki huono omatunto :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja töpökkä:
Voitte poistaa minut, kun olen ulkopuolinen, enkä jaksa änkeä tänne, joten mukavaa odotusta teille, mä oottelen ittekseni, :wave:
Mitäs tää nyt on?!?!?

Oli taas tullu lähes kolme sivua tekstiä viime lukukerrasta, niin millään ei voi muistaa kommetoida kaikkia asioita. Mutta ikäerosta ainakin olitte puhuneet, meillä tulee ikäeroa 1v 9 kk. Vähän muakin jänskättää miten sitä jaksaa, mut toi meidän poitsu on onneks hyvin rauhallinen ja oma-aloitteinen tapaus, joten en usko että meille kauheesti vaikeuksia tulee. Ellei tää tuleva lapsi ole koliikkivauva.... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pöttis:
Luulen joo, että synnärit maaliskuussa aika piukassa joka puolella, koska maaliskuu on tilastoissa ykkönen syntyvyys kuukausista. Kesäkuussa taitaa horminit hyrrätä tavallista vilkkaammin ;)
Se on se juhannus! :LOL: Meillä vauva on saanut alkunsa kans juhannuksena. :heart:

Myymälle :hug: .

Niin ja kaikille uusille tervetuloa!

marza ja masuvauva 6+6

 
Se on se juhannus! :LOL: Meillä vauva on saanut alkunsa kans juhannuksena. :heart:
Meillä myös juhannusvauva :)

Vaikuttaakohan muuten noiden sydänäänien kuulumiseen istukan paikka? Mulla oli edellisessä raskaudessa istukka edessä ja sit kohtu on vielä taaksepäin kallellaan. Eli maallikon korviin tuntuu et vaikuttais..

Tosin mulla ei oo edes yritetty kuunnella sydänääniä ennen np ultraa..

Oon miettiny et kannattaakohan ottaa tutti pois esikolta ennen uutta tulokasta? Mua jotenki ällöttää kun isolla lapsella on tutti suussa. Mutta toisaalta anoppi sanoi, et tutista/pullosta on lohtua isommalle lapselle kun tulee uusi vauva taloon (miehen sisaruksilla on tosi pienet ikäerot, kaksi vanhinta on syntyny samana vuonna vaikkei ne ookkaan kaksosia!!).
 
zoe-F a vitamiini on rasvaliukonen, eli se varastoituu kroppaan ja kun sitä on liikaa se on myrkkyä. Siis vaikkei olisi raskaana. Aikuiset ja lapset saa myrkytyksen ja sikiö kehityshäiriöitä. siis jos sitä liikaa saa.
Banaani on meidän likalle vie pahempi ku tuo omena. Oli tosi kipee kun yhtenä päivänä sitä kokeiltiin. Mut jostain oon lukenukki että noita ummetuksia ei pidetä lapsillakaan vakavanina, vaikka ois aina syytä selvittää mistä se johtuu. MEilleki lääkäri käski vaan antaa kumpaakin mutta en oo suostunu ku tyttö itkulla ja verellä kakkas... ne on ne lääkärit jotka tietää =)

ananas00 ajattelien tutista samalla tavalla kun anoppisikin. Kun tuntuu julmalta että tulee vauva joka vie paljon äidin ja isän aikaa ja sitten vielä tutti viedään pois.
Meidän neiti on vajaa 2v kun pikkunen syntyy ja aion antaa viel syödä tuttia mikäli siihen asti itse syö.
Minkäs ikänen teijän lapsi on?
 
Katt: Mie imetän edelleen kuopusta, joka täytti eilen 11kk. Tosin meinasin tuossa päälle vuoden ikäisenä lopettaa, josko se auttaisi yöuniin. Meidän herra kun edelleen herää tsijoona kertaa yössä tissittelemään. :/ Mies on yötöissä, eikä mun pitämästä unikoulusta ei tullut mitään. Mulla oli muutama viikko sitten rinnat tosi arat ja imetys tuntui kauhealta. Vaikkei Oskarilla ole kuin vasta kaksi alahammasta. :D Mutta nyt tosiaan helpottanut. Toivottavasti sullakin menee ohi!

Onko teillä muilla neuvolan LA sama kuin Tekeyn ja muiden raskauskiekkojen? Mulla neuvolassa taas päivää aiempi. Jos sama kuin viimeksi niin puolessa välissä neuvolan kiekko muuttuu sillä päivällä oikeaksi. Pikkujuttu, mut ärsyttää! :LOL: Luulis että korjaisivat tuollaisen.

-Capri ja tirppana 9+0-
 
Täällä on vissiin päiväuniaika menossa muillakin :) Meillä tulee esikon ja vauvan ikäeroksi 1v 5kk. Eli tyttönen on nyt 9kk. Saa nähdä miten meillä tämä imetys jatkuu. Toisaalta nyt on niin helppoa jatkaa samaa rataa, mutta toisaalta mie haluaisin kans lopettaa yösyönnit. Ei tyttö herää ku 1-2krt aamulla syömään, mutta kuitenkin. Meillä varmaan kans tehoaa vain imetyksen lopetus, koska tytsy kiukuttelee yöllä (unissaan) niin kauan että saa tissiä. Ainakin vielä maitoaltistukseen saakka pitää kuitenkin imettää. Pitää sit kattoo ku mies lähtee kouluun takas. Ei oo miehellä niin väsyttävää olla päivää koulussa kuin töissä lyhyillä unilla..
 
niin luin että jollakin oli myös oksennus tautia, täällä toinen :wave:

olen ollu niin poikki että eilen en pääsy sängystä ollenkaan. tänään olen vielä kotona ja sitten on vaan pakko mennä töihin.
 
Sydänäänistä: Meillä kuulu sydänäänet erittäin hyvin eilen ja viikkoja tosiaan nyt 7+2 (9+0 omien laskujen mukaan) =)

Esikoisen ja tämän tulevan vaavin ikäeroksi tulis 1,5 vuotta. Hui, mitenköhän sitä sitten pärjää..
 

Yhteistyössä